Vakencorner
|
En kvacksalvare talar ut
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2007/5/14 20:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: En kvacksalvare talar ut
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
här är en annan
http://thinkprogress.org/2007/05/04/perle-lies/. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
he he rubriken borde vara "mytoman söker arbete" den killen har inte varit i närheten alternativbehandling ......
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Här har vi en riktig en... Titta bara! Hela han är som stöpt i kvicksilver...
http://www.bmc.uu.se/~danl/ |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
he he det är så pinsamt, att man skäms ! Tänk att gör en sida "så mycket jobb" för att vissa upp sig hur korkad man e. Dock så finns en viss förståelse, har man inte befunnit sig på botten så kan det vara svårt att se ljuset. Dom slås för sin rätt att kunna hänga upp diplomer på vägarna "titta va duktig jag är" ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
En riktig överstepräst från den styrande Zekten - den tar kål på allt till sist. Den kanske lite mindre ärofulla utmärkelsen Årets Folkvätte går till professor Dan Larhammar, för dennes mångåriga engagemang i föreningen Vetenskap & Folkbildning, den svenska utlöparen av den internationella skeptikerrörelsen. Han uppfyller, enligt priskommittén, de krav på en fyrkantigt mekanistisk inställning till människan och vetenskapen, vilket gör att han med råge motsvarar de kriterier som föreningen SARAs priskommitté ställer på en Folkvätte. Utmärkelserna har redan uppmärksammats, bland annat på Torbjörn Sassersons nättidning Soul Travel Magazine. http://blogg.passagen.se/millimetervagor/20061204 ______ För en sekulär livssyn byggd på förnuft, medmänsklighet, tolerans och ansvar... Hedenius-priset 2000: Dan Larhammar Styrelsen för Humanisterna har beslutat att det nyinstiftade Ingemar Hedenius-priset år 2000 tilldelas Dan Larhammar, professor i molekylär cellbiologi vid Uppsala Universitet. Styrelsens motivering: Professor Dan Larhammar har under 1999 i en serie artiklar i Svenska Dagbladet och i andra medier lyft fram den klassiska tro- och vetande-debatten utifrån delvis nya neurofysiologiska rön. Med artiklar som "Uppenbarelsens neurobiologi" har Larhammar bedrivit klassisk religionskritik i Ingemar Hedenius anda. I den efterföljande debatten samt i sin position som ordförande i föreningen Vetenskap och Folkbildning har Dan Larhammar med skärpa och patos försvarat vetenskaplig kunskap, rationalism och humanism. http://www.humanisterna.se/hTexter.asp?f=s&t=93 ______ Han och Mona Sahlin hör nog till de största femtekolonnarna vi har - enkelbiljett till månen för dom vore inte så fel.
Posted on: 2007/5/15 8:28
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En kvacksalvare i ordets rätta bemärkelse.
Månraketen står startklar! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1-0
----------------- swiiiiiiiiish opss! "raketen kom ur kurs vart mars istället" ![]()
Edited by silverboy on 2007/5/15 10:59:59
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om vetenskapen ständigt går framåt, innebär det ju att vi aldrig kan veta något säkert. Om gårdagens sanning är dagens osanning så finns det ju den risken att dagens sanning imorgon är osanning. De vetenskapliga sanningarna är således provosoriska. Anna Jorarv ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
silverboy wrote:
Quote:
Någonstans går vetenskapen åt, men man kan inte säga att det har med "framåt" att göra. Då det är en väg som lämnat andlighet - så har den också lämnat sanningen och är en idiotizzzm. I gamla Kina så hade vetenskap en annan inrikting - det har jag postat om en del gånger, och gett texter till - så då var det något Gott. Då hörde det ihop med kultivering/andlighet och var verklig förståelse. Då kunde de som tex var till för att hjälpa andra som terapeuter veta direkt- de såg en människas energisystem och var på en annan nivå än allmänheten - för de hade höjt sin nivå genom att kultivera. Idag gör man tvärtom - sänker sin nivå genom att gå i skola för fördummning och programmering, materialistiskt och ateistiskt. Då kan Science i många år ge helt fel råd - som sanning - vilka fetter som är bra och vilka som är dåliga - sedan då även det visat sig vara heltokigt så är de tysta och står inte upp för sina misstag - Åke Bruce inför skranket, tack... den är verkligen evil, bara till för att skita ned mänskligheten i dynga.
Posted on: 2007/5/15 15:37
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
Posted on: 2007/5/15 17:58
|
|||
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login