vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
bilder pa månens yta
#1
Finns det nagra narbilder pa manensyta dar man kan verifiera om manlandingarna verkligen hande och sen for att kolla in obeliskerna som tycks vara resta dar av aliens.


Edited by micro on 2007/5/7 11:49:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#2


See User information
Jag skulle föreslå att du inhandlar ett teleskop.
Kanske t.o.m ett sånt som du kan ta egna bilder med också.

Jag föreslår att du tar närbilder på kratrarna.

http://imgsrc.hubblesite.org/hu/db/19 ... es/d/formats/full_jpg.jpg
Resized Image

Finns massa annat du kan titta på också.
Kanske inte lika klara bilder som den här men ändå ;)
http://hubblesite.org/newscenter/arch ... mage/a/format/xlarge_web/
Resized Image

Posted on: 2007/5/6 22:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#3


See User information
Jag postade lite om månen under mitt tidigare liv som kronblom...

Månen är em konstruktion, ett skal.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... ost_id=7196#forumpost7196

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28216#forumpost28216

framåt: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=30714#forumpost30714


Mars är inte fel heller, här har jag lagt upp en fin bild från "Tithonia City"
http://www.esnips.com/nsdoc/3e740e39-571f-4834-990e-498d5967fab0

Posted on: 2007/5/6 22:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#4
ett skal? Jag ska rakna ut gravitationskraften och massan och kolla vad den ar gjord av och rakna ut densiteten och se om det ar rimligt. Nu tror jag vi ar inne pa riktiga konspirations teorier.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#5


See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
ett skal? Jag ska rakna ut gravitationskraften och massan och kolla vad den ar gjord av och rakna ut densiteten och se om det ar rimligt. Nu tror jag vi ar inne pa riktiga konspirations teorier.


Du räkna ut... haha, go ahead och lycka till - månen är en konstruktion, det på ytan har kommit utifrån.

Posted on: 2007/5/7 11:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#6
Det later orimligt, med tanke pa den enorma gravitationskraft manen paverkar jorden. Tank bara pa flod och ebb. Flera meters skillnad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#7


See User information
nejnej, det finns inget som är orimligt, allt följer sina lagar, det finns mycket inom lagar.

Posted on: 2007/5/7 11:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#8
kolla pa den har filmen som handlar om jorden.

http://www.youtube.com/watch?v=7kL7qDeI05U

Sen jamfor man den med hur manen.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 7&q=conspiracy+of+science

Eftersom bada expanderar sa maste det vara en riktig rymd sten

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#9
Hur kan en artificiell konstruktion expandera?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#10


See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
kolla pa den har filmen som handlar om jorden.

http://www.youtube.com/watch?v=7kL7qDeI05U

Sen jamfor man den med hur manen.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 7&q=conspiracy+of+science

Eftersom bada expanderar sa maste det vara en riktig rymd sten


Han kan inte säga att det finns små kratrar - sedan finns det jättegamla kratrar, så nämner han dess "sjöar" på månen och säger att det är en gammal krater som utvidgat sig med tiden, för att månen växer. Se på filmen, se det jätteområde som han då säger har växt - och jämför med små kratrar intill på bilden - hur sjuttan skulle en sådan liten krater se ut om den drogs ut till en sådan storlek - det skulle inte bli något synligt alls, inga kanter, inget definierbart område.

Jorden är en annan sak.

Posted on: 2007/5/7 11:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#11
Dom dar "sjoarna" ar inga kratrar, det ar utbrednings omraden. Det ar ny mark, med mindre tid for att bli bombaderad av meteoriter. Den enda slutsats jag kan dra ar att manen beteer sig likadant som jorden och massor av andra manar. Kolla in dom andra filmerna. Manen kan inte vara en artificiell dodstjarna. Men fullt mojligt att aliens ar dar och bygger pyramider och obelisker. Det ar deras homebase for jordlig visitation.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#12


See User information
Många kratrar har raka linjer, sexkants/hexagonformer, eller vad det heter. Andra har en orimligt rund form. Så finnd det alla de där dubbelkratrarna, se på fotot som jag la upp,en del av dubbelkratrarna är inringade, men det finns många fler på den bilden.

Det är gruvbrytningar och annat som pågår. Många av de större kratrarna är heller inga vanliga kratrar. Sedan är kratrarna alltför grunda - det är dom för att månen har ett skal och inte är en vanlig bumling. Att den visar samma sida mot jorden är en abnormitet - men inte nu då det är en kostruktion och designat som så här - vad kan finns inuti den?

Posted on: 2007/5/7 11:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#13


See User information
Jag hinner inte kolla igenom månfilmen nu, jordfilme har jag sett tidigare. Vad menar du med utbredningsområden? Har du kollat på länkarna jag gav, i en fanns tex länk som Lightsaber lagt ut om audios om detta.

Posted on: 2007/5/7 11:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#14
Jag tror sjalv att det pagar nagon form av intelligent aktivitet pa manens yta men dom raka linjerna kan lika val vara sprickor som bildas av expansionen eller vagar. For att namna innehallet sa finns det sakert data for gravitationsskillader och stralningstester. Man skickar en viss stralning som man vet kommer att studsa tillbaka av en viss densitet av amne och ifran det sa kan man gora upp en bild av innehallet.

Varfor skulle varan mane vara artificiell men inte dom andra manarna? Det finns mycket som talar for att det ar en riktig mane.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#15


See User information
Quote:

Varfor skulle varan mane vara artificiell men inte dom andra manarna? Det finns mycket som talar for att det ar en riktig mane.


Vad talar för att det är en riktig måne?

Allt talar för att det inte är det.

Vi måste göra ordentlig hemläxa - sedan kan man göra sina säkra uttalanden.

Moon, Where Are You From?

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=976

Posted on: 2007/5/7 12:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#16
Det kan vara sa att det var en mane/planet fran borjan som dom gjorde ihalig? Later som ett gigantiskt jobb.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#17
Men vad drygt. Jag maste veta sanningen. Akte vi till manen eller inte?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#18


See User information
Quote:

rymd_ninja wrote:
Men vad drygt. Jag maste veta sanningen. Akte vi till manen eller inte?


Jag har läst att en indisk eller pakistansk grej skulle skjutas upp i år tror jag, den ska ha möjlighet att fotografera ganska små ting på månen, som kvarlämnade saker från de eventuella månfärderna - det är lite tyst om det - NWO-eliten drar nog i trådar - någon som har info om det?

Posted on: 2007/5/7 15:50
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#19


See User information

Posted on: 2007/5/7 22:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#20


See User information
Quote:

novax wrote:
Jag har läst att en indisk eller pakistansk grej skulle skjutas upp i år tror jag, den ska ha möjlighet att fotografera ganska små ting på månen, som kvarlämnade saker från de eventuella månfärderna


En japansk farkost kommer att ta närbilder av månens yta. De startar 2008.

Posted on: 2007/5/8 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#21


See User information
Stämmer. Hörde att de skickade upp en för flera år sedan också men att samtliga kameror!!?? slutade fungera när de skulle fota den delen av månens yta där USA ska ha landsatt astronauter.

Någon som vet mer om det?

Posted on: 2007/5/8 15:16
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: bilder pa manens yta
#22
Det påminner om 7/7 i London då alla övervakningskameror bara råkade sluta fungera. Vad är minst pinsamt för dem? Kameror som pajar eller som vid pentagon, de funkar men de vägrar släppa filmerna?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#23


See User information
En indisk ska också upp - nästa år. Jag har läst om det för länge sedan, kanske det har förskjutits. Jag hittar detta nu:

"The PSLV will also be used to launch India's first mission to the moon, Chandrayaan-1, next year. The rocket's bulbous payload has a diameter of 3.2 metres. It has S-band telemetry and C-band transponder systems for monitoring its health and flight status respectively."

http://aeroindia.org/

Posted on: 2007/5/8 15:30
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: bilder pa manens yta
#24


See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

Varfor skulle varan mane vara artificiell men inte dom andra manarna? Det finns mycket som talar for att det ar en riktig mane.


Vad talar för att det är en riktig måne?

Allt talar för att det inte är det.

Vi måste göra ordentlig hemläxa - sedan kan man göra sina säkra uttalanden.

Moon, Where Are You From?

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=976


på sidan står det att astronauter tog med sig prover från månen.

"Yet, analysis of the moon soil samples brought back by astronauts indicates that the composition of the moon is different from that of the earth."

Men om ingen varit där, hur tog dom då hem jorden/dammet därifrån?

Om det är så att dom hämtade det med något annat borde det ju stå på sidan.. annars tycker ja inte den kan ses som helt trovärdig , även om han har en poäng i det han skriver där..

Posted on: 2007/5/8 18:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS