Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Försvaret
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hejsan fr3D
Jag tror inte vi har et försvar idag för att kunna "försvara oss" om vi blir anfallna ..... jag tror det finns där som en resurs mot ett eventuelt "inbördeskrig" stora förändringar och revolution jag tror en viktig grej som ex hände i danmark (om ja minns rätt) var att det blev stora strejker.... folk krävde högre lön och då tog man istället in armen som jobbade gratis.... samt att om man gör lumpen blir man nog mer lydig och mindre ifrågasättande, nu menar ja ju ej att man ska upprorisk på det "ungdomliga sättet" (att trotsa samhället) på ett magbus uggla liknande sätt ... "dom säger ja skiter i allt men det skiter ja i" lixom det tjännar ingenting till tror ja iaf utan att man frågar sig själv varför man gör si och så.... själv fick ja frisedel när ja mönstrade så jag har slupit detta... och ja tycker föresten att det är fruktansvärt löjligt vuxna människor´som leker på det sättet.... suck hälsar masken |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har haft en tanke om att Neutrala länder är starkt Illuminatistyrda, t e x Schweiz och Sverige. Dessa länder slipper krig. Guldet ligger i Schweiz och dess Banker tillhör Illuminati. Vad gäller Sverige så är landet ett socialt expriment där Mindcontrol är huvudtemat. Hur långt kan man gå med ett folk med olika styrmedel . Uttrycket det Svenska modellen näms ofta utomlands bland politiker. Varför slår inte t e x Alternativmedecin igenom mer i detta land. I t e x Tyskland och Usa är den på snabb frammarch. Järntvätt är en förklaring och den starka Läkemedelsindustrin ( Illuminatistyrd ? ) Jag skulle kunna fylla på med många fler exempel. mvh so88 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Nedskärningen på Försvaret gör inte Sverige mer sårbart, det som sker är att istället för att vara ett invasionsförsvar så blir det ett insatsförsvar.
Dvs. istället för att ha ett stort försvar som kan användas till fullskaligt krig så blir det ett mindre försvar som effektiv jobbar tillsammans(Marin/Armé/Flyg) och kan mobiliseras snabbt. Försvaret blir mer effektivt och mer flexibelt och jag tror nog det är betydligt bättre än innan, och vi har fortfarande ett försvar för eventuella anfall. Sen om man bör ha ett försvar överhuvudtaget kan diskuteras, men jag anser dock att sveriges försvar gör en god insats i FN.
Posted on: 2005/11/7 21:30
|
|||
|
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hade människan inte varit Mind-kontrollerad och hjärntväddad, så hade det inte behövts några försvar och krigsmakter överhuvudtaget. Det är alltid Makt-eliten som skapar krig och genom rädsla får man med sig folken. Det gäller bara att skapa en fiende innan. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sverige har aldrig haft ett bra försvar, även när den var på sin topp. Ingen krigsinvasion kan knappast befaras. Som sagt, ta över ett lands ekonomi så har du kontrollen. Krig är förlegat.
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login