vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: Ny 9/11-FILM: "The Third Stage"...(Skrämmande bra gjord!)

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Icehorn wrote:

Vad är det Rockefeller säger som är ogenomförbart med dagens teknik ?

...OCH...

Du är den som drar upp konceptet om att få in detta chip i folk i hemlighet. Kontroll och fjärrstyrning bla bla bla.var fick du detta ifrån ?

Varför ber du mig och andra att spekulera i hur vi utan vår vetskap får dessa chip injicerade i oss. Det är ju ingenting jag ställer mig bakom alls.

Följande är fakta och jag vill veta vad du menar med att tekniken inte har nått så här långt.

FAKTA #1: Implantat med RFID-teknik från VeriChip har godkänts för användning i människor

FAKTA #2: Implantaten bärs idag av ett antal FRIVILLIGA som är vandrande bevis för att detta är verklighet

FAKTA #3: Dessa FRIVILLIGA fjärrstyrs inte utan bär inom sig den 16-siffriga nyckel som identifierar dom mot extern information

FAKTA #4: Myndigheter i USA har lagstiftat mot PÅTVINGAD (inte hemlig - påtvingad) injektion och visar en oro från högre ort

FAKTA #5: Sjukhus har skrivit upp sig för användning av tekniken. De lär väl ha sett någon form av demonstration av densamma

FAKTA #6: VeriChip ägs till största delen av Applied Digital som i sin tur har fått sitt arbete bekostat av IBM

FAKTA #7: Det IBM-utvecklade hålkortsystemet effektiviserade nazisternas judeförföljelse samt förintelse

Vissa är Rockefeller idé genomförbar bara att man inte har lyckats med det p.g.a praktiska problem så även om det går har man inte lyckats till 100 % idag.

Flera har påstått att det finns hemliga chip inplanterade i oss som används för att styra oss och den tekniken finns inte idag att genomföra det så ställer du dig inte bakom det köper jag dina argument om det.

RFID tekniken är känd och alla applikationer som man hittar på med den tekniken vet man den inte kan styra oss på något sätt.

Att USA hittar på saker med RFID tekniken innebär inte att resten av världen vill gör samma saker som att injektera dem i senildementa som jag sett som förslag.

Jag anser att du drar det för långt om IBM. Är det IBM fel att nazisterna använde deras hålkort?

Det är som att påstå att de styrande i Burma tittar på Sonys TV och att Sony därmed är skyldig för den diktatur som finns i Burma.
Att USA hittar på saker med RFID tekniken innebär inte att resten av världen vill gör samma saker som att injektera dem i senildementa som jag sett som förslag.

som jag sett som förslag. Källa tack annars maler du lufft.Om du nu sett å inte tittat "bara" Eller samma medecin "bilder tack"F.

Posted on: 2007/6/7 15:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

zink wrote:

Man har inte planterat in RFID chip i någon person i hemlighet.

Bevis på det tack!!!

Källa? Har du oberoende källor som kan bekräfta det?

Hur f-n vet du det????

Det som görs i hemlighet är väl meningen att det inte ska komma ut till allmänhetens kännedom!

Ännu ett intellektuellt akrobatnummer av zirkusartisten, zink!

Posted on: 2007/6/7 16:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Quote:

zink wrote:

Bevis på det tack!!!

Källa? Har du oberoende källor som kan bekräfta det?

Hur f-n vet du det????

Det som görs i hemlighet är väl meningen att det inte ska komma ut till allmänhetens kännedom!

Ännu ett intellektuellt akrobatnummer av zirkusartisten, zink!

Källa? Har du oberoende källor som kan bekräfta det? Å inga kusiner som har en kompis som känner , en, kusin som vet att det finns "ett dotter bolag"som "vet "att huvud bolaget" har sagt att allt lämmnas åt slumpen"ingen kommer att veta" varför jag inte vet" vem som drog i gång 911, Så var det ingen som fick damm i munnen. Det var kanske alla på manhattan som "pull a joint at same time" för min kusin sa så. När är du född Zink många jobb, jobbigt

Posted on: 2007/6/7 17:47

Anonym
Quote:

sale wrote:

som jag sett som förslag. Källa tack annars maler du lufft.Om du nu sett å inte tittat "bara" Eller samma medecin "bilder tack"F.

Otroligt att du inte kom på det själv:

http://www.verichipcorp.com/

See User information
Quote:
Vissa är Rockefeller idé genomförbar bara att man inte har lyckats med det p.g.a praktiska problem så även om det går har man inte lyckats till 100 % idag.

Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Deras plan för en fullständigt mikrochippad befolkning har ju så klart inte blivit verklighet. Detta beror dock inte på några andra förhinder än att majoriteten av folket inte skulle acceptera det.

Något du och andra missar är ju hela introduktionen till ett implantat. Det står ju ganska klart att man på något sätt vill få oss att acceptera att bära ett sådant, vilket åtminstone får mig att ställa frågan: hur ? Hur långt är de beredda att gå för att "bevisa" att ett implantat är A och O i det nya samhället ?

Quote:
Flera har påstått att det finns hemliga chip inplanterade i oss som används för att styra oss och den tekniken finns inte idag att genomföra det så ställer du dig inte bakom det köper jag dina argument om det.

Bra att vi är överrens

Quote:
RFID tekniken är känd och alla applikationer som man hittar på med den tekniken vet man den inte kan styra oss på något sätt.

Jo, RFID som teknik är en sak. Den är ingen större hemlighet. Jag försöker hålla tekniken i allmänhet skild från injicerbart RFID-implantat när jag diskuterar detta. Men du vill gärna presentera problemet som en eventuell styrning av oss. Borde inte diskussionen såväl här som i TV och tidningar gå lite mera på djupet vad gäller problemen med att tekniken ens har fått gå så här långt ?

Det verkar hitta in i en artikel för att sedan försvinna lika snabbt. Denna är från 2004. Mycket har hänt sedan dess.
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_8678867.asp

Quote:

Från internationella bankirer och globalister kan du alltid räkna med att det som utvecklas i ett land snart blir verklighet på andra håll. Man testar ju bl.a olika samhällsmodeller i diverse länder. Policyn om ett barn per familj i Kina har ju redan övergått till en motsvarande diskussion i västvärlden - fast här sträcker man sig till två barn per familj. Likaså har ju Sverige och det amerikanska Department of Homeland Security ett samarbete om övervakningsteknik. Steget är knappst långt att introducera fördelarna med att bära tekniken i kroppen när man nu ändå håller på.

Här är en av få svenska sidor som tar övervakningsamhällets risker på stort allvar. Ett måste för den som vill veta.
http://www.stoppa-storebror.se/

Quote:
Jag anser att du drar det för långt om IBM. Är det IBM fel att nazisterna använde deras hålkort?

Det är som att påstå att de styrande i Burma tittar på Sonys TV och att Sony därmed är skyldig för den diktatur som finns i Burma.

Det är ju inte något värst bra motexempel då jag inte finner tv-tittande vara ett brott mot mänskligheten (man kan ju iofs undra om det inte är ett brott mot sin egen person, dock )

Faktum är att ett stort arbete lagts ner på att kartlägga IBMs affärer med nazisterna och IBM arbetade främst genom sina europeiska bolag. Edwin Black, författaren till "IBM and the Holocaust" har grävt en hel del i denna bisarra relation. Det sker ju naturligtvis inte utan kritik och IBM hävdar så klart att de inte hade någon kontroll när kriget bröt ut.

Detta bygger dock vidare på hur verkligheten egentligen såg ut vad gäller nazisterna och den övriga västvärlden. En journalist har grävt fram dokumenten som visar att Prescott Bush använde sin bank för handel med nazisterna. Den familjen har en kuslig förmåga att tjäna på krig. Likaså förde amerikanska myndigheter över en del nazister till USA för sin kunskap och ett fortsatt arbete. Vi ges en mycket förvrängd bild av nazisternas verkliga relation till omvärlden och information som ovanstående återfinns knappast i läroböckerna om andra världskriget. Du borde fråga dig varför.

En sak har jag sparat till sist vad gäller nazisterna och USA. Den här historien fick ialla fall upp pulsen på mig första gången jag läste om den. Den ger ytterligare vikt till det faktum att en agenda mot USA har existerat sedan Federal Reserve tog över valutan i landet 1913.

Fascister inom storindustrin och internationella bankirer skulle genomföra en kupp mot FDR men misslyckades då General Smedly Butler som infiltrerat gänget exponerade deras plan. Detta var 1933 - samma år som hitler gör sig till diktator i Tyskland. Samma år bildar Vidkun Quisling sitt nationalistparti i Norge - 7 år innan han skänker Norge till nazisterna. Ytterligare en tråd har knutits mellan nazisterna och Wall Street. Huvudorganisationen bakom kuppförsöket, "The American Liberty League" beskrivs dessutom som en företagsvänlig högerorienterad tankesmedja vars medlemmar till stor del uteslöts ur kommissionens slutliga rapport. Lustigt hur man plötsligt börjar tänka på PNAC och 9/11 commission. Allt upprepar sig. Smedly Butler gav sig dock inte utan gick ut i radio med namnen på de inblandade. Dessa företag är idag bland världens mäktigaste och rikaste.

Man kan peta i detaljer och klyva hår in i det sista, men helheten som binder samman alltihop kan man inte bortse från. Det måste väl även du förstå, zink ?

Referenser:

Ett kuppförsök stoppas
http://coat.ncf.ca/our_magazine/links/53/53-index.html

IBMs relationer med nazisterna
http://news.com.com/Probing+IBMs+Nazi ... n/2009-1082_3-269157.html

Prescott Bush (hoppas länkbuggen försvinner en dag)
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1312540,00.html

Operation Paperclip
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Paperclip

Du började ju egentligen med att fråga om världsregimen som sådant och det här är väldigt viktig information för en debatt om den agendan. Världsregimen finns ännu inte i sin rätta form. Det handlar än så länge om ett febrilt arbete från globalisternas och de internationella bankirernas sida för att bryta ner nationalstaterna och konsolidera administration, rättigheter, lagar, ekonomi och militär till en central administration - en region i taget. Vi har nu europeiska unionen, afrikanska unionen, asiatiska unionen och Rockefeller & co gör vad de kan för att frambringa den nordamerikanska unionen.

Samma recept som tidigare - handelsavtal knyter de tre länderna samman och övergår sedan till permanenta avtal om gemensam valuta, avskaffad byråkrati för gränsöverskridande verksamheter följt av en oundviklig radering av gränserna. Vi står redan på tröskeln till detta även i EU. Det behövs bara lite fler underskrifter från folk högre upp. Vad jag förstått så återstår bara ett fördrag för englands drottning att skriva under så har nationen upphört att existera - utbytt mot 9 regioner som lyder under nya former. Glöm inte heller att ett första transatlantiskt fördrag nu skrivits mellan USA och EU.

Eliten har bråttom idag. De lever på lånad tid och börjar tydligen redan knyta samma band mellan världsregionerna som vi en gång gjorde mellan våra EU-länder. Detta förstår du, är grunden för den världsregim vi talar om. Desvärre lär den inte ta form utan att fler katastrofer som depression och ytterligare 9/11 kommer att bana väg för den.

OK, måste sluta någon gång. Detta blev stort och det är synd att det inte går att förklara enklare. Det som skulle bli ett debattinlägg blev mer av en artikel. Vi får väl helt enkelt ta det bit för bit.

Posted on: 2007/6/8 12:58

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Quote:

Jag förstår inte riktigt vad du menar här. Deras plan för en fullständigt mikrochippad befolkning har ju så klart inte blivit verklighet. Detta beror dock inte på några andra förhinder än att majoriteten av folket inte skulle acceptera det.

Något du och andra missar är ju hela introduktionen till ett implantat. Det står ju ganska klart att man på något sätt vill få oss att acceptera att bära ett sådant, vilket åtminstone får mig att ställa frågan: hur ? Hur långt är de beredda att gå för att "bevisa" att ett implantat är A och O i det nya samhället ?

Quote:

Jo, RFID som teknik är en sak. Den är ingen större hemlighet. Jag försöker hålla tekniken i allmänhet skild från injicerbart RFID-implantat när jag diskuterar detta. Men du vill gärna presentera problemet som en eventuell styrning av oss. Borde inte diskussionen såväl här som i TV och tidningar gå lite mera på djupet vad gäller problemen med att tekniken ens har fått gå så här långt ?

Det verkar hitta in i en artikel för att sedan försvinna lika snabbt. Denna är från 2004. Mycket har hänt sedan dess.
http://www.svd.se/dynamiskt/brannpunkt/did_8678867.asp

Quote:

Från internationella bankirer och globalister kan du alltid räkna med att det som utvecklas i ett land snart blir verklighet på andra håll. Man testar ju bl.a olika samhällsmodeller i diverse länder. Policyn om ett barn per familj i Kina har ju redan övergått till en motsvarande diskussion i västvärlden - fast här sträcker man sig till två barn per familj. Likaså har ju Sverige och det amerikanska Department of Homeland Security ett samarbete om övervakningsteknik. Steget är knappst långt att introducera fördelarna med att bära tekniken i kroppen när man nu ändå håller på.

Här är en av få svenska sidor som tar övervakningsamhällets risker på stort allvar. Ett måste för den som vill veta.
http://www.stoppa-storebror.se/

Quote:

Det är ju inte något värst bra motexempel då jag inte finner tv-tittande vara ett brott mot mänskligheten (man kan ju iofs undra om det inte är ett brott mot sin egen person, dock )

Faktum är att ett stort arbete lagts ner på att kartlägga IBMs affärer med nazisterna och IBM arbetade främst genom sina europeiska bolag. Edwin Black, författaren till "IBM and the Holocaust" har grävt en hel del i denna bisarra relation. Det sker ju naturligtvis inte utan kritik och IBM hävdar så klart att de inte hade någon kontroll när kriget bröt ut.

Vad jag menar är att det är bara RFID tekniken som är klar idag och att även den som med Wal-Marts prislappar ändå blev krångligare än de hade räknat med.

Inplantat av annat slag är ännu på forskningsstadiet och det som forskas mest på i dag är nanotekniken där man ska kunna via små robotar transportera läkemedel till rätt plats i kroppen och därmed kunna använda mindre läkemedel och få bra effekt av dem.

De som är mest intresserade av nanotekniken är ytbehandligsindustrin för att kunna bygga mycket tunna ytor och att de skulle var inne på något övervakningsidé har jag svårt att se.

Här anser jag att man först bör studera mikro och nanotekniken var den står idag istället för gissa för mycket och bygga idéer på det.

När det gäller IBM och dess aktiviteter under andra världskriget har jag svårt att se någon koppling mellan det och ett eventuell framtida övervakningssamhälle med hjälp av mikro och nanoteknik. Jag anser att IBMs aktiveteter under andra världskriget är en helt annan fråga att diskutera.

See User information
Generalblinde och döve zink har gjort det igen!!!!

Så när forskare på bl.a Loyola Univeritetet pratar om att det största problemet för att kunna skapa totalövervakade medborgare idag inte är tekniken, för den är redan så raffinerad så det kan genomföras i dag, utan problemet är HUR man ska kunna övertyga befolkningen om dess nyttigheter och hur man skall marknadsföra tekniken med microchippning till folket.

Och Jag väntar fortfarande med spänning på bevisen för ditt påstående:

"Man har inte planterat in RFID chip i någon person i hemlighet."

Posted on: 2007/6/8 14:35

Edited by bennybear on 2007/6/8 15:23:36

See User information
Du kan hälsa din "kompis" att han inte vet ett skit,och därför sluta och tipsa dig .För det blir bara fel. Å jag har bestämt mig att sluta #lära# dig . Otroligt billig är du .Zink så här är verkligheten ..men det vet du.

The Japanese chipmaker recently showed off an RFID microchip that is just 0.3 square millimeter square. Eat THAT u mf.

Hitachi Unveils Smallest RFID Chip

March 14, 2003 - Hitachi, the Japanese semiconductor company, has unveiled a prototype for the next generation of its µ-Chip (pronounced mu-chip). The chip is just 0.3 millimeters square, roughly half the size of the smallest RFID chip on the market.

The chip operates at 2.45 GHz and stores a 128-bit number based on the "mu-chip ID number criterion" developed by Hitachi, which issues the numbers. The number is written to the chip during the silicon fabrication process and cannot be changed. The current mu-chip can be read from about a foot away (30 cm). The new version is expected to maintain the same performance standards.

http://www.rfidjournal.com/article/articleview/337/1/1/

-------------------------------------------------------------------
Called the VeriChip, the device could open up a broad new segment for the $900 million-a-year RFID business, especially if society embraces the idea of using microchips for human identification. Applied Digital executives ultimately believe that the worldwide market for such implantable chips could reach $70 billion per year.

"The human market for this technology could be huge,"

-----------------------------------------------------------------------Om chip vägras innebär det:

- sämre hemförsäkring för o-chippad kropp?
- längre dagiskö för o-chippat barn?
- högre hundskatt för o-chippad hund?
- Kommer vägran att inte bli chippad att villkoras?
- Vem tjänar ekonomiskt på att alla chippas?
- Kan chip fjärrladdas? Svaret är ja. Vad betyder det?

Chippet ska tydligen laddas med information av typen:
personnummer, digitaliserat fingeravtryck, medicinsk journal,
info om ev. brottsbelastning. Något mer?

Parallellen med en mobiltelefon är uppenbar. Den fungerar ju
som positioneringssystem genom triangulering. Tydligen kan
även en mobiltelefon fungera som bugg eftersom den kan
aktiveras via en basstation och lyssna av vad som sägs i
närheten av telefonen trots att den är avstängd. Hur kan det
vara möjligt? Jo, när en mobiltelefon är avstängd är det
fortfarande ström i kretsarna och den kan fjärrmanövreras via
en basstation. Vi tror den är avstängd bara för att displayen
är avstängd och den lilla lampan är släckt. Uppgiften kommer
från mobiltelebranschen och källan är säker. Märket är Ericsson.

Zink jobbar med mobiltelebranschen , Och säger ingenting om detta. Du är ond på riktigt zink. Den känslan har jag om dig"ondskan" ditt kräk.Fulaa ord , Men du är tamig fan ett kräk

Då smarta datachips så långt har ytterst begränsade möjligheter att interagera med eller att styra våra kroppar eller sinnen, ligger knappast faran ännu i vad som skulle ske med våra kroppar eller personlighet. Men däremot skulle det innebära en ovillkorlig kontroll över vår rätt att bestämma var vi vill vara utan att någon annan vet om det. Å andra sidan har vi ju redan sagt "ja tack" till den kontrollen i den stund vi ständigt ilar kring med påslagna mobiltelefoner.

När vi har sagt ja till mobiltelefonen har vi automatiskt sagt ja
till att bli chippade? Det hoppas jag inte. Jag har inte skrivit på
något sådant kontrakt.

---------------------------------------------------- vidare

Uppgiften blev för mig känd för ett par år sedan och den gällde
en Ericsson-telefon ytterligare några år innan det. Var vi står idag
vet jag inte. Alla telefoner kanske är förberedda.

Det är bissart att det som gör att detta övervakningssamhälle
"självinstalleras" är för att vi svenskar snabbt anammar ny
teknik. Vi kryper in i det av egen kraft.
------------------------------------------------

FDA approves implanted RFID chip for humans

http://arstechnica.com/news.ars/post/20041013-4305.html

---------------------------------------------------------------------

Microchip först till hunden och sedan...

Rapport från alias Mr Kentroversy, Buffalo, New York.

Mycket fascinerande observation från verkligheten i USA, en verklighet som visar att microschipens väg in under skinnet på oss människor bl a sker via våra husdjur. När Kentyroversy [han kallar sig så] skulle köpa en ny hund frågade hundsäljaren om han ville ha sin hund "microchippad".

Vid en närmare granskning av erbjudandet visar det sig att det anspelar på våra känslor och rädsla att förlora djuret [jämför med försäkringsbranschens argumentation] samt att chip-tillverkarna [IT-industrin] samarbetar med hundmatindustrin [samma som gör mat till människor] och vaccinationsindustrin [läkemedelsbranschen].

Vilken fin service och praktisk samordning, bara för mig och min hund, eller hur? Kentroversy frågar ironiskt efter att han läst erbjudandet nedan: "This sounds so wonderful -- where can I sign up for this service for my entire family?!"

-------------------------------------

Once the microchips have been pushed as a fashion statement, then as a safety measure, and a keeper of important health records, an order will go through that will mandate the ENTIRE POPULATION be CHIPPED. This will likely come on the heels of a false-flag terrorist event so devastating – we in America will see an entire city vaporized – no one will dare to go against the order. And, if any do – they will be simply sent to one of the re-education camps that are already set up and waiting for the order to go live. If any reader doubts my words here, simply check into the REX-84 program – it’s all there in black and white.

http://kentroversypapers.blogspot.com ... /08/microchip-agenda.html

Zink har tappat bollen .För han varnade inte oss.
http://photos1.blogger.com/blogger/3157/1220/320/verichip2.jpg

Som ni ser så har tråden ändrat karaktär tack vare Disinfo agenterna..

Posted on: 2007/6/10 3:19

Edited by sale on 2007/6/10 4:13:52

Anonym
När Zink vill förstärka något så nämner han experter som kan allt om ämnet, o inte skulle han eller hon ha fel. Men när det kommer experter från det andra hållet så avfärdar han dom!

Mästare på att ljuga ihop en nwo verision av verkligheten!

See User information
Zvart bälte i verklighetsförvanskning....kallas det..

Posted on: 2007/6/10 9:12
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Zink, för det första är du mycket naiv vad gäller tillämpningen av RFID-teknik. Vad är det du inte förstår ? Vad är det för en typ av uppenbarelse du väntar på ?

http://www.verichipcorp.com/content/company/rfidtags#implantable

Once inserted just under the skin, via a quick, painless outpatient procedure (much like getting a shot), the VeriChip™ can be scanned when necessary with a proprietary VeriChip reader, whether handheld or wall-mounted. A small amount of radio frequency energy passes from the reader energizing the dormant microchip which then emits a radio frequency signal transmitting the individuals unique verification number. This number can then be used for such purposes as accessing personal medical information in a password-protected database or assessing whether somebody has authority to enter into a high-security area.

Exakt vilka är problemen för VeriChip enligt dig ?

- Implantaten har av FDA godkänts för användning på människor
- De bärs redan i olika syften, främst som demonstration men testas också på en del företag och klubbar
- Lagstiftningar mot påtvingad användning har redan tagit fart. Tydligen är folkets representanter mer oroade än vad du är.

Om man inte börjar reagera i tid när något känns fel så blir man inte långlivad i den världen. Om det luktar rök i ditt hem, väntar du då tills du har tredje gradens brännskador innan du börjar inse att det faktiskt brinner ?

Det som fortfarande återstår är en mottaglig befolkning. En marknad för tillämpningen. Brandlarmet borde gå för vem som helst när man lägger ihop följande. FDA-godkänt implantat på människor + Rockefellers önskan om en mikrochippad befolkning = stor anledning till oro.

Vem sätter du din förhoppning till, Zink ? Tror du att våra Bilderbergpolitiker kommer att rädda dig ur den här situationen ? Tror du att Bildt hänger med Rockefeller och Kissinger på slutna möten för att se hur man kan bevara dina intressen ?

Kort sagt: vad ska det till för att du ska se vad som händer ?

Du ser ingen koppling i historiska händelser bara för att dina trogna historieforskare och akademiker inte berättat om detta i sina vetenskapsmagasin. Hur naiv kan man bli egentligen ?

Nazisterna utnyttjade inte bara tekniken utan förde ett strategiskt samarbete med IBM som vidareutvecklade tekniken såväl före som under andra världskriget. Jag lade till de övriga händelserna före och under kriget för att ge dig ett perspektiv du antagligen inte fått lära dig på historielektionerna. Bush, Kuppförsöket och operation Paperclip är säkert bara toppen på isberget men borde vara händelser som du inte bara kan sopa under mattan.

Posted on: 2007/6/10 11:16

Anonym
Quote:

sale wrote:
Du kan hälsa din "kompis" att han inte vet ett skit,och därför sluta och tipsa dig .För det blir bara fel. Å jag har bestämt mig att sluta #lära# dig . Otroligt billig är du .Zink så här är verkligheten ..men det vet du.

The Japanese chipmaker recently showed off an RFID microchip that is just 0.3 square millimeter square. Eat THAT u mf.

Hitachi Unveils Smallest RFID Chip

March 14, 2003 - Hitachi, the Japanese semiconductor company, has unveiled a prototype for the next generation of its µ-Chip (pronounced mu-chip). The chip is just 0.3 millimeters square, roughly half the size of the smallest RFID chip on the market.

The chip operates at 2.45 GHz and stores a 128-bit number based on the "mu-chip ID number criterion" developed by Hitachi, which issues the numbers. The number is written to the chip during the silicon fabrication process and cannot be changed. The current mu-chip can be read from about a foot away (30 cm). The new version is expected to maintain the same performance standards.

http://www.rfidjournal.com/article/articleview/337/1/1/

Detta chip kan om du läser artikel kan bara detekteras på 30 cm håll.

Quote:

-------------------------------------------------------------------
Called the VeriChip, the device could open up a broad new segment for the $900 million-a-year RFID business, especially if society embraces the idea of using microchips for human identification. Applied Digital executives ultimately believe that the worldwide market for such implantable chips could reach $70 billion per year.

"The human market for this technology could be huge,"

-----------------------------------------------------------------------Om chip vägras innebär det:

- sämre hemförsäkring för o-chippad kropp?
- längre dagiskö för o-chippat barn?
- högre hundskatt för o-chippad hund?
- Kommer vägran att inte bli chippad att villkoras?
- Vem tjänar ekonomiskt på att alla chippas?
- Kan chip fjärrladdas? Svaret är ja. Vad betyder det?

Chippet ska tydligen laddas med information av typen:
personnummer, digitaliserat fingeravtryck, medicinsk journal,
info om ev. brottsbelastning. Något mer?

Detta är bara på förslag och har inte gått i produktion.

Quote:

Parallellen med en mobiltelefon är uppenbar. Den fungerar ju
som positioneringssystem genom triangulering. Tydligen kan
även en mobiltelefon fungera som bugg eftersom den kan
aktiveras via en basstation och lyssna av vad som sägs i
närheten av telefonen trots att den är avstängd. Hur kan det
vara möjligt? Jo, när en mobiltelefon är avstängd är det
fortfarande ström i kretsarna och den kan fjärrmanövreras via
en basstation. Vi tror den är avstängd bara för att displayen
är avstängd och den lilla lampan är släckt. Uppgiften kommer
från mobiltelebranschen och källan är säker. Märket är Ericsson.

Detta kände jag till det är bara att ingen har frågat om det. SonyEricsson håller på att se över detta problem så att det inte ska gå att göra det du beskriver vilket jag hoppas att du också har läst.

Quote:

Zink jobbar med mobiltelebranschen , Och säger ingenting om detta. Du är ond på riktigt zink. Den känslan har jag om dig"ondskan" ditt kräk.Fulaa ord , Men du är tamig fan ett kräk

Sådana kommentarer håller då jag inte på med.

Quote:

Då smarta datachips så långt har ytterst begränsade möjligheter att interagera med eller att styra våra kroppar eller sinnen, ligger knappast faran ännu i vad som skulle ske med våra kroppar eller personlighet. Men däremot skulle det innebära en ovillkorlig kontroll över vår rätt att bestämma var vi vill vara utan att någon annan vet om det. Å andra sidan har vi ju redan sagt "ja tack" till den kontrollen i den stund vi ständigt ilar kring med påslagna mobiltelefoner.

När vi har sagt ja till mobiltelefonen har vi automatiskt sagt ja
till att bli chippade? Det hoppas jag inte. Jag har inte skrivit på
något sådant kontrakt.

---------------------------------------------------- vidare

Uppgiften blev för mig känd för ett par år sedan och den gällde
en Ericsson-telefon ytterligare några år innan det. Var vi står idag
vet jag inte. Alla telefoner kanske är förberedda.

Det är bissart att det som gör att detta övervakningssamhälle
"självinstalleras" är för att vi svenskar snabbt anammar ny
teknik. Vi kryper in i det av egen kraft.
------------------------------------------------

FDA approves implanted RFID chip for humans

http://arstechnica.com/news.ars/post/20041013-4305.html

---------------------------------------------------------------------

Microchip först till hunden och sedan...

Rapport från alias Mr Kentroversy, Buffalo, New York.

Mycket fascinerande observation från verkligheten i USA, en verklighet som visar att microschipens väg in under skinnet på oss människor bl a sker via våra husdjur. När Kentyroversy [han kallar sig så] skulle köpa en ny hund frågade hundsäljaren om han ville ha sin hund "microchippad".

Vid en närmare granskning av erbjudandet visar det sig att det anspelar på våra känslor och rädsla att förlora djuret [jämför med försäkringsbranschens argumentation] samt att chip-tillverkarna [IT-industrin] samarbetar med hundmatindustrin [samma som gör mat till människor] och vaccinationsindustrin [läkemedelsbranschen].

Vilken fin service och praktisk samordning, bara för mig och min hund, eller hur? Kentroversy frågar ironiskt efter att han läst erbjudandet nedan: "This sounds so wonderful -- where can I sign up for this service for my entire family?!"

-------------------------------------

Once the microchips have been pushed as a fashion statement, then as a safety measure, and a keeper of important health records, an order will go through that will mandate the ENTIRE POPULATION be CHIPPED. This will likely come on the heels of a false-flag terrorist event so devastating – we in America will see an entire city vaporized – no one will dare to go against the order. And, if any do – they will be simply sent to one of the re-education camps that are already set up and waiting for the order to go live. If any reader doubts my words here, simply check into the REX-84 program – it’s all there in black and white.

http://kentroversypapers.blogspot.com ... /08/microchip-agenda.html

Zink har tappat bollen .För han varnade inte oss.
http://photos1.blogger.com/blogger/3157/1220/320/verichip2.jpg

Som ni ser så har tråden ändrat karaktär tack vare Disinfo agenterna..

Man vad är det med dig. Du presenterar hela tiden känd information och påstår att jag inte känner till den eller varnar för den.

Då all chippning som verkligen har gjorts har skett på frivillig väg vad finns de att varna för? Om några framtida chip ska in i oss så kommer detta inte att ske i hemlighet av den enkla anledningen att systemen kommer, vilket de gjort hitintills, att strula på ett eller annat sätt och har man då satt in chip i hemlighet kommer det att uppdagas.

Det är bara en mirakelteknik som aldrig strular som kan göra chippning i hemlighet och någon sådan teknik har ännu inte dykt upp vad jag vet.

Sedan kan du och andra vilket länkarna visar läsa om denna teknik och då finns det inte som kommer i henlighet över oss utan att någon webbsida rapportera om det. Men att de idag skulle finns en hemligt chipteknik finns det inte tekniska förutsättningar för.

Att dessutom experten i rummet bredvid sågas säger mer om hur kunskap ses på detta forum än vilken expert han egentligen är.

See User information
Zink, rent hypotetiskt - om myndigheterna får igenom en lag om att bära implantat..kommer du att ta upp kampen mot detta ?

Rak fråga..kräver ett enkelt svar.

Posted on: 2007/6/11 14:22

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Zink, rent hypotetiskt - om myndigheterna får igenom en lag om att bära implantat..kommer du att ta upp kampen mot detta ?

Ja, jag skulle gå emot den lagen då den innebär ett för krångligt sätt att hålla reda på folks identitet.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

Icehorn wrote:

Ja, jag skulle gå emot den lagen då den innebär ett för krångligt sätt att hålla reda på folks identitet.
Ja lika krångligt som att spåra en mobiltelefon och dess telefonnummer å det är ju jävligt krångligt....men vi kanske skulle börja kalla det för en personlig transponder.........så kanske du också begriper vad det är.........

Posted on: 2007/6/11 19:52

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Ja lika krångligt som att spåra en mobiltelefon och dess telefonnummer å det är ju jävligt krångligt....men vi kanske skulle börja kalla det för en personlig transponder.........så
kanske du också begriper vad det är.........

Där har du faktiskt fel. Det är lättare att spåra en mobiltelefon. De måste för att gå att ringa med ha kontakt med minst en antenn men ofta har den kontakt med tre och kan då via tre lokalistera inom några hundra meter när. Allt du ringer med den loggas så att man kan se varifrån du ringt och till vem. Polisen begär ofta ut detta från loggarna för att kunna spåra brottlingarnas rörelser om de har använt mobiltelefoner.

Anonym
Quote:

zink skrev:

Då tar vi det tydligare.

Jag tycker vi förtydligar ytterligare.
Om det var en hemlighet skulle du inte veta det. Då skulle det inte vara en hemlighet.

Är inte idén att de inte ska behöva tvinga på människor chippet? Folket kommer väl kräva det eftersom det är så "säkert"?

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

gaston wrote:
Ja lika krångligt som att spåra en mobiltelefon och dess telefonnummer å det är ju jävligt krångligt....men vi kanske skulle börja kalla det för en personlig transponder.........så
kanske du också begriper vad det är.........

Där har du faktiskt fel. Det är lättare att spåra en mobiltelefon. De måste för att gå att ringa med ha kontakt med minst en antenn men ofta har den kontakt med tre och kan då via tre lokalistera inom några hundra meter när. Allt du ringer med den loggas så att man kan se varifrån du ringt och till vem. Polisen begär ofta ut detta från loggarna för att kunna spåra brottlingarnas rörelser om de har använt mobiltelefoner.
Jepp, ska försöka undvika den ironiska undertonen i fortsättningen....sorry zinken

Posted on: 2007/9/15 9:48

Anonym
Vart hittar jag torrent eller annan nedladdningsmöjlighet till denna?

Hittade inget på CC...

See User information
¨finns ju länk till google video.. Eller du måste ladda hem den?

Posted on: 2007/9/16 3:41
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper