vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Polariserande Religion

See User information
På samma sätt som makteliten använder vänster högerskalan för att dela människorna i läger använder den även religion.

När två religiösa människor ska diskutera politik och båda använder argumentet "jag har rätt för det stor i MIN sago, förlåt, heliga bok", kan det väl egentligen bara sluta på ett sätt?

Alla svar på en fråga jag ställer till dig, religiösa människa, som du inte kan besvara utan att använda din sagobok som källa, KAN DU INTE SVARET PÅ!

-Vem äger rätten till israel?
Juden: Jag, det säger gud.
Muslimen: Jag, det säger gud.

-Vilken religion är ond och ska bekämpas?
Juden: Islam, det säger gud, kristna har bara fått saken lite fel.
Muslimen: Judar och polyteisterna (kristna), det säger gud.
Kristna: Islam, det säger gud, Judarna kommer att bli kristna vid världens slut endån, för det säger gud.

-Vilken religion är den rätta?
Juden: min det säger gud.
Kristna: min det säger gud
Muslimen: min det säger gud.

Posted on: 2007/6/21 21:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Polariserande Religion

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
"jag har rätt för det stor i MIN sago, förlåt, heliga bok"

Nice one

Posted on: 2007/6/21 22:34
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vidrigson!

Jag håller med dig till 100 procent utan att blinka! Helt rätt tänkt!

Kanske dröjer det ända till den dag alla individer funnit sin inre gudsnivå innan mänskligheten kan börja samtala om en gemensam framtid.

Posted on: 2007/6/22 12:08

See User information
Lite korregering om jag tillåts att göra?

Muslimen: Människorna

Muslimen: De som vill släcka Guds ljus
Kristna: Islam, det säger gud, Judarna kommer att bli kristna vid världens slut endån, för det säger gud.

Posted on: 2007/6/23 12:47

See User information
Visst får du det. Korrigeringen gör dock inte någon av religionerna mindre fåniga.

Posted on: 2007/6/23 19:53

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Visst får du det. Korrigeringen gör dock inte någon av religionerna mindre fåniga.

Det du skrev bevisar att det finns brister, vilket även det ser fånigt ut.

Posted on: 2007/6/23 22:02

See User information
Vad menar du? Att mitt argument är fånigt?

Posted on: 2007/6/23 22:28

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Vad menar du? Att mitt argument är fånigt?

Eller att det är vidrigt...

Posted on: 2007/6/23 22:35
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Eller att du är sjuk i huvudet.

See User information
Quote:

disinfo wrote:
Eller att du är sjuk i huvudet.

Ja jag börjar nästan tro det själv, för något fel är det när man är på detta forum och lägger tid. Varför heter det vaken, jag fattar inte det.

Du har ju förlorat det enda huvud du kanske har tänkt med, kanske det är på den där soptippen du önskade zpz till:

Resized Image

Posted on: 2007/6/23 23:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
jag skulle önska att du inte tyckte detta ditt "Nickname" - vore så ballt... Ungefär - sedan detta med religionerna - Jag håller med dig om att vår dragning åt detta faktum naturliga förhållande - detta att vilja återförenas med vårt ursprung - d´Det är i lall fall vad jag anser "Religiositet" - går ut på...
Så här ser jag på detta: När man för några hundra år sedan började fundera över att faktum förbättra människans tillstånd i världen - så bildades det en massa sk. ideólogier...
Om en sådan ideólogi - faktum kunde tillhandahålla människan ett tillstånd som fick henne att närma sig en förståelse - över vad det hela handlar om och sålunda förklarar hennes ställning i utvecklingen - då kallande detta för att vara en "Religion" - allt efter grekiskans eller om det nu är latinet: Religion betyder då inget annat än en ideólogi som skulle kunna sas. "Återförena" människan med sitt ursprung - finna sig själv, vill säga...

Ungefär...

Posted on: 2007/6/23 23:28
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

SHYGETS wrote:
jag skulle önska att du inte tyckte detta ditt "Nickname" - vore så ballt... Ungefär - sedan detta med religionerna - Jag håller med dig om att vår dragning åt detta faktum naturliga förhållande - detta att vilja återförenas med vårt ursprung - d´Det är i lall fall vad jag anser "Religiositet" - går ut på...
Så här ser jag på detta: När man för några hundra år sedan började fundera över att faktum förbättra människans tillstånd i världen - så bildades det en massa sk. ideólogier...
Om en sådan ideólogi - faktum kunde tillhandahålla människan ett tillstånd som fick henne att närma sig en förståelse - över vad det hela handlar om och sålunda förklarar hennes ställning i utvecklingen - då kallande detta för att vara en "Religion" - allt efter grekiskans eller om det nu är latinet: Religion betyder då inget annat än en ideólogi som skulle kunna sas. "Återförena" människan med sitt ursprung - finna sig själv, vill säga...

Ungefär...

Jag vet inte om ditt inlägg var riktat till mig, men jag svarar på det.

Vidrigsson är mitt släkt namn. Det är ett riktigt efternamn som mormor hette innan hon gifte sig. Alltså inte något påhittat som jag tycker är häftigt.

Ordet har sitt ursprung från latinets religio, "gudadyrkan", av omdiskuterat ursprung, troligen i överförd bemärkelse från "förpliktelse", "samvete", från religare, "binda fast", "förbinda (sig)", av ligare, "binda", av legere, "hopplocka", "samla" (wikipedia)

Vetenskap, inte religion, förklarar våran ställning. Om det skulle visa sig att vår existens är meningslös, so be it. Jag konfronteras hellre med en avskyvärd sanning än en bekväm och mysig lögn.

"Om en sådan ideólogi - faktum kunde tillhandahålla människan ett tillstånd som fick henne att närma sig en förståelse - över vad det hela handlar om och sålunda förklarar hennes ställning i utvecklingen"

En sådan ideologi förklarar våran ställning som att vi är lera och ett revben som blev skapade av en omnipotent gudom för 6000 år sen.

Jag vet inte hur det är för er, men jag tycker den förklaringen är ytterst otillfredställande, speciellt när vi VET 100% att det inte har gått till så.

Posted on: 2007/6/24 7:22
"Just because you're paranoid, don't mean they're not after you."

See User information
Vidrigson!

Det var en stilig förklaring av ett släktnamn. Håller med om att det vid första anblicken kan verka lite märkligt. Men det säger väl mer om mig och en del andra som individer kontra fördomar än om dig.

Jag trodde faktiskt att det var nån som ville provocera... men valde att läsa vad du skrev istället för att fästa mig nämnvärt vid namnet. Jag gillade det jag läste och vill passa på att hälsa dig välkommen till forumet. Här behövs alla sorter, både bra och dåliga tycker jag.

Posted on: 2007/6/24 8:43

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:

Vetenskap, inte religion, förklarar våran ställning. Om det skulle visa sig att vår existens är meningslös, so be it. Jag konfronteras hellre med en avskyvärd sanning än en bekväm och mysig lögn.

"Om en sådan ideólogi - faktum kunde tillhandahålla människan ett tillstånd som fick henne att närma sig en förståelse - över vad det hela handlar om och sålunda förklarar hennes ställning i utvecklingen"

En sådan ideologi förklarar våran ställning som att vi är lera och ett revben som blev skapade av en omnipotent gudom för 6000 år sen.

Jag vet inte hur det är för er, men jag tycker den förklaringen är ytterst otillfredställande, speciellt när vi VET 100% att det inte har gått till så.

Vidrigsson, du skrev "Vetenskap, inte religion, förklarar våran ställning."

What... vetenskap, vad menar du, vad förklarar science?

Det där med lera är ju sant/ok, som liknelse och förklaring att gudar/aliens har mixtrat och skapat människan här, olika raser.
Det är ett symbolspråk, som är sant. Leran är dennan nivån, det jordiska.

Posted on: 2007/6/24 8:50

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Dan:
Lite korregering om jag tillåts att göra?

Muslimen: Människorna

Muslimen: De som vill släcka Guds ljus

Du har valt att markera muslimens uttalande.

Jag har träffat tillräckligt många muslimer som tar det ett steg till. De hävdar att för att räknas som människa så måste man "vara muslim". Det räcker inte med att födas som människa man måste dessutom underordna sig en jävla massa skägg och lagar som piskar en till underkastelse.

Säg gärna det jag förväntas höra från dig. Att de inte är representativa för den rena läran... Uack! Samma bullshit som från de andra fårskocksalternativen. I alla tider. Till tidens ände!

Lika illa som de andra alternativen för en själ som vill finna kunskap i frihet från dogmer och teorem från gamla sketna gubbdjävlar.

Fan nu blir jag nästan så förbannad över din och andra religiösa marknadskonsulters skenhelighet att jag nästan tvingas sätta på (E)M(P)TV en stund... och det är lika illa!

Posted on: 2007/6/24 8:52

See User information
Jag menar att man ska söka människans ursprung i vetenskap och inte en övernaturlig tro.

Om det finns en varelse eller varelser med den makt som beskrivs i bibeln måste denna dessa varelser ha startat någonstans och genom samma processer som vi går igenom ha utvecklats till vad den är idag.

Antar att vi människor kanske om 100 000 år ha kommit så långt i våran utveckling att vi för dagens levande människor skulle framstå som gudar. Vi är ju inte gudar för det, bara en högt utvecklad art.

Gudstro i traditionell bemärkelse säger att Gud är och alltid har varit, fullkomlig och ofelbar i all tid, det är det som jag inte köper.

Även en "supervarelse" som är så långt mer utvecklad än oss att vi inte ens kan förstå en liten del av det, måste endån följa eller manipulera sig runt universums lagar. Även manipulationen av dessa lagar måste ske på ett sådant sätt så att det blir möjligt att göra det, därför är denna varelse ingen gud i biblisk bemärkelse. Detta gör det till vetenskap.

Kvantfysik t.e.x är ologisk och fantastisk. Att en partikel kan vara på två olika ställen vid två olika tidpunkter men endån vara samma partikel låter ju nästa "gudomligt", fast det är SANT. Det är bevisat att det är så och människan står bara vid början av resan in i kvantfysiken.

Är du med på mitt argument, novax?

Posted on: 2007/6/24 9:08

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Jag menar att man ska söka människans ursprung i vetenskap och inte en övernaturlig tro.

Om det finns en varelse eller varelser med den makt som beskrivs i bibeln måste denna dessa varelser ha startat någonstans och genom samma processer som vi går igenom ha utvecklats till vad den är idag.

Antar att vi människor kanske om 100 000 år ha kommit så långt i våran utveckling att vi för dagens levande människor skulle framstå som gudar. Vi är ju inte gudar för det, bara en högt utvecklad art.

Gudstro i traditionell bemärkelse säger att Gud är och alltid har varit, fullkomlig och ofelbar i all tid, det är det som jag inte köper.

Även en "supervarelse" som är så långt mer utvecklad än oss att vi inte ens kan förstå en liten del av det, måste endån följa eller manipulera sig runt universums lagar. Även manipulationen av dessa lagar måste ske på ett sådant sätt så att det blir möjligt att göra det, därför är denna varelse ingen gud i biblisk bemärkelse. Detta gör det till vetenskap.

Kvantfysik t.e.x är ologisk och fantastisk. Att en partikel kan vara på två olika ställen vid två olika tidpunkter men endån vara samma partikel låter ju nästa "gudomligt", fast det är SANT. Det är bevisat att det är så och människan står bara vid början av resan in i kvantfysiken.

Är du med på mitt argument, novax?

Jag är med på vad du menar, men håller inte alls med dig, verkligen inte. Inte ett dyft, måste jag säga...

Jag har inte tid mer nu - du är helt fel ute, man kan säga att du är ute och cyklar nu.

Det finns inget sådant som "utveckling"- det där med 100 000 år... religionen science har nu haft makten i säg 50 år, och vi står på stupskanten tack vare science. Det är genom dess idioti och djävelskap allting går fel. Det är den verkliga ondskan.

Den utgår från helt fel saker. Religion, gud och det där - det utgår emellertid från Sanning, som degenererade männiksor och evil agendor förstört.

Posted on: 2007/6/24 9:17

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Religion= Ordet har sitt ursprung från latinets religio, "gudadyrkan", av omdiskuterat ursprung, troligen i överförd bemärkelse från "förpliktelse", "samvete", från religare, "binda fast", "förbinda (sig)", av ligare, "binda", av legere, "hopplocka", "samla" (wikipedia)

Vetenskap="organiserad, verifierbar kunskap. Den bygger starkt på ett system att skaffa kunskap som kännetecknas av empiri och ofta även experiment, samt, enligt vissa vetenskapteoretiker naturalism. (obs)Inom vetenskapen används inte förklaringar som bygger på det övernaturliga"(obs)

Vetenskap är ingen religion. DU KAN INTE KALLA VETENSKAP FÖR RELIGION, DET GÅR INTE!! Vetenskap har fått makt först efter att kyrkan började kunnas motbevisats och bevis är något kyrkan alltid har saknat.

"science har nu haft makten i säg 50 år, och vi står på stupskanten tack vare science. Det är genom dess idioti och djävelskap allting går fel. Det är den verkliga ondskan."

Det där är bara kvalificerat skitsnack. Vetenskap är ett redskap och redskap kan användas både till gott och ont. Möjligt är att människans intellektuella utveckling har gått för långsamt jämfört med våran tekniska utveckling och även där har religionen skuld i det.

"Religion, gud och det där - det utgår emellertid från Sanning"

Endast religösa människor kan vara så arroganta att dom påstår sig sitta inne med med alla svaren, speciellt när svaren är i klass med "gud gjorde det så".

Posted on: 2007/6/24 9:30

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Religion= Ordet har sitt ursprung från latinets religio, "gudadyrkan", av omdiskuterat ursprung, troligen i överförd bemärkelse från "förpliktelse", "samvete", från religare, "binda fast", "förbinda (sig)", av ligare, "binda", av legere, "hopplocka", "samla" (wikipedia)

Vetenskap="organiserad, verifierbar kunskap. Den bygger starkt på ett system att skaffa kunskap som kännetecknas av empiri och ofta även experiment, samt, enligt vissa vetenskapteoretiker naturalism. (obs)Inom vetenskapen används inte förklaringar som bygger på det övernaturliga"(obs)

Vetenskap är ingen religion. DU KAN INTE KALLA VETENSKAP FÖR RELIGION, DET GÅR INTE!! Vetenskap har fått makt först efter att kyrkan började kunnas motbevisats och bevis är något kyrkan alltid har saknat.

"science har nu haft makten i säg 50 år, och vi står på stupskanten tack vare science. Det är genom dess idioti och djävelskap allting går fel. Det är den verkliga ondskan."

Det där är bara kvalificerat skitsnack. Vetenskap är ett redskap och redskap kan användas både till gott och ont. Möjligt är att människans intellektuella utveckling har gått för långsamt jämfört med våran tekniska utveckling och även där har religionen skuld i det.

"Religion, gud och det där - det utgår emellertid från Sanning"

Endast religösa människor kan vara så arroganta att dom påstår sig sitta inne med med alla svaren, speciellt när svaren är i klass med "gud gjorde det så".

Vetenskap är en religion.

Lite om religion här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=42386#forumpost42386

Annars ha jag skrivit här om religionen Science mm
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=40693#forumpost40693

För övrigt...

Här skrev jag som den beryktade Dr Klot
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=25485#forumpost25485

Flera inlägg i denna tråd framåt (och bakåt om man vill se på fina bilder):
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... e=flat&order=ASC&start=90

Bland annat så står det:
Sedan kallar du saker och ting för "religiösa" - whats the piont? Saker och ting är som de är. Science har inte skapat universum... utan är en produkt av var tids illusion, på sitt låga plan. Science kan ju inte förklara vad en människa är, vad har skapat kosmos från början osv... science är bara människor som får mer eller mindra bra koll på lite fysikaliska lagar och annat - men det är ju fullständigt evigheter ifrån vad kosmos helhet är.

"The science of ancient China is different from this empirical science of the West. Many archeologists have discussed these issues with me, and I explained everything to them. They also felt that this is the case, because they had many puzzling questions that couldn't be explained. As I just said, humankind's understanding of the universe can't possibly go much further.

Nowadays, the starting point of many scientists' research is wrong. Those who've made some achievements in their fields, in particular, are unable to let go of them. They've defined what they have understood and set limits.

Many of you in the audience are students studying outside China, Ph.D.'s., and Master's degree holders with open minds. You'll find that their definitions are correct within the scope of their realms, but that once you go beyond their understanding and their realm the definitions are wrong and restrictive. A truly accomplished scientist is one who dares to break through these limits. For Einstein, too, what he said was only correct within the realm of his understanding; but beyond that realm, what he said is found to be wrong. Do you see the principle? This is because when humans have ascended, when the state of your thinking approaches the high-level truth, and when you approach high levels, you'll find that the understandings at low levels are wrong. This is how it is."

Li Hongzhi, Lecture in New York, 1998

[...]

...en Troende inom vår tids stora religion Science...
Allt började med en stor smäll, Big Bang - allt uppkom ur den... det var "ingenting" som exploderade, och ur det som inte fanns så blev allting...

Sedan någon gång så "uppstod livet" och det kunde även automagiskt fortplanta sig. Ytterst så härstammar vi från en sten. Det regnade (för det hade kommit så mycket vatten från det som inte fanns i smällen) så mycket på stenen/berget att det knoppade fram liv. Vi och bananen har samma ursprung .

----

"Jaså! Men du har tidigare sagt: "Jag finner att vad vetenskapen säger om universum och himlakropparna krockar med din religion." - jag svarade då att jag håller inte på med någon religion.

Du kallar något för "religiösa idéer" - det är feltänk från din sida.

"Det som fortfarande finns kvar i "religioner" av riktig förståelse (idag finns det inga verkliga religioner, jag vet inte om någon religion) är ju bra, liksom om religiösa skiljer ljug (som science) från bättre förståelse, något närmare sanningen. Vad som tagits in i texter genom tiderna, vad som är från nedärvd vishet, kunskap etc. och kanske förändrats med tiden - är sin sak - hur och om de på något sätt kommer in i vad samhället kallar religioner har väl ingen betydelse - man dömer ju inte innehållets värde, urspungliga mening etc. efter formen som de nu har i vissa kretsar - "religiösa" eller inte."
Mer...: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28871#forumpost28871

Kolla även denna tråd:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... de=flat&order=ASC&start=0

Det kan räcka en stund.

Posted on: 2007/6/24 10:15

Edited by novax on 2007/6/24 10:33:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Du slänger ut en massa abstrakta argument och backar upp dessa med ännu flera abstrakta argument. Vilka är dina källor? Hur har du kommit till dessa insikter?

"Science har inte skapat universum... utan är en produkt av var tids illusion, på sitt låga plan. Science kan ju inte förklara vad en människa är, vad har skapat kosmos från början osv... science är bara människor som får mer eller mindra bra koll på lite fysikaliska lagar och annat - men det är ju fullständigt evigheter ifrån vad kosmos helhet är."

Ja men för fan! Det är ju det som är grejen med vetenskap. Att söka bevis för hur saker och ting har hänt istället för att lita på någon som hävdar att det "är så för gud ville det", utan några som helst bevis eller andra mål än att hålla befolkningen tjänande och sina egna feta magar fulla. Att vetenskapen är ofullständig är bara ett argument för den efterssom det tjänar till att hålla intresset för RIKTIGA BEVISADE svar levande. Det handlar om att vara tillräckligt ödmjuk för att säga- Vi har inte alla svar, ÄN, istället för att citera en " ofelbar gudomlig" bok.

Du skriver samma svar i olika formuleringar utan att ha någon som helst källa för dina åsikter, inga som du redovisar här iallafall. Ditt svar är: Så är det för jag vet att det är så men jag orkar inte förklara för dig.

Varför bryr du dig om att svara överhuvudtaget? Iallafall jag får inte ut någon som helst tillfredställelse av att läsa dina "svar".

Posted on: 2007/6/24 10:28

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Du slänger ut en massa abstrakta argument och backar upp dessa med ännu flera abstrakta argument. Vilka är dina källor? Hur har du kommit till dessa insikter?

"Science har inte skapat universum... utan är en produkt av var tids illusion, på sitt låga plan. Science kan ju inte förklara vad en människa är, vad har skapat kosmos från början osv... science är bara människor som får mer eller mindra bra koll på lite fysikaliska lagar och annat - men det är ju fullständigt evigheter ifrån vad kosmos helhet är."

Ja men för fan! Det är ju det som är grejen med vetenskap. Att söka bevis för hur saker och ting har hänt istället för att lita på någon som hävdar att det "är så för gud ville det", utan några som helst bevis eller andra mål än att hålla befolkningen tjänande och sina egna feta magar fulla. Att vetenskapen är ofullständig är bara ett argument för den efterssom det tjänar till att hålla intresset för RIKTIGA BEVISADE svar levande. Det handlar om att vara tillräckligt ödmjuk för att säga- Vi har inte alla svar, ÄN, istället för att citera en " ofelbar gudomlig" bok.

Du skriver samma svar i olika formuleringar utan att ha någon som helst källa för dina åsikter, inga som du redovisar här iallafall. Ditt svar är: Så är det för jag vet att det är så men jag orkar inte förklara för dig.

Varför bryr du dig om att svara överhuvudtaget? Iallafall jag får inte ut någon som helst tillfredställelse av att läsa dina "svar".

Jag förstår mig inte på dig... om du ruskar bort all programmering och hjärtvätt som livet ÄR genomskola mm - och tänker själv... då hade du fattat några grundpolletter och inte resonerat som du gör.

Jag har ju många gånger postat om var kunskap kommer ifrån - du inte bry dig, du kanske hör till de som hellre försvarar trygg världsbild, istället för att verkligt vilja FÖRSTÅ? Isåfall lutar du dig kanske när det passar till Science-religionen - men äkta och vakna gör inte så...
Jag har tidigare idag postat om det:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=52430#forumpost52430

Posted on: 2007/6/24 10:43

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Det är ju tänker själv som jag gör, men du ger mig inget att arbeta med.

Minns du att jag skrev att man aldrig ska avfärda ett synsätt förrens man har gått igenom dess argument? Jag väntar fortfarande på att du ska ge mig argument för din världsbild men jag får bara en massa citat från andra människor som du tydligen beundrar.

Citat tagna ur sitt sammanhang, om motparten i diskussionen inte känner till detta sammanhang, är HELT JÄVLA VÄRDELÖSA! Det är inget argument!

Posted on: 2007/6/24 10:51

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Det är ju tänker själv som jag gör, men du ger mig inget att arbeta med.

Minns du att jag skrev att man aldrig ska avfärda ett synsätt förrens man har gått igenom dess argument? Jag väntar fortfarande på att du ska ge mig argument för din världsbild men jag får bara en massa citat från andra människor som du tydligen beundrar.

Citat tagna ur sitt sammanhang, om motparten i diskussionen inte känner till detta sammanhang, är HELT JÄVLA VÄRDELÖSA! Det är inget argument!

Folk tror de tänker själva... men det är annat i dom som står för tänket... allt det som vi stoppat in i oss, som format oss... allt YTTRE - bland annat från religionen Science! + besättelser, tankekarma osv.

Du har fått massa länkar - du pratar - även om du ännu inte förmår inse det - just som en som är inom religionen Science - och ber mig mata dig på det sätt som de Troende inom den religionen vill matas. Du vill ha något att "arbeta" med... kan du förstå att det är just ett synsätt från bedrägeriet som vi anammat då vi gått vilse i labyrinten?

Det finns inget att arbeta med... det finns bara saker att ge upp och släppa på - då kan Sanningen komma fram, för den är inte inom det där som du vill matas med, utan inom oss. Vi har den från vi blev till en gång i kosmos, du verkar söka svaren från Devolutions synsätt.

Läs om Theseus:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=51223#forumpost51223

Posted on: 2007/6/24 11:05

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Dra inga slutsatser om mig, mitt intellekt, eller min förmåga att tänka självständigt.

Så jag antar att du har kommit fram till dina synpunkter helt utan yttre påverkan?

Vetenskap heter det i sverige och jag kan inte förstå vad det farliga ligger i att söka bevis för sina påståenden? Jag skulle hävda att det är värre att blint svälja vad andra säger. Om jag köpte allt du sa utan att tveka skulle du kalla mig upplyst och smart. När jag ifrågasätter dig kallar du mig hjärntvättad och indirekt, mindre vetande. Du själv gör diskussion med dig överflödig, därför att du med dina inlägg bara fortsätter att bevisa mina påståenden om religös självrättfärdighet och tron på sin egna ofelbarhet.

Vilka sorts människor tror du lättast faller offer för hjärntvätt? Dom som blint sväljer eller de som ifrågasätter?

Posted on: 2007/6/24 11:19

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper