vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: CNN-Inslag om sk Irakiska flyktingar i Sverige
Rätta mig om jag har fel!
Om vi skall få en annan vardag att ta oss an, vad skall då förändras? Räcker det att byta ut några korrupta politiker, och hålla invandrare utanför Sveriges gränser? Jag ser inte att det räcker. Istället för att stoppa folk på gränsen, varför inte förändra situationen som skapar invandrare och flyktingar, är det fel att bearbeta problemet på grundnivå? Alltså där det skapas? Jag tycker inte det!

Jag kollar på allt i vårt samhälle, hur ser problemet ut, hur skapas det, vart och varför.

Transporter t.ex. Det går åt mycke materia för att kunna att bygga lastbilar, båtar, flyg, tåg hela tiden. Det går åt ordentligt med soppa, manskraft o så vidare. Dessutom så måste maten som transporteras så länge, neutraliseras av någon supermaskin, för att bli ätlig och klassad som mat, eller vad ligger annars problemet, i att vi mår så dåligt?

Massvis med transporter strular också till det, förseningar, föroreningar, olyckor, extrema priser på produkter som egentligen inte är värt nåt. Är det fel att vilja lokalisera det mesta, för att få bort massvis med trubbel? Om inte, skall vi skapa jobb genom att forsla runt saker, och förvärra situationen? Låter urdumt!

Vad händer om man tar bort Krigsmaskinen? Vad det än är, hur den än ser ut, ta bort det som skapar krig, är det fel? Om man jobbar åt det hållet så kan det inte bli krig, är det fel att jobba så? Är det sånt ni kallar flum?

Vad händer om man tar bort alla dom byrokrater, som ställer till det på grund av att dom har helt fel utbildning? Det förämrar arbetsmarknaden, men förbättrar för dom som råkar ut för byrokratin. Vilket är viktigast, upprätthålla systemets viljor, eller att planera för en bättre framtid för människor.

Vad händer om man byter ut all den medecin som är så fruktat farlig? Vad händer om läkarvården börjar arbeta som healers, och enligt Auyrveda, eller något annat som är bevisat funka 100 gånger bättre. Skulle folk bli friskare då? Jo, visst skulle dom bli det, men det går inte att ha kvar det som skapar alla sjukdomar, eller hur?, som sas tidigare. Alla mobiler, master, magnetfält runt elektrisitet, kemikalier, stress, odrägliga arbetsförhållanden och mycke mycke mer.

Vad händer om man förändrar allt från början till slut? Går igenom allt vi vet är farligt, och byter ut det till något som är bättre. Är det fel sätt att jobba på? Är det fel att titta på dom egentliga problemen, o sen förändra dom?

Om man förändrar situationen i världen, skulle det fortfarande stå flyktingar o invandrare o knacka på gränsen? Givetvis inte! Situationen, läget, samhället är just nu en maskin som skapar problem, hur fasiken kan det bli flummigt att vilja ta hand om allt det där, hur fasiken kan det vara fel att bearbeta problemet, på dess egentliga grund?

Jag ser att systemet inte är hållbart, det är byggt med fel grundprinciper o regler, och tanke för den delen. Ni som inte backat den historiska klockan och gått igenom kultur efter kultur, religion efter religion o så vidare, förstår inte o ser inte att systemet i sin helhet är en konspiration. Dom saker som finns i dag är skapade för att dom behöver finnas där, för att kontrollera folk, är det så svårt att se? Varje gång som människan lever utan system så skapar den ett levene som den mår bra av, och gillar, o de har hänt så många gånger förut. Är det fel att sträva åt något som fungerat förr? Och fungerat på grund av att människan själv fått bestämma, och tänka. Är det fel att lita på att vår intelligens räcker till?

Om det är fel att tänka på helheten, o ta bort dom problem som vi har, som gör oss sjuka osv. Ja då har jag hamnat på fel planet!!! Om man inte kan göra det bästa av situationen när man ändå är igång, varför då ens börja?

Om det jag skrivit är flummigt, sluta då o sniffa Ariel! Raka enkla puckar bara, ta bort det som skapar problemen, istället för att behandla symptomen. Invanding och flyktingar är en symptom på ett problem, ta bort problemet säger jag. Förklara varför det är fel!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vi har gafflat om dessa ämnen här i flera år och VAD har hänt??????

Jag har postat flera artiklar bl.a en egen om den "Ekonomiska lögnen" om hur banksystemet är en enda stor bluff för att suga ut och kontrollera folket.

Det är ju den s.k. Globaliseringen som gjort oss beroende av billiga skräpprodukter i från 3:e världen samtidigt som det halverat reallönerna för oss och skuldsatt oss än mer till dessa satansitstyrda pritvatbanker.

Det har dessutom tagit oss i från ett mer eller mindre självförsörjande samhälle till ett samhälle helt beroende av import som ju oxå är orsaken till alla vansinniga transporter du, osm skrev om innan.

Det är politiska beslut som satt oss i denna knipa, bl.a Kjell-Olof Feldt´s avreglering av bank och kreditmarknaden, bortagandet av valutaregleringarna på 80-talet samt alla de beslut som lett oss in i denna "Globalisering".

Det är detta vi kallar "utveckling".

Så klart kan politiska beslut också skapa förutsättningar för självförsörjning och oberoende lika väl som politiska beslut gjort hit intills för att skapa den s.k. Globaliseringen.

Angående de andra frågorna om läkemedelsindustrin och alla farliga kemikalier som luras i oss, så måste ju hjärntvätten av folket upphöra först. Hur annars ska folket få en möjlighet att förstå annars?

Och jag har skrivit tidigare VILKA som kontrollerar och styr medierna och vilken agenda den går under, så jag har inte BARA fokuserat på problemen med invadringen.

MEN varför jag ofta skriver om denna fråga är för att OM Sverige och västeuropa fortsätter att annamma den nuvarande massinvandringen av välfärdsparasiter ifrån utomeuropéiska länder i den takt vi gjort hitills så kommer väst att vara befolkat av en majoritet etniska utomeuropéer inom några få decennier om INTE den stoppas snarast, ANNARS har vi att se fram emot ÄN mer rotlöshet, familjesplittraingar, våldsbrottsökning m.m m.m.

Då är satanistelitens plan nästintill genomförd och det finns då KNAPPT något hopp kvar, när väl våra länder slagits sönder av inre splittring och ett nära utrotande av den germaska folkstammen.

Bl.a Nationaldemokraterna har ett program för kraftigt höjda återvandringsbidrag samt mera stöd i de drabbades konfliktområden. De har även på sitt program en reorganisering av den Internationella finanssystemet som skulle förhindra den nuvarande spekulationen och galloperande Globaliseringen.

Är det detta Ni inte tycker är något att bry sig om, eller?

Posted on: 2007/6/24 11:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Go början på inlägget Bennybear, jag håller också med om att det blir mer krångel med fler folk, inge snack om saken. Jag hade en annan tanke om ämnet, men de kan jag ta upp i en egen tråd i så fall.

Baj

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper