vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lyckopiller gör dig känslomässigt avtrubbad!!

See User information
Så här i höstmörkret tänkte jag ta upp det här med antidepressiva preparat (lyckopiller) som de multinationella läkemedelsföretagen öser ut på marknanden.
Dessa läkemedelsföretag är i huvudsak "Illuminatiföretag" som med hjälp av psykiatrin försöker pracka på folket denna "kemiska tvångströja".
Namnen på dessa SSRI preparat är många,...Soloft, Nefadar, Prozac, Sipramil, Sipralex, osv, osv, osv. Dessa sk "mediciner" är ju som bekant "serotonin-återupptags-hämmare" som skall höja halten av serotonin i hjärnan genom att hämma återupptaget.
Så här i höstmörkret så kan halten av serotonin i hjärnan påverkas av bla mindre ljus. Nåväl, vad jag ville komma fram till är det att psykiatrin och dessa Illuminatiföretag har fört folket mer eller mindre bakom ljuset genom att inte berätta alla fakta.
De fakta de utelämnat är de att man inte behöver käka lyckopiller om man är deprimerad, utan kan helt enkelt bara se till att man får i sig tillräcklig mängd aminosyror av både de essensiella och icke esensiella.
Visst kan det finnas många orsaker till deppighet osv, men detta med aminosyrorna är en stor, för att inte säga den största orsaken till att folk blir deprimerade pga för låg serotoninhalt.

De talas om depressioner hit och dit, för lite ljus osv,...men det är inte hela sanningen. Saken är den att hjärnan MÅSTE ha vissa specifika aminosyror för att kunna framställa rätt mängd serotonin i hjärnan. Aminosyrorna i vår vanliga Illuminatimat" är ej tillräcklig i mängd, utan behövs tillföras i form av extra tillskott, som finns att köpa på hälsokostbutiker.

Jag brukar köpa flytande aminosyrekoncentrat "aminofuel" från Twinlab, det funkar bra. För de som verkligen vill ha enbart den specifika aminosyra som är nödvändig för produktionen av serotonin så kan de köpa 5HTP (5-Hydroxy-Tryptophane).

Illuminati och socialstyrelsen har försökt att förbjuda butiker att sälja 5HTP, men utan större framgång. Det har varit mycket hyschhysch kring 5HTP.

Avslutningsvis,...vill jag rekommendera en science fiction triller som heter "Cubic", och som handlar om en framtidsskilldring där människorna lever i ett kontrollsamhälle, och makthavarna drogar ner folket med "Prozium" (läs Prozac), och har förbjudigt känslor. Miljöerna påminner starkt om George Orwells 1984. Överallt på gatorna i samhället Libria finnsstora TV-skärmar där eliten pumpar ut propaganda om fördelarna med den obligatoriska drogen "Prozium".
Konst och musik har förbjudits då det kan framkalla känslor hos folket som kan leda till motstånd mot det totalitära styret och "eliten".

Frid/Psilo

Posted on: 2005/11/14 11:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lyckopiller gör dig känslomässigt avtrubbad!!

See User information
Ett bra inlägg psilo!

Posted on: 2005/11/14 12:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tack för tipset...

se även filmen Equilibrium med Patrick Bale

Posted on: 2005/11/14 12:38

Anonym
Detta är indirekta nyheter som aldrig känns för gamla att upprepa. Något som inte heller tas upp i media är tex att flertalet av dom ungdomar som begått mord i sina skolor i staterna oftast gått på dessa lyckopiller. Så visst funkar dom jävlarna!

hur som helst så ville jag bara tillägga att jag är inte så insatt i den kemiska anotomin i hjärnan , men vet att lagom med träning och motion motverkar depression i större utstäckning..
det har alltid funkat på mig..
dom fåtalgånger..

See User information
Quote:

Psilocyber skrev:
Så här i höstmörkret tänkte jag ta upp det här med antidepressiva preparat (lyckopiller) som de multinationella läkemedelsföretagen öser ut på marknanden.
Dessa läkemedelsföretag är i huvudsak "Illuminatiföretag" som med hjälp av psykiatrin försöker pracka på folket denna "kemiska tvångströja".
Namnen på dessa SSRI preparat är många,...Soloft, Nefadar, Prozac, Sipramil, Sipralex, osv, osv, osv. Dessa sk "mediciner" är ju som bekant "serotonin-återupptags-hämmare" som skall höja halten av serotonin i hjärnan genom att hämma återupptaget.
Så här i höstmörkret så kan halten av serotonin i hjärnan påverkas av bla mindre ljus. Nåväl, vad jag ville komma fram till är det att psykiatrin och dessa Illuminatiföretag har fört folket mer eller mindre bakom ljuset genom att inte berätta alla fakta.
De fakta de utelämnat är de att man inte behöver käka lyckopiller om man är deprimerad, utan kan helt enkelt bara se till att man får i sig tillräcklig mängd aminosyror av både de essensiella och icke esensiella.
Visst kan det finnas många orsaker till deppighet osv, men detta med aminosyrorna är en stor, för att inte säga den största orsaken till att folk blir deprimerade pga för låg serotoninhalt.

De talas om depressioner hit och dit, för lite ljus osv,...men det är inte hela sanningen. Saken är den att hjärnan MÅSTE ha vissa specifika aminosyror för att kunna framställa rätt mängd serotonin i hjärnan. Aminosyrorna i vår vanliga Illuminatimat" är ej tillräcklig i mängd, utan behövs tillföras i form av extra tillskott, som finns att köpa på hälsokostbutiker.

Jag brukar köpa flytande aminosyrekoncentrat "aminofuel" från Twinlab, det funkar bra. För de som verkligen vill ha enbart den specifika aminosyra som är nödvändig för produktionen av serotonin så kan de köpa 5HTP (5-Hydroxy-Tryptophane).

Illuminati och socialstyrelsen har försökt att förbjuda butiker att sälja 5HTP, men utan större framgång. Det har varit mycket hyschhysch kring 5HTP.

Avslutningsvis,...vill jag rekommendera en science fiction triller som heter "Cubic", och som handlar om en framtidsskilldring där människorna lever i ett kontrollsamhälle, och makthavarna drogar ner folket med "Prozium" (läs Prozac), och har förbjudigt känslor. Miljöerna påminner starkt om George Orwells 1984. Överallt på gatorna i samhället Libria finnsstora TV-skärmar där eliten pumpar ut propaganda om fördelarna med den obligatoriska drogen "Prozium".
Konst och musik har förbjudits då det kan framkalla känslor hos folket som kan leda till motstånd mot det totalitära styret och "eliten".

Frid/Psilo

Du hoppar lite långt fram..det är företagen som vill känna pengar som producerar dessa läkemedel och dom mutar/lobbar FDA och läkare/sjukvården att använda produkterna och det är de rika som består av 1% av befolkningen i usa som äger 90% av börs företagen i usa. Sen så äger samma överklass livsmedel industrin och kemikalie industrin som förgiftar maten med syntetiska och kemikalie medel och får bönderna att använda konstgödsling och gmo gröder m.m som gör oss sjuka..

så det är huvudsakligen företagen i första steget som det är fel på

sen så kan man undra varför så många i av de rika och överklassen som kontrollerar företagen är med i olika frimurar organisationer och nästa steg är att fråga vem som kontrolerar frimurar organisationerna

bra dokumentär om lycko piller är Documentary.Panorama.Taken.On.Trust.[Medicines] fler tips på bra dokumentärer om hälsa kan ni hitta här http://www.documentaries.se/forum/viewtopic.php?t=53

en annan bra bok som avslöjar bluffar och andra konstigheter i sjukvården/företagen m.m är Natural Cures They Dont Want You To Know About (MP3) all den informationen han berättar om finns på nätet att hämta men har har samlat ihop det bra tycker jag... den innehåller bra crash info för folk som söker alternativ information hur saker och ting funkar

Posted on: 2005/11/14 13:23

See User information
Olle du skrev...
Du hoppar lite långt fram..det är företagen som vill känna pengar som producerar dessa läkemedel och dom mutar/lobbar FDA och läkare/sjukvården att använda produkterna och det är de rika som består av 1av befolkningen i usa som äger 90av börs företagen i usa.

...hoppar lite långt fram?? Hur menar du?

Givetvis vill dessa företag tjäna pengar på att folk mår dåligt. Det är ju deras affärsidé. Illuminati (eliten) skapar först psykisk ohälsa hos folket på olika sätt, och som de senare producerar läkemedel till. Detta är ju BIG BUSSINES!
Sedan så kan jag aldrig tänka mig att det behövs någon mutning i nån större omfattning då läkare/sjukvården samarbetar med dessa Illuminatiska läkemedelsföretag.

Du skrev även...
så det är huvudsakligen företagen i första steget som det är fel på

Det första steget är ju det att "eliten" skapar ohälsa hos folket som de sedan serverar "mediciner" emot.

Posted on: 2005/11/14 16:18

See User information
Jag håller med det ni skriver. Man behöver inte äta lyckopiller när man är deprimerad. Jag tror också att djupare psykoser som schizofreni grå att motverka och behandla med hjälp av altenativa läkemedel.
Omega-3 lär vara en hjälte för hjärnan, håller den i trim och motverkar psykiska problem. En annan grej är Johannesört som man kan ta om man känner sig nedstämd. Fungerar förmodligen mycket bättre och utan biverkningar jämfört med t.ex. prozac.
http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,602084,00.html

Equilibrium med Christian Bale (inte Patric ) kanske har ett bra budskap men personligen tycker jag, om ni ursäktar mig, att det är en skräpfilm av lägsta rang. Kanske beror det på de fjantiga actionscenerna eller på filmens skådespelare men den föll inte mig i smaken helt enkelt. Lite synd eftersom den kunde ha blivit så bra. Se istället den ryska filmen Stalker eller varför inte Matrix som är ganska lik Equilibrium men bättre, om ni nu vill ha lite action för underhållningens skull.

Posted on: 2005/11/14 19:59

See User information
ah Chris va det ja...tyckte det inte stämde. Jo det e en skräpfilm men den visar ju upp en bra bild av ett det totalt uppfuckade samhället...

Posted on: 2005/11/15 0:27

See User information
Tja på er!
Jag är nyvaken och fåordad (kan bero på all psykofarmaka dom stoppat i mej under några år!?), Men helt klart blir man avtrubbad av dom såkallade Lyckopillerna!!. Läkarna har gång på gång lurat i mej att allt kommer bli bra bara jag käkar det dom erbjuder, och säger man att man blir zombi eller mår ännu sämre av sådan (medicin)=hmm?, får man till svar att " Ja dom gamla va inte så bra men det här är ett nytt renare preparat med mindre biverkningar. Bullshit!! ... sedan 12år tillbaka fick jag utskrivet Xanor som är ett lugnande medel som höjer serotoninhalten och som jag tyvärr blivit beroende av (tror inte min hjärna tillverkar sitt eget längre tyvärr).
Men det senaste Läkaren lura i mej var Cipralex (Antideppresivum, selektiv 5-HT-återupptagshämmare), Och LOVADE mej att om jag bara åt dom där skulle jag kunna sluta helt med Xanor.Det lät för bra för att vara sant så ja gav Antideppresivum en sista chans .. Jag kan bara säga, FyyFaaan va dom ljuger psykläkarna och tar för givet att det nästan inte spelar någon roll vad dom ger ut för att plaseboeffekten av att dom sagt en sak tydligen ska fungera tills man är kemiskt lobotomerad . efter som jag behöver 5-HT (serotonin) så höll jag på att gå upp i limningen, Jag behövde större dos av Xanor + att jag for runt som en dåre och plocka med saker fast utan att fatta med vad eller varför(värsta att jag samtidigt höll på att käka upp mina läppar&tunga). Nåja där är en av mina upplevelser iaf, bjuder på den!;) .. men ja sluta efter ca3mån med Cipralex och kommer alldrig mer bli ilurad psykofarmaka.Nu skall jag försöka byta ut Xanor mot 5-HTP få se hur det går .. för jag vill inte ge mer stålar till läkemedensindustrin!!!.

Quote:

Psilocyber skrev:
"serotonin-återupptags-hämmare" som skall höja halten av serotonin i hjärnan genom att hämma återupptaget.

Som ni ser tror jag att " serotonin-återupptags-hämmare " just gör som det står. Hindrar hjärnan att uppta serotonin och ökar halten av dopamin eller noradrenalin jaja Amphetamin om det låter mer bekant. .Men det är ju vad jag (tror) bara,, hehe
här kommer nån länk som avslut på mitt morronsvammel och tack för ordet!

http://www.2000taletsvetenskap.nu/stympning.htm

http://www.kmr.nu/

Peach&Love

Posted on: 2005/11/15 14:02
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
blackie, tack för ditt inlägg. tror det är viktigt att folk får veta hur jävliga dessa mediciner är.
jag kan ju berätta mina egen erfarenheter ifall någon vill lyssna.

för 6år sedan gjorde jag misstaget att överge migsjälv till den svenska psyk-vården, något jag inte rekommenderar många att göra!
innan jag visste ordet av det, började det pratas medicinering, och jag, lättlurad som jag var tyckte att det lät ganska bra,
"-vi lägger in dig på vårat psyk hem, ger dig några piller, och allt blir snart bra igen, ska du se!"

så de mörjade mata mig med Seroxat (allmänt ökänd SSRI antidepp preparat), och såklart blev jag väldigt mycket sämre såfort jag börjat ta dem, så läkarna gav skrev då ut Xanor, -skulle lindra biverkningarna av Seroxat i upptrappningsfasen, sa de.
Dock efter 3 eller fyra dagar på Xanor, hade jag redan utvecklat ett beroende.
Ingen sa något så de fortsatta att ge mig Xanor, sen kunde jag inte längre sova, pgav att jag inte fick tillräkligt mycket lugnadnde Xanor, så då gav de mig Nitrazepam (typ bensodiazepin liknande Rohypnol ), så jag skulle kunna sova.
Då jag fortfarande inte mådde bättre (undrar varför?!) slutade jag med Seroxat, men när jag slutade med den så blev jag våldsamt sjuk med vansinniga biverkningar, så de satte in ett nytt preparat Zoloft (ochå SSRI antidepp), lade till lite spännande antipsykotisk medicin och ökade dosen Xanor, å såhär höll det på i 1½ år.
Och man kallar detta Psykiatrisk behandling!?

psykiatrisk misshandel snarare.

för att göra historian kort, var jag ett sömnlöst darrande paket som knappt kunde tänka, efter 1års "behandling". läkarna sa att jag förmodligen skulle behöva medicinera resten av mitt liv, och de planerade även elchockbehandling.
Men genom ett absolut Mirakel vaknade jag slutligen upp , och lyckades såsmåningon ta mig ut därifrån och sluta med medicinerna och bygga ett nytt liv.

Det gör mig vansinning och ledsen att se att detta händer varje dag överallt, och det verkar inte som att det kommer sluta.
Håller vi på att bli systematiskt "avstängda"?
Hur kan de ha gått så fel...?

Ja, jag ville bara ha det sagt, tror det behöver sägas.

Tack för att ni lyssnade.

angående Seroxat;
http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/panorama/2321545.stm

Posted on: 2005/12/19 21:23
"The odyssey begins where the imagination ends"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper