vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Re: Psykiatrin och hemliga sällskap

See User information
Jag tycker det gulligt hur du använder forumet som ventil för din personliga utveckling. Finns uppenbarligen massa saker som du behöver prata av dig om. Dock så kanske du borde skriva av dig lite på egen hand istället för på forumet så vi andra slipper läsa? Förslagsvis så kan du be din flickvän avgöra vad som är lämpligt att posta, eftersom detta inte är ett ansvar du bör sitta på själv, min vän.

Posted on: 2007/6/3 10:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja men det var ju trevligt frihetsguiden, att du kunde kosta på dig lite humor och ironi med din lilla saga om "mors lilla Janne"...

Nu fick du en halv guldstjärna av den snälle Psilocyber, det är det inte alla som får...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:

Mors lilla Janne till St. Jörgen gick,
piller i fickan och sotsvart i blick.
Läpparna små utav tjack var så blå.
"Bara jag slapp att så ensam här gå!"

Hummelihum, vem lufsar där?
Buskarna knakar. En psykiater visst det är...
Mild är psykiaterns blick och Janne blir glad:
"Å, en kamrat, det var bra, se goddag!"

Klappar så psykiatern med händer små,
räcker fram handen: "Se där, smaka på!"
Psykiatern hon stirrar och säger så här:
"Hör du, från vem har du fått allt det där?"

Hon vevar med handen och ger till ett skri.
Janne springer bort, nu är leken förbi.
"Å, varför skrämde jag undan min vän?
jag hade ju mer knark till Janne i klänningen!"

Med all respekt för sörgandet av din döda fader !

Men vad i helvette sysslar du med här på forumet skriver du en dikt nu?
Du startade förut en tråd om en sång du hade gjort och förut en sk "rolig historia"

Du är ingen poet heller kan jag medela dig !
Eller är detta en dikt eller en sång?

Brukar du sjunga dina sånger på lägrerna (i din tvåmanna rörelse) eller läsa upp dikter ?

Anonym
Vår tids stora andliga ledare

HAHAHAHAHAHHAAHAHAHHAHAHA

Jag dörr av skratt

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Det är bra att jag kan roa dig, eller hur?

Jo men folket skrattar inte med dig de skrattar åt dig!

Du borde tonna ner lite när du publicerar sånt här och samtidigt påstår dig vara en stor andlig ledare du verkar mest vara lika mycket forumsberoende som jag......

Jag får nästan dåligt samvete när jag skriver nu men om du inte är ute för att tjänna pengar så kanske du borde gå att prata med någon ?

Anonym
Detta var en fin sång
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... t_id=49229#forumpost49229

Är det niklas strömsteds "OM" du har så lustigt gjort om ?

Min kommentar till sången "oslagbar"

See User information
Frihetsguiden.

Du behöver inte bli så defensiv.

Oavsett vad du tror så ser jag vad du går igenom.

Bäst för alla vore om du skakade av dig denna självförverkligande ego-tripp så fort som möjligt och gick vidare med saker som är något mer kärnfulla.

Lycka till i livet.

(Låt oss inte låtsas om att du precis gått in i äktenskapsfällan. Det blir helt enkelt för roligt för att vara sant med tanke på vad du säger dig representera.)

Posted on: 2007/6/3 11:50

See User information
Är det någon här som känner sig hotad av det FG skriver?

Jag bara undrar eftersom det ofta är när en människa känner sig hotad som han, hon eller hela flocken tar i så de skiter på sig. Nivån blir så jävla låg när man skall överträffa varandra i ilskna angrepp.

Jag menar inte att jag tycker att FG är särskilt övertygande med sitt snack men skall man argumentera är det väl bättre att komma med hard facts istället för att tävla i kontringar som inte når upp till anklarna.

Risken finns ju att någon som kommer in på forumet och inte vet vem som står för vad tolkar er som aggressiva idioter och FG som den man lägger sina sympatier åt.

Det kan väl inte vara avsikten, eller?

Posted on: 2007/6/3 12:16

Anonym
Bumblebee + Frihetsguiden = Sant

See User information
Sannerligen.

Samtidigt som Frihetsguiden fortsätter skriva A4 om det hans ego kan fantisera fram.

Verkar som en nyttig process den här tråden.

Posted on: 2007/6/3 14:17

See User information
Quote:
Psilocyber:
Bumblebee + Frihetsguiden = Sant

Nej du skämtar. Jag visste att du badade i syra! Men att du inte förstår vad jag skriver eller menar förvånar mig. Jag trodde att du hade några celler kvar i pallet.

Jag är upptagen i ett straight förhållande och har inte den läggningen att jag skulle bli ihop med en man. Jag måste väl återigen påpeka för träskallen Psilo att jag inte håller med om vad FG skriver och har inget större förtroende för hans person heller men det var ju inte det jag avsåg med min kritik.

Det jag menade var att den flockmentalitet många hängett sig åt i denna tråd avslöjar mycket om de individer som samtidigt kritiserar fårskockar hela tiden. Vad är det för skillnad på en fårskock och en flock hyenor när jägarna siktar på bägge grupperna.

Jag vidhåller att varje individ, kultur och nation är unik så därför fortsätter jag att gå mot strömmen när jag ser idiotier som sprider sig!

Posted on: 2007/6/3 15:07

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Censureramera. Är det så där din morsa snackade med dig? Var det hon som gjorde dig till en hämmad, passivt aggressiv freudian-buddhist-hippie?

Stor andlig ledare

Anonym
Bumblebee

Han förpestar ju hela forumet med sitt egosnack
"Jag är den nya tidens andliga ledare"
"jag gör kvinnor alltid nöjda när vi har sex"

om man läger ihop 1+1 här så är det inte en människa som har alla indianer i kanoten

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Det är du som babblar om "stor". Det har jag aldrig babblat om. Men en sak skall du ha klart för dig: Vår andlighet inkluderar självförsvar. Vi är fredliga men vi är inte inte fromma.

Ursäkta`?
men DU påstår dig ha kontakt med andra planeter och skriver en tråd som heter "jag är den nya tidens andliga ledare"

hahaha (nu skrattade jag)

Visst är du nog inte stor i den bemärkelsen eftersom din rörelse inte är direkt växande
Vad har du fått för gåvor av dina "lärjungar"

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Maggot. Du felciterade mig. Jag gav dig en chans att be om ursäkt. Du tog den inte. Du har förlöjligat mig oavbrutet sedan jag började här och jag har trots det svarat på alla dina frågor.

Du kan inte stava och tjatar ändå om att jag inte är någon poet och dylikt, trots att jag inte har påstått det.

Du har hängt upp dig på min beskrivning av mig själv som ett nytt slags andlig ledare. Jag leder en rörelse. Är det konstigt att kalla sig själv det som man är?

Du har uppenbarligen dåligt självförtroende och tål inte människor som hävdar sig själva. Men det är inte mitt problem.

Så här gör vi nu: Om du felciterar mig en enda gång till, så kommer jag att sprida felcitat från dig över hela internet.

Detta är det sista svaret som jag ger dig. Från nu svarar jag inte på dina kommentarer.

Stor andlig ledare jag har faktiskt gjort en citatsamling från dig ska snart publicera det

Anonym

See User information
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Så här gör vi nu: Om du felciterar mig en enda gång till, så kommer jag att sprida felcitat från dig över hela internet.

Som sagt:

Stor andlig ledare... i sandlådan.

Posted on: 2007/6/3 15:34

Anonym
Läs nu tråden jag skapade och säg mig låter det normalt
alla hans citat ?

han säger han pratar med planeter

sedan undrar jag säger han att han är en utomjording?

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Det är bra att NU-sjukvården uppmärksammar bra AT-handledarskap. Nominerad till priset 2005 var exempelvis psykiatrikern Kerstin Morgan på Uddevalla sjukhus. Dr. Morgan har även blivit utsedd till senior electee 2006 i studentsällskapet Alpha of Florida. Här är regler för en electee:

The pledge fee is $72.50 and should be paid by the key polishing.

Each electee must pay the full initiation fee before or at key polishing or be ineligible for initiation, unless he/she can show financial inability to pay at that time.

Each electee will be supplied with a plaque and a key after she/he has passed the pledge quiz. A pledge will be given two opportunities to pass the pledging quiz.

The membership chairman shall require any pledge that is going to miss an activity required in the pledging process to notify the membership chairman, the chairman in charge of the activity, or one of the chapter officers prior to the date of the activity. If this is not done, the membership chairman has the prerogative to eliminate the electee from the electee class for that semester. If said electee is eliminated, all electee activities are also eliminated. If that electee is eligible and chooses to pledge in some future semester, he/she will be required to start the pledging process over from the beginning.

An electee will be initiated if the following necessary requirements are fulfilled on time:

* attend the interview
* pass the membership quiz by plaque signing
* pay fees by key polishing
* fill out three catalog card by key polishing
* complete a plaque by plaque signing and have at least 10 alumni sign your plaque.
* participate in committee work
* complete a workday

Här är några klipp från bloggen Tobias Struck - liberal nationalist, som också berör psykiatrin:

"Min egen pappa åt de tunga antispykotiska drogerna nozinan och siqualon i tio år fram till sin död. Detta för en LSD-relaterad psykos under slutet av 70-talet. Han dog 1991 i lungcancer till följd av att han även missbrukade cigaretter (3 paket om dagen i genomsnitt under de där tio åren). Varför hans psykiater ordinerade honom att ta dessa tunga droger varje dag, det vet jag inte. Men jag har läst om det efteråt och förstått att det var fel, att de bör ges under akuta situationer. Hon ökade även dosen droger, när pappa klagade över smärtor i lungan. Hon visste att han var storrökare men kallade smärtan "psykosomatisk". Två år senare var han död."

Mors lilla Janne till St. Jörgen gick,
piller i fickan och sotsvart i blick.
Läpparna små utav tjack var så blå.
"Bara jag slapp att så ensam här gå!"

Hummelihum, vem lufsar där?
Buskarna knakar. En psykiater visst det är...
Mild är psykiaterns blick och Janne blir glad:
"Å, en kamrat, det var bra, se goddag!"

Klappar så psykiatern med händer små,
räcker fram handen: "Se där, smaka på!"
Psykiatern hon stirrar och säger så här:
"Hör du, från vem har du fått allt det där?"

Hon vevar med handen och ger till ett skri.
Janne springer bort, nu är leken förbi.
"Å, varför skrämde jag undan min vän?
jag hade ju mer knark till Janne i klänningen!"

För att återgå till ämnet.

Ryckte till när du nämde nozinan. Min mor blev ordinerad Nozinan, stilnoct, apodorm, rohypnol (fast med nått annant namn) och en eller två Bensodiazepin prepparat till.
Fattar inte hur dom kan överdosera och addera fler och fler medeciner till en patient.
Psykiatrin är helt sjuk och skulle behöva lite vägledning själva

Anonym
Ja allting tyder på det

Har valt att gå ifrån tandkräm med flour och farmakologiska medeciner och valt att testa homeopatiska läkemedel.

Har vart "öronbarn" hela livet och har råkat ur för en mega förkylning nu.. så jag ska ge det en ärlig chans tillsammans med affirmationer se om det går att läka ut det

See User information
Quote:
Maggot:
Han förpestar ju hela forumet med sitt egosnack
"Jag är den nya tidens andliga ledare"
"jag gör kvinnor alltid nöjda när vi har sex"

... om man läger ihop 1+1 här så är det inte en människa som har alla indianer i kanoten

Jag tror aldrig jag mött så många indianlösa kanoter som här på Vaken!

Angående FG så gör han säkert allt det där som du säger... men varför bli så förbannad och plötsligt jaga i flock bara för det? Jag känner mig mest road av att någon utger sig för att vara större än sina skor.

Är du ett flockdjur? Jag är det inte och är fullt och fast övertygad att det finns en hel del till av människor som kan tänka självständigt på forumet. Skall man plocka ner nån så bör man väl göra det snyggt och helst själv. Klarar man inte det bör man låta bli eller be någon om råd! Annars ger man ju credits till den man kritiserar!

Jag upprepar åter den bild man ger till folk om man sitter med i en flock och bara kastar ur sig sarkasmer och råmobbar någon annan oavsett om det är en bra eller dålig människa. Det är inte bara en risk att folk känner sympati för den som hamnar i korselden, det är snarare sannolikt, fattar du inte det?

Leverera fakta och intuition Maggot! Häng inte på apflockens ironi eller elakheter över hans döda farsa, om hans ekonomi, eller förhållande. Insinuera men använd för fan inte storsläggan urskiljningslöst. Det får motsatt effekt!

Posted on: 2007/6/3 18:42

Anonym
Quote:

bumblebee wrote:
Är det någon här som känner sig hotad av det FG skriver?

Jag bara undrar eftersom det ofta är när en människa känner sig hotad som han, hon eller hela flocken tar i så de skiter på sig. Nivån blir så jävla låg när man skall överträffa varandra i ilskna angrepp.

Jag menar inte att jag tycker att FG är särskilt övertygande med sitt snack men skall man argumentera är det väl bättre att komma med hard facts istället för att tävla i kontringar som inte når upp till anklarna.

Risken finns ju att någon som kommer in på forumet och inte vet vem som står för vad tolkar er som aggressiva idioter och FG som den man lägger sina sympatier åt.

Det kan väl inte vara avsikten, eller?

Precis!!

Hemliga Sällskap använder sig av Psykiatrin !!

Anna Lindhs mördare sprang på Psyket och fick Piller !!

MK - Ultra och Psykiatrin ??

Anonym
Quote:

Frihetsguiden wrote:
Bumblebee. Frihetsguidens hemsida är uppdaterad: Nu kan du lära dig våra meditationer utan att betala ett öre. Allt står på hemsidan! Gå via länk i signaturen...

hahahaha
föresten vad tycker du om min citatsamling om dig ?

Anonym
Humlan jag kanske är lite för elak men när någon påstår sig vara en andlig ledare och tar 250kr i betalt för kurser så...

men okej ja ska se om jag lyckats lämna han i fred från och med nu

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper