vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

:: Sanningen om 11 september ::

See User information
Hej alla!

Jag har sedan ett drygt halvår en sida uppe som behandlar händelserna den 11 september.

Den heter Investigate 9/11 och innehåller en mängd saker. T ex dokumentärer, intervjuer, föreläsningar, dokument, artiklar, länkar och reflektioner.

Välkommen in och botanisera!

MVH Måns

Posted on: 2007/5/18 13:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: :: Sanningen om 11 september ::

See User information
Den var snygg , du har ändrat lite ser jag. Nice

Posted on: 2007/5/18 15:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Snygg sida!

Har du läst dagens Metro?

Posted on: 2007/5/19 1:59

See User information
Hej!

Jag har bara en liten fråga..
Hur kommer Illuminati in i bilden när det gäller 9/11? Jag fattar inte riktigt.. Skulle vara jättetacksam för svar, gärna något på svenska.

Posted on: 2007/5/21 14:44

Anonym
Quote:

investigate911 wrote:
Hej alla!

Jag har sedan ett drygt halvår en sida uppe som behandlar händelserna den 11 september.

Den heter Investigate 9/11 och innehåller en mängd saker. T ex dokumentärer, intervjuer, föreläsningar, dokument, artiklar, länkar och reflektioner.

Välkommen in och botanisera!

MVH Måns

Men vad bra att du har sanningen så då kan du utan att tveka svara på detta.

Vart for Flight 77? Ingen har svarat på detta ännu.

Vilka sprängämnen användes? Ingen har lyckats med att svara klart på det heller bara spekulera vilka de var.

Vilken missil for in i Pentagon? Ingen har svarat på detta heller mer än att de var en missil men de finns så många olika sådana att om man nu var övertygad om att de var en missil borde man om man har sanningen även här ha så mycket information att man vet vilken missil det var.

Vilka personer var de som praktiskt utförde 911? Denna fråga har många börjat irritera sig över för den är så svår att svara på men du har sannigen så något borde du veta vilka det var eller åtminstone ha kläm på varför ingen vet vilka det var.

Det brukar nu komma som ett brev på posten en massa inlägg om den officiella förklaringens tillkortakommande men ta och tänk till att vi nu enligt rubriken ska ha sanningen framför oss och om den inte håller för några frågor alla vad är det då för sannig vi har framför oss?

Ska sanningen kunna tå för sig själv eller inte. Eller behöver man ha den officiella förklaringen för att täppa till luckorna i den ”sanna” teorin?

Många påstår att det är Bush & Co som ska fylla i luckorna i den ”sanna” teorin men då kan den inte var sann utan behöver Bush & Co för att bli färdigställd.

See User information
ZINK detta var ingen skeptiker Tråd . Du håller på med sabotage,

rent ut sagt,,,en gång för alla HÅLL DIG I SKEPTIKER TRÅDEN .

Annars får vi be Adim om hjälp ,,

Posted on: 2007/5/21 14:58

See User information
Quote:

zink wrote:

Var har Måns påstått att han har sanningen om 911?

Är inte själva titeln på hans sida en uppmaning att starta en undersökning för att få fram sanningen?

Posted on: 2007/5/21 15:06

See User information
Quote:

Medley wrote:
Hej!

Hur kommer Illuminati in i bilden när det gäller 9/11? Jag fattar inte riktigt.. Skulle vara jättetacksam för svar, gärna något på svenska.

De är alltid där bakom när det är toppolitik mm - de har spelplanen.

Kolla lite på denna länk, börja nedifrån http://www.politiken.biz/11september_index.htm

http://www.politiken.biz/varldsmal.htm
Kategorier till vänster http://www.politiken.biz/

+

http://www.bankrattsforeningen.org.se/Slutna/slutna.html
http://www.bankrattsforeningen.org.se/Slutna/slutna2.html

+

http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/doldahistoria.html

+

"Krafterna bakom EU och Bilderberggruppen är de otroligt skickliga familjedynastierna Rockefeller och Rothschilds. Bilderberg gruppen ligger bakom EU födelse och Europas utveckling. Allt fler inser nu vilka odemokratiska och farliga krafter som driver fram det nya Europas Förenta Stater. Dessa krafter står bakom och kontrollerar även presidenten i USA."
http://hem.passagen.se/globalworld/lanksida.htm

Posted on: 2007/5/21 15:14
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Medley wrote:
Hej!

Detta förstår du utan text..9min.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 78329&q=visible+invisible

http://video.google.com/videoplay?doc ... 172028011390&q=illuminati

Posted on: 2007/5/21 15:34

Anonym
Quote:

TTime wrote:
Quote:

zink wrote:

Var har Måns påstått att han har sanningen om 911?

Är inte själva titeln på hans sida en uppmaning att starta en undersökning för att få fram sanningen?

I rubriken till denna tråd så står det ju "Sanningen om 11 september".

Sedan finns 911truth.org, Scolars for 9/11 truth o.s.v. så sanningen är mycket frekvent förekommande på alla sidor som stödjer de alternativa teorierna men jag undrar ju vad det är för sanning som det egentligen menas med.

Antingen så söker man sannigen och har inte den vilket tyvärr man inte får intryck av på många 911 truth sidor utan att sanningen redan finns men då retar ju många upp sig på mina frågor där jag hittar saker som dessa påstådda sanninger inte kan svara på vilket då gör att jag undrar var är då sanningen?

See User information
Jag undrar ju vad det är för sanning som det egentligen menas med.

"De alternativa teorierna "jag undrar ju vad det är för sanning som det egentligen menas med det??

sidor utan att sanningen redan finns men då retar ju många ?? Då menar du ?? Nist , Fema Lc debunkt by who? för där kommer dina fråger in , jag menar utan Lc ingen "saning " å zink fråglös,,, Du / ni menar att allt som säges på vaken../ bla bla bla , Att allt som framförs är

Bluff ingenting är sant . Hur kommer det sig zink =? Alltså allt är bull
bara för att Debunkers säger det. Dessutom utan "Namn ,tel , email.

alla "debunkwars" är anonymma,till och med du ,men sågar allt och alla i din väg .Du måste gilla att Vapon of MassDessinformation.

Hur kommer det sig att Många fattat att allt är löng om detta . dom sa på svt2 "just nu" att ..Även den storsta elefant har fel om detta VMD, min fråga är har vi oxo det eller yrrar vi även i dena Tungafrågea Zink .?

NR:2 Din personliga åsikt om detta , Har vi fel i allt vi säger . länkar..

Jag förstår att du inte kan vara ärlig i denna fråga (om ditt svar är) jag får inte uttala mig om detta ..

Så har vi rätt i något ang 911 här på vaken , något , SNÄLLA .zink??????

Posted on: 2007/5/23 10:32

Anonym
"Debunkers" sitter och kör ifrån samma skript, ungefär som BBC och WTC 7.

See User information
Quote:

zink wrote:

I rubriken till denna tråd så står det ju "Sanningen om 11 september".

Sedan finns 911truth.org, Scolars for 9/11 truth o.s.v. så sanningen är mycket frekvent förekommande på alla sidor som stödjer de alternativa teorierna men jag undrar ju vad det är för sanning som det egentligen menas med.

Antingen så söker man sannigen och har inte den vilket tyvärr man inte får intryck av på många 911 truth sidor utan att sanningen redan finns men då retar ju många upp sig på mina frågor där jag hittar saker som dessa påstådda sanninger inte kan svara på vilket då gör att jag undrar var är då sanningen?

Generalpajas Zink är i farten igen!

Som jag skrivit till dig ett tiotal ggr. förut, så hade du OM du varit en SERIÖS sanningssökare, KRÄVT och ARBETAT för att mainstreammedierna låtit forskare och historiker med alternativa förklaringsmodeller till historiska händelser som 911, Kennedymordet, Estonia -katastrofen, Chemtrails, Mindcontrol, Frimureriet-"Nya Värlsordningen", Vaccinationsskadornas orsaker osv osv får komma till tals, som de nu aldrag får göra i de stora medierna.

MEN det gör du INTE. Du låtsas som om medierna har allsidig rapportering och slår dövörat till.

Detta visar att du antagligen inte VILL få reda på sanningen samt att du går de partiska mediaägarnas ärdenden, medvetet eller omedvatet.

Hela din inställning i dessa frågor visar klart och tydligt för den vakna personen att du är oseriös och i hela din uppenbarelse här på vaken.se är du precis så som den gamla DN-journalisten, Arne Ruth sa vid ett sällsamt tillfälle av insikt om mainsteammediejournalistens dilemma i sin inställning till sanningen:

"Alla vi journalister vet om att vi censurarar vår egen självcensur".

Posted on: 2007/5/23 19:40

Anonym
Quote:

sale wrote:

"De alternativa teorierna "jag undrar ju vad det är för sanning som det egentligen menas med det??

sidor utan att sanningen redan finns men då retar ju många ?? Då menar du ?? Nist , Fema Lc debunkt by who? för där kommer dina fråger in , jag menar utan Lc ingen "saning " å zink fråglös,,, Du / ni menar att allt som säges på vaken../ bla bla bla , Att allt som framförs är

alla "debunkwars" är anonymma,till och med du ,men sågar allt och alla i din väg .Du måste gilla att Vapon of MassDessinformation.

Hur kommer det sig att Många fattat att allt är löng om detta . dom sa på svt2 "just nu" att ..Även den storsta elefant har fel om detta VMD, min fråga är har vi oxo det eller yrrar vi även i dena Tungafrågea Zink .?

Jag förstår att du inte kan vara ärlig i denna fråga (om ditt svar är) jag får inte uttala mig om detta ..

Då du ber snällt så ska du få svar.

De alternativa teorierna = de som inte tror på den officiella förklaringen.

Officiellt har det förklarats vem som utförde dåden nämligen de 19 namngivna kaparna.
De alternativa teorierna kan inte förklara vem som utförde 911 dåden.

Officiellt har man sagt att WTC 1 och 2 rasade p.g.a. av planens skador.
De alternativa teorierna kan inte förklara vilka sprängämnen som användes.

Officiellt har man identifierat alla utom en av passagerna i Flight 77 som kraschade in i Pentagon så även kaparna och detta var gjort innan 2001 var slut.
De alternativa teorierna kan inte förklara vilken missil som flög in i Pentagon och varifrån den sköts eller var Flight 77 tog vägen.

Officiellt så kraschade Flight 93 i mjuk mark efter en utfylld gruva och att alla passagerare är identifierade inklusive kaparna och detta var gjort innan 2001 var slut.
De alternativa teorierna kan inte förklara vem eller vilka som sköt ned Flight 93 eller de som inte anser att Flight 93 kraschade i gropen vart detta flygplan tog vägen.

Dessa alternativa teorier påstår på flera ställen att man genom dem ska få reda på sanningen men de kan ändå inte svara på saker de själva saluför som t.ex. vilka sprängämnen som användes till WTC 1, 2 och 7 utan om man frågar om detaljer får man spekulationer som svar.

Dessutom då anser de alternativa teorierna att Bush & Co ska utfylla det om inte förklaras som vilka som egentligen genomförde 911, vart Flight 77 tog vägen, vem som sköt ned Flight 93 o.s.v.

Detta gör att jag anser att man INTE kan se någon ”sanning” eller några ”bevis” i de alternativa teorierna. För innehöll de sanning och bevis så skulle kritikers frågor inte var besvärliga att svara på och framförallt inte innehålla spekulationer och bara indicier som motiveringar.

Jag vill därför veta om vad den "sanning" som alla alternativa teorier saluför egentligen är för "sanning".

Anonym
12. Require the skeptics to solve the crime completely.

Men märk väl att disinfo-zink aldrig kräver det av någon som helst officiell förklaring, även om de är totalt absurda.

See User information
Lika många obesvarade frågor finns på >VILKA, På vilket sätt och avsaknaden av dokumentsbevis och allehanda andra fysiska bevis som stödjer de s.k. Gasningen av Miljontals med Judar i Auschwitz och andra läger i tredje riket.

MEN i denna fråga är du tvärsäker på att dessa s.k. Gasningar har ägt rum.

HUR kan du vara det när det inte finns några bevis?

Du är en avslöjad hycklare och fejkforskande tomte, zink!

Posted on: 2007/5/23 21:14

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:

Då du ber snällt så ska du få svar.

De alternativa teorierna = de som inte tror på den officiella förklaringen.

Officiellt har det förklarats vem som utförde dåden nämligen de 19 namngivna kaparna.
De alternativa teorierna kan inte förklara vem som utförde 911 dåden.

Officiellt har man sagt att WTC 1 och 2 rasade p.g.a. av planens skador.
De alternativa teorierna kan inte förklara vilka sprängämnen som användes.

Officiellt har man identifierat alla utom en av passagerna i Flight 77 som kraschade in i Pentagon så även kaparna och detta var gjort innan 2001 var slut.
De alternativa teorierna kan inte förklara vilken missil som flög in i Pentagon och varifrån den sköts eller var Flight 77 tog vägen.

Officiellt så kraschade Flight 93 i mjuk mark efter en utfylld gruva och att alla passagerare är identifierade inklusive kaparna och detta var gjort innan 2001 var slut.
De alternativa teorierna kan inte förklara vem eller vilka som sköt ned Flight 93 eller de som inte anser att Flight 93 kraschade i gropen vart detta flygplan tog vägen.

Dessa alternativa teorier påstår på flera ställen att man genom dem ska få reda på sanningen men de kan ändå inte svara på saker de själva saluför som t.ex. vilka sprängämnen som användes till WTC 1, 2 och 7 utan om man frågar om detaljer får man spekulationer som svar.

Dessutom då anser de alternativa teorierna att Bush & Co ska utfylla det om inte förklaras som vilka som egentligen genomförde 911, vart Flight 77 tog vägen, vem som sköt ned Flight 93 o.s.v.

Detta gör att jag anser att man INTE kan se någon ”sanning” eller några ”bevis” i de alternativa teorierna. För innehöll de sanning och bevis så skulle kritikers frågor inte var besvärliga att svara på och framförallt inte innehålla spekulationer och bara indicier som motiveringar.

Jag vill därför veta om vad den "sanning" som alla alternativa teorier saluför egentligen är för "sanning".
CIA följde alltid upp sin "underrättelsetjänst tillgångar". Väl dokumenterat finns alla Usama bin Ladens förehavanden. Al Quaida är infiltrerat av CIA. Med andra ord, det existerade inget "underrättelsemisstag"!
I enlighet med en väl underbyggd underrättelsetjänst opererar denna (frivilligt eller ofrivilligt) som en självständig del, finansierad av den amerikanska regeringen. Men utåt sett utgör de sig för att handla i amerikanska intressen. Zink här står du tycker jag. En
skyldig är Cheney (kedjad).

Vad Cheney egentligen menade var att vårt "misstag begånget av underrättelsetjänsten" i själva verket var vår uppfinning, och det kan slå till igen. Om nu denna
"CIA varelse" skulle planera nya terroristattacker, så kunde man förmoda att CIA är den första som får veta om detta. Det förhåller sig med all sannolikhet så, att CIA kontrollerar dessa såkallade "varningar" med utgångspunkt från CIAs källor om "framtida terroristattacker" på amerikansk mark. Sannolikhet är det så zink

1) Det påstås där att alla fem av Pentagons ringar skulle ha penetrerats av "planet".
Titta på femte bilden uppifrån, med en vy ovanifrån Pentagon, på följande länk och se med era egna ögon att inte ens den andra ringen är penetrerad...
http://www.ifrance.fr/silentbutdeadly

Konstigt att dom inte kan enas kring sin konspirationsteori; ena lägret menar på att "planet" pulvriserades och smälte bort vid träffögonblicket, medan det andra lägret menar på att det plöjde igenom alla fem ringarna, medan ett tredje läger menar på att tre av ringarna plöjdes igenom, såsom vi kan se på: Lögngen (Lies)

Posted on: 2007/5/24 10:59

Anonym
Quote:

bennybear wrote:
Lika många obesvarade frågor finns på >VILKA, På vilket sätt och avsaknaden av dokumentsbevis och allehanda andra fysiska bevis som stödjer de s.k. Gasningen av Miljontals med Judar i Auschwitz och andra läger i tredje riket.

MEN i denna fråga är du tvärsäker på att dessa s.k. Gasningar har ägt rum.

HUR kan du vara det när det inte finns några bevis?

Du är en avslöjad hycklare och fejkforskande tomte, zink!

Det finns visst bevis på att gasningar har skett det är bara det att du inte tror på de bevisen då du tror mer på dem som ifrågasätter bevisen än de riktiga bevisen.

Alla förintelseförnekare struntar i att tyskarna i krigets slutskede försökte dölja förintelsen så mycket som de nu hann med och sprängde så många byggnader i koncentrationslägren som de hann med och vad har vi då för solida bevis idag att visa upp?

Det finns också motsägande uppgifter om förintelsen och i stort sett alla historiska händelser som skett men det är tydligen bara förintelsen förnekarna har riktat in sig på. Om de skulle köra igen hela människans historia med samma värderingar skulle de radera ut nästan hela den historien.

Att ha en värdering när man tittar på förintelsen och en annan när man tittar på den övriga mänskliga historien är de mest oärliga man kan ha för sig.

Att du kopplar ihop vad man tycker om förintelsen med 911 visar på att du anser att de alternativa teorierna om 911 inte kan stå för sig själva utan om en kritiker ställer frågor om dem så måste kritiker även kunna svara på frågor om en helt helt anna händelse.

Kan du bennybear svara på vila som byggde pyramiderna? Om du inte kan det så har du helt fel om förintelsen enligt din egen logik.

See User information
Quote:

zink wrote:

Det finns visst bevis på att gasningar har skett det är bara det att du inte tror på de bevisen då du tror mer på dem som ifrågasätter bevisen än de riktiga bevisen.

Storebrors och Elitens lilla knähund är i farten igen!

VILKA "riktiga" bevis pratar du om?

Visa mig gärna de dokuments- och tekniska bevis som du menar är "riktiga" och kom då INTE dragandes med några "vittnesuppgifter" ifrån bevisade mytomaner som "stjärnvittnena", Simon Wiesenthal och Elie Wiesel.

Quote:
Alla förintelseförnekare struntar i att tyskarna i krigets slutskede försökte dölja förintelsen så mycket som de nu hann med och sprängde så många byggnader i koncentrationslägren som de hann med och vad har vi då för solida bevis idag att visa upp?

Pajas!

Auschwitz och de andra s.k. utrotningslägrena låg under Sojetiskt "beskydd" t.o.m 1953, då de öppnades för besök ifrån väst.

Då hade de byggt upp nya s.k. gaskammare som skulle bevisa att nazisterna använde gaskammare för utrotning av Judar.

Du som alla andra av sionistmedierna hjärnslöa robotar glömmer alltid att tala om att de uppgifter som sådana som du använder är tagna ifrån "vittnesuppgifter" ifrån åtalade Tyskar under Nurnbergrättegångarna som var en ren skenrättegång.

De åtalade tyskarna torterades för att erkänna "brott emot mänskligheten".

De åtalade Nazisterna fick inte välja vilka försvarsadvokater de ville och dessa fick INTE använda tekniska bevis för att bevisa sin oskuld. De fick heller inte ifrågasätta åklagarnas tekniska bevisning eller korsförhöra deras kronvittnen.

Alla åklagare och domare var tillsatta av segrarmakterna, England, Frankrike, USA och Sovjet. Ett flertal av dem var dessutom Judar.

Allt detta visar på vilken fars denna rättegång var.

DETTA glömmer du att ta upp, zink.

Du som så GÄRNA skyltar med att du skulle vara en skeptiker.

Tillåt mig hånle.

Quote:

Det finns också motsägande uppgifter om förintelsen och i stort sett alla historiska händelser som skett men det är tydligen bara förintelsen förnekarna har riktat in sig på. Om de skulle köra igen hela människans historia med samma värderingar skulle de radera ut nästan hela den historien.

Att ha en värdering när man tittar på förintelsen och en annan när man tittar på den övriga mänskliga historien är de mest oärliga man kan ha för sig.

Pajas!

Revisionister som Irving och Faurisson forskar om 2:a världskriget och inget annat. Försök inte blanda bort korten din orm!

Varför GLÖMMER du att nämna att dessa historiker som ovan så fort de öppnar munnen på ett föredrag t.ex riskerar fängelsestraff. Varför ifrågasätter du inte dessa brott emot yttrandefriheten?!

Var är den fria intelektuella debatten i detta??

VARFÖR får inte t.ex Irvibg och Faurisson framträda i MS-media och debatttera med de s.k konventionella historikerna?

Var är din skeptiska inställning till dessa brott emot yttrandefriheten och det fria debattklimatet???????

Quote:
Att du kopplar ihop vad man tycker om förintelsen med 911 visar på att du anser att de alternativa teorierna om 911 inte kan stå för sig själva utan om en kritiker ställer frågor om dem så måste kritiker även kunna svara på frågor om en helt helt anna händelse.

Är du helt pantad eller!

Jag tog upp denna paralellhistoria för att visa på att du vid det ena fallet ( 911 ) har en väldigt intresse för att ifrågasätta ALLA smådetaljer som du anser kunna smula sönder förklaringen till att t.ex WTC7 togs ned med apterade sprängningar.

MEN i det andra fallet ( Den s.k. Gasningen av miljontals med Judar av nazisterna) så är din skeptiska inställning som bortblåst när det gäller med att komma med hållbar bevisning på VILKA, HUR och visa på dokument och annan teknisk bevisning för planläggningen av detta påstådda brott.

Bara detta visar att du är en generalhyckare!

Quote:
Kan du bennybear svara på vila som byggde pyramiderna? Om du inte kan det så har du helt fel om förintelsen enligt din egen logik.

Hur uppstod den egyptiska civilisationen? Var härstammar människan i från? Finns Gud? Är evolutionsteorin bevisad? osv osv.

Ska vi diskuttera hur långt tillbaks i tiden som möjligt för att dra paraleller till bevisföringen i 911-frågan?

Det finns ju knappast några fotobevis för HUR de byggda pyramiderna. Och inte några nedskrivna historiska beskrivningar heller om detta.

Detta var en mycket dålig historisk paralell, zink, och det bevisar bara hur desperat du är för att hålla i hop ditt sjunkande och havererande mentala skepp.

Posted on: 2007/5/24 13:38

Edited by bennybear on 2007/5/24 14:01:33
Edited by bennybear on 2007/5/24 14:06:23
Edited by bennybear on 2007/5/24 14:23:12

Anonym
Zink vilka bevis har du på förintelseläger ?
Har du sätt David Coles film (den ligger ute på googel video)
Bara att titta på denna judiska reviosnist när han sågar det hela

Anonym

See User information
Det kanske var mindre bra att döpa titeln som jag gjorde. Självklart har jag inte sanningen, men söker den.

Posted on: 2007/5/24 14:56

Anonym
Varför ber du inte en apa att skriva shake-spears komedier?

See User information
Quote:

investigate911 wrote:
Det kanske var mindre bra att döpa titeln som jag gjorde. Självklart har jag inte sanningen, men söker den.
Nä då inget fel i det så här ser jag på det å många med mig.

#Det är den som går vilse som hittar nya vägar#

Posted on: 2007/5/24 17:15

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper