vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Andlighet
#1


See User information
Jag saknar en avdelning för andlighet i forumet, tycker inte att den typen av ämnen passar in under rubriken religion.

micro, går det att fixa tror du?

Hälsningar
nyfiken

Posted on: 2005/11/20 14:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#2


See User information
Om jag får sticka in en liten grej - Så är det väl ändå som så - att ALLT - vi "pysslar" med är andligt - i någon bemärkelse (på skilda plan, liksom...)

Men kanske är det det där lilla extra - du eftersträvar - hur man blir ändå mer "andlig" - Detta med själva tillvägagångssättet eller något åt det hållet: Mystisism och ockultism och sånt? Är det det som menas med din förfrågan? Vore kul att få ta del utav...

samt mystikern: och hans polare, ockultisten:

Posted on: 2005/11/21 0:53
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#3


See User information
Jag kan döpa om religion forumer till andlighet..

tycker det låter lite tunt på svenska

Posted on: 2005/11/21 17:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#4
Hmm, jar har ofta samma prob, Svenska låter ibland lite töntigt :) ... Kanske för mycket rock n roll och actionfilm :) ...

Jag tänke börja snacka lite mer om andlighet och spiritualitet framöver, så kör på bara...

Hare gott..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#5


See User information
Samma här,...skall börja snacka om andlighet mera jag också,...börjar tröttna på att tjata om det här med konspirationen,...får ta en paus.

Psilo

Posted on: 2005/11/22 21:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#6


ANDLIGHET OCH ETT ANDLIGT SAMHÄLLE CONTRA VÅRT SOCILISTISKA, ANDLÖSA SAMHÄLLE



Idag lever vi ett materialistiskt och andlöst samhälle där dom flesta tror att man blir lycklig av en massa pengar och prylar.

Dom flesta har hamnat framför ” Dumburken ” som matar oss med dokusåpor och dagens Gladiatorspel, Sport. Denna verklighetsflykt från det Naturliga
Har gjort att många har ( alltför många ?) glömt av hur vi umgås med varandra på ett okonstlat och naturligt sätt.

Ateismen och jakten på status har totalt trubbat av våra naturliga sinnen, framför allt Empati och Kärlek. Egoismen är idag starkare än någonsin i vårat
Andefattiga samhälle.

Genomskådar vi inte den hjärntvätt som vi dagligen får genom den styrda Median så kommer vi bli slavar under ett kontrollsamhälle, vi är delvis redan där.
För att vakna upp så måste Människan återupptäcka sina andliga sidor utan för den skull gå tillbaka till dom styrda religioner som Eliten har styrt och förfalskat.
Som Psilocyber skrev så bli man lite trött på konspirationssnacket då det mesta är negativt.

För att orka med så är det nog inte helt fel att höja den Andliga debatten.

Slaget om våra sinnen har framför allt förts genom Religionerna och Prästerskapet . Dagens prästerskap vet vi alla vad dom har kontroll på och äger.


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#7
Mycket bra inlägg So88!

Andlighet eller brist på den är inget flum utan ren politik,
mer om detta snart...skall strax iväg och träffa några Tibetanska Buddhistmunkar.


mvh eureka

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#8


See User information
Flum??? Konspirationen är inte heller något "flum" utan FAKTA,...om än obekväma sådana. Det är alltså ingen "teori",...utan det finns hur många bevis som helst som visar på en global konspiration, som bedrivs av judiska bankirsläkter, sionister, frimurare, ILLUMINATER osv, osv, osv.
Nog om det,...och visst,...det här med David Icke´s reptilsnack är inte nåt jag direkt tror på faktiskt,...men han har en del annan intressant information. Verkar lite flummigt!
Reptilsnacket baserar sig inte heller på en "teori" som David Icke skulle ha,...utan han menar på fullaste alvar att han mött personer som har skiftat form mellan människa och reptil (enligt en intervju i film med Icke). Vet inte vad man skall säga om denne man,...men intressant är han ju...

Psilo

Posted on: 2005/11/23 17:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#9


See User information
Andlighet är viktigt även om jag i hög grad saknar det. Hur gör man för att "vinna" andlighet och vad innebär egentligen själva ordet?

David Lynch (filmregissören) ville ju ha obligatoriska meditationskurser för världsfred.

Posted on: 2005/11/23 17:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#10


Tjenis...

David Icke har inte sett några " Shapechifters " utan han har intervjuat folk i olika delar av Världen som berättar samma historia om att dom sett detta " underliga " ....

Detta enligt hans föredrag 2003 tror jag, efter det vet jag ej...


mvh so88

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#11


See User information
Andlighet = Avprogramering

Posted on: 2005/11/23 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#12


See User information
Andlighet = Avprogramering

Posted on: 2005/11/23 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#13
Jooo du so88,...nu är du ute på hal is...heheheh,...jag har filmen här, och kan skicka den till dig via messenger där David Icke berättar hur han sett shapeshifters...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#14


See User information
Detta var jag som skrev,...men glömde att logga in.

Jooo du so88,...nu är du ute på hal is...heheheh,...jag har filmen här, och kan skicka den till dig via messenger där David Icke berättar hur han sett shapeshifters...

Posted on: 2005/11/23 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#15


See User information
Andlighet - det är väl att lära sig andas - upptäcka att det inte är en själv som andas - man behöver ju inte tänka på att andas - vad jobbigt det skulle vara att tänka på att man behövde andas.

Nä, det slipper man ju göra - det är ju någon eller något som håller igång ens andning. Vem/Vad andas dig - inte ditt jag - men vad kan det vara då?

Det tål att fundera över - kanske någon naturvetare har någon bra formel som ger svaret?

Eller någon humanist som har läst någon bok - som ger det rätta svaret?

Man är nog så illa tvungen att sätta sig på ändan med bena i kors och begripa att det inte finns någon bra förklaring - det finns inget facit och bli lite glad - upptäcka att man lever trots att man inte tänker och känner.

Sen kan man ju inte sitta där på ändan hela dagen - man måste ju ha lite tankar och känslor också - ge sitt lilla jag - lite att göra - fixa lite käk - stilla sin hunger.

Felet med den där David Icke är att han är en ny präst - han talar inte om röda djävlar - han snackar om gröna reptiler istället - snack som snack - och sen säger han inte kärlek - han säger LOVE!

Men LOVE är bara ett ljud... på grekiska heter det något annat... AGAPPE tror jag att det var... också ett ljud... låter som man snackar med löständer som glappar... AGAPPE...

Och David Icke tror jag är betald av Illuminaterna - ni vet den hegelianska dialektiken - för David Icke har icke något program som sätter Illuminaterna på plats! Jag har aldrig hört honom säga något om att demokrati måste vara regelbundet återkommande beslutande folkomröstningar om demokrati ska få kallas demokrati = folkstyre.

För en sådan demokrati sätter Illuminaterna på plats - när folket har beslutanderätt blir det svårt för Illuminaterna att ta beslut över deras huvuden - så enkelt är det nog.

I Sverige har 0,04 promille av befolkningen - de 349 riksdagsledamöterna rätt att besluta i olika frågor - 99,996 procent har inte rätt att ta beslut i folkomröstningar. Sen blir det som det blir - inte så svårt att begripa, eller?

Och det lär inte vara bättre i USA - men det säger inte David Icke något om - han tutar vidare med sina gröna reptiler=ondskan mot LOVE=kärleken=det goda.

David Icke missbrukar hegels dialektik själv!

Nä - låt oss ta hand om hegels dialektik själva - för den är det inte något fel på - för den lär oss hålla balansen - analysera tillvaron i motsatser - stort/smått - snäll/dum och lär oss syntetisers motsatserna - blanda dem - till några nya användbara begrepp som:
snum och däll

Hoppas ni hängde med där - fattade hur man kan blanda ihop dum och snäll - till däll och snum för att kunna hålla balansen - varken se i svart/vitt eller grått...

Svårarare är det inte - sen kan man ju tröttna på att blanda och spjälka upp - då kan man sätta sig på ändan och vila sina tankar och känslor ett tag.

Sen kan man ju ta betalt för att man fattat något - lära ut det till andra - göra som David Icke - och dessutom berätta om vad demolkrati är - eller så man vara bussig och bjuda på det man tror sig förstått!
Sen finns det ju andra föklaringar också - men att sitta på ändan med bena i kors kräver inga förklaringar - inga ord - det är tystnad det - och det är väldigt jobbigt för de flesta... att hålla tyst.

Posted on: 2005/11/23 20:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#16


See User information
Sitta på ändan med benen i kors låter som en bra idee. Ska göra det nu, efter att jag har fikat klart.


Posted on: 2005/11/23 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#17


Får sätta på Dubbdäcken...hehe...



 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#18


See User information
Akta dig att sätta dig och meditera på dubbdäck - då måste man vara fakir!

Posted on: 2005/11/23 21:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#19


See User information
Tack micro för att du fixade rubriken.

Vad gäller begreppet andlighet så kan jag bara utgå från min egen uppfattning om det. Andlighet har ingenting med religion, new age eller ockultism att göra, dessa ting har blivit infiltrerade av ondskan och har blivit ett praktiskt redskap för dem att kontrollera folk.
För mig är andlighet att veckla ut sin ande. Genom att vara jordad, balanserad och vara närvarande i nuet och att jobba med dig själv mentalt, känslomässigt och fysiskt för att rena sig själv, på så sätt kan man komma i kontakt med sitt Högre Jag/Sanna Jag. Genom detta kan man bekämpa egot och bli den man verkigen är. Avprogrammeringen kommer på köpet och som ett resultat av att man tar itu med sig själv. Dessutom kan man bli bättre på att känna och uppfatta energier.

Genom att utveckla sin ande/andlighet höjer man sin medvetandenivå och blir mer i kontakt med sig själv (det Sanna Jaget), samt att det blir lättare att känna rent fysiskt vad som är bra och dåligt för kroppen. Medvetandefrekvensen på jorden håller hela tiden på att höjas vilket gör att fler och fler vaknar upp ur hjärntvätten. Jag anser att det är mycket viktigt att så många som möjligt höjer sin medvetandenivå, på så vis tror jag att vi kan få ett stopp på ondskan som spridit sig på jorden.


Hälsningar
nyfiken

Posted on: 2005/11/23 22:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#20


See User information
youn, här kommer lite tankar kring vad man kan göra för att utveckla sin andlighet.
Tips på hur man kan jobba med sig själv andligen är att meditera, yoga, utöva qigong, vara ute i skogen, rena sin kropp fysiskt genom att äta en bra kost och rena sin tarm, rena sig känslomässigt genom att bearbeta trauman och oberarbetade känslor som man bär omkring på, samt rensa bort egots negativa tankar.

Praktik är tusen gånger viktigare än teori.

/nyfiken

Posted on: 2005/11/23 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#21


See User information
Hur höjer man medvetandenivån?

Jag tror att det behövs praktik - inte så mycket snack - men visst kan man snacka också - men det blir lätt för mycket.

Praktik för mig är att sätta mig ner på ändan med benen i kors.

Det räcker - varför krångla till det?
Det är ju jobbigt att sitta på ändan med benen i kors - men den praktiken tror jag är nödvändig för att kunna samla tankar och stilla känslor - sitter man inte ner på ändan med bena i kors - så är det så lätt att man hittar på någonting annat - glädjeskutt eller hänger dystert med huvudet och så sätter man igång och tänka hit och dit.

Bena i kors och sitta på ändan - den praktiken tror jag höjer medvetandenivån - och då behöver man inte ställa några dumma frågor som:
Hur höjer man medvetandenivån?




Posted on: 2005/11/23 22:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#22


See User information
nyfiken
en mycket enkel och bra beskrivning hur man strävar mot
att höja sitt medvetande och komma i kontakt med sitt "högre
jag". Detta är den andliga vägen, som för dom flesta är en lång
och strävsam vandring.

Posted on: 2005/11/23 23:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Andlighet
#23
Vadå vandring!
Det är väl frågan om en sittning?
Vadå högre jag?
Det handlar väl om att förlora sitt jag - sitt ego?
Vadå lång och strävsam!
Det går ju på ett kick - du är ju redan där!

Det handlar inte bara om det!
Det handlar om demokrati också!
Vi måste ju kunna prata med varandra - kunna besluta tillsammans.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Andlighet
#24


See User information
anonym/micro, du glömde signaturen.
Ja det finns genvägar via droger.

Posted on: 2005/11/24 13:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS