vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: WTC7 : Rapport 11/9-2001 om explosion inne i WTC7
Därför det primära målet är den amerikanska befolkningen, inte araber.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Källkritik??!! My ass!!!

När uppgifterna kommer ifrån NBC, ABC, CNN eller nån s.k. Terrorexpert på Aktuellt eller Rapport , så är din så kärt omhuldade källkritik som bortblåst!!

Ni har ett selektivt seende. Du och dina kompisar zink och zpz ser bara de som Eliten tutar i er att se.

När deras propagandaorgan fiser så suger ni i det som om det vore "den helige ande" själv.

Var är eran källkritik då??

"Hyckleriet är lögnens gåva till sanningen"

Posted on: 2007/5/10 0:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Heh, det är dags för dom att titta på "They Live" av John Carpenter fast de kanske har käkat för många kvicksilver vacciner.

See User information
Quote:

Varför är denna Mike så jäkla rädd att utge sitt namn när så många andra gör det som kommer på diverse historier, självklart är man kritisk till sådana här artiklar då man inte har en aning vem det är, kan ju vara Avery som är Mike, vem vet?

Etc, etc, etc

GRATTIS!!. Du slank rakt förbi mina första frågor i inlägget och gick rakt på artikeln jag nämnde. Vad är det som retar dig egentligen ? Bristande källkritik som bara tycks gälla ena lägret eller handlar det om min fräckhet att våga ifrågasätta din fanatiska inställning till 9/11 ?

Du, precis som de flesta förordare av den regeringsstödda konspirationsteorin klarar inte av att folk ställer frågor. Ge mig nu en gång för alla den detaljerade förklaringen till att en osymmetriskt skadad byggnad plötsligt kollapsar symmetriskt rakt ner, och i nästan fritt fall. Varför är det så svårt att svara på ?

I din begränsade världsbild har vi ärliga representanter i regeringen som vill skydda oss från de elaka muslimerna som vill förgöra vår demokrati och frihet. Du åsidosätter historien som om varje brott som våra regimer har begått har varit enskilda, isolerade händelser när man i själva verket hittar kopplingar åt alla håll.

Quote:

Något som jag inte ser när det gäller 9/11, vad tjänade USA på detta och framförallt vad tjänade de som hade WTC och dess byggnader? Om nu USA låg bakom 9/11, varför gjorde de som de gjorde? Vad var anledningen? Du ser det finns ingen logik i det hela man att terrorister gör detta dåd är inget konstigt då det finns ett sånt hat mot stora mäktiga USA i arabvärlden.

Massor av frågor som kommer att spåra ur tråden men du har ställt dom och nu svarar jag:

Du är ett praktexempel på indoktrineringen som gjort folk totalt sinnesslöa och blinda för vad som händer i världen. Ibland undrar jag hur pass ny du är inom detta område. Har du inte läst på om någonting av det som grävts fram under åren ? Du säger dig inte finna någon logik i vår syn på händelserna. Istället baserar du din tro på en logik som bygger på märkliga tillfälligheter, inkompetens som inte bestraffas, brott mot fysiklagarna och en hatkampanj mot de som vågar ifrågasätta. Vill du så kan jag gärna gå in i detalj om dessa saker.

Vill du veta vad man tjänade på 9/11 ?
- Försäkringspengar för WTC specifikt för terrorangrepp
- Med WTC så försvann asbestbomberna som tickade för varje dag
- Kriget mot terrorismen
- Rätten till s.k preemtive warfare
- Ökad kontroll av individen genom Patriot Act
- Ökad budget för det militärindustriella komplexet
- Kontroll av oljetillgångarna i Mellanöstern
- Vår frihet i utbyte mot säkerhet och skydd mot "terrorister"

Kort sagt, 9/11 banade väg för en ny världsordning. Lagom till Bush Jr. som president. Du vet, Bush vars farfar Prescott drev en bank som handlade med nazisterna. Har du raderat sådan information hur huvudet också eller du har inte ens fått veta ?

Vad tjänade bin Laden på 9/11 ? Det får du berätta för mig för jag kommer inte på något. Förresten, man byggde ju WTC på 60-talet med flygplanskrascher i åtanke. Men varför kom aldrig terroristerna på idén redan då att använda plan som missiler ?

Motiv ?
PNAC - behövde ett nytt pearl harbour för att påskynda övergången till en ny sorts global politik
Afganistan - uppenbara planer på invasion innan 9/11
Irak - uppenbara planer på invasion innan 9/11
Patriot Act - kunde inte ha satts ihop på sex veckor efter 9/11

Iran försökte nationalisera sina oljetillgångar redan på 50-talet men stoppades av en CIA-stödd kupp mot sin ledare. Då löd den officiella storyn att han var en kommunist och förrädare som avsatts av folket. Nu vet vi bättre. Läs på om operation Ajax och skaffa dig lite kunskap.

Tror du inte på att folk i höga positioner kan få för sig att angripa civilbefolkningen så har du missat ännu mer av historien. Läs på om Operation Northwoods, Gladio och andra händelser

Du undrar var media står i det här. Källkritisera detta, herr Naiv.

"We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now much more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."
- David Rockefeller, Trilateral Commission 1991

Media världen över lade locket på om kontroverserna kring 9/11 när den "oberoende" utredningen lade fram sin starkt kritiserade rapport.

Var öppen för de alternativa frågorna och rapporteringen så länge du kan. Snart får du kanske som du vill och vi tystas med hjälp av nya lagar som du aldrig sett maken till.

Som jag frågat i en annan tråd. Varför lyser ni kritiker med er frånvaro när saker på högre nivå förs på tal. Har du ingen kommentar om att banksystemet avslöjats som ett bedrägeri eller är det bara en konspirationslögn i våra huvuden ? Säg det till denne man om han nu hade levt.

"You are a den of vipers and thieves. I intend to rout you out, and by the Eternal God, I will rout you out... If people only understood the rank injustice of the money and banking system, there would be a revolution by morning."
- President Andrew Jackson

Men vänta lite..du är kanske helt ointresserad av att se hela sammanhanget. Du föredrar att peta lite i detaljer så att du kan kritisera våra frågeställningar. Iså fall är du så djupt ner i doktrinen att ingen kan rädda dig. Rockefellers, banksystemet och en total kontroll av världsresurserna för att garantera superelitens egen framtid är vad det handlar om. Men, vad fan..vi har ju bara vår frihet att förlora i kampen så varför bry sig ?

Du hoppar på en artikel som jag tagit från Prisonplanet som om det automatiskt skulle minska relevansen. Men om jag tar ett uttalande från hästens egen mun ?

"Some even believe we (Rockefeller family) are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure---one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."
- David Rockefeller, “Memoirs”, 2002

För tusan, vi drar väl till med ännu ett uttalande från Rockefeller.

"Whatever the price of the Chinese Revolution, it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose. The social experiment in China under Chairman Mao's leadership is one of the most important and successful in human history."
- David Rockefeller, NY Times 1973

Idag anser vissa att den kinesiska modellen med "ett barn per familj" är vad västvärlden borde eftersträva. Vi får väl det övriga sociala experimentet på köpet kan tänkas.

Är tråden tillräckligt urspårad för dig nu. Lär du dig något ? Du har kommit undan de flesta frågorna och nu har du fått saker och ting svart på vitt. Vi kan ju ändå hålla på till tids ände och debattera om bombers vara eller icke vara. Det spelar ingen roll i det långa loppet..inte för mig ialla fall. Nya kameror kommer upp i gathörnen samtidigt som idéer för effektivare övervakning av medborgaren sprudlar i tankesmedjorna. För bara en kort tid sedan lades grunden för sammanfogningen av EU och USA/NAU. Nu har du informerats ialla fall så kom inte och säg något när det väl smäller.

Posted on: 2007/5/10 12:40

See User information
Hahaha, extremt bra sammanfattad Icehorn, nu vill jag se lite debunking av Eluesco,Zink,zpz eller zpz2 , speciellt denna lilla guldklimp:

"We are grateful to The Washington Post, The New York Times, Time Magazine and other great publications whose directors have attended our meetings and respected their promises of discretion for almost forty years. It would have been impossible for us to develop our plan for the world if we had been subject to the bright lights of publicity during those years. But, the world is now much more sophisticated and prepared to march towards a world government. The supranational sovereignty of an intellectual elite and world bankers is surely preferable to the national auto-determination practiced in past centuries."

Nej massmedia är INTE köpt, ooohh nej, hur skulle nån ha råd med det eller ens kapaciteten och viljan???!!!!

Posted on: 2007/5/10 13:34
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
"Some even believe we (Rockefeller family) are part of a secret cabal working against the best interests of the United States, characterizing my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others around the world to build a more integrated global political and economic structure---one world, if you will. If that's the charge, I stand guilty, and I am proud of it."

Är han en sk. foliehatt och paranoid konsprationsteoretiker? Ni "skeptiker" är tame fan inte kloka.

See User information
Quote:

Icehorn wrote:

Quote:

Etc, etc, etc

GRATTIS!!. Du slank rakt förbi mina första frågor i inlägget och gick rakt på artikeln jag nämnde. Vad är det som retar dig egentligen ? Bristande källkritik som bara tycks gälla ena lägret eller handlar det om min fräckhet att våga ifrågasätta din fanatiska inställning till 9/11 ?

Ingentng som retar mig men det verkar uppenbarligen vara en massa saker som retar dig. Killen är anonym varför? Som jag skrev förra gången så är det massor av folk som har gått ut och sagt vad de tycker. Vem som helst skulle kunna sätta upp en hemsida som talar om att Bush låg bakom allting och ni skulle gå på det, för ja....det står ju på Internet och då är allt sant.

Quote:

Du, precis som de flesta förordare av den regeringsstödda konspirationsteorin klarar inte av att folk ställer frågor. Ge mig nu en gång för alla den detaljerade förklaringen till att en osymmetriskt skadad byggnad plötsligt kollapsar symmetriskt rakt ner, och i nästan fritt fall. Varför är det så svårt att svara på ?

Herre min skapare, jag har svarat på så många frågor, gå tillbaka till de andra trådarna och kolla men många vettiga svar det har jag inte fått.

Gå in på http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5482&forum=24 och http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5483&forum=24 och svara på de frågorna, frågor som knappt någon har svarat på här inne, eller ja frågor som många foliehattar vägrar att svara på över hela internet.

Quote:

I din begränsade världsbild har vi ärliga representanter i regeringen som vill skydda oss från de elaka muslimerna som vill förgöra vår demokrati och frihet. Du åsidosätter historien som om varje brott som våra regimer har begått har varit enskilda, isolerade händelser när man i själva verket hittar kopplingar åt alla håll.

Har du någongång varit utanför Sveriges gränser? Har du sett fattigdom? Åk ut och skaffa dig lite erfarenhet lille pojk och återkom när du är torr bakom öronen igen, lita inte på allt som står på internet.

Quote:

Massor av frågor som kommer att spåra ur tråden men du har ställt dom och nu svarar jag:

Du är ett praktexempel på indoktrineringen som gjort folk totalt sinnesslöa och blinda för vad som händer i världen. Ibland undrar jag hur pass ny du är inom detta område. Har du inte läst på om någonting av det som grävts fram under åren ? Du säger dig inte finna någon logik i vår syn på händelserna. Istället baserar du din tro på en logik som bygger på märkliga tillfälligheter, inkompetens som inte bestraffas, brott mot fysiklagarna och en hatkampanj mot de som vågar ifrågasätta. Vill du så kan jag gärna gå in i detalj om dessa saker.

Vi är alla nya på det här området, inte ofta som terrorister kapar plan och flyger rakt in i en av världens högsta byggnader. Gå gärna in i detalj så får jag höra, hoppas du inte har fått det från en viss Mr Jones bara.

Quote:

Vill du veta vad man tjänade på 9/11 ?
- Försäkringspengar för WTC specifikt för terrorangrepp

Visa siffror på att de tjänade på detta tack!

Quote:

- Med WTC så försvann asbestbomberna som tickade för varje dag

Ja och då river man precis alla WTC-byggnader, verkar ju billigt och bra.

Quote:

- Kriget mot terrorismen

Terrorismen har varit ett problem under många många år i världen, inte bara efter 9/11.

Quote:

- Rätten till s.k preemtive warfare

Antar att du menar preemptive warfare och frågan är varför de skyller på UBL och inte Saddam Hussein, det hae ju varit en perfekt anledning att anfalla Iraq.

Quote:

- Ökad kontroll av individen genom Patriot Act

Detta hade de kunnat ta fram utan att terrorister hade kört in plan i diverse byggnader i USA, grejen var den att de inte trodde att det som hände 9/11 skulle hända.

Quote:

- Ökad budget för det militärindustriella komplexet

Som kostar så in i helvete, du kanske märker hur det går för ekonomin i USA nu va? Du ser hur det går med dollarn?

Quote:

- Kontroll av oljetillgångarna i Mellanöstern

Om de nu kontrollerar oljan, varför är då dollarn så svag?

Quote:

- Vår frihet i utbyte mot säkerhet och skydd mot "terrorister"

Ja att det ska gå så långt som det har gjort är väldigt tråkigt, de är sjukt paranoida i det där landet just nu men det handlar inte om att man är paranoid utan hur paranoid man är som amerikan, är det nåt land som tycker om dom?

Quote:

Kort sagt, 9/11 banade väg för en ny världsordning. Lagom till Bush Jr. som president. Du vet, Bush vars farfar Prescott drev en bank som handlade med nazisterna. Har du raderat sådan information hur huvudet också eller du har inte ens fått veta ?

Innan Bush kom till makten så satt Bill Clinton på presidentsposten, var han också inblandad i 9/11 för kom inte och säg att Bush & CO planerade 9/11 på några månader.

Det var nog inte bara han som gjorde affärer med nazisterna och det vet vi alla men vad har det med 9/11? Det får du gärna förklara för mig.

Quote:

Vad tjänade bin Laden på 9/11 ? Det får du berätta för mig för jag kommer inte på något. Förresten, man byggde ju WTC på 60-talet med flygplanskrascher i åtanke. Men varför kom aldrig terroristerna på idén redan då att använda plan som missiler ?

Ekonomiskt så tjänade nog inte UBL speciellt mycket men att folk kan ta sina liv för honom och Islam räcker nog för UBL. Det som hände 9/11 kräver förmodligen en helt sjuk organisation, en planering under flera år, det största hatet i arabvärlden mot USA kom väl inte direkt under 60-talet utan under senare tid.

Quote:

Motiv ?
PNAC - behövde ett nytt pearl harbour för att påskynda övergången till en ny sorts global politik
Afganistan - uppenbara planer på invasion innan 9/11
Irak - uppenbara planer på invasion innan 9/11
Patriot Act - kunde inte ha satts ihop på sex veckor efter 9/11

PNAC - jovisst min försvaret kostar multum i USA och ekonomin går åt helvete i det landet så jag vet inte om det där, om 10 år så kommer inte USA att vara speciellt mycket då de har gjort bort sig på ett flertal punkter.

Afganistan - jovisst de visste ju vad den där talibanerna höll på med och USA hade tydligen dålig koll på UBL.

Iraq - förstår fortfarande inte varför USA skyllde på UBL, varför inte på Saddam?

Patriot Arc - 45 dagar tog det tydligen och jag antar att det var jäkligt bråttom att få fram den där då USA var ett väldigt hotat land, DEFCON 0,000001 ungefär.

Quote:

Iran försökte nationalisera sina oljetillgångar redan på 50-talet men stoppades av en CIA-stödd kupp mot sin ledare. Då löd den officiella storyn att han var en kommunist och förrädare som avsatts av folket. Nu vet vi bättre. Läs på om operation Ajax och skaffa dig lite kunskap.

Var ju inte bara CIA som var inblandad i det utan även brittiska MI6 men även amerikanska oljebolag samt Royal Dutch Shell och franska Compagnie Française des Pétroles, fanns en jäkla massa intressen i operation AJAX. Detta skedde 1953 och jag sa tidigare att det största hatet kom senare men visst skapades ett visst hat mot stormakten USA redan här.

Quote:

Tror du inte på att folk i höga positioner kan få för sig att angripa civilbefolkningen så har du missat ännu mer av historien. Läs på om Operation Northwoods, Gladio och andra händelser

Den där Operation Northwoods, varför låg den operationen ute på Internet innan 9/11? Borde inte den ha varit hemlig?

Quote:

Du undrar var media står i det här. Källkritisera detta, herr Naiv.

Visst det kan stå mycket goja i tidningarna i USA men de visar även en hel del goja i de diverse nyhetskanalerna i USA, frågan är bara hur det är med övriga världens tidningar, varför tar inte tex ett så pass stort land som Frankrike upp nåt skumt om 9/11 eller varför inte Kina? Dessa två länder tycker inte om USA speciellt mycket.

Quote:

Media världen över lade locket på om kontroverserna kring 9/11 när den "oberoende" utredningen lade fram sin starkt kritiserade rapport.

Jag vill att du plockar fram minst 10 erkända yrkespersoner som verkligen kritiserar den utredning som togs fram och då vill jag inte ha några yra professorer inom religion, politik etc utan byggingenjörer, brandmän etc etc....riktiga experter.

Quote:

Var öppen för de alternativa frågorna och rapporteringen så länge du kan. Snart får du kanske som du vill och vi tystas med hjälp av nya lagar som du aldrig sett maken till.

Ni avslöjar ju så mycket så att FBI/CIA borde ha plockat er för längesen :)

Quote:

Som jag frågat i en annan tråd. Varför lyser ni kritiker med er frånvaro när saker på högre nivå förs på tal. Har du ingen kommentar om att banksystemet avslöjats som ett bedrägeri eller är det bara en konspirationslögn i våra huvuden ? Säg det till denne man om han nu hade levt.

"You are a den of vipers and thieves. I intend to rout you out, and by the Eternal God, I will rout you out... If people only understood the rank injustice of the money and banking system, there would be a revolution by morning."
- President Andrew Jackson

Men vänta lite..du är kanske helt ointresserad av att se hela sammanhanget. Du föredrar att peta lite i detaljer så att du kan kritisera våra frågeställningar. Iså fall är du så djupt ner i doktrinen att ingen kan rädda dig. Rockefellers, banksystemet och en total kontroll av världsresurserna för att garantera superelitens egen framtid är vad det handlar om. Men, vad fan..vi har ju bara vår frihet att förlora i kampen så varför bry sig ?

Du har löst alla världsproblem nu i detta inlägget, du borde kanske få nobelpris för detta, förresten du bör nog ta det lungt när du går ut då FBI/CIA kanske vakar över dig :)

Quote:

Du hoppar på en artikel som jag tagit från Prisonplanet som om det automatiskt skulle minska relevansen. Men om jag tar ett uttalande från hästens egen mun ?

För tusan, vi drar väl till med ännu ett uttalande från Rockefeller.

"Whatever the price of the Chinese Revolution, it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose. The social experiment in China under Chairman Mao's leadership is one of the most important and successful in human history."

Idag anser vissa att den kinesiska modellen med "ett barn per familj" är vad västvärlden borde eftersträva. Vi får väl det övriga sociala experimentet på köpet kan tänkas.

Är tråden tillräckligt urspårad för dig nu. Lär du dig något ? Du har kommit undan de flesta frågorna och nu har du fått saker och ting svart på vitt. Vi kan ju ändå hålla på till tids ände och debattera om bombers vara eller icke vara. Det spelar ingen roll i det långa loppet..inte för mig ialla fall. Nya kameror kommer upp i gathörnen samtidigt som idéer för effektivare övervakning av medborgaren sprudlar i tankesmedjorna. För bara en kort tid sedan lades grunden för sammanfogningen av EU och USA/NAU. Nu har du informerats ialla fall så kom inte och säg något när det väl smäller.

Väntar fortfarande på att det ska smälla igen och det kommer det att göra i USA!!

Jag vill även påpeka att jag INTE har lärt mig något nytt men du har en helt annan syn på världen en syn som du delar med med många skumma personer här inne. Jag svarade kanske inte på alla frågor då jag inte har all tid i världen men då kanske du ska gå in i de trådar som jag länkade till lite högre upp i detta inlägget och svara på de frågor som finns det, om du kan skriva en uppsats som den du har gjort här så borde inte de frågorna vara en match för dig, LYCKA TILL!!

Posted on: 2007/5/11 4:02

Anonym
Quote:

Patriot Act - 45 dagar tog det tydligen och jag antar att det var jäkligt bråttom att få fram den där då USA var ett väldigt hotat land, DEFCON 0,000001 ungefär.

När amerikanska kongressen vägrade att rösta igenom Crime Bill så tog man helt enkelt och sprängde lite i Oklahoma City. Total inside job, som vanligt.

Problem, reaktion, lösning.

Hur var det med 9/11, patriot act som kongressen också vägrade att rösta igenom, ojojoj, Tim Osmans flygvapen löste ju det problemet.

Problem, reaktion, lösning.

Hur många gånger vill du bli blåst? Eller du kanske gillar att bli det, inte fan vet jag.

See User information
Quote:

Ingentng som retar mig men det verkar uppenbarligen vara en massa saker som retar dig. Killen är anonym varför? Som jag skrev förra gången så är det massor av folk som har gått ut och sagt vad de tycker. Vem som helst skulle kunna sätta upp en hemsida som talar om att Bush låg bakom allting och ni skulle gå på det, för ja....det står ju på Internet och då är allt sant.

Det är ju bra att du inte retar dig på min skepsism. Du ska bara veta vilken hatpropaganda som bedrivs mot de som vågar tänka alternativt. Men det är ju inte första gången i världshistorien, eller hur ? Idag roterar ialla fall Jorden runt solen och inte tvärtom. Om du måste fråga varför han är anonym så kan du ju läsa igen och se vad som hände. Vittnen som inte är anonyma har ju imånga fall vittnat direkt i samband med händelserna. Många vittnesmål är ju innan man började belägga folk med munkavle på andra sätt avrått från att uttala sig om vad man sett och hört.

Quote:

Herre min skapare, jag har svarat på så många frågor, gå tillbaka till de andra trådarna och kolla men många vettiga svar det har jag inte fått.

Quote:

Gå in på http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5482&forum=24 och http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=5483&forum=24 och svara på de frågorna, frågor som knappt någon har svarat på här inne, eller ja frågor som många foliehattar vägrar att svara på över hela internet.

Trådar jag inte haft med att göra vad jag vet. Jag kan vara en foliehatt så är du en pajas med skygglappar. Du har INTE gett mig svar på följande:

a) Ge mig en gång för alla den detaljerade förklaringen till att en osymmetriskt skadad WTC7 plötsligt kollapsar symmetriskt rakt ner, och i nästan fritt fall. Varför är det så svårt att svara på ?

b) Ge mig ett praktexempel på en byggnad som genom enbart brand kollapsar symmetriskt, plötsligt, i nästan fritt fall och där en pulvriserad men prydlig hög är allt som återstår.

Quote:

Quote:

Har du någongång varit utanför Sveriges gränser? Har du sett fattigdom? Åk ut och skaffa dig lite erfarenhet lille pojk och återkom när du är torr bakom öronen igen, lita inte på allt som står på internet.

För det första, vad tusan har mina utlandsresor med detta att göra ? Vad är det du inte fattade med mitt inlägg ? Läs citatet om din begränsade världsbild igen och återkom. Minuspoäng för det sämsta försöket till strawman argument någonsin. Jag har sett såväl mellanöstern som det kontinentala europa. Likaså har jag under min uppväxt fått möjlighet att leva under olika omständigheter och räknar mig som tillräckligt torr bakom öronen. Jag börjar dock undra över din egen situation.

"Lille pojk", fan det är ju nästan som en komplimang i min ålder.

Quote:

Vi är alla nya på det här området, inte ofta som terrorister kapar plan och flyger rakt in i en av världens högsta byggnader. Gå gärna in i detalj så får jag höra, hoppas du inte har fått det från en viss Mr Jones bara.

Det är dock inget nytt att ifrågasätta regeringens förklaring till händelser. Men tack vare internet så sprids informationen på ett effektivare sätt. Tänk om folk hade haft tillgång till internet på 30-talet när Hitler skrämde upp sina Elsueco med varningar om det yttre hotet och att frihetshämmande lagar och preemptive warfare (fick med P-et) är enda vägen till säkerhet. Resten av historien kan du ju själv hoppas jag. Var jag har tagit in min information och hur jag sedan går vidare med denna är mitt privilegium som ännu fri individ. Jag förjuder väl inte dig att ta med information från de du lyssnar på.

a) Märkliga tillfälligheter
odigo-meddelandet som vi aldrig fått klarhet i. Vad sade man i meddelandet och vem skickade det ?
john o'neills nya jobb: säkerhetschef i WTC. Första arbetsdag: 9/11 - vem gav honom jobbet ?
undantagstillstånd i florida 4 dagar innan 9/11 - varför ?
WTC får en försäkringspolicy som specifikt täcker terrorangrepp
minst en av övningarna den dagen ska ha inkluderat scenariot med WTC
En tid innan 9/11 övar Pentagon ett scenario med ett trafikplan som krachar i byggnaden
etc, etc

b) Inkompetens - rutiner följdes inte, kommunikationsprotokoll följdes inte, information nämndes aldrig, varningar togs inte på allvar och militären ändrar sin historia flera gånger. Secret Service förde inte presidenten i säkerhet när det stod klart att landet stod under angrepp. Inga bestraffningar, degraderingar eller förlorade jobb (med undantag av de som gick ut med information som motsatte sig den officiella förklaringen).

c) Brott mot fysiklagarna - strukturell, symmetrisk kollaps i nästan fritt fall, döende bränder lyckas försvaga stål genom hela byggnaden, saker exploderar på våningar där ingen brand förekommer, flight 93 kraschar rakt ner i marken men lyckas skicka iväg ena motorn en bra bit därifrån

Quote:

Visa siffror på att de tjänade på detta tack!

Är du på riktigt ? Men ok, läs och begrunda.

TWO WTC INSURERS AGREE TO PAY $317 MILLION

Crain's New York Business.com

Two more insurance companies have agreed to pay claims stemming from the Sept. 11 attacks, sources say.
The Port Authority, which owns the site, will get $130 million from Gulf Insurance Co. and $187 million from Travelers Indemnity Co.
Two more insurance companies have agreed to pay claims stemming from the Sept. 11 attacks, sources say.
The Port Authority of New York and New Jersey, which owns the site, will get $130 million from Gulf Insurance Co. and $187 million from Travelers Indemnity Co. to help pay for construction at the World Trade Center site.
The agency and World Trade Center developer Larry Silverstein sued the two insurers and five others in June, worried that the firms would refuse to pay the authority because Mr. Silverstein held the policy.
Agreements have been reached with all but Allianz Insurance Co., which owes $552 million, and Royal Indemnity Co., which owes $252 million.

Mr. Silverstein has already been awarded $4.6 billion in insurance to pay rent for rebuilding rights at ground zero and to build the 1,776-foot Freedom Tower.

Källa: www.silversteinproperties.com

Jag vill minnas att han enligt ett domstolsutslag kan få det dubbla med motiveringen: två separata attacker. Men redan här gör han väl runt $1.4 miljarder i förtjänst.

Quote:

Ja och då river man precis alla WTC-byggnader, verkar ju billigt och bra.

...i samband med att tre av byggnaderna kollapsar under märkliga omständigheter - från ett angrepp som kom när det som mest behövdes. Utan att ta de övriga byggnaderna med sig.

Quote:

Terrorismen har varit ett problem under många många år i världen, inte bara efter 9/11.

Men "krig mot terrorism" är ett nytt begrepp. Varför tränar polis och militären krigföring i stadsmiljö om man tänker bekämpa armélösa terrorister i mellanösterns öknar och berg ? Skulle kameror i gathörnen och i våra sopor stoppat Mohammed Atta ? Mig veterligen anlände dessa terrorister inte i krigsfartyg utan tog sig in och rörde sig fritt i landet trots att vissa var på en lista. Hur ska man stoppa terrorister om man sätter käppar i hjulen för FBI samtidigt som man allierar sig med terroristernas sponsorer ?

Quote:

Antar att du menar preemptive warfare och frågan är varför de skyller på UBL och inte Saddam Hussein, det hade ju varit en perfekt anledning att anfalla Iraq.

Lät det som något annat ? Jag lade till ett "d" i ditt "hae" och undanber framtida stenkastning i vårt lilla glashus. Nej, frågan är varken UBL eller Saddam utan det faktum att USAs regering nu kan angripa enskilda länder efter eget tycke. Bara att peka ut dem som skyddande av terrorister. Med den policyn borde de iofs angripa sig själva..visst ja, de gjorde ju det för några år sedan

Quote:

Detta hade de kunnat ta fram utan att terrorister hade kört in plan i diverse byggnader i USA, grejen var den att de inte trodde att det som hände 9/11 skulle hända.

Patriot Act och krig mot såväl Afganistan som Irak hade aldrig gått hem hos det amerikanska folket utan ett 9/11, precis som Pearl Harbour behövdes för att gå med i andra världskriget.

Quote:

Som kostar så in i helvete, du kanske märker hur det går för ekonomin i USA nu va? Du ser hur det går med dollarn?

Exakt. Det kostar mer än övriga länders sammanlagda försvarsbudget. Det behövs ju en rejäl budget för att kunna föra krig runt hela världen. Vapenhandlarna har lika stort intresse av att krigen hålls igång världen över. De internationella bankirerna och deras intresse i det hela behöver jag väl inte ens kommentera.

Quote:

Om de nu kontrollerar oljan, varför är då dollarn så svag?

Dollarn försvagas per design då den antagligen tjänat ut sin roll som pålitlig oljevaluta. Läs på lite om Iran och viljan att utföra oljehandeln med euro istället. Läs också på lite om en kommande nordamerikansk union och redan framlagda förslag på en ny valuta - den s.k ameron. (euro - amero ?). Det förstår du väl att centralbankernas taktik med artificiell mängd valuta i omlopp är en tickande ekonomisk bomb för varje dag de får hålla på. Du behöver troligen se lite mer info om ämnet. Varför tror du att jag lade in ett citat från Andrew Jackson ?

Quote:

Ja att det ska gå så långt som det har gjort är väldigt tråkigt, de är sjukt paranoida i det där landet just nu men det handlar inte om att man är paranoid utan hur paranoid man är som amerikan, är det nåt land som tycker om dom?

Inte så paranoida som britterna iså fall. Där har man fler kameror per invånare än någonsin. Det är också där som de mest makabra idérna tar form innan de tas upp av USA. Lägg också märke till hur denna paranoia hela tiden utgår från regimen och den kontrollerade massmedian. Folk får inte en chans att bilda sig en egen uppfattning utan matas hela tiden med ny information om hur man stoppade nästa stora terrorangrepp - tills man har behov av att låta det genomföras. En mycket ensidig rapportering i media hjälper till att hålla folk ovetande om resten av sammanhanget.

Jag förstår inte din fråga. Har du själv något emot USA eller ? för själv tycker jag landet i sin mest grundläggande form är helt underbart. Deras ursprungliga representationssystem och politiska struktur är rätt väg att gå. Ja, jag är lite av en republikan..se inte så förvånad ut. Tror du jag ger ett enda rätt för den "demokrati" vi kört i europa på sistone ?

Quote:

Innan Bush kom till makten så satt Bill Clinton på presidentsposten, var han också inblandad i 9/11 för kom inte och säg att Bush & CO planerade 9/11 på några månader.

Det var nog inte bara han som gjorde affärer med nazisterna och det vet vi alla men vad har det med 9/11? Det får du gärna förklara för mig.

Nej, 9/11 planerades inte på några månader och Patriot Act skrevs inte på sex veckor när landet var i chock och kaos. Jag blandar inte in vare sig Bush eller Clinton i angreppen. Bush hade sin roll att spela, avsiktligt eller inte..men det var då rakt inte han som drog i trådarna den morgonen.

Självklart var Prescott inte ensam. Internationella bankirer bidrog så klart med sin del, som de gjort i alla moderna krig sedan Napoleons dagar. Du frågar vad det har med 9/11 att göra och det är precis det problem jag talar om. Försök att se hela sammanhanget istället för att se varje händelse som isolerad från allt det andra.

Quote:

Ekonomiskt så tjänade nog inte UBL speciellt mycket men att folk kan ta sina liv för honom och Islam räcker nog för UBL. Det som hände 9/11 kräver förmodligen en helt sjuk organisation, en planering under flera år, det största hatet i arabvärlden mot USA kom väl inte direkt under 60-talet utan under senare tid.

Du talar om Islam och religös fanati men glömmer att bin Laden har en historia med CIA och ISI. Vad kan du berätta om bin Ladens inställning till Islam ? Vad skulle han ha sagt om Mohammed Attas drickande, spelande och fläskätande ? Det är märkligt hur dessa tidigare allierade plötsligt utvecklar en fanati och vill förinta västvärlden. Det är mycket ologiskt och står svagt mot de kopplingar som hela tiden funnits mellan CIA/ISI/Mujaheddin/Al-Qaeda/Bin Laden/Saudierna/Bush. Vad är det med detta som är svårt att förstå och acceptera ?

Quote:

PNAC - jovisst min försvaret kostar multum i USA och ekonomin går åt helvete i det landet så jag vet inte om det där, om 10 år så kommer inte USA att vara speciellt mycket då de har gjort bort sig på ett flertal punkter.

Om 10 år har vi eventuellt en färdigställd nordamerikansk union med sin nya valuta

Quote:

Afganistan - jovisst de visste ju vad den där talibanerna höll på med och USA hade tydligen dålig koll på UBL.

Inte brydde sig USA särskilt mycket om talibanernas övergrepp på befolkningen. De förhandlade ju med representanter angående ledningen som skulle dras från Kaspiska havet. Varför gjorde man sig då iordning för ett angrepp på Afganistan innan 9/11 ?

Quote:

Iraq - förstår fortfarande inte varför USA skyllde på UBL, varför inte på Saddam?

Finns det en koppling mellan Saddam och 9/11 ?

Quote:

Patriot Arc - 45 dagar tog det tydligen och jag antar att det var jäkligt bråttom att få fram den där då USA var ett väldigt hotat land, DEFCON 0,000001 ungefär.

Vänta nu lite..flera varningar från ett antal länder, dokument med titeln "bin Laden determined to strike in US", krigföring runt hela världen under 60 års tid, terrorister som koncept minst lika länge, WTC-93 osv osv. Efter 9/11 var USA plötsligt ett väldigt hotat land ??? Du vill alltså tro att man mirakulöst fick Patriot Act genom hela den byråkratiska, folkliga och justitiemässiga apparaten på rekordtid för att "det var jäkligt bråttom" ?

Ditt förtroende för vår maktapparat är inte bara naiv utan rentav ohälsosamt för oss alla. Du vägrar ju att se det makabra i händelseförloppet. Har du glömt mjältbrandsangreppen som verkade övertyga vissa kritiker att ändå rösta för Patriot Act ? Denna har sedan byggts på och givit en makt hos regeringen som självaste Stasi skulle avundas. Men du bara vägrar att se. Jag antar att du är gammal nog att minnas berlinmurens fall och de chockerande upptäckterna som gjordes i det forna östtysklands arkiv. Övervakningen, morden och inte minst hur folk hade spionerat på sina grannar och familj. Har du glömt den forna kommunistregimen i Rumänien ? Historien upprepar sig just nu och du bara vägrar att lära av den. Fy fan, alltså.

Quote:

Var ju inte bara CIA som var inblandad i det utan även brittiska MI6 men även amerikanska oljebolag samt Royal Dutch Shell och franska Compagnie Française des Pétroles, fanns en jäkla massa intressen i operation AJAX. Detta skedde 1953 och jag sa tidigare att det största hatet kom senare men visst skapades ett visst hat mot stormakten USA redan här.

Om så jultomten var inblandad så missar du poängen med en hästlängd. Det är bra att du har satt dig in i denna operation och då kan du ju inte ha missat det uppenbara. CIA Black Ops. De är duktiga på detta men har svårt att låta bli att berätta om det. Från Kermit Roosevelt till E. Howard Hunt - du förstår säkert vad jag menar.

Quote:

Den där Operation Northwoods, varför låg den operationen ute på Internet innan 9/11? Borde inte den ha varit hemlig?

Northwoods hittades i National Security Archives av James Bamford. Genom systemet med Freedom of Information Act så kunde informationen plockas fram och publiceras i hans bok "Body of secrets". Hur mycket mer kan tänkas ligga och lura i dessa arkiv som man först i våra dagar börjar få riktig tillgång till ?

Quote:

Visst det kan stå mycket goja i tidningarna i USA men de visar även en hel del goja i de diverse nyhetskanalerna i USA, frågan är bara hur det är med övriga världens tidningar, varför tar inte tex ett så pass stort land som Frankrike upp nåt skumt om 9/11 eller varför inte Kina? Dessa två länder tycker inte om USA speciellt mycket.

Denna barnsliga svart/vita syn på internationella relationer. Frankrike har i realiteten starka band med USA och hjälpte dom att befrias från det brittiska oket. Men inte verkar USA och britter ha problem för det. Än mindre USA och frankrike. Kina är ju vad jag förstår en stor handelspartner med USA och kritiken dom emellan går nog lite upp och ner beroende av vilket världsläge eliten behöver för stunden. Du såg inte ens citatet där Rockefeller prisar kineserna för sitt sociala experiment ?

Samtidigt missar du poängen. För det första, hur tolkar du relationerna mellan mainstream media och de internationella bankirerna och råden i ljuset av citatet från Rockefeller ? För det andra, en världsregim med internationella bankirer som Rockefeller vid rodret är en idé som tydligen närs bland trilateralerna. Anser du att det skulle vara långsökt att Rockefellers andra skapelser som Bilderberg och Council of the Americas också diskuterar detta koncept ?

Har du frågat våra medier om varför de inte tar upp trilateralerna och bilderberg i sin granskning av vår elit ? Läs citatet igen och fundera på om det verkligen står rätt till i vår medievärld. Du talar om scoop hit och dit. Ett hundratal av världens mest mäktiga och inflytelserika människor samlas bakom stängda dörrar utan insyn från media. Vilken journalist värd namnet skulle INTE vilja veta vad som händer där inne ? Om mötet är privat, vem betalar då för polisbevakning och militärtransporter ? Tony Blair ska ha flugits till 2005 års möte i en militärhelikopter.

Quote:

Jag vill att du plockar fram minst 10 erkända yrkespersoner som verkligen kritiserar den utredning som togs fram och då vill jag inte ha några yra professorer inom religion, politik etc utan byggingenjörer, brandmän etc etc....riktiga experter.

Bara 10 ? Du kan få 300 patrioter bland anhöriga,politiker, militärer, myndigheter,professorer (yra ?),piloter och lagens väktare. De anhöriga till offren borde dra sådana som dig i örat för varje dag som går utan att du blir visare
http://www.patriotsquestion911.com/

Brandmannen Louie Cacchioli ansåg att hela hanteringen och uteslutandet av hans vittnesmål var en skam och ett hån mot offren och deras anhöriga.

Kan du nu nämna din armé av hjältar som bemöter folks kritik mot utredningsrapporten ? Eller är din sida av staketet fullt av töntar som ser större värde i att försöka förlöjliga kritiken från anhöriga och andra som nämnts i länken ovan ?

Quote:

Ni avslöjar ju så mycket så att FBI/CIA borde ha plockat er för längesen :)

Kolla in länken ovan. Du lär hitta en del FBI och CIA-folk även bland dom. Ray McGovern lär inte hata oss för den här informationen. Jag har inte avslöjat något som inte redan är dokumenterat och deklassificerat av myndigheterna själva. Du skulle bli förvånad om du insåg hur mycket de själva berättar för oss. Kemiska och biologiska experiment på befolkningen, medicinska experiment på interner och psykiskt sjuka, statligt sponsrade terroraktioner, utredningar om befolkningsmängden kan regleras..ja listan kan göras hur lång som helst. Och all information kommer från förövarna själva.

Hade det inte varit för folk som t ex Alex Jones hade de flesta i världen inte ens känt till detta. endast en liten del av informationen hade kunnat tänkas hamna i mainstream media. "Hidden in plain view" som uttrycket heter. Varför hittar vi inga debunkers och konspirationskritiker när sådan information stiger upp till ytan ? Vidrigt

Quote:

Du har löst alla världsproblem nu i detta inlägget, du borde kanske få nobelpris för detta, förresten du bör nog ta det lungt när du går ut då FBI/CIA kanske vakar över dig :)

Hur har jag löst världsproblemen ? Lade man ner centralbanksystemet nu, eller ?
Ha, FBI och CIA behöver inte vaka över mig. Varför tror du att sverige ingår avtal med Department of Homeland Security om säkerhetsforskning ? Skämta så mycket du vill men dina efterlevande lär knappast skratta åt den situation regeringsdyrkande får som du satte dem i. "Hjälp, elaka muslimer lurar bakom varje hörn och vill förinta oss..vi har för mycket frihet för vårt eget bästa". Är det så du låter när du läser morgontidningen ?

Quote:

Så vad är din tanke om Rockefellers inställning till oss "boskap" ?

Quote:
Väntar fortfarande på att det ska smälla igen och det kommer det att göra i USA!!

Antagligen..och då är både du och jag säkra på vem som ligger bakom, eller hur ? Kommer de dragandes med att kända terrorister än en gång tog sig in i landet och fixade ett dåd så måste ju hjärnan aktiveras på folk. "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me" (inte Bush-versionen )

Quote:
Jag vill även påpeka att jag INTE har lärt mig något nytt men du har en helt annan syn på världen en syn som du delar med med många skumma personer här inne. Jag svarade kanske inte på alla frågor då jag inte har all tid i världen men då kanske du ska gå in i de trådar som jag länkade till lite högre upp i detta inlägget och svara på de frågor som finns det, om du kan skriva en uppsats som den du har gjort här så borde inte de frågorna vara en match för dig, LYCKA TILL!!

Jag har inte heller all tid i världen och ger mig därför inte in i 7-sidors trådar från mars månad. Du är inte i någon position att styra runt mig på forumet. För övrigt är du snabb på att tanklöst kategorisera mig. Jag kan berätta att jag var en rabiat anhängare av konceptet "elaka terrorister" under en mycket lång tid. Tack och lov så vaknade även jag till slut.

Posted on: 2007/5/11 20:26

Anonym
El Sucker, lyssna lite mer på CIA/Northcom med din polare och ta lite kvicksilver vacciner eller ännu bättre, injecera dem i era ungar och är de eller blir dumma i huvudet / har autism så kan ni skylla på att det var bara foliehatt teorier och då kommer jag garva åt er och era skit ungar. Elakt? Inte alls, evolution kallas det för. Injecera dem med lite natriumflourid medanst ni håller på.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Varför är du ett PsyOps skämt, zink?

Bästa Tomten. Du kunde INTE förklarat din egen logik så ska jag utgå från att den inte finns eller vad har du för ursäkt att hoppa på mig i en tråd där jag inte har varit med från början?

Anonym
Fjant.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Tomten wrote:
Varför är du ett PsyOps skämt, zink?

Bästa Tomten. Du kunde INTE förklarat din egen logik så ska jag utgå från att den inte finns eller vad har du för ursäkt att hoppa på mig i en tråd där jag inte har varit med från början?
Du råkade vara ivägen...kunde inte låta bli..sorry zinken inge illa ment.

Posted on: 2007/5/13 22:17
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Fjant.

Tomten nu har du visat att du inte kan svara något vettigt och därmed kommer jag i fortsättning helt att strunta i vad du skriver.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper