vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En rasren hund i Långedrag

See User information
Läs gärna artikeln om hur noblessen och överklassen lever och lär! Gärna en kommentar från Maggot också på kvinnan i slutet av artikeln med den "rasrena" hund som reportern highlightar!

Vad är en fattig barnflicka från det forna Jugoslavien egentligen värd för dem oavsett om hon bor i Angered eller källaren på direktörsvillan?

Quote:

Idyllen helt lamslagen i LÅNGEDRAG.

Det är fint att bo i Långedrag. Här bor direktörerna på rad i stora vackra villor och utanför står exklusiva Mercedes och stadsjeepar.
Men nu har våldet lamslagit idyllen.

”Sådant ska inte hända här”

Igår låste Långedragsborna ordentligt om sig. Tryggheten kändes inte lika självklar sedan en av direktörerna fått sin barnflicka mördad. Han bor i själv i en villa som familjen köpte för drygt sex miljoner kronor för tre år sedan.

–De gjorde en omfattande renovering innan de flyttade in, säger en granne.

Villan är i tre plan. På källarplanet bodde barnflickan. I de här kvarteren har många barnflickor. Förvånansvärt många av husägarna är småbarnsfamiljer.

Den aktuella direktörens villa är långt ifrån mest exklusiv. Ju närmre havet man kommer desto flottare blir villorna. Längst ut på Ängsholmsvägen är lyxhusen nästan staplade på varandra, byggnadsnämnden har varit vänlig mot de rika.

En del villor är fantastiska skapelser, andra bara dyra. Några har egna bryggor, vissa har egen yacht vid tomtgränsen – stor som en normal villa.

Familjen där barnflickan bodde och arbetade befinner sig på semester på Mauritius sedan i lördags.

–Själva kom vi hem från vår semester idag, säger en granne.

–Vi som bor i de här kvarteren reser faktiskt mycket.

De flesta husen har dubbelgarage. Ändå lämnar husägarna ofta lyxåken på garageinfarten.

En fridfull idyll. Det är vackert i Långedrag, särskilt när solen går ner över havet och det har börjat grönska i de välansade trädgårdarna. På tennisbanan spelar en mamma med sina småttingar.

Det är en fridfull idyll, trots polisens avspärrningar och vetskapen om att en ung kvinna mördats.

Många passerar huset, tittar nyfiket. Andra kör silverfärgat förbi utan att kasta en blick mot polisens blåvita band och huset där mordet skett.

–Sådant här ska inte hända här, säger en dam som vallar sin rasrena hund.

- Det är sådant som händer i Bergsjön och Angered. Här är alltid lugnt, man behöver aldrig vara rädd.

Polisen som står vid avspärrningen ler.

–Här händer mycket innanför lyxhusens väggar, säger han.

–Men det talas det inget om.

Långedrag förblir en idyll, trots att en ung barnflicka försetts med handbojor och slagits ihjäl.

Pelle Tagesson

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1045600,00.html

Posted on: 2007/5/18 11:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En rasren hund i Långedrag
Wiliam chalmers avled i Gårdsten och personligen tycker jag naturen i Angered ar den finaste i hela gbg....
min far och farbroder och fastrar har berättat om ett angered dar man kunde lamna skorna utanfor doren och tvatten hangande på gården....
Angered var oxå idyll inan miljonprojektet och kulturen kom dit....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Snyggt inpass av journalisten om den rasrena hunden...

Jag träffade några som bott i villa där men inte stod ut i det som Göteborg blivit till - ett trevligt lite äldre par. De hade en gång sålt villan där och flyttat till Alingsås - nu var de på flykt från Alingsås - de var faktiskt ledsna. De gick runt på mitt koloniområde i min lilla stad, och hade funderingar på att flytta hit. Det var väl 3-4 år sedan - nu håller denna stad på att snabbt förstöras och tappa sin charm, trygghet - och politiker har förfallit till att bara tänka på att växa... och det finns inga lägenheter... allt har många år gått till osvenskar - och "flyktingförläggning" har kommit.

Posted on: 2007/5/18 21:39
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jag är helt säker på att hunden har bättre stamtavla än sina ägare.

See User information
Quote:
Tomten:
Jag är helt säker på att hunden har bättre stamtavla än sina ägare.

Etthundra stilrena poäng utdelas idag till Tomten för alldeles särskilt bra inlägg i humorklassen!

Posted on: 2007/5/19 9:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper