vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Kolhydrater farligt ?
#1
Kolhydrater farligt ?

hmm...

Visste du att kolhydrater är bland det farligaste du kan äta?

Kolhydrater kan jämställas med det värsta giftet du kan äta!

Kolhydrater framkallar depressioner, aggrisivitet, missbuk av droger inkl alkohol, självmord, mord, diabetes mm mm

Kolhydrater enligt min mening är skulden till minst 50% av lyckopiller-användare...

Kolhydrater är det mest beroendframkallande så vitt jag vet..

Den som inte tror kan ju prova att sluta äta ovanstående ....

Vill man avgifta sig så är det svårt dom första 3 dagarna, sen blir man lungnare och gladare en avgiftning tar ca 2-4 veckor resulatet blir = Gladare, Lungnare, mera andlig, Snyggare= undersökningar visar att kolhydrater åldrar människan i förtid samt att åldrande upphör när kolhydrater utesluts, forskarna vart själva förvånande

Men det man bör tänka på är att efter en avgiftning så tar det max 3dgr till att börja missbruka igen, om man inte ser upp....

Alkoholister har i en undersökning varit sockerberoende....

Varför blir man kolhydratsberoende ?

I kroppen så är det en egen värld med olika parasiter bakterier och liknande det fungerar som i naturen den ena gör det, och den andra gör något annat...Bakterier, virus, parasiter älskar kolhydrater det får dom iallafall att trivas och föröka sig utom kontroll för immunförsvaret som inte hänger med...

Det i sin tur betyder att all kolhydrats intag ska avbrytas om sjukdom el liknande kronisk förekommer...

Vid förkylning så förlängs sjukdomstiden om man intar kolhydrater.

Har man cancer så får man räkna med att man tynar bort fort om man äter mycket kolhydrater....

Och självklart så får man massa kolhydrater i dropp på sjukhus om man har cancer eller annan farlig sjukdom he he undrar varför dom vill att man ska försvinna

Skulle vilja säga att dom flesta i vårat samhälle är kolhydrats-allergiker ...

Jag har sätt själv alkoholism nätstintill försvinna när kolhydrater har uteslutits..

Social fobi påverkas nog negativt av kolhydrater ...Som ju ingår i psykiska besvär pga kolhydratsmissbruk.

En bekant som hade mycket stora problem med diabetes uteslöt kolhydrater han är mycket stabilare nu....

Dock så behövs kolhydrater men inte i den omfattningen som vi äter.....

Nästintill alla tarmsjukdomar kommer från kolhydrater

Candida svamp älskar kolhydrater

Ta bort eller minska på följande:

-ris

-potatis

-självklart mjölk produkter "laktos"

-majs

-pasta

-allt som har med bröd/mjölprodukter att göra

-självklart allt som har socker i sig

vid en avgiftning så måste allt bort även FRUKT

Det positiva med kolhydrater är ju för hjärnan och det får nog ses som det 2a viktigaste för människans utveckling fisk sägs ju vara nr 1....

Är nog för en mera andlig värld .... Än massa agressiva kolhydrats- människor...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#2
Quote:
Vill man avgifta sig så är det svårt dom första 3 dagarna, sen blir man lungnare och gladare en avgiftning tar ca 2-4 veckor resulatet blir = Gladare, Lungnare, mera andlig, Snyggare= undersökningar visar att kolhydrater åldrar människan i förtid samt att åldrande upphör när kolhydrater utesluts, forskarna vart själva förvånande


mera andlig för man slutar äta en viss mat? jag tror då mer på att ju mer man gör saker för att bli andlig ju mindre andlig blir man.

Quote:
Ta bort eller minska på följande:

-ris

-potatis

-självklart mjölk produkter "laktos"

-majs

-pasta

-allt som har med bröd/mjölprodukter att göra

-självklart allt som har socker i sig

vid en avgiftning så måste allt bort även FRUKT


hehe va ska man äta dåra, bark och mossa?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#3
Quote:

EttHund wrote:
Quote:
Vill man avgifta sig så är det svårt dom första 3 dagarna, sen blir man lungnare och gladare en avgiftning tar ca 2-4 veckor resulatet blir = Gladare, Lungnare, mera andlig, Snyggare= undersökningar visar att kolhydrater åldrar människan i förtid samt att åldrande upphör när kolhydrater utesluts, forskarna vart själva förvånande


mera andlig för man slutar äta en viss mat? jag tror då mer på att ju mer man gör saker för att bli andlig ju mindre andlig blir man.

Quote:
Ta bort eller minska på följande:

-ris

-potatis

-självklart mjölk produkter "laktos"

-majs

-pasta

-allt som har med bröd/mjölprodukter att göra

-självklart allt som har socker i sig

vid en avgiftning så måste allt bort även FRUKT


hehe va ska man äta dåra, bark och mossa?


he he du vet såna där gröna-saker och fyrbenta eller obenta saker eller nötter eller inlagda gröna-saker...STENÅLDERSKOST

bark och mossa går alldeles utmärkt att äta !

aftonbladet hade en ntis i dag att folk borde sluta äta bullar och godis ...."kolhydrater"

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69528734_852__,00.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#4


See User information
Quote:

silverboy wrote:

undersökningar visar att kolhydrater åldrar människan i förtid samt att åldrande upphör när kolhydrater utesluts, forskarna vart själva förvånande


Du får gärna länka till undersökningarna. Finns dom bara i bokform vart? Skulle ge lite mer kött på benen...

Posted on: 2007/5/10 17:04
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#5
Quote:

muglert wrote:
Quote:

silverboy wrote:

undersökningar visar att kolhydrater åldrar människan i förtid samt att åldrande upphör när kolhydrater utesluts, forskarna vart själva förvånande


Du får gärna länka till undersökningarna. Finns dom bara i bokform vart? Skulle ge lite mer kött på benen...



sorry to say ...

det var ett inslag på tv eller radio ett antal år sen där dom exakt skrev det som jag skrev .....ingen uppföljning gjordes pga tidsbrist.....kolla lite själv kanske finns att läsa nånstans på nätet.

dock så har jag undersökt både hälsa och mat under 10 år för mig själv och mina löss......

tro mig kolhydrater är SKIT

bara att utesluta brödet är en stor hälshöjning....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#6


See User information
Quote:
muglert wrote:
Finns dom bara i bokform?


Har nätet dödat din läskunnighet. Böcker är ett betydligt bättre sätt att skaffa sig kunskap på än inlägg på ständigt föränderliga webb-sidor.

Posted on: 2007/5/10 19:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#7
Quote:

silverboy wrote:
he he du vet såna där gröna-saker och fyrbenta eller obenta saker eller nötter eller inlagda gröna-saker...STENÅLDERSKOST

bark och mossa går alldeles utmärkt att äta !

aftonbladet hade en ntis i dag att folk borde sluta äta bullar och godis ...."kolhydrater"

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,69528734_852__,00.html


Om man inte äter kött så känns det som man kan bli rätt benig med den kosten

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#8


See User information
Kolhydrater är inte skadligt i sig. Det är mest de raffinerade kolhydraterna som är skadliga i större mängd. För övrigt innehåller grönsaker också kolhydrater. Kolhydrater är energi som vi behöver för att överleva.

Äter man för mycket raffinerade kolhydrater som vitt mjöl, vitt socker och poomes frites kan man däremot få svampsjukdomen candida eller bli överviktig.

Posted on: 2007/5/10 19:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#9


See User information
Var det inte nån cancerforskare som menade att tumörer har ett syfte, dom uppstår för att dom är väldigt bra på att förbränna överskott av kolhydrater

Posted on: 2007/5/10 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#10
det finns alltid ersättning till all mat ... äter man inte kött så kan man äta ex: fikon, nötter, avocado, olika oljor mm mm ....

Fikon och nötter för att inte se benig ut även linser och bönor är uppyggande, dock så är linser och bönor sura och stoppar flödet i kroppen speciellt linser veganer äter för mycket linser...

att vara benig brukar vara ett tecken på att kroppen har anpassat sig till det ultimata förhållandet till överlevnad.....

Snabbhet/smidighet, immunförsvaret på topp, kroppen ges tillfälle att börja läka sig själv utan att behöva ta hand om all avfall som måste ut ur kroppen...

mat är en tung bit som är mycket svårt och tar lång tid till att ändra, speciellt om man är en familj då dom andra säkert vill ha annan mat är man själv. Har man inga såna problem så är det enklare att ändra på kosten


dock så bör man tänka på att är man tjock "mycket fett" så kan man bli sjuk om man går över till sån här kost fett binder mycket skit typ bakterier kemikaljer mm mm går man ner för fort kan kan man få kroniska sjukdomar när gifterna frigörs.


HALLÅ varför har alla nya smileys och inte jag ????

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#11
Silverboy!
Jag brukar läsa dina "matgrejor" men om jag ska lyssna på dig kommer ju bara "kokvattnet i kasstrullen" eller "oljan" i stekpannan vara kvar i mitt kök...

Du kan väl göra en kokbok eller slänga in lite recpettips här på sidan..

det är svårt att veta vad man ska äta om man inte får äta varken

potäter,ris, eller pasta...

hur ser en vardag ut hos dig
och hur smakar maten?

fikon med päron låter sådär

fikusar med valmo

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#12
Quote:

maggot wrote:
Silverboy!
Jag brukar läsa dina "matgrejor" men om jag ska lyssna på dig kommer ju bara "kokvattnet i kasstrullen" eller "oljan" i stekpannan vara kvar i mitt kök...

Du kan väl göra en kokbok eller slänga in lite recpettips här på sidan..

det är svårt att veta vad man ska äta om man inte får äta varken

potäter,ris, eller pasta...

hur ser en vardag ut hos dig
och hur smakar maten?

fikon med päron låter sådär

fikusar med valmo


Tänk på att jag skrev att man bör minska eller utesluta..

Själv så äter jag potatis ca 1ggr månad aldrig pasta ris ca 1-2ggr vecka...Avoi eller fullkornsris

Jag äter istället för Potatis, Pasta, Ris Blomkål Broccoli eller Morötter..

Många kan känna en svullnad i magen efter en måltid det kommer ifrån Mjölkprodukter, Mjölprodukter, Ris eller Potatis av den enkla anledningen att dom flesta har förättit sig på dom här produkterna "dold allergi"


Alltså en vanlig dag hos mig ...

Hirsmannagröt det ända som inte stoppar igen kroppen och håller ordning på blodsockret...

Till Hirsmanna mixar jag några russin och mandlar lite linfrö och nyponpulver häller på gröten och äter

lunch om sån tas: woka broccoli blomkål morötter lök + ev lite tomatpure kryddor valfritt lägg på lite groddar typ alfalfa eller munbörnor

Middag vatten halv buljongtärning lök skivar ner morot +ev nån annan grönsak lägger i fisk sen är det klart...oftast så äter jag inget annat till men ibland lite ris eller riskaka...

Lite russin brukar jag ta dagligen ev nån fikon riskakor äter jag oxå dock så är riskakor värre än bröd när det gäller blodsockret..

sen så klart går man till nån och blir bjuden på lite bulle eller nått annat sött så är man inte bättre en nån annan kohydratsmonstret vaknar till liv

Målet för mig är att kunna äta så lite mat som möjligt när man uppnår det så känner man hur kroppen ta tillvara på näringen och spar den för framtiden..Slevar man i sig all möjlig mat så åker allt ut och brister kan uppstå "hungerkänslor=näringsbrist och fel kost"....

En del som blir smalare och smalare dom äter mer och mer fett, grädde mm mm ändå så blir dom smalare där finns det bara ett sätt att få stopp på det hela,och det är att sluta att äta det låter sjukt. Men kroppen återfår balansen efter ca 3dagar och man börjar att känna sig normal..


Jag är inte för det här att man ska äta allt, jag tror att en enformig kost är det ultimata med liten avstickare då och då ...

Vid enformig kost gör kroppen egna näringsämnen samt så spar den viktiga näringsämnen om den vet att det är brist på dom....

Obs! Endast mina tankar med mycket exprimenterade av maten...

Råttförsök visa klart att dom råttor som fick äta minst var dom som levde längst upp till 30% längre...

Människans rätta fysik är benighet. Dom som äter levande föda har den ultimata människokroppen sen om man tycker det är snyggt är ju nått annat

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#13
Kolhydrater är sockerkedjor och självklart precis som socker utsöndrar kroppen insulin när blodsockret höjs. Det som insulinet gör är att den signalerar till kroppen att den skall lagra på fett. Det är en kvarlämning från den tiden då vi levde i grottor och det var nödvändigt för kroppen att ha en fettreserv. Insulinet säger liksom åt kroppen att det snart är en svältperiod på gång och därför behöver den lagra på fettet. Stryp sockerintaget, därmed också kolhydrater, och ät en fettrik kost så kommer kroppen automatiskt att börja ta energi från fettreserverna vilket innebär att du blir mycket smalare och mår bättre.

Tyvärr så följer jag inte detta själv .Man har ju växt upp och blivit van att äta mycket kolhydrater och tyvärr även drogen socker. Det finns ju socker i nästan allt nuförtiden.
Dessutom så är ris,pasta och potatis relativt billigt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#14


See User information
Ät bara bra mat... det blir inte så fel om man tänker efter lite - och låter bli för mycket skumma grejer, ej för mycket bröd och sådant som bara smakar bra och fyller magen men inte innehåller näring. Ris, pasta och potatis går väl bra, vi behöver även kolhydrater. Långsamma kolhydrater ska det helst vara.

Lite från webben, och lite ändå mindre eget...

Kolhydrater är ett gemensamt namn för sockerarter.

Genom fotosyntes omvandlar växterna vatten och koldioxid till kolhydrater, framförallt i form av stärkelse, med hjälp av solljus. Växterna skapar fruktsocker.

Olika sorters kolhydrater... de för cellens funktion så viktiga ribos och deoxyribos. Disackarider, till exempel rörsocker och mjölksocker, består av två sammansatta monosackarider. Oligosackarider har ca 8 till 20 monosackaridrester; de förekommer tex på ytan av biologiska membran (cellernas membran... viktigt att bevara cellernas intergritet, voltskydd... så det inte blir som cellen jorden, cellen Sverige... etc...

(... se tidigare inlägg om detta...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35426#forumpost35426
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267 )

för då blir man skör mot strålning, om cellerna tappar sin integritet>>> elöverkänslig och det där.

Polysackarider är bland annat stärkelse, och "kostfiber" (till exempel cellulosa).

Jordärtskocka har en naturligt hög halt av fruktooligosackarider (FOS), kalium, fibrer och vegetabiliskt protein. Upp till 70 procent av denna produkt består av FOS.

FOS är naturligt förekommande kolhydrater som i små mängder finns i grönsaker, bland annat jordärtskocka och lök, samt frukter och spannmål.

FOS är mat för de nyttiga tarmbakterierna bland annat bifidobakterierna och vissa lactobaciller som acidofilus. De ”farliga” tarmbakterierna som E. coli. clostrida och salmonella etc. kan inte utnyttja fruktooligosackariderna.

Ren näring till de nyttiga bakterierna som kan ta överhanden.

Forskning har visat att de nyttiga tarmbakterierna ökar vid tillförsel av FOS. Jordärtskockan är därför ett perfekt tillskott för att gynna tillväxten av de nyttiga tarmbakterierna.

När bifidobakterierna och lactobaciller ökar i mängd sker flera positiva saker: de ogynsamma bakterierna försvinner allt mer. Dessa ogynnsamma bakterier producerar genom jäsning och förruttnelseprocesser många giftiga ämnen i tarmen; bland annat fenol, kresol, indikan och fria radikaler som kan absorberas av tarmen.

Om levern är svag (överbelastad) och inte orkar eliminera alla gifter kommer dessa genom blodet att belasta alla övriga organ vilket kan ge upphov till en rad olika symtom och sjukdomar genom självförgiftning.

Det där matmedlet Superfood som jag nämnt i några inlägg innehåller FOS - tarmakterierna kan öka miljardfalt - och man kan återställa en viktig funktion...

"Snabba" kolhydrater fås från bl.a. sockerrika drycker, godis och marmelad. Pasta, ris och baljväxter är exempel på livsmedel med "långsamma" kolhydrater."

"De flesta kolhydrater får vi genom växtriket. Kolhydrater bygger upp cellväggar, bildar upplagsnäring och ingår som viktiga delar i ämnesomsättningen. De viktigaste kolhydraterna finns i sockerarter, stärkelse och kostfibrer."

"Kolhydrater är kroppens största och viktigaste energikälla. Man känner sig fortare mätt och belåten, när man äter mat rik på kolhydrater, än när man äter fet mat. Dessutom har ny forskning visat att kroppen troligtvis inte omvandlar kolhydrater till fett i någon större utsträckning, även om vi äter mer än vi behöver."

"Om man ska hålla allting enkelt så är kolhydrater är allt som inte är fett, protein eller alkohol. Du hittar kolhydrater i form av stärkelse eller socker i pasta, potatis, flingor, ris, gryn, grönsaker, frukt, mjölk, godis, chips, ptja, alltså det mesta som inte består av enbart kött. Ett gram kolhydrater ger ungefär 4 kcal energi. Det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater."

Farligt utan kolhydrater
http://motionsguiden.blogspot.com/200 ... -utan-kolhydrater_03.html

"Jag har alltid varit skeptisk till att som i Atkinsdieten helt slopa kolhydraterna men jag tror nog att det trots allt är bättre med lite mindre kolhydrater."
http://yaublog.blogspot.com/2007/03/o ... raorder-eller-vargen.html

"Den negativa effekten med GI-mat, precis som med all dietmat, är enligt professor Charlotte Erlanson-Albertsson att vi blir trögtänkta eftersom hjärnan inte får vad den behöver för att funka till 100%. Enligt henne innebär GI-maten, som är proteinrik och kolhydratfattig, att den som har problem med minnet får ännu större bekymmer eftersom minnet behöver stimulans i form av glukos som finns i den kolhydratrika mat som ska undvikas.

Lite krasst kan man kanske säga att man med GI-metoden blir fittare i kroppen samtidigt som man riskerar bli mer korkad..."

Ja korkad verkar personen blivit... "fittare..."
http://kjellbergsweden.typepad.com/fr ... 006/11/gimaten_fr_ig.html

Posted on: 2007/5/10 22:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#15
Quote:

novax wrote:
Ät bara bra mat... det blir inte så fel om man tänker efter lite - och låter bli för mycket skumma grejer, ej för mycket bröd och sådant som bara smakar bra och fyller magen men inte innehåller näring. Ris, pasta och potatis går väl bra, vi behöver även kolhydrater. Långsamma kolhydrater ska det helst vara.

Lite från webben, och lite ändå mindre eget...

Kolhydrater är ett gemensamt namn för sockerarter.

Genom fotosyntes omvandlar växterna vatten och koldioxid till kolhydrater, framförallt i form av stärkelse, med hjälp av solljus. Växterna skapar fruktsocker.

Olika sorters kolhydrater... de för cellens funktion så viktiga ribos och deoxyribos. Disackarider, till exempel rörsocker och mjölksocker, består av två sammansatta monosackarider. Oligosackarider har ca 8 till 20 monosackaridrester; de förekommer tex på ytan av biologiska membran (cellernas membran... viktigt att bevara cellernas intergritet, voltskydd... så det inte blir som cellen jorden, cellen Sverige... etc...

(... se tidigare inlägg om detta...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35426#forumpost35426
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267 )

för då blir man skör mot strålning, om cellerna tappar sin integritet>>> elöverkänslig och det där.

Polysackarider är bland annat stärkelse, och "kostfiber" (till exempel cellulosa).

Jordärtskocka har en naturligt hög halt av fruktooligosackarider (FOS), kalium, fibrer och vegetabiliskt protein. Upp till 70 procent av denna produkt består av FOS.

FOS är naturligt förekommande kolhydrater som i små mängder finns i grönsaker, bland annat jordärtskocka och lök, samt frukter och spannmål.

FOS är mat för de nyttiga tarmbakterierna bland annat bifidobakterierna och vissa lactobaciller som acidofilus. De ”farliga” tarmbakterierna som E. coli. clostrida och salmonella etc. kan inte utnyttja fruktooligosackariderna.

Ren näring till de nyttiga bakterierna som kan ta överhanden.

Forskning har visat att de nyttiga tarmbakterierna ökar vid tillförsel av FOS. Jordärtskockan är därför ett perfekt tillskott för att gynna tillväxten av de nyttiga tarmbakterierna.

När bifidobakterierna och lactobaciller ökar i mängd sker flera positiva saker: de ogynsamma bakterierna försvinner allt mer. Dessa ogynnsamma bakterier producerar genom jäsning och förruttnelseprocesser många giftiga ämnen i tarmen; bland annat fenol, kresol, indikan och fria radikaler som kan absorberas av tarmen.

Om levern är svag (överbelastad) och inte orkar eliminera alla gifter kommer dessa genom blodet att belasta alla övriga organ vilket kan ge upphov till en rad olika symtom och sjukdomar genom självförgiftning.

Det där matmedlet Superfood som jag nämnt i några inlägg innehåller FOS - tarmakterierna kan öka miljardfalt - och man kan återställa en viktig funktion...

"Snabba" kolhydrater fås från bl.a. sockerrika drycker, godis och marmelad. Pasta, ris och baljväxter är exempel på livsmedel med "långsamma" kolhydrater."

"De flesta kolhydrater får vi genom växtriket. Kolhydrater bygger upp cellväggar, bildar upplagsnäring och ingår som viktiga delar i ämnesomsättningen. De viktigaste kolhydraterna finns i sockerarter, stärkelse och kostfibrer."

"Kolhydrater är kroppens största och viktigaste energikälla. Man känner sig fortare mätt och belåten, när man äter mat rik på kolhydrater, än när man äter fet mat. Dessutom har ny forskning visat att kroppen troligtvis inte omvandlar kolhydrater till fett i någon större utsträckning, även om vi äter mer än vi behöver."

"Om man ska hålla allting enkelt så är kolhydrater är allt som inte är fett, protein eller alkohol. Du hittar kolhydrater i form av stärkelse eller socker i pasta, potatis, flingor, ris, gryn, grönsaker, frukt, mjölk, godis, chips, ptja, alltså det mesta som inte består av enbart kött. Ett gram kolhydrater ger ungefär 4 kcal energi. Det är skillnad på kolhydrater och kolhydrater."

Farligt utan kolhydrater
http://motionsguiden.blogspot.com/200 ... -utan-kolhydrater_03.html

"Jag har alltid varit skeptisk till att som i Atkinsdieten helt slopa kolhydraterna men jag tror nog att det trots allt är bättre med lite mindre kolhydrater."
http://yaublog.blogspot.com/2007/03/o ... raorder-eller-vargen.html

"Den negativa effekten med GI-mat, precis som med all dietmat, är enligt professor Charlotte Erlanson-Albertsson att vi blir trögtänkta eftersom hjärnan inte får vad den behöver för att funka till 100%. Enligt henne innebär GI-maten, som är proteinrik och kolhydratfattig, att den som har problem med minnet får ännu större bekymmer eftersom minnet behöver stimulans i form av glukos som finns i den kolhydratrika mat som ska undvikas.

Lite krasst kan man kanske säga att man med GI-metoden blir fittare i kroppen samtidigt som man riskerar bli mer korkad..."

Ja korkad verkar personen blivit... "fittare..."
http://kjellbergsweden.typepad.com/fr ... 006/11/gimaten_fr_ig.html

Det jag inte följer själv var inte GI eller Atkins tror inte heller på dessa metoder.Det jag syftade på var Low-Carb High-Fat metoden.
Bra sidahttp://www.mercola.com/article/carbohydrates/lower_your_grains.htm och här http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Läsvärd på bok på Svenska http://www.fettskramd.se/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#16


See User information
Det jag skrev "Det där matmedlet Superfood som jag nämnt i några inlägg innehåller FOS - tarmakterierna kan öka miljardfalt - och man kan återställa en viktig funktion..."

Det skulle stått Supergreens.

Posted on: 2007/5/11 0:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#17


See User information
CrushNWO wrote:
Quote:

Det jag inte följer själv var inte GI eller Atkins tror inte heller på dessa metoder.Det jag syftade på var Low-Carb High-Fat metoden.
Bra sidahttp://www.mercola.com/article/carbohydrates/lower_your_grains.htm och här http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Läsvärd på bok på Svenska http://www.fettskramd.se/


Mercolas artikel är väl bra. Den översta punkten 6 vet jag inte...

Fixad länk dit:
http://www.mercola.com/article/carbohydrates/lower_your_grains.htm

Posted on: 2007/5/11 1:05
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#18
Tycker nog att det kan stämma att man blir lite mindre snabbtänkt "Normal i tänkande" det onormala är ju när man är påtänd av kolhydraterna "hjärnan går på högvarv hela tiden"

Min egna uppfattning är att den senare snabba utvecklingen hos människan är pga kolhydrater.

Gjorde ett test en gång genom att jag åt inga som helst kolhydrater endast grönsaker och lite fisk under nån vecka, kolhydratssuget försvann helt och ett lung spred sig i kroppen.

Sen testa jag tillföra lite russin tog 1 msk russin lite senare 1 msk till lite senare 1msk igen, nu börja kroppen skrika efter kolhydrater man kände ett sug som man skulle vilja ha en ciggaret snus el en sup...Så beroendeframkallande är kolhydrater.

Men frågan är finns det inget te eller liknande som tar bort kolhydrats suget.... ?

Körde lite maskroste förut kan ha haft lite effekt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#19
Tänkte bara tipsa lite ....

Ris kan man faktiskt äta RÅ ?

Köp ekologiskt rå, fullkorn eller avoiris skölj riset ...lägg riset i blöt ca 24 timmar utan att värma. Riset tas bra upp av kroppen utan kraftiga blodsocker höjningar + alla näringsämnen enzymer mm mm finns kvar.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#20


See User information
Kolhydraters betydelse för diskarna i ryggraden - en ganska informativ artikel för övrigt:

"Omkring 80 procent av disken består av vatten, därtill kommer proteiner och kolhydrater i form av polysackarider."

Ryggradsdiskarna orsakar ofta ryggsmärta *
http://www.epochtimes.se/articles/2006/11/18/10450.html

Posted on: 2007/5/11 10:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#21


See User information
Jag tror du silverboy tagit upp lite om att äta lite, att ta upp näringen/energin i maten...

Jag kan rekommendera (har gjort det förr) boken
YOGA OF NUTRITION

http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?open=KBR150568

AÏVANHOV, OMRAAM MIKHAËL. The yoga of nutrition

http://www.prosveta.ch/izvor3_gb.html
http://www.prosveta.ch/izvor3_gb.html#204


Finns i Sverige också:

Yoga of Nutrition, The 159 kr
http://www.junobokhandel.se/boklista.html

Jag har haft den. Den är en liten ganska tunn bok.
_______

Man bör inte tänka att mat är dålig, att denna mat är farligt etc - utan äta det man äter/får med tacksamhet, positiva tankar, fokus på maten/att man äter. Det "farliga" är alla idéer och tankar om si eller så, det där är bra mat - det där är dålig mat - jag måste äta denna mat annars mår jag inte bra - alla dessa tankeformer blir allt trängre burar, och man blir allt surare, missnöjdare, och får ingen god hälsa heller.

Det är en seriös sak att äta - allt vi äter är levande väsen!!! Därför blir våra tankar om det vi äter, och som vi har kring maten mycket viktiga - det är de som avgör om maten kommer att vara oss till gagn - eller om vi kommer att fortsätta att kriga, varanegativa - till slut kommer vi inte att tåla någonting - vi får allt emot oss, reagerar på än det ena än det andra.

Det vi äter som ju då är levande väsen - partiklar som i sig då inom sig/på sina ytor har levande väsen - precis som vi är levande väsen som går på ytan på en partikel - det är samma sak. Vi finns dessutom på olika nivåer - har kroppar på olka nivåer - så är det även med det vi stoppar i munnen.

Så det är om man tänker lite djupare, en oerhörd sak för ett väsen att komma in i oss - in i vårt kosmos - för de väsendena är vi som ett gigantigt kosmos - vi är för dem en gud. Det är samma sak som sker i universum därute - kosmos slukas av större komsos/gudar/universum.

Jag tycker det ska ses som en helig sak att äta.

Vad vill vi själva ätas av... nu när mänskligheten blivit så non human, så är det annat som lever av oss, vi upplever att det går 70-80 år innan vi mals ned... under tiden så lever annat på våra dåligheter, demoniska saker.

Så man kan tänka på att vi som gud över de väsen vi lever av/äter ska vara en GUD, och ingen skitperson som äter i begär, äter som en slufs, inte äter med negativa tankar etc - utan äter och är tacksam gentemot de väsen man tar in i sitt kosmos - som ens tarmsystem/ämnesomsättning är för väsendena man stoppar i sig. För det antingen höjer dem eller sänker deras nivå - vi gör det som gud för dem. Så om man som vegetarian blir serverad kött - så är det värsta att äta under negativitet, motstånd osv - man ska vara tacksam mot grisen - i sina tuggor.

Mina tankar bara. De som kollat på Emoto kanske får lite idèer kring detta.

Posted on: 2007/5/11 10:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Kolhydrater farligt ?
#22
jo det är sant mycket jobbigt att behöva sortera upp maten hela tiden....

skönt att man hittat rutinen för sin egna mat.....tills nån jävel förstör den med kanel-bullar eller nått annat skit .

"älskar kanelbullar"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#23


See User information
Quote:

silverboy wrote:
jo det är sant mycket jobbigt att behöva sortera upp maten hela tiden....

skönt att man hittat rutinen för sin egna mat.....tills nån jävel förstör den med kanel-bullar eller nått annat skit .

"älskar kanelbullar"


men du, se inte bullarna som skit då - utan tacka dom, och se vad du gör för dom... och att dom ger något BRA till dig -

Posted on: 2007/5/11 11:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Kolhydrater farligt ?
#24


See User information
Quote:

matsism wrote:
Quote:
muglert wrote:
Finns dom bara i bokform?


Har nätet dödat din läskunnighet. Böcker är ett betydligt bättre sätt att skaffa sig kunskap på än inlägg på ständigt föränderliga webb-sidor.


Tack för förtroendet men det var en fråga om han läst det i en bok man kunde låna... dude... jag läser rätt mycket böcker... skön avkoppling från allt elektroniskt skit som finns.. men tack som sagt

Posted on: 2007/5/11 14:51
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS