vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Major New Paper Published by Dr. Steven Jones

See User information
http://journalof911studies.com/volume ... /JonesWTC911SciMethod.pdf

Revisiting 9/11/2001 --Applying the Scientific Method

Dr. Steven E. Jones

Introduction:

In this paper I focus on the application of the scientific method to the study of what really happened on 9/11/2001, particularly in the destruction of the World Trade Center buildings.

Posted on: 2007/5/16 8:56

"Absolute certainty is a privilege of uneducated minds and fanatics" - CJ Keyser
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Major New Paper Published by Dr. Steven Jones
Får jag fråga. Har du läst igenom Steven Jones pdf fil som du länkat till?

Jag måstes erkänna att de är samma sak han upprepar i detta bara med mer text denna gång och dessutom gör han ett försök att få oss att tro att eftersom han fick rätt med ” muon catalyzed fusion” så ska han ha rätt även om Thermate-TH3. Skillnaden är att Steven E Jones denna gång lutat sig mot NIST att de ska ändra på sig och hjälpa honom att hitta Thermate-TH3 för så övertygad mot alla vetenskaplig lagar som han själv försöker inbilla oss att han följer är Steven E Jones att thermate användes för att ta ned WTC 1,2 och 7 att han inte kan tänka sig några andra alternativ.

These corroded vehicles provide still more data from the WTC that are consistent with our experiments with thermate, and with the growing body of evidence that aluminothermics helped bring down the Towers and WTC 7.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja men det är väl då bra för din verklighetsuppfattning att man gjorde allt för att få bevisen att försvinna till Kina men lyckades inte helt och hållet. Du tycker inte att det är alls märkligt, lika lite som filmer ifrån övervakningskameror bara försvinner eller kan inte släppas.

Anonym
Satanist-zink kämpar oförtrutet på och försvarar Lögnen...

Anonym
Till alla i denna tråd.

Om ni inte har visat att ni har läst igenom Steven Jones dokument så struntar jag i vad ni skriver för det är enligt mig en mini uppgift att om ni försvarar de alternativa teorierna att åtminstone läsa igenom vad era anhängare skriver.

Anonym
Hur mycket barium-nitrat finns det i en typisk kontorsmiljö? Några ton som råkar bara finnas i gipsväggarna?

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Hur mycket barium-nitrat finns det i en typisk kontorsmiljö? Några ton som råkar bara finnas i gipsväggarna?

Nu ska du få svar.

Hur mycket bariumnitrat har Steven E Jones hittat?

Och du har dessutom har med din fråga visat att din INTE har läst igenom Steven E Jones dokument så här samlar du på dig en lista på okunskap om dina egna anhängare.

Bariumnitrat finns i huvudsak i fyrverkerier och ger den gröna färgen och vet du hur mycket av fyrverkerier som förvarades i WTC?

Anonym
Tsssssss. Bra försök. Om det är det bästa NORTHCOM kan hitta på så är det inte alls förvånande att de har stora problem med att sälja sina påståenden.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Nu ska du få svar.

Hur mycket bariumnitrat har Steven E Jones hittat?

Och du har dessutom har med din fråga visat att din INTE har läst igenom Steven E Jones dokument så här samlar du på dig en lista på okunskap om dina egna anhängare.

Bariumnitrat finns i huvudsak i fyrverkerier och ger den gröna färgen och vet du hur mycket av fyrverkerier som förvarades i WTC?
WTC fyrverkerilager!!!!!! nu börjar halmståna tryta...undrar vad nästa blir... spännande..

Posted on: 2007/5/29 9:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

zink wrote:
Till alla i denna tråd.

Om ni inte har visat att ni har läst igenom Steven Jones dokument så struntar jag i vad ni skriver för det är enligt mig en mini uppgift att om ni försvarar de alternativa teorierna att åtminstone läsa igenom vad era anhängare skriver.
Er der ikke noget der er sandt ved 9-11?

911 historien i den officielle version er næsten alt sammen løgn. Men der er udeladelsesløgne og forvrængningsløgne, og mange af udeladelsesløgnene er om ting der modsiger den officielle historie, som har været fremme i mainstream-pressen. 911-kommissionens rapport ignorerede dem alle.

Men vi behøver ikke vide alle detaljerne i sagen, for at vide at det er løgn. For at vide at W.T.C. ikke blev bragt til fald af flyene og den efterfølgende brand, behøver vi ikke at vide hvor sprængstoffet blev placeret, hvem der gjorde det, hvilken slags sprængstof der blev anvendt osv.

Der er så mange beviser på at den officielle version er løgn,

Posted on: 2007/5/29 9:58

Anonym
Men hur tänker ni?

Att jag nämde fyrverkeri berodde på att varken ni eller jag VET om det fanns i WTC 1, 2 eller 7 och att Steven E Jones INTE heller har hittat något bariumnitrat så han vet inte heller om det fanns i WTC 1, 2 eller 7.

Därmed kan jag nu med bestämdhet veta att INGEN av er har läst Steven E Jones pdf fil.

Anonym
Quote:

zink wrote:
Men hur tänker ni?

Att jag nämde fyrverkeri berodde på att varken ni eller jag VET om det fanns i WTC 1, 2 eller 7 och att Steven E Jones INTE heller har hittat något bariumnitrat så han vet inte heller om det fanns i WTC 1, 2 eller 7.

Därmed kan jag nu med bestämdhet veta att INGEN av er har läst Steven E Jones pdf fil.

Synd man väntade 411 dagar på att ta reda på det, var ju bara ett judiskt dödsoffer så är la inte så noga

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

zink wrote:
Men hur tänker ni?

Synd man väntade 411 dagar på att ta reda på det, var ju bara ett judiskt dödsoffer så är la inte så noga

Att du hela tidet hoppar in på förintelsen i alla möjliga trådar anser jag beror på att du är helt svarslös i det vad tråden egentligen handlar om.

Har du läst igenom Steven E Jones pdf dokument eller inte eller är det något bara en kritiker ror iland med?

Anonym
Quote:

In addition, if one adds other oxidizers to the mix such as copper oxide, potassium permanganate, zinc nitrate, and/or barium nitrate, then copper, potassium, manganese, zinc and/or barium will show strong peaks in the thermite-produced metallic spherules. Thus, one can determine by X-EDS analysis just what elements were used in the originating aluminothermic mixture. It is quite
possible that different formulations of thermite analogs were used in the destruction of the WTC Towers and WTC 7, so that some spherules would show – for example -- Fe, Al, S while others would
show Fe, Al, S, K and Mn, and still others Al, Cu, Fe – and so forth.

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Quote:

In addition, if one adds other oxidizers to the mix such as copper oxide, potassium permanganate, zinc nitrate, and/or barium nitrate, then copper, potassium, manganese, zinc and/or barium will show strong peaks in the thermite-produced metallic spherules. Thus, one can determine by X-EDS analysis just what elements were used in the originating aluminothermic mixture. It is quite
possible that different formulations of thermite analogs were used in the destruction of the WTC Towers and WTC 7, so that some spherules would show – for example -- Fe, Al, S while others would
show Fe, Al, S, K and Mn, and still others Al, Cu, Fe – and so forth.

Och? Han har INTE hitta något barium utan bara spekulerar om Al (från flygplanet och fasaden), Fe (från stålet), S från t.ex gummi, K och Mn hittade han bara i små mängder.

Så jag fattar inte vad ditt citat går ut på då det inte visar på det du påstod att Steven E Jones skulle ha hittat något barium eller bariumnitrat i WTC vilket han INTE har gjorts utan det var

http://pubs.usgs.gov/of/2001/ofr-01-0429/chem1/

som hittade förhöjd bariumhalt i ETT prov (WTC01-16) två kvarter från WTC 5.

Det är detta jag påstod i första inlägget att Steven E Jones så hårt går in för att det var Thermate-TH3 (nämnt i pdf filen) att han griper varje halmstrå för att få ihop den teorin. Detta kan var och som läst kemi lätt upptäcka och om du och andra inte gör det så är det inte mitt fel att jag kan kemi och inte du och andra.

See User information
NIST gjorde faktisk det fornuftige at engagere et firma til at bygge modeller af dele af stålkonstruktionen i de to tårne. Modellerne blev derefter udsat for brand og beskadigelse. Selvom man anvendte temperaturer væsentligt højere, end der måtte have været efter attentatet, kunne man ikke provokere en kollaps. Modellerne blev stående. NIST vælger imidlertid at se bort fra dette resultat.

Men der står ikke et ord i pressen.

Niels Harrit er lektor ved Kemisk Institut, Københavns Universitet

NICE!!

Mon han er klar over hvilken storm han kan starte omkring sin egen person?

Hvordan styrtede WTC7 sammen? Vi spørger ikke 'hvorfor'. Det her er ikke konspirationsteori. Vi har ingen bevisbyrde. Der foreligger nogle observationer af den banaleste karakter, og vi vil gerne have en officiel forklaring, der er forenelig med elementær fysik og kemi ? og almindelig sund fornuft.

Kemisk Institut, Københavns Universitet

Om då du tar och håller kontakt med Niels Harrit , så är ni på samma nivå! Å vi foliemössor fattar inte hur det än är (inte jag iaf
han kan det bättre än oss jag lovar

Posted on: 2007/5/29 23:01

Anonym
Quote:

sale wrote:
NIST gjorde faktisk det fornuftige at engagere et firma til at bygge modeller af dele af stålkonstruktionen i de to tårne. Modellerne blev derefter udsat for brand og beskadigelse. Selvom man anvendte temperaturer væsentligt højere, end der måtte have været efter attentatet, kunne man ikke provokere en kollaps. Modellerne blev stående. NIST vælger imidlertid at se bort fra dette resultat.

Men der står ikke et ord i pressen.

Niels Harrit er lektor ved Kemisk Institut, Københavns Universitet

NICE!!

Mon han er klar over hvilken storm han kan starte omkring sin egen person?

Hvordan styrtede WTC7 sammen? Vi spørger ikke 'hvorfor'. Det her er ikke konspirationsteori. Vi har ingen bevisbyrde. Der foreligger nogle observationer af den banaleste karakter, og vi vil gerne have en officiel forklaring, der er forenelig med elementær fysik og kemi ? og almindelig sund fornuft.

Kemisk Institut, Københavns Universitet

Om då du tar och håller kontakt med Niels Harrit , så är ni på samma nivå! Å vi foliemössor fattar inte hur det än är (inte jag iaf
han kan det bättre än oss jag lovar

När det gäller första påstående så finns det på NIST hemsida videor från testerna och de är INTE vilket Niels Harrit försöker ge skenet av en test för att se varför WTC 1 och 2 föll utan se vad som hände med stål konstruktionerna i WTC med och utan brandskydd vid brand likande den i WTC. Inga av dessa var böjda eller på annat sätt påverkade för att simulera att ett plan hade flugit in i dem.

När det gäller WTC 7 så finns de videor där brandmän säger att WTC 7 var bortom all räddning:

http://www.youtube.com/watch?v=3HLDgjYuRHk

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper