vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Anonym
Re: Jag är den nya tidens andlige ledare
Quote:

Lightsaber wrote:

Sen kan vi alltid hitta inspiration hos andra människor som leder oss vidare på den stig som leder till den visdom jag tror vi alla bär inom oss men som vi av olika anledningar kan ha svårt att manifestera i vårt medvetna sinne. Den inspirationen eller aha upplevelsen kan lika gärna komma från en god vän som från ett barn eller en uteliggare, ibland rentav från dem vi brukar klassa som idioter.

Vad läsning beträffar så finns det ju guldkorn lite här och var.

Själv har jag läst en hel del av David icke, Michael Tsarion, Neale Donald Walsch, Sigmund Freud, Carl Gustav Jung m.fl.

En bok jag gärna brukar rekommendera är "Den nionde insikten."

Okej Lighsaber även jag gillar boken "nionde insikten" och har även jag läst böcker av David Icke och Den judiska frimuraren Sigmund Freud.
Tsarion har jag ju hört en del intervjuer med men jag tycker att David Icke är lite mer detaljerad när han beskriver hur världen är styrd..
(hans härskartekniker om fåren i hagen eller kosan som ska berätta om slakteriet)

Frihetsgiuden har bara rabblat upp massa "mellansnack" anser jag

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
besserwissers som ni. Det är det som gör mitt arbete så oglamouröst. Men det gör alltså ingenting. För jag är lycklig att jag följer mitt hjärta och inte är en fegis.

Jag jobbar med såna. Besserwissers alltså. Det står mig upp i halsen.

Följ du ditt hjärta, frihetsguiden. Så blir säkert allt bra till slut.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Det är inte bra för själen att avslöja Frimurarnas hemligheter. Naturligtvis kan en andlig ledare säga: "Du får nöja dig med det svaret." Jag är inte din hora.

Och du har fått svar på om Frimurarnas ritualer kan vara bra för medvetandeutvecklingen. Du har bara inte studerat det. Är det mitt problem om du är ouppmärksam? Då kanske du inte passar bland oss. Jag är inte ute efter en påse kött, bara. Jag är ute efter de särskilda, som känner vittring av sanningen.

Och jag har berättat tilräckligt om vad vi gör. Kursen är helt enkelt en maskinskriven sida om hur du skall meditera. Sedan får du helt enkelt meditera. Utvecklingen är upp till dig. Vi är en värdegemenskap, ingen dojo.

Du är tragisk - följa sitt hjärta är inte samma som att följa sitt Sanna hjärta - SITT hjärta. Idag är folk inte så human längre - det som tänker är inte human - och de vi är fyllda av är inte så human. Folk följer det som de följer... det som de blivit till - det har verkligen inget att göra med att följa sitt Sanna hjärta.

Du är tyvärr fullständigt bortkollrad, som man blir inom New Age, det är till för det, att sprida dåliga besättande saker vidare.

Posted on: 2007/5/21 15:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Varför skall någon följa? Varför skall folk "tro"? Varför skall folk lyda?
Följa, tro och lyda är till för fårskallar!

Så länge man "följer", tror på någon religion osv, kommer man alltid att förbli en sovande fårskalle.

Att tro är till för de fega och dumma som inte vågar ta reda på hur det ligger till själva. De är också lata, inte bara dumma, de orkar inte bana sin egen väg, utan följer i någon annans fotspår och är nöjda med sin lott i livet; att slicka arsle!!

Och de som gillar att bli slickade i sina arslen är just såna där "andliga ledare"...

Psilo

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Det är inte bra för själen att avslöja Frimurarnas hemligheter. Naturligtvis kan en andlig ledare säga: "Du får nöja dig med det svaret." Jag är inte din hora.

Och du har fått svar på om Frimurarnas ritualer kan vara bra för medvetandeutvecklingen. Du har bara inte studerat det. Är det mitt problem om du är ouppmärksam? Då kanske du inte passar bland oss. Jag är inte ute efter en påse kött, bara. Jag är ute efter de särskilda, som känner vittring av sanningen.

Och jag har berättat tillräckligt om vad vi gör. Kursen är helt enkelt en maskinskriven sida om hur du skall meditera. Sedan får du helt enkelt meditera. Utvecklingen är upp till dig. Vi är en värdegemenskap, ingen dojo.

Varför är det inte bra att avslöja dessa morbida ritualer ?
Det kan väl inte på något sätt komma något gott ur att dricka blod,ligga i kistor eller bli strypt av rep?
Många avhoppade frimurare berättar om dessa makabra ritualler och hur dåligt de måde under dom och flera veckor efteråt...

Jag har själv pratat med folk som gått ur ordersällskap och deras berättelser är sjuka, jag har även läst om dessa ritualler och i Juri Linas senaste bok har han infoggat ett brev av en avhoppad frimurare !

Om du är ute efter sanningen kan det väl inte ligga av ondo att berätta vad som föresegår i dessa loger ?
för vi ska väl hålla oss till sanningen eller ska vi förtiga en del saker menar du?
Men ja skulle vilja ha ett förtydligande ett Ja eller ett Nej

Är frimurarnas ritaler av godo och bra för människan som utför dom ?

Det ända jag fattat om din kurs är att du är "vår ledare" och att man ska mediterar med dig ?
250kr för något som kanske är en bluff...
Föresten om man skulle skicka organisationen FRI på dig tror jag de skulle klassa den rörelse som en sekt, då ledaren anser sig ha superkrafter som ingen annan har...

Anonym
Frihetsguiden!
Kan du berätta lite mer om dig
hur dom fick denna kunskap och hur du tänkt förvalta den i framtiden...
berätta gärna lite om din historia mm

See User information
Quote:
frihetsguiden:

Den respons som ett ihärdigt offentligt upprepande av kontroversiella åsikter skapar, ger med tiden en känsla av att människors mest vanliga själstillstånd är robotlikt. Det är inte så mycket vad du uttrycker för slags mening som människor reagerar med robotlika attacker mot. Du kan själv vara passionerat övertygad om att du brinner för en god sak, för anständighet, mänsklig värdighet, rättvisa och jämlikhet - men dina motståndare demoniserar dig ändå. Och ju mer välartikulerad du är, desto mer hatar de dig.

När du har brutit en människas matris, då vill hon korrigera dig - istället för att korrigera sin matris. De invanda tankebanor som människor har lagt sig till med genom arv, miljö och fostran är så fantastiskt sega, de kategorier av "ont" och "gott", de ord och hela diskurser som utgör grunden för värderingar och val av fiende eller vän, är så oändligt djupt etsade i människors medvetanden och så benhårt styrda av ett fasansfullt och avgrundsdjupt behov av inre trygghet, att hjärnorna förblindas för sin egen oanständighet, sin egen bristande empati och sin egen ohederlighet. Om du vill fortsätta ditt upplysningsarbete, så ha tålamod med detta och hoppas aldrig på någon hastig ändring eller några lyckliga slut. Det finns inga slut ändå: Allting fortsätter.

Jag vet inte riktigt vem du är och dina ord verkar ha ett innehåll. Men mest påminner de om ordkombinationer jag hört sägas för att manipulera förvirrade New Agebrudar! Är du helt säker på att det inte är sängkamrater du söker?

Posted on: 2007/5/21 18:10

See User information
Quote:
frihetsguiden:
Sök på "Tobias Struck" på min blogg. Där finns nog smått och gott om mig :)

Jeepers Creepers!

Jeepers, creepers....whered ya get them peepers
Jeepers, creepers...whered ya get those eyes
Gosh oh, git up....howd they get so lit up
Gosh oh, gee oh....howd they get that size

Golly gee...when you turn them heaters on
Woe is me...got to put my cheaters on

Oh, those weepers....how they hypnotize

Oh, those weepers....how they hypnotize
Where did ya get those
Golly whered ya get those
Where did ya get them there eyes

http://www.linnrecords.com/recording-gourmet-jazz-hdcd.aspx

Posted on: 2007/5/21 18:23

Anonym
[/quote]
Frihetsguiden wrote:
Maggot. För det första anser jag inte att jag har "superkrafter" som ingen annan har. Jag förmedlar budskap från de döda, syner från människors tidigare liv, spådomar om framtiden och budskap från andra planeter. Jag ställer in mig som en radar - och det känns på ett visst sätt i kroppen när det kopplar. Jag är som en radio. Jag vet inte hur vanligt detta är, men det är inget märkvärdigt för mig.
[/quote]

Och hur har du lyckats skaffa dig denna "vanliga kunskap" med att prata med andra planeter ?

[/quote]
Jag har svarat om Frimurarnas ritualer: De har sina rötter i egyptiska invigningar. Deras syfte är att skapa medvetenhet om andens eviga natur i förhållande til kroppens förgängliga natur. De kan vara bra, men de kan också skapa förvirring och ångest - beroende på vad du har för mentala förutsättningar. Vi ägnar oss inte åt sådant. Var och en får själv välja vad den utsätter sig för. Själv har jag utsatt mig för många extrema saker - och det har ibland gjort mig väldigt koko, men jag ångrar ingenting och jag har blivit starkare och klarare av det.
[/quote]

Kan inte förstå vad man blir medveten om för goda ting om man ligger på ett golv med ett spjut mot sig och ska tillbe stormästaren...

Ni ägnar er inte åt ritualer men du pratar med planeter om mig och sedan tolkar du åt mig?

Anonym
Njaaa, frihetsguiden, 32 år säger du,...det där är väl ingenting,...gamle Psilocyber är snart 41 bast, så han har minsann knullat mycket, uj uj uj uj uj....!!!

See User information
Psilo, din gamle skojare, välkommen tillbaka.

Jag visste väl att du skulle bli inskriven på DR Lightsabers privatklinik igen.

Posted on: 2007/5/21 19:33
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Hehehe...jodu doktor lightsaber, jag längtade bl a så mycket efter "tjocka Berta"...så jag kunde inte hålla mig

Anonym
Hmmm,...knivig fråga det där;...men med facit i hand så framgår det dock att gamle Psilo trots allt har utfört mer än 2000 samlag. Ditt rekord på 2000 slog jag vid 24 års åldern tror jag, om inte mina beräkningar är helt fel.

Löst räknat; ca 500-600 olika brudar har passerat revy genom åren som har fått smaka på "phhsilokorv", och detta är lågt räknat.

/ Psilo

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Quote:

maggot wrote:

Ni ägnar er inte åt ritualer men du pratar med planeter om mig och sedan tolkar du åt mig?

Tja, om du vill. Vill du det? Vi är bara några stycken ännu. Vi sätter varandra framför utomstående, vi hjälper varandra, vi festar, vi skyddar varandra, vi snackar, vi skrattar. Men vi planerar visserligen litet festival-liknande grejer eller åtminstonde en resa till Tanum till att börja med för att kolla på hällristningar, sova över, ha litet föredrag, litet nattliga promenader, litet trumresor, litet grillning, gemensam solmeditation etc. Låter väl kul, eller?

Jag kommer inte att gå in på Frimurarnas ritualer mer än vad jag har gjort.

TS

Vad skuddar ni varnadra från?

Detta låter ju som vilken rörelse som helst pings kyrkan eller svenska motståndrörelsen...

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Nu när jag ändå har öppnat mig så mycket om mitt knullande, så kan jag väl lika gärna berätta litet mer om mig, som du önskade. Jag är uppvuxen fattigt med en konstnärspappa och en bildlärarmamma. Jag har gåt 12 år i waldorfskola. Jag har utbildat mig till etnolog på Göteborgs universitet (fil. mag. i etnologi). Men jag har även jobbat ganska mycket: Som fritidspedagog, vårdbiträde, lärare, telefonintervjuare och copywriter. Jag blev förälder när jag var 19 första gången. Jag har en fästmö. Jag har varit med om mycket hårt, många hårda förluster, mycket våld och elände. Men jag känner mig glad och stark tack vare mina insikter. Något särskilt som du vill veta?

Är det så fattigt att växa upp med en konstnär och lärarina ?

Jag undrar hur de ser på Juri Lina och David Icke ?

See User information
All strävan att leda och styra andra människor är i grund och botten ingenting annat än en kompensation för vad som kan betecknas som känslomässig impotens.

Föreställningen om att vara en stor andlig och upplyst ledare är således bara en penisförlängare och en orgasm för egot.

Posted on: 2007/5/21 19:58

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Hmmm,...knivig fråga det där;...men med facit i hand så framgår det dock att gamle Psilo trots allt har utfört mer än 2000 samlag. Ditt rekord på 2000 slog jag vid 24 års åldern tror jag, om inte mina beräkningar är helt fel.

Löst räknat; ca 500-600 olika brudar har passerat revy genom åren som har fått smaka på "phhsilokorv", och detta är lågt räknat.

/ Psilo

5-600 olika brudar??

andvänt kondom på svampkorven ?

Anonym
Hehehe...ja, svampkorven har oftast fått ha en gummioverall på sig då husse legat på hålet,...men visst,...det har förekommit tillfällen då husse glömt overallen.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Maggot. Min pappa var sjukpensionär, han var duktig på att måla men dålig på att marknadsföra sig själv

Har du ärvt hans stil att marknadsföra sig själv

jag menar det är inte så många som tror att deras rörelse kommer växa om de menar att de ibland går ut och grillar skrattar och sedan pratar med planeter

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Hehehe...ja, svampkorven har oftast fått ha en gummioverall på sig då husse legat på hålet,...men visst,...det har förekommit tillfällen då husse glömt overallen.

Var det en sån där svart kondom som var på korven då eller?

See User information
Käre Frihetsguiden, tråkigt om du känner dig dömd av min lilla analys, som är min högst personliga betraktelse över de som rent allmänt ser sig som bättre upplysta och mer lämpade att leda den förvirrade ”fårskocken” in på ”den rätta vägen.”

För mig är det uppenbart att du är en intelligent kille och jag tror inte att du har något ont syfte egentligen (åtminstone inte på något medvetet plan.) Däremot föranleder mig din självpåtagna frälsarroll i egenskap av ”upplyst” ledare, som av vad jag sett inte heller är främmande för raljerande av dem som ifrågasätter trovärdigheten i detta, att påtala min syn på saken.

Att jag gör det betyder inte att jag dömer ut dig som människa eller tror mig veta dina syften. Emellertid ställer jag mig minst sagt tvivlande till huruvida du är den fördomsfria och upplysta människa du vill framstå som.

Faktum är att en del av det du skriver får mig att tro att du har konverterat från judendomen till narcissismen.

Det hindrar inte att jag kan se det positiva med din närvaro här på vaken, dels vad beträffar ett annat perspektiv med nya infallsvinklar och kanske framförallt som en trigger som låter oss spegla oss i de undermedvetna konflikter vi alla bär på och som vi så ofta projicerar ut på vår omgivning i energikamper av prestige vilka inte sällan utmynnar i verbala miniatyrkrig.

Det är ett intressant och ibland roande fenomen men vår ofta voluminösa ovilja att se våra egna brister och fördomar gör att det oftast bara utmynnar i en orgie av självgodhet och pajkastande.

Det är förvisso en kick för egot men har föga med visdom och upplysthet att göra.

Posted on: 2007/5/21 21:03

See User information
Jeepers Creepers!

Posted on: 2007/5/21 23:34

See User information
Helvete, "Tomten" - f-n, det ä väl inte så du menar?
Utan - att detta du läser: är "suspekt" - inte att du blir det, väl? Hö, hö...
Förövrigt så anser jag att denne man - är bra - det han säger är bra - resten skiter jag i - Får man väl "Ta" som man vill...
Skall kolla närmare först - innan jag "Käkar" på folk...

Posted on: 2007/5/22 0:10
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Vad tror du om det här då: http://www.gnosticliberationfront.com/http?
Föresten - så, försökte jag "Registrera" in mig på den där "Sidan", vore ju intressant... - men det funkade inte... Skall försöka igen...
Jag gillar din stil - men jag gillar inte några solgudar...
Känner du till "Raelianerna":
http://hem.passagen.se/rael/ - Här finner du verkligen en hel hög med - "Soldyrkare" (Sionister?) Kolla in deras reklamfilm - på svenska och allting! Hö, hö... Ballt!

Posted on: 2007/5/22 0:40
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper