vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: FRIHETS - GUIDEN?

See User information
Fast jag tycker nog att de två första killarna var lite kuligare att se på så jag försöker igen!

Resized Image

- Mormor! Varför har du så stora öron?

- Det är för att kunna höra dig bättre, svarade den förklädda vargen!

För den som inte förstår avsikten med detta inlägg så är det ett skämt. Ett ganska uselt skämt eftersom det driver med genetiska felkoder hos mänsklig avkomma. Detta skämt är också riktat mot en kille som menar att han är lite klokare än andra och på dessa premisser vill guida människor med hjälpbehov till... Ja till vad egentligen?

Det är kanske det som är det största skämtet!

Posted on: 2007/6/2 6:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Bumblebee.

Jag vill guida människor till att ifrågasätta makthavares motiv, gynna varandra i starka och lojala solidariteter där värdighet uppstår genom flit och moral, uppleva jaget som ande samt finna trygghet och frihet i den insikten, hävda sin rätt till sina kroppars frid och intellektens frihet, våga lämna över initiativet till de bättre ibland men göra det i frihet och förnuft, ta intryck av vad de bättre gör och arbeta för en gemensam sak med en gemensam värdegrund (modern sefiroth) - men som självständiga individer med ett starkt bejakande av den egna lusten och livets oändliga möjligheter.

Är du intresserad på riktigt, så rekommenderar jag min blogg (adress i signaturen). Därifrån saxar jag här en av mina kommentarer i ett replikskifte med signaturen Fria:

"Faktum är att Sara Svensson VERKLIGEN gav Jesus en chans. Hon gav honom hela sitt liv, hela sitt hjärta. Hon trodde att det var Han som sa åt henne att göra som Helge Fossmo ville - och mörda Helges fru. Och du kan säga att hon var förvirrad, att hon var förledd. Men du gör själv saker som du egentligen inte vill eller har lust till, bara för att du känner dig pressad av ideal och den där rösten i huvudet. Sedan blir du lugn, du har gjort "rätt" och det limbiska systemet slappnar av, endorfinet börjar pumpa runt i blodet som belöning (eftersom belöningen är kopplad till inlärda matriser för "rätt" och "fel"). Då blir du lycklig, lugn. Precis som Sara i bilen på väg från Knutby den där vinternatten den 12 februari 2004, då hon hade skjutit Alexandra Fossmo till döds... Allt är processer i hjärnan, men vi tolkar det som kommunikation med Jesus.

Sanningen är att vi faktiskt kan kommunciera med andar (både sådana i köttet och sådana utanför det). Men den dag då vi tror att det finns en hjälp för vem som helst i ett visst namn och att det bara är att göra som "Gud" säger för att bli räddade, då har vi förlorat det enda som KAN rädda oss - kritik och förnuft!"

Där håller jag med dig! Men vad är det som gör att människor ger upp sina liv för att få religös vägledning och ta beslut som dom fattar på guds ord eller bibliska citat?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Alla religioner innehåller säkerligen en massa sanningar och en massa mind control trams, jag antar att man kan kanske destillera lite själv och försöka få ut något vettigt.

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Tomten. Låter klokt. Jag gjorde mitt destillat modern sefiroth. Du kan göra ditt. Sätt upp några grundläggande punkter, ett schema över principer och grundläggande saker som du tror på.

har skickat ett pm till dig

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper