vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

Re: För Zion

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Att bibeln skulle vara astrologi är rent nonsens. Novax fråga Jesus om han finns nångång. Så kanske du blir förvånad.

Med guds kraft sker stora under nu med. Gud lever det är en av dom viktigaste sakerna att ha med sig.

I Libanon sprängdes bostadshus på ett sätt så det verkar mer troligt att de gjorde de på sig själva i ett uppmärksammat media fall. Vill du ha källor och mer information om det så ska jag leta fram det.

Att gå in och bråka på isreals gräns och fånga soldater. Det leder till krig det är en krigs handling. Isreal reagerade för hårt enligt mig men dom agerade inte utan att blivit provocerade.

Jag har ju sagt det förut i en tråd: Ingen har sagt att bibeln är astrologi.

Det där med att fråga... som man frågar får man svar. Många kan se/möta Jesus... allting finns... allting kan spelas upp för oss i våra sinnen... om tron är stark... men bibeljesus har inte funnits. Har du kollat på de länkar jag bland annat har postat till DIG tidigare - såg du på filmen med Acharya etc. Du har fått det framför ögonen - på tre dagar ska man kunna bli botad - det är en princip i bibeln...

Posted on: 2007/6/16 16:53
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Att bibeln skulle vara astrologi är rent nonsens. Novax fråga Jesus om han finns nångång. Så kanske du blir förvånad.

Med guds kraft sker stora under nu med. Gud lever det är en av dom viktigaste sakerna att ha med sig.

I Libanon sprängdes bostadshus på ett sätt så det verkar mer troligt att de gjorde de på sig själva i ett uppmärksammat media fall. Vill du ha källor och mer information om det så ska jag leta fram det.

Att gå in och bråka på isreals gräns och fånga soldater. Det leder till krig det är en krigs handling. Isreal reagerade för hårt enligt mig men dom agerade inte utan att blivit provocerade.

Jag bryr mig inte så mycket om vad de håller på med därute, vem som spränger vem, vem som sponsrar vem, vilka som tycker religion har med yttre attribut att göra som att stå på knäna i ett speciellt väderstreck, ha skägg, klä kvinnor i säckar - man kan äta detta vissa dagar, men inte andra dagar... man ska döda djuren så, men inte si, skära si men inte så - kött kan vara orent men inte det köttet... skära halsen av miljoner får mm så arabfloderna färgas röda på offerdag... skulle detta ha något med religioner att göra...

Det är crap, programmering av får. Vem bryr sig om det när vi står inför "den sista ödeläggelsen" - det är då hög tid att verkligen se igenom islamskräpet, och se vad som finns bakom kristendomen, vad det gjordes till och se vad tex det med världens ljus... uppstånden på tredje dagen... innebär... vakna...

Posted on: 2007/6/16 17:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är inte bara islamskräpet som man måste se igenom, utan det judiska skräpet också.

See User information
Quote:

novax wrote:

Jovisst, så kan man säga.
Samtidigt är det lite konstigt, fast det beror på hur man ser det.
Det finns väl på ettt håll i Pakistan många som tillber någon som antagligen är Jesus - som är inom Islam. Det finns visst ett antal tusen i USA också.
Idag är det ingen ordnung på någonting. Om Islam ens skulle kunnna kallas för en heretisk religion... då skulle de veta vem som ligger bakom Vägen/religionen - vad ska man annars följa - inget kan ändras på en Väg, då leder den inte dit/hem/uppåt - inte till det paradis som den som har Vägen har. Islam är ren evil verksamhet.
Jag är inte kristen. Bibelns Jesus har aldig existerat - ni har väl läst på - det är ju postat om vad Bibeln/Jesus är: Astroteologi.

Jag förstår inte riktigt vad du menar i ditt inlägg. Jesus heter igentligen Isa och var profet, men inte guds son. Muslimer ska inte dyrka något vid sidan av Gud.

Jesus har alltså funnits, men den bibliska Jesus är påhittad. Man har förändrat hans status från en vanlig människa till något gudomligt.

Källan till Islam ska alltid hämtas från Koranen eller Profetens (saw) Sunnah (traditioner). De bästa hadither är Sahih al-Bukari. Samtidigt så är det inte lätt att läsa dessa texter som lekman. Det är vanligt att man tar ut lösryckta verser från dess sammanhang och tolkar dem negativt.

Gud är inte "evil", det onda är de som vill plocka ner Gud på jorden och sedan själva bli dyrkade.

Posted on: 2007/6/16 17:27

Anonym
Själva bli dyrkade säger du;...men det stämmer ju in på den förirrade frihetsguiden? Han vill ju "leda", bli "dyrkad" och leka "messiasleken"...osv, osv, osv

See User information
Quote:

Dan wrote:
Quote:

novax wrote:

Jovisst, så kan man säga.
Samtidigt är det lite konstigt, fast det beror på hur man ser det.
Det finns väl på ettt håll i Pakistan många som tillber någon som antagligen är Jesus - som är inom Islam. Det finns visst ett antal tusen i USA också.
Idag är det ingen ordnung på någonting. Om Islam ens skulle kunnna kallas för en heretisk religion... då skulle de veta vem som ligger bakom Vägen/religionen - vad ska man annars följa - inget kan ändras på en Väg, då leder den inte dit/hem/uppåt - inte till det paradis som den som har Vägen har. Islam är ren evil verksamhet.
Jag är inte kristen. Bibelns Jesus har aldig existerat - ni har väl läst på - det är ju postat om vad Bibeln/Jesus är: Astroteologi.

Jag förstår inte riktigt vad du menar i ditt inlägg. Jesus heter igentligen Isa och var profet, men inte guds son. Muslimer ska inte dyrka något vid sidan av Gud.

Jesus har alltså funnits, men den bibliska Jesus är påhittad. Man har förändrat hans status från en vanlig människa till något gudomligt.

Källan till Islam ska alltid hämtas från Koranen eller Profetens (saw) Sunnah (traditioner). De bästa hadither är Sahih al-Bukari. Samtidigt så är det inte lätt att läsa dessa texter som lekman. Det är vanligt att man tar ut lösryckta verser från dess sammanhang och tolkar dem negativt.

Gud är inte "evil", det onda är de som vill plocka ner Gud på jorden och sedan själva bli dyrkade.

Jovisst det därmed Isa, sssch... Jossh...Immanuel, osv. I Pakistan följer miljoner någon annan, det har med Jesus att göra, men han heter inte det i deras tradition, utan mer åt Immanuel till, den traditionen verkar inom Islam.
Vem ska bestämma var källan till något "ska hämtas" - den är där den är.

Här är en video som tar upp om Islam:
http://justifythis.blogspot.com/2006/05/pervert-prophet_12.html

Posted on: 2007/6/16 17:32

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
När man sett videon så kan man se på bilden här då, det var med en liknande i videon...
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=50856#forumpost50856

Posted on: 2007/6/16 17:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Did you know - Quran (4:34) orders a man to beat his wife if she doesn't obey him?
Quran 4:34: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in their sleeping places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

We left Islam
http://www.apostatesofislam.com/

Posted on: 2007/6/16 17:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Ska försöka titta på videon senare ikväll.

Källan är Koranen och den säger klart och tydligt att inget får läggas till eller tas bort.

När det gäller Aishas ålder då vet man inte helt säkert hur gammal hon var. Inom Islam drar man gränsen för giftemål då man har blivit könsmogen. Aisha som många gånger talas om är en av de viktigaste källorna till Sharian (hennes berättelser kring Profeten). Intressant är också om man ser till hennes berättelse vem hon var, hur hon ser på Mohammed och om hon blev förtryckt?

Posted on: 2007/6/16 17:49

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Nej det är för att dom är judar och inte vill leva som djur och tillbe en falsk gud. Det är ända skälet att araberna hatar dom, exakt samma skäl som ni har att hata dom.

Jag hatar inte judar, jag tycker synd om dom.
Straffar den sanna judiska guden sitt egendomsfolk fast dom inte gjort något fel?
Är satan den sanna judiska guden?

Posted on: 2007/6/16 17:51
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

novax wrote:
Did you know - Quran (4:34) orders a man to beat his wife if she doesn't obey him?
Quran 4:34: Men are the maintainers of women because Allah has made some of them to excel others and because they spend out of their property; the good women are therefore obedient, guarding the unseen as Allah has guarded; and (as to) those on whose part you fear desertion, admonish them, and leave them alone in their sleeping places and beat them; then if they obey you, do not seek a way against them; surely Allah is High, Great.

We left Islam

Istället för att söka fakta hos människor som hatar Islam, varför inte själv gå till källan? Jag kan rekomendera att du anskaffar dig Koranens Budskap och läser Tasfir (förklaring) till denna vers vilket finns i den svenska översättningen.

Posted on: 2007/6/16 17:53

See User information
Faran med islam:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26313#forumpost26313

Muhammeds sexliv:
http://www.eaec.org/svenska/Johansen/muhammeds_sexliv.htm

http://www.sanningenomislam.se/lankar.asp

Notes and References on Islam
http://www.ldolphin.org/missler.html

Från gamla inlägg:

Muhammed och hans anhang anföll byar och slaktade folk. Muhammed hade många fruar varav den yngsta Aisha var nio år.

I koranen 9:5 kan vi läsa:

"Men när de fridlysta månaderna gått till ända så döda månggudadyrkarna varhelst ni finner dem."

I 8:12 läser vi:

"Jag ska injaga skräck i deras hjärtan som är otrogna. Halshugga dem och alla deras fingrar."

Posted on: 2007/6/16 17:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Dan wrote:
Ska försöka titta på videon senare ikväll.

Källan är Koranen och den säger klart och tydligt att inget får läggas till eller tas bort.

När det gäller Aishas ålder då vet man inte helt säkert hur gammal hon var. Inom Islam drar man gränsen för giftemål då man har blivit könsmogen. Aisha som många gånger talas om är en av de viktigaste källorna till Sharian (hennes berättelser kring Profeten). Intressant är också om man ser till hennes berättelse vem hon var, hur hon ser på Mohammed och om hon blev förtryckt?

Videon är bara några minuter lång.

Posted on: 2007/6/16 17:55

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Dan wrote:
Quote:

novax wrote:

We left Islam

Istället för att söka fakta hos människor som hatar Islam, varför inte själv gå till källan? Jag kan rekomendera att du anskaffar dig Koranens Budskap och läser Tasfir (förklaring) till denna vers vilket finns i den svenska översättningen.

Koranen skulle jag inte släppa in genom min dörr, än mindre ta in via sinnena - det hoppar onda saker ur den... där ligger till och med new age-litteratur i lä...

Posted on: 2007/6/16 17:57

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:

Koranen skulle jag inte släppa in genom min dörr, än mindre ta in via sinnena - det hoppar onda saker ur den... där ligger till och med new age-litteratur i lä...

Personligen är jag försiktig med att ta till mig om "det som sägs om andra", om du förstår vad jag menar. Istället söker jag källan av nyfikenhet och bildar en egen uppfattning. Men men, om du har bestämt dig så finns det ingen anledning att föra diskussionen framåt. Jag vet inte heller om jag skulle kalla en person med sådan begränsningar som vaken, men novax kanske är ett undantag?

Posted on: 2007/6/16 18:16

See User information
Quote:

Dan wrote:
Quote:

novax wrote:

Personligen är jag försiktig med att ta till mig om "det som sägs om andra", om du förstår vad jag menar. Istället söker jag källan av nyfikenhet och bildar en egen uppfattning. Men men, om du har bestämt dig så finns det ingen anledning att föra diskussionen framåt. Jag vet inte heller om jag skulle kalla en person med sådan begränsningar som vaken, men novax kanske är ett undantag?

Ja novax är ett undantag. Det första du skrev förstår jag inte vad du menar.

Allting är levande och har en manifestation... tex ord i böcker hör till sin värld, de som ligger bakom det hela mm - läser man koranen så ser man något framför ögonen, annars skulle man inte kunna läsa det... det som bara ser ut som bokstäver på papper är mycket mer än så, det tar man in.

Posted on: 2007/6/16 20:00

Edited by novax on 2007/6/16 20:40:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
selam alejkun joshua .... dax för dej att sätta dej under ett träd och ta dej en lång funderare över din rädsla av allt som du ej kan förstå.

när staten isrAEl skapades av väst så kom det största trycket på judarna boende i muslimska länder från amerikanska judar om att dom mer eller mindre var tvingade att flytta till ockupationsstaten israel för att fylla landet med sina egna och därmed lyckas med steg ett i sin etniska resning av palistinerna.
Många judar som hade växt upp i generationer i muslimska länder blev med tvång tvingade av sina egna "bröder" att bosätta sig i israel fastän dom som skrivet hade levt länge i sammförstånd och fred med sina muslimska grannar och trivdes där.

mycket bullshit från dömmande och förvirrande tankar är alltid lätt att slänga ur sig men vad mer kan man förvänta sig när många verkar veta att dom besitter sanningen och ingen annan.

Wake up and smell ourself :)

-God is a baby and the diper's wet-

Posted on: 2007/6/16 20:59

See User information
Quote:
Joshua:
Jag förstår inte varför ni skyddar och förstår de länder som hade varit er värsta mardröm att bo i… eller kanske det är bäst att könstympa våra döttrar och hugga av händerna på de fattiga som tjuvat. Det är just det som isreal måste skydda sig ifrån.

Hrrmmm... Joshua!

Jag tycker att det är bra att du skriver i detta forum p.g.a. att det som vanligt är ett bra sätt för människor att försöka förstå de olika mönster vi formas av via uppväxt och traditioner.

Funderar lite över ovanstånde textrader från dig och eftersom jag inte personligen känner mig träffad eftersom jag aldrig hävdat att muslimska sharialagar är bra på något sätt så låter jag den grova beskyllningen / generaliseringen om att "alla på detta forum skulle stödja stenåldersriter grundade på religiöst förtryck", rinna förbi!

Men när det gäller könsstympning p.g.a. religiösa traditioner så tycker jag inte att du skall höja rösten eller utbringa segerskålar!

Det är väl för fan ingen skillnad om man är så puckad att man som rättroende muslim i vissa fall väljer att snitta underlivet på sina döttrar eller om man som jude väljer att snitta underlivet på sina söner!

I min tankevärld är båda sätten precis lika sjuka beteenden som tydligt att det handlar om "stark manipulering av det mänsliga kollektiva psyket" oavsett vad för stämpel det är på skalpellen.

Sjukt!

Posted on: 2007/6/16 21:39

Edited by bumblebee on 2007/6/16 22:01:53

See User information
Novax jag har sett och läst men det lyckades inte på något sätt övertyga mig.

Jesus har gått på vår jord och lever, jesus var ingen profet han är Guds son och LEVER. Det ligger en sådan makt i bönen till Jesus att ingen kan förneka den, tyvärr vågar inte alla knacka på dörren.

Iandeye jag har ingen rädsla av vad jag inte kan förstå. Förutom när en religion vill utrota en annan. Varken judendom eller kristendom söker världsherrvälde och vill tvinga alla in under sin tro.

Nej det står inte i uppenbarelseboken som kanske du tänkte säga. Det som står där att många blir troende. Men det är ganska så logiskt när messias kommer tillbaka.

Hwo läs lite i gamla testamentet så kommer du förstå vad som hände och varför Judarna förlorade sitt land. De trodde inte längre på sin Gud som räddat dom från egypten och dyrkade stenar och jord istället som sina grannar. Därför vände Gud sitt ansikte bort ifrån sitt folk. Men nu skådar vi försoningen med Gud som lovats och närmas.

Till skillnad från all annan religon så har de kristna en bok som innehåller allt. Ingen annan har en uppenbarelsebok eller så stora profeter, Muhammed var mer en profitör än en profet.
Som jag sagt innan med bibeln har du allt det är den heliga skriften och den uppmanar till det goda, Koranen uppmanar till jihad och dragna svärd.

Posted on: 2007/6/16 21:51

See User information
Joshua, en länk som jag kan rekomendera,

http://www.alternativmedia.net/translate/mkd/mkd00.html

Posted on: 2007/6/16 21:58

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Novax jag har sett och läst men det lyckades inte på något sätt övertyga mig.

Jesus har gått på vår jord och lever, jesus var ingen profet han är Guds son och LEVER. Det ligger en sådan makt i bönen till Jesus att ingen kan förneka den, tyvärr vågar inte alla knacka på dörren.

Iandeye jag har ingen rädsla av vad jag inte kan förstå. Förutom när en religion vill utrota en annan. Varken judendom eller kristendom söker världsherrvälde och vill tvinga alla in under sin tro.

Nej det står inte i uppenbarelseboken som kanske du tänkte säga. Det som står där att många blir troende. Men det är ganska så logiskt när messias kommer tillbaka.

Hwo läs lite i gamla testamentet så kommer du förstå vad som hände och varför Judarna förlorade sitt land. De trodde inte längre på sin Gud som räddat dom från egypten och dyrkade stenar och jord istället som sina grannar. Därför vände Gud sitt ansikte bort ifrån sitt folk. Men nu skådar vi försoningen med Gud som lovats och närmas.

Till skillnad från all annan religon så har de kristna en bok som innehåller allt. Ingen annan har en uppenbarelsebok eller så stora profeter, Muhammed var mer en profitör än en profet.
Som jag sagt innan med bibeln har du allt det är den heliga skriften och den uppmanar till det goda, Koranen uppmanar till jihad och dragna svärd.

Det har gått väldigt många Jesus på vår jord, och gör så även idag - men den bibliske Jesus är inte alls vad "vi" tror - det ÄR uppenbart - om du vill säga att du inte "övertygas" så kan bara du själv göra dig fri från det symptomet.

Posted on: 2007/6/16 22:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
bumblebee det är väldigt stor skillnad på att omskära en pojke och att könsstympa en flicka.

En pojke lider inte av det, en flicka lider av det hela sitt liv.
Könstympningen på flickor är vidrigt och ett gigantiskt övergrepp.

Posted on: 2007/6/16 22:22

See User information
Gammalt inlägg från Eureka:

Denna bok är en bomb under Böckernas bok - Bibeln och Nya Testamentet.

I sin nya bok dokumenterar Christian Lindtner att Nya Testamentet i stor utsträckning, ord för ord, mening för mening, är en kopia av Buddhas Testamente. Hans upptäckt bygger i synnerhet på sanskrithandskrifter från Kashmir och Centralasien, vilka blev kända för första gången för inte så många år sedan.

Sanskrithandskrifterna visar med all önskvärd tydlighet:
Allt som Jesus säger och gör har Buddha redan sagt och gjort. Jesus är därför en ren litterär fiktion. Nattvarden var Buddhas sista måltid. Dopet i Faderns och Sonens och den Helige Andes namn är i verkligheten dopet i Buddha, i hans Dharma och hans Samgha. Alla Jesu helbrägdagörelser hade Buddha redan utfört. Jesu tolv lärjungar är i verkligheten Buddhas tolv lärjungar. Det var Gautamas - inte Jesus - som korsfästes. Det var Buddha - inte Jesus - som uppstod igen. Jesus och Johannes var en och samma person vid två olika tidpunkter - Bodhisattva och Buddha.

Det finns i evangelierna inga personer eller händelser, som inte kan föras tillbaka till motsvarande personer eller händelser i det buddhistiska evangeliet.
Evangelierna är propaganda för Mahâyânabuddhismen. Judarna skall omvändas med list. Jesus är Buddha förklädd till judisk lagstiftare, messias och konung.
Evangelierna, som ligger till grund för kristendomen, är därför typisk buddhistisk fiktions- och missionslitteratur.

Dokumentation till världshistoriens kanske största bedrägeri utkommer här för första gången på svenska. Lindtners nya bok har redan före utgivningen vållat så mycket rädsla och motstånd hos präster och traditionella forskare m fl att ingen dansk förläggare har vågat publicera denna skandalartade upptäckt.

Christian Lindtner (f. 1949) är dansk och en internationellt erkänd auktoritet inom studiet av buddhismen. Hans sedan 1979 publicerade verk används som läroböcker vid många universitet över hela världen.

"Lindtner har publicerat en mängd grundläggande material och framlagt några viktiga originella ideer om buddhismen och dess förhållande till andra religioner." K. Kunjunni Raja professor emeritus i sanskrit, hedersdoktor

Översättning: Lars Adelskogh

http://www.vattumannen.se/index.asp?Redirect=/view.asp?SCID%3D125

en mycket intressant bok som pulvriserar sagan om kristendomen

mvh eureka

Min replay då var:

Detta med Jesus och Budda (Sakyamuni)... kanske är det som han säger, men att det blir ofullständigt och fel ändå. Enligt andra så sattes evengelierna ihop av romerska intressen, ville skjuta skuld på Israel/judarna, genom att de beskylldes för att ha korsfäst Jesus, för att flytta maktcentum till Rom. Men alla saker kring Jesus, hur han föddes mm mm, är detsamma som står kring många andra, inte bara Sakyamuni, utan många många andra, långt tillbaka i historien. Korsfästning... kanske har det skett av någon av dessa "räddare", som ev. var här - men det är en allegori också. Jeus/Mitra/Budda/15 andra... är solen, där är cirkeln, korset är de fyra årstiderna som solen går igenom. Kolla tex upp material av Jordan Maxwell, David Icke nämner det också något. David Icke har egentligen fått mycket av sin info av Jordan Maxwell, men har är lite dålig på att ge kredit. Han har varit hemma hos Jordan M, Jordan är den store outstanding auktoriteten kring detta med astroteologi.

[...]

Egentligen så betyder Budda mera, innefattar ursprungligen mer än bara att vara "upplyst", det betyder även att man upplysts genom kultivering, en genom kultivering upplyst person. Upplyst är inget man bara blir... det man upplyses till är något man redan har, från det man blev till en gång, men som man tappat bort i "fallet" ned, in i illusion/samsara. Det man släpper och ger upp av det lägre kan man i motsvarande grad återfå. Alltså inget som många New Age-vilseledare för ut, samtidigt som de vill sälja "sitt eget", inte fråga om "utveckling".

Posted on: 2007/6/16 22:35

Edited by novax on 2007/6/16 23:09:45

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Text från -99 av Roger Viklund om Jesusmyten:
http://nexus.vishet.se/art1999/myten-1.htm
http://nexus.vishet.se/art1999/myten-2.htm

Har gav ju för ett par år sedan ut boken"Den Jesus som aldrig funnits"
http://www.vimi.se/index.php

Innehållsförteckning till "Den Jesus som aldrig funnits" med länkar till utdrag ur boken.
http://www.vimi.se/innehall/innehalls.htm

Det blev lite ståhej i media.

Posted on: 2007/6/16 23:04

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper