vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Anonym
Re: Vad är det för ålder på oss här på vaken?
Quote:

Zaaki wrote:
Bumblebee: Jag citerade nog lite fel, vad jag menade var att beskrivningen på skorpionen stämde väldigt bra.

Sale: Hittar du någon text om just min kombination så får du gärna dela med dig! som sagt född 87 1 nov.

Det står att du är en idiot
men kan det verkligen stämma ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

sale wrote:
Hemmet är bekvämt inrett och i hans arbetsrum råder alltid en förskräcklig röra. Skrivbord och hyllor är fulla med gamla vykort, trycksaker och fotografier, skolböcker och allehanda krimskrams och skräp. Om han mot all förmodan skulle ha ett system i röran, är han den ende som vet hur det fungerar.

Det var som f-n... Har du satt upp en webkamera i mitt arbetsrum eller? Brukar få höra det där "ibland" av min sambo (juni '74)... ;)

Posted on: 2007/6/6 10:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Maggot 22=1985 är jag rätt på det ? är du en Buffel ..hehe rätta mig.

Hur du påverkas av Buffelns år
ETT ARBETETS ÅR
Alla som är beredda att hugga i och arbeta hårt kan vänta sig ett bra år. Ett lyckoår för Buffeln själv men också för den praktiske och flitige Hästen, som inte behöver bekymra sig om pengar. Hästen får också en befodran inom räckhåll och tänker han gifta sig och bilda familj så är året det rätta.

Den skickliga Apan kan konsten att ta vara på sig själv oavsett vems år det är. Han protesterar inte ens mot de långa arbetsdagarna - så länge någon annan tar det sena skiftet. Den fräcke Draken gör Buffeln osäker och riskerar därför att kritiseras orättvist. Men trots det klarar sig Draken rätt helskinnad genom året och kan till och med öka på sin förmögenhet.

Den konservativa Tuppen som haft ett uselt Råttår kan vänta sig en förbättring, inte minst ekonomiskt, under Buffelns år. För en gångs skull verkar det som om Tuppens eviga krafsande och pickande skulle betala sig. Råttan däremot tappar helt fattningen inför allt slip och släp. Han klarar bara inte av kraven på att prestera goda arbetsresultat och gör därför bäst i att ligga lågt under året. Den lydige Grisen gör allt man ber honom om och lite till. Men han har höga tankar om sig själv och Buffeln har inget till övers för skrävlare. Därför är det säkrast för Grisen att vänta med de attraktiva jobben till ett annat år.

Den metodiska Katten fortsätter som alltid med sitt - men arbetstiden är så lång och det är frestande med en liten tupplur på någon skuggig plats emellanåt. Inte heller Ormen har något emot att krypa under någon sval sten när solen blir för varm, men vill hon komma någonstans är det bara hårt arbete som räknas detta år. Någon större nytta av sin intuition har hon inte. Den både till kropp och själ så starka Buffeln får den stackars Hunden att tvivla ännu mer på sin förmåga och Tigern röner ingen som helst förståelse för sin äventyrslusta under detta slitets år. Detsamma gäller den nyckfulla Geten vars nöjes- och avkopplingsbehov inte finner något gehör bland arbetets trälar.

Buffeln och kärleken

Kärlek är något som de flesta Bufflar önskar aldrig hade uppfunnits. Den griper in och skapar kaos i deras lugna och välordnade liv, och därför ska man inte räkna med någon uppvisning i passionerad lössläppthet ens när en Buffel blir riktigt förälskad. Här är dock den kvinnliga Buffeln mindre hämmad än den manlige och hon går bra i par med den lättsamme och bekväme Katten. Kvinnliga Bufflar faller också lätt för den hänsynsfulle Hunden. Den kvinnliga Grisen som bara har goda avsikter, får Buffeln att slappna av och den kärlekskranka Råttans vilda passion får till och med en Buffel att släppa loss.

Den nyckfulla Geten slösar sällan eller aldrig sin tid på en blyg och tafatt stackare som Buffeln och samma sak gäller för den fåfänga Hästen. Chansen finns dock att en Buffelko och Hingst kan få någon enstaka skön natt tillsammans.

Buffeln attraheras sexuellt av den livliga och positiva Tuppen, men inte heller här blir det fråga om något mer långvarigt förhållande. Tuppen är långt mer intresserad av att sätta sprätt på sina surt förvärvade pengar än att spela andra fiol tillsammans med en kuvad Romeo. Fröken Apa tjusar Buffeln, precis som alla andra som kommer i hennes väg. Ormens skönhet lockar honom, men han flyr i samma stund som hon börjar slingra sig runt honom.

En kärlekskrank Tiger är något speciellt och hon får verkligen Buffeln att tända till. Men hon gör alltför mycket väsen av hans känslomässiga osäkerhet och affären slutar i tårar. Ett par förälskade Bufflar kan ibland uppleva kärleken tillsammans, bara någon är beredd att ta första steget. Men det troliga är att de aldrig kommer längre än till att skaka hand. Vad slutligen den sexuellt mycket aktive Draken beträffar, så kan han ha ett visst utbyte av en kvinnlig Buffel, fast inte lika mycket som hon har av honom förstås.
Maggot har katt, eller hur

Posted on: 2007/6/6 10:32

Anonym
Född 1985 stämmer och har två katter vid namn muskot och osho

Anonym
Sale
Jag vill minas att när vi snackade i tele så sade du att jag var oxe både i kinesisk och vår "vanliga astreologoi" född i maj den 17e
(alltså norges nationaldag)

Kan du publicera det som kom fram via det..

Jag har gjort sånt där där man plockar fram ens födelsetid och ort och mycket intressant kom fram

det stog bla på mig att jag såg igenom maktmissbruk

See User information
ok jag minns nu detta är mera rätt isf.

Buffel/Oxe

Vid första ögonkastet kan det verka som om kombinaitonen av Oxen och hans själsfrände, den olycksbådande Buffeln,förvisso måste födas så tungrodd och trög så han sakta tynar bort och försvinner vid två månaders ålder. Motsatsen gäller emellertid. Buffel/Oxar brukar vara stora och tunga individer, men de är tåliga.

Oxen är, givetvis, en fåordig sorts varelse. Buffeln är vältalig och ståndaktig, men helt enkelt trög. De tar sin tid med livet och ger sig på varje uppgift som om den vore täckt med klibbigt papper och måste hanteras med enormt moget övervägande och förutseende. Att stänga dörren är en nationell fråga för Bufflar. De tar tag i handtaget och puttar aldrig så försiktigt men bestämt, stänger dörren utan ett ljud och lyssnar efter klicket som betyder att den är riktigt stängd. De flesta männsikor har hunnit igenom fem dörrar på denna tiden.

Denna individ har inte bråttom. Inte heller är han otålig, hetlevrad eller impulsiv. Buffel/Oxen tänker först och hoppar in i striden efter de har ätit middag, en lång sittning och fyrtio blinkningar. Resultatet är att de ofta fattar kloka beslut. Eller åtminstone fattar de övervägda beslut - ibland kan man ifrågasätta deras klokhet.

Det finns inte mycket tid för trams i Buffel/Oxens liv. Han eller hon uppskattar poesi och tycker om att titta på balett, men Buffel/Oxen känner egentligen att han eller hon inte borde ta tid från arbetet för sådana lättsinnigheter. Inte för att Buffel/Oxen är ett inskränkt tecken. Långt därifrån. Sensualitetsfaktorn är hög bland alla Oxar. Men Buffel/Oxen kan skjuta upp sina sensuella behov, dröja med att tillfredsställa sin läckergom, avvärja den våldsamma önskan efter passion - för att hans viktigaste målsättning är att lyckas och att vinna berömmelse och respekt från sina kamrater. Han strävar inte efter makt över andra. Han är ute efter makt bland sina jämlikar, uppskattning, beundran. Njutningen kan vänta.

Det vore inte roligt att konkurrera om ett jobb med en Buffel/Oxe. Om man för ett ögonblick släpper ner garden och inte stannar uppe dag och natt för att göra färdigt projektet, skulle man definitivt bli den som förlorade. Buffel/Oxar kan överleva längre än någon annan på nästan vilket jobb som helst som lovar att ta dem ett snäpp närmre slutet på deras maktkamp. Naturligtvis finns det inget egentligt "slut". Buffel/Oxar fortsätter att pressa framåt tills de kantrar och slutar andas.

Denna person blir inte upprörd av kritik. Han kan klä sig illa och glömma att kamma sig. Han kanske inte rakar sig på några dagar när han är upptagen med något viktigt. Hon kanske inte bryr sig om att plocka ögonbrynen eller raka benen. Det viktiga är målet.

Trots sin bekymmerslösa inställning till kläder och putsning, är Buffel/Oxen både attraktiv och förförisk. Människor dras till hans medfödda allvarsamhet och förmåga att få andra att må bra med sig själva.
Kärlek

Kallsinnighet är en av Buffel/Oxens starka sidor. Om han trängs in i ett hörn av en partner, kommer denna person garanterat att slåss och slåss både hårt och fult. Buffel/Oxar är i stånd till djup och allvarlig kärlek med avseende på sina partners. Men se upp för deras grymma ådra. Den är alltid redo att slå ner hårt på ditt hjärta och stanna där så länge det behövs för att förstöra din balans. Annars, så länge du inte försöker slå denna känsliga individ, kan du belönas med mycket djup ömhet.

Om du älskar en av dessa personer, tillåt honom eller henne att glänsa. Gör rum för denna individ att utveckla sin långsamma men stadiga förträfflighet och du kommer aldrig att ha en mulen dag. Be inte, för guds skull, denna Buffel/Oxe att vara en pratkvarn eller hålla låda med skämt och opassande historier på fester. Om en Buffel/Oxe vill uppträda blir han skådespelare och reser sig obönhörligt till att få en Oscar i sinom tid. Han behöver inte godkännande från dig. Han behöver det från hela världen.
Passar med

Du blir inte uttråkad med antingen Råtta/Fiskar, Råtta/Kräftor, Orm/Fiskar eller Orm/Kräftor. Du får också mycket glädje av en Tupp/Fisk eller Tupp/Kräfta. De är flitiga, men har fortfarande "själ". Du bör kolla in Råtta/Stenbockar, Råtta/Jungfrur, Orm/Stenbockar, Orm/Jungfrur, Tupp/Stenbockar och Tupp/Jungfrur också. De kan vara envisa, men det kan ju du också. Du kan prova en Apa/Fisk eller Apa/Stenbock, men bara för kortare affärer. Håll dig på avstånd från Tiger/Lejon, Tiger/Vattumän, Tiger/Skorpioner, Get/Lejon, Get/Vattumän och Get/Skorpioner. De är alla alldeles för otåliga för att bli ditt stadiga sällskap.
Hem och familj

Inredning är inte det viktigaste för Buffel/Oxen. Så länge som ytorna inte är alltför belamrade och saker mer eller mindre fungerar, kommer denna person inte att rusa ut och köpa nya möbler eller tyger så att han kan fixa i ordning sin miljö igen. Buffel/Oxens mål är, som sagt, att prestera. Omgivningen är bara viktig i den mån den hjälper honom att nå målet. Han kommer inte att bo i en svinstia eller acceptera överdrivet enkla bostäder. Hans självuppfattning är i ovanligt bra form och dessutom avgudar han bekvämlighet. Så ett par mysiga, djupa fåtöljer och ett stort ekskrivbord med massor av plats för hans papper och böcker kanske bäst kännetecknar Buffel/Oxens boning.

Med familjen är det inte troligt att Buffel/Oxen är överdrivet utmanande. Han kommer emellertid att tendera åt det tyranniska hållet och måste behandlas varsamt. Barnen är förmodligen inte tillåtna att föra oväsen medan en Buffel/Oxe-förälder arbetar. Han eller hon är fäst vid jordnära traditioner och hoppas att avkomman och/eller syskon ska dela entusiasmen för det naturliga.

Som barn tillbringar antagligen Buffel/Oxen mycket tid för sig själv. Han är inte fullständigt ensam. Men kommer alltid att känna sig speciell och föredra sina kompisars sällskap framför det av föräldrar eller syskon. Hans begåvning ligger oftast mot det konstnärliga och kan uppmuntras i alla de svåraste strävanden eftersom han har den medfödda styrkan att hålla fast vid påfrestande mål.
Yrke

En typisk attityd för en Buffel/Oxe är att det inte finns någon "bästa ålder" för lycka och framgång. Man ska må bra med sig själv i alla åldrar och framgång ska aldrig bero på så förgängliga saker som "ungdom", "skönhet" eller "charm".

I arbetet, oberoende av vilket mål Buffel/Oxen siktar på, finns det i hans sinne inget substitut för hårt arbete, flit och kraft. Ålder borde inte ha något med det att göra. Det ska inte heller, enligt arbetsnarkomanen Buffel/Oxens troslära, några bagateller som bakgrund eller social ställning eller, Gud förbjude, sex! Det är en Buffel/Oxes sätt.

Vad kan en Buffel/Oxe göra för att tjäna sitt levebröd? Svar: vad som helst, så länge det inte är betydelselöst. Dessa människor bör styras in på karriärer där man kommer längst med orubblighet och framåtanda. De kan välja idrottsman, reporter, försäljare, skådespelare, musiker eller forskare.

"i alla de svåraste strävanden eftersom han har den medfödda styrkan att hålla fast vid påfrestande mål."

Posted on: 2007/6/6 11:38

Anonym
haha jag är trög det tyckte jag var roligt

See User information
Quote:
gaston:
Eftersom Tiger/Jungfrur uppskattar sitt ordentliga lilla bo och bryr sig om sin sociala image kommer han också att bli en utmärkt hemmaman vars dagliga jobb är att se till att de som bor med honom utvecklas på ett bra sätt. Tiger/Jungfrur tycker vanligtvis om att stanna hemma och förbereda eleganta middagsbjudningar också.

Gaston! Inget illa ment men jag kunde bara inte låta bli att associera till denna engelska serie, "Keeping up appearances"! Där skådisen Patricia Routledge som Hyacint och Geoffrey Hughes som Onslow är varandras motsatser i en för all del patetiskt engelsk sitcom men ändå talande för klassresor och snobbism kontra ölpimlande latmaskar.

http://kuacentral.com/

Hennes "Candle Light Suppers" borde ju vara en glädje för en Tiger/Jungfru att uppnå!

Resized Image

Resized Image

http://en.wikipedia.org/wiki/Keeping_Up_Appearances

http://britcoms.com/kua/interviews/prbio.html

Posted on: 2007/6/6 11:56

See User information
Quote:

maggot wrote:
haha jag är trög det tyckte jag var roligt
Jag fastnade på detta"Att stänga dörren är en nationell fråga för Bufflar. " fy

Jax skall vi prova på dig ge mig din månad skall vi se

Posted on: 2007/6/6 11:58

Anonym
Ang dörar

När jag ska ut genom dören kollar jag nog två gånger att den är låst sen går jag in igen och kollar så att plattorna på spisen är avslagna och sen låser jag dörren igen och rycker i handtaget
( lider jag av någon sjukdom eller nåja så här är det oftast iaf)

men jag har för mig din fru läste upp något oxå för mig mer om min personlighet
Det tyckte jag var intressant
(jag tror inte det var detta) har du möjlighet att få fram det ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Ang dörar

När jag ska ut genom dören kollar jag nog två gånger att den är låst sen går jag in igen och kollar så att plattorna på spisen är avslagna och sen låser jag dörren igen och rycker i handtaget
( lider jag av någon sjukdom eller nåja så här är det oftast iaf)

men jag har för mig din fru läste upp något oxå för mig mer om min personlighet
Det tyckte jag var intressant
(jag tror inte det var detta) har du möjlighet att få fram det ?

Hehe jag är nybörjare min kvinna är proffs skall fråga lite mer...
En sak skall ni veta hon är överbra på att se om vissa är släkt med
varandra , som syskon osv. Jag syftar på att Novax kom med info om Merkel & Hitler var lika, jag vissade upp bilderna(obs hon sa)

hon tror inte på det...Men MEN dragen finns sa hon i af, hon är duktig skall ni veta.....

Posted on: 2007/6/6 12:11

See User information
Povel Karl Henric Ramel, född 1 juni 1922 på Östermalm i Stockholm, död 5 juni 2007 på Lidingö, var en svensk friherre, text- och revyförfattare, kompositör, pianist, sångare, komiker med mera. Ramel åstadkom en rik och mångsidig produktion av sånger, revyer och krogshower, och kom framförallt att kännetecknas av sina underfundiga låtar, fyllda med kluriga och halsbrytande texter tillsammans med en musikalisk lekfullhet.

VAD säges mitt i prick inget hokos puckos!!

Yrke

Konstnärliga yrken passar denna individ. Han kan bli filmregissör eller en framgångsrik antikhandlare, en skicklig inredningsarkitekt eller en hjärtknipande känslosam artist. Hund/Tvillingen har en egenskap som man kan kalla dragningskraft. Det är en sorts aura av attraktivitet som är oemotståndlig för känslofulla människor. Hund/Tvillingen, till och med när han är som värst och mest pratig och påträngande, kan få en vuxen man att gråta med sina snyfthistorier, kan få ditt hjärta att bulta och slå av medkänsla bara med hjälp av sitt ansiktsuttryck.

Så showbusiness, om han klarar av pressen att hantera svindlare och hänsynslöshet, är en naturlig nisch... Stjärnorna säger..

Detta är den enda Hund som lyckats undkomma den rynkade pannan och det snara skallet som många Hundar drabbas av. Tvillingens sällskaplighet ger den perfekta mängden lättsinne till Hundens oroliga natur. Hund/Tvillingen är en livlig person med många talanger och förmågor som, framför allt annat, troget behöver följa reglerna. Annars, om en Hund/Tvilling viker av från sin kurs, testar auktoriteter och försöker komma undan med mindre än verkligt hårt arbete och gott gry, eller försöker fuska sig till framgång, kommer följden att bli en katastrof.

Osjälviskhet är Hundens speciella område. Människor födda i Hunden kämpar alltid för sina ideal och deltar i kampanjer för sina medmänniskors skull. Hundar är bra människor. Inslaget av den sorglösa Tvillingen, med sin talang för det verbala och förmåga att roa och även briljera, i den stabila, hårt arbetande och oroliga Hundens liv är en gudagåva på både gott och ont. Antingen kommer denna Hund att ge för mycket av sig själv till förmån för andra och eländet i världen, eller om, tyvärr, han har tillåtit Tvillingens ytlighet att rusa iväg med honom, kanske han inte bryr sig ett dugg om andra. Om det senare är sant kommer Hund/Tvillingen att vara omöjlig, bullrande, påflugen, förledande, självupptagen, självömkande och mest av allt hjärtknipande underbar. Mer vanligt är, om Hund/Tvillingen har fått en bra utbildning och gått på skolor där han varit tvungen att vara alert och också har älskats av rejäla föräldrar, att denna individ är både rolig och ädel, en skrytmåns och en sötnos, en arbetare och en raring som ger sin sista slant för att se någon han älskar le genom en slöja av tårar.

Aktivitet är nödvändigt för Hund/Tvillingen. Han stannar praktiskt taget aldrig hemma och stickar framför brasan. Han tar snarare med dig på bio och sedan ordnar han en liten middag för några nära vänner, därefter kanske ni spelar kort och efter det tar han med dig på en midnattspromenad vid floden så att du kan titta på fiskarna som hoppar i månskenet. Under tiden kommer han att prata sönder dina trumhinnor, genom att räkna upp ett oändligt antal roliga upplevelser och lägga fram åsikt efter åsikt om det, detta och allt annat. Hund/Tvillingar är fantastiska resesällskap. De kommer ihåg varenda detalj, att skaffa biljetterna, ta med termosen och ge dricks till kyparen.

Ovanliga saker lockar Hund/Tvillingen. Han letar alltid efter något underligt sovrumsmöblemang som tillhörde Greta Garbo, eller gräver bland högar av skräp för att hitta det där strasspännet som han kan polera upp och ge till sin syster i present.

Denna person upprörs av alla sorters våld eller vulgaritet. Han kan tappert ha stridit i ett krig, men som civil vill han inte ha något att göra med makt eller styrka för dess egen skull. Du kommer inte att hitta denna person i mitten av första raden på en boxningsmatch. Det är mer troligt att han är fascinerad av konst och skönhet, djur, natur och traditionella målningar, musik och litteratur.

Dessa individer är oftast väldigt effektiva och tycker om att ha det prydligt runt omkring sig. De fungerar bäst i en ordnad miljö och tycker inte om att upptäcka att verktyget de brukar ha på en speciell plats har blivit flyttat. Dessa Hundar är den glada typen som hoppar. Inte ens deras enstaka stunder av bisterhet betyder speciellt mycket. I det långa loppet är de trogna och godhjärtade, glada och optimistiska. De är också slösaktiga och oekonomiska. Varför? För att de är fruktansvärt, enfaldigt generösa.

Ett visst barnasinne stannar kvar hos Hund/Tvillingen långt efter att barndomen är slut. Föreställ dig en fyrtioårig kvinna som kryper upp i ditt knä och slickar dig i ansiktet. Dessa människor har lite av det. Medan tanken är god så uppskattas inte alltid handlingen. Eftersom de är snabba att ge kärlek och lätt påverkas av dem de bryr sig om, kan Hund/Tvillingen utnyttjas av andra som missbrukar deras goda natur och drar fördel av deras talanger. En klok Hund/Tvilling är en försiktig Hund/Tvilling. Vänta, tänk, hoppa inte upp den där damens kjol!
Kärlek

En kär Hund/Tvilling är en poet, en trubadur, en tillbedjare och också lite av en idiot. När denna person faller för någon, då ringer klockor, ljus blixtrar och änglarna blir ombedda att stämma upp också. Hund/Tvillingar är mycket romantiska, tror blint på kärleksföremålets renhet i själen och låter sig inte hindras av någonting i sin strävan att locka sagda föremål in i sin hundgård.

Som partner behöver Hund/Tvillingen någon rejäl. Han är flaxig och kommer att flyga åt olämpliga håll eller påverkas av samvetslösa människor. En stabil, något cynisk partner som tänker enkelt är helt okej. Om du älskar tradition och tycker om att ledas runt av din följeslagare, bli hjälpt över stättor och lyft över bäckar, välj en Hund/Tvilling. Dessa personer är inte bara väluppfostrade och artiga heller. De kommer ofta på stora lösningar på svåra tekniska problem och har en mycket hög konversationsnivå. Men den genomsnittlige Hund/Tvillingen pratar alldeles för mycket och måste bli tillsagd att backa tillbaka ibland. Om du älskar denna individ, köp dig hörselskydd och slå dig till ro med ett riktigt anspråkslöst Hund-liv.
Passar med

Häst/Vädurar, Häst/Lejon och Häst/Vattumän gör dig glad och vet hur man älskar dig på rätt sätt. Katt/Lejon och Katt/Vågar går också bra. Varför inte slå dig ihop med en trevlig Tiger/Våg eller Tiger/Vattuman. Get/Jungfru, Get/Skytt, Get/Stenbock, Get/Fisk, Drake/Jungfru, Drake/Skytt, Drake/Stenbock och Drake/Fisk passar dig inte alls. Du behöver sann, djup, lojal kärlek, inte mästerlig skicklighet.
Hem och familj

Det är mer troligt att man hittar Hund/Tvillingen permanent boende på landet än i en storstad. Dessa individer tröttnar snabbt på stadens förorenade ekorrhjul. De tycker om aktivitet och är bra åskådare och även som spelande, men de behöver lugn, lite grönska och kontakt med naturens rytm för att kunna lugna ner sig och hitta sin egen naturliga takt. Deras hem kommer, i vilket fall som helst, att vara fullt av vackra föremål och väl anpassat för trevnad och bekvämlighet.

Barn? För Hund/Tvillingen är förälder/barn-auktoritetsfiguren kontra offer en tuff nöt att knäcka. Hund/Tvillingar är dresserade cirkusdjur. De vill roa och glädja och kan bara älska människor genom att dyrka dem. Att slå ner på ett barns privilegier är inte precis Hund/Tvillingens favoritsysselsättning. Han skulle hellre slippa såra någons känslor - någonsin. Så föräldraskap är svårt för denna individ och bör i vissa fall till och med uteslutas. Om den andra föräldern är villig att sköta allt gormande och påminnande, då är Hund/Tvillingen fullt kapabel att vara, åtminstone till namnet, en förälder. Men han kommer inte att engagera sig i själva uppfostrandet.

Hund/Tvilling-barn är allvarliga och roliga på samma gång. De tycker oftast om att göra sina föräldrar glada och gör allt de kan för att vara charmiga och hjälpsamma i hushållet. De behöver bara en fast hand i den mån som de kan ha en tendens att sprida sin energi åt alltför många håll samtidigt. Du får aldrig smiska eller daska ett Hund/Tvilling-barn. Han kan inte förstå hur du kan älska och slå honom på samma gång.

Du bör ändå inte låta honom att fritt leva ut alla sina nycker. Men om du skulle behöva disciplinera eller straffa detta barn, bör du använda strama men varsamma metoder, som att sätta honom på en stol i ett hörn eller, om han är gammal nog, enkel logik. Dessa barn är på något sätt både för barnsliga och samtidigt nästan för vuxna. De har en ängslig allvarsam sida.
Yrke

Konstnärliga yrken passar denna individ. Han kan bli filmregissör eller en framgångsrik antikhandlare, en skicklig inredningsarkitekt eller en hjärtknipande känslosam artist. Hund/Tvillingen har en egenskap som man kan kalla dragningskraft. Det är en sorts aura av attraktivitet som är oemotståndlig för känslofulla människor. Hund/Tvillingen, till och med när han är som värst och mest pratig och påträngande, kan få en vuxen man att gråta med sina snyfthistorier, kan få ditt hjärta att bulta och slå av medkänsla bara med hjälp av sitt ansiktsuttryck.

Så showbusiness, om han klarar av pressen att hantera svindlare och hänsynslöshet, är en naturlig nisch. Av samma anledning skulle denna person bli en fantastisk advokat eller penninginsamlare för välgörenhet. Sanningen är att Hund/Tvillingen måste bli inspirerad för att kunna fortsätta med ett jobb. Han har inget emot knogande och hårt arbete på ett kontor så länge det är av en anledning som han tror på. Förutsatt att han har denna tro på sitt arbete så kommer han att bli en glad och smidig anställd. Hund/Tvillingen kommer att ha uttalade svårigheter med att vara chef. Han tycker ju inte om makt. Inte heller kan han acceptera att bli hatad eller ens lite illa omtyckt av andra. Han bör välja en självständig karriär eller annars godta att anställas av någon mer hårdhjärtad än han själv.

Posted on: 2007/6/6 15:43

Anonym
25 i den här inkarnationen än så länge..
årsmodell 82

See User information
Quote:

raybeam wrote:
25 i den här inkarnationen än så länge..
årsmodell 82
hehe

Hund/Kräfta

Allestädes närvarande i denna individ är "kännande". Känslor flödar både djupt och högt i denna känsliga - till och med lättstötta - person. Hund/Kräftor verkar ha en radar inbyggd i själva huden. Allt påverkar dem och påverkar dem djupt. Ett ord, en blick eller - Gud förbjude - en skarp kommentar kan upplösa dessa ömtåliga själar i en hög av nervös utmattning på ett ögonblick. Hund/Kräftor är födda att bli konstnärliga. Vidrörda av det estetiska trollspöet, behöver dessa personer beskydd från den stora stygga världen och dess olika skeden.

Trots sin överkänslighet för påverkan utifrån, kommer Hund/Kräftor vidare i livet. De skaffar jobb och barn och sköter sina affärer på ett seriöst och kompetent sätt. Hund/Kräftor engagerar sig i komplexa och besvärliga planer och lockas alltid av de mest absurda problem, vilka de sätter ingång att lösa med lågmäld värdighet.

Invecklade omständigheter, i all sin komplexitet och labyrintiska vändningar, skrämmer inte denna tålmodiga, allvarsamma individ ett dugg. Hund/Kräftor är de som arbetar till långt in på natten, röker för många cigaretter och oroar sig genom täta buskage av idéer och planer tills de gallrat ut en briljant lösning. Även den minsta av Hund/Kräftor kommer att lockas av att förbättra livets bild. Hund/Kräftor älskar att arbeta i trädgården, nyinreda och planera byggnader och böcker och målningar och kompositioner. Kreativitet är deras andranamn.

Och att oroa sig är deras huvudsakliga hobby. Hund/Kräftor grämer sig över allt och inget som kommer i deras väg. De får panik och blir ängsliga vid minsta missat möte eller deadline. De våndas över uppvisandet av deras gärningar och är vakna på nätterna och undrar om kvinnan i affären som sålde penslarna ljög när hon sa att de var äkta sobel. Hund/Kräftor plågar sig själva med vad som för mindre lättstötta människor bara är små petitesser. För en Hund/Kräfta är luften han andas full av hot. Han är försiktig med absolut alla delar av sin existens. Men det spelar ingen roll hur försiktig och ynklig han försöker vara, livet hittar alltid sätt att överraska honom på.

Som resultat av hans överdrivet vaksamma attityd, ger Hund/Kräftan ibland intryck av att ha målat in sig i ett hörn. Han verkar vara rädd för sin egen skugga. Är han lite paranoid? Sanningen att säga så är det fullt möjligt. Den genomsnittliga Hund/Kräftan har ett finger på panikknappen hela tiden - och det märks.

Att vara på sin vakt hela tiden stoppar emellertid inte denna person från att vara fullkomligt förnuftig och enormt rättvis i sina förbindelser med andra. Om han tror på någon kommer han att anstränga sig till det yttersta för att komma till deras undsättning. Hans förmåga till empati är gränslös och hans sjätte sinne för vad som är rätt och som sig bör har alltid rätt.

Hund/Kräftan är en givare också. Han är generös och vänlig och eftersom han gärna vill att andra ska nå upp till den höjd av självuppoffring som han själv är i stånd till, är han förtjusande uppmuntrande mot människor han älskar. Tålmodig och snäll och god, Hund/Kräftan blir en idealisk partner. Om han är engagerad i andra, vare sig det gäller affärer (vilket är ovanligt) eller konstnärliga projekt (mer vanligt), är han aldrig ute efter den berömmelse eller ära som ett lyckosamt slutresultat kan medföra. Hund/Kräftor vill bara sätta igång med att göra så att något underbart händer. De är allt annat än egoistiska, men eftersom de placerar skönhet så högt upp på sin prioritetslista, kan deras mål ibland verka själviska eller krävande.

Faktum är att Hund/Kräftor inte riktigt är av denna världen. Om de lämnas att sköta sig själva så skulle de förmodligen lyckas väldigt bra med att bosätta sig i en grotta någonstans, skaffa några böcker och lite papper och bjuda in några husdjur som kan älska dem - och kanske en partner att beundra - och hålla sig sysselsatta i det oändliga med många nyttiga och sköna sysslor.
Kärlek

Hund/Kräftans specialområde är deras häpnadsväckande förmåga att älska andra. Trots att harmoni inte nödvändigtvis är inblandat i alla deras affärer, så kan du vara säker på att Hund/Kräftans halva av ett par är den som anstränger sig mest för att hålla allt på rätt köl. Hund/Kräftan är bitsk och är ofta på helspänn och verkar sur när han egentligen bara är osäker på något. Hans behov av sann kärlek och ömhet är absolut nödvändig för hans psykiska hälsa.

Dessutom så kan inte Hund/Kräftan leva på ett bra sätt utan att älska. Han måste ha ett mål för sin bottenlösa källa av känslor. Utan någon att överösa med njutning och beundran, kommer Hund/Kräftan frestas att ge upp, lägga sig ner och dö. Han måste vara lojal och trogen mot någon annan själ och han är i desperat behov av att känna sig hemsk om han skulle våga svika sagda partner. Hund/Kräftan trivs med spelet mellan sig själv och andra i kärleksrelationer. Utan det smyger de omkring och ser kuvade och sorgsna ut.

Om du älskar en Hund/Kräfta måste du beväpna dig med tålamod. Att bevara en kärleksfull förbindelse kommer att innebära två stora problem. Å ena sidan, din Hund/Kräfta kommer att verka fullständigt otillgänglig ibland och ovillig att kliva ner från sitt moln av kreativitet. Å andra sidan, detta älskliga knippe av känslor kan tyckas hålla fast vid dig tills du kvävs. Med Hund/Kräftor är det allt eller inget.
Passar med

Du kommer överens med Katt/Oxar, Katt/Jungfrur, Katt/Skorpioner och Katt/Fiskar. Häst/Jungfrur, Tiger/Oxar, Tiger/Skorpioner och Tiger/Jungfrur är också din grej. Och du blir svimfärdig av den uppskattande Råtta/Oxen. Gris/Stenbockar, Drake/Vädurar, Drake/Vågar, Drake/Stenbockar, Get/Vädurar, Get/Vågar och Get/Stenbockar prövar ditt tålamod. Vad gäller Gris/Vädurar - glöm det! De verkar gladare än de verkligen är.
Hem och familj

Naturligtvis kommer denna skönhetsälskande person undtantagslöst att vistas i det vackra. Miljön är väsentlig för Kräftor på alla sätt och vis. Alla Kräftor måste sätta bo och är födda med bobyggarinstinkt. Denna speciella Kräfta, vars envisa strävan efter det estetiska inte känner några gränser, kommer automatiskt att vilja utvecklas i en trygg och säker - liksom vacker och välanpassad - miljö.

Hund/Kräftans familj betyder allt för honom. Men ibland verkar han frånvarande eller oåtkomlig i sina känslomässiga knutar. Sanningen är den att vad än Hund/Kräftan är upptagen av, känner han sig lugnast och trivs bäst när det finns familjemedlemmar omkring honom. Han kanske skriver världens största roman eller målar ett mästerverk i sin hermetiskt tillslutna studio, men Hund/Kräftan lyssnar efter vänskapliga ljud från familjelivet en trappa ner. Lukterna och ljuden från det vardagliga livet håller Hund/Kräftans fötter på jorden. Som förälder är han plikttrogen och snäll.

Som barn kan denna person verka spröd och känslomässigt bräcklig. Alla typer av kärleksfull uppmärksamhet är i sin ordning. Han behöver inte applåder så mycket som han behöver ömhet, ledning och ärlighet från föräldrar och syskon. Hund/Kräfta-barnet måste bli förstått och hans kreativa sidor söker godkännande. Kurser av alla sorter, uppmuntran, långsam tålmodig undervisning och många handknutna plädar att svepa in sig i framför brasan kommer att garantera denna talangs stabila framtid.
Yrke

Hund/Kräftans livsuppgift är bestämd redan från födseln. Att lära sig använda känslighet och kreativa talanger i det moderna livets värld är en så stor bit som någon kan förväntas klara. Att styra och forma talang till användbara block kommer att ta mycket av denna persons tid och energi. Han kan jobba på bank eller ta order på ett hamburgerställe, men han blir inte tillfredsställd av sådant opersonligt jobb. Försköning av livet är vad han gör bäst.

Om man anställer en Hund/Kräfta behöver man aldrig oroa sig över att han kommer för sent till jobbet eller glömmer addera en sifferkolumn. Hund/Kräftor vet pengars värde och är noga med att hålla sina räkenskaper i gott skick och sina skulder till ett minimum. De blir utmärkta arbetare i områden där deras kreativitet utmanas och kan till och med vara chefer - och bra sådana - förutsatt att området där de ska utöva sin auktoritet är vackert. De kan styra arbetet på en byggplats, så länge som byggnaden är vacker. De kan också försöka sig på att handla med aktiviteter eller sälja målningar eller till och med förestå eller äga ett konstgalleri. Hund/Kräftor blir bra reklamtecknare också och inredning är en av deras specialiteter.

Posted on: 2007/6/6 17:31

See User information
Sale!

Du vill väl inte påstå att du skriver ihop allt det där själv... vad är det du sitter och kopierar och klistrar in egentligen?

Till slut blir det som om man inte ser skogen för alla träd!

Posted on: 2007/6/6 18:21

See User information
84 10 28
Råtta/Skorpion

Posted on: 2007/6/6 18:46

See User information
Är fisk å född 1970...

Posted on: 2007/6/6 22:33
Äkta styrka är att våga erkänna sina svagheter

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Sale!

Du vill väl inte påstå att du skriver ihop allt det där själv... vad är det du sitter och kopierar och klistrar in egentligen?

Du är orm ,Jag tar tre ex. I ormens år 1965 !989 2001 "Kennedy+Martin Luther King " No more B & W på bussar bänkar
89 Berlinmurens fall , September 11 , nästa gång är det 2011.

Och logik hjälper heller inte Ormen - det vill säga om hon nu har något av den varan. Logik dödar Ormens intuition fullständigt.

I de flestas ögon är Ormen den illa beryktade reptil som orsakade syndafallet. I Edens lustgård bjöd den ondskefulla ormen den kära gamla Eva att äta av den förbjudna frukten och fick därmed Gud att fördöma henne och Adam och kasta ut dem ur paradiset. I bibeln står sedan att läsa hur Gud förbannade ormen för hans handling, något som var mycket orättvist, eftersom det ju var Gud och inte den stackars ormen som tillverkat frukten i fråga. Och ärligt talat, var hade vi stått i dag, om Adam och Eva fortfarande befunnit sig i paradiset? På grund av denna, visserligen intressanta men likväl mytiska berättelse, betraktas ormen som listig och opålitlig. Ingenting kan vara felaktigare. Säg "du din orm" till någon och det anses som en grov förolämpning, men kalla en kines för en orm och han eller hon lyser upp, eftersom du knappast kan ge en finare komplimang.

Rakt igenom feminin är Ormen själv född i klokhetens tecken och respekterad överallt i Asien. Hon tros föra tur och lycka med sig både när det gäller kärlek och pengar och om det finns en Orm i familjen menar kineserna att hennes barn kommer att bli utmärkta äktenskapspartners och att risfälten ska bära rika skördar. Dessutom är Ormar - särskilt då de kvinnliga - mycket vackra.

Eftersom Ormen är begåvad med lika stora delar klokhet och skönhet är det kanske lika bra att redan från början klargöra vilken slags skönhet och klokskap som avses. Vad beträffar kvinnliga Ormar är deras skönhet inte nödvändigtvis av filmstjärneslag. Undersöker vi henne centimeter för centimeter finner vi kanske att hon är en smula för mager, en aning för bred över höfterna, eller så skulle det inte skada om hennes näsa var en bråkdel kortare. Men detta är bagateller och i stort sett är den kvinnliga Ormens proportioner perfekta och hennes uppenbarelse är minst sagt bedövande och förtrollande. Ormkvinnan är, oavsett vilken form och storlek hon i övrigt har, alltid utrustad med små, utsökta händer, underbar hy och förföriska ögon, med vilka hon nyfiket kisar in i själen på alla hon möter, och som klara och strålande speglar hennes djupa sinnlighet. Vare sig hon är medveten om det eller inte, så döljer sig mycken oskuld innanför Ormens exotiska skinn. Hon är vad man bara kan beskriva som en femme fatale. Hon är sexsirenen personifierad, änkan som infinner sig i vittnesbåset klädd i svarta silkesstrumpor och hatt med sorgflor för att berätta om sin makes död. Ormkvinnor går in för kläder som framhäver deras dolda hemligheter. De har kjolar med slits i sidan och byxor som smiter åt som ett ormskinn.

Framför allt älskar kvinnliga Ormar smycken av alla slag och storlekar. Men tro inte att hon någonsin skulle gå ut med en billig imitation av pärlor runt sin mjuka, silkeslena hals. Nej, gäller det pärlor så duger bara de äkta som troligen kostat henne en årslön. Och ser du en kvinna med en fyrtioåtta karats diamantring på fingret, så kan du vara övertygad om att hon är Orm. Men skulle du känna dig dragen till denna så grant utsmyckade sexbomb, så lyssna först till den varning som kineserna utfärdar. Så fort en Ormkvinna fått dig i sitt våld så släpper hon dig aldrig, aldrig, aldrig... Precis som den ryktbara boaormen slingrar hon sig runt dig och kramar till, tills det känns som om du inte kan andas längre. Det Ormen äger släpper hon aldrig ifrån sig frivilligt.

I sammanhanget kan vi helt kort notera att det finns 25 000 ormarter. De varierar i storlek från den lilla skoremsormen till den gigantiska, cirka tolv meter långa anakondan, som kan sluka en hel häst. Därför är det kanske inte så konstigt att Ormar ofta har magbesvär! Precis som sin avlägsna kusin Draken lider Ormen av konstant dålig hälsa och hennes nervsystem är det ömtåligaste man kan tänka sig. Kanske är det därför som Ormen har en så stark intuition. När allt kommer omkring har ju nervsystemet sitt centrum i magregionen och varje chock får därför omedelbara effekter på magen.

Vid sidan av sin förmåga att förhäxa och ta någon i besittning, har Ormen också - för att uttrycka det milt - en högst personlig moraluppfattning. För oavsett hur stadgat och hederligt en Orm än må uppträda under sina senare levnadsår, finns det inte en enda gift eller ogift Orm som inte haft en eller flera affärer vid sidan om. Men det är lönlöst att klandra en Orm för hennes usla moral, hon har ett helt annat moralbegrepp än vi andra. Precis som Draken använder Ormen sin sexualitet som en del av sin livskraft, som en handling med vars hjälp hon upptäcker sig själv. Ormens kärlek är ofta av det själviska, bindande slaget, och vad du gör stå aldrig i vägen för en förälskad Orm. Finner hon sig bedragen slår hon blixtsnabbt tillbaka. Försök inte gömma dig, för hon hittar dig ändå alltid. Ljug ochhon märker det genast. Ta henne för idiot och hon blir trolös. Och glöm inte att Ormar är långsinta och tar den mest gruvliga hämnd. Det påstås att Ormens blod är kallt, men tro mig, det är kokhett.

Ormens klokhet påminner om hennes ägandebegär, något som snabbt visar sig när den sätts på prov. Men eftersom hennes skarpsinne dväljs någonstans i hennes hemlighetsfulla inre, har hon mycket liten kontroll över det. Ofta yttrar Ormen saker och ting utan att ha en aning om varför eller vad hon menat med det. Det är som om hon styrs av någon inre okänd makt. Men vad än källan är till hennes förunderliga skarpsinne, råder det inget tvivel om att det är det som ligger bakom hennes dragning till det andliga och övernaturliga. Ormar har förmåga att omfatta ett vitt spektra av filosofiska och religiösa tankegångar och anpassar sig lätt till det religiösa livets passiva och meditativa natur. Vare sig det rör sig om den senaste flugan inom zenbuddhismen eller någon excentrisk religion baserad på iakttagelserna av UFO:n, kan man vara säker på att hitta Ormar i församlingen. Men Ormar har fler strängar på sin lyra. I alla tider har de med närmast gudomlig inspiration ägnat sig åt musik och lyrik.

Ormens tredje stora specialitet är att samla på sig en förmögenhet. Ändå är Ormens förhållande till pengar något av en paradox. Han må vara aldrig så villig att dela med sig, både av sina råd och sin tid, men när det gäller pengar är han inte lika frikostig. Ormar varken lånar ut pengar, investerar dem eller slösar bort dem på sig själva. Detta gäller inte minst Ormar som upplevt en svår och ensam barndom. I sådana fall kan Ormen mycket väl komma att sluta som en av dessa snåla gamla människor som lever i eländiga små kyffen med en förmögenhet undanstoppad i madrassen.

Vad det än må bli av henne, och vare sig hon blir det genom ett överflöd av rikedom eller skönhet, eller som ett resultat av något romantiskt möte, så vet Ormen sitt värde och värderar det högt. I Ormens väsen finns något privat, nästan hemligt, men hon är alltid beredd att tala ut och diskutera saker om hon blir tillfrågad. Hon är inte den som bara babblar på, utan hon väljer sina ord med omsorg och uttrycker sig med en välartikulerad, precis och behaglig röst. Ormarnas rena röster gör att de ofta blir sångare.

Även om Ormar lyssnar noga till goda råd och ofta följer dem, föredrar ändå de flesta att lita på sin egen instinkt och sitt eget goda omdöme. Det är också viktigt att en Orm får gott om tid på sig när hon ska fatta beslut, annars kan hon råka illa ut. Om Ormen inte får den tid hon behöver för att hennes inbyggda klokhet ska leda henne rätt, fattar hon ständigt fel beslut. Och det hjälper inte om hon försöker resonera igenom problemet, det förvärrar i stället bara saker och ting. Och logik hjälper heller inte Ormen - det vill säga om hon nu har något av den varan. Logik dödar Ormens intuition fullständigt.

Ormen är synsk, något som kan vara lika uppseendeväckande som användbart. Ormar har sinne för humor och kan, med sina ofta kvicka och observanta inlägg, blåsa liv i vilket sällskap som helst. Ormen använder sig av sin humor i umgängeslivet, dels för att vinna beundran, dels för att avväpna dig. Ormen vet mycket väl att om hon bara kan få dig att skratta så utgör du inget hot mot hennes dröm om ett fridfullt och meditativt liv. Och skulle hennes skämt inte gå hem, kan den kvinnliga Ormen alltid kompensera det genom att knäppa upp ytterligare en knapp i blusen.

Det kinesiska ordet för orm - hsien - kan betyda både lat och avslappnad, men det är ett misstag att kalla Ormen för lat. En hoprullad orm under en sten kan mycket väl vara avslappnad och inte lat. Ormar är inte mycket för att jäkta omkring och de behöver vila ordentligt efter att ha ätit, älskat, ja, efter praktiskt taget allt de sysslar med. Och på vintern ligger de förstås i ide. Men i det stora hela är Ormar hårt arbetande varelser och långt ifrån lata. När de väl en gång förpliktat sig gentemot sin familj, sin älskade eller sitt företag, sliter de som få andra för att nå sitt mål. Och låt er inte luras av att Ormen verkar reagera långsamt, det är när hon ligger där orörlig, som hon är som mest mentalt aktiv. Det är då hon tänker, smider ränker och planerar nästa drag. Ormens tankeverksamhet är ständigt igång och när hon handlar går hon mycket grundligt tillväga. Ormar arbetar på de mest udda tider.

Ormen spelar många skiftande roller under sin livstid och ömsar ofta skinn. Men de yrken som passar Ormen bäst är sådana där han eller hon får användning av sin utmärkta röst, sin skönhet och klokhet. Ormar är i regel underbara sångare, skådespelare och dansare. Manliga Ormar kan lyckas bra som politiker - det gäller även kvinnliga - och skvallerkrönikörer. Man skulle kunna tillägga siare, om nu det räknas som ett yrke. Men allra bäst fungerar Ormen när hon är inblandad i någon form av fredsaktivitet. Ormar avskyr våld och kan bara tänka sig det i yttersta nödfall. Och inte behöver någon som är så vacker och charmig ta till knytnävarna för att lösa en tvist. Vilket är ytterligare en av anledningarna till att kineserna värderar Ormen så högt.

Manliga Ormar är mindre uppseendeväckande klädda än kvinnliga, men trots det kan det mycket väl hända att man möter herr Orm klädd i filthatt och kostym. Annars föredrar han skinnjackor, randiga skjortor och sidenslipsar. Ormmän uppträder aldrig sjaskigt klädda, det finns till och med de som tar på sig söndagskläderna när de ska gå och handla i affären runt hörnet.

Det vi kallar öde, kallar buddhisterna karma. Men det finns en viss skillnad, eftersom karma betyder mycket mer än just hur ditt liv kommer att utfalla. Karma innebär att allt du gör påverkas av det du tidigare gjort, vilket i sin tur påverkar efterföljande handlingar. Det är ungefär som att sticka på en ylletröja som aldrig blir färdig. Reptilerna Ormen och Draken är båda karmatiska tecken, vilket betyder att allt som händer dem är ett direkt resultat av hur de levt tidigare.

Som barn är Ormen ensam och missförstådd, och utvecklas smärtsamt långsamt. Föräldrarna blir ofta mycket besvikna när deras omvårdnad och kärlek inte verkar bära frukt. Den vuxna Ormen kommer att förlora en mycket kär och nära anförvant och också i övrigt är denna andra livsfas fylld av motgångar. Men livets slutfas är desto mer positiv och nu kan Ormen skörda ära och rikedom. Ett varningens ord bara! Kineserna säger att en Orm född på sommaren får lycka och rikedom, medan en Orm född under vinterns stormar utsätts för faror under hela sitt liv.

Posted on: 2007/6/7 0:10

See User information
Quote:

Bates wrote:
84 10 28
Råtta/Skorpion

Råtta/Skorpion

En skata med vass tunga om någon, Skorpionen som är född i Råttans år är pratsam och bitande. Denna person är oftast smidig och snabb liksom livlig. Han eller hon tycker förmodligen om alla typer av graciösa sporter och visar sig duktig i tävlingsbetonade idrotter.

Råtta/Skorpionen är en vänlig prick. Folk gillar honom eller henne direkt och kan aldrig ana att bakom det snabba leendet finns en sällsynt längtan efter makt. Han vill inte nödvändigtvis styra andra, men han vill ha en mäktig position på det område han har valt till sitt.

Råtta/Skorpionen har en stark karaktär. Han sjåpar sig inte och vet exakt vad han vill ha ut av livet. Med den smygande gamla Skorpionen som dämpar hans aggressivitet blir denna person mer reserverad än den genomsnittliga Råttan. Han tycker säkerligen om att få besök och att underhålla sina gäster på ett generöst sätt. Råtta/Skorpionen är oftast sällskaplig för sin egen vinnings skull, men hans charm är att han inte döljer detta faktum. Han är inte rädd för att erkänna att han ser efter sina och sina näras och käras intressen och att han har för avsikt att skydda dem med alla tillgängliga medel.

En av de mest slående egenskaperna i denna persons karaktär är hans vision och hans känsla för framtiden. Han är en utmärkt kritiker när det gäller både konst och politik och verkar ha ett sjätte sinne för vad som kommer att bli populärt och omtyckt under kommande år. Råtta/Skorpionen är mer än intelligent. Han är förslagen och slipad och full av lömskhet. Om han använder denna slughet på ett bra sätt som skapare eller beskyddare kommer Råtta/Skorpionens öde att bli lyckligt. Han är en omtänksam och förstående individ och kan göra mycket gott för mänskligheten. Om han emellertid skulle bli frestad av bedrägligheter så kan olycka drabba hans liv. Råtta/Skorpionen är mer sårbar för ogillande än han verkar.

Detta är i huvudsak en ädel natur, som på det hela taget inte vill att något ont ska hända andra. Han är både nervös och misstänksam, så han oroar sig mycket och kan drabbas av ångestattacker. Han är magnetisk och han visar upp en trevlig sida. Han tycker inte om när andra lägger sig i, men kan själv anklagas för beskäftighet. Råtta/Skorpionen njuter av att döma andra och är en mästare på att tvinga folk att ta ställning in i minsta detalj eller avslöja dem i känsliga ämnen. Denna person kan göra sig väldigt impopulär hos sina motståndare, om han inte är väldigt försiktig med vem han ger sina förhastade omdömen.

Den kreativa sidan hos Råtta/Skorpionen är oftast kvävd av hans behov av att tävla och vinna. Han hanterar inte misslyckanden på ett bra sätt. Han eller hon kan slås ner av bakslag och ger upp allt och flyttar ut på landet om samhället kommer i vägen.

Slutligen, Råtta/Skorpionen är fullt tillräcklig för sig själv. Trots att han envisas med att vilja glänsa över besegrade konkurrenter och att triumfera över dem han betraktar som sina motståndare, om han lär sig att luta sig tillbaka och granska läget, att lugna ner sig och undersöka sina problem noggrannt, kan han bli förvånad över att märka att han inte behöver mäta sina krafter med oppositionen för att bevisa sitt värde. Det är ändå uppenbart.
Kärlek

Råtta/Skorpionen kokar ihop komplicerade romantiska intriger. Han eller hon lockas inte av någon snabbt övergående älskare. Råtta/Skorpioner måste tycka att personen de till slut slår sig till ro med är ytterst ovanlig. De är extremt sensuella och helt upptagna av passion tidigt i livet. Ändå, eftersom de vet att de blir frestade av erövringar, beslutar de sig ofta för att gifta sig med hemmakära typer, vars blotta allvar håller Råtta/Skorpionen på den smala vägen. Det är kanske inte ofta man hör talas om partnern till denna upptagna, ibland förrädiska, själ. Det är för att den idealiska Råtta/Skorpion-partnern håller elden brinnande hemma.

Om du älskar en Råtta/Skorpion måste du beväpna dig med en knölpåksliknande förmåga att försvara dig själv. Råtta/Skorpionen är en hård och krävande kritiker. Han är inget mindre än en perfektionist när det gäller förhållanden, grubblande över varje detalj för att bekräfta känslans renhet. Denna person är tävlingsinriktad också och kan bli vansinnigt svartsjuk. Om han eller hon kan ränna runt så måste även du vara skyldig. Det är en underlig kovändning, men det är Råtta/Skorpionens specialitet.
Passar med

Du kan förmodligen gå hand i hand för evigt med en Buffel/Kräfta, Buffel/Jungfru eller Buffel/Fisk. Några andra av dina eventuella kandidater kan vara Drake/Stenbocken, Drake/Kräftan eller Drake/Fisken och även Apa/Kräftan, Apa/Jungfrun och Apa/Stenbocken. Alla av de föregående älskar att lyssna på dina bekymmer sent på natten. Ett mindre villigt öra får du från Häst/Oxen, Häst/Lejonet och Häst/Vattumannen. Se till att hålla avståndet till Katt/Oxar och Katt/Vattumän.
Hem och familj

Råttor födda i Skorpionens tecken har en stark vilja. De tycker om när deras omgivning säger något om dem, skryter lite med deras prestationer, är identifierbart deras och ingen annans. Många Råtta/Skorpioners inredning är elegant ultramodern. Denna individ tänker framåt och föreställer alltid sig själv som medlem i intelligentian. Råtta/Skorpioner är även kreativa och brukar vilja visa upp sitt arbete mest fördelaktigt hemma.

Råtta/Skorpion-föräldern är pålitlig och beskyddar sin avkomma. Denna person glömmer aldrig att vara förberedd för alla eventualiteter eller nödlägen. Precis som barn är improvisationens själ så ställer Råtta/Skorpionen ofta upp direkt när sonen eller dottern behöver en karta över Venus till skolan nästa dag och klockan redan passerat midnatt. Råtta/Skorpioner kommunicerar med sina barn.

Ett Råtta/Skorpion-barn är uppmärksamt och har lätt för att le redan från vaggan. Detta barn är en charmör. Han vill ha uppmärksamhet från föräldrar och lärare, grannar och kompisar. Han vet hur han ska få gillande genom prestationer. Han eller hon är väldigt kraftfull eller i annat fall upptagen med att söka makt. Dessa individer tävlar skoningslöst hela sina liv för att komma på första plats. De behöver uppmuntran från sina föräldrar för att sträva efter de saker de är intresserade av.
Yrke

Råtta/Skorpionens idealyrke är högljudd kritiker. Han är bäst på att plocka sönder situationer som behöver analyseras ner till minsta beståndsdel. Han eller hon är förmodligen klok inom juristyrket eller fantastisk på att diagnosticera sjukdomar, problemlösning inom industri eller underhållning eller att uppfinna saker som kräver minutiös uppmärksamhet på detaljer. Han har ett ljust sinnelag, men är hagalen och makthungrig.

Du kan anställa Råtta/Skorpionen, men hans eller hennes ögon kommer att vara riktade mot tronen ända från början. Råtta/Skorpioner föredrar förstaplatsen framför att vara underlydande och oftast har de inte onödiga betänkligheter inför att nå sina mål. De tränar eller lär sig tills de har kontroll över hela systemet och sedan bingo! De styr företaget. Ränksmideri är Råtta/Skorpionens liv. Som chef är Råtta/Skorpionen krävande och beskyddande, till och med nedlåtande. Eftersom han eller hon är väldigt effektiv på alla nivåer och kan utföra alla jobb som finns tillgängliga så kommer samma beteende att förväntas från underlydande.

Några karriärer som passar denna tävlingsinriktade persons natur är: modejournalist, försäkringssäljare, uppfinnare, idrottsman, artist, kritiker, politiker.

Posted on: 2007/6/7 0:28

Anonym
Jag vill också vara med! 17 april, 1983

See User information
Sale: Hade du något om juni '74 ? Måste kolla upp "regeringen" ;)

Posted on: 2007/6/9 7:17

See User information
Ja helt ok men fixa ett PM så får ni det där, ok

jag vill också vara med! 17 april, 1983 gäller dig oxo fixa pm

-------------------------------------------------------------------
bumblebee wrote:
Sale!

Var detta en fråga eller påstående? bumblebee är det något jag missat i just din analys?

Posted on: 2007/6/10 3:30

Anonym
Här finns länk bumblebee:

http://www.monika.nu/horoskop/

See User information

Posted on: 2007/6/11 5:16

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper