vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Vems sanning är den rätta?
Ja o nu for du bara runt i det jag sa, med andra ord förstod du också poängen, men krongla inte till det :)

Spända muskler i nacken eller inte :) . Dom är spända o då ere sant, de e inte så viktigt ändå, det är än viktigare och tänka typ,... Jag vet att jag kan se nivåer uppåt, jaha han är där, så mycket förstår denne och så vidare. Ännu viktigare är att veta om, jaha, jag stod visst inte på grundnivå, det finns mer att lära här, (borde jag vara berädd på). De e många som missar det. Jag ossså, det är då man kör fast, och skall försöka räkna ut en lösning :)

Snacka om sant igen då,... Även på en djup nivå, som låter väldigt bra, den kan även ha en djupare förklaring. Då blir det som Novax sa, det som var innan, då är det inte sant längre. Väldigt kul tanke, när man förstår att alla har kommit olika långt här inne på vaken. Många diskussioner lyser med det problemet. Olika nivåer på lösningen eller problomatik etc, olika sätt att se på världen, o förstå den.

Baj

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

osm wrote:
Sanning eller inte, det finns bara en, men på vägen dit finns det mindre sanningar också. Följande tycker jag är fruktat viktigt, om man vill komma i mål vill säga.

Jag blev tvungen att skissa en liten bild för att se poängen.

bild

Tänk att det översta lagret, av gräs är de sovande folket. Dom har inte förmåga att se igenom saker. Dom har ett förstående för det mesta, på en viss nivå, och inom en viss nivå. Ex, man hör inte så många expediter småsmussla så mycket om strängteorin precis! Eller? :)

På en djupare nivå, där rötterna går ut i första lagret av jord, så finns ett annat förstående, där finns dom där som läst lite, och som varit med lite. Man har börjat se igenom ett o annat och förstår att politiker inte är mycket behövligare än en festing!

När man gått runt i den världen ett tag, några år eller mer, eller mindre så börjar man se mönstret, typ den sick sack dragna linjen. Det är gränsen till nästa förstående. Steg numer ett av sanning, Edvin och Britta bråkar på grund av att dom är packade, det säger man på gräsnivå, level 1. Det stämmer, dom är packade och bråkar om småsaker. Med andra ord sant. En djupare titt, level 2: Dom bråkar på grund av att dom sitter tajt till ekonomiskt sett. Det är inget som pratas om vanligtvis, vem har inte problem liksom. Men när fyllan tar plats så kommer sanningen ut. Då räcker det med småsaker. Det är också sant.

På djupare och djupare plan så ser man andra sanningar, andra anledningar till varför bråket egentligen uppstod. Samma sak gäller sannignen om den här världen, och konspirationsteorin. Beroende på vilken nivå man ser igenom, eller förstår infomation så har man olika förklaring, eller olika sanning, om samma sak.
Man skall också tänka på, att den som ser problemet på en djupare nivå, kan också se och förstå den ytligare/grundare, men inte tvärtom. Den som håller sig på ytan fattar bara det.

Viktigt o tänka på.

När man kommer ner tillräckligt djupt så tänds lampan, o då ser det så enkelt ut, och allt är inte så komplicerat längre.

Fan, hare gött..

Igår så jag inte bilden, men nu... fint blomträd. Du är bättre på att teckna än personen som skrivit texten på sajten den ligger på att skriva:
http://www.suggmc.com/

Vad är NOSTALGI BASAR - JÄNK PARKERING?

JAG BLIR SÅ ARG.

Posted on: 2007/6/25 8:08
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nostalgiskt arrangemang, för alla åldrar. Skulle inte klaga på dom här så mycket, vissa hjälper till med vattenmotorn. Alla kunskaper behövs om man skall framåt. Andra hjälper till med andra fria energiprylar. Så de e en positiv samling snälla människor.

Baj

See User information
osm!

Vilken juste bild på blomman, dess rötter och jordade resa du använt som en metafor för andlig och mental utveckling.

Det är snart dags för några västgötar att besöka Gotland och definitivt SUGG MC. Verkar vara ena trevliga rackare!

Posted on: 2007/6/25 10:44

See User information
Quote:

Så Sanningen till personen nackproblem är i att vi lever mot vår sanna natur.

Även detta är bara en spekulation. Hur kan du veta att det är sanningen? Hur kan jag veta att det är sanningen om du skulle ha rätt?

I själva verket så tror inte jag att sanningen går att uttrycka i ord. Och om du försöker kommer ändå ingen att förstå vad du menar och det är inte längre någon sanning.

Så gör det lättare för dig själv. Sluta försöka säga vad som är sant, det leder bara till förvirring. Alla måste hitta sanningen själv. Och har man hela sanningen så tror jag att man försår att det jag säger är sant. :)

Posted on: 2007/6/25 11:10
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Om man byter ordet sanning mot ordet fakta så blir det genast svårare att slingra sig undan sitt ansvar som en fullt utvecklad fritänkande människa med blinda ordlekar.

Vad är då fakta och kan man förvränga dem även om de finns mitt framför näsan på oss? Givetvis!

Jag har en liten grej som inte är vattentät på något sätt men som ändå kan ge en fingervisning om vem som kan ha ett uns av underlag bakom sina påståenden!

Den som svärtas ned, förtalas och förlöjligas mest av fårskocken, media och människors hat brukar vara den som kommit sanningen eller fakta närmast.

Den som har en ide, tanke eller tes som kan hota den mentala slavfabrikens hierarki och få varje deltagare att i alla fall tänka en enda kritisk tanke under sin livstid är förmodligen det största hotet mot alla maktstrukturer oavsett om de är gigantiska eller minimala.

Posted on: 2007/6/25 11:50

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Om man byter ordet sanning mot ordet fakta så blir det genast svårare att slingra sig undan sitt ansvar som en fullt utvecklad fritänkande människa med blinda ordlekar.

Vad är då fakta och kan man förvränga dem även om de finns mitt framför näsan på oss? Givetvis!

Jag har en liten grej som inte är vattentät på något sätt men som ändå kan ge en fingervisning om vem som kan ha ett uns av underlag bakom sina påståenden!

Den som svärtas ned, förtalas och förlöjligas mest av fårskocken, media och människors hat brukar vara den som kommit sanningen eller fakta närmast.

Den som har en ide, tanke eller tes som kan hota den mentala slavfabrikens hierarki och få varje deltagare att i alla fall tänka en enda kritisk tanke under sin livstid är förmodligen det största hotet mot alla maktstrukturer oavsett om de är gigantiska eller minimala.

Jag delar inte din slutsats. Använder liknelsen Good-cop/Bad-cop. Ingan av dessa är mer sann än den andra utan de har bara olika roller i akten av att splitra och härska. Så de som svärtas ned behöver inte ha någon sanning alls, men kan ha det också och det kan vi flera gånger observera. (Tex Juri Lina). Men att dra slutsatsen att ju mer du svärtas ned ju mer sanning har du är för mig helt främmande.

Posted on: 2007/6/25 12:06

See User information
Quote:

micro wrote:
Quote:

Även detta är bara en spekulation. Hur kan du veta att det är sanningen? Hur kan jag veta att det är sanningen om du skulle ha rätt?

I själva verket så tror inte jag att sanningen går att uttrycka i ord. Och om du försöker kommer ändå ingen att förstå vad du menar och det är inte längre någon sanning.

Så gör det lättare för dig själv. Sluta försöka säga vad som är sant, det leder bara till förvirring. Alla måste hitta sanningen själv. Och har man hela sanningen så tror jag att man försår att det jag säger är sant. :)

Posted on: 2007/6/25 12:09

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

micro wrote:
Quote:

Micro, vad menar du med "Även detta..." - du har ju inte talat om något innan.

Jag spekulerar inte, det är du som gör. Hela ditt resonemang är spekulation, eller uttryck som inte är eget tänk utan instoppat som programmering utifrån, från litterära personer mm.

Jag spekulerar inte, och talar inte om sanning allmänt här, utan om principer. Det som här kan vara symptom kan i sin tur till synes vara Orsaker till ny Verkan - dvs.kan kallas sekundära orsaker - men det är då inte att man ser den PRIMÄRA anledningen/orsaken till att det dyker upp tex detta nackproblem. Men nacken... det är ett exempel... det gäller alllt i livet, från skoskav till att hela detta liv finns här i samsara,och att samsara finns överhuvudtaget.

Dt är ju här som är SCENEN - jag vet inte om aktivister och oandliga kan fatta dett sååååå enkla, eller är intresserade... men micro du förstår det inte i vilket fall.

Du spekulerar - jag talar om elemäntära principer - som om vi liknas vid en flaska som är i vattnet, så är den fylld av smuts, ju mer smuts ju djupare sjunker den - meningen med livet är att vi ska ta bort smutsen, och stiga upp mot ytan, där vi kommer ifrån, det är inte meningen att vi ska vara människor här.

Livet är en scen här, därför har vi en fysisk kropp, här - här kan vi lida - vå avvikelse är alla omständigheter och problem - en avviklelse som börjat någon helt annanstans, långt tillbaka - det är att människan är skyldig, har skuld (någon annan bär det åt oss), har syndat och alla de där begreppen. Att var sig själv är detsamma som Människa Känn Dig Själv - det är att vända på fallet/avvikelsen - Devolution - genom att förbättra sig - KULTIVERA.

Tror du inte på att allt är som en cirkel, att det vi gör bara är för oss själva, att det återkommer till oss själva, det jag ofta kallar för att stoppa in i den egna ryggsäcken? Tror du på det, och karma. Tror du alltså som man bäddar får man ligga, att som man sår får man skörda? Ja eller nej.

Tror du då på att det omkring oss är tillfälligheter, andras ondska som skadar oss, tror du på otur och slump? Ja eller nej.

Tror du på att allt kanske kan vara fullständigt efter en ordnung i kosmos, efter lagar och principer. Ja eller nej.

Vad tror du då djupats ligger bakom tex att en människa lever här och har sina olidliga nackproblem - vill det säga, eller bottnar det i, något djupare än att personen "har ju ett sådan besvärligt jobb?"

Posted on: 2007/6/25 12:29

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Micro:
Men att dra slutsatsen att ju mer du svärtas ned ju mer sanning har du är för mig helt främmande.

Vet du varför det är främmande för dig herr Micro? Därför att du inte kommit i närheten av någonting som hotar någon!

Jag vill helst inte bli personlig nu men eftersom du så ofta anklagar mig för att vara den person som du helst vill se försvinna från Vaken.se så förmodar jag att det är någonting i mina ord som berör delar av dig du inte kan kontrollera.

Om du av nån anledning känner dig hotad av mitt sätt ett presentera min bild av livet kontra infrastruktur i Sverige istället för att flumma runt i två skyskrapor som inte finns längre eller att meditatera arslet av sig så önskar jag att livet bjuder dig på en gratisresa genom de delar av verkligheten du missat.

Det kan ju i ditt fall vara av godo eftersom du enl. mitt sätt att se det är en konflikträdd person med problem att hantera riktade fakta.

Kanske ett citat från bl.a. Lina och vår världsberömde BennyBear eller den kännande Eureka!

Du lär bäst känna ett samhälle genom att titta på dess förbud!

Posted on: 2007/6/25 14:00

See User information
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Micro:
Men att dra slutsatsen att ju mer du svärtas ned ju mer sanning har du är för mig helt främmande.

Vet du varför det är främmande för dig herr Micro? Därför att du inte kommit i närheten av någonting som hotar någon!

Jag vill helst inte bli personlig nu men eftersom du så ofta anklagar mig för att vara den person som du helst vill se försvinna från Vaken.se så förmodar jag att det är någonting i mina ord som berör delar av dig du inte kan kontrollera.

Om du av nån anledning känner dig hotad av mitt sätt ett presentera min bild av livet kontra infrastruktur i Sverige istället för att flumma runt i två skyskrapor som inte finns längre eller att meditatera arslet av sig så önskar jag att livet bjuder dig på en gratisresa genom de delar av verkligheten du missat.

Det kan ju i ditt fall vara av godo eftersom du enl. mitt sätt att se det är en konflikträdd person med problem att hantera riktade fakta.

Kanske ett citat från bl.a. Lina och vår världsberömde BennyBear eller den kännande Eureka!

Det är ju många fler som beklagar sig över mig, som du just gjorde. Enligt den logik som novax pressenterar så vet jag ju sanningen...

Själv tror jag inte på det som jag beskrev.

Novax säger fortfarande bara massa åsikter och tankar, precis som jag gör. Man han vill inte erkänna att han bara gissar, precis som jag.

Posted on: 2007/6/25 15:49

Anonym
Alla vakendårar är välkommna o kolla by o sånt, o hälsa på oss galna :) ... Vi kan ta imot lite fler besökare, o campare nu, tvättmöjligheter o wc o sånt e inga problem längre, sen så är utvecklingsverkstaden snart igång osså, trevligt...

Hare gött i solen...

See User information
Quote:

micro wrote:
Quote:

bumblebee wrote:
Quote:
Micro:

Det är ju många fler som beklagar sig över mig, som du just gjorde. Enligt den logik som novax pressenterar så vet jag ju sanningen...

Själv tror jag inte på det som jag beskrev.

Novax säger fortfarande bara massa åsikter och tankar, precis som jag gör. Man han vill inte erkänna att han bara gissar, precis som jag.

Tala för dig själv, tack. Jag förstår inte varför du har sådana fattningsproblem.

Posted on: 2007/6/25 16:23

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Några artiklar om reinkarnation (mm):

Resized Image

Bilden är från denna artikel (den är lite konstig, hela texten verkar vara en länk), den är fin...
http://se.clearharmony.net/articles/200210/3120.html

Past Karma and Present Disease
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1279

Deviated Notions Create More Disease
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1004

Who Controls Humans Lives?
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=699

A Story of Karmic Retribution: The Root Cause of a Recurrent Liver Tumor
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=2103

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=151

http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=200
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=204
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=203
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1358
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=4618

Why People Need Medication
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=186

Physical Exercises Are Inadequate
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=148

What Idiot Savants Can Tell Us
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=156

Traditional Chinese Culture: Avoiding Lust in the Same Way You Would Dodge Arrows Results in Wealth and Many Children and Grandchildren
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=3361

En kultiveringsberättelse om en indiankvinna i Peru
http://se.clearharmony.net/articles/200411/12473.html

On the Worship of Tools (1) kolla efter två
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1008

New Science of Mankind
Is empirical science really science?
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=347

Brainwashing: What It Is, How It Works and How to Guard Against It
http://www.pureinsight.org/pi/index.php?news=1953

Orsak och verkan (What goes around comes around)

Under kejsare Sunzhis regeringstid (1644-1661e.kr) under Qing-dynastin (1644-1911e.kr) bodde det i länet Shunyi en välbärgad familj med efternamnet Gong. När han var i medelåldern födde Gong en son som kallades Gong Qingyou. Samtidigt födde en tjänare till familjen en son vid namn Li Fu. På tjänarens begäran tillät Gong de båda att studera tillsammans med en lärare. En natt när båda var 14 år hade Li Fu en dröm där han såg hur den himmelska porten öppnades och två odödliga kom ut. En av dem pekade på Gong Qingyou och frågade: ”Vad kommer att hända med honom?” Den andra svarade: ”Han är en lyckosam man. När han blir 17 kommer han passera provet och gå på en träningsskola för att bli regeringsämbetsman och vid 19 års ålder blir han länsämbetsman. Han kommer att göra karriär snabbt och leva ett bekvämt liv.” Den första odödliga pekade då på Li Fu och frågade: ”Hur är det med honom?” Den andra odödliga svarade: ”Han är en man med olycka, som under sitt liv varken kommer att ha pengar eller makt.” Med dessa ord flög de två odödliga upp och försvann. Li Fu vaknade förvånad upp och berättade om drömmen för sina föräldrar.

Efter det iakttog Li Fu Gong Qingyou noggrant och fann att han verkligen passerade provet när han blev 17. Li slutade dock studera och blev bonde. Gong Qingyou blev en elak och grym man som inte stoppade för någonting när det gällde att uppfylla sina själviska önskningar. När han börjat på träningsskolan gick dock allting bra för honom. Gong Qingyou blev senare regeingstjänsteman och befodrades till en hög position. Han tog mutor och behandlade människor iskallt och hårt.

Li Fu tyckte att Gong Qingyou betedde sig förkastligt och borde bli straffad. Men till hans förvåning levde han ett välbärgat liv och hade både pengar, makt och en stor familj, han visste till och med vid vilken tidpunkt han skulle dö. Många använde Gongs liv för att ifrågasätta principen om orsak och verkan. Li Fu var en av dem. Han var så upprörd att han ville följa med till dödsriket för att själv få se sanningen. Så en dag dog Gong Qingyou och Li Fu.

Li Fu såg att Gong Qingyou blev väldigt väl bemött även i dödsriket så han blev ännu mer upprörd och pratade med kungen av dödsriket. Kungen beordrade de ansvariga att kolla upp Gong Qingyous förflutna. Kungen sade: ”Gong Qingyou gjorde en massa goda gärningar i sina tidigare liv och de dåliga saker han gjort nu har raderat många av hans goda gärningar. Men han har fortfarande en del dygd kvar och kommer att leva bra även i nästa liv, men han inte kommer inte att leva så bra som han gjort i detta. Angående hans dåliga gärningar så är det ännu inte tid för honom att betala tillbaka.” Kungen berättade även för Li Fu att han inte hade samlat så mycket dygd i sina tidigare liv så han borde ha lidit mer i det förra. Men eftersom han hela tiden fortsatte att göra goda gärningar hade han i alla fall tillräckligt med kläder och han kommer att få det bättre i nästa reinkarnation.

Kungen arrangerade så att Li Fu och Gong Qingyou reinkarnerades tillsammans. Gong Qingyou föddes i en rik familj och Li Fu i en välbärgad. När han växt upp blev Gong Qongyou en länsämbetsman. Som han i det förra livet förtryckte han folk och tog mutor. Han använde även tortyr för att tvinga oskyldiga människor att erkänna att de var skyldiga. En gång grävde man ut ögonen på en anklagad efter hans order och en annan gång höggs den anklagades ben av. Gong Qiyou dog plötsligt av en sjukdom vid 70 års ålder.

Li Fu fortsatte dock att samla dygd genom att göra goda gärningar och han började till och med kultivera sig själv. När Gong Qingyou dött lämnade Li Fus själ hans kropp och begav sig till dödsriket för att se vad som skulle hända. Han såg hur Gong Qingyou dömdes för vad han gjort. Det fanns inte längre någon lycka som kunde användas för att ta bort de synder han begått så han blev tvungen att betala tillbaka i sitt nästa liv. Han dömdes till att reinkarneras i en fattig familj. Han föddes blind och lam och var tvungen att tigga på gatorna i hela sitt liv.

När han såg hur principen ”orsak och verkan” utspelade sig genom Gong Qingyous tre liv arbetade Li Fu ännu hårdare med att kultivera sig själv. Han hoppades på att en gång kunna komma ut ur reinkarnationscykeln.

Av denna berättelse kan man förstå att en persons lycka är svår att få och är ett resultat av hårt arbete. De himmelska principerna är absolut rättvisa. Hur kan det vara tillåtet att inte betala tillbaka för de synder man begått? Det finns ett gammalt talesätt som säger: ”Goda människor kommer till ett lyckosamt slut, dåliga människor kommer att sluta olyckliga. Det är bara en fråga om tid.”

____

Opening One's Eyes
Court Reinland

Blind as we're born
A world lost in delusion
Men find the old ways forlorn and forgotten
Instead find alluring golden roads leading confusion

Scarce can he tell,
What among the sand is a pearl
Trading precious his own worth
That he might win the world

But in that long hour of night
Lost between dreams
When the pains of life's loss
Reveal life's existence to be, not quite what it seems

He finds aching a thirst must be quenched,
Though finds himself clothed in the delight of his sense
The old ways left abandoned in times before hence

Yet in the dark finds a candle's small flickering flame
whose light gives the strength shaking shackles from his frame

And though alone sits at midnight,
Where is dark with no light
Finds for a moment,
That his eyes have gained sight

Though what he sees,
Words nay can describe it's form, nor it's time,
Nor it's place
But there saw not for a second, nor minute,
Nor the smallest of space
Yet indeed glimpsed that instant
Buddha's Infinite Grace

Posted on: 2007/6/25 17:36

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Nej men nu börjar ämnet bli lite coolt :) ..

Man reinkarnerar kanske, det är rätt, de e sant :) ... Men igentligen så påbörjar man en resa, för länge sedan, i en kropp, sen dör man, kroppen då, inte en själv. Sen föds man i nästa kropp, för att lära sig nästa sak, o sen går det på sådär. Och vi har alla varit här många gånger förut, så funkar det, i min värld.

Jag är här just nu för at lära mig en sak, det jag lärde mig i livet innan har jag sett i många "past life regressions". O så vidare... Det liv vi alla lever nu är inte bara en tillfällighet, som inte kommer tillbaka. De här e denna resa, av många. Som följs av fler.

Baj!

See User information
Quote:

osm wrote:
Nej men nu börjar ämnet bli lite coolt :) ..

Man reinkarnerar kanske, det är rätt, de e sant :) ... Men igentligen så påbörjar man en resa, för länge sedan, i en kropp, sen dör man, kroppen då, inte en själv. Sen föds man i nästa kropp, för att lära sig nästa sak, o sen går det på sådär. Och vi har alla varit här många gånger förut, så funkar det, i min värld.

Jag är här just nu för at lära mig en sak, det jag lärde mig i livet innan har jag sett i många "past life regressions". O så vidare... Det liv vi alla lever nu är inte bara en tillfällighet, som inte kommer tillbaka. De här e denna resa, av många. Som följs av fler.

Baj!

som man frågar får man svar... vad gäller "regressions..."

Det finns egentligen inget att "lära" sig, vi hade allt från början, det är avstängt genom fallet, avvikelsen, karma istället.
Det är klart man kan säga man ska lära sig... för att man har gjort fel, hela tiden - men det är inte alls frågan om "utveckling".
Samsara har skapats för att vi inte skulle eliminerats för länge sedan, av barmhärtiga gudar. Så har vi en möjlighet att se Vägen och räddas i denna avgörande tid. Hela historien är till för denna tid.

Posted on: 2007/6/25 21:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Sant, som Ian Lungold sa, nu är den mest intressanta tid att leva, någonsin.

See User information
När vi är i moderns mage så utrustas vi med en kropp och huvud och händer, fostret kan inte förstå varför den får händer för dom har ingen mening i fostrets tillstånd. Men allt är för att förbreda henne för den värld hon trycks ut i.

Livet är processensen mot ett nytt rike, vi förstår inte varför vi går igenom det vi går igenom. Men i denna värld måste vi förstå vår själ och att allt vi har är en gåva. Om man stänger av sin själ och blir en del av världens circkelgång så kommer man gå under och bli lika förgänglig som jorden.

reinkrations läran är läran om ett meningslöst ekorrhjul.
Gud är den ända som kan ge liv och utföra mäktiga mirakel. Allt förutom kärleken som är den största delen av den högste är strävandet efter luft.

Det var den xx –xx-20xx, en mycket speciell dag att vakna till
Solen reste sig över skyn som ett olycksbådande sigill
Taken täcktes av svarta korpar, igenom trädens kronor blåste inte en vind
En stilla morgon som skulle göra vår dödlighet påmind

Befolkningen skulle väckas till mycket avgörande besked
vi alla slog på vår tv i följe vår dagliga sed, fast idag skulle den med oss ta avsked
”Kära världs medborgare, stadshusen står tomma, de förnäma är spårlöst försvunna. Inte bara här utan överallt.”
På tv visades mörklagda palats runtomkring i alla världens hörn, på vita huset vakade en örn, från Jerusalems torg lyfte vita moln av duvor med oliver i sina näbbar.

Gatorna låg helt folktomma, något besynnerligt bildade ett töcken på vår himmel
”Kära världsmedborgare, inatt får ni skåda människans sista stjärnhimmel”. Rösten vek sig på mannen som skulle proklamera din undergång, något mycket underligt var på gång.
”En komet är på väg mot vår jord, om 12 timmar finns vi inte längre och inte heller någon levande fjord. Ta mig på mitt ord det här är människans slutord”

En tystnad en tystnad som aldrig tidigare skådats omslöt allt, det var då en flammande vind blåste och varje hjärta smalt.
”Ingen kommer att lida någon nöd, allt går fort bara en smäll, ge nu varandra stöd”

Nu ska jag ge mitt skriftliga vittnesbörd om människans sanna natur och ädla börd
När världen fått reda på sin sista tid, sänktes en himmelsk frid över vår krigshärjade planet.
Militärer såg de ödelagda städerna, och vapnen föll ur deras händer. Tårarna strömmade på brösten till deras fiender. Mödrarna och fäderna kysste sina barn. Inga bomber small, ingen tävlade, älskande par steg inte upp ur sina sängar.

Långt under jord var våra lögner fängslade, alla krigsherrar och ledande profitörer hade flytt ner till sina underjordiska komplex. Med fickorna fyllda av guld, huttrade dem och väntade in den stora smällen.

Från himlen återvände de vita duvorna med en skara änglar bakom sig, barn lyfte sina händer och log. Det var då himlen förvandlades till en gyllene sal och pubarna tömdes av druckna som häpnades. Denna dag kom paradiset till jorden. De hungrande matades av örnar, och de ensamma omfamnades av kärlekens änglar. Denna sista dag förstod människan att de alltid kunnat leva i ett paradis. Om de slutat lyssna på lögner och egoister, om de bara älskat varandra och sin natur. Om de bara hade kunnat förstå. På en dag öppnades himlens dörr och den har aldrig varit låst.

Posted on: 2007/6/26 0:05

See User information
Quote:

Joshua wrote:
När vi är i moderns mage så utrustas vi med en kropp och huvud och händer, fostret kan inte förstå varför den får händer för dom har ingen mening i fostrets tillstånd. Men allt är för att förbreda henne för den värld hon trycks ut i.

Livet är processensen mot ett nytt rike, vi förstår inte varför vi går igenom det vi går igenom. Men i denna värld måste vi förstå vår själ och att allt vi har är en gåva. Om man stänger av sin själ och blir en del av världens circkelgång så kommer man gå under och bli lika förgänglig som jorden.

reinkrations läran är läran om ett meningslöst ekorrhjul.
Gud är den ända som kan ge liv och utföra mäktiga mirakel. Allt förutom kärleken som är den största delen av den högste är strävandet efter luft.

Det var den xx –xx-20xx, en mycket speciell dag att vakna till
Solen reste sig över skyn som ett olycksbådande sigill
Taken täcktes av svarta korpar, igenom trädens kronor blåste inte en vind
En stilla morgon som skulle göra vår dödlighet påmind

Befolkningen skulle väckas till mycket avgörande besked
vi alla slog på vår tv i följe vår dagliga sed, fast idag skulle den med oss ta avsked
”Kära världs medborgare, stadshusen står tomma, de förnäma är spårlöst försvunna. Inte bara här utan överallt.”
På tv visades mörklagda palats runtomkring i alla världens hörn, på vita huset vakade en örn, från Jerusalems torg lyfte vita moln av duvor med oliver i sina näbbar.

Gatorna låg helt folktomma, något besynnerligt bildade ett töcken på vår himmel
”Kära världsmedborgare, inatt får ni skåda människans sista stjärnhimmel”. Rösten vek sig på mannen som skulle proklamera din undergång, något mycket underligt var på gång.
”En komet är på väg mot vår jord, om 12 timmar finns vi inte längre och inte heller någon levande fjord. Ta mig på mitt ord det här är människans slutord”

En tystnad en tystnad som aldrig tidigare skådats omslöt allt, det var då en flammande vind blåste och varje hjärta smalt.
”Ingen kommer att lida någon nöd, allt går fort bara en smäll, ge nu varandra stöd”

Nu ska jag ge mitt skriftliga vittnesbörd om människans sanna natur och ädla börd
När världen fått reda på sin sista tid, sänktes en himmelsk frid över vår krigshärjade planet.
Militärer såg de ödelagda städerna, och vapnen föll ur deras händer. Tårarna strömmade på brösten till deras fiender. Mödrarna och fäderna kysste sina barn. Inga bomber small, ingen tävlade, älskande par steg inte upp ur sina sängar.

Långt under jord var våra lögner fängslade, alla krigsherrar och ledande profitörer hade flytt ner till sina underjordiska komplex. Med fickorna fyllda av guld, huttrade dem och väntade in den stora smällen.

Från himlen återvände de vita duvorna med en skara änglar bakom sig, barn lyfte sina händer och log. Det var då himlen förvandlades till en gyllene sal och pubarna tömdes av druckna som häpnades. Denna dag kom paradiset till jorden. De hungrande matades av örnar, och de ensamma omfamnades av kärlekens änglar. Denna sista dag förstod människan att de alltid kunnat leva i ett paradis. Om de slutat lyssna på lögner och egoister, om de bara älskat varandra och sin natur. Om de bara hade kunnat förstå. På en dag öppnades himlens dörr och den har aldrig varit låst.

Varför skyltar du med Jesus på ett kors i din avatar? Ni stoltserar med Jesuspåkorssymboler, som om dom vore pokaler - ingen skam där inte. Ha vi fick dig nog, är ert mantra som ni programmerarer själva, himlen och hela livet med. Om Jesus funnits så vore det något oerhört, att hänga honom på ett kors och sedan göra kult av den saken. Vad tror ni Jesus skulle tyckt om det ni gör? Ni är ett skämt, tråkigt nog, även om jag vet att det finns bra saker också med att vara kristen, och i bibeln. Men att gå omkring med honom på ett kors är perverterat, hädande, oreligiöst, har inte med verklig kristendom att göra - och framför allt så är Världens ljus (som återkommer varje morgon... + borta tre dagar vid vintersolståndet... återuppstånden på den tredje dagen, uppstånden från de döda...) inte relaterat till någon bibeljesus.

Amon.

Posted on: 2007/6/26 0:34

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:
Joshua:
... från himlen återvände de vita duvorna med en skara änglar bakom sig, barn lyfte sina händer och log. Det var då himlen förvandlades till en gyllene sal och pubarna tömdes av druckna som häpnades. Denna dag kom paradiset till jorden. De hungrande matades av örnar, och de ensamma omfamnades av kärlekens änglar. Denna sista dag förstod människan att de alltid kunnat leva i ett paradis. Om de slutat lyssna på lögner och egoister, om de bara älskat varandra och sin natur. Om de bara hade kunnat förstå. På en dag öppnades himlens dörr och den har aldrig varit låst.

Jag har hela tiden förstått att väldigt få av de som gör sig till slavar under en religion, doktrin, politisk lära eller organisatorisk manipulation gör det p.g.a. ondska. Men ärligt talat... vad skiljer sig märkbart i din berättelse om man jämför med proletariatets diktatur, det tredje riket, det islamska paradiset eller andra sagoberättelser!

Mentala fångar, (jag väljer att kalla er så eftersom ni underordnar er en herre likt vilsna får), har sin egen tolkning av vad den ultimata sanningen innebär. Ni söker desperat en sanning men jag ser enbart små vilsna barn som måste få en saga läst innan det kan somna. I den egna tanken och viljan att skaffa oss kunskap om livet utan pekfingrar, moralpredikanter och politiskt korrekta ormar kan vi alla frigöra oss från falska profeter. Varför väljer då så många slavar att svälja lögnerna? Gör dig istället till din egen herre först! Först efter det kan du samverka med någon annan utan att bli en mental slav.

Hälsningar Humlan!

Islam:
I muslimernas paradis, dit man kommer om Allah så vill, går mörkögda, storbröstade och alltid villiga jungfrur omkring och vinet flödar i aldrig sinande strömmar.

De gudfruktiga väntar förvisso en tillflyktsort -- Trädgårdar och vingårdar, högbarmade, jämnåriga jungfrur och en bräddad bägare -- (sura 78:31-34)

Jehovas Vittnen:
Då du regelbundet kommer tillsammans med Jehovas folk, kommer du att behöva klä dig i "den nya personligheten" och odla Guds andes frukt — "kärlek, glädje, frid, långmodighet, omtänksamhet, godhet, tro, mildhet, självbehärskning". (Kolosserna 3:10, 12—14; Galaterna 5:22, 23) Detta kommer att ge dig djup tillfredsställelse. Du kan allt emellanåt få problem som du måste övervinna på grund av att du lever i en fördärvad värld och även på grund av att du själv är ofullkomlig. Men Jehova kommer att hjälpa dig. Hans ord ger dem som uppriktigt försöker behaga honom denna försäkran: "Var inte bekymrade för någonting, utan låt i allting, genom bön och ödmjuk anhållan jämte tacksägelse, de ting ni begär göras kända för Gud; och Guds frid, som övergår allt förstånd, skall skydda era hjärtan och era sinnesförmögenheter med hjälp av Kristus Jesus." (Filipperna 4:6, 7) Jehovas kärlek kommer att dra dig, så att du vill tjäna honom. Jehovas vittnen kommer med glädje att visa dig hur du kan överlämna ditt liv åt denne kärleksfulle Gud och bli ett av hans privilegierade vittnen. (Psalm 104:33; Lukas 9:23) Ja, det är ett privilegium. Tänk bara! Som tillbedjare av Jehova kan du nå målet evigt liv i ett paradis här på jorden. — Sefanja 2:3; Jesaja 25:6, 8.

Mao Tse Tung:
Ordförande Mao säger: "Den slutgiltiga segern i ett socialistiskt land kräver inte bara proletariatets och folkets breda massornas ansträngningar hemma utan hänger också samman med världsrevolutionens seger och med att det system där en människa exploaterar en annan utplånas från hela jorden, så att hela mänskligheten blir befriad." (46)

Proletariatets revolutionära rörelse är alltid internationell till sin natur. Därför kräver seger för den proletära revolutionen och proletariatets diktatur förverkligandet av de stora parollerna: "Proletärer i alla länder, förena er" (47) och "Arbetare och världens undertryckta nationer, förena er! " (48) Proletariatet i de kapitalistiska länderna bör stödja de koloniala och halvkoloniala folkens kamp för befrielse, folken i kolonierna och halvkolonierna bör stödja proletariatets befrielsekamp i de kapitalistiska länderna och det folk som segrat i sin egen revolution bör hjälpa de folk som fortfarande kämpar för befrielse. Detta är den proletära internationalismens princip.

Den kinesiska revolutionen är en del av världsrevolutionen. Det kinesiska folkets revolutionära sak är nära förbunden med världens övriga folks revolutionära sak. Vi betraktar alltid den revolutionära kamp som förs av folken i andra länder som vår egen och som en hjälp för det kinesiska folket. Vi bör lära av andra revolutionära folk, beslutsamt stödja deras kamp och fullfölja vår ovillkorliga skyldighet. Vi bör föra vidare den proletära internationalismens anda, ytterligare stärka vår stridbara enighet med alla äkta marxist-leninistiska partier och organisationer och stärka vår stridbara enighet med proletariatet, de förtryckta folken och de förtryckta nationerna i världen för att uppnå ännu större segrar.

För hundra år sedan sade Marx om Pariskommunen: "Vilket öde den än går till mötes . . . i Paris, kommer den att göra le tour du monde." (49) Denna stora förutsägelse av Marx håller allt mer på att bli en ärorik verklighet. Ser vi tillbaka på det förgångna och framåt i tiden, förklarar vi med växande övertygelse: Den slutliga undergången för imperialismen, den moderna revisionismen och all reaktion är lika oundviklig som proletariatets, de förtryckta folkens och de förtryckta nationernas fullständiga frigörelse!

I n t e r n a t i o n a l e n som skrevs av Pariskommunens poet Eugåne Pottier genljuder i dag genom världen. "Störtas skall det gamla snart i gruset". "Allt vi vilja bli. " "Sista striden det är! Ty Internationalen åt alla lycka bär. " Må imperialisterna, socialimperialisterna och alla reaktionärer darra i den stora stormen av folkens världsrevolution! "Proletärerna har i den ingenting annat att förlora än sina bojor. Men de har en värld att vinna." (50)

Det tredje riket:
Arthur Moeller van den Bruck, född 23 april 1876 i Solingen, Westfalen, död 30 maj 1925 i Berlin, var en tysk översättare och författare.

Han föddes i en storborgerlig familj. Hans pappa var ariktekt och en stor beundrare av Arthur Schopenhauer och döpte därför också sin son efter denne.

Moeller van den Bruck flyttade tidigt till Berlin med ambitionen att leva aritistliv. Han anslöt sig till umgänget på vinkällaren Zum schwarzen Ferkel, där bland annat den norske målaren Edvard Munch, den polske romanförfattaren Stanislaw Przybyszewski och den svenske dramatikern August Strindberg hörde till besökarna.

Moeller van den Bruck är idag mest känd för att ha skrivit boken Das dritte Reich som senare gav Adolf Hitler idén till vad hans nya rike skulle heta. Moeller van den Bruck träffade Hitler vid ett tillfälle men var inte imponerad av honom och hoppades att en man med Hitlers idéer aldrig skulle nå någon maktposition. Idén till namnet Tredje riket kom dels av den kristna treenigheten med Fadern, Sonen och Den Helige Anden men det var var även en historisk tanke. Det första hade varit det tysk-romerska riket och det andra hade varit det förenade Tyskland som Bismarck hade skapat i slutet av 1800-talet.

Även Thomas Mann var influerad av tanken på ett tredje tyskt rike.

Moeller van den Brucks privatliv var kantat av personliga problem. Ett äktenskap han ingick upplösts snart eftersom han var en hopplös person att leva med. Han missbrukade både droger och alkohol och drabbades även av tätt återkommande depressioner. Merparten av sin utkomst fick han av diverse litterära översättningar av bland annat Dostojevskij, Thomas de Quincey, och Jules Barbey d'Aurevilly.

Moeller van den Bruck levde sin sista tid intagen på ett sanatorium för personer med mental ohälsa. Han plågades av bland annat insomnia och när han till slut somnade förföljdes han av demoner i drömmarna. Under tiden på sanatoriet försämrades hans mentala hälsa allt mer och han tog till slut sitt liv och begravdes på Lichterfeldekyrkogården i Berlin.

Posted on: 2007/6/26 10:22

Anonym
"När allt tillslut är tyst och stilla,...då finns bara sanning kvar"

Gammalt Psilo-ordspråk

Anonym
Hehe, håller mä om den :)

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper