vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Är dagens Irakier 80-talets Chilinare ?
I Helgen var jag ute och festade med min syster och hennes pojkvän och när klockan blev framåt tre valde vi att ta oss hem med en svart-taxi
en irakisk man plockade upp oss och han berättade att han bot i sverige i några år, han berättade senare för mig att det var lugnt i norra Irak och att man där kunde man bo utan problem, han hade sökt sig till sverige för att han visste detta var ett bra land med ekonomisk välfärd men nämde inget om krig och svält.

Är det så att dagens irakiska flyktingström är lika falska som alla de politiska flyktingarna som kom från chile på 70-80 talet?
De dåvarande integrationsministrarna och ambasadörerna erkände ju att vi fått hit mestadels ekonomiska emigranter vilket stämmer bra in med de chilinare jag träffat och lärt känna genom åren.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är dagens Irakier 80-talets Chilinare ?
Ja men fan ska de åka hit för? Om USA vill sprida så mycket "demokrati", då kan de väl åka till USA och Storbritannien, dom är ju där för att "hjälpa" dom.

Sverige är illuminatis disneyworld, det finns knappast något behov av koncentrationsläger.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

maggot wrote:
I Helgen var jag ute och festade med min syster och hennes pojkvän och när klockan blev framåt tre valde vi att ta oss hem med en svart-taxi
en irakisk man plockade upp oss och han berättade att han bot i sverige i några år, han berättade senare för mig att det var lugnt i norra Irak och att man där kunde man bo utan problem, han hade sökt sig till sverige för att han visste detta var ett bra land med ekonomisk välfärd men nämde inget om krig och svält.

Är det så att dagens irakiska flyktingström är lika falska som alla de politiska flyktingarna som kom från chile på 70-80 talet?
De dåvarande integrationsministrarna och ambasadörerna erkände ju att vi fått hit mestadels ekonomiska emigranter vilket stämmer bra in med de chilinare jag träffat och lärt känna genom åren.

Det verkar ju tyvärr inte bättre.I Norra Irak håller man för tillfället på med att bygga Mellanösterns största Köp Centrum. Vilket man nog inte skulle göra om inte där var fanns en stor efterfrågan Man skulle nog inte heller bygga där om man kände sig hotad .Kanske våra nyanlända Irakier + deras släktingar åker ner på semester och fyndar lite ?Dom som har det så svårt och är är så fattiga.

Anonym
CrushNWO

Jävligt intressant detta har jag totalmissat

Anonym
Heh, planen var ju att splittra Irak i tre bitar. Kriget, ett misslyckande? My ass.

Anonym

Anonym
varför är detta en fråga för vår ignoranta mask.

klart vi chilenare och irakier har en gemensam fiende precis som ni svenskar men "*ni" verkar inte fatta det bara.

*natio'anal'ister

See User information
Var de falska? Jag trodde de flydde ifrån pinnochet?

Posted on: 2007/7/5 9:38

Anonym
hur mkt lögner klarar ni av att svälja från masken..??

tror ni verkligen tusentals flyktingar får asyl i andra länder genom lögner...?

Anonym
Quote:

SuperSonic wrote:
Var de falska? Jag trodde de flydde ifrån pinnochet?

Sveriges dåvarande integrations och utrikesminister medgav

"Vi vet att nästan alla emigranter från chile är ekomiska flyktingar"

Även många andra högt upp satta sverige/chile experter har yttrat sig på liknande sätt.

Jag har själv träffat många sådana chilinare (majoritet) som ljugit sig in i landet för att få en bättre ekonomi.
Några av mina bästa vänner som kom till Göteborg vid 3-6 års åldern från slutet av 70talet-början av 80 har berättat att deras föräldrar ljög sig in i landet.

Tänkt såhär att dessa människor flydde från pinochet och var politiska aktivister, varför är de då så opolitiska och ointresserade här ?

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:

Knappt fyra% av sveriges flyktingar och invandrare är flyktingar som verkligen är på flykt från krig och svält
(Enligt FN MM)

Du är ju själv från chile tog sig dina föräldrar sig in i landet med giltiga asylsjäl eller olagligt ?

Med tanke på din uppfostran och ständiga problem med lagar och förakt mot allt svenskt kan man ju undra...

Har vi imoprterat en krimminel lyxökare ?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
CrushNWO

Jävligt intressant detta har jag totalmissat

Enjoying the Relative Peace of Northern Iraq
Nizar Hana dreams big. Really big. Eleven million square feet, 8,000 shops and 4,000 offices, all in one complex. In Iraq.

His friends back in Beirut, where he lives, initially thought he was crazy. But the first phase of his Nishtiman complex has been completed. It opened in February in the predominantly Kurdish northern city of Irbil, and nobody is laughing at him anymore. "Some of them decided to come in, too," Hana says , laughing .

The Nishtiman complex opened 800 stores in its first phase. The Hanas had leased 200 stores even before the launch. The complex is built across from the old bazaar, a warren of narrow alleys and old-fashioned stalls that is quaint but decidedly not modern. Hana is betting many of the stall holders will move across to his giant mall.

The entire project is scheduled to be done by 2010. By then, he figures, 50,000 people will work in his building. He claims it is the biggest single development in the Middle East.

"I'm very optimistic really of the future of Iraq," Hana says. Twenty years ago, he says, Iraq was more advanced than surrounding countries. He says it won't take long for the country to regain its old pre-eminence -- once there is political peace in Baghdad.

"I believe that a lot of people will come back, and we will be able to do something," he says.
http://abcnews.go.com/International/Story?id=2957730&page=1

Anonym
Through the Looking Glass
Compared with the rest of Iraq, the north seems like a dream. But that dream has its price.

http://hotzone.yahoo.com/b/hotzone/blogs1650

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:
varför är detta en fråga för vår ignoranta mask.

klart vi chilenare och irakier har en gemensam fiende precis som ni svenskar men "*ni" verkar inte fatta det bara.

*natio'anal'ister

Så du och dina Chilenska brödrar och systrars gemensamma fiende är Nationalister? Konstigt då många Chilenare jag pratat med är väldigt Nationalistsika och patriotiska och stolta över Chile samt deras kultur . När det gäller Irakier så verkar många av dom också vara väldigt Nationellt & patriotiskt lagda. Nationalistiska tankar är naturliga då dom flesta människor har i urminnes tider hållt sig till sitt eget "folk" och värnat om sina egna traditioner och kulturer .

See User information
Om alla människor på den här planeten är nationalister, vilka är då kosmopoliterna?

Posted on: 2007/7/5 12:20

Anonym
Quote:

Banned4life wrote:

Ja det tror jag verkligen . Effekto du som inte verkar vara speciellt naiv borde givetvis själva innse det .

Anonym
Chilinare är nog de som är mest patriotiska av alla.

Kolla bara när det är fotboll i sverige och chile spelar

"Gud vad skönt det är att sitta med sitt folk och skricka för sitt land"
Som en chilinsk vän hade skrivit på sin msn ruta dagen innan brasiljen mötte chile på ullevi

Tänk om jag skrivit samma sak

"Gud va skönt att sitta med svenskar"

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Tänk om jag skrivit samma sak

"Gud va skönt att sitta med svenskar"

Då hade du givetvis blivit kallad "jävla svenne rasse"

Anonym
visst jag är gärna naiv då nu själva anser att kolla på fotbollslandskap är patriotiskt..?

hahaha.

visst var det jobbigt att vara svensk på råsunda den dagen då chilenarna tog över showen, det kan jag hålla med om..

kan man inte bara älska sporten istället för att hända upp sig på tröjfärger och frimurar symboler..

Quote:
Chilenska brödrar och systrars gemensamma fiende är Nationalister?

du missuppfattade det jag skrev.
vi har en genemsam fiende då både irakier och chilenares länder blivit ekonomiskt plundrat av samma krafter, dessa krafter som nu under stunden jag skriver detta, sakta men säkert suger ut svenskt kapital, speciellt nu när moderater säljer ut modersvea i högsta paris hilton klass..

medans ni bölar över vilka som importeras in för att städa upp er skit ni enkla mask/worms lämnar efter eran tid som slavar i matrixet.

Anonym
Först undrar jag varför din familj hamnade i sverige var ni så otroligt politiska att ni blev tvunga att fly ?

" kan man inte bara älska sporten istället för att hända upp sig på tröjfärger och frimurar symboler"

Alltså sporten handlar om att en nation eller ett lag möter ett annat ett antal vänner mötter några andra och efter matchen tackar man för en trevlig underhållning.

Sverige är idag ett skuldsatt land och man kan inte ge bort pengar om man lånar till den löpande driften för då stjäl man av kommande generationer och det är precis DET som det handlar om

Mångkultur och skuldsättning

Anonym
Banned4life skrev: medans ni bölar över vilka som importeras in för att städa upp er skit ni enkla mask/worms lämnar efter eran tid som slavar i matrixet.

Vad menar du ?

Anonym
Quote:
Alltså sporten handlar om att en nation bla bla

du vet ju inte ens vad en "sport" är maggot, fick pingis räknas inte..

en nation kan knappast förknipaps med en sport, och skulderna du snackar om är lika verkliga som pengarna man räknar dom i.

vad krävs det för en en binnikermask som dig för att ens kunna fatta något överhuvudtaget..

varaför babblar du om lån och statskulder när du knappt själv ens är befogad att få ett sorgligt jävla Csn Lån..

Finns det ingen här inne som kan ta och hjälpa den här tackars trälen?!??!

Anonym
Jag håller inte med dig efekto

Sverige blev ett välfärdsland pga av hårt arbete och industrier som skapades av svenskars svett tack vare detta fick sverige och dess nationalstat en budgett (som igentligen inte finns till) men den hade INTE tillkommit om vi inte arbetat för den...
Så våra pengar har tillkommit via arbeten och inte slumpmässigt dock har eliten inget matrialiskt värde i pengarna

(men så är jag inte så påläst på det området heller)

Anonym
nej det är klart du inte håller med...

du är ju för fan ett sorgligt soc fall, som pluggar komvux och är förälskad i att hata dig själv.

man känner av dina onda cirklar och den mörka energin du rör dig runt bara genom att se dina konstanta och felstavade inlägg här på den här sjuka sidan.

Quote:
Så våra pengar har tillkommit via arbeten och inte slumpmässigt dock har eliten inget matrialiskt värde i pengarna

arbete och pengar är det du minst verkar kunna greppa i ditt eget liv masken, varför snackar du om allt skit du har minst koll på..

du påminner för mkt om frihetsguiden alltså, städa upp ditt skit hemma först innan du ska börja städa andras skit.

här en hint till dig din sovande mask.
pengar = skuld

skuld = din ekonomi eller statens

ekonomi = lögn

ska du klaga på den icke fungerande månkulturen framöver så får du fan ta hitta lite bättre anlednigar än att dom snor dina soc falls pengar ...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper