vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

The 9/11 Motive?

See User information
http://investigate911.se/why_afghanistan.html

Investment Banker Karl Schwartz lays it out

The Caspian Sea Basin (Kazakstan, Turkmenistan etc.) holds between 11 and 12 trillion dollars in oil and gas resources. There are only three ways to get it out:

- East to China
- West through Iran, Russia, and Turkey to Europe
- South through Afghanistan and Pakistan

The Taliban who controlled Afghanistan before 9/11 made pipeline deals with non-US companies and refused to change them to give control of the region's resources to the US

Thanks to Brasscheck TV

Posted on: 2007/6/14 10:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: The 9/11 Motive?
Quote:

investigate911 wrote:
http://investigate911.se/why_afghanistan.html

Investment Banker Karl Schwartz lays it out

The Caspian Sea Basin (Kazakstan, Turkmenistan etc.) holds between 11 and 12 trillion dollars in oil and gas resources. There are only three ways to get it out:

- East to China
- West through Iran, Russia, and Turkey to Europe
- South through Afghanistan and Pakistan

The Taliban who controlled Afghanistan before 9/11 made pipeline deals with non-US companies and refused to change them to give control of the region's resources to the US

Thanks to Brasscheck TV

Jag hoppas att inget ser detta som en "NYHET" då videon som finns i länken såg jag för ett bra tag sedan.

Om ni ser hela faderullan så kommer i att upptäcka att inga talare talar om samma sak utan varje talare har sin egen agenda.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Och vilken är din?

Anonym
Quote:

disinfo wrote:
Och vilken är din?

Så du har inte sett videon från den i min ögon lite röriga konferensen?

Konferensen vill stödja det alternativa teorierna men ta och titta på den och avgör själv om så är fallet.

See User information
Jag börjar snart kalla dig för "Strawman Zink". Det kunde man ju bara förvänta sig en sådan kommentar från dig.

Quote:
Jag hoppas att inget ser detta som en "NYHET" då videon som finns i länken såg jag för ett bra tag sedan.

Eftersom ingen sade något om en nyhet så är det ditt eget argument som du nu effektivt har brutit ned

Quote:
Om ni ser hela faderullan så kommer i att upptäcka att inga talare talar om samma sak utan varje talare har sin egen agenda.

Och detta betyder i det stora sammanhanget... ?

Posted on: 2007/6/14 23:57

See User information
Så vad tror du, Zink. Kan någon i USA ha tjänat på ett angrepp på WTC följt av ett angrepp på Afganistan ?

Posted on: 2007/6/17 14:51

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Så vad tror du, Zink. Kan någon i USA ha tjänat på ett angrepp på WTC följt av ett angrepp på Afganistan ?

Svar på frågan. Nej. Ingen tjänade på 911 eller invasionen i Afghanistan sedan. Du får gärna ange vad de tjänade om du anser det. Pengar, olja eller vadå?

Ta och leta rätt på hela föredraget också och titta på det. Du kommer att upptäcka att när en ny talare tar vid så är det en helt ny sak de talar om. Inga i konferensen talar om samma sak.

Jag tyckte det hela blev väldigt konstigt och ofokuserat minst sagt.

Kanske därför en i publiken döljer sitt ansikte i händerna när kameran sveper över publiken.

Jag hoppas klippet i första inlägget kommer från samma video jag såg för jag känner igen personerna i klippet så väl.

See User information
Quote:

zink wrote:

Nej. Ingen tjänade på 911 eller invasionen i Afghanistan sedan.

Zink!

Jesus Kristus, du är heeeeelt otrolig i din naiva dumtro!

Du har aldrig hört talas om det militär-industriella komplexet och de internationella bankhusen som tjänat tusentals miljarder dollar genom åren på att finasiera krigsrustning och sedan låna till nationerna "återuppbyggnad", zink??????????????????

Eller har K G Bergström och Stig Fredriksson aldrig berättat det för dig i SVT-Aktuellt, eller?

Posted on: 2007/6/19 13:27

Edited by bennybear on 2007/6/19 14:16:48

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper