vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

Re: Allah är inlagd på Avdelningen för demontage

See User information
Rape of Female Captives (Deuteronomy 21:10-14 NAB)

"When you go out to war against your enemies and the LORD, your God, delivers them into your hand, so that you take captives, if you see a comely woman among the captives and become so enamored of her that you wish to have her as wife, you may take her home to your house. But before she may live there, she must shave her head and pare her nails and lay aside her captive's garb. After she has mourned her father and mother for a full month, you may have relations with her, and you shall be her husband and she shall be your wife. However, if later on you lose your liking for her, you shall give her her freedom, if she wishes it; but you shall not sell her or enslave her, since she was married to you under compulsion."

Once again God approves of forcible rape.

Sex Slaves (Exodus 21:7-11 NLT)

When a man sells his daughter as a slave, she will not be freed at the end of six years as the men are. If she does not please the man who bought her, he may allow her to be bought back again. But he is not allowed to sell her to foreigners, since he is the one who broke the contract with her. And if the slave girl's owner arranges for her to marry his son, he may no longer treat her as a slave girl, but he must treat her as his daughter. If he himself marries her and then takes another wife, he may not reduce her food or clothing or fail to sleep with her as his wife. If he fails in any of these three ways, she may leave as a free woman without making any payment. (Exodus 21:7-11 NLT)

"Take your son, your only son – yes, Isaac, whom you love so much – and go to the land of Moriah. Sacrifice him there as a burnt offering on one of the mountains, which I will point out to you." (Genesis 22:1-18)

In Exodus 13:2 the Lord said "Consecrate to me every first-born that opens the womb among Israelites, both man and beast, for it belongs to me."

Jephthah Burns His Daughter

"At that time the Spirit of the LORD came upon Jephthah, and he went throughout the land of Gilead and Manasseh, including Mizpah in Gilead, and led an army against the Ammonites. And Jephthah made a vow to the LORD. He said, "If you give me victory over the Ammonites, I will give to the LORD the first thing coming out of my house to greet me when I return in triumph. I will sacrifice it as a burnt offering."

"So Jephthah led his army against the Ammonites, and the LORD gave him victory. He thoroughly defeated the Ammonites from Aroer to an area near Minnith – twenty towns – and as far away as Abel-keramim. Thus Israel subdued the Ammonites. When Jephthah returned home to Mizpah, his daughter – his only child – ran out to meet him, playing on a tambourine and dancing for joy. When he saw her, he tore his clothes in anguish. "My daughter!" he cried out. "My heart is breaking! What a tragedy that you came out to greet me. For I have made a vow to the LORD and cannot take it back." And she said, "Father, you have made a promise to the LORD. You must do to me what you have promised, for the LORD has given you a great victory over your enemies, the Ammonites. But first let me go up and roam in the hills and weep with my friends for two months, because I will die a virgin." "You may go," Jephthah said. And he let her go away for two months. She and her friends went into the hills and wept because she would never have children. When she returned home, her father kept his vow, and she died a virgin. So it has become a custom in Israel for young Israelite women to go away for four days each year to lament the fate of Jephthah's daughter." (Judges 11:29-40 NLT)

Josiah and Human Sacrifice

At the LORD's command, a man of God from Judah went to Bethel, and he arrived there just as Jeroboam was approaching the altar to offer a sacrifice. Then at the LORD's command, he shouted, "O altar, altar! This is what the LORD says: A child named Josiah will be born into the dynasty of David. On you he will sacrifice the priests from the pagan shrines who come here to burn incense, and human bones will be burned on you." (1 Kings 13:1-2 NLT)

He [Josiah] executed the priests of the pagan shrines on their own altars, and he burned human bones on the altars to desecrate them. Finally, he returned to Jerusalem. King Josiah then issued this order to all the people: "You must celebrate the Passover to the LORD your God, as it is written in the Book of the Covenant." There had not been a Passover celebration like that since the time when the judges ruled in Israel, throughout all the years of the kings of Israel and Judah. This Passover was celebrated to the LORD in Jerusalem during the eighteenth year of King Josiah's reign. Josiah also exterminated the mediums and psychics, the household gods, and every other kind of idol worship, both in Jerusalem and throughout the land of Judah. He did this in obedience to all the laws written in the scroll that Hilkiah the priest had found in the LORD's Temple. Never before had there been a king like Josiah, who turned to the LORD with all his heart and soul and strength, obeying all the laws of Moses. And there has never been a king like him since. (2 Kings 23:20-25 NLT)

Human Sacrifice

Chastised a little, they shall be greatly blessed, because God tried them and found them worthy of himself. As gold in the furnace, he proved them, and as sacrificial offerings he took them to himself. In the time of their visitation they shall shine, and shall dart about as sparks through stubble; (Wisdom 3:5-7 NAB The Book of The Wisdom of Solomon is mostly in Catholic versions of the Bible.)

Child Sacrifice

And this became a hidden trap for mankind, because men, in bondage to misfortune or to royal authority, bestowed on objects of stone or wood the name that ought not to be shared. Afterward it was not enough for them to err about the knowledge of God, but they live in great strife due to ignorance, and they call such great evils peace. For whether they kill children in their initiations, or celebrate secret mysteries, or hold frenzied revels with strange customs… (Wisdom 14:21-23 RSV) The Book of The Wisdom of Solomon is mostly in Catholic versions of the Bible. This passage condemns human sacrifice but acknowledges that it did happen by early God worshipers.

Humans are Fuel for Fire

As for you, son of man, prophesy: Thus says the Lord GOD against the Ammonites and their insults: A sword, a sword is drawn for slaughter, burnished to consume and to flash lightning, because you planned with false visions and lying divinations to lay it on the necks of depraved and wicked men whose day has come when their crimes are at an end. Return it to its sheath! In the place where you were created, in the land of your origin, I will judge you. I will pour out my indignation upon you, breathing my fiery wrath upon you, I will hand you over to ravaging men, artisans of destruction. You shall be fuel for the fire, your blood shall flow throughout the land. You shall not be remembered, for I, the LORD, have spoken. (Ezekiel 21:33-37 NAB)

Burn Nonbelievers

"Suppose you hear in one of the towns the LORD your God is giving you that some worthless rabble among you have led their fellow citizens astray by encouraging them to worship foreign gods. In such cases, you must examine the facts carefully. If you find it is true and can prove that such a detestable act has occurred among you, you must attack that town and completely destroy all its inhabitants, as well as all the livestock. Then you must pile all the plunder in the middle of the street and burn it. Put the entire town to the torch as a burnt offering to the LORD your God. That town must remain a ruin forever; it may never be rebuilt. Keep none of the plunder that has been set apart for destruction. Then the LORD will turn from his fierce anger and be merciful to you. He will have compassion on you and make you a great nation, just as he solemnly promised your ancestors. "The LORD your God will be merciful only if you obey him and keep all the commands I am giving you today, doing what is pleasing to him." (Deuteronomy 13:13-19 NLT)

Posted on: 2007/6/25 8:26
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
TACK Novax!

Nå vad säger du Joshua? Räknas inte de styckena?

Vad säger du om de faktumen att Jesus dömde hela städer till helvetet?

Posted on: 2007/6/25 8:43
"Just because you're paranoid, don't mean they're not after you."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag ser inte incesten och inaveln som Vidrigsson påstår Gud står för..

För ca 5000 år sedan användes slavar och dessa föreskrifter från Mose om hur slavar skall behandlas kan du inte påstå är föreskrifter på sex slavar och våldtäckt. Bara för 100 år sedan användes slavar i Amerika så det är inget ovanligt fenomen, nu används löneslavar i Asien.

Det under är egentligen ett lagskydd för kvinnliga slavar

Om någon har sålt sin dotter som slavinna, skall hon inte friges på samma sätt som de andra slavarna.
Om hennes herre väljer henne för egen räkning men sedan inte vill veta av henne, skall han låta henne bli friköpt. Till utlänningar har han inte rätt att sälja henne när han behandlat henne trolöst.
Utser han henne åt sin son, skall hon få samma rättigheter som en dotter.

Detta är också ett tydligt lagskydd för kvinnor ifrån fiendeland som förlorat sin familj och ofta försörjning, jag tycker inte jag har något illa att anmärka på texten nedan. Tvärtom tycker jag det är bra föreskrifter att man inte ska kunna behandla kvinnor från strid illa.

När du drar ut till strid mot dina fiender och Herren, din Gud, ger dem i ditt våld och du tar fångar,

får du bland fångarna kanske se en vacker kvinna, som du förälskar dig i och vill gifta dig med.
Då skall du ta henne hem till ditt hus, och där måste hon raka sitt huvud och klippa sina naglar

och lägga av de kläder hon bar när hon tillfångatogs. Sedan skall hon bo i ditt hus och sörja sin far och mor i en månad, innan du får vara tillsammans med henne och äga henne, så att hon blir din hustru.
Men om du tröttnar på henne skall du låta henne gå vart hon vill. Du får inte sälja henne för pengar, inte behandla henne som en handelsvara, efter att ha lägrat henne.

Abraham och isaac var ett test på Abrahams lojalitet och som alla vet så offrades aldrig isaac. Väldigt konstigt att klippa ut ett citat på det sättet som du gjort det är direkt vilseledande.

”Allt förstfött bland israeliterna, det första som kommer ur moderlivet, bland både människor och boskap, det skall du helga åt mig. Det tillhör mig.”
Du har väll inte tolkat det som att man ska blodsoffra alla förstfödda till Herren?

För att göra det tydligt för er vad herren tycker om barnaoffer:
De har byggt offerplatser där de bränner sina barn som offer åt Baal. Något sådant har jag aldrig befallt, aldrig talat om och aldrig tänkt. Jer 19:5

Mycket av det andra du plockat ut Novax är HÄNDELSER alltså historiska händelser det är inte ritualer som bibeln förespråkar. Till exempel om jag dödar någon i kungens namn så betyder inte det att kungen har befallt mig att göra det. Och utplocken har vilseledande övertexter.

Posted on: 2007/6/25 10:20

See User information
Du är verkligen helt slut. Stycket i gamla då där gud skickar en björn för att döda ett dussin ungar för att dom förolämpar hans namn?

Varför svarar du inte på det jag frågar angående att jesus dömer hela städer till helvetet?

Hur kan du försvara slaveri i bibeln därför att dom hade slavar i amerika och löneslavar idag? Det gör det väl inte mindre fel?

Vad tillhör du för sekt?

Posted on: 2007/6/25 12:33

See User information
Quote:

Joshua wrote:
Jag ser inte incesten och inaveln som Vidrigsson påstår Gud står för..

För ca 5000 år sedan användes slavar och dessa föreskrifter från Mose om hur slavar skall behandlas kan du inte påstå är föreskrifter på sex slavar och våldtäckt. Bara för 100 år sedan användes slavar i Amerika så det är inget ovanligt fenomen, nu används löneslavar i Asien.

Det under är egentligen ett lagskydd för kvinnliga slavar

Om någon har sålt sin dotter som slavinna, skall hon inte friges på samma sätt som de andra slavarna.
Om hennes herre väljer henne för egen räkning men sedan inte vill veta av henne, skall han låta henne bli friköpt. Till utlänningar har han inte rätt att sälja henne när han behandlat henne trolöst.
Utser han henne åt sin son, skall hon få samma rättigheter som en dotter.

Detta är också ett tydligt lagskydd för kvinnor ifrån fiendeland som förlorat sin familj och ofta försörjning, jag tycker inte jag har något illa att anmärka på texten nedan. Tvärtom tycker jag det är bra föreskrifter att man inte ska kunna behandla kvinnor från strid illa.

När du drar ut till strid mot dina fiender och Herren, din Gud, ger dem i ditt våld och du tar fångar,

får du bland fångarna kanske se en vacker kvinna, som du förälskar dig i och vill gifta dig med.
Då skall du ta henne hem till ditt hus, och där måste hon raka sitt huvud och klippa sina naglar

och lägga av de kläder hon bar när hon tillfångatogs. Sedan skall hon bo i ditt hus och sörja sin far och mor i en månad, innan du får vara tillsammans med henne och äga henne, så att hon blir din hustru.
Men om du tröttnar på henne skall du låta henne gå vart hon vill. Du får inte sälja henne för pengar, inte behandla henne som en handelsvara, efter att ha lägrat henne.

Abraham och isaac var ett test på Abrahams lojalitet och som alla vet så offrades aldrig isaac. Väldigt konstigt att klippa ut ett citat på det sättet som du gjort det är direkt vilseledande.

”Allt förstfött bland israeliterna, det första som kommer ur moderlivet, bland både människor och boskap, det skall du helga åt mig. Det tillhör mig.”
Du har väll inte tolkat det som att man ska blodsoffra alla förstfödda till Herren?

För att göra det tydligt för er vad herren tycker om barnaoffer:
De har byggt offerplatser där de bränner sina barn som offer åt Baal. Något sådant har jag aldrig befallt, aldrig talat om och aldrig tänkt. Jer 19:5

Mycket av det andra du plockat ut Novax är HÄNDELSER alltså historiska händelser det är inte ritualer som bibeln förespråkar. Till exempel om jag dödar någon i kungens namn så betyder inte det att kungen har befallt mig att göra det. Och utplocken har vilseledande övertexter.

Jo jag kan väl hålla med, att det är händelser. Dessa gudar verkade hålla på att straffa de som bröt mot olika principer. De fösrtörde med kärnvapen (antagligen) Sodom och Gomorra för att det var bara pervo - percis som hela världen idag håller på att bli. Så det verkar som om dessa aliensgudar ligger bakom att människor får skörda vad de sått. Samtidigt så är de ju inga goingar själva, utan evil.

Det där med "förstfött..." vad stod det ursprunglige? Varför helga bara de förstfödda? Det här är sådant larv, dessa gamla aliens skulle tas in på rättspsyk, usch säger jag. "Testa" omnågon är villig att döda sin son som tecken på lojalitet - varför håller ni kristna på med dessa evil perverterade saker. Vi har ju även visat dig vad Världens ljus mm är för något. Vakna.

Posted on: 2007/6/25 12:46

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Vad är dessa aliens du snackar om hela tiden, novax?

Posted on: 2007/6/25 12:59

Anonym
Orkar inte leta fram skiten nu, men det står klart och tydligt i porrboken (bibeln) om incest, våldtäkter osv.

Var det inte någon av Kain och Abel eller vad fan det nu var,...som knullade på sin morsa eller vad det nu var. Hmmm,...måste gå till biblioteket och låna en bibel någon dag, för jag har ingen egen.

Återkommer med detaljer i frågan...och då skall Joshua få sig en duvning.

Belse

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
Vad är dessa aliens du snackar om hela tiden, novax?

Alla möjliga - tex de där som straffar folk, dödar folk, ger påbud, alla de där citaten från bibeln - skapelsegudar/aliens - de har ju en gång mixtrat/beblandat sig med jordiska varelser/kvinnor - himlens söner såg att jordens döttrar var vackra. Genesis = Gener + guden Isis.

De åkte omkring i sin farkoster och härjade - det är mju det det står om. DEt var inte att någon gick på fotvandring och luntade på tex Sodom och Gomorra, utan det var high tech-grejer. Det är samma som de där vimanas från Indien.

Här från Abydostemplet i Egypten http://www.crystalinks.com/indiavimanas.html

Resized Image

Resized Image
Det finns många rubriker en bit ned på sidan här:
http://www.hinduwisdom.info/Vimanas.htm

Posted on: 2007/6/25 14:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
den bilden ser ganska fejk ut. väldigt runda och fina linjer jämfört med andra bilder.

Posted on: 2007/6/25 14:33

See User information
Quote:

vidrigsson wrote:
den bilden ser ganska fejk ut. väldigt runda och fina linjer jämfört med andra bilder.

Vaddå fejk och andra bilder, vad menar du. Alla bilder är moderna teckningar.

Posted on: 2007/6/25 14:41

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information

Posted on: 2007/6/25 14:54

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Re: Allah=Analdoktorn
Hmmm,...intressanta bilder

See User information
ok, jag trodde att det skulle föreställa en sådandär 3000 årig hieroglyf grej.

Posted on: 2007/6/25 15:33

See User information
Moses lag är en väldigt fin lag, ni anklagar Gud för att stifta lagar som förespråkar våldtäckt, incest och de svingaste brott som finns. När han i självaverket stiftat lagar som förbjuder det och dömer de asen till döden vilket jag håller fullständigt med i.

De slavar ni talar om är folk som kommer till Guds land, i sex år får de jobba för landet sedan släpps dom fria, jämbördiga vad vi hade kallat medborgare som vem som helst. Under den tiden får ingen sexuell handling äga rum, alltså INGET perverst sex med en stackars flicka. Bara om de börjar älska varandra så mycket så de gifter sig får det hända som något fint då är hon inte mer någon slav utan sin älskade hustru.

Det är illa hur ni kan förvrida och ge betydelsen den motsatta.
Lagen för utlänningar i mose lag
2 mos 21:1 – 17

Detta är de bestämmelser du skall förelägga israeliterna:
När du köper en hebreisk slav skall han tjäna i sex år, men det sjunde året skall han friges utan betalning.
Kom han ensam, skall han friges ensam; var han gift, skall hans hustru följa honom.
Har hans herre gett honom en hustru och har hon fött honom söner och döttrar, skall hustrun och barnen tillhöra hennes herre, och mannen ensam skall friges.
Men om slaven säger: ”Jag håller av min herre, min hustru och mina barn, jag vill inte bli fri”,
då skall hans herre föra fram honom inför Gud; han skall föras fram till dörren eller dörrposten och hans herre skall genomborra hans öra med en syl, och så skall slaven tillhöra honom för alltid.

Och jag håller med i varenda lag som står skriven hela vägen också det som jag inte plockar in det är sann rättvisa, och ger rättfärdighet åt varenda lag.

5 Mos 24:14

Du skall inte göra orätt mot en fattig och nödlidande daglönare, vare sig han är din landsman eller en invandrare i någon av städerna i ditt land.
Som sagt varenda lag är underbar men ni får själva sätta er ner och läsa moseböckerna om ni vill läsa mer om dom.

För att gå in på allvarligare ämnen om de hemska brott ni beskyller min Gud för som var anledningen till att Israels folk fördrevs, gläds inte åt det utan ta det som en varning för vi lever inte ett dugg bättre.

Gud är en kärlekens gud om man vänder sitt ansikte bort från honom, kan du inte vänta dig kärlek, och då blir världen som den ser ut nu. Människan måste vändas om innifrån och med Jesus är den heliga lagen inskrivet i ens hjärta och det hjärtat är synonymt med kärlek. Ingen med kärlek våldtar eller misshandlar.

Assur verktyg för Herrens vrede
Jes 10

Ve dem som stiftar orättfärdiga lagar
och skriver förtryckande stadgar!
De förvägrar de svaga rättvisa,
berövar de fattiga i mitt folk deras rätt.
Änkor blir deras offer,
faderlösa plundrar de.
Vad skall ni göra på räfstens dag,
när förödelsen kommer från fjärran?
Till vem skall ni fly för att få hjälp
och var skall ni göra av era skatter?
Då återstår bara att kröka rygg bland de fångna
eller att falla bland de dräpta.
Ändå lade sig inte hans vrede,
hans hand är alltjämt lyft.

Ve Assur, min vredes käpp,
min rasande vredes piska!
Mot ett gudlöst folk sänder jag honom,
mot dem som har väckt min vrede,
för att han skall röva och plundra
och trampa ner dem som gatans modd.
Men han förstår det inte så,
hans tanke är en annan.
Vad han vill är att förhärja
och att utplåna folk efter folk.
Han säger:
”Är inte alla mina hövdingar kungar?
Det gick ju Kalno som Karkemish,
Hamat som Arpad,
Samaria som Damaskus.

Jag betvingade avgudarikena, och ändå var deras gudar
förmer än Jerusalems och Samarias.
Skulle jag inte kunna göra med Jerusalem och dess avgudabilder så som jag gjorde med Samaria och dess beläten?”

När Herren fullbordar sitt verk på Sions berg och i Jerusalem skall den assyriske kungen ställas till svars för det han gjort i sitt övermod och för sin stolthet och förhävelse,
då han säger:
”Detta gjorde jag av egen kraft,
i min oändliga vishet.
Jag flyttade folkens gränser
och plundrade deras förråd,
allsmäktig störtade jag härskare från tronen.

Som man sträcker handen mot fågelboet,
så sträckte jag mig efter folkens skatter,
och som man samlar de övergivna äggen,
samlade jag alla jordens länder.
Ingen så mycket som slog med vingen
eller öppnade näbben och pep.”
Skall yxan förhäva sig mot den som hugger?
Är sågen förmer än den som sågar?
Som om käppen håller sin bärare,
som om staven bär den som inte är av trä!
Därför skall Härskaren Herren Sebaot
sända tvinsot på hans kraftiga karlar,
under ett ståtligt yttre
skall det brinna som en brännande eld.
Israels Ljus skall bli till en eld,
dess Helige bli till en flamma
som bränner och förtär hans törne och tistel,
allt på en enda dag.
Hans praktfulla skogar och trädgårdar
skall han förstöra i grund.
Det skall bli som när en sjuk tynar bort.
De träd som blir kvar i hans skog
är så få att ett barn kan räkna dem.

Den dagen skall Israels rest, Jakobs skonade skara, inte längre förlita sig på honom som slog dem utan fast förlita sig på Herren, Israels Helige.
En rest skall vända om, Jakobs rest, till Gud, Hjälten.
Om än ditt folk, Israel, vore som havets sand, skall bara en rest vända om. Förintelse är beslutad, en rättvisans stormflod.
Herren Gud Sebaot fullbordar den beslutade förödelsen över hela jorden.
Så säger Herren Gud Sebaot: ”Du mitt folk som bor på Sion, frukta inte Assur när han slår dig med käppen och lyfter staven mot dig, på samma sätt som Egypten.
Snart, om en liten tid, fullbordas straffet, och min vredesdom över jorden verkställs.
Då skall Herren Sebaot svänga sin piska över honom, som när Midjan besegrades vid Orevklippan, och lyfta sin stav mot havet, på samma sätt som i Egypten.
Den dagen skall Assurs börda lyftas från dina axlar och oket på din nacke knäckas.

Posted on: 2007/6/25 15:34

Anonym
Herregud Joshua, det finns ju ingen Gud,...det är ju bara bullshit! Vaddå Gud!? Vaddå Guds folk!? Tror du på fullt allvar att det sitter en gubbe där uppe eller? Hur korkad får man bli?

Du manglar ju bara gammal elohimsk smörja nu igen...

See User information
Va, F-N!? "Belsebub"! - Det är väl klart att det finnes en slags "Gud" (så som jag ser det) Samt även den där, sk. - "Det utvalda folkets GUD" - plus en massa andra intressen som kallar sig för GUD;ar och visar sig precis som de behöver , för att kunna lura folken... (folk som är korkade)

Du är väl bekant med "Reptilerna"? _ De tar precis den skepnad som man tycker sig kunna orka med (Shapeshifters) - Hö, hö...
Ofta om man är en man - då är det sköna kvinnor som visar sig och vice versa...

Men, så är det ju förståss - upp till var och en att erkänna vad som är vad...

Skulle du vara sjuk och en prästrackare menar sig arbeta genom en av dessa vad han menar vara gudomlighter och du blir frisk genom honom - Då är det nog rätt så svårt att inte erkänna honom såsom en GUDS redskap och då naturligtvis, även då erkänna denne gudomlighet - Eller hur?

Grejjen, är ju den - att oavsett, man råkar ut för en shysst varelse (intelligens) eller en oshysst - jävel - så är det ju som så att de är helt fenomenala på att fixa till sk. "Övernaturliga" grejer - och sånt går ju nästan var och en på...
Vidskepliga - som de flesta nu, ändå är...

Så det gäller att kunna fatta vad det är frågan om så att man inte blir blåst...

Att förstå dessa situationer - är väl inte korkat?

Posted on: 2007/6/25 16:05
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Angående Judarnas heliga böcker, Torah´n ( De 5 Moseböckerna ) och Gamla Testamentet:

Det är sannerligen hemska och djupt vanhedrande anklagelser som riktas mot folkgruppen judar i denna "Den Heliga Skrift". Judarna skildras där som gränslöst högmodiga, bottenlöst svekfulla, oerhört grymma och sadistiska, dessutom som sataniska massmördare, begivna på plundring, barnamord, kvinnoskändningar och landrov, det s k heliga landet rövades från andra högre civiliserade folk [kananéerna (dagens palestinier)]. Kort sagt, i deras egen heliga skrift skildras judarna som en gangstermaffia och ett rövarband av allra värsta slag inför vilket sentida motsvarigheter i Amerika och annorstädes förbleknar som skäligen harmlösa söndagsskolegossar vid en jämförelse, ja, i historien möter vi motsvarigheter endast i en Attilas eller en Djingis khans vilda horder av mordbrännare och folkmördare, så t ex hos de stora judiska ledarna Mose och dennes arvtagare Josua liksom hos den judiske "hjältekonungen" David. Och alla dessa ohyggliga skändligheter begås med förbundsgudens välsignelse och stränga uppmaningar!

Låt oss erinra oss om vad som verkligen står i denna judarnas egen heliga skrift om judarna:

* - att Gud har ingått ett förbund med judarna och därmed blivit "Herrens egendomsfolk",

"ett heligt folk", alltså ett herrefolk gentemot alla andra folk (2 Mosebok 19: 5-6) - vad är väl detta om inte ett gränslöst judiskt högmod som överträffar varje annan trångsynt och skrytsam nationalism och chauvinism? Att utse sig själva till Guds särskilda folk!

* - att Gud har givit judarna rätt att mörda och plundra andra folk på deras egendom - den judiska påsken firas ännu till åminnelse av alla hemska plågor som hemsökte Egypten (Farao) och sedan massmorden på alla "förstfödda i Egypten" (2 Mosebok 12: 29), varefter plundringarna vidtog:

"Och Israels barn hade gjort såsom Mose sade: de hade av egyptierna begärt deras klenoder av silver och guld, så ock kläder. Och Herren hade låtit sitt folk finna nåd för egyptiernas ögon, så att de gåvo dem vad de begärde. Så togo de byte från egyptierna." ( 2 Mosebok 12: 35-36)

Och i Femte Moseboken, kapitel 20 verserna 10-18:

”När du (Israels folk, judarna) närmar dig en stad för att anfalla den skall du först erbjuda fred… Om den inte vill ingå fred med dig utan väljer krig, skall du belägra den… Men i städer som tillhör dessa folk (icke-judar) och som Herren, din Gud, vill göra till din egendom får du inte skona en enda levande varelse.”

Och:

”Herren skall upphöja dig till ett folk som är helga åt honom, såsom han med ed har lovat dig, om du håller Herrens, din guds, bud och vandrar på hans vägar. Och alla folk på jorden skall se, att du är uppkallad efter Herrens namn; och de skall frukta dig.” (5 Mos 28:9-10)

* Det "utvalda folkets" Guds önskan om ett världsherravälde åt sitt folk:

”Men i de kungarnas dagar skall himlens Gud upprätta ett rike, som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt inte skall bli överlämnad åt något annat folk. Det skall krossa och göra ände på alla dessa andra riken, men självt skall det bestå evinnerligen.” (Dan 2:44)

* - att Gud har givit judarna rätt att röva andra folks land:

"När nu Herren, din Gud, låter dig komma in i det land som han med ed har lovat dina fäder, Abraham, Isak och Jakob, att giva dig - stora och vackra städer, som du icke har byggt, och hus fulla med allt gott, vilka du icke fyllt, och uthuggna brunnar, som du inte har huggit ut, vingårdar och olivplanteringar, som du icke har planterat - och när du äter och blir mätt, så tag till vara att förgäta Herren, som fört dig ur Egyptens land, ur träldomshuset. Herren, din Gud, skall du frukta, och honom skall du tjäna och vid hans namn skall du svärja... Och du skall göra vad rätt och gott är i Herrens ögon, för att det må gå dig väl, och för att du må komma in i det goda land som Herren med ed har lovat åt dina fäder, och taga det i besittning, därigenom att han driver undan för dig alla dina fiender, såsom Herren har lovat." (5 Mosebok 6: 10-13, 18-19)

* - att Gud har givit judarna rätt att begå folkmord, att totalt förinta de folk vilkas land de har gudomlig rätt att röva:

"Och alla de folk som Herren, din Gud, giver i din hand skall du utrota: du skall icke visa dem någon skonsamhet." (5 Mosebok 7: 16)

* - att Gud har givit judarna rätt att lura andra folk med lögnpropaganda tills dessa blivit fullkomligt sinnesförvirrade och därmed lättfångna byten att förinta:

"Herren, din Gud, skall giva dem i ditt våld och sända stor förvirring bland dem till dess att de förgöras." (5 Mosebok 7: 23)

* - att Gud har givit judarna rätt att utplåna alla misshagliga folk från historien, att "Förintelsen" är ett judiskt påfund från förbundsguden att verkställa:

"Och han (Herren) skall giva deras konungar i din hand, och du skall utrota till och med deras namn, så att de icke mer finnas under himmelen. Ingen ska kunna stå dig emot, till dess att du har förgjort dem." (5 Mosebok 7: 24)

* - att Gud har givit judarna rätt att förslava andra fredligt sinnade folk:

"När du kommer till någon stad för att belägra den, skall du först erbjuda den fred. Om den då giver dig ett fridsamt svar och öppnar sina portar för dig, så skall allt folket som finnes där bli arbetspliktigt åt dig och vara dina tjänare." (5 Mosebok 20: 10-11)

* - att Gud har givit judarna rätt att våldta och skända kvinnor och barn efter eget gottfinnande:

"Men om den - en belägrad stad - icke vill ha fred med dig, utan vill försvara sig mot dig, så må du belägra den. Och om Herren, din Gud, då giver den i din hand skall du slå allt mankön med svärdsegg. Men kvinnorna och barnen och boskapen och allt annat som ännu finnes i staden, allt rov du får där, skall du hava som ditt byte; och du må då njuta av det rov som Herren, din Gud, låter dig taga från dina fiender. Så skall du göra med alla städer som äro mer avlägsna från dig och som icke höra till dessa folks städer: Men i de städer som tillhöra dessa folk och som Herren, din Gud, vill giva dig till arvedel, skall du icke låta något som anda har bliva vid liv, utan du skall giva dem alla till spillo..." (5 Mosebok 20:12-17)

* - att judarna under sina plundrings- och erövringståg i "det utlovade landet" - alltså i våra dagars Israel - verkligen lydde sin förbundsguds uppmaningar och begick massmord och folkmord, så t ex under Josuas ledning vid erövringen av Jeriko:

"Och de gåvo till spillo allt vad som fanns i staden, både män och kvinnor, både unga och gamla, så ock oxar, får och åsnor, och slogo dem med svärdsegg." (Josua 6: 21) Se även förintelsen av Ais alla innevånare (Josua 8: 24-29)!

* - att "Förintelsen" inte alls var något nazistiskt påfund mot judarna utan något som deras egen förbundsgud gladde sig åt att verkställa: Hitler och de andra nazistledarna verkställde bara Guds straffdom mot sitt eget folk:

"Och det skall ske, att likasom Herren förut fröjdade sig över eder, när han fick göra eder gott och föröka eder, så skall Herren nu fröjda sig över eder, när han utrotar och förgör eder. Och I skolen ryckas bort ur det land dit ni nu kommit för att taga det i besittning. Och Herren skall förströ dig bland alla folk, ifrån jordens ena ände till den andra, och där skall du tjäna andra gudar, som varken du eller dina fäder hava känt, gudar av trä och sten. Och bland de folken skall du icke få någon ro eller någon vila för din fot: Herren skall där giva dig ett bävande hjärta och förtvinande ögon och en försmäktande själ. Och ditt liv skall dig synas liksom hänga på ett hår; du skall känna fruktan både natt och dag och icke vara säker för ditt liv." (5 Mosebok 28: 63-66)

* - att skändliga barnamord besjungs i den judiska sång- och böneboken Psaltaren som hämndens ljuvhet:

"Dotter Babel, du ödeläggelsens stad, säll är den som får vedergälla dig allt vad du har gjort oss. Säll är den som får gripa dina späda barn och krossa dem mot klippan." (Psaltaren 137: 8-9)

* - att föraktliga och nesliga omdömen om judarna som sinnesförvirrade och galna brottslingar får sin legitimering genom judarnas främste profet Jesaja redan i kapitlet, Botpredikan för det avfälliga Juda:

" En oxe känner sin ägare och en åsna sin herres krubba, men Israel känner intet. Ve dig, du syndiga släkte, du skuldbelastade folk, du ogärningsmäns avföda. I vanartiga barn, som haver övergivit Herren, föraktat Israels Helige och vikit bort ifrån honom! Var skall man slå eder, då I så fortgån i avfällighet? Hela huvudet är ju krankt, och hela hjärtat är sjukt." (Jesaja 1: 3-5)

* - att judarna har sin förbundsguds välsignelse att njuta av andra folks plågor och förnedring:

"Och Edom skall bliva ett föremål för häpnad: alla som gå fram där skola häpna och vissla vid tanken på alla dess plågor." (Jeremia 49: 17)

"Ty för mig själv har jag svurit, säger Herren, att Bosra skall bliva ett föremål för häpnad och smälek: det skall förödas och bliva ett exempel som man nämner när man förbannar; och alla dess lydstäder skola bliva ödemarker för evärdlig tid." (Jeremia 49: 13)

* - att judarna har rätt att påtvinga sina fiender den yttersta förnedringen, tvångskannibalism. Så här säger judarnas störste profet, Jesaja, i förbundsgudens namn:

"Ja, jag skall tvinga dina förtryckare att äta sitt eget kött och av sitt eget blod skola de bliva druckna såsom av druvsaft. Och allt kött skall då förnimma att jag, Herren, är din frälsare, och att den Starke i Jakob är din förlossare." (Jesaja 49: 26)

* - att judarna än idag årligen firar sin Purimfest, så är detta till åminnelse av judiska massmord på 75 000 perser:

"Och judarna anställde med sina svärd ett nederlag överallt bland sina fiender och dräpte och förgjorde dem och förforo som de ville med sina motståndare... Och de judar som voro i Susan församlade sig också på fjortonde dagen i månaden Adar och dräpte i Susan tre hundra män... Och de övriga judarna, de som voro i konungens hövdingadömen, församlade sig till försvar för sitt liv och skaffade sig ro för sina fiender, i att de dräpte sjuttiofem tusen av dessa sina motståndare... Därför fira judarna på landsbygden, de som bo i landsortstäderna, den fjortonde dagen i månaden Adar såsom en glädje-, gästabuds- och högtidsdag, på vilken de sända gåvor till varandra av mat de hava tillagat." (Ester 9: 5, 15-16, 19)

* - att judarnas kung Salomo byggde det första templet, vigt åt förbundsgudens ära, med slavarbetare från främmande folk:

"Och Salomo lät räkna alla främmande män i Israels land, likasom hans fader tidigare anställt en räkning av dem. Och de befunnos vara ett hundra femtiotre tusen sex hundra. Av dem utsåg han sjuttiotusen till att vara bärare, åttiotusen till att hugga sten i bergen och tre tusen sexhundra till att hava uppsikt över folket och hålla det i arbete. Och Salomo begynte bygga Herrens hus i Jerusalem." (Andra Krönikeboken 2: 17-18, 3: 1) Alltså, judarna byggde inte ens sitt eget tempel!

* - att judarnas omskrutne "hjältekonung" David i själva verket inte alls var någon hjälte utan en lömsk och feg mördare, som besegrade sin ryktbara motståndare, filistéiske "jätten" Goliat på följande sätt:

"Och David stack sin hand i väskan och tog därur en sten och slungade och träffade filistéen i pannan; och stenen trängde in i pannan, så att han föll omkull med ansiktet mot jorden. Så övervann David filistéen med slungan och slog filistéen till döds, utan att David hade något svärd i sin hand. Sedan sprang David fram och ställde sig invid filistéen och fattade i hans svärd; och när han hade dragit det ur skidan gav han honom dödsstöten och högg av hans huvud därmed." {Första Samuelsboken 17: 49-51)

* - att det mest bestialiska folkmord begicks av judarna under kung Davids ledning, när man sönderstyckade hela folks lik och sedan brände upp dem i eld, en veritabel "förintelse" långt före nazisternas:

"Då församlade David allt folket och tågade till Rabba och angrep det och intog det. Och han tog deras konungs krona från hans huvud; den vägde en talent guld och var prydd med en dyrbar sten. Den sattes nu på Davids huvud. Och han förde ut bytet från staden i stor myckenhet. Och folket därinne förde han ut och lade dem under sågar och tröskvagnar av järn och bilor av järn och överlämnade dem åt Molok (som krävde människo-offer i eld). Så gjorde David mot Ammons barns alla städer. Sedan vände David med allt folket tillbaka till Jerusalem." (Andra Samuelsboken 12: 29-31)

* - Ordspråksboken, som tillskrivs Davids son, kung Salomo, rekommenderar sönderstyckandet av fiendens kvarlevor:

"En vis konung rensar bort de ogudaktiga såsom med en kastskovel och låter tröskhjulet gå över dem." (Ordspråksboken 20: 26)

* - att i den judiska sång- och böneboken, Psaltaren, besjunges och lovprisas fiendens förintelse:

"Din hand skall nå alla dina fiender; din högra hand skall träffa dem som hata dig. Du skall låta dem känna det såsom i en glödande ugn, när du låter se ditt ansikte. Herren skall fördärva dem i sin vrede: eld ska förtära dem." (Psaltaren 21: 9-10)

Och detsamma möter vi i judendomens torah, "läran" och "lagen", i Femte Moseboken, i Moses avskedssång, då han talar i Herrens namn och med dennes mun:

"Ty eld lågar fram ur min näsa, och den brinner ända till dödsrikets djup; den förtär jorden med dess gröda och förbränner bergens grundvalar." (5 Mosebok 32: 22) En vision av ett kärnvapenkrig...!

* - att judarna anser sig ha gudomlig rätt att tillämpa rasåtskillnad, dels i Torah, dels genom de bibliska lagstiftarna Esra och Nehemja:

"Du skall icke befrynda dig med dem (andra folk); dina döttrar skall du icke giva åt deras söner, och deras döttrar skall du icke taga till hustrur åt dina söner." (5 Mosebok 7: 3)

"Och prästen Esra stod upp och sade till dem: - I haven varit otrogna, i det att I haven tagit till eder främmande kvinnor och därmed ökat Israels skuld. Men bekännen det nu, Herren, edra fäders Gud till pris och gören hans vilja: skiljen eder från de andra folken här i landet och från de främmande kvinnorna. Då svarade hela församlingen och sade med hög röst: - såsom du har sagt, så tillkommer det oss att göra." (Esra 10: 10-12)

Också lagstiftaren Nehemja förbjuder i förbundsgudens namn all ras- eller folkbeblandning för judarna, så att de må hålla sitt blod rent:

"Och jag besvor dem vid Gud och sade: I skolen icke giva edra döttrar åt deras söner, ej heller skolen I av deras döttrar taga hustrur åt edra söner eller åt eder själva." (Nehemja 13: 25)

Dessa tjugo exempel med åtföljande citat torde klart och tydligt visa att judarnas egen Bibel, Gamla Testamentet, innehåller "antisemitiska" eller judefientliga smädelser och förtal av värsta slag.

Det är ju här - i själva den judiska och även kristna Bibeln - som antisemiter i alla tider har hämtat näring och stoff till hets mot judarna som folkgrupp: att judar är särskilt arroganta eller högmodiga, att de är bottenlöst svekfulla, giriga, krasst materialistiska, mordlystna, tyranniska och fullständigt hänsynslösa och rovgiriga gentemot andra folk som inte blint underkastar sig deras herravälde. Bara en sådan berättelse - i Första Moseboken - om hur patriarken Jakobs son Josef som Faraos uppsyningsman utsög de egyptiska bönderna för att berika sig själv och sin släkt har naturligtvis givit upphov till det seglivade talet om judarnas brutala snikenhet, och att judarna skulle vara redo att i alla länder sko sig på den inhemska befolkningens bekostnad.

Posted on: 2007/6/25 16:10

See User information
Apropå Elohimerna... jag såg att Raelrörelsen lyckats få bokus att sälja "Budskapet från utomjordingar: vetenskap ersätter äntligen religion"

Resized Image

http://www.bokus.com/b/2940252114.html?pt=search_result

Rael som är djupt insyltat med att fortsätta med kloning och genteknik - Rael är verkligen bland de värsta femtekollonnarna vi har. De är del i ailiens agenda att ta bort det mänskliga och låta dem ta över våra kroppar.

Posted on: 2007/6/25 16:13

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

bennybear wrote:
Angående Judarnas heliga böcker, Torah´n ( De 5 Moseböckerna ) och Gamla Testamentet:

Det är sannerligen hemska och djupt vanhedrande anklagelser som riktas mot folkgruppen judar i denna "Den Heliga Skrift". Judarna skildras där som gränslöst högmodiga, bottenlöst svekfulla, oerhört grymma och sadistiska, dessutom som sataniska massmördare, begivna på plundring, barnamord, kvinnoskändningar och landrov, det s k heliga landet rövades från andra högre civiliserade folk [kananéerna (dagens palestinier)]. Kort sagt, i deras egen heliga skrift skildras judarna som en gangstermaffia och ett rövarband av allra värsta slag inför vilket sentida motsvarigheter i Amerika och annorstädes förbleknar som skäligen harmlösa söndagsskolegossar vid en jämförelse, ja, i historien möter vi motsvarigheter endast i en Attilas eller en Djingis khans vilda horder av mordbrännare och folkmördare, så t ex hos de stora judiska ledarna Mose och dennes arvtagare Josua liksom hos den judiske "hjältekonungen" David. Och alla dessa ohyggliga skändligheter begås med förbundsgudens välsignelse och stränga uppmaningar!

Låt oss erinra oss om vad som verkligen står i denna judarnas egen heliga skrift om judarna:

* - att Gud har ingått ett förbund med judarna och därmed blivit "Herrens egendomsfolk",

"ett heligt folk", alltså ett herrefolk gentemot alla andra folk (2 Mosebok 19: 5-6) - vad är väl detta om inte ett gränslöst judiskt högmod som överträffar varje annan trångsynt och skrytsam nationalism och chauvinism? Att utse sig själva till Guds särskilda folk!

* - att Gud har givit judarna rätt att mörda och plundra andra folk på deras egendom - den judiska påsken firas ännu till åminnelse av alla hemska plågor som hemsökte Egypten (Farao) och sedan massmorden på alla "förstfödda i Egypten" (2 Mosebok 12: 29), varefter plundringarna vidtog:

"Och Israels barn hade gjort såsom Mose sade: de hade av egyptierna begärt deras klenoder av silver och guld, så ock kläder. Och Herren hade låtit sitt folk finna nåd för egyptiernas ögon, så att de gåvo dem vad de begärde. Så togo de byte från egyptierna." ( 2 Mosebok 12: 35-36)

Och i Femte Moseboken, kapitel 20 verserna 10-18:

”När du (Israels folk, judarna) närmar dig en stad för att anfalla den skall du först erbjuda fred… Om den inte vill ingå fred med dig utan väljer krig, skall du belägra den… Men i städer som tillhör dessa folk (icke-judar) och som Herren, din Gud, vill göra till din egendom får du inte skona en enda levande varelse.”

Och:

”Herren skall upphöja dig till ett folk som är helga åt honom, såsom han med ed har lovat dig, om du håller Herrens, din guds, bud och vandrar på hans vägar. Och alla folk på jorden skall se, att du är uppkallad efter Herrens namn; och de skall frukta dig.” (5 Mos 28:9-10)

* Det "utvalda folkets" Guds önskan om ett världsherravälde åt sitt folk:

”Men i de kungarnas dagar skall himlens Gud upprätta ett rike, som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt inte skall bli överlämnad åt något annat folk. Det skall krossa och göra ände på alla dessa andra riken, men självt skall det bestå evinnerligen.” (Dan 2:44)

* - att Gud har givit judarna rätt att röva andra folks land:

"När nu Herren, din Gud, låter dig komma in i det land som han med ed har lovat dina fäder, Abraham, Isak och Jakob, att giva dig - stora och vackra städer, som du icke har byggt, och hus fulla med allt gott, vilka du icke fyllt, och uthuggna brunnar, som du inte har huggit ut, vingårdar och olivplanteringar, som du icke har planterat - och när du äter och blir mätt, så tag till vara att förgäta Herren, som fört dig ur Egyptens land, ur träldomshuset. Herren, din Gud, skall du frukta, och honom skall du tjäna och vid hans namn skall du svärja... Och du skall göra vad rätt och gott är i Herrens ögon, för att det må gå dig väl, och för att du må komma in i det goda land som Herren med ed har lovat åt dina fäder, och taga det i besittning, därigenom att han driver undan för dig alla dina fiender, såsom Herren har lovat." (5 Mosebok 6: 10-13, 18-19)

* - att Gud har givit judarna rätt att begå folkmord, att totalt förinta de folk vilkas land de har gudomlig rätt att röva:

"Och alla de folk som Herren, din Gud, giver i din hand skall du utrota: du skall icke visa dem någon skonsamhet." (5 Mosebok 7: 16)

* - att Gud har givit judarna rätt att lura andra folk med lögnpropaganda tills dessa blivit fullkomligt sinnesförvirrade och därmed lättfångna byten att förinta:

"Herren, din Gud, skall giva dem i ditt våld och sända stor förvirring bland dem till dess att de förgöras." (5 Mosebok 7: 23)

* - att Gud har givit judarna rätt att utplåna alla misshagliga folk från historien, att "Förintelsen" är ett judiskt påfund från förbundsguden att verkställa:

"Och han (Herren) skall giva deras konungar i din hand, och du skall utrota till och med deras namn, så att de icke mer finnas under himmelen. Ingen ska kunna stå dig emot, till dess att du har förgjort dem." (5 Mosebok 7: 24)

* - att Gud har givit judarna rätt att förslava andra fredligt sinnade folk:

"När du kommer till någon stad för att belägra den, skall du först erbjuda den fred. Om den då giver dig ett fridsamt svar och öppnar sina portar för dig, så skall allt folket som finnes där bli arbetspliktigt åt dig och vara dina tjänare." (5 Mosebok 20: 10-11)

* - att Gud har givit judarna rätt att våldta och skända kvinnor och barn efter eget gottfinnande:

"Men om den - en belägrad stad - icke vill ha fred med dig, utan vill försvara sig mot dig, så må du belägra den. Och om Herren, din Gud, då giver den i din hand skall du slå allt mankön med svärdsegg. Men kvinnorna och barnen och boskapen och allt annat som ännu finnes i staden, allt rov du får där, skall du hava som ditt byte; och du må då njuta av det rov som Herren, din Gud, låter dig taga från dina fiender. Så skall du göra med alla städer som äro mer avlägsna från dig och som icke höra till dessa folks städer: Men i de städer som tillhöra dessa folk och som Herren, din Gud, vill giva dig till arvedel, skall du icke låta något som anda har bliva vid liv, utan du skall giva dem alla till spillo..." (5 Mosebok 20:12-17)

* - att judarna under sina plundrings- och erövringståg i "det utlovade landet" - alltså i våra dagars Israel - verkligen lydde sin förbundsguds uppmaningar och begick massmord och folkmord, så t ex under Josuas ledning vid erövringen av Jeriko:

"Och de gåvo till spillo allt vad som fanns i staden, både män och kvinnor, både unga och gamla, så ock oxar, får och åsnor, och slogo dem med svärdsegg." (Josua 6: 21) Se även förintelsen av Ais alla innevånare (Josua 8: 24-29)!

* - att "Förintelsen" inte alls var något nazistiskt påfund mot judarna utan något som deras egen förbundsgud gladde sig åt att verkställa: Hitler och de andra nazistledarna verkställde bara Guds straffdom mot sitt eget folk:

"Och det skall ske, att likasom Herren förut fröjdade sig över eder, när han fick göra eder gott och föröka eder, så skall Herren nu fröjda sig över eder, när han utrotar och förgör eder. Och I skolen ryckas bort ur det land dit ni nu kommit för att taga det i besittning. Och Herren skall förströ dig bland alla folk, ifrån jordens ena ände till den andra, och där skall du tjäna andra gudar, som varken du eller dina fäder hava känt, gudar av trä och sten. Och bland de folken skall du icke få någon ro eller någon vila för din fot: Herren skall där giva dig ett bävande hjärta och förtvinande ögon och en försmäktande själ. Och ditt liv skall dig synas liksom hänga på ett hår; du skall känna fruktan både natt och dag och icke vara säker för ditt liv." (5 Mosebok 28: 63-66)

* - att skändliga barnamord besjungs i den judiska sång- och böneboken Psaltaren som hämndens ljuvhet:

"Dotter Babel, du ödeläggelsens stad, säll är den som får vedergälla dig allt vad du har gjort oss. Säll är den som får gripa dina späda barn och krossa dem mot klippan." (Psaltaren 137: 8-9)

* - att föraktliga och nesliga omdömen om judarna som sinnesförvirrade och galna brottslingar får sin legitimering genom judarnas främste profet Jesaja redan i kapitlet, Botpredikan för det avfälliga Juda:

" En oxe känner sin ägare och en åsna sin herres krubba, men Israel känner intet. Ve dig, du syndiga släkte, du skuldbelastade folk, du ogärningsmäns avföda. I vanartiga barn, som haver övergivit Herren, föraktat Israels Helige och vikit bort ifrån honom! Var skall man slå eder, då I så fortgån i avfällighet? Hela huvudet är ju krankt, och hela hjärtat är sjukt." (Jesaja 1: 3-5)

* - att judarna har sin förbundsguds välsignelse att njuta av andra folks plågor och förnedring:

"Och Edom skall bliva ett föremål för häpnad: alla som gå fram där skola häpna och vissla vid tanken på alla dess plågor." (Jeremia 49: 17)

"Ty för mig själv har jag svurit, säger Herren, att Bosra skall bliva ett föremål för häpnad och smälek: det skall förödas och bliva ett exempel som man nämner när man förbannar; och alla dess lydstäder skola bliva ödemarker för evärdlig tid." (Jeremia 49: 13)

* - att judarna har rätt att påtvinga sina fiender den yttersta förnedringen, tvångskannibalism. Så här säger judarnas störste profet, Jesaja, i förbundsgudens namn:

"Ja, jag skall tvinga dina förtryckare att äta sitt eget kött och av sitt eget blod skola de bliva druckna såsom av druvsaft. Och allt kött skall då förnimma att jag, Herren, är din frälsare, och att den Starke i Jakob är din förlossare." (Jesaja 49: 26)

* - att judarna än idag årligen firar sin Purimfest, så är detta till åminnelse av judiska massmord på 75 000 perser:

"Och judarna anställde med sina svärd ett nederlag överallt bland sina fiender och dräpte och förgjorde dem och förforo som de ville med sina motståndare... Och de judar som voro i Susan församlade sig också på fjortonde dagen i månaden Adar och dräpte i Susan tre hundra män... Och de övriga judarna, de som voro i konungens hövdingadömen, församlade sig till försvar för sitt liv och skaffade sig ro för sina fiender, i att de dräpte sjuttiofem tusen av dessa sina motståndare... Därför fira judarna på landsbygden, de som bo i landsortstäderna, den fjortonde dagen i månaden Adar såsom en glädje-, gästabuds- och högtidsdag, på vilken de sända gåvor till varandra av mat de hava tillagat." (Ester 9: 5, 15-16, 19)

* - att judarnas kung Salomo byggde det första templet, vigt åt förbundsgudens ära, med slavarbetare från främmande folk:

"Och Salomo lät räkna alla främmande män i Israels land, likasom hans fader tidigare anställt en räkning av dem. Och de befunnos vara ett hundra femtiotre tusen sex hundra. Av dem utsåg han sjuttiotusen till att vara bärare, åttiotusen till att hugga sten i bergen och tre tusen sexhundra till att hava uppsikt över folket och hålla det i arbete. Och Salomo begynte bygga Herrens hus i Jerusalem." (Andra Krönikeboken 2: 17-18, 3: 1) Alltså, judarna byggde inte ens sitt eget tempel!

* - att judarnas omskrutne "hjältekonung" David i själva verket inte alls var någon hjälte utan en lömsk och feg mördare, som besegrade sin ryktbara motståndare, filistéiske "jätten" Goliat på följande sätt:

"Och David stack sin hand i väskan och tog därur en sten och slungade och träffade filistéen i pannan; och stenen trängde in i pannan, så att han föll omkull med ansiktet mot jorden. Så övervann David filistéen med slungan och slog filistéen till döds, utan att David hade något svärd i sin hand. Sedan sprang David fram och ställde sig invid filistéen och fattade i hans svärd; och när han hade dragit det ur skidan gav han honom dödsstöten och högg av hans huvud därmed." {Första Samuelsboken 17: 49-51)

* - att det mest bestialiska folkmord begicks av judarna under kung Davids ledning, när man sönderstyckade hela folks lik och sedan brände upp dem i eld, en veritabel "förintelse" långt före nazisternas:

"Då församlade David allt folket och tågade till Rabba och angrep det och intog det. Och han tog deras konungs krona från hans huvud; den vägde en talent guld och var prydd med en dyrbar sten. Den sattes nu på Davids huvud. Och han förde ut bytet från staden i stor myckenhet. Och folket därinne förde han ut och lade dem under sågar och tröskvagnar av järn och bilor av järn och överlämnade dem åt Molok (som krävde människo-offer i eld). Så gjorde David mot Ammons barns alla städer. Sedan vände David med allt folket tillbaka till Jerusalem." (Andra Samuelsboken 12: 29-31)

* - Ordspråksboken, som tillskrivs Davids son, kung Salomo, rekommenderar sönderstyckandet av fiendens kvarlevor:

"En vis konung rensar bort de ogudaktiga såsom med en kastskovel och låter tröskhjulet gå över dem." (Ordspråksboken 20: 26)

* - att i den judiska sång- och böneboken, Psaltaren, besjunges och lovprisas fiendens förintelse:

"Din hand skall nå alla dina fiender; din högra hand skall träffa dem som hata dig. Du skall låta dem känna det såsom i en glödande ugn, när du låter se ditt ansikte. Herren skall fördärva dem i sin vrede: eld ska förtära dem." (Psaltaren 21: 9-10)

Och detsamma möter vi i judendomens torah, "läran" och "lagen", i Femte Moseboken, i Moses avskedssång, då han talar i Herrens namn och med dennes mun:

"Ty eld lågar fram ur min näsa, och den brinner ända till dödsrikets djup; den förtär jorden med dess gröda och förbränner bergens grundvalar." (5 Mosebok 32: 22) En vision av ett kärnvapenkrig...!

* - att judarna anser sig ha gudomlig rätt att tillämpa rasåtskillnad, dels i Torah, dels genom de bibliska lagstiftarna Esra och Nehemja:

"Du skall icke befrynda dig med dem (andra folk); dina döttrar skall du icke giva åt deras söner, och deras döttrar skall du icke taga till hustrur åt dina söner." (5 Mosebok 7: 3)

"Och prästen Esra stod upp och sade till dem: - I haven varit otrogna, i det att I haven tagit till eder främmande kvinnor och därmed ökat Israels skuld. Men bekännen det nu, Herren, edra fäders Gud till pris och gören hans vilja: skiljen eder från de andra folken här i landet och från de främmande kvinnorna. Då svarade hela församlingen och sade med hög röst: - såsom du har sagt, så tillkommer det oss att göra." (Esra 10: 10-12)

Också lagstiftaren Nehemja förbjuder i förbundsgudens namn all ras- eller folkbeblandning för judarna, så att de må hålla sitt blod rent:

"Och jag besvor dem vid Gud och sade: I skolen icke giva edra döttrar åt deras söner, ej heller skolen I av deras döttrar taga hustrur åt edra söner eller åt eder själva." (Nehemja 13: 25)

Dessa tjugo exempel med åtföljande citat torde klart och tydligt visa att judarnas egen Bibel, Gamla Testamentet, innehåller "antisemitiska" eller judefientliga smädelser och förtal av värsta slag.

Det är ju här - i själva den judiska och även kristna Bibeln - som antisemiter i alla tider har hämtat näring och stoff till hets mot judarna som folkgrupp: att judar är särskilt arroganta eller högmodiga, att de är bottenlöst svekfulla, giriga, krasst materialistiska, mordlystna, tyranniska och fullständigt hänsynslösa och rovgiriga gentemot andra folk som inte blint underkastar sig deras herravälde. Bara en sådan berättelse - i Första Moseboken - om hur patriarken Jakobs son Josef som Faraos uppsyningsman utsög de egyptiska bönderna för att berika sig själv och sin släkt har naturligtvis givit upphov till det seglivade talet om judarnas brutala snikenhet, och att judarna skulle vara redo att i alla länder sko sig på den inhemska befolkningens bekostnad.

Tack bennybear, så ska en slipsten dras, och sanningen ska fram.

Posted on: 2007/6/25 16:18

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Saxat ifrån Babyloniska Takmud, Judarnas "heligaste" skrift:

Det folk vi i dagligt tal kallar för Judar har som sin allra heligaste skrift,Talmud. De s.k. judar som går regelbundet i synagogan börjar att studera detta verk redan vid tidig ålder. Det finns två olika varianter av Talmud: den Palestinska eller Talmud Jerusalem och den Babyloniska Talmud. I den nedanstående skriften kommer en del av påbuden i den Babyloniska Talmud att avhandlas. Det är den som är förhärskande och den skrift som de troende judarna av i dag följer. Citaten är hämtade från den Babyloniska Talmud i engelsk översättning från Soncino Press i London. ( Ett ex. av denna finns på Uppsala universitet.) Ett flertal av de allra mest respekterade rabbinerna i världen har godkänt denna översättning som ytterst sanningsenlig mot originalskrifterna på Hebreiska.

TALMUD indelar mänskligheten i två delar: judar och icke-judar, de senare kallade gojer (hebr. Goj, plur. Gojim). Varje oomskuren man är en främling och hedning enligt skriften. (1) De kristna är som vi skall se, föremål för judarnas särskilda hat. Enligt Talmud så härstammar endast judarna från gud medan alla andra härstammar från djävulen. – ”Judarna är inför Gud angenämare än änglarna” (2) så att den som genom sitt handlande förolämpar en jude, kränker Guds storhet, och därför är en Goj, som slår en jude, värd att dö. (3) Såsom judarna är överlägsna djuren, så är judarna överlägsna alla andra folk. (4) De senare är ett djuriskt släkte. (5) och om det inte funnes judar, så skulle det på jorden inte finnas någon välsignelse, vare sig solsken eller regn, och då skulle inte människorna kunna existera. (6) De flesta rabbiner är sinsemellan ense om att icke-judarna har blott en djurisk natur. Rabbi Moses ben Nacham, rabbi Raschi, rabbi Abravanel, rabbi Jalkut och andra liknar gojerna vid hundar, åsnor och svin. ”Endast det judiska folket är värt att få evigt liv, alla andra folk är som åsnor.”, säger rabbi Abravanel. (7) ”Ni judar är helt annorlunda. De andra folken är inga människor, eftersom deras själar härstammar från en oren ande, medan däremot judarnas själar härstammar från den helige gudens ande” –inskärper rabbi Menachem i sina trosfränder. (8) Detsamma anser också rabbi Jalkut, som säger: ”Endast judarna har rätt att kalla sig människor, men gojerna, som härstammar från en oren ande måste kallas svin.” (9)

Denna judarnas syn på andra folk kommer väl till synes i följande berättelse. Den berömde rabbinen Ben-Sira befann sig i fångenskap i Babylon och åtnjöt där kung Nebukadnessars höga vänskap. Kungen visade honom all slags uppmärksamhet och föreslog en gång rent av sin egen dotter till maka åt honom. Ben-Sira sade då till kungen: ”Vet, o konung att jag är en människoson och icke något djur.” (10) Således var från Talmuds synpunkt kungadottern inte bättre än en hynda, varför ett giftemål med henne endast skulle ha förnedrat juden. Alltså har endast juden människovärde, och på denna avgörande olikhet mellan jude och icke-jude grundas Talmuds hela moral.

Fariséerna som var uttolkare av Talmud, kunde inte helt utplåna de bud, som Moses givit sitt folk och som bestämde människornas förhållanden till sin nästa. Men de uttalade dessa bud så, att de med nästan menade endast juden. De kärlekens bud, som Moses gav, befaller Talmud att juden skall uppfylla endast då saken gäller en annan jude. Buden behövs dock inte gentemot Gojen, vilkens liv juden värderar lika med en hunds liv. – ”Över åsnor och hundar vilar ej den Gudomliga vreden så, som Herrens hat vilar över gojerna.” (11)

Tanken att Gud hatar gojerna rättfärdigar enligt Talmud alla de grymheter judarna kan visa gojerna. Ja, hur skall man kunna älska dem som Gud själv förbannar? Nej, Talmud meddelar tvärtom följande föreskrifter: ”Ni är inte skyldiga att ge gojerna någon hjälp. (12) ”Det är förbjudet att visa dem barmhärtighet som saknar förnuft.” (13) ”Det anstår inte en rättfärdig människa att visa en oren människa något förskonande.” (14) ”Ni skall vara rena mot de rena och hårda mot de hårda:” (15) Enligt Talmuds sätt att se måste gojerna vara ondskefulla: ”Om de gör något gott, om de visar mildhet eller barmhärtighet, så måste man just därför förbanna dem desto mer och lägga dem dessa ting till last, eftersom de gör detta av fåfänga.” (16)

Av erfarenhet lärde sig emellertid judarna att inte öppet angripa gojerna. Därför rekommenderar Talmud judarna att i umgänget med gojerna förställa sig: ”Jag hälsar gojen välkommen, då jag vill leva i fred med honom, framstå som behaglig för honom för att slippa groll.” (17) Rabbi Bechai tillfogar: ”Förställningen är tillåten såtillvida, att juden visar hövlighet gentemot den orene gojen, att han visar gojen aktning och säger till honom: Jag älskar Er.” Men samme rabbi Bechai förklarar också hur denna regel skall tillämpas. Den är
tillämplig, om juden behöver gojen eller om det finns anledning att befara att gojen kan skada honom. I annat fall bli detta ( att visa gojen aktning ) en synd. (18) För att desto bättre kunna bedraga gojerna kan juden besöka deras sjuka, begrava deras döda, hjälpa deras fattiga. Men allt detta måste juden göra för att kunna leva i fred med gojerna och för att dessa orena varelser ej skall kunna göra honom något ont. (19) De allmänna anvisningar som judarna har att vägleda sig av i sitt umgänge med icke-judar, begränsas inte bara till de ovan anförda. Vi kan fortsätta med en lång rad andra Talmud-föreskrifter, som anger hur juden skall förhålla sig till gojen och hans egendom – och genom alla dessa föreskrifter går denna djupa klyfta som Talmud upprättat mellen judar och icke-judar. Låt oss t.ex. ta äganderätten till jorden. Denna är given åt människan, säger den heliga skriften, men människorna – det är endas judarna, förklarar Talmud. Icke-juden har ingen rätt att taga denna Guds gåva, eftersom han är ett djur, och som man kan med lugnt samvete döda ett djur eller jaga bort det från dess boplats, så kan man också döda gojen eller driva bort honom och ta hans egendom i beslag. ”Icke-judens egendom är lik en ödemark, är liksom herrelöst gods. Den jude som först bemäktigar sig den först, äger den:” (20)

”Detta är fullkomligt rättvist…”, säger rabbi Albo, ”…eftersom Gud har givit judarna makten över alla andra nationers egendom och liv.” (21) Alltså: om icke-juden själ av juden om så bara det allra minsta, skall han straffas. Men för juden är det tillåtet att ta så mycket han vill av icke-judens egendom. Där
det står skrivet: ”Du skall icke göra din nästa någon oförätt”, är det inte skrivet att man inte får göra gojen något orätt. (22) Det är därför som juden anses som tjuv endast om han bestulit en annan jude. Om han bestulit en goj, skall han betraktas såsom en som tagit det som tillhör han själv. Rabbi Aschi säger till sin tjänare. ”Hämta åt mig de vindruvor som tillhör gojen, men rör inte dem som är judens egendom.” (23)

Denna judarnas makt över allt som tillhör gojerna, utsträcks även över djuren. Talmud lär att om en judes oxe stångar ihjäl on gojs oxe, så är juden befriad från ersättningskyldighet. Men om gojens oxe stångar ihjäl judens, så måste gojen betala juden fullständigt skadestånd eftersom ”Gud har mätt upp jorden och givit icke-judarnas egendom åt judarna.” (24)

Talmud ger också judarna råd beträffande de medel med vilkas hjälp de kan nå sitt yttersta mål – det slutliga materiella underkuvandet av gojerna –nämligen ocker och bedrägeri. ”Gud har befallit oss att taga ränta av gojerna och inte på annat sätt ge dem pengar än mot ränta, på det att vi i stället för att bistå dem må tillfoga dem skada, försåvitt detta ganar oss, men gentemot judarna får vi inte handla så.” (25) Den berömde rabbi Bechai säger: ”O jude, gojens liv ligger i dina händer, hur mycket mer tillhör dig då inte hans guld?” (26) Tack vare denna lära om ockret såsom en tvingande religiös plikt har i judarnas händer samlats en enorm rikedom. Ibland har detta ocker nått otroliga höjder.

I sitt verk: l`Historie de la Reforme en Allemagne (Den tyska reformationens historia) anför författaren Janssen uppgifter, som visar att judarna tog 300, 400, och t.o.m. 600 procent ränta om året. [b]Förutom ocker föreskriver Talmud för judarna att gentemot icke-judarna använda alla slags bedrägerier och stöld: ”Det är förbjudet att till en goj återlämna vad han har tappat. Den som gör det finner icke nåd inför Gud” (27) Rabbi Raschi har sagt: ”Att till en goj återlämna vad han har tappat, är att jämställa an oren varelse med en Israelit, och det är en synd:” (28) ”Den som till en icke-jude återlämnar ett föremål denna har förlorat begår en synd, eftersom han därmed främjar det orenas makt:”(29) säger Rabbi Moses Maimonides. Rabbi Jurucham tillfogar: ”Om gojen har ett kvitto, som visar att han lånat juden pengar och om gojen tappat detta kvitto och det upphittas av an annan jude, så är denne inte förpliktigad att ge det tillbaka till gojen, eftersom hans broders skuldförbindelse blev ogiltig i samma stund som han fann denna. Men om juden som fann växeln, skulle vilja lämna tillbaka den till gojen, så skall hans broder förbjuda honom med orden: `Gör ej detta, om du ej vill vanhelga namnet”.
(30)

Liknade regler om bedrägeri lär Talmud ut också för affärslivet i vidare bemärkelse: ”Det är tillåtet att taga ränta av gojen och även att bedraga honom vid försäljningen av en sak. Men om ni säljer åt er nästa (dvs juden) och om ni köper något av honom, så får ni inte bedraga”. (31) Rabbi Moses Maimonides skriver: ”Om gojen vid en betalning av en skuld räknar fel (till judens fördel), må juden i efterhand säga: `Jag vet intet därom`. Men jag råder ingen att söka förleda gojen att begå felet, ty denne kan låtsas räkna fel i syfte att pröva juden.” (32)

Enligt Talmuds föreskrifter skall judarna begagna sig av statens lagar så att de ur dessa utvinner endast fördelar för det egna folket. Om detta talar Talmud sitt tydliga språk: ”Om en jude har att processa mot icke-judar, så måste ni hjälpa er broder att vinna processen, och ni måste säga åt de kristna: `Detta önskar vår lag`. Om landets lagar är förmånliga för judarna så måste ni också hjälpa er broder att vinna processen och säga åt de kristna `Detta kräver vår lag`. Men om varken det ena eller det andra fallet gäller, så måste ni förvilla de kristna med intriger, så att juden vinner målet” (33) Rabbi Akiva, som är upphovsmannen till denna regel, tillägger att man måste vara försiktig i tillämningen av den och handla så att judarna inte får dåligt rykte.

Samma åtskillnad mellan juden-människan och gojen-djuret, vilket ger juden rätt att fritt förfoga över gojens egendom ger honom också rätt att råda över gojernas liv och död. Rabbi Maimonides skriver om detta: ”Det är sagt, `Du skall icke döda`, men detta betyder: `Du skall icke döda en jude, en Israels son, men gojer, kättare är inga Israels söner.” (34) Således kan man med lugnt samvete döda dem och detta dess bättre, om man inte riskerar att bli ställd till svars för gärningen. ”Också de bästa bland gojerna bör dödas” (35) och vidare: ”Om man drar upp en goj ur en grop som han har fallit ner i, så gör man sig därmed skyldig till en tjänst åt avguderiet.” (36) Rabbi Maimonides utlägger ytterligare denna sistnämnda regel: ”Det är förbjudet att visa något förbarmande mot en avgudadyrkare, när en sådan fallit i en flod eller något liknande, och om han är i färd med att drunkna, får man inte rädda honom:” (37) Liknande lär alla de andra uttolkarna av Talmud och i synnerhet rabbi Abravanel. Denne anbefaller judarna att förakta, hata och förgöra var och en som inte tillhör synagogan, liksom var och en som uteslutits ur den. (38) ”om en kättare fallit ner i en grop…” säger han, ”…så drag inte upp honom. Om det i gropen finns en stege, så drag upp den. Om det invid gropen finns en sten, så kasta ner den.” (39) Dessutom kan nämnas att i Talmud finns en föreskrift, som i sin grymhet påminner om forntidens Molok-dyrkande och som med all önskvärd tydlighet förklarar de rituella våldsbrott, som så ofta förekommit i detta folks historia. ”Den som utgjuter en gojs blod, frambär ett offer åt herren:” (40)

Att döda en goj utgör en så stor förtjänst, så att om man därvid begår ett misstag, så ett man i stället råkar döda en jude, så läggs ej detta mördaren till last, eftersom enligt Talmud blotta önskan att döda gojen räknas juden till stor förtjänst. ”Den som i syfte att döda ett djur råkar döda en människa eller den som i önskan att döda en goj av misstag dödar en jude, skall icke straffas” (41) Men ”Den goj som med avsikt dödar en jude, har ådragit sig en lika stor skuld som om han hade utplånat hela världen.” (42) Om en goj dödat en annan goj, måste han betraktas som ickeskyldig eftersom han med denna handling blivit en tillskyndare av judendomen. Men om gojen hade dödat en jude, så måste han dö, även om han vore omskuren. (43) Liksom juden enligt Talmuds bud får förfoga fritt över gojens egendom och liv, så har han samma rätt också i fråga om gojens familj: hans hustru och barn. Moses sade: ”Du skall icke hava begärelse till din nästas hustru”, men nästans hustru kan endast vara judens hustru. De mest berömda uttolkarna av Talmud, rabbinerna Raschi, Bechai, Levi, Gerson och Maimonides m.fl.är alla sinsemellan ense om att äktenskapsbrott inte kan begås där det inte föreligger något äktenskap, och eftersom gojerna endast är djur, så kan det dem emellan inte ingås något äktenskap, som är ett av Gud instiftat stånd.

Det är på denna grundval som rabbi Maimonides lär: ”Det är tillåtet att begå äktenskapsbrott med en icke-judes hustru” (44) I själva verket innehåller Talmud en mängd med historier där berömda rabbiner förekommer som äktenskapsförbrytare. (45) Anmärkningsvärt är även att Talmud tillåter sadism. ”Allt vad en man vilja göra med sin hustru är tillåtet, liksom med ett stycke kött som kommer från slaktbänken.” Till belysning av denna föreskrift berättas det i Talmud om en kvinna som gick till rabbínen och beklagade sig över att hennes man utbyttjade henne på ett onaturligt sätt: ”Min dotter,” säger rabbinen, ”Lagen har prisgivit dig åt din man, vad kan jag då göra för dig?” (46)

Talmud innehåller också sådana vedervärdiga trolovningsföreskrifter att man helst inte vill citera dem: ”En flicka som uppnått en ålder av 3 år och 1 dag, trolovas genom samlag; men om hon är yngre än 3 år, är det som om man hade stuckit ett finger i hennes öga ( dvs man gör sig då inte skyldig till bestående skada på jungfrudomen, emedan mödomshinnan växer igen, liksom ögat tåras endast för stunden, då man råkat sticka ett finger i det.” (47)

Enligt Talmud är alla kristna avgudadyrkare, och mot sådana måste alla slags grymma åtgärder tillgripas. (48) De kristnas avguderi är särskilt brottsligt eftersom de som en gud dyrkat ”..en oren, avfallen jude” (Jesus Kristus), som borde utplånas ur allas minnen. (49) Därför utropar rabbi Raschi hätskt: ”Det är nödvändigt att skära halsen av den allra bäste bland de kristna.” (50) Denna hans tanke delas till fullo av rabbi Maimonides, en av alla tiders mest berömda rabbiner, som skriver: ”Det anbefalles att man avlivar och kastar i en grop förrädare ur det judiska folkets krets, och sådana som Jesus av Nazaret och hans anhängare.” (51) I Talmudtraktaten Avoda Zara sägs att varje jude har rätt att bruka våld mot kristna och döda dem med vapen i sin hand. I det fall judarna skulle erövra den politiska makten och överta statens alla funktioner, är de skyldiga att avliva alla kristna, likgiltigt under vilken förevändning detta göres. (52) Ett av de många medel med vilkas hjälp judarna ska nå denna maktställning, är mened, som Talmud inte bara tillåter utan även rekommenderar. I Talmud finns följande berättelse: Rabbi Jochanan ställde in sig hos en kvinna som ägde en stor hemlighet. Denna anförtrodde hon rabbinen under en kraftig ed om att han inte skulle röja hemligheten för någon. – ”Jag skall inte röja denna hemligheten för Israels Gud,” lovade rabbinen henne. Kvinnan litade på honom, men rabbinen talade tyst för sig själv: ”För Israels Gud skall jag inte röja hemligheten, men för Israels folks skall jag röja den:” (53) Talmud prisar rabbinens list och anför även en annan berättelse om hur rabbi Akiva avlockade en kvinna en hemlighet av högsta privata natur genom ett högtidligt löfte om att hon skulle få evigt liv. (Ett grundläggande drag i Talmud är att rabbinerna tillskrivs rent gudomliga drag), ett löfte som rabbinen ,”…i samma stund förintade i sitt hjärta” (54) Rabbi Akiva ger i ett annat sammanhang följande råd till sina trosfränder: ”När en jude skall svära en ed inför en icke-jude skall han säga tyst för sig själv: ”Denna ed har ingen betydelse” – därmed stillar han sitt samvete” (55) Men om en jude har begått något allvarligt brott och en annan jude inkallas att vittna mot honom, så kan den senare vittna falskt under ed genom att använda det ovannämnda inre förbehållet, som Talmud rekommenderar, för att därmed rädda sin broder. (56)

Jag har här endast anfört en del exempel som visar den ondsinthet och det hat som Talmud ingjuter i judarna gentemot gojerna. (Icke-judarna) Jag går inte in på att värdera betydelsen av dess läror och drar inte heller några slutsatser av dem. Detta överlämnar jag åt läsaren att göra på grundval av vad jag har meddelat.

Noter med källhänvisningar till den Babyloniska Talmud

(1)Berachoth, fol. 47 b.
(2)Chullin, fol. 91 b.
(3)Sanhedrin, fol .58 b.
(4)Sepher Zeror ha-Mar, fol. 107 b.
(5)Jebammoth, fol. 98 a.
(6)Jebammoth, fol.. 63 a.
(7)Kommentar ill Hosea IV, fol. 230 col. 4.
(8)Kommentar till Pentatueken, fol. 14 a.
(9)Jalkut Reubeni, fol. 10 b.
(10)Sepher ben-Sira, fol.. 8
(11)Avoda Zara, fol. 4 av.
(12)Jebammoth, fol.. 23 a.
(13)Sanhedrin, fol.. 92 a.
(14)Kommentar till 1:a konungaboken 18:14
(15)Baba Bathra, fol. 123 a.
(16)Baba Bathra, fol. 10 b.
(17)Gittin, fol. 61 a.
(18)Sepher Gad ha-Kemach, fol. 230 a.
(19)Gittin, fol. 61 a.
(20)Baba Bathra, fol. 54 b.
(21)Sepher ha-Ikarim III, 25
(22)Sanhedrin, fol. 57a. Tosephoth
(23)Baba Kamma, fol. 113 b.
(24)Baba Kasmma, fol. 37 b.
(25)Maimonides: Sepher Mizvoth, fol. 73 d.
(26)Förklaring av Pentateuken, fol. 213 d.
(27)Och
(28)Sanhedrin, fol. 76 b.
(29)Jad Chaz. Hilch. Gez.
(30)Sepher Mescharim, fol. 51 b.
(31)Baba Mezia, fol. 61 a.
(32)Sepher Mizvoth , fol. 132 c.
(33)Baba Kamma, fol. 113 a.
(34)Jad. Chaz, hilch. Rozzachu hilch Melachim
(35)Avoda Zara, fol. 26 b. Masechu Sophanim, Perek 15.
(36)Avoda Zara, fol. 113 a.
(37)Jad Chaz, hilch. Avoda Zara.
(38)Rosch Emmuna, fol. 9 a.
(39)Avoda Zara, fol. 26 b.
(40)Jalkut Simeoni, ad Pentat. , fol.245. col. 3. Midderach Bamidbar rabba,
p.21.
(41)Sanhedrin, fol. 78 b.
(42)Sanderin, fol. 37 a.
(43)Sandedrin, fol. 71 b.
(44)Jad. Chaz., hilch. Melachim.
(45)Jomma, fol. 18.
(46)Nedarim, fol. 20 b.
(47)Nidda, fol. 47 b.
(48)Avoda Zara, fol. 2 a.
(49)Avoda Zara, fol. 17 a.
(50)Kommentar till 2:a Mosebok ( Amsterdamutgåvan)
(51)Jad. Chaz. hilch. Avoda Zara, Perek 10.
(52)Schulchan Arukh, Jore Dea, 158, Choschen ha-Mischpat, 425
(53)Avoda Zara, fol. 28 a.
(54)Kalla, fol. 18 b.
(55)Kalla, fol. 2.
(56)Schulchan Arukh, Jore Dea, 232, 12 och 14.

Posted on: 2007/6/25 16:34

See User information
Snaran dras bara åt för dom som tror dom får någon förståelse över de verkliga förloppen genom 20 korta utdrag av hela testamentet.

Alla tagna ur sitt sammanhang

Det är en profetia som inte ens talar om judarna utan den sista tiden, det är ett av odjuren har du äns läst bibeln?

Likadant är det med

Dotter Babel, du ödeläggelsens stad, säll är den som får vedergälla dig allt vad du har gjort oss. Säll är den som får gripa dina späda barn och krossa dem mot klippan."

Det handlar om systemets babels barn alltså inte männisor utan en idologi

Det är det som hänt med Israels fall, det är en profetia som gått i uppfyllelse mot det egna folket, för att dom begick hemskheter

Det om Ester är en skildring under händelser i en väpnad revolution när Judarna höll på att utrotas och de kämpade sig ur förtryckarens grepp.

Det från moseboken är skildringen av när Judarna erövra sitt land, samma scener har varit i norden under hela historien. Det är krigskildringar ni återger. Säg mig ett krig där inte förödelsen varit enorm.

Romarna och alla imperium gör samma sak det är så krig ser ut.

Ni pratar om att judarna vill behålla sitt folk som judar, det är lika enkelt som att svenskar vill kallas svenskar.

Axplocken är missvisande och totalt tagna ur sitt sammanhang. det är bara att läsa bibeln så blir det tydligt.

Posted on: 2007/6/25 16:43

See User information
Ett Protokoll ifrån 15:e århundradet:

Citat:

Here is one of the Fifteenth Century which Jews can hardly pronounce a forgery, seeing that is taken from the Rothschild journal. The Revue des etudes Juives, financed by James de Rothschild, published in 1889 two documents which showed how true the PROTOCOLS are in saying that the Learned Elders of Zion have been carrying on their plan for centuries. On January 13, 1489, Chemor, Jewish Rabbi of Arles in Provence, wrote to the Grand Sanhedrin, which had its seat in Constantinople, seeking advice because the people of Arles were threatening the synagogues. What should the Jews do? This was the reply:

Dear Beloved brethren in Moses, we have received your letter in which you tell us of the anxieties and misfortunes which you are enduring. We are pierced by as great a pain to hear it as yourselves.

The advice of the Grand Satraps and Rabbis is the following:

1. As for what you say that the King of France obliges you to become Christians: do it, since you cannot do otherwise, but let the law of Moses be kept in your hearts.

2. As for what you say about the command to despoil you of your goods [the law was that on becoming converted Jews gave their possessions} make your sons merchants, that little by little they may despoil the Christians of theirs.

3. As for what you say about their making attempts on your lives: make your sons doctors and apothecaries, that they may take away Christians' lives.

4. As for what you say of their destroying your synagogues: make your sons cannons and clerics in order that they may destroy their churches.

5. As for the many other vexations you complain of: arrange that your sons become advocates and lawyers, and see that they always mix themselves up with the affairs of State, in order that by putting Christians under your yoke you may dominate the world and be avenged of them.

6. Do not swerve from this order that we give you, because you will bind by experience that, humiliated as your are, you will reach the actuality of power.

Signed V.S.S.V.F.F., Prince of the Jews,

21st Caslue (November), 1489.

Over 400 years later this Manifesto issued in 1880 to the 'JEWS OF THE UNIVERSE,' by Adolphe Cremieux, the founder of the ALLIENCE ISRAELITE UNIVERSELLE, and the well-known member of the Provisional Government of 1871. This version of the PROTOCOL comes from the Morning Post of September 6th, 1920.

THE MANIFESTO

Emblem: On top the tablets of Moses, a little lower two extended hands clasping each other, and as a basis of the whole the glove of the earth.

Motto: "All JEWS for one, and one for all."

The union which we desire to found will not be a French, English, Irish, or German union, but a JEWISH one, a Universal one.

Other peoples and races are divided into nationalities; we alone have not co-citizens, but exclusively co-religionaries.

A JEW will under no circumstances become the friend of a Christian or a Moslem before the moment arrives when the light of the JEWISH FAITH, the only religion of reason, will shine all over the world.

Scattered amongst other nations, who from time immemorial were hostile to our rights and interests, we desire primarily to be and to remain immutably JEWS.

Our nationality is the religion of our fathers, and we recognize no other nationality.

We are living in foreign lands, and cannot trouble about the mutable ambitions of countries entirely alien to us, while our own moral and material problems are endangered.

THE JEWISH TEACHING MUST COVER THE WHOLE EARTH. Israelites! No matter where fate should lead though scattered all over the earth, you must always consider yourselves members of a CHOSEN RACE.

If you realize that the Faith of your forefathers is your only patriotism -if you recognize that, notwithstanding the nationalities you have embraced, you always remain and everywhere form one and only nation -if you believe that JEWRY only is the one and only religious and political truth - if you are convinced of this, you, Israelites of the Universe -then come and give ear to our appeal and prove to us your consent!

Our cause is great and holy, and its success is guaranteed. Catholicism, our immemorial enemy, is lying in the dust, mortally wounded in the head.

The net which Israel is throwing over the globe of the earth is widening and spreading daily, and the momentous prophecies of our holy books are at last to be realized.

The time is near when Jerusalem will become the house of payer for all nations and peoples, and the banner of JEWISH MONO-DEITY will be unfurled and hoisted on the most distant shores.

Let us avail ourselves of all circumstances.

Our might is immense learn to adopt this for our cause.

What have you to be afraid of?

The day is not distant when all the riches and treasures of the earth will become the property of the CHILDREN OF ISRAEL."

More than sixty years after this Manifesto was promulgated the Appendix to the Protocols published by Mr. Marsdenhave stated,

"since this PROTOCOL was written, and the riches of the earth are now almost entirely in the posses or under the control of the Children of Israel. The Torah, said the JEW poet, Heine, is the JEWS' "portable Fatherland." Cremieux says practically the same thing: the faith of our fathers is your only patriotism." The JEW regards all NONJEWS as foreigners, and he is an alien everywhere.

Posted on: 2007/6/25 16:58

See User information
Bennybear din nazi konspiratör, dom dokumenten är 100% FEJK!

Skriven av den ryska underättelsetjänsten

Under senare delen av 1800-talet blev antisemitismen en politisk rörelse, som fick stort inflytande i många länder. I västra Europa märktes detta bl.a. genom restriktioner för invandring av judar. I Ryssland blev regimen alltmer öppet antisemitisk. Det var också på den ryska hemliga polisens uppdrag, som den mest omtalade av alla antisemitiska hatskrifter, "Sions vise protokoll" , skrevs i början av 1900-talet. Skriften har sedan kommit i många upplagor och sprids fortfarande på många håll i världen.

"Sions vise protokoll" redogör för en konspirationsteori, som hävdar att judarna har bildat en organisation som har till mål att få makten över världen. Organisationen verkar dock inte öppet utan försöker istället infiltrera alla folk och alla politiska rörelser för att i hemlighet kunna utnyttja dem för sina syften.
Denna konspirationsteori tillsammans med raslärorna spelade en framträdande roll i den nazistiska antisemitismen; den hemliga makten fanns överallt. I Tysklandhade judarna med "en dolkstöt i ryggen" vänt segern till nederlag under första världskriget. I USA och England var det judarna som hade makten i näringslivet och i Sovjetunionen härskade de genom kommunistpartiet. Den judiska makten måste krossas, hävdade Hitler. Resultatet: Förintelsen. Sex miljoner judar systematiskt mördade.

Posted on: 2007/6/25 17:10

See User information
Universal Jewish Encyclopedia ( 1943 ):

"the Jewish religion as it is today traces its descent, without a break, through all centuries, from the Pharisees. Their leading ideas and methods found expression in a literature of enormous extent, of wich a very great deal is still in existence. The TALMUD is the largest and most single piece of that literature... and the study of it is essential for any real anderstanding of Pharisaism."

Rabbi Lous Finkelstein was chosen in 1937 be the Kehillas ( Jewish communities ) of the world as one of the top 120 Jews who best represents a "lamp of Judaism" to the world. He has long headed the Jewish Theological Seminary of America with branches in New York and Los Angeles. In "The Pharisees", his two-volume work, Rabbi Finkelstein writes:

"Pharisaism became Talmudism... But the spirit of the ancient Pharisee survive unaltered. When the Jew studies the Talmud, he is actually repeating the arguments used in the Palestinian academies. From Palestine to Babylon, from Babylon to North Africa, Italy, Spain, France, and Germany; from there to Poland, Russia and easterna Europe generally, ancient Pharisaism has wandered."

In Rabbi Finkelsteins´s history of the Jews, he states:

"The TALMUD direves its authoroty from the positions held by the ancient Pharisee academies" "The teachers of those academies, both of Babylonia and of Palestine were considered the rightful succesors of the older sanhedrin...At the present time, the Jewish people have no living central authoroty comparable in status to the ancient sanhedrin. Therefore, any decision regarding the Jewish religion must be based on the TALMUD as the final resume of the teaching of those authoroties when the existed" (The Jews - Their History, Culture and Religion", vol. 4. p. 1332. Jewish publication Society of America, 1949. )

"The TALMUD: HEART´S BLODD of the JEWISH FAITH" was the heading of the 11/17/59 installment of a bestseller book by Herman Wouk wich ran serially in the New York Herald Tribune. To qoute:

"The TALMUD is to this day the circulating heart´s blood of the Jewish Religion. Whatever laws, customs, or cerminies we observe - whether we are orthodox, Conservative, Reform or merely spasmodic sentimentalists we follow the TALMUD. iT IS OUR COMMON LAW."

Posted on: 2007/6/25 17:28

« 1 ... 3 4 5 (6) 7 8 9 ... 12 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper