vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Saudiarabien bygger moské i Göteborg
Jag har läst koranen men även biblen och alla 'heliga' skrifter och gissa vad, det är ingen trevlig läsning, jag tycker att alla inblandade torde läsa the crap eller vara tysta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
dubbelmoral, du skriver:

"Jag tror inte kulturen försvinner pga invandring... Det kommer aldrig gå så långt..
Avskaffa krig som bygger på falsk politik så slipper ni flyktingar..."

Skämtar du?

Vad har du gjort för hemläxa...?

Hämtar liksom Lightsaber tankar inifrån illusionslabyrinten, utan att inse att det är bara mix med ord, samma blaha, i lite olka varianter.

Har du aldrig funderat på att börja fundera på att svinga dig ovanför det där... jag har ju sagt hur det ligger till... ändå fattar du inte - konstigt - det är din karma som talar genom dig... inte den egentliga dubbelmoral.

Jag säger igen nu då, lite kort - en kultur är en kultur... och det är inbegripet plats på jorden - då måste vakna se det lite mer utifrån organism/celltänkande och liknande - energi... fast inte new age... under väldigt lång tid hopvävt och utifrån, och beroende av massa faktorer, såsom klimat, slags födoämnen - allt som i en sådan kultur syns på ytan såsom sedvänjor osv har då massa anknytningar - och då som jag sagt så tänker väl varje andlig liiite vaken vaken på att vårt ursprung inte är här - det är ju bara här vi är... men vi har ramlat nes i samsara, illusionen, den trefaldiga världen eller med andra namn - så det som då är en specifik plats på jorden för en kultur har väldigt djupa rötter - och traditioner, klädstilar osv osv är från början en återspegling från en nivå som inte är inom samsara!!!

Det finns inget sådant som att man kan flytta en kultur, eller ha ett mångkulturellt samhälle - sådana vanförställningar dyker bara upp i en sluttid av degenerering - jag har ju skrivit om det i 236 inlägg - det funkar inte att vakenmedlemmar låtsas som allting går att förklara utifrån vanligt fysiskt resonemang - det blir bara logiskt på ytan - precis som ditt resonemang om hur man ska lösa saker och ting... "...finns hur mycket plats som helst i landet..." - hur kan någon skriva sådant....

Ett samhälle som inte var under fullständig upplösning (eller människor som var det) skulle ha nollinsläpp som utgångspunkt - det är precis samma principer som det är i våra kroppar angående om tex en lever kan hålla sig frisk, hur immunfösrvaret träder in eller inte - det är mycket det med integritet, som jag har skrivit om många gånger - att det är "integriteten som är under attack":

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=39400#forumpost39400

Nu tror jag inte det spelar så mycket roll vad vi gör i det ytter avseende invandring osv, rent praktiskt - jag tänker mer på de tankar som ligger bakom (eller förståelse), som dyker upp i människors sinnen - har man väldigt stranga tankar så är det inte alls bra för en, med tanke på det som samsara ska genomgå (allting/allt är ju levande , och är medvetande).

Varför sa vi som Tage Erlander på sextiotalet att det som var bra med Sverige var att det var en så homogen befolkning- varför sägevi inte dessa ord nu - utan säger det som är tvärtemot...? Vad har på kort tid hänt med folks sinnen - vad har kommit in där, och hur gick det till...? varför straffade vi homopervo då, och varför ges de skattepengar nu och puttas fram på scenen av ledarna... vad har hänt - det kan inte förklaras på annat sätt att folk inte ser att de är med i den allts snabbare rutschkanan utför - den snabbt ändrade måttstocken för gott och ont - om man överför det till inom vår kropp - så är det ungefär som att det där dåliga tog över levern, blev dess själ, och är dess huvudmedvetende där - efter att immunförsvaret satts ur spel - som ett cancertillstånd i kroppen - när samma sak händer i sinnet - då kommer det ut via ord osh så kallad förståelse...

Din slutkläm säger att du inte inser att allt kan ha en politsk anknytning, eller kan på något sätt hänföras till politik - det är mer som en desperat spark då en snuttefilt rycks undan (karman bråkar bara med dig, så kom igen...)

Det där du skrev:

"...Bygga broar är ett tecken på respekt och tillmötesgång…"

Tror du att en halv defekto gånger en annan halvdefekto blir EN hel... ju mer som släpps in i en cell... ju mer försvinner den - på ytan blir något kvar, såsom folkgrupper - men landets verkliga mening, innebörd, och möjlighet att vara som ett hägn där det finns som inte ska vara här för evigt..., för meningen är inte att vi ska vara människor här, utan kultivera oss härifrån...

Det är absolut det värsta som kan äga rum - att människor tappar sin andliga förståelse, inte har någon guidning om rätt och fel - då blir livet som det ser ut nu - och då kan det snackas hur mycket som helst från de som redan är med över stupskanten - det är ett fullständigt absurt resonemang - massa vänster och newageflum - annat som tro att det finns liksom lösningar inifrån brandhärden... inte vilja ta ett steg tillbaka och inse att kaoset därute bara är en återspegling av att vi är sådana inom oss själva.

Du tyckte då att bygga broar lät förnuftigt - hoppas du framöver kan få en annan fösrtåelse- det är inte det det handlar om - det är en fälla från överstupskanten, från demonvärlden... det gamla kosmos och dess agenda - de vill ha en massa - som de då alien och "gudar" vill ha - det är ju agendan - bron ska vara inom oss - att vi kultiverar enligt universums egenskap - blir oss själva, som vi var i vår ursprungliga natur - annars blir det sådant tänk som hämtats från labyrinten såsom lightsabers tro om att det är psykopater därute som är problemet, att det är de som styr - det är en smitning... att inte vilja se att det är en själv och det tänk man låtit sig programmeras med - som är den enda psykopaten som alls kan inverka på ens liv - ni är stora flummare...

Bygga broar... en del som är en halv - ihop med en annan del som är en halv... det blir en som är 0,25 - det är verkligheten - det är vad de vill ha livet till därute - siffrorna visar även på en form av IQ...

Edit:
fortsättning på "...för meningen är inte att vi ska vara människor här, utan kultivera oss härifrån..."

En grupp/kultur/ras etc - har sina rötter i kosmos - man kan inte blanda saker som raser - det är även gudar inblandade på vägen ned i fallet - vi har helt olika härkomst mm - och frågan är om vi kan återvända - det är kultivering - det som blivit mixtrat med inblandning från elt annat håll kosmos, som ursprung, egenskaper osv - vad händer då med de själar/medvetanden som är "vi", och det som vi är gudar över - om man bara tittar inom vår kropp... alla celler... dess olika nivåer... de väsen människor som lever på de partiklarnas yta... de är inom vårt eget kosmos, vi är som en gud för, var kan vi återvända till om rötter bakåt skärs av - om man då bara tänker lite utifrån genetik...

Förr visste man mer om sådant här - religioner (sanna andliga vägar) var till för sina specifika grupper - de fick aldrig blandas - det fanns inget sådant som att missionera - under den sista ödeläggelsen så är det självklart tvärtom - "flera religioner under samma tak..." - smuggla biblar till Kina... osv - det är inge ordning på allting. En räddningsväg kan inte ändras något - och det är en väg som för de hem som har det som sitt hem - andra hör till andra hem... så snack från lightsaber, dubbelmoral och provocamera är vilseledande - det är mer som kommunismnewage - skapa himmelriket på jorden... hemska saker.

Posted on: 2007/4/29 20:05

Edited by novax on 2007/4/29 20:25:15
Edited by novax on 2007/4/29 20:30:55
Edited by novax on 2007/4/29 20:37:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skall de bygga en moské på Ramberget?

Hmmm... då kommer de att ha utsikt och uppsikt över hela Göteborg och böneropen kan eka ut över hela hamnområdet där överklassen nu bitit sig fast i sina insatslägenheter.

Kanske även de börjar känna av det mångkulturella samhälle som underklasserna tvingats smaka på under de senaste 20 åren.

Men fan vad jag tycker synd om de verkliga förlorarna. Alla de som flytt från islam och uppgett religionsförtryck som en av anledningarna att de sökt sig till en fristad i Sverige. Nu blir de tvingade att ha det religiösa förtrycket mitt framför näsan även i Sverige.

De som kommer att få känna av detta först är förmodligen de homosexuella som har Ramberget som mötesplats. Den sexuella läggningen är ju inte populär bland moskébesökarna och deras imaner.

Intressant att se hur FI, RFSL och andra förespråkare för HBT samhället kommer att agera då!

Posted on: 2007/4/29 21:42

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Skall de bygga en moské på Ramberget?

Hmmm... då kommer de att ha utsikt och uppsikt över hela Göteborg och böneropen kan eka ut över hela hamnområdet där överklassen nu bitit sig fast i sina insatslägenheter.

Kanske även de börjar känna av det mångkulturella samhälle som underklasserna tvingats smaka på under de senaste 20 åren.

Men fan vad jag tycker synd om de verkliga förlorarna. Alla de som flytt från islam och uppgett religionsförtryck som en av anledningarna att de sökt sig till en fristad i Sverige. Nu blir de tvingade att ha det religiösa förtrycket mitt framför näsan även i Sverige.

De som kommer att få känna av detta först är förmodligen de homosexuella som har Ramberget som mötesplats. Den sexuella läggningen är ju inte populär bland moskébesökarna och deras imaner.

Intressant att se hur FI, RFSL och andra förespråkare för HBT samhället kommer att agera då!

hehe sant var på ramberget vet ja inte men det kan ju inte vara mitt i parken iaf

Anonym
Alla här inne på vaken som inte ser problemen med massinvandring och mångkultur och som lever i en naiv liten drömvärld är inte ett dugg bättre än dom som förnekar att 911 var ett inside jobb.

http://www.youtube.com/watch?v=ilP7QoEanbM&mode=related&search=

Liknade sk demostrationer kan vi säkert räkna med snart i Sverige också.Det är som vanligt ok att kränka andra etniciteter så länge du inte är vit.Hade någon etnisk Engelsmän skrikit på detta vis mot Muslimer hade nog Polisen varit snabba och stoppa dom.Demostrationen saknade för övrigt tillstånd men den stoppades inte av polisen.

En stjärna från Saudi Arabien berättar varför kvinnor inte skall köra bil.
Why women shouldn't be allowed to drive
http://www.youtube.com/watch?v=i9cAa6SP79M&NR=1

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper