vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Meet Your Meat!

See User information
http://www.meat.org/index-1.asp?c=MYMblogadgnnjune07

Hemsk video! Människan får vad den förtjänar!

Posted on: 2007/6/16 15:11
The answer to 1984 is 1776

newworldsheep.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Meet Your Meat!
Varför skyr alla djur människan? Jo, för människan ÄR satan, och springer satans ärenden.

Ända sedan gudasönerna sågo att människans honor voro vackra och avlade sin ondska i människan, sedan dess har människan varit hatad och förpassad från Gud.

Dagens människa är en hybrid...och har varit det sedan dess. Människan lever på att äta lik och dricka blod.

Nu är det dags att bl vegetarian...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Belsebub, jag får hålla med där, människan är med nuvarande programering satan själv, i alla fall hans slav, som lyder flitigt!

Själv känns det som om man skulle komma ifrån en annan planet, man står i vilmet och frågar, va fan håller ni på med??? Alla kollar upp, och fortsätter sen att förstöra sig själva, grannen, naturen och allt som lever i den.

Jag förklarar lätt krig mot alla dom som låter denna förstörelse pågå! Typ vanligt folk, / "konsumenter" (o alla som styr o håller i att styret finns kvar) Ännu är man relativt ensam dock, konstigt med tanke på att det finns många som kallar sig vakna! Har man vaknat till så ser man saker för vad dom är.

Det enda man behöver vara räödd för, är att kanske inte hinna med att stoppa maskinen "Satan själv" från att äta upp allt i vår omgivning.

Vissa springer ju o är rädd för byrokrater, var inte orolig, de e bara slipsfobi, det finns inget innanför den, bara ord...

Frid

See User information
ok...utan att blanda in in satan i det här så finns det ingen som helst stolthet kvar i den animaliska industrin. Det gäller köttproduktion, det gäller mjölkprodukter, ägg, päls eller vad det nu må vara. Det är viktigt att se det som en enheltlig animalisk industri och inte känna att man kan leva rövare här men inte där.

Viktigt är ju dock att inse att stoltheten vissnar mer och mer då det gäller den vegetabiliska matproduktionen också men jag har svårt att sätta dom två i samma liga.

Som sagt, dax o bli veggis, eller döda din egen föda.

Posted on: 2007/6/16 19:51

See User information
Japp nu är det dags att ta tag i sin egen karma!

Har under senaste två åren kontinuerligt varit tvungen att spotta ut och skölja munnen varje gång jag kommit på vad man av gammal vana egentligen stoppat i munnen.

Tack för att denna film producerats så man blir påmind om vilken otrolig ondska viruset människan orsakar så fort det handlar om stålar.

Måtte jag ha styrkan att aldrig nånsin sätta tänderna i något som andats!

Posted on: 2007/6/16 22:00

See User information
Det är en mycket otäck film det här. Man mår fan inte bra när man ser den.

Det som skrämmer mig mest är att dessa människor som håller på med denna industri är så pass makabra att dom kan hantera djur med så lite omtänksamhet. Märka och kastrera djur utan bedövning, snacka om plågeri på absolut högsta nivå.

Man har ju sett bilder av hur dessa långväga transporter av djur går till så är det bättre med den svenska industrin eller är det så här illa även där?

Vad anser ni om den ekologiska och kravmärkta industrin? Hanterar den djur med värdighet eller är den lika grotesk?

Posted on: 2007/6/17 14:07
- -

See User information
Nu har det gått lite drygt 16 timmar sedan jag såg denna film.

Dagens kost:

2 rostade mackor med 20 stendöda räkor stekta i Teryakimarinad med tomat och purjolök samt 4 Persikor och en liter iste!

Fan vad jag är sugen på en riktigt stor grillad biff med poatoe skins och bearnaissås... men jag handlade istället 20 st små frysta Falafel som jag kommer att äta med kokt potatis och grönsaker med en dipsås av youghurt och vitlök Till detta en sauterad panna med paprika och champignoner i frästa i olivolja.

Inte en enda ko, gris eller fågel i mitt system idag. Men stackars räkor... måste nog sjunga en liten räksång för att hylla dem för den goda smakens skull och på sikt skärpa till mig så att inte ens dessa små liv behöver offras för min hungers skull.

(Lite enklare recept från de som kan detta bättre än mig efterfrågas)

Posted on: 2007/6/17 16:07

See User information
Vikingar dricker inte iste.

Posted on: 2007/6/17 16:09
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Hahahaha... det är nog sant. Men vad gör man inte för lite socker!

Posted on: 2007/6/17 16:10

See User information
Dages rätt.................laxtacos med dilldränkta räkor å rökta musslor f.ö. alla grönsaker man önskar och riven västerbottenost........som vanliga tacos men man byter ut döa kossor mot seafood.....

Posted on: 2007/6/19 14:20
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper