vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Vad skulle hända om...
Jag startar en ny tråd om ett inlägg som jag skrev tidigare...

Tänkte bara förtydliga mig ang pengar och den strukturen som vi lever i. Och varför JAG tycker att den är så usel:

Om vi tar ett exempel som 100 personer i ett hyreshus:
Om dessa hundra personer inte skulle behöva betala skatt och avgifter utan får behålla hela slanten som de tjänar + de pengar som arbetsgivaren betalar i sociala avgifter+ arbetsgivarens vinst av arbetaren och försäljningen… Så skulle de få ungefär den dubbel inkomsten… Låt oss säga att en vanlig lön ligger på 18000kr i månaden så skulle det innebära att de fick behålla det dubbla med min modell… 36000kr… Om dessa personer skulle betalade kanske 15000kr i månaden till hyreshuset den lokala satsningen, pengar som de gemensamt bestämmer över och som de anser att det bästa syftet skulle var med pengarna..
Det bli 1,5 miljoner i månaden… Det bli 18 miljoner på ett år… Vad hade man kunnat göra med dessa pengar? Detta är bara ett exempel nu… så sakta i backarna innan ni dömer ut det… Där finns mängder av exempel av vad man hade kunnat göra på lokal nivå om man fick förvalta pengarna själv… Idag så ger vi politiker och de som styr (bankerna) den fulla rätten att fördela pengarna på deras sätt…

Hur många bor i Angered? 7-10000? Om vi tar 7000 personer som förvaltar hälften av den totala lönen, låt oss säga 10000kr… Det blir 70 miljoner i månaden och 840 miljoner per år!! För dem pengarna hade man kunnat bygga skolor, vägar, nya jobb, bostäder mm, mm, mm Om vi tänker långsiktiga planer!!! Vad skulle man kunna göra då?

Om jag säger att jag tycker att fokus ligger på fel saker i samhället, är det någon här som förstår vad jag menar då? Det finns förmodligen ingen makthavare som vill att vi ska tänka i dessa banor… Jag tror ett de hellre ser oss gnälla om bostäder, våld, räntor, invandrare, feminism, jämställdhet, dåligt med jobb mm, mm, mm,, Istället för att vi ska ta egna initiativ och förgöra makthavarna!
Om alla fick ta egna initiativ och bestämma mer över sitt eget lokala område, fast i en gemenskap med dem som bor där... Så vill jag tro att våld, elände, gnäll, jobb, bostäder och mycket mer, skulle minska…
Jag kanske har helt fel i min syn på samhället och hur det borde se ut istället… ? Vad vet jag… Jag är en simpel medborgare…. Som är less på eländet… Jag kan inte se att något politiskt parti skulle kunna förverkliga människans begär till det bättre… inget parti….

Är detta marxism?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vad skulle hända om...
Först bor ca 40000 i angered då det är inndelat i två stadsdelar
Lärjedalen ( hammarkullen,hjällbo,eriksbo,linnarhult,olofstorp)
och den andra är Gunnared som inkluderar ( Angered centrum,Agensberg,gårdsten,lövgärdet,gunnilse och rannebergen) men men...

Trots att jag har läst igenomdetta några gånger nu får jag inte ihop allt eller nästan inget.
men 1

Många av dagens arbetare jobbar i den offentliga sektorn och den finanseras enbart av just skattepengar.
så om vi ska ta bort skatten så kan inte några jobba i "offentlig sektor"
och många av dessa jobb bygger enbart på samhällets service som ex "städa i parker" " och andra om vård ex "sjukhus"
men ditt system kommer sloggans som "solidariet att försvinna" och vissa tvångsgrejor kommer därmed försvinna som "hjälp till invandrare" men även saker som "hjälpa handikappade osv"

Det du nu beskrev är ju igentligen någon form av ny-liberal marknadsförning vi kan kalla det

Kapitalism eller Egoism

men så har jag inte förståt så mycket heller och tror inte det är så genomtänkt?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:
men så har jag inte förståt så mycket heller och tror inte det är så genomtänkt?

Men ändå så kommenterar du det med att det det nuvarande systemet som försvar...

Inte konstigt att det inte går att kommunicera med dig...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Men ändå så kommenterar du det med att det det nuvarande systemet som försvar...

Så du menar att folk skulle friviligt arbeta (för dom saker som skattepengar går till)
sophämtning,städning mm ??

Om vi inte betalar skatt så kommer vi behöva ge pengar till särklilda istitut (som i sin tur kräver massa byråkrati)
eller så kräver det att folk tar ett enormt ansvar vilket de inte är kappabla till

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Så du menar att folk skulle friviligt arbeta (för dom saker som skattepengar går till)
sophämtning,städning mm ??

Om vi inte betalar skatt så kommer vi behöva ge pengar till särklilda istitut (som i sin tur kräver massa byråkrati)
eller så kräver det att folk tar ett enormt ansvar vilket de inte är kappabla till

Dubbelmoral!

Att acceptera massinvandringen är att acceptera Illuminaternas agenda för att underminera den västerländska civilisationen och förstöra dess genuina kulturtraditioner.

Om INTE massinvandringen stoppas snart och de flesta repatrieras till sina hemländer eller närområden kommer Europa inom en snar framtid vara befolkad till majoriteten av etniska ickeeuropéer.

Våldet som har eskalerat kraftigt i bl.a Sverige beror på att så skilda kulturer som Somalier, Iranier, Irakier och Svenskar inte går att assimilera.

Åk upp till Norrland så kommer du att märka att Samer och Svenskar fortfarande har en massa konflikter och negativa upplevelser av att leva sida vid sida med varandra FAST de bott där med varandra i över 300 år och har liknande kulturtraditioner och etniska tillhörighet.

Du borde inse att hur du än vänder och vrider på det så kommer detta vansinnesprojekt att gå under antingen i våldsammheter, revolutioner eller så kommer sådana som du att TILL SLUT inse att detta inte går att rädda vare sig med mer pengar eller med att de etniska Svenskarnas uppger alltmer av sina traditioner och levnadssätt, för att "anpassa" sig till "Mångkulturen".

Posted on: 2007/5/11 14:35

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Dubbelmoral!

Att acceptera massinvandringen är att acceptera Illuminaternas agenda för att underminera den västerländska civilisationen och förstöra dess genuina kulturtraditioner.

Om INTE massinvandringen stoppas snart och de flesta repatrieras till sina hemländer eller närområden kommer Europa inom en snar framtid vara befolkad till majoriteten av etniska ickeeuropéer.

Våldet som har eskalerat kraftigt i bl.a Sverige beror på att så skilda kulturer som Somalier, Iranier, Irakier och Svenskar inte går att assimilera.

Åk upp till Norrland så kommer du att märka att Samer och Svenskar fortfarande har en massa konflikter och negativa upplevelser av att leva sida vid sida med varandra FAST de bott där med varandra i över 300 år och har liknande kulturtraditioner och etniska tillhörighet.

Du borde inse att hur du än vänder och vrider på det så kommer detta vansinnesprojekt att gå under antingen i våldsammheter, revolutioner eller så kommer sådana som du att TILL SLUT inse att detta inte går att rädda vare sig med mer pengar eller med att de etniska Svenskarnas uppger alltmer av sina traditioner och levnadssätt, för att "anpassa" sig till "Mångkulturen".

Benny!

Först vill jag bara säga att du skriver många bra saker… Jag delar din syn på många saker men när det kommer till invandring och politik så känns det som att vi tänker i helt olika banor, med en stor portion missförstånd med i diskussionerna (åt båda hållen)… Kan vi försöka acceptera varandras oliktänkande som består av helt olika livserfarenheter?

Jag accepterar invandringen som den är, här var jag bor. Invandrarna som bor här är inte så många och de visar stor respekt och socialt umgänge. De som jag känner jobbar väldigt hårt och mycket, de betalar skatt och följer dem lagar som finns.. De talar även bra Svenska…

Det som jag har svårare att acceptera är områden som rosengård och liknande…
Jag förstår att du inte delar följande åsikt av dina inlägg att döma...

Men… För mig blir det uppenbart att det skapar mer problem än förutsättningar när man skapar dessa områden, självklart blir det mycket kriminallitet som våld mm… Så blir det förmodligen alltid om man placerar främmande människor på ett och samma ställe.. Där finns förmodligen tusentals exempel på detta.. Gängbildningar som skapar grupptryck genom att hävda sig gentemot varandra, som resulterar i brott som de dessutom skryter om… Jag är totalt emot detta… Det är helt fel…

När någon begår ett våldsbrott (vem som helst) så skyller jag naturligtvis på den individen som har utfört handlingen..
När jag skyller på politiker så är det för att de har skapat dessa områden, Vad hade de förväntat sig av det? Jag skyller alltså inte det enskilda brottet på Mona Sahlin eller Persson…

Jag kan tycka att invandring skapar problem.. Men jag kan tycka att de som står bakom krig och förtryck på denna jord står bakom denna invandring och flyktingströmmarna… Utan deras förtryck och krig så hade vi förmodligen inte sett denna utveckling i den utsträkning som pågår.. Jag ser strömmarna som en kedjereaktion av det som pågår i världen…
Jag tycker att man ska angripa roten… Som man gör med sjukdomar, man försöker hitta orsaken till sjukdomen och utrota den för att slippa bota den i framtiden…

En del tycker förmodligen inte att Sverige är delaktiga i dessa krig och eländen som pågår på jorden.. Men jag tycker mig se just det (kanske har jag fel idet?) Genom att Svenska makthavare deltar i bla Bilderberg och gemensamma klubbar som ofta är hemliga, en del är officiella men de ger ingen insyn för oss vanliga... Det handlar oftast om bankerna men även många politiker deltar…

Sverige tillverkar, säljer och köper krigsmaterial… Oavsett vilket bolag/person som äger detta bolag, så går export och import under Sveriges rikes lag… Ansvar för export och import har staten…

Min syn på politiker är att dessa personer är bara budbärare för att skapa en falsk fasad av det som egentligen pågår… En fasad som består av politiska åsikter som smittar av sig på folket.. De skapar en tro på att det verkligen är så som politiker påstår.. Vilket leder till att folket tar det parti som passar deras åsikter.. För mig är det bara ett falskt spel… Jag kan inte delta i det..

Jag förstår din oro för att Europa inom en snar framtid kan bestå av etniska ickeeuropéer… Men samtidigt så kan jag se det som en naturlig del av den utveckling som pågår.. Med allt vad det innebär.. Bättre kommunikationer och infrastruktur..
Bara bloggandet genom internet har gjort att människor får en insyn i hur det fungerar i andra länder. Och naturligtvis drömmer om att ta sig till ett bättre ställe…
Den ekonomiska situationen gör att människor kan förflytta sig dit de vill…
Diktaturer och länder med förtryck har försvunnit och genast öppnat dörrarna för mer kommunikation och förflyttningar… Sovjet, Estland, Lettland, Litauen, Öst Tyskland, Kina, Chile, Timor är bara några exempel. Jag skulle också dra ifrån dessa länder om jag helt plötsligt hade chansen och friheten att flytta… För mig blir det naturligt att människan beter sig så i dessa situationer…

Om vi ska sätta restriktioner och hindra detta så måste även vi begränsa oss.. Jag vill inte bli begränsad på några som helst sätt.. Jag vill resa och ta mig dit jag behagar och önskar, när jag vill och hur jag vill… Men det skulle enligt mig bli helt omöjligt om man förhindrar andra att göra samma sak…
Mänskligheten ökar i population i en rasande fart, som en dominoeffekt.. Vilket naturligtvis kan bidra till förflyttningar…

Personligen så söker jag redan efter ett annat land än Sverige… Helst i Asien.. Men har även funderat på Holland.. eller andra ställen i Europa som Spanien, Italien eller Grekland…

Om de har konflikter i Norrland så kan jag tycka att båda parter beter sig fel om de har levt i konflikter genom 300 år… Någonstans längst vägen borde de ha tagit sig till acceptans… Men det är bara min syn på ditt inlägg, (vilket naturligtvis kan vara fel) Jag är heller inte insatt i den frågan och levnadsförhållanden som de har, så jag ska nog inte yttra mig om det…

Sverige och Danmark har genomgått hundraåriga krig… Idag har vi en bro som skapar bättre kommunikationer… Vi delar och erbjuder arbeten och andra möjligheter för varandra…

Vi får kanske bara respektera varandras synsätt.. Det hjälper inte om jag säger till dig att du har rätt eller fel och vise versa… Eller som du själv ofta uttrycker dig:
”Sådana som du kommer TILL SLUT inse ”
Om jag säger till dig att du inte inser något så kommer det förmodligen tillbaka till mig själv, med liknande kommentar som återspeglar översitteri…
… Vi kan diskutera det med respekt och förståelse för varandras åsikter istället för gliringar, och kanske utveckla det till en gemensam syn och tillmötesgång, någonstans på mitten.. (Kanske)…

Om man kräver respekt i uppförande och moral av andra (invandrare) så måste man förmodligen visa upp liknande respekt själv. Att kalla någon för marxist eller något annat nedlåtande är ganska respektlöst... Jag är inte felfri på något sätt.. När jag blir provocerad så sätter jag också igång och provocerar tillbaka… Det är ganska respektlöst det med… Kan vi förbättra oss på den punkten så att vi kanske kan göra framsteg istället för baksteg, oavsett syn på livet, politik eller vad det än kan handla om?

See User information
Dubbelmoral!

Som jag skrivit tidigare så pumpar stat o kommun in miljardtals med kronor i mångkulturprojekt i de invandrartäta förorterna UTAN att brottsligheten avtar.

Du negligerar att det ingår Elitens plan att bryta ned alla traditionella kulturtraditioner med bl.a massinvandring ifrån ickeeuropéeiska länder.

Och angående vapenexporten så kommer ju knappast de som ligger bakom den som Bildt bl.a att flytta till Rosengård eller Rinkeby.

Detta projekt är dömt att misslyckas och det är MENINGEN också.

Eliten VILL ha etniska motsättningar som ett förstadium till deras egna "lösning", den analkande "Sköna nya värld" där alla lever "harmoniska" i en nations-kultur och identitetslös världsfederation kontrollerad av FN.

Att inte motarbeta detta vansinniga projekt är att ställa sig positiv till Illuminatrenas agenda.

Så klart finns det integration som kan lyckas och då framförallt på landdsbygden t.ex i Gnosjö eller liknade som har behov av arbetskraft och där det inte sker nån massinvadring, utan de enstaka som kommer dit kan ju så klart på ett mycket enklare sätt assimilera sig i samhället.

En mera NATURLIG invandring som den som skedde på 50-60-talet är ju mer eller mindre sund, eftersom de som kom (Finnar, Juggar och Italienare ) har en mer lik kulturtradition som våran och att de kom hit kom för att fylla de hål som då fanns i den spirande industriutvecklingen som skedde då.
'
I dag är det en helt annan femma, där Europa mer eller mindre är avindustrialiserat. Den enda effekter denna massinvandring skapar är ju att deras hemländer dräneras på utbildade människor ( Eftersom de som kommer hit oftast är deras medel och överklass och till 90-95% INTE flyktingar) SAMTIDIGT som européerna håller på att bli minoriterer i sina egna hemländer.

Denna politik kommer bara att skapa kaos, dumpade löner och konflikter som vi ser alltmer av i Europa idag.

Posted on: 2007/5/11 18:36

Edited by bennybear on 2007/5/11 19:06:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper