vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Försvaret
Här är en grej som jag har tänkt på lite ang nedbantningen av försvaret. Kan det vara så att regeringen vet att så länge dom gör som dom blir tillsagda av (illuminati), så kommer ingen att försöka anfalla Sverige?. Eftersom dom (illuminati) bestämmer när och vilka länder som ska kriga. Fördelen med att inte ha något försvar, sett ur deras synvinkel skulle t.ex kunna vara att
vid ett ev maktskifte där dom (illuminati) inte har infiltrerat det nya partiet skulle dom enkelt med våld kunna ockupera landet och störta regeringen och skylla på att den nya regeringen förtrycker folket. På samma sätt som vi har sett USA göra med ett par länder. Iofs har vi "demokrati" i Sverige, men med massmedias hjälp skulle det nog inte vara omöjligt. Vad tror ni?

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Försvaret
Hejsan fr3D

Jag tror inte vi har et försvar idag för att kunna "försvara oss" om vi blir anfallna .....
jag tror det finns där som en resurs mot ett eventuelt "inbördeskrig" stora förändringar och revolution

jag tror en viktig grej som ex hände i danmark (om ja minns rätt)
var att det blev stora strejker....
folk krävde högre lön och då tog man istället in armen som jobbade gratis....

samt att om man gör lumpen blir man nog mer lydig och mindre ifrågasättande,
nu menar ja ju ej att man ska upprorisk på det "ungdomliga sättet" (att trotsa samhället)
på ett magbus uggla liknande sätt ...
"dom säger ja skiter i allt men det skiter ja i"
lixom det tjännar ingenting till
tror ja iaf

utan att man frågar sig själv varför man gör si och så....
själv fick ja frisedel när ja mönstrade så jag har slupit detta...

och ja tycker föresten att det är fruktansvärt löjligt
vuxna människor´som leker på det sättet....

suck

hälsar masken

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym

Jag har haft en tanke om att Neutrala länder är starkt Illuminatistyrda, t e x Schweiz och Sverige.

Dessa länder slipper krig.

Guldet ligger i Schweiz och dess Banker tillhör Illuminati.

Vad gäller Sverige så är landet ett socialt expriment där Mindcontrol är huvudtemat. Hur långt kan man gå med ett folk
med olika styrmedel . Uttrycket det Svenska modellen näms ofta utomlands bland politiker.

Varför slår inte t e x Alternativmedecin igenom mer i detta land.

I t e x Tyskland och Usa är den på snabb frammarch.

Järntvätt är en förklaring och den starka Läkemedelsindustrin ( Illuminatistyrd ? )

Jag skulle kunna fylla på med många fler exempel.

mvh so88

See User information
Nedskärningen på Försvaret gör inte Sverige mer sårbart, det som sker är att istället för att vara ett invasionsförsvar så blir det ett insatsförsvar.

Dvs. istället för att ha ett stort försvar som kan användas till fullskaligt krig så blir det ett mindre försvar som effektiv jobbar tillsammans(Marin/Armé/Flyg) och kan mobiliseras snabbt.

Försvaret blir mer effektivt och mer flexibelt och jag tror nog det är betydligt bättre än innan, och vi har fortfarande ett försvar för eventuella anfall.

Sen om man bör ha ett försvar överhuvudtaget kan diskuteras, men jag anser dock att sveriges försvar gör en god insats i FN.

Posted on: 2005/11/7 21:30
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."

Anonym

Hade människan inte varit Mind-kontrollerad och hjärntväddad, så hade det inte behövts några försvar och krigsmakter överhuvudtaget.

Det är alltid Makt-eliten som skapar krig och genom rädsla får man med sig folken.

Det gäller bara att skapa en fiende innan.

Anonym
Sverige har aldrig haft ett bra försvar, även när den var på sin topp. Ingen krigsinvasion kan knappast befaras. Som sagt, ta över ett lands ekonomi så har du kontrollen. Krig är förlegat.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper