vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 9 »

Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen

See User information
Quote:

bennybear wrote:

DET kan vara nå´t att meditera på i sommarkvällen efter du har insupit "fredagsbönen" ( K G Bergströms och Stig Fredrikssons "maktgranskande" utrikespolitiska analyser i kvällens Aktuellt på SVT. ) !!!

Hahahaha....oh man...Vilken jävla fars...

Posted on: 2007/6/17 18:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

osm wrote:
Du har konstaterat Zink, inte vi.

Varför försöker du tänka för grupper av människor? Har du utsett dig själv till någon form av ledare eller? Skulle kunna tro att det blir svårt med att fiska röster.

Om jag kollar tillbaka i forumet så ser jag också att väldigt väldigt få håller med, om något du säger. Varför simma mot ströms? Det finns ju forum för allt konstigt här i världen, duger du inte hitta ditt?

Ta den där korven igen o gå o lägg dig.

Quote:

bennybear wrote:
Du har aldrig funderat på varför ALLA här på forumet tycker du är en patetisk figur, zinken?

DET kan vara nå´t att meditera på i sommarkvällen efter du har insupit "söndagsbönen" ( K G Bergströms och Stig Fredrikssons "maktgranskande" utrikespolitiska analyser i kvällens Aktuellt på SVT. ) !!!

Jag ser att dessa inlägg är skriva innan Novax började klaga på lågnivåinläggen så ni får ange om ni fortfarande menar det ni har skrivit i inläggen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Zink anser väl sig ha lärt sig hur man smälter aluminium med flygbränsle och kapa flygplan med boxcutters och göra allt detta ifrån i grotta i Afghanistan genom att titta på TV2.

Anonym
[Quote:

disinfo wrote:
Zink anser väl sig ha lärt sig hur man smälter aluminium med flygbränsle och kapa flygplan med boxcutters och göra allt detta ifrån i grotta i Afghanistan genom att titta på TV2.

Rent aluminium smälter vid 660 grader. Branden efter flygplanen kraschat i WTC har angetts som minst 800 grader upp till 1000 grader.

Att de skulle var omöjligt att kapa plan även om man inte har med sig en enda pryl har historien visat att det går. Man hotar bara med att man har en bomb så att ha med sig småknivar är alltså att gå ett steg längre.

Här är några flygkapningar som fodrade mindre än vad kaparna hade med 911.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,63756437_852__,00.html

http://sv.wikipedia.org/wiki/DB_Cooper

Att bin Laden var i en grotta då 911 dåden planerades får du visa att det är riktigt

Bin Laden sade redan 1996 till den brittiske journalisten Robert Fisk ” Och jag ber till Gud att han kommer att tillåta oss att reducera Förenta staterna till en skugga av sitt forna jag.”

See User information
Zink, så nu använder du Novax namn som argument. Sköt ditt eget försvar, du.

Nu drar jag ut ur tråden igen. Du vet säkert var du hittar mig

Posted on: 2007/6/18 15:51

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Zink, så nu använder du Novax namn som argument. Sköt ditt eget försvar, du.

Nu drar jag ut ur tråden igen. Du vet säkert var du hittar mig

Ta och strunta i Novax. Det är JAG som skrivit det och står för argumenten. Om du sedan tycker att dessa LIKNAR Novax så beror de bara på att de alternativa teorierna är uppbyggda med LIKNAR argument och nästan inga HÖR IHOP argument.

Ett exempel.

Bara citat LIKNAR varandra så är de sammanlänkade trots att om ett citat är gjort 1940 och ett annat 1970 av två olika personer så måste man visa att de HÖR IHOP också för att sammanlänkningen ska vara trovärdig.

See User information
Bla bla bla

Quote:
Jag ser att dessa inlägg är skriva innan Novax började klaga på lågnivåinläggen så ni får ange om ni fortfarande menar det ni har skrivit i inläggen.

Och så vidare...

Posted on: 2007/6/18 17:43

Anonym
Quote:

Icehorn wrote:
Bla bla bla

Quote:

Och så vidare...

Då du inte har reagerat över något i inlägg #76 ska jag då anse att du tiger och samtycker?

Anonym
Jaa, vi samtycker till dina absurda teorier.

See User information
Quote:
Rent aluminium smälter vid 660 grader. Branden efter flygplanen kraschat i WTC har angetts som minst 800 grader upp till 1000 grader.

Väldigt bra zink, "har angetts till"
Menar du att flygbränsle vid normala atmosfäriska förhållanden brinner vid minst 800 grader. Vilket skämt du är.
Med tanke på det enorma skattetrycket borde zäpo kunna hitta lite trovärdigare debrunkare än dig.
Men nu säger du väl att det var kontorsmöbler som brann med så intensiv hetta att det pulveriserade 3 stycken skyskrapor.

Posted on: 2007/6/19 5:38
Att se är inte att förstå

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Quote:

Väldigt bra zink, "har angetts till"
Menar du att flygbränsle vid normala atmosfäriska förhållanden brinner vid minst 800 grader. Vilket skämt du är.
Med tanke på det enorma skattetrycket borde zäpo kunna hitta lite trovärdigare debrunkare än dig.
Men nu säger du väl att det var kontorsmöbler som brann med så intensiv hetta att det pulveriserade 3 stycken skyskrapor.

Jag skriver angetts för jag har inte varit inne i WTC 1 och 2 och mätt temperaturen och det har faktiskt ingen överhuvudtaget gjort så alla temperaturer är baserade på uppskattningar och ibland som i NIST fall även tester.

Så kan du säga vilka uppskattningar av temperaturen du anser var trovärdiga.

Sedan ska man enligt dig anta att på de våningar som planen kraschade in var helt tomma så inga kontorsmöbler, paneler och annat hjälpte till att föda elden.

Detta får du gärna visa var det skulle var troligt.

Enligt de byggfilmer av WTC som finns på nätet syns det att golven inte var armerade. Enligt beräkningar så var energin i en vanlig kollaps av WTC 1 och 2 mer än tillräcklig för att göra golvbetongen till pulver.

Du får gärna visa att detta var omöjligt.

Anonym
Jaha, inte ens NIST skulle vilja elda trä-paneler och kontorsstolar och komma fram till att de brinner med 400 till 600 grader men att i en datorsimulation och tecknad film anta att de brinner med 6000 grader.

Men varför inte, kan man ha virtuella stålbalkar som böjer sig 40 gånger mer än under verkliga omständigheter så varför inte. Nu har de givetvis valt att försöka lägga locket på eftersom de vet väldigt väl att det enda som skulle tro på deras Alice in Wonderland historier är totalt hypnotiserade zombier.

See User information
Och zäpo scum som kämpar för att hålla ihop sin världsbild
Flygbränsle brinner med 800 grader om man tillsätter kontorsmateriel.
Pssst syre.

Posted on: 2007/6/19 12:58

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Och zäpo scum som kämpar för att hålla ihop sin världsbild
Flygbränsle brinner med 800 grader om man tillsätter kontorsmateriel.
Pssst syre.

I Livräddarna på SVT så sa de att när vanliga bränder syrersätts kan temperatur komma upp till 1000 grader och det är därför brandmän är mycket försiktiga när de ska gå in i hus och lägenheter där de brinner för öppnandet av dörrar börjar syresätta branden.

Här en artikel som inte har ett dugg med WTC att göra men ändå handlar mycket om det som debatteras om dem nämligen om bränder i byggnader av stål:

http://www.sbi.se/omraden/o_dokument.asp?dId=54

Även denna nämner att temperaturer kommer upp till 1000 grader vid bränder och handlar om stenullen fördela vid brand:

http://www.stenull.paroc.se/produktdat/pdf_down/Brand_ljud.pdf

Vet inte om denna länk fungerar för alla (dokumentet är i original i PowerPoint):

http://www.mdh.se/ist/kurser/bygg/wb1 ... dskydd_FXX_Konstr-_06.pdf

För er som länken inte fungerar för så visar den att de finns ett direkt samband mellan mängden trä, tid branden har varat och temperaturen och efter en timme är det 1000 grader i en träbyggnad.

Flygbränsle kan bara skynda på en häftig brand och det är totalbranden som ger temperaturen då inget brinner var för sig i en brand.

Edited by zink on 2007/6/20 13:21:49

See User information
Quote:
För er som länken inte fungera för så visar den att de finns ett direkt samband mellan mängden trä, tid branden har varat och temperaturen och efter en timme är det 1000 grader i en träbyggnad.

Kan du inte posta lite bilder på plåtskjul som har rasat pga eld också.

Men glöm inte bort att det var tre hus som pulveriserades av din fantastiska diesel/kontorsmateriel mix.
Du kanske borde försöka få patent på receptet.

Posted on: 2007/6/20 12:51

See User information
Hej zink! Argumenten som förs fram av dig håller inte. Du smutskastar en hel yrkeskår,även forskning effter som du har en skev missuppfattad Globalvärldsbild av dina argument som måste jag fråga dig.

Är du "troende" eller "skeptiker"?Jag tycker det är luddigt,för du kan ju tänka ibland En vanlig ciggaret glöd har 800-1000 garder oxo kan man smällta alu med en zigg då(det måste bli ett hål iaf)i plåten,enligt zink

Posted on: 2007/6/20 13:07

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Quote:
För er som länken inte fungera för så visar den att de finns ett direkt samband mellan mängden trä, tid branden har varat och temperaturen och efter en timme är det 1000 grader i en träbyggnad.

Men glöm inte bort att det var tre hus som pulveriserades av din fantastiska diesel/kontorsmateriel mix.

För det första så har jag och jag hoppas även du nu kommit fram till att 1000 grader är en vanlig temperatur vid en brand som vara ca en timme om det finns tillräckligt med material som kan brinna

Jag tog avsiktligt inte med alla länkar som visar höga temperaturer med andra material än trä för att se om du skulle undersöka om jag hade rätt men jag uppfattar det så att den kollen har du inte gjort.

Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem.

I mitt första inlägg så har de som jag referat till räknat ut hur mycket mekanisk energi de rasade WTC 1 och 2 hade och det var mycket mer än den energi som behövs för att göra golven till pulver. Visa att den uträkningen är fel om du nu inte tror på den uträkningen.

Anonym
Quote:

sale wrote:
Hej zink! Argumenten som förs fram av dig håller inte. Du smutskastar en hel yrkeskår,även forskning effter som du har en skev missuppfattad Globalvärldsbild av dina argument som måste jag fråga dig.

Är du "troende" eller "skeptiker"?Jag tycker det är luddigt,för du kan ju tänka ibland En vanlig ciggaret glöd har 800-1000 garder oxo kan man smällta alu med en zigg då(det måste bli ett hål iaf)i plåten,enligt zink

Jag har inte en skev Globalvärldsbild. Jag har ingen Globalvärldsbild alls för jag anser den inte finns som den beskrivs.

Varför en cigarett även om den har en temperatur av 800-1000 grader har den för lite energi för att gör hål i aluminium.

1 gram 1000 gradig massa har mindre värmeenergi än 10 kg 1000 gradig massa.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

HWO wrote:
Quote:

För det första så har jag och jag hoppas även du nu kommit fram till att 1000 grader är en vanlig temperatur vid en brand som vara ca en timme om det finns tillräckligt med material som kan brinna

Jag tog avsiktligt inte med alla länkar som visar höga temperaturer med andra material än trä för att se om du skulle undersöka om jag hade rätt men jag uppfattar det så att den kollen har du inte gjort.

Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem.

I mitt första inlägg så har de som jag referat till räknat ut hur mycket mekanisk energi de rasade WTC 1 och 2 hade och det var mycket mer än den energi som behövs för att göra golven till pulver. Visa att den uträkningen är fel om du nu inte tror på den uträkningen.
Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem. Runt 11 min men du se nu inte titta. Har du bevis?
http://video.google.com/videoplay?docid=-3135892053682639810

Dina argument så abstrakta och teoretiska som omöjliga.Du är löjlig så jag ger mig ha en bra sommar men glöm inte att"911 was a inside job"

Posted on: 2007/6/20 14:03

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

sale wrote:

Jag har inte en skev Globalvärldsbild. Jag har ingen Globalvärldsbild alls för jag anser den inte finns som den beskrivs.

Varför en cigarett även om den har en temperatur av 800-1000 grader har den för lite energi för att gör hål i aluminium.

1 gram 1000 gradig massa har mindre värmeenergi än 10 kg 1000 gradig massa.
Är du "troende" eller "skeptiker"?Jag tycker det är luddigt nu när du svara men tar bort blicken från foucos, varför?

Posted on: 2007/6/20 14:06

See User information
Shit vilka feta balkar

Posted on: 2007/6/20 14:07

See User information
Quote:
Jag har ingen Globalvärldsbild alls för jag anser den inte finns som den beskrivs.

Huh vad skruvad du är.

Posted on: 2007/6/20 14:09

Anonym
En riktig tillfällighetsteoretiker.

Anonym
Quote:

sale wrote:
Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem. Runt 11 min men du se nu inte titta. Har du bevis?
http://video.google.com/videoplay?docid=-3135892053682639810

Dina argument så abstrakta och teoretiska som omöjliga.Du är löjlig så jag ger mig ha en bra sommar men glöm inte att"911 was a inside job"

Från 11:51 till 12:17 så ser man när de gjuter golven, skottar ut betongen och jämnar till den men var ser du armeringen?

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper