vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

Anonym
Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
Quote:

HWO wrote:
Quote:
Jag har ingen Globalvärldsbild alls för jag anser den inte finns som den beskrivs.

Huh vad skruvad du är.

Tack för att du inte heller beskrev att en Globalvärldsbild finns för det ser jag då inte att du gör i ditt svar.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale wrote:
Är du "troende" eller "skeptiker"?Jag tycker det är luddigt nu när du svara men tar bort blicken från foucos, varför?

Ok då skriver det jag först hade tänkt.

Vilket skriver du sale? Halvsanningar eller lögner?

Ta och svara vilket du gör och undvik det inte

Jag hoppas att du nu fårstår vad du har frågat mig om.

Jag antar du vill svara två nej på det jag frågar om och då svarar jag två nej på det du frågat om. OK?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zink wrote:
Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem.

Att du är blind vet jag, men inte så blind...

Kolla 1:13 - 1:15 in på klippet...
Om du vill ha en bättre översikt än det så kan du kolla in 10:24 på klippet...

Armering enligt traditionella metoder...

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

HWO wrote:
Quote:
Jag har ingen Globalvärldsbild alls för jag anser den inte finns som den beskrivs.

Huh vad skruvad du är.

Tack för att du inte heller beskrev att en Globalvärldsbild finns för det ser jag då inte att du gör i ditt svar.

Det var lite mer så här jag menade:

En världsbild är en människas sätt att se på världen och de stora frågorna om dess ursprung, beskaffenhet och mening. Sekulär eller religiös världsbild är ett viktigt motsatspar. Vetenskaplig världsbild har hög status, och den återfinns ofta både hos personer med sekulär världsbild och med religiös.

Att se världen som ett hem för människan, eller som en fientlig omgivning som tillfälligt och slumpmässigt tillåter vår existens, är i någon mån polariserade motsatser. Här kan världsbilden vara kopplad till optimistisk/pessimistisk personlighet, och behöver inte bara bero på personens syn på vetenskap.

Man kan tala om en 1800-tals-deterministisk världsbild, som för många övergått till en mer öppen variant med kvantosäkerhet och kaosteori.

Man kan tala om en kristen världsbild som, hos några, förenas med tvivel på vissa vetenskapliga uppfattningar. En annan kristen världsbild är den som finner sig väl till rätta med vetenskapen och särskilt uppskattar Big Bangteorin samt sådan forskning som framhäver universums och biosfärens gränslösa sinnrikhet.

Två motsatta världsbilder är de med dragning åt teknik respektive natur, och rangordning av respektives värde.
wikipedia

Men du hävdar väl att inget av det här finns?

Precis som du gillar att skriva tokigheter som tex att kontorsmaterielkatalyseratdieselbränsle pulveriserar massiva stålkonstruktioner.

Posted on: 2007/6/24 21:34
Att se är inte att förstå

See User information
Quote:

zink wrote:
Golven i WTC 1 och 2 var INTE armerade enligt de filmer som visar bygget av dem.

Jag måste bara hoppa på dig för denna kommentar, om dom har gjort en film som dokumenterar bygget av WTC och i denna film så visar dom hur golvet armeras/gjuts så säger du att det inte var så dom gjorde!? Kan du inte visa upp dokumentation över hur dom faktiskt armerade dessa golv..?

Du måste skämta? Var du där och såg att dom inte gjorde på det viset eller har dom bytt ut alla golvarmeringar nångång under dom 30 år som gått??

Posted on: 2007/6/24 21:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
http://www.jonesreport.com/articles/280607_911_total_proof.html
Zinken vakna du har ett meddelande från jones här.....

Posted on: 2007/6/30 8:37
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Pang!

Nå vad var de som orsakade det ljudet?

See User information
Resized Image

Posted on: 2007/7/13 15:26
Att se är inte att förstå

See User information
Ja vad kan det vara som låter så där? "pang"....... Hur många alternativ vill du ha?

1. En Trajja som misständer
2. En mammutprutt
3. Någon kliver på en anka
4. Svärmor slänger igen dörren när hon går

Som du ser så kan listan göras lång men man kanske ska utgå från vad folk på platsen säger eller vad tycker du? kan man ha den tilliten till vittnen? För det är väl det man kallar folk som var på plats?
Men å andra sida kan det vara ett soundtrack från Hollywood eller hur?

Posted on: 2007/7/13 18:15

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Ja vad kan det vara som låter så där? "pang"....... Hur många alternativ vill du ha?

2. En mammutprutt

Som du ser så kan listan göras lång men man kanske ska utgå från vad folk på platsen säger eller vad tycker du? kan man ha den tilliten till vittnen? För det är väl det man kallar folk som var på plats?

Då man i alla dokumentärer om större husras alltid har börjat med att undersöka om sprängämnen varit framme då folk hört explosioner så är det för inget som helst bevis på sprängämnen att folk HÖR explosioner. Skulle så var fallet skulle de sprängas mycket mer ute i världen än de verkligen gör.

Det som för mig gäller som bevis på sprängämnen är följande:

Material efter raset visar på att sprängämnen använts och detta är som jag skrivit i en annan tråd mycket enkelt att undersöka så det gör man först. Detta hitta man alltså inte hitta några bevis på.

De personer som gjort de påstådda sprängningarna träder fram och visar på ett realistiskt sätt hur de gick till väga och vilka sprängämnen som använts och varför man inte hittat spåren av dem i rasmassorna.

Att som de alternativa teorierna rada upp flera olika sprängämnen eller andra orsaker som vanliga sprängämnen, termit, Thermate-TH3 och högenergi lasrar m.m. visar ju att de indikationer som finns på sprängämnen egentligen är så otydliga att man inte kan komma fram till vilka de var med någon större säkerhet.

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

2. En mammutprutt

Då man i alla dokumentärer om större husras alltid har börjat med att undersöka om sprängämnen varit framme då folk hört explosioner så är det för inget som helst bevis på sprängämnen att folk HÖR explosioner. Skulle så var fallet skulle de sprängas mycket mer ute i världen än de verkligen gör.

Det som för mig gäller som bevis på sprängämnen är följande:

Material efter raset visar på att sprängämnen använts och detta är som jag skrivit i en annan tråd mycket enkelt att undersöka så det gör man först. Detta hitta man alltså inte hitta några bevis på.

De personer som gjort de påstådda sprängningarna träder fram och visar på ett realistiskt sätt hur de gick till väga och vilka sprängämnen som använts och varför man inte hittat spåren av dem i rasmassorna.

Att som de alternativa teorierna rada upp flera olika sprängämnen eller andra orsaker som vanliga sprängämnen, termit, Thermate-TH3 och högenergi lasrar m.m. visar ju att de indikationer som finns på sprängämnen egentligen är så otydliga att man inte kan komma fram till vilka de var med någon större säkerhet.
Det där gick inte min "fågel" på än gång, fel viktklass zinken...folk som ska tolka vittnens utsagor litar jag inte på...inte min "fågel" heller...

Posted on: 2007/7/14 13:58

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Det där gick inte min "fågel" på än gång, fel viktklass zinken...folk som ska tolka vittnens utsagor litar jag inte på...inte min "fågel" heller...

Som vanligt skriver du lite obegripligt.

Om en person kommer till polisen och säger att jag har sprängt WTC så måste den person kunna visa hur det gick till på ett realistiskt sätt eller hur.

Om han säger jag sköt en missil i WTC 1, 2 och 7 men kan inte namnet på missilen eller hur avfyrningsmekanismen såg ut på missilen vet vi att den personen inte gjorde det.

Om 10 personer kommer till polisen och säger vi sprängde WTC så skiljer polisen på dessa 10 personer och hör dem var för sig och jämför sedan berättelserna för att de samstämmer. Om det gör det så kollas om det som sägs är realistiskt genomförbart.

T.ex säger att de placerade ut 10 ton sprängämnen på 2 timmer så är något fel. Säger de att de gjorde de på 3 månader är de genomförbart.

I varje steg vilket allstå de alternativa teorierna lider så mycket brist på måst man om man hittar på en händelse ange om detta är realistiskt genomförbart.

Att överhuvudtaget någon föreslå att de alla sprängämnen placerades ut vid ett strömavbrott i ett av WTC husen visar just på hur lite det ägnas åt realism i de alternativa teoriernas konstruktioner. Man griper i stället efter varje halmstrå som finns.

Anonym
Glömde att välkomna dig tillbaka från Semestern !! Zink.

Här har man fått vatten i knäna och vågor i håret efter allt regnande.

See User information
...och det växer så det knakar... till och med hembiträdet har slagit ut i blom.

Posted on: 2007/7/14 17:28
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

zink wrote:
Quote:

gaston wrote:

Som vanligt skriver du lite obegripligt.

Om en person kommer till polisen och säger att jag har sprängt WTC så måste den person kunna visa hur det gick till på ett realistiskt sätt eller hur.

Om han säger jag sköt en missil i WTC 1, 2 och 7 men kan inte namnet på missilen eller hur avfyrningsmekanismen såg ut på missilen vet vi att den personen inte gjorde det.

Om 10 personer kommer till polisen och säger vi sprängde WTC så skiljer polisen på dessa 10 personer och hör dem var för sig och jämför sedan berättelserna för att de samstämmer. Om det gör det så kollas om det som sägs är realistiskt genomförbart.

T.ex säger att de placerade ut 10 ton sprängämnen på 2 timmer så är något fel. Säger de att de gjorde de på 3 månader är de genomförbart.

I varje steg vilket allstå de alternativa teorierna lider så mycket brist på måst man om man hittar på en händelse ange om detta är realistiskt genomförbart.

Att överhuvudtaget någon föreslå att de alla sprängämnen placerades ut vid ett strömavbrott i ett av WTC husen visar just på hur lite det ägnas åt realism i de alternativa teoriernas konstruktioner. Man griper i stället efter varje halmstrå som finns.
Vi tar det igen då....eftersom du ansåg att jag uttrycker mig oklart...... Om vittnen säger si kan man anta att det är si, eller är det helt relevant att någon tolkar vittnenas utsaga till att det skulle förhålla sig på ett annat sätt för att det inte går in i skallen på tolkarna att vittnena defakto upplevt händelsen..Tex två bilar krockar i en korsning ska då vittnesmålet till olyckan falla på att vittnet inte var det var för bilmärke.....? eller ska man ta det för givet att vittnena ändå vet hur det gick till..? eller har det plötskigt blivit en ickehändelse?

Posted on: 2007/7/14 18:37

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Vi tar det igen då....eftersom du ansåg att jag uttrycker mig oklart...... Om vittnen säger si kan man anta att det är si, eller är det helt relevant att någon tolkar vittnenas utsaga till att det skulle förhålla sig på ett annat sätt för att det inte går in i skallen på tolkarna att vittnena defakto upplevt händelsen..Tex två bilar krockar i en korsning ska då vittnesmålet till olyckan falla på att vittnet inte var det var för bilmärke.....? eller ska man ta det för givet att vittnena ändå vet hur det gick till..? eller har det plötskigt blivit en ickehändelse?

Om en krock har inträffat och vittnen SETT den så är deras vittnesmål viktigt. Men har vitten stått bakom ett gathörn och bara HÖRT krocken är deras vittnesmål ingenting värt.

Så alla vittnesmål från WTC där folk HÖRT explosioner är bara bevis på att en explosion har inträffat. Den säger INGETING om orsaken till explosionen. Scenen från lobbyn där man ser tydligt att något har raserat saker är ändå inte bevis på sprängämnen utan är mest troligt orsakat av flygplanets krasch in i byggnaden. Enligt vittnesmål från WTC2 av de överlevande så svajade byggnaden till rejält vid planets krasch i in den ungefär som vid en jordbävning och att de då rasat saker i lobbyn är inte det minsta anmärkningsvärt.

See User information
Så lobbyn i gatuplanet blev urblåst för att planet krachade några hundra meter upp enligt ditt förmenande, medan vittnen säger att explosionen kom nerifrån.....vem tror du jag väljer att tro på?

Posted on: 2007/7/14 20:43

Anonym
Zink!
OK.
Hur kunde vittnen från lobbyn urskilja vilken smäll kom från vad, när det rapporterades om flera explosioner? Speciellt om de inte SÅG krashen själva?

Du förstår nog att du säger emot dig själv lite när du säger:
” Om en krock har inträffat och vittnen SETT den så är deras vittnesmål viktigt. Men har vitten stått bakom ett gathörn och bara HÖRT krocken är deras vittnesmål ingenting värt”

Men ändå väljer du att lita på vittnesmål som säger att PLANET flög in i tornet och att rasen i lobbyn var en konsekvens av det, fast de inte SÅG krashen fråm lobbyn. De i lobbyn har ju bara vittnat om flera explosioner med ras och skakningar som följd.

Anonym
Quote:

gaston wrote:
Så lobbyn i gatuplanet blev urblåst för att planet krachade några hundra meter upp enligt ditt förmenande, medan vittnen säger att explosionen kom nerifrån.....vem tror du jag väljer att tro på?

Nerifrån vadå?

Under golvet?

Varför är golvet helt?

Anonym
Quote:

Jumalauta wrote:
Zink!
OK.
Hur kunde vittnen från lobbyn urskilja vilken smäll kom från vad, när det rapporterades om flera explosioner? Speciellt om de inte SÅG krashen själva?

Du förstår nog att du säger emot dig själv lite när du säger:
” Om en krock har inträffat och vittnen SETT den så är deras vittnesmål viktigt. Men har vitten stått bakom ett gathörn och bara HÖRT krocken är deras vittnesmål ingenting värt”

Men ändå väljer du att lita på vittnesmål som säger att PLANET flög in i tornet och att rasen i lobbyn var en konsekvens av det, fast de inte SÅG krashen fråm lobbyn. De i lobbyn har ju bara vittnat om flera explosioner med ras och skakningar som följd.

För det första så var vittnen som rapportera om de kraftiga skakningarna från planets krasch in i WTC2 inte i lobbyn utan bara några våningar under kraschen. Personerna har vittnat om detta i en dokumentär där de uttryck förvåning att de överhuvudtaget överlevde att vara så nära där planet kraschade in i WTC2.

Det finns massor av saker som kan explodera vid bränder som dokumentärserien Livräddarna visade. Gastuber, plötslig syresättning av eld, behållare av olika sorter m.m.

Det borde om det som många 911 truth sidor påstår finns BEVIS för sprängämnen inte var någon större konst att säga vilka det var, hur mycket av dem som användes, hur de apterades och hur sedan de som gjorde sprängning smällde av dem men detta har jag skickat som frågor till flera 911 truth sidor utan att få ett enda svar så och så länge det är på det viset anser jag det inte finns några ”bevis” på sprängningar utan bara mer eller mindre vilda spekulationer.

Eller vad finns det för bevis på sprängämnen? Steven E Jones har inga även om han påstår det för han har plockat ihop Thermate-TH3 med delar av sina egna analyser och övertolkning av de officiella dammanalyserna.

Anonym
Jaha. Så gastuber, syre och behållare av andra slag KAN smälla av? Hur bevisar du att det VAR gastuber, syre och behållare av andra slag som exploderade? Om det var så, så borde det inte vara någon konst som du säger, att bevisa var de small av, hur många och i vilken ordning? Annars är det ju bara vilda spekulationer som du säger.

Anonym
Quote:

Jumalauta wrote:
Jaha. Så gastuber, syre och behållare av andra slag KAN smälla av? Hur bevisar du att det VAR gastuber, syre och behållare av andra slag som exploderade? Om det var så, så borde det inte vara någon konst som du säger, att bevisa var de small av, hur många och i vilken ordning? Annars är det ju bara vilda spekulationer som du säger.

Visst kan gastuber smälla av. Om gastuber finns i en verkstad och den börjar brinna så avlyser brandkåren en radie på upp till en kilometer om de exploderar. I en byggnad som WTC fanns säkert kolsyretuber (i barer) och varmvattenberedare. Om gassvetsning förekom fanns de alla de tuber som används de använder.

Sedan kan du säga vilka sprängämnen det var som sprängde WTC 1,2 och 7?

Nu vill jag INTE ha en vild spekulation här utan en exakt uppgift om det annars är det en vild spekulation.

See User information
zink, jag har sagt för länge sedan att det var kryptonit.

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2007/7/16 21:24
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Jaha, Nu blev det från KAN till SÄKERT?
Klart att tuber KAN smälla vid brand, jag frågade om BEVIS att det va det som hände? Att säga KAN eller SÄKERT som du gör är ju bara vilda spekulationer.

” Sedan kan du säga vilka sprängämnen det var som sprängde WTC 1,2 och 7?”

Så du håller alltså med om att de sprängdes då?

Jag vill inte heller ha vilda spekulationer utan exakta uppgifter på tuber som exploderade, annars är det vilda spekulationer.

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper