Vakencorner
|
För Zion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Frukta inte ty jag är med dig. Jag skall låta dina barn komma från öster, och från väster skall jag samla dig. Jag skall säga till länderna i norr ge hit! och till södern håll dom inte tillbaka! För hit mina söner fjärran ifrån och mina döttrar ifrån jordens ände jes 43:5-6
Jag skall låta dom komma tillbaka till det land som jag gav åt deras fäder och de skall ta det i besittning jer 30:3 Det finns hopp för din framtid säger Herren. Dina barn skall vända till baka till sina egna gränser jer 31:17 Se, jag skall föra dem.. och samla dom från jordens yttersta hörn, I en stor skara skall de komma tillbaka hit. Ty jag är en fader för Herrens ord, ni hednafolk säg han som skingrade Israel skall också samla det och bevara det som en herde bevarar sin flock 31:8-10 Så säger herren: jag skall samla er från folken och föra er tillbaka från de länder dit ni blivit kringspridda, och jag skall ge er israels land hes 11:7 Jag skall göra slut på mitt folk isreals fångenskap. De skall bygga upp sina ödelagda städer och få bo i dom. De skall plantera vingårdar och få dricka vinet från dem. De skall anlägga trädgårdar och få äta deras frukt. De skall inte inte mer ryckas upp ur det land som jag har givit dem säger Herren, din Gud. Amos 9:14-15 DE ICKE TROENDE SÄGER De har stulit mark det är ockupanteter olagliga bosättare. De måste lämna ifrån sig Gazaområdet, Golan, Judéen, samarien, Jerusalems gamla stad (vilka samtliga omnämns i bibeln som Israels egendom och land, dit judarna ska återvända) Imamen Ali Ibn Abi Taleb " Den Gud vill förudmjuka, nekar han kunskap" Arabförbundet har 22 medlemstater. Av dessa 22 är sju "traditonella monarkier 6 st är aktoritära regimer (källa www.freedomhouse.org) Av de 22 tillhör 7 världens värsta förtryckar regimer. (källa: En specialrapport inför 59:e sammanträdet i FN- komissionen för mänskliga rättigheter. Av 330 miljoner muslimer under arabiska härskare lever 486.530 (0,15%) i en demokrati Israels invånare 7,1 miljoner utgörs av 76% judar och 23% icke judar huvudsakligen araber. Israel använder 110 dollar per person till forskning motsvarande 2 dollar inom arabvärlden. På 1950 talet fördrevs cirka 800.000 judar ifrån muslimska länder och fick bara ta med sig så mycket som det orkade bära. De hamnade i Israel, denna del av historien har glömts bort. Istället har de 700,000 araber som lämnade Israel blivit föremål för världens intresse. Araberna lämnade frivilligt sina på uppmaning av de egna arabiska ledarna. Efter falska löften om ett snart återvändande. Och i arabländerna fick de inte ens ett hem utan får bo i flyktingläger
Posted on: 2007/6/13 14:35
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: För Satan
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jaha,..."djävulens advokater" (Joshua, sunrider och frihetsguiden) försöker ta täten här på vaken. Hmmm,...en typisk judisk konspiration, i miniatyr format,...hahaha,...ja jag säger då det.
![]() Trodde ni det skulle gå hem eller? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Gud har förutspått vad som ska hända. Novax du kommer få stå till svars inför honom var så säker.
Tänk ett land med 7,1 miljoner invånare mindre än sverige. Och självmords bombare vällde in i deras städer. Tänk om 10 personer dör i sverige då är det en gigantisk nyhet. Israelerna har levt med det som en del av vardagen. Självklart bygger dom en mur för att skydda sig. Apartheid som i sydafrika är emot sina egna medborgare. Det är inte apartheid att stoppa sina fiender i från ett land man är i krig med. Israel är förvånansvärt barmhärtiga. 7,1 miljoner invånare med en halvmiljard som hatar dom runt sig. Ska dom inte skydda sig? Var fan kommer er antisemitism ifrån?
Posted on: 2007/6/13 14:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
"Novax du kommer få stå till svars inför honom var så säker." Vad har jag skrivit menar du som är dåligt?
Posted on: 2007/6/13 14:58
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Du sprider hat och lögner stöder en ideologi vars främsta syfte är att mörda.
Ni hatar judarna utan anledning, det är ett av de få folken som aldrig varit kolonialister och förtryckare. Dom har inte gjort något ont bara fått utstå ondska. De som välsignar Israel blir välsignade, de som förbannar Isreal förbannar Gud. Men spelar det någon roll för er som tillber stenar och döda ting, ni är redan döda. Jag hoppas verkligen ni inser det innan det är försent. De som inte tillber isreals gud herren Seabot är satanister vare sig dem förstår det eller inte, och det finns ingen räddning för er. Som man sår får man skörda. Novax min vän du har sått alldeles för mycket hat.
Posted on: 2007/6/13 15:07
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
När argument saknas i den judiske hjärnan börjar hjärnan bli religiös och hota med GUD, och tänker då helt plötsligt att; nu får ni gojer minsann stå tillsvars inför herren Gud!
Patetiskt,...det är ju bara svammel! Det finns inte och kommer inte att finnas någon att stå svars inför. "Gud", själva gudsbegreppet om en personlig gud/varelse är endast en gigantisk teddybjörn, den största Adolf Hitler, den yttersta diktatorn skapad av onda sinnen för att förslava folk till lydnad genom hot och skräckvälde. |
||||
|
||||
|
Re: För Zion
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Typisk sionistjudisk propaganda! Ordet "Jew"-"jude" uppstod först på 1700-talet i King James version av Bibeln och betecknar bara EN av de s.k. Israeliska 12 stammarna som det talas om i Bibeln.- Judha. 10 av dessa sägs ha försvunnit in i historiens mörker efter att de vandrat ifrån mellanöstern. Fler och fler historiker ( T.om ett antal Israeliska historiker ) pekar på att det finns INGA historiska eller arkeologiska belägg för att den historia som beskrivs i GT och med den förknippade historiska personer har någon förankring i verkligheten överhuvud taget. Det mesta som den s.k. Judendomen bygger på är gamla myter och är plagiat ifrån tidigare folks mycket äldre historier och myter. Bl.a Noa och syndafloden ( Sumeriskt mycket äldre historia ) Patriarkerna, Abraham ( Hade antagligen Indo-ariskt ursprung ) Moses, Josef m.fl ( Tillhörde antagligen de Faraoniska kungafamiljerna och var besläktade både med de s.k. Hykoskungarna och de "vanliga" Faraonerna i Egypten ) Mycket av verserna i Psaltaren är rena plagiat ifrån hymner som farao Achnaton använde för att tillbedja solguden Aton som senare blev den Judiska guden Adonai. m.m m.m. ( "Herren" i bibeln ) Efter den s.k. "fångenskapen" i Baybylon inkorporerade det rabbinska prästerskapet en hel del av den högre stående Babyloniska civilisationens myter, symbolik och historier och gjorde dessa till sina. Den s.k. Judiska "davidsstjärnan" är ju en Fenicisk/Hittitisk och sumerisk symbol som står för föreningen emellan de Manliga guden ( Solen, Adonis, Aton, RA, Adonai )den uppåtriktade triangeln och den Kvinnliga, nedåtriktade som står för ( Månen, Ashore, Isis, Ishtar ) I princip allt pekar på att 90-95% av dagens s.k. Judar härstammar ifrån Khazarena som INTE är ett semitiskt folkslag utan är en blandning av slaviska, mongoliska, turkiska och nordiska stammar som gick under namnet Khazarena och som konverterade till judendomen på 740-talet.
Posted on: 2007/6/13 15:09
Edited by bennybear on 2007/6/13 15:25:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det där är bara ord. Jag hatar inga folkslag. Vadå "blir välsignade" - vet du vilka gudar som du då ger dig till. Är det några gudar som hör till "min värld"? Om du skriver så här: "Dom har inte gjort något ont bara fått utstå ondska." - så blir det dessvärre svårt att ta något av vad du skriver seriöst. Du får läsa på bättre.
Posted on: 2007/6/13 15:11
|
|||
|
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Din rasbiologi funkar inte här. De som böjer sig för Gud är alla guds söner. Det finns inget som skiljer dom. Och de propagerar inte hat.
Jag skiter fullständigt i dina släkforskningar. Gud är inte av denna värld inte heller hans söner.
Posted on: 2007/6/13 15:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Pratar du om mig? Vilka släktforskningar? Inga är av denna världen. Vakna.
Posted on: 2007/6/13 15:17
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Joshua skrev angående judarna...Quote:
Dom har inte gjort något ont bara fått utstå ondska Ujujujuj,....judarna har ALDRIG gjort något ont, utan är de finaste och känsligaste människorna som finns, låter det så under din foliehatt? Judarna har ju i själva verket "huvudsakligen" gjort ont genom historien ända till dags dato. Det är ju fakta! De finns ju dokumentarat. vidare skriver Joshua, Quote: De som förbannar Israel förbannar Gud Jaha, här kommer den typiska judiska herrefolksläran upp igen. "Den som slår en Jude slår Gud". ..eller "endast Judar kan kallas människor" |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är helt sant, bokstavligen, problemet för dig är att du är inte någon avkomma av de gamla hyksos kungarna i Egypten. Judar tror sig vara "utvalda" eftersom de konverterade till "judendom" 800 e.fk. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Joshua wrote:
Din rasbiologi funkar inte här. De som böjer sig för Gud är alla guds söner. Läs vad jag skriver innan du uttalar dig psilo Novax mitt svar var till bennybear angående släkt forskningarna. Och kom inte till mig och säg att jag tillber Gudar, jag vet vad jag tillber till skillnad från dig. Som svamlar massa goja. om det ändå låg något vettigt i det du sa eller bara var meningslöst svammel. Men det är värre du sprider hat och lögner
Posted on: 2007/6/13 15:25
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Att böja sig för en "gud" ingen kan se är ännu fånigare än att böja sig för en "gud" folk kan faktiskt se. Jag skulle aldrig sluta garva om jag var en präst som tog upp tempelskatter på ett sådant geschäft.
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Joshua min vän, hur mår du, allt väl? Vart vill du komma med ditt första inlägg? Är du en fanatisk, indoktrinderad missledd person som också går till person angrepp när man ifrågasätter din "tro"? Varför vänder du din energi åt Novax och kritiserar honom som person istället för hans åsikter? Om du nu är ett guds barn,.. som du är? Alltså gud innom dig, din själ om du så vill kalla den.. säger den åt dig att bete dig såhär?.. tror inte det... Den starkaste kraften som finns är kärleken.. den ska vi kämpa för, alla andra bibliska vilseledningar som är ett ihopkok av "tolkningar" av gud?.. Och alla människor vet ju att man tolkar människor utifrån sin personlighet och medvetna närvaro.. vilket skulle kunna göra att när det budordet näms; du skall respektera din mor och far, skulle kunna betyda det kvinnliga och det manliga i sig? Plus, minus.. svart vitt.. osv? Försök att tagga ner lite, du lär ju inte komma längre om man går på som ett hormonstinnt bi! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Stopp och belägg, jag till ha $$$ av alla som tror på osynliga vulkan gudar som vissa kallar Yahweh. Trots allt, han har två skapelseberättelser och fyra berättelser om uttåget i Egypten så ni kan inte klaga på att littraturen inte ingår, dessutom står den på syd-chalideisk proto-fenisisk dialekt efter som Prinsen av Egypten skulle naturligtvis ha skrivit med hieroglypfer som vilken hyksos-herde-kung som helst.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Joshua varför känner du att du måste försvara israel?
Det är en terrorist stat som har förbannat sig själv. Har gud förlorat sin kraft eller vänt bort sitt ansikte?
Posted on: 2007/6/13 15:46
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Eller bättre, varför bor Joshua inte i nazi-israel, det räcker att visa papper på att mormor var judinna så blir man medborgare direkt.
"Certificate of Citizenship" bortskänkes till Palestinier som inte jobbar åt Mossad/Shin Beth. ![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ja jag går till person angrepp när jag ser swastikor. För bara extremt onda människor skulle använda sig av den. (nej säg inte att det är bara en gammal symbol innan hitler)
Det är sant att den starkaste kraften finns i kärleken, fortfarande måste man gå till angrepp emot genom sjuka läror som pekar ut ett litet folk som skyldiga till världens lidanden. Bibeln är guds testament till människan. Den är aktuell i vår tid och pratar om händelser i vår tid som inget annat människan har tillgång till. Plus att ber du till din herre så svarar han. Därför så har jag inga problem på att tro bibeln. och många pratar illa om den men få av dessa har läst den. Som på vaken några få sprider massor av hat utan att veta någonting om vad dom egentligen pratar om. Kopierar lite texter dom hittat på någon internet sida och känner sig smarta och sökande sedan.
Posted on: 2007/6/13 15:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
det är bara en gammal symbol innan hitler
Posted on: 2007/6/13 15:49
|
|||
|
Att se är inte att förstå
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du kanske har läst David Ickes bok; "och sanningen skall göra er fria" ?
Där berättare han om Hitlers starka band till det mökra ockulta och det finns starka indicier som pekar åt att han valde just "solkorset" för att det stod för ljus, liv och vände på det för att skapa sin mörka, döda armé Fast jag har fel eller? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Joshua, sedan så pratade ju din kollega, den sjuke "Rael", med en utomjording som steg ur ett flygande tefat när Rael var ute på promenad. På bröstet på utomjordingen fanns enligt Rael en STOOOR swastika.
Det är ju bara ett litet axplock ur en sjuk hjärnas fantasier... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login