vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Det är dags att bestämma sig.

See User information
It is your intent that is judged by me, God and you. However, it is the follow through that what is important in this what is your last cycle in this earth experience.

The time remaining for your lessons on this orb you are calling earth is fleeting, so as the hour for sorting and choosing is upon mine ones, so must come the place of thy choosing as to WICH side you serve.

Your adveseary upon this placement si in TOTAL control of the planet. You are in the deaththroes of a civilisation and you know it not. The masses of my people are drunk on war, entertainment, sports, alcohol, drugs, sex, gambling and Television. Food has replaced the above in comfort to render the body all but useless. You are being attacked from EVERY source of expressionin to take of your body and mind. The satanic elements in your world is an attacking whithin the mind of man. THIS is where the main assault is carried out upon you, for that is all my creation within the creation. The rest of experience in coalesced matter is nothing more than coalesced thoughts.

In order to experience the totallity of life, a portion of it must remain hidden from you. To experience everything all at once would not afford you the lessons of learning. Man must forget his divinity for a time and allow himself into the many reflections of light in order to TRULY know and comprehend the creation. Then after many thousand upon thousand of reincarnations within those many and varied reflectiopns of light is man schooled enough to return to that which he was birthed from.

To inherite your fathers mansions within my Kingdom means, You have learned the Laws of God and those of the Creation.

Do you think Evil is allowed unchecked in to the High places of Heaven?

Why would I not have have rules and regulations to be followed and demand that in my place they will be followed?

It is in the learning of these laws that your manifested experince is all about.

Why do you think you are on earth in the first place? Just to have "fun" for a few short years and then pass away into nothingness? What would be the point of the journey?

THIS is how your adversary has gotten you of track, by causing you to forget why you came in the first place.

The man you call Jesus came into being as a human being to remind you of the reason for the journey into physicalness. He brought you the laws of God and the creation and demonstrated for you what you are capable of as a man.

The advesary in the figure of the ones Jesus called the Pharisées, who you today call sionists is the opposite of Christ which mean they are the advesary to Gods good people.

In this time in the cosmic sorting period you must choose side. If you are not actively on the side of goodness in action and intent you will most certainly be utilized for evil. Most will not even know that it will not save them for the choice of nonaction will have been mede and you will then be held accountable and judged accordingly by me.

As you witness evil and ignorance come upon your world and make no movement to correct that which you see, it means that you condone it. It is high time that you of my image begin to act like it. So, it behooves you to know my ways and means. It is no longer tolerable to proclaim ignorance of the laws.

Have you not drifted far enough from your source, you think?

All have their area of service. What matters is thet you realize you HAVE a mission and get on with it, performimg it with reverence and honour, for all is done in mine name, You are a fragment of your creator, so reflect me in all that you do.

I am that I am. Aton to stand by. Aho and Amen.

Posted on: 2007/5/28 16:51

Edited by bennybear on 2007/5/28 17:21:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Det är dags att bestämma sig.
Tror inte det är sista cykeln bara slutet på en ny början.
Men Mycket viktig poäng som jag tycker glöms bort här på vaken.
Om vi vill att himmeln ska komma till jorden som de kristna kallar det så behöver vi välja den attityden och livsåskådningen och inte välja deras (illuminati) sida, rädsla, hat, våld, mm och det innebär också att inte vara så anti-illuminati och hata och vilja bomba sönder dom ,hehe, för det är deras grejer och kommer bara föda dom och deras agenda.

Bra tråd! Hög tid att välja!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Etthund.

Jag anser att du har missat kärnan i budskapet.

Det som tas upp i denna text är ju att vi människor genom våran passiva och ignoranta inställning till vad Elitens agenda har fört med sig för oss, just har skapat vår eget fängelse och helvete.

Vi får skörda vad vi har sått som många ggr. bl.a Novax har försökt förklara.

Just genom att INTE ta ställning och aktivt arbeta emot deras Illuminatiagenda och stå upp för våra rättigheter och ta ansvar för våra samhällen och våran planet.

Posted on: 2007/5/28 17:11

Anonym
Jo men jag ser det som att aktivt arbeta emot dom genom att tex arbeta med sig själv. Vi kan ju inte direkt gå och köpa en pansarvagn och tro vi ska vinna dom.

See User information
Den "sköna nya värld". Det sataniska slavsamhället är här.

Det finns ingen tid till att sitta med bena i kors och stirra ned i naveln.

Människan måste avslöja, motarbeta och på alla sätt handla emot dessa satanister som i dag har tagit kontroll över våra samhällen.

Agnarna skall snart sållas ifrån vetet. Och den som sitter på staketet och velar och INTE aktivt tar ställning emot denna sataniska agenda på alla sätt den kan göra utifrån sina egna förmågor och kunskaper får stå sitt kast.

Det är det som är innebörden av Karmalagen- och ingenting annat.

Posted on: 2007/5/28 17:30

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Jo men jag ser det som att aktivt arbeta emot dom genom att tex arbeta med sig själv. Vi kan ju inte direkt gå och köpa en pansarvagn och tro vi ska vinna dom.

Sant. Först får man skaffa sig kunskaper om hur vi har hamnat där vi är idag och vilka som har drivit dessa idéer. SEN får vi gå ut i samhället och på olika sätt meddela oss till folket. Både hög som låg behöver få veta hur det ligger till.

Vem skall informera om INTE de som har kunskaperna?

Posted on: 2007/5/28 17:35

Anonym
Ja.. helt enig.. förutom att jag inte tror att vi automatiskt får en karmaskuld bara för att man är okunning eller sovande.

Förändring börjar inom oss själva!

Och vi behöver prata sanning för att gro inspiration hos andra men inte trycka på information det funkar inte.

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Ja.. helt enig.. förutom att jag inte tror att vi automatiskt får en karmaskuld bara för att man är okunning eller sovande.

Förändring börjar inom oss själva!

Självklart får ju inte den okunnige samma Karmaskuld som den som VET men ändå väljer att blunda och vara passiv.

Men, den som blivit delgiven an massa information men som ÄNDÅ väljer att låtsas som ingenting får extra tung Karma, typ Zink som trots all info. som han haft möjlighet att sätta sig in i, ändå väljer att ställa sig på satanisternas sida.

Han kommer att ångra sig djupt på andra sidan om han inte inser snart som attan att det är hans egen själs existens det faktiskt handlar om i detta skedet av mänsklighetens historia.

Detta är ingen varning till dig zink. Det är ett löfte.

Posted on: 2007/5/28 17:45

See User information
Quote:

EttHund wrote:

Och vi behöver prata sanning för att gro inspiration hos andra men inte trycka på information det funkar inte.

Sant. Man kan leda hästen till vattnet, men han får dricka själv.

Det enda vi kan göra är att erbjuda informationen, sen är det upp till mottagaren VAD han vill göra med den.

Posted on: 2007/5/28 17:55

Anonym
Bennybear!

Jag har en liten fråga

Kan det vara fel att säga för mycket om det man vet till en människa ?

Jag tänker på saker som ex förintelsen

Personligen anser jag att vi som kallar oss vakna "har ett ansvar med denna information" och det är inte att undanhålla den men kanske välja sina strider och det man ska snacka om men inte ljuga om vissa saker kommer upp....

(nåja är man på en arbetsintervju kanske man bör hålla käft)

Att tiga är en synd ?

See User information
Det ligger nåt i det du säger masken...men att idag banka någon i huvudet med förintelsen är att tvinga folk att titta i backspegeln när "shittrain" kommer från andra hållet är på nå sätt att be folk titta åt fel håll.
Men är det folk som är på hugget att diskutera ämnet är det väl raka puckar som gäller, helt rätt.
Å beträffande arbetsintervjun eller ett cv så ska man nog också hålla sig till sanningen.
Man kan tex berätta att man har god förmåga till administration tack vare att man varit ordförande i den lokala motorcykelklubben och att man inte bär knogjärnet men än på ölrundorna, men att man inte slåss så ofta nuförtiden......osv.

Hursomhelst så anser jag att man huvudsakligen ska rikta blicken åt andra hållet nu.....för det kommer ett "shittrain".........så uppmaningen att det är dags att bestämma sig är helt befogad, även om jag tror att många redan gjort det.....

Posted on: 2007/5/28 20:54
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Tror inte det är sista cykeln bara slutet på en ny början.
Men Mycket viktig poäng som jag tycker glöms bort här på vaken.
Om vi vill att himmeln ska komma till jorden som de kristna kallar det så behöver vi välja den attityden och livsåskådningen och inte välja deras (illuminati) sida, rädsla, hat, våld, mm och det innebär också att inte vara så anti-illuminati och hata och vilja bomba sönder dom ,hehe, för det är deras grejer och kommer bara föda dom och deras agenda.

Bra tråd! Hög tid att välja!

Himlen kommer inte till jorden - allt är som det ska var, och vill man, som vi då velat... falla ned till denna nivån så är det ju så. Är inte meningen att vi ska återvända hem, uppåt...

Att vilja tro/ha att något ska komma hit är själva New Age i ett nötskal, suck.

Skapa himmelriket på jorden... + så är det kopplat till marxism>>ateism>>alienagenda mm.

I vår till är allt bakvänt - därför bakvänd förståelse.

Hög tid att fatta ruta ett om andlighet, varför vi är här, vad är denna plats mm... ruta ett hålls på tryggt avstånd av folks karma, tråkigt - för dom.

Posted on: 2007/5/28 21:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Det ligger nåt i det du säger masken...men att idag banka någon i huvudet med förintelsen är att tvinga folk att titta i backspegeln när "shittrain" kommer från andra hållet är på nå sätt att be folk titta åt fel håll.
Men är det folk som är på hugget att diskutera ämnet är det väl raka puckar som gäller, helt rätt.
Å beträffande arbetsintervjun eller ett cv så ska man nog också hålla sig till sanningen.
Man kan tex berätta att man har god förmåga till administration tack vare att man varit ordförande i den lokala motorcykelklubben och att man inte bär knogjärnet men än på ölrundorna, men att man inte slåss så ofta nuförtiden......osv.

Hursomhelst så anser jag att man huvudsakligen ska rikta blicken åt andra hållet nu.....för det kommer ett "shittrain".........så uppmaningen att det är dags att bestämma sig är helt befogad, även om jag tror att många redan gjort det.....

Jag anser inte förintelsen är den viktigaste frågan och att det är klart att jag anser saker som bilderberg,skull & bones 9/11 är bättre att prata om...
Men du minns väl vad David Icke snackar om när han målar så pedagogiskt upp den där metaforer med fåren och fårhundarna
(om hur vi skyddar varandra)
Om de som inte vågar prata om förintelsen om de blir förfrågade att tala om det, vem ska då dra det lasset ?

Nazisterna ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Quote:

gaston wrote:

Jag anser inte förintelsen är den viktigaste frågan och att det är klart att jag anser saker som bilderberg,skull & bones 9/11 är bättre att prata om...
Men du minns väl vad David Icke snackar om när han målar så pedagogiskt upp den där metaforer med fåren och fårhundarna
(om hur vi skyddar varandra)
Om de som inte vågar prata om förintelsen om de blir förfrågade att tala om det, vem ska då dra det lasset ?

Nazisterna ?
Det finns annat är bilderberg, å det du nämnde som börjar bli intressant nu.......dagens Alex jones show och Jack Bloods program på gcn gav en liten indikation om vad som sker långt bortom mainstreemmedia....hehe...hela skiten blåser upp i ansiktet på administrationen snart.....men men, det är dom som har nycklarna till avfyrings knappen.....så man kan nog inte ropa hej ännu.....men jag blev glad över att det samlats motorhojar från hela landet(som kallar sig "rolling thunders") som ska rida från pentagon till memorialplatsen för stupade i Vietnam och andra tillställningar samt att Ron Paul blev eskorterad av ett beryktat MC-gäng till ett framträdande....så det börjar röra på sig......

Posted on: 2007/5/28 22:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Maggot wrote:
Men du minns väl vad David Icke snackar om när han målar så pedagogiskt upp den där metaforer med fåren och fårhundarna

Har du någon länk till denna metafor ?

David Icke är brilliant när det gäller metaforer och "pedagogik"

Posted on: 2007/5/29 9:59

Anonym
Quote:

novax wrote:
Himlen kommer inte till jorden - allt är som det ska var, och vill man, som vi då velat... falla ned till denna nivån så är det ju så. Är inte meningen att vi ska återvända hem, uppåt...

Skapa himmelriket på jorden... + så är det kopplat till marxism>>ateism>>alienagenda mm.

Hög tid att fatta ruta ett om andlighet, varför vi är här, vad är denna plats mm... ruta ett hålls på tryggt avstånd av folks karma, tråkigt - för dom.

Beksrev det i kristen term för att göra lättförståligt..

Jag menar vem kommer att vara "vinnare" vid 2012.
Vi eller Illuminati, Ljuset eller Mörkret, Kärleken eller Onskan.. osv..

See User information
Quote:

EttHund wrote:
Quote:

novax wrote:

Beksrev det i kristen term för att göra lättförståligt..

Jag menar vem kommer att vara "vinnare" vid 2012.
Vi eller Illuminati, Ljuset eller Mörkret, Kärleken eller Onskan.. osv..

Eftersom folk nu är så dåliga, på kompostens botten - det är en karantän och det är en slags sluttid, så nu är vi som mest dåliga - egentligen skulle vi sopats bort för länge sedan - men vi har fått denna karantän/fängelse för att ha en chans inför den tid då allt ska väga, särskilja agnarna från vetet osv - då är det inte fråga om vi eller do - inte vi eller illuminati - det handlar inte om andra personer, inget i det yttre så - utan det är vad var och en blivit till - hur man är i förhållande till sin/universums innersta natur.

Är det svårt att fatta de enklaste priciper nu, har det gått sålångt i degenereringen och karmamotsånd... det är som vatten... det har liksom en egenskap - om vi är en flaska där med vatten i sig + smuts så sjunker vi nedåt - det är den principen som gäller för allt i kosmos. Man faller nedåt - det är syndafallet, Devolution.

Vi är här för att hälla ut smutsen så vi kan stiga uppåt.

Då är det inget i det yttre såsom Illuminati som är våra fiender - det där ute har vi själva skapat - det är inte skilt från oss. Lägg av nu folks, skärpning.
Det handlar inte heller om New Age-grejer eller ord som "kärlek". Bränn alla böcker sluta gå på kurser... allt man tar in gör man till sitt och man blir rörigare och rörigare - man blir det där. Andlighet är att kultivera sig - att göra sig av med sådana saker. Flumandliga nu för tiden vill bara ha andras saker - så de får ingenting och de går i slutänden under - för det är den tiden.

Antingen kultiverar man på Vägen, eller så kanske man ändå kan ta sig in i det nya kosmos om man inte blivit helt förstörd innan "domen" eller så rensas man bort i den sista ödeläggelsen. Då är det kanske inte bara rensas ut på ytan här, utan är kanske till kropp och själ?

Posted on: 2007/5/29 10:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

kvartspundare wrote:
Maggot wrote:
Men du minns väl vad David Icke snackar om när han målar så pedagogiskt upp den där metaforer med fåren och fårhundarna

Har du någon länk till denna metafor ?

David Icke är brilliant när det gäller metaforer och "pedagogik"

En liten bit in
http://www.youtube.com/watch?v=XhxvMZLoLK8

See User information
Quote:

novax wrote:

I bland snurrar du in dig själv i ologiska resonemang novax.

Saken är ju den att det är de med kunskaper som måste "gå före" och visa vägen för de sovande.

Varför tror du att vi fått ansvar för denna planeten överhuvudtaget?

Om INTE för att ta hand om den efter våra bästa förmågor.

Självklart beror mänsklighetens miserabla sitiuation på hennes dåliga karma. MEN det är ju knappast meningen att vi ska tillåta oss falla ned ÄNNU mer i dekadens, egoism och misär som man får intrycket av i dina resonemang.

Om vi har gjort så mycket fel tidigare pga av vår ignorans och okunskap om verklighetens grunvalar och lagar, så är det VERKLIGEN tid NU för oss att på alla vis skaffa oss dessa och på alla sätt vi har förmågor försöka meddela oss om dessa till våra medmänniskor.

Det är VI som pga vår egen passivitet har TILLÅTIT oss falla ned i den destruktiva situation vi befinner oss i.

Då är det också vårat ANSVAR att försöka förändra detta.

INTE att som du verkar mena, "kultivera" oss genom att BARA stirra in i vårt inre UTAN att handla.

Detta är inkonsekvent och rent navelskåderi.

"Det är handlingen och inte bara tron som gör människan"

Posted on: 2007/5/30 9:43

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

novax wrote:

I bland snurrar du in dig själv i ologiska resonemang novax.

Saken är ju den att det är de med kunskaper som måste "gå före" och visa vägen för de sovande.

_____

Svar:
Nja... inte alls på det sättet. Man måste tänka på "kunskap" - den tas från botten där vi nu är - vilse i labyrinten.

Som jag citerat några gånger tidigare:

"In the Tao School, the teacher gives true teachings to only one chosen student [out of many potential students]. The one with good enlightenment quality and inborn quality will receive the true Fa (Law). ....

So what is the Tao of Confucius? In the “Wei Ling Gong Chapter,” there is another dialog concerning “Yi Yi Guan Zhi.”

Confucius said, “Siye, do you think that my knowledge comes from experience and learning?”

Siye answered, “Does it not?”

Confucius said, “No! It’s from One Law (that penetrates all levels).”

Here we learn that Confucius’ Tao is not [obtained] from learning. Therefore, Confucius is not talking about learning or knowledge; the real Tao has no relationship with study. In actuality, it would be difficult to know the Tao of Confucius without reading his explanations in the Book of Changes. In the first chapter of “Xi Ci Shang Zhuan,” it states explicitly: ..."

______

Varför tror du att vi fått ansvar för denna planeten överhuvudtaget?
_______

Svar:
Jag ser det inte riktigt så. Det är ett tidsrum som skapats åt oss: Samsara, den trefaldiga världen osv. Meningen med livet är att man ska återvända till sin sanna natur, inte vara här som människor. Jorden behöver inte oss, den kan bara ruska lite på sig om "mänskligheten" blir för jobbig.

Vi har ansvar över oss själva/vårt eget kosmos på olika nivåer/rum.

Då den tidigare "mänskligheten" nu blivit så bortkollrad och är så långt ifrån sin sanna natur så är det inte många som tar ansvar för sig själva, och går Vägen, kultiverar...

New Age och skrymt har fått de med viss rest kvar att vilja återvända, att istället fastna på demon och alienkrokar, att hålla på med andra- det är vad de gör läser och läser, fyller sig från topp till tå med andras saker - fast att göra tvärtom, dvs. att göra sig av med andras dåligheter är det som får en att bli fri, lättare, att åter mer bli sig själv.

Alla strular för varandra, ska guida andra... och alla blir dåliga - ingen sköter sitt.

Vi är inte här för planetens skull...

Li Hongzhi:

[...]

...When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. But out of their great compassion, the Great Enlightened Beings purposely created this dimension of our human world. In this dimension they give them an additional, human mortal body, and an additional pair of eyes that are limited to seeing the things in this material dimension of ours, meaning, they drop into this realm of delusion. They can’t see the true picture of the universe with those eyes, while in other dimensions its true picture can be seen. In this delusion, in this state, they’re left with this chance. And since they’re in this delusion it’s the most trying. They give them this body to suffer with. When a person wants to return back up from this dimension

LÄS hela inlägget:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42100#forumpost42100

_______

Om INTE för att ta hand om den efter våra bästa förmågor.

Självklart beror mänsklighetens miserabla sitiuation på hennes dåliga karma. MEN det är ju knappast meningen att vi ska tillåta oss falla ned ÄNNU mer i dekadens, egoism och misär som man får intrycket av i dina resonemang.

Om vi har gjort så mycket fel tidigare pga av vår ignorans och okunskap om verklighetens grunvalar och lagar, så är det VERKLIGEN tid NU för oss att på alla vis skaffa oss dessa och på alla sätt vi har förmågor försöka meddela oss om dessa till våra medmänniskor.

Det är VI som pga vår egen passivitet har TILLÅTIT oss falla ned i den destruktiva situation vi befinner oss i.

Då är det också vårat ANSVAR att försöka förändra detta.

INTE att som du verkar mena, "kultivera" oss genom att BARA stirra in i vårt inre UTAN att handla.

Detta är inkonsekvent och rent navelskåderi.

_______

Svar:
Du har inte förstått bara, antagligen inte läst mina inlägg heller. Jag har aldrig talat om navelskåderi - se detta inlägg:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41367#forumpost41367

______

"Det är handlingen och inte bara tron som gör människan"

Posted on: 2007/5/30 10:21

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:

Jag ser det inte riktigt så. Det är ett tidsrum som skapats åt oss: Samsara, den trefaldiga världen osv. Meningen med livet är att man ska återvända till sin sanna natur, inte vara här som människor. Jorden behöver inte oss,

Jag börjar inse att dina gurus du brukar citera även de är falska profeter.

Klart jorden inte behöver oss. MEN vi har blivit placerade här för att lära oss skapelsens lagar genom våra erftarenheter för att ut efter dessa lära oss att leva i samklang med naturen.

Vi är även här för att även skaffa oss erfarenheten om orsak och verkan genom att leva som människor i en fysisk verklighet.

Quote:
...When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. ...They give them this body to suffer with. When a person wants to return back up from this dimension

Det är INTE meningen att vi ska förstöras. Det är människan som genom sin ignorans inför skapelsens lagar FÖRSTÖR SIG SJÄLV.

Det är vi själva som skapar vårt eget lidande på det viset.

Dina tankegångar påminner en hel del om Gnostikernas, som pratar om att vi på alla vis måste jobba på att återvända till "Himmelriket" och detta fysiska lidande.

Detta är att smita ifrån ansvaret vi fått för att skapa harmoni och balans i de samhällen vi bebor för tillfället.

Vi kan inte smita ifrån ansvaret för detta och bara TILLÅTA världen gå under. Detta är fatalism.

Människan skapar sitt eget öde utefter de kunkaper OCH den handling han uträttar i livet gundade på dessa kunskaper han besitter.

Posted on: 2007/5/30 10:42

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

novax wrote:

Jag ser det inte riktigt så. Det är ett tidsrum som skapats åt oss: Samsara, den trefaldiga världen osv. Meningen med livet är att man ska återvända till sin sanna natur, inte vara här som människor. Jorden behöver inte oss,

Jag börjar inse att dina gurus du brukar citera även de är falska profeter.

Klart jorden inte behöver oss. MEN vi har blivit placerade här för att lära oss skapelsens lagar genom våra erftarenheter för att ut efter dessa lära oss att leva i samklang med naturen.

Vi är även här för att även skaffa oss erfarenheten om orsak och verkan genom att leva som människor i en fysisk verklighet.

Quote:
...When they get to this level people are supposed to be destroyed, eliminated. ...They give them this body to suffer with. When a person wants to return back up from this dimension

Det är INTE meningen att vi ska förstöras. Det är människan som genom sin ignorans inför skapelsens lagar FÖRSTÖR SIG SJÄLV.

Det är vi själva som skapar vårt eget lidande på det viset.

Dina tankegångar påminner en hel del om Gnostikernas, som pratar om att vi på alla vis måste jobba på att återvända till "Himmelriket" och detta fysiska lidande.

Detta är att smita ifrån ansvaret vi fått för att skapa harmoni och balans i de samhällen vi bebor för tillfället.

Vi kan inte smita ifrån ansvaret för detta och bara TILLÅTA världen gå under. Detta är fatalism.

Människan skapar sitt eget öde utefter de kunkaper OCH den handling han uträttar i livet gundade på dessa kunskaper han besitter.

Bäste Benny...

Du skriver:

"Klart jorden inte behöver oss. MEN vi har blivit placerade här för att lära oss skapelsens lagar genom våra erftarenheter för att ut efter dessa lära oss att leva i samklang med naturen.

Vi är även här för att även skaffa oss erfarenheten om orsak och verkan genom att leva som människor i en fysisk verklighet."
..."

Idag så lär sig människor inte längre av historien, och dess "misstag" - då är det ganska kört. Det är ganska kört på sluttampen.

"...lära oss skapelsens lagar..."

vem ska lära oss då vi inte längre själva tar lärdom av våra "motgångar"/läxor...

Har du läst på ordentligt? Jag har vääääldigt många gånger gett citat eller länk som säger detta:

"Emperor: Please advise: who will spread the Tao during the last Fa-declining period?...

läs på nu, så kan man ha bra utbyte, annars är någon med på spelplanen, andra är det inte och det är så gagnlöst och småjobbigt att försöka förklara (sig) och upprepa, och försöka" binda ihop massa saker stup i kvarten...:

Prophecies of Liu Chi in China's Ming Dynasty
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2000/11/3/6308.html

Det står om de "81 calamities..." - så vi har alltså haft någon som hållt oss under armarna länge... istället för att kosmos principer skulle lett till eliminering, så har detta tidsrum skapats och vi har fått respit, för att idag ha chansen att gå Vägen.
Vad är att "bära någons synder..."? - det är det som gjorts/görs.
Men snart är tiden "slut" och det blir det som redan pågår därute - därför flyr aliens hit... det är ju därför deras agenda finns om att ta över våra kroppar mm - det har jag skrivit om måååånga gånger - har du förstått det då, och i sitt sammanhang?

"Synder" - det är detsamma som skuld = differens från de kriterier som gäller på en nivå - hur universums kriterier är på den nivån. Avviker man från de så faller man nedåt och nedåt. Det är karman då ju som man bär med sig, den är en slags substans - och det blir tungt i ryggsäcken.

Inget i det universum, det gamla universum kan guida en ut ur Samsara, Illusionen, den trefaldiga världen etc - det finns inget sådant - då det är ett fängelse/karantän. Därför är alla kvar här som genom historien följt det som ÄR andlighet - vilket alla vakan vet ÄR Kultivering - de som dragit sig till bergen, grottorna och skogarna för att höja sin nivå, kultivera sig uppåt/hem. De är alla kvar... liksom de som då kultiverade i de urspungliga ortodoxa religionerna - för det var också kultivering det handlade om - inget annat.

Idag vill inte många, eller är bortom eget tänk, och deras karma styr deras tänk... så de vill inte fatta detta, tittar inte på det, de är så långt bort från sig själva.

Förr var det mycket enklare - då kunde man få sådant genom modersmjölken och från samhällets kultur. Se artikeln som jag gett mååånga gånger, har du läst den, eller hur kommer det sig att du säger vissa saker nu Benny, om det inte utgår från att du kollat vad jag skrivit?
Little Known Stories from History: Hundred Schools of Thought
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=4003

Du skriver:

"Det är INTE meningen att vi ska förstöras."

Nej, det är inte meningen. Därför har vi fått denna chans att vara här, detta tidsrum har skapats istället för att vi skulle sopats bort. Som du väl vet så är det alltid så i historien att det sopades ständigt bort... när en kultur/grupp osv blev för dålig. Det är inte för att någon är elak, utan så är kosmos ordnat. Allting har sina gränser. Nu är det en speciell tid, och Sopning... är väl något mer genomgripande - det gäller hela vårt kosmos - det har jag skrivit måååååååånga gånger om. Ibland ihop med det kring maya osv - rening, regenerering, opositionerin utfrån vad ma är/blivit - det är som en cell som förnyas/regenerera sig, som jag också skrivit om m... gånger.

När vi avviker från vår ursprungliga natur så faller vi nedåt - detta enda lilla är nästan det enda "vakna" behöver fatta + då att det är kultivering som är det som är att återvända (uppåt).

LÄS (på...)!:
"This is the final way in which the universe eliminates lives."
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43831#forumpost43831

Simpelt.

Det finns gränser - jag har ofta skrivit om det en flaska fylld med smuts och vatten, den sjunker nedåt i havet ju mer smuts det är i den - det är vi då - det finns en botten där, där den inte kan sjunka längre. Precis som universum har en slags yttre gräns utåt, till något annat tar vid.

Som det stod i
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5 , i länken som gick till Prophecies of Liu Chi in China's Ming Dynasty:
http://www.clearwisdom.net/emh/articles/2000/11/3/6308.html

... så är det något som lär ut lagen/principerna, Fa i denna tid. Det kan inte vara svårt att fatta.
Det är det man ska följa = universum kriterier - och historien talar om detta hela tiden.

Det vet alla som inte är skenvakna och tror att konspiratinsnavelskådande leder en till ett bättre liv/bätte samhälle.

Jag har måååånga gånger gett det om Ariadne/Theseus/Minotauren/Labyrinten i olika trådar - men det är väl just så att de skenvakna oftast hör till dem som inte längre har förmågan att lära sig av historien, eller av olika hints i ledtrådar, texter, via metaforer osv - tyvärr.

Apropå det jag skrev ovan om "modersmjölken" osv. läs denna:
"What is the extraordinary Tao that Lao Zi referred to? Lao Zi described it as "something holistic, born prior to the Heaven and the Earth… It can be considered as the mother of the Heaven and the Earth. I don't know its name.

Det är det som är universums kriterie, eller principer... det är det som är det som Theseus skulle följa - efter att ha dödat Minotauren ( som var han uppdrag = MENINGEN MED LIVET HÄR!!!), sitt ego, ge upp sina fasthållanden - det skulle han alltså följa... den "gyllene tråden" - Vägen... som leder ut ur Samsara, som leder en uppåt, kanske tillbaka till en ursprungliga nivå och hem. Du förstår, eller...

Det är som spetsen på pyramid... där är det väääligt enkelt, bara som ett kriterie på det som finns i pyramiden...
EN Väg leder ända dit, hem. Det är därfifrån vi fallit, avvikit ifrån.

Idag tror de bortkollrade att det finns sådant som att få något genom ceremonier, växter och molekyler - de har fattat nada. Det som Frihetsg... skrivit är ett uttryck för det. De ger upp sina liv till annat som besätter dom. De dom tror sig få är inte deras... det ramlar av dom... och de har blivit än sämre...
De söker lätt bland historiens dynga, sådant som andra prånglat ut - det är som alla skyltar som missleder i labyrinten som Theseus var i - de är ALLA till för att hålla honom fången där - det är karman som sätt upp dom - och alla kan testas - ha urskiljning eller inte - följa dom - följa tråden eller inte - det är det att SANNINGEN finns inom oss - ellllerrrr huuur?

Det är vårt hjärta - vårt ursprung - vår essens - universums Sanning och natur - dess kriterier - eller huhuuur?

Det är det som allting handlar om:
avvikelse från det + kultivering är att vända det hela...
Nu är tiden då det gamla kosmos rätas upp - det blir som ett nytt kosmos - inget av det vi släpar på och tror på från dynghögen kan tas med... filosofers ord... avslöjares info... Deeeeepak Chopra, newage - inse vad allt det där hör till.

Bra att läsa då...
http://www.esnips.com/doc/c2437d77-43 ... 49fc/Maya-Hopi-prophecy-5

Edit:
Jag hade glömt att stoppa in något däruppe, det har jag gjort nu - det var det här:

Little Known Stories from History: Hundred Schools of Thought

Posted on: 2007/5/30 17:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:

Därför är alla kvar här som genom historien följt det som ÄR andlighet - vilket alla vakan vet ÄR Kultivering - de som dragit sig till bergen, grottorna och skogarna för att höja sin nivå, kultivera sig uppåt/hem.

Det räcker inte att bara "dra sig upp i bergen och meditera i grottorna".

Det visar ju tusentals år av denna inställning i den Indiska andliga traditionen bl.a. Där har ju samhället mer eller mindre slutat att fungera för att människorna varit fullt upptagna med att "meditera i grottorna" UTAN att använda sina händer, fötter och förnuft till att förbättra den miserabla situation som de befunnit sig i detta landet under så lång tid.

Vi har faktiskt ÄVEN fått händer, fötter och en hjärna för att använda, så vi också i handling kan använda de högre kunskaperna till någon nytta för våra medmänniskor.

Om man inte OCKSÅ använder de högre visdomarna och kunskaperna för att lägga grunden till ett harmoniskt samhälle så är ju dessa visdomar och högre kunskaper MENINGSLÖSA.

Jag ska studera dina länkar närnmare och jag råder dig göra detsamma om mina. Så LÄS PÅ själv:

http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/027.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/032.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/033.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/035.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/036.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/037.pdf

Annars verkar mycket av det du skriver stämma överens med min uppfattning av sakernas tillstånd.

Posted on: 2007/5/30 18:59

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

novax wrote:

Därför är alla kvar här som genom historien följt det som ÄR andlighet - vilket alla vakan vet ÄR Kultivering - de som dragit sig till bergen, grottorna och skogarna för att höja sin nivå, kultivera sig uppåt/hem.

Det räcker inte att bara "dra sig upp i bergen och meditera i grottorna".

Det visar ju tusentals år av denna inställning i den Indiska andliga traditionen bl.a. Där har ju samhället mer eller mindre slutat att fungera för att människorna varit fullt upptagna med att "meditera i grottorna" UTAN att använda sina händer, fötter och förnuft till att förbättra den miserabla situation som de befunnit sig i detta landet under så lång tid.

Vi har faktiskt ÄVEN fått händer, fötter och en hjärna för att använda, så vi också i handling kan använda de högre kunskaperna till någon nytta för våra medmänniskor.

Om man inte OCKSÅ använder de högre visdomarna och kunskaperna för att lägga grunden till ett harmoniskt samhälle så är ju dessa visdomar och högre kunskaper MENINGSLÖSA.

Jag ska studera dina länkar närnmare och jag råder dig göra detsamma om mina. Så LÄS PÅ själv:

http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/027.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/032.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/033.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/035.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/036.pdf
http://www.phoenixarchives.com/Journals/Published/037.pdf

Annars verkar mycket av det du skriver stämma överens med min uppfattning av sakernas tillstånd.

Du skrev:

"Det räcker inte att bara "dra sig upp i bergen och meditera i grottorna". "

Det är ju det jag sagt alltid... det är ju kvar här - har du inte läst på under den långa tid jag gett info här - har du sett på animationen/videon som det är länk till i maya-hopi...-filen.

Det var en tiden sätt att kultivera med en mästare i det ytter eller på ett inre plan. Yoga-vägar och "allting"... var från början ENBART Kultivering.

Nu är sådant ödelagt, och är liksom det som nu heter qigong, bara till för att stärka hälsan och må bra...

De vägarna var också att de kultiverade inte sitt huvudmedvetande - därför fanns det tex i taoistiska riktningar att de drack alkohol, för att döva sitt huvudmedvetande.

Degenererade former av det är det som vi ser i allt svart därute nu, inom schamanism, vodoo och annat, de vill vara i trans - och i vår tid då så är det väldigt mycket kopplat till att annat ska ta över kropparna. Men förr så var det att de kultiverade sitt sekundära medvetande.Men då har de inte kunnat lämna Samsar - utan de är kvar uppe i bergen... vissa är tusentals år...

Det står om det och det man behöver veta i Zhuan Falun:
http://www.falundafa.org/eng/books.htm
http://www.falundafa.org/Swedish/index.htm

Idag så kultiverar man på Vägen öppet i samhället - inte i grottorna, ashram, kloster eller tempelmiljöer.

Nu är den en speciell tid - sluttid.

Det där med indiska samhället som inte fungerar - det bottnar inte alls i att människor gick in i kultiveringsvägar, eller följde något... utan det har med deras gruppers ursprung på en annan nivå att göra.

Dras samhälle fungerar precis som alla samhällen gör. Dehar helt annat härkomst och man kan inte jämföra samhällen och dra slutsatser utifrån hur det verkar på ytan, bara.

Posted on: 2007/5/30 19:14

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper