vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: "Modern" skolundervisning orsaken till massaker?
Vad försåt jag inte som du förstår?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Du förstår inte vad du läser och jag förstår vad du läser

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Gnäll föder gnäll… Elände förde elände… Våld föder våld… Fördomar föder fördomar… Skvaller föder skvaller… Programmering föder programmering… Hat föder hat… MS media är ganska duktiga på att förmedla det mesta av detta.. Det känns som att fokus på verkligheten, så som människan, naturen och livet är helt snedvriden och ur balans…

Vad läser/ser du varje dag?

Verkligheten förvinner INTE även FAST du blundar för den som du uppenbarligen vill göra. Den bara förträngs och riskerar att expodera i våra ansikten i framtiden om vi inte tar "Tjuren vid hornen" nu.

Saken med dig Dubbelmoral är att du inte förstår att de av dig förhatliga medierna MÖRKAR invandrares brottslighet och andra fakta om deras fusk bl.a angåendes deras flyktingstatus.

Denna tråden om du studerar den tar upp artiklar som INTE kommer från MS-media.

Som vanligt så försöker du blanda bort korten i ditt förvirrade sinne och förminska och på olika sätt förringa det som tas upp FRAMFÖRALLT angående tabubelagda ämnen som Massinvandring, Feminism och Homosexualitet.

Det jag frågar mig är VARFÖR du inte är lika skeptisk när det diskuteras 911 och andra inte lika tabubelagda ämnen?

Kan det bero på att du är nästan lika indoktrinerad i marxistiska tankesätt som bl.a Provoceramera, med den haken att du inte märker det själv.

Du har ju tidigare länkat till sidor som hyllar "Klasskamp" och "revolutionära" handlingar emot Patriarkatet.

Och som många oikofoba individer i dagens samhälle gör du allt för att förminska de svenska kulturtraditioneras värde samtidigt som du helst vill "lägga locket på" när det diskutteras Politiskt inkorrekta ämnen.

"Du lär känna trädet genom dess frukter"

Posted on: 2007/5/9 20:28

Edited by bennybear on 2007/5/9 20:46:44

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Gnäll föder gnäll… Elände förde elände… Våld föder våld… Fördomar föder fördomar… Skvaller föder skvaller… Programmering föder programmering… Hat föder hat… MS media är ganska duktiga på att förmedla det mesta av detta.. Det känns som att fokus på verkligheten, så som människan, naturen och livet är helt snedvriden och ur balans…

Vad läser/ser du varje dag?

Verkligheten förvinner INTE även FAST du blundar för den som du uppenbarligen vill göra. Den bara förträngs och riskerar att expodera i våra ansikten i framtiden om vi inte tar "Tjuren vid hornen" nu.

Saken med dig Dubbelmoral är att du inte förstår att de av dig förhatliga medierna MÖRKAR invandrares brottslighet och andra fakta om deras fusk bl.a angåendes deras flyktingstatus.

Denna tråden om du studerar den tar upp artiklar som INTE kommer från MS-media.

Som vanligt så försöker du blanda bort korten i ditt förvirrade sinne och förminska och på olika sätt förringa det som tas upp FRAMFÖRALLT angående tabubelagda ämnen som Massinvandring, Feminism och Homosexualitet.

Det jag frågar mig är VARFÖR du inte är lika skeptisk när det diskuteras 911 och andra inte lika tabubelagda ämnen?

Kan det bero på att du är nästan lika indoktrinerad i marxistiska tankesätt som bl.a Provoceramera, med den haken att du inte märker det själv.

Du har ju tidigare länkat till sidor som hyllar "Klasskamp" och "revolutionära" handlingar emot Patriarkatet.

Och som många oikofoba individer i dagens samhälle gör du allt för att förminska de svenska kulturtraditioneras värde samtidigt som du helst vill "lägga locket på" när det diskutteras Politiskt inkorrekta ämnen.

"Du lär känna trädet genom dess frukter"

Ja ja Benny.. lugn och fin nu… Att du blir upprörd kan vara ett tecken av programmering…

Var har jag sagt att jag inte är medveten om medias mörkläggning när det gäller Invandring?

Ska du tala om för mig hur saken är med mig….? Förstår du inte hur illa DET klingar när du inte ens har träffat mig… du bildar dig en uppfattning av korta inlägg på ett forum.. Till och med du måste förstå att det är ganska oklokt… Det är precis det som MS media gör och just det som jag FÖRSÖKTE illustrera med mitt första inlägg.. De bildar och formar förutfattade meningar i folkets medvetenhet som föder samma sak… kanske har du blivit formad till att göra just det?
”marxistisk tankesätt som provoceramera”

Vad hade mitt inlägg med invandrare att göra? När de mörkar brott som begås av invandrare så är det en liten fis i rymden av allt som de mörklägger… Där finns en anledning till att jag inte läser dem… Jag kan upprepa det hur många ggr som helst. Ska jag skriva det med stora bokstäver för att du ska förstå?

Mitt första inlägg… Det var en liten passning… Funkade den?

Jag tror inte det är bra för din egen hälsa att placera andra människor i fack som modell: MS media… Det blir bara så fel.. Eftersom placeraren sällan vet vad de talar om.. De talar ofta med ett förutbestämt sinne…
”marxistisk tankesätt som provoceramera” OMG

Du.. Jag kan ge dig en kram om du vill…

Jag är väldigt skeptisk till media om de diskuterar 9-11. Det är bla därför som jag inte läser deras fabricerade uppfattning om det.. Om det nu är det du menar?

Jaha.. vad är det för sidor? Du tog mig på sängen, klasskamp? När jag tänker på ordet klasskamp så får det mig att tänka på saker som jag har skrivit tidigare om det, nämligen att jag tycker att det är fel med klasskillnader… Kanske är det den kampen du menar? eller menar du att jag kämpar för någon klass?

Varför ska de fåtalet som är rika bekosta sina rikedomar på dem som har det sämre? Hur kunde det se ut om de fördelades lika?

Vad är skillnaden på det rikas blod och kött jämfört med dem som har det sämre? Papper?

Jag vill bla avskaffa pengar eftersom jag anser att det gynnar den lilla grupp människor som styr. Men det kanske är rätt så..?

Politik skapar fel uppfattning om människan.. Religion ger hopp om ett bättre liv efter politiken och eländet.. Saker och ting hänger ihop med programeringen..

Om du vill kalla ovanstående syn på saker för marxism eller nasism, feminism, vänster, höger, patriotism, nationalism eller what ever names you want to call it, what ever makes you satisfied….. orden på facken spelar ingen roll i sammanhanget, det har ingen betydelse hur du vill orientera mig i din skalle… Det är bara otroligt korkat att göra det om man aldrig ens har träffat människan i fråga…

Du kan tjata om höger, vänster, marxism, komunism eller demokrati hela ditt liv utan att jag skiljer dem åt. För mig är det samma sak som består av propaganda som i sin tur formar åsikter baserat på deras syfte….

Kram Benny… Jag har faktiskt en Svensk och en Skånsk flagga på garaget.. Jag ska hänga upp en Finsk också nu till sommaren..
??

Ta det lite lugnt Benny… Det här är bara ett forum, mestadels bestående av ord som kan var skrivna av vem som helst… Ord som verkar göra dig förbannad, bitter och frustrerad… Är det bra så? Satisfied? Grubblar du när du ska sova,,,,,, den där jävla Marxsisten…

Anonym
Eliten har alltid gillat och spela ut underklassen emot medelklassen. De hotas av medelklassen, inte underklassen. Den sistnämnda kan man ju lura vilka marxist floskler som helst.

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Ja ja Benny.. lugn och fin nu… Att du blir upprörd kan vara ett tecken av programmering…

Var har jag sagt att jag inte är medveten om medias mörkläggning när det gäller Invandring?

Ska du tala om för mig hur saken är med mig….? Förstår du inte hur illa DET klingar när du inte ens har träffat mig… du bildar dig en uppfattning av korta inlägg på ett forum.. Till och med du måste förstå att det är ganska oklokt… Det är precis det som MS media gör och just det som jag FÖRSÖKTE illustrera med mitt första inlägg.. De bildar och formar förutfattade meningar i folkets medvetenhet som föder samma sak… kanske har du blivit formad till att göra just det?

Vad hade mitt inlägg med invandrare att göra? När de mörkar brott som begås av invandrare så är det en liten fis i rymden av allt som de mörklägger… Där finns en anledning till att jag inte läser dem… Jag kan upprepa det hur många ggr som helst. Ska jag skriva det med stora bokstäver för att du ska förstå?

Jag tror inte det är bra för din egen hälsa att placera andra människor i fack som modell: MS media… Det blir bara så fel.. Eftersom placeraren sällan vet vad de talar om.. De talar ofta med ett förutbestämt sinne…

Jag är väldigt skeptisk till media om de diskuterar 9-11. Det är bla därför som jag inte läser deras fabricerade uppfattning om det.. Om det nu är det du menar?

Jaha.. vad är det för sidor? Du tog mig på sängen, klasskamp? När jag tänker på ordet klasskamp så får det mig att tänka på saker som jag har skrivit tidigare om det, nämligen att jag tycker att det är fel med klasskillnader… Kanske är det den kampen du menar? eller menar du att jag kämpar för någon klass?

Varför ska de fåtalet som är rika bekosta sina rikedomar på dem som har det sämre? Hur kunde det se ut om de fördelades lika?

Vad är skillnaden på det rikas blod och kött jämfört med dem som har det sämre? Papper?

Jag vill bla avskaffa pengar eftersom jag anser att det gynnar den lilla grupp människor som styr. Men det kanske är rätt så..?

Politik skapar fel uppfattning om människan.. Religion ger hopp om ett bättre liv efter politiken och eländet.. Saker och ting hänger ihop med programeringen..

Om du vill kalla ovanstående syn på saker för marxism eller nasism, feminism, vänster, höger, patriotism, nationalism eller what ever names you want to call it, what ever makes you satisfied….. orden på facken spelar ingen roll i sammanhanget, det har ingen betydelse hur du vill orientera mig i din skalle… Det är bara otroligt korkat att göra det om man aldrig ens har träffat människan i fråga…

Du kan tjata om höger, vänster, marxism, komunism eller demokrati hela ditt liv utan att jag skiljer dem åt. För mig är det samma sak som består av propaganda som i sin tur formar åsikter baserat på deras syfte….

Kram Benny… Jag har faktiskt en Svensk och en Skånsk flagga på garaget.. Jag ska hänga upp en Finsk också nu till sommaren..
??

Ta det lite lugnt Benny… Det här är bara ett forum, mestadels bestående av ord som kan var skrivna av vem som helst… Ord som verkar göra dig förbannad, bitter och frustrerad… Är det bra så? Satisfied? Grubblar du när du ska sova,,,,,, den där jävla Marxsisten…

Du är en riktig rundsnackare, dubbelmoral.

Det spelar INGEN roll hur många roliga figurer du stoppar in i din text, när du inte har nåt vettigt att säga.

Du tror att du kan snacka dig ur allting med formuleringar som t.ex att "alla medier ljuger". Samtidigt har du väldigt svårt för att ta ställning för eller emot saker och ting, PRECIS som en feg oikofob som lärt sig att inte vilja hamna i tankekonflikter.

Som sagt, HUR MYCKET DU ÄN FÖRSÖKER BLUNDA FÖR VERKLIGHETEN, KOMMER DEN ÄNDÅ TILLBAKA TILL DIG HÅRDARE FÖR VARJE GÅNG DU LÅTSAS SOM DEN INTE EXISTERAR.

"För den som stoppar huve´t i sanden är EN sak säker. Han kommer förr eller senare få en spark i archlet"

Posted on: 2007/5/9 22:36

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

??

Du är en riktig rundsnackare, dubbelmoral.

Det spelar INGEN roll hur många roliga figurer du stoppar in i din text, när du inte har nåt vettigt att säga.

Du tror att du kan snacka dig ur allting med formuleringar som t.ex att "alla medier ljuger". Samtidigt har du väldigt svårt för att ta ställning för eller emot saker och ting, PRECIS som en feg oikofob som lärt sig att inte vilja hamna i tankekonflikter.

Som sagt, HUR MYCKET DU ÄN FÖRSÖKER BLUNDA FÖR VERKLIGHETEN, KOMMER DEN ÄNDÅ TILLBAKA TILL DIG HÅRDARE FÖR VARJE GÅNG DU LÅTSAS SOM DEN INTE EXISTERAR.

"För den som stoppar huve´t i sanden är EN sak säker. Han kommer förr eller senare få en spark i archlet"

Ja men Benny.
Du säger ju själv att media MÖRKAR = ljuger om många saker... För mig blir det bojkott när jag ser att de gör det i stora drag... Vad är det du inte förstår?

EDIT:
Vetigt? Jag måste ju få en chans att upprepa mig gång på gång för att göra mig förstådd, eftersom man så ofta blir missförstådd

Hur baserar du din är verklighet benny? Genom att placera människor i olika fack enligt din syn på livet och dina åsikter? Ska vi alla tänka, gå och se ut som dig? skulle det göra dig riktigt nöjd då?

Lägg gärna upp den sanna verkligheten... Politik, människan, papper, naturen, rätt eller fel... Lägg gärna upp det i en snygg och fin sammanställning... Jag är väldigt nyfiken på sanningen och verkligheten... Men snälla... Länka gärna inte till MS

See User information
Det finns hur mycket info. som helst om Elitens planer på HUR de ska underminera den västerländsaka civilisationen bl.a i Illuminateras program, Kommunistiska manifestet, Sun Tzu´s "Krigskonsten", Fursten av Machiavelli, Sions vises protokoll, Ryska textboken i Psykopolitik osv osv.

Det är bara att sätta i gång och studera.

Okunskap bygger ofta på lathet.

Vill man veta något får man sätta igång och studera verkligheten.

Posted on: 2007/5/9 22:55

Anonym
Titta lite närmare på fakta innan, 10 min i lamestream media säger allt, ett exempel är att snutarna satt och rullade tummarna i 2.5 timmar, ett annat exempel är Chos släktingar. Ni vet väl att vissa har inget emot att offra sina egna släktingar, det är tom. en regel! Vakna, nja, yrvakna möjligtvis.

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Det finns hur mycket info. som helst om Elitens planer på HUR de ska underminera den västerländsaka civilisationen bl.a i Illuminateras program, Kommunistiska manifestet, Sun Tzu´s "Krigskonsten", Fursten av Machiavelli, Sions vises protokoll, Ryska textboken i Psykopolitik osv osv.

Det är bara att sätta i gång och studera.

Okunskap bygger ofta på lathet.

Vill man veta något får man sätta igång och studera verkligheten.

MAO så har du inga bra svar på det som du själv förespråkar... Ja ja...

Eller du klara inte av att sammanfatta det otroligt komplexa systemet och syftet, men begär att andra ska göra det... Eller du drar snabba slutsattser av någons inlägg.. Inlägg som inte sammanfattar din tillfredsställelse...

Jag tror du syftar på mångkulturen. Jag ser den också Benny... Men vi har kanske lite olika uppfattningar och åsikter om det... Jag fokuserar sällan på brott som begås av invandrare... En del här vill gärna göra det, vilket får mig att känna att fokusen ligger på fel sak, jag tycker att de som står bakom systemet är ett värre brott...Men för mig så är mångkultur som en fis i rymden jämfört med annan skit som pågår... Jag tycker att det finns större och värre saker att fokusera på... Alla kan inte fokusera på en och samma sak. Det funkar sällan så...

Jag hinner inte mer... måste kila...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Quote:

maggot wrote:

Du förstår inte vad du läser och jag förstår vad du läser

Kan du kanske förklara exakt vad ?

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

När bush säger att "bin laden" låg bak 9/11...
är ju det oxå bara ord...

Du har sån otroligt låg nivå....

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Ja men Benny.
Du säger ju själv att media MÖRKAR = ljuger om många saker... För mig blir det bojkott när jag ser att de gör det i stora drag... Vad är det du inte förstår?

EDIT:
Vetigt? Jag måste ju få en chans att upprepa mig gång på gång för att göra mig förstådd, eftersom man så ofta blir missförstådd

Hur baserar du din är verklighet benny? Genom att placera människor i olika fack enligt din syn på livet och dina åsikter? Ska vi alla tänka, gå och se ut som dig? skulle det göra dig riktigt nöjd då?

Lägg gärna upp den sanna verkligheten... Politik, människan, papper, naturen, rätt eller fel... Lägg gärna upp det i en snygg och fin sammanställning... Jag är väldigt nyfiken på sanningen och verkligheten... Men snälla... Länka gärna inte till MS

Om man läser i på aftonbladet att en våldtäckt har ägt rum som sedan dras upp i efterlyst och som jag efteråt får höra att någon i min skola visste vem det är
så finns det inte så mycket tvivel kring det???

Jag kan berätta att här jag bor har det inom loppet av en månad varit
1 ett knivrelaterat gängslagsmål
(som urartade till att ett gäng åkte till sjukhuset och sköt med automatvapen)
2 ett mord ( jag såg själv blodfläckarna på fotbollsplanen)
3 en förskola har brunnit ner

(nu orkar jag inte räkna upp småbrott som bilbränder,stölder och rån som är vardag)

Det jag vet är vilken etnistet dessa har men media har inte velat berätta det utan skriver som vanligt "ungdomsgäng" oavsett om de inblandade är 15 eller 50 år gamla....

Anonym
Quote:

MAO så har du inga bra svar på det som du själv förespråkar... Ja ja...

Eller du klara inte av att sammanfatta det otroligt komplexa systemet och syftet, men begär att andra ska göra det... Eller du drar snabba slutsattser av någons inlägg.. Inlägg som inte sammanfattar din tillfredsställelse...

Lenin sade
"folken ska blandas"
FNs generallsekreterade och 33 gradens murare sade under kriget i kosovo
"framtidens länder ska vara mångkulturella"
Bilderbergaren och sveriges kommande statsminister Mona Salin sade
"Det känns fantastiskt att sverige nu är det mest mångkulturella landet i världen. Och på så kort tid dessutom."

Quote:

Jag tror du syftar på mångkulturen. Jag ser den också Benny... Men vi har kanske lite olika uppfattningar och åsikter om det... Jag fokuserar sällan på brott som begås av invandrare... En del här vill gärna göra det, vilket får mig att känna att fokusen ligger på fel sak,

Saken är den samma total respektlöshet för andra människor.
Vad är skillnande på om ABDO MOSALI MOHAMED begår en våldtäckt eller om George W Bush gör det ?
Vi vet att i sverige begås minst 4 våldtäckter varje dag!
Jag kan nästan inte se något hemskare en det...
Jag ser hellre att "banksystemet tar ränta på pengar som inte finns" en att min syster blir gruppvåldtagen.

Varför fokuserar du inte på brott?
varför vill du inte få bort krimminaleten?
och hur kan det vara fel att fokusera och vilja minska risken för våldtäckter,hedersmord,rån,bötning och enklare saker som "mobilstölder" ?

Anonym
Maggot skrev:
Om man läser i på aftonbladet att en våldtäckt har ägt rum som sedan dras upp i efterlyst och som jag efteråt får höra att någon i min skola visste vem det är
så finns det inte så mycket tvivel kring det???

Jag:
Anmäl honom… Om det är en invandrare, utvisa honom…

Maggot Skrev:
Jag kan berätta att här jag bor har det inom loppet av en månad varit
1 ett knivrelaterat gängslagsmål
(som urartade till att ett gäng åkte till sjukhuset och sköt med automatvapen)
2 ett mord ( jag såg själv blodfläckarna på fotbollsplanen)
3 en förskola har brunnit ner
(nu orkar jag inte räkna upp småbrott som bilbränder,stölder och rån som är vardag)

Jag:
Vad vill du säga med det? Jag vet redan att det är så och jag tycker att det är förjävligt.. Vad är det du inte förstår? Personligen tycker jag att man kan ge dem sk rehab (fängelse) och efter avtjänat straff, utvisning…

Maggot skrev:
Det jag vet är vilken etnistet dessa har men media har inte velat berätta det utan skriver som vanligt "ungdomsgäng" oavsett om de inblandade är 15 eller 50 år gamla....

Jag:
En bra anledning till att sluta läsa Aftonbladet… Jag gör det av liknande anledningar…

Maggot skrev:
Lenin sade
"folken ska blandas"
FNs generallsekreterade och 33 gradens murare sade under kriget i kosovo
"framtidens länder ska vara mångkulturella"
Bilderbergaren och sveriges kommande statsminister Mona Salin sade
"Det känns fantastiskt att sverige nu är det mest mångkulturella landet i världen. Och på så kort tid dessutom."

Jag:
Tror du att jag sympatiserar med Lenin, generalsekreteraren eller Mona? Hur många gånger ska jag behöva säga att jag inte lyssnar på politiker? De ställer bara till med elände som bla Angered…
Vad är det du inte förstår med ”Jag ser det också” Om du hade förstått mitt första inlägg så kanske du inte hade frågat… Men jag ska försöka förtydliga det:

Om massmedia skriver om ex: gnäll, så föder det gnäll hos befolkningen… om de skriver om att mångkultur är bra, så tycker den stora massan att det är bra… Om de skriver om sex så bildas en liknande bild hos befolkningen…. Om de skiriver om fördomar så får den som läser det fördomar… Förstår du vad jag menar nu om jag säger att programmering FÖDER programmering…

Jag kan naturligtvis ha fel i min syn på massmedia och dess inverkan på den stora massan. Men när jag hör på vad folk snackar om på fikan eller under arbetspasset så är det bara skvaller, fördomar och gnäll… De skapar ofta en bild av det som sägs i media…
Det räcker att jag ser löpsedlarna om Bert Karlsson, Melodifestivalen, Styckmord, Våld och elände så säger det mig att det inte är värt att bilda sig en uppfattning av en skvallertidning med urusel journalistik… Om du tycker annat så är det helt ok… Jag tycker bara att fokus ligger på fel saker vilket ofta resulterar i att folk får en fel uppfattning…

Maggot skrev:
Saken är den samma total respektlöshet för andra människor.
Vad är skillnande på om ABDO MOSALI MOHAMED begår en våldtäckt eller om George W Bush gör det ?
Vi vet att i sverige begås minst 4 våldtäckter varje dag!
Jag kan nästan inte se något hemskare en det...
Jag ser hellre att "banksystemet tar ränta på pengar som inte finns" en att min syster blir gruppvåldtagen.

Jag:
Om det är så att invandrare kommer hit frivilligt, 95% av dem som Benny säger… Hur kan det då var respektlöst, eller menar du att det är respektlöst mot den Svenska befolkningen? Eller menar du att invandrare generellt är respektlösa? Svårt att avgöra av ditt inlägg…
Jag förstår inte vad du vill säga med Mohammed VS Bush… All typ av våldtäkt och våld är fel enligt mig…
4 våldtäkter är 4 för mycket.. Om en invandrare begår detta brott så tycker jag att han ska utvisas… Om en Svensk gör det så ska han rehabiliteras.. osv…

Varför drar du in din syster.. Tror du att jag rättfärdigar en våldtäkt, vare sig det är Persson eller Mohammed som gör det? Och vad har det med banksystemet att göra? Du kunde lika väl dragit jämförelsen:
Jag ser hellre att bensinen kostar 50 kr/litern, än att min syrra blir våldtagen…
Ska man dra jämförelser med vad man hellre ser så kan man hålla på hela livet med det utan att det blir bättre för det… En makthavare som ser dessa jämförelser blir förmodligen tillfredställd av sådant tänkande.. Då kan han driva upp priset på bensin och säga, det kunde vara värre...

Maggot skrev:
Varför fokuserar du inte på brott?
varför vill du inte få bort krimminaleten?
och hur kan det vara fel att fokusera och vilja minska risken för våldtäckter,hedersmord,rån,bötning och enklare saker som "mobilstölder" ?

Jag fokuserar inte på våld för att jag tycker det är fel, Framförallt att bilda sig en uppfattning av brott som media skriver om. Där dramatiserar de alltid en story… Helst så ska en story ge en reaktion som:
FY Fan!! Hörde du om den där jävla gruppvåldtäkten som … bla bla,,, då säljer det…!

Vad säger dig att jag inte vill få bort kriminaliteten (våld)… Du har verkligen fått det här bak om foten… Skulle jag kunna få bort allt våld här i världen så skulle jag inte tveka en sekund… jag har 0 förståelse av vad du får detta ifrån… Det är skillnad på kriminalitet och kriminalitet… Narkotika är kriminellt men jag ser det inte så… att köra för fort är kriminellt, men jag ser det inte så… att gå mot röd gubbe är kriminellt men jag ser det inte så… Lagar och lydnad bildar Slavar, men man ska naturligtvis inte skada andra med avsikt…

Jag har aldrig sagt att det är fel att försöka minska våldtäkter och annan våld… Herre gud! Eller enklare stölder… Det är alldeles uppenbart för mig att du varken läser, lyssnar eller förstår vad jag har sagt under hela den tiden som jag har varit på vaken… Förmodligen blir detta inlägg lika meningslöst som alla andra kommunikationsförsök som jag har provat med dig...

Tänkte bara förtydliga mig ang pengar och den strukturen som vi lever i. Och varför JAG tycker att den är så usel:

Om vi tar ett exempel som 100 personer i ett hyreshus:
Om dessa hundra personer inte skulle behöva betala skatt och avgifter utan får behålla hela slanten som de tjänar + de pengar som arbetsgivaren betalar i sociala avgifter+ arbetsgivarens vinst av arbetaren och försäljningen… Så skulle de få ungefär den dubbel inkomsten… Låt oss säga att en vanlig lön ligger på 18000kr i månaden så skulle det innebära att de fick behålla det dubbla med min modell… 36000kr… Om dessa personer skulle betalade kanske 15000kr i månaden till hyreshuset den lokala satsningen, pengar som de gemensamt bestämmer över och som de anser att det bästa syftet skulle var med pengarna..
Det bli 1,5 miljoner i månaden… Det bli 18 miljoner på ett år… Vad hade man kunnat göra med dessa pengar? Detta är bara ett exempel nu… så sakta i backarna innan ni dömer ut det… Där finns mängder av exempel av vad man hade kunnat göra på lokal nivå om man fick förvalta pengarna själv… Idag så ger vi politiker och de som styr (bankerna) den fulla rätten att fördela pengarna på deras sätt…

Hur många bor i Angered? 7-10000? Om vi tar 7000 personer som förvaltar hälften av den totala lönen, låt oss säga 10000kr… Det blir 70 miljoner i månaden och 840 miljoner per år!! För dem pengarna hade man kunnat bygga skolor, vägar, nya jobb, bostäder mm, mm, mm Om vi tänker långsiktiga planer!!! Vad skulle man kunna göra då?

Om jag säger att jag tycker att fokus ligger på fel saker i samhället, är det någon här som förstår vad jag menar då? Det finns förmodligen ingen makthavare som vill att vi ska tänka i dessa banor… Jag tror ett de hellre ser oss gnälla om bostäder, våld, räntor, invandrare, feminism, jämställdhet, dåligt med jobb mm, mm, mm,, Istället för att vi ska ta egna initiativ och förgöra makthavarna!
Om alla fick ta egna initiativ och bestämma mer över sitt eget område så vill jag tro att våld, elände, gnäll, jobb, bostäder och mycket mer skulle minska…
Jag kanske har helt fel i min syn på samhället och hur det borde se ut istället… ? Vad vet jag… Jag är en simpel medborgare…. Som är less på eländet… Jag kan inte se att något politiskt parti skulle kunna förverkliga människans begär till det bättre… inget parti….

Är detta marxism?

Anonym
Ett totalt onödigt inlägg och rörigt som fan om absolut ingenting.
Kan du berätta vad du tycker istället?
Fast det vore ju politik detta konstiga är att du är en av de som allra flitigast här diskuterar politik och medias nyheter.

Jag läser media för jag vill veta hur dom förfalskar och ljuger och vad är felet med det...
om man inte läser tidningar kan man inte veta hur tidningarna jobbar för att fördumma och få oss in i fel tankebannor...

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Ett totalt onödigt inlägg och rörigt som fan om absolut ingenting.
Kan du berätta vad du tycker istället?
Fast det vore ju politik detta konstiga är att du är en av de som allra flitigast här diskuterar politik och medias nyheter.

Jag läser media för jag vill veta hur dom förfalskar och ljuger och vad är felet med det...
om man inte läser tidningar kan man inte veta hur tidningarna jobbar för att fördumma och få oss in i fel tankebannor...

dina inlägg är inte ett dugg röriga maggot.. du är verkligen ett lyasnde exempel på en som förespråkar något men ser inte ditt eget beteende i det du förespråkar...

Som jag sa så förstår du inte, oavsett vad jag än säger... Istället kontrar du men en fråga "Kan du inte säga vad du tycker istället"
Det är bla det jag gör: Tycker! Men om du inte ens kan förstå det så hade jag förmodligen rätt... Du har inte fattat ett enda inlägg...

Har jag diskuterat en enda specifik nyhet av politik och MS media här på forumet, jag pratar om dem...Jag vet, du förstår inte skillnaden...

Det är OK att du läser tidningarna sa jag tidigare. vad är det du inte förstår med det?
Du vet att de ljuger, varför länkar du till många artiklar som du tycker är förjäjävliga? Du länkar till dem ofta och säger:
Titta här så de beter sig...!!! Jävla idioter mm...
Utan att förstå att det handlar om att dramatisera det så att du ska reagera som du gör... Du förstod tydligen inte det där med att programmering föder programmering...

Anonym
Jovars många av mina inlägg är nog röriga...
Jag tror inte media ljuger så mycket om de där "småsakerna" som att någon har blivit våldtagen eller om hedersmord...
jag vet att detta är sanning av den vardag jag lever i varje dag...

See User information
Dubbelmoral!

Invandrartäta förorter får mångdubbelt mycket mer både kommunala och statliga bidrag till skolor, bostäder och andra inrättningar än andra förorter. Så bristen på pengar är KNAPPAST orsaken till de problem som finns där.

Wake Up!

Posted on: 2007/5/11 13:17

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper