vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Etniskt dagis
Vill starta etniskt dagis
Nd: På vanliga dagis har man barn från alla kulturer och det tycker vi är fel

Ett dagis för etniskt svenska.
Det kan bli verklighet i Uppsala nästa år – om Nationaldemokraterna får som de vill.
– Man ska kunna uppfostra barn och ha dem i en miljö med en västerländsk kultur, säger Nationaldemokraternas partisekreterare Vávra Suk.

http://www.aftonbladet.se/vss/uppsala/story/0,2789,1057308,00.html

Kommentarer?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Etniskt dagis
Helt normalt med andra ord.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
västerländsk kultur..

LOL..

du måste ju hoppa av glädje herr apa/mask/ist.

Anonym
Quote:

Proxy-efekto wrote:
västerländsk kultur..

LOL..

du måste ju hoppa av glädje herr apa/mask/ist.

Som barnskötare kanske man bör söka jobb där
ne ärligt talat vet ja inte riktigt hur ja ställer mig men det finns ju muslimska dagis så varför inte västerländska dagis

Anonym
kan man inte ens sköta sig själv (med tanke på ditt otvättade hår)
så bör man inte sköta andras barn, oavsett vilken titel man än fått av allmänbildningen..

du kan ju alltid prova att söka, men svartskallar får nog inga jobb på nationella dagis.. speciellt om dom inte ens tvättar håret..

Anonym
Quote:

Proxy-efekto wrote:
kan man inte ens sköta sig själv (med tanke på ditt otvättade hår)
så bör man inte sköta andras barn, oavsett vilken titel man än fått av allmänbildningen..

du kan ju alltid prova att söka, men svartskallar får nog inga jobb på nationella dagis.. speciellt om dom inte ens tvättar håret..

hahaha den var faktiskt bra!
Jag har faktiskt klippt mig oxå
Jag har mycket bra referenser som vikarei på dagis och förskolor oxå

See User information
Hur är det egentligen på andra platser på jorden där barn tas om hand under dagtid när föräldrar arbetar, krigar eller knarkar bort sina liv.

På Grönlands istäcken har man iofs en jävla massa problem med alkoholmissbruk och incest efter åratal av kolonisering från västkulturen men inte fan vill de ha mer av den när fader lär sin son att jaga för sin överlevnad. Det är inte sannolikt att en inuitisk morsa ser några fördelar med en europeisk uppfostran när hon lär sin dotter att leva som ett med naturen.

I många afrikanska byar är det många kvinnor tillsammans som turas om att ta hand om, mata, fostra och trösta småbarn under deras vakna dagtid. De har sina traditioner, sånger, sagor och uppfostringsmetoder som fungerat i tusentals år utan inblanding från oss. Så varför ens chansa på att det skulle fungera bara för att någon förvirrad vänsternissefredsivrandejämlikhetspapegoja får för sig att det måste vara som i hans politiska sagoböcker.

I Papa Nya Guinea har man sina livsmönster och förhållande till naturen och det är klart negativt så snart Europeér försökt klämma sig in i floran mellan palmblad och rotsystem.

Är det någon som fortfarande är så korkad att han eller hon på fullt allvar tror att "små grodorna och svenska traditioner" skulle kunna få plats eller ens förekomma på dessa platser utan att ställa till problem. Det är väl snarare inhemska traditioner och värderingar som gäller på var plats och därför gör dem så unika.

Det enda rätta vore ju att ni som är för mångkulturen till sista blodsdroppen åker ner till dessa etniciteter med eller utan svenska missionärer och tvingar dessa kulturer att följa den svenska modellen.

Om det bara är vi i Sverige som måste köpa alla andra kulturer till pris av våra egna traditioner så lär det väl halta rätt rejält i jämlikhetens våg.

Posted on: 2007/5/1 15:44

Anonym
Om jag kommer ihåg rätt så skulle barnen som går på dagiset ha svenska föräldrar och en familj som efterlever den västerlänska kulturen! Och om mitt minne inte sviker mig så kommer fröken Vávra Suk från Tjeckien.. hon säger dock att hennes framtida barn absolut skulle gå på dagiset.. hur hänger det ihop!? Svenska föräldrar? hmm

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
Om jag kommer ihåg rätt så skulle barnen som går på dagiset ha svenska föräldrar och en familj som efterlever den västerlänska kulturen! Och om mitt minne inte sviker mig så kommer fröken Vávra Suk från Tjeckien.. hon säger dock att hennes framtida barn absolut skulle gå på dagiset.. hur hänger det ihop!? Svenska föräldrar? hmm

Vavra är en man till att börja med, och visst är han inte etnisk svensk men har annamat den svenska kulturen och är uppväxt i sverige.
För mig gör såna saker en till svensk oxå, men givetvis har det etniska en stor aspekt i det hela...
Jag tror lixom inte ND har något emot att danskar eller norskar går på dagiset heller.
Saken är väl den att det ska vara så homogent svenskt det bara går..

Anonym
ber om ursäkt till HERR Vávra!

Frågan e vart dom drar gränsen för etnisk?! Om det endast handlar om hudfärg eller kultur!? eller bådeoch? Kan ett barn från camerun som adopterats till sverige vid tidig ålder och som talar flytande svenska och har annamat den svenska kulteren få gå där?! är väl ingen skillnad på detta barnet och Vávra? .. som jag ser det iaf

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
ber om ursäkt till HERR Vávra!

Frågan e vart dom drar gränsen för etnisk?! Om det endast handlar om hudfärg eller kultur!? eller bådeoch? Kan ett barn från camerun som adopterats till sverige vid tidig ålder och som talar flytande svenska och har annamat den svenska kulteren få gå där?! är väl ingen skillnad på detta barnet och Vávra? .. som jag ser det iaf

Det är ju rasliga skilnader nu är jag inte med i partiet ND men det är det partiet jag sympatserar mest med.
och jag skulle tro att de inte skulle se några problem med att en adopterad afrikan gick där..
Maila varva och fråga..
jag skulle även jag vilja veta

Anonym
har helt missat vilket parti han tillhörde!? kanske vet du? eller vad gossen har för adress? som du själv säger... KÖR PÅ FÖR FAN! här ska mailas.. nu du Vávra!

Anonym
Quote:

Arthax wrote:
har helt missat vilket parti han tillhörde!? kanske vet du? eller vad gossen har för adress? som du själv säger... KÖR PÅ FÖR FAN! här ska mailas.. nu du Vávra!

Gossen är om jag inte minns fel 34 år
han är ju såklart NDare eftersom det handar om det

här är hans e-post vavra.suk@nd.se

See User information
Arthax!

Kom att tänka på en sak med tanke på att du misstog herr Vavra Suk för en kvinna.

Det är ju inte så himla lätt för dig eller nån etnisk svensk att veta när en invandrare är man eller kvinna när deras namn inte klingar lika svenskt som t.ex. Sonja, Gull Britt, Åsa, Karl, Bengt eller Svante.

Om denna lilla roande namnförväxling om könstillhörighet leder till missförstånd så bör väl nästa trappsteg man tar på mångkulturens altare närmast tillägnas Apa Maggot. Han har väl all rätt i världen att misstro utvecklingen när så många olika kulturer tvångsblandas. Det är ju inte sällan detta ondsinta försök att skapa en enda lydig slavkår åt de som har makten leder till väldigt märkliga missförstånd.

Om man sedan adderar oviljan att från många inflyttade att frivilligt integreras och underordna sig vårt språk, våra seder och lagar hos så blir alla eventuella missförstånd mindre roande.

Snarare (o)roande!

Nu tror jag fortfarande inte att herr Suk tar illa upp men betänk att i många muslimska kulturer är det naivt nog förknippat med dödssynd om du felaktigt påstår att en man skulle vara en kvinna!

Posted on: 2007/5/3 11:52

Anonym
Tack för det lite.. humoristiska inlägget

Ska se om jag får iväg ett mail nu i helgen! Självklart postar jag det här!

Anonym
Quote:

/Arthax - allt liv har ett värde i sig, oberoende av dess nytta för människan

Jag tycker det är tragedi att man måste faktiskt påpeka detta, dessutom vet alla med något i huvet att: "människan" = eliten, som finansierade Lenin, Hitler och Stalin.

See User information
Quote:
Tomten:
"människan" = eliten, som finansierade Lenin, Hitler och Stalin.

Då är jag fan ingen människa!

Posted on: 2007/5/4 14:56

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper