vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »

Anonym
Re: Kul med islam
Dan alla symboler dyker upp överallt de flesta av oss här inne är nog för dåliga för att forska i det

Kolla bara svastikan finns i kina,egypten,norden mm

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot wrote:
Dan alla symboler dyker upp överallt de flesta av oss här inne är nog för dåliga för att forska i det

Kolla bara svastikan finns i kina,egypten,norden mm

Se Denis Lindboms:

Vägen genom pentagram - en bok om porten till andra dimensioner
Text från bokens baksida:

Pentagrammet är den enda geometriska symbol som rent vetenskapligt bevisbart har utsträckning bortom vår världs dimensioner. Denna boks författare har ägnat många års studier åt pentagrammets komplicerade geometriska och matematiska egenskaper. Han kan därför anses vara expert på området. Dessutom har han förmåga att förklara så att ämnet blir allmänt begripligt. Denna bok återger ett flertal experiment som tyder på att pentagrammet åstadkommer förbindelse från vårt tredimensionella universum till världar med fler dimensioner. Här redovisas fall där pentagrammet gett skydd av rent magisk sort genom att släppa in kraft från högre nivåer. Även skildras fall som tyder på att sjukdom kan hävas genom förmedling via pentagrammet. Här anvisas hur man bygger ett pentagram av stål som faktiskt tycks ha fungerat som en radio för kontakt med andra världar.

http://web.telia.com/~u51104354/Bok/lindbohm.htm

Den är inte med i listningen på länken här nedan tror jag - men relaterat finns där, bland annat en ljudfil där han talar om pentagrammet. Vissa böcker kan tas hem som pdf - sätt in minst 20 kronor sedan.
Det är unika böcker... väldigt intressanta, och är inget flum, utan om vår historia på annat håll mm.
Rekommenderas extremt mycket...

Han kom ihåg redan som tvååring. många har genom åren läst hans böcker, hans artiklar, texter om honom, bland annat i Sökaren.

http://www.smargden.se/denis/index.html

Posted on: 2007/7/6 19:23
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vad har det med symbolik att göra ?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Vad har det med symbolik att göra ?

Jag förstår inte vad du menar. Har du läst tråden?

Posted on: 2007/7/6 19:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Lindholms ja
Svastikans ursprung ?

See User information
Quote:

maggot wrote:

Har du föresten hört intervjun där en expert på islam menar att islam är skapat av vatikanen ?

Jag antar att det är denna person som Maggot refererar till?

Resized Image

Han verkar även vara expert på förskingring,

http://www.catholic.com/library/sr_chick_tracts_p3.asp

Jag blir absolut inte övertygad av hans texter då han själv var en fundamental protestant.

Posted on: 2007/7/7 17:22

Anonym
Den jag tror jag menar är en intervju med Eric Jon i Phelps The Grassy knoll men jag är dålig på namn

Men jag kan tipsa dig om Craig Winn intervjuer om islam det skulle nog du gilla

http://theedgeam.com/interviews/downl ... aig_Winn_01.29.05_1st.mp3

http://theedgeam.com/interviews/downl ... aig_Winn_01.29.05_2nd.mp3

See User information
ok, ska lyssna på detta när jag får tid och eventuellt ge en kommentar.

Posted on: 2007/7/7 17:58

See User information
Maggot, nu har jag lyssnat på första delen och han svamlar bara en massa strunt.

Några små anteckningar jag gjorde,

Han anklagade 911 på Islam.

Att Allah betyder satan då satans namn är Iblis. Allah är endast ett ord vilket betyder Gud likt de kristna i mellanöstern använder sig av. Jesus riktiga namn är Isa och han talade Arameiska. Han menade på att Skulls and Bones dyrkar samma gud om muslimer och att det var "goda muslimer" som dödar "dåliga muslimer" i dagens Irak???

Ordet Jihaad är en viktig del av Islam, men det finns olika former av Jihaad vilket han aldrig tog upp. Den viktigaste formen av jihaad är att stå mot ondska och dåliga handlingar. Islam legitimerar dessutom aldrig att angripa, detta står klart och tydligt i Koranen men man får försvara sig om man blir ANGRIPEN.

Det han talar om Saudi Arabien så är det förbjudet enligt Islam att ha en dynastin och ärva makten som familjen Saud gör. Denna familjen fick hjälp av britterna att inta landet och man gjorde ett avtal mellan Imam Wahabbi och familjen Saud, att de skulle styra och Wahabbi´s lära skulle regera som lagar. Att strypa ekonomiska förbindelser till familjen Saud skulle göra Usama bin Laden mycket glad eftersom de är hans huvudfiende och deras samarbete med USA och Israel.

En intressant organisation som är bannlysta i hela mellanöstern är Hizb ut-Tahrir, starka i Danmark och England som jag kan rekomendera lite intressanta nyheter och läsning:
http://www.hizb.org.uk/hizb/
http://www.hizb-ut-tahrir.dk/new/

Får se om jag orkar lyssna på del två, men hans argument stärkte snarare min imam (tro) än att bli övertygad eftersom det fanns allt för många brister och felaktigheter.

Posted on: 2007/7/8 15:55

Anonym
Jag håller med i det första du skriver faktiskt men saken är den han inte har några bevis för det men att bevisa att allah och mohamed ondskefulla är inte alls svårt

Ex pedofilen och mördaren Mohamed som hade sex med en 9årig flicka och som dessutom hade mer fruar en vad koranen tillåter jag citerar

Volume 1, Book 4, Number 231:
Narrated Sulaiman bin Yasar:

I asked ’Aisha about the clothes soiled with semen. She replied, ”I used to wash it off the clothes of Allah’s Apostle and he would go for the prayer while water spots were still visible. ”

Volume 1, Book 6, Number 298:
Narrated ’Aisha:

The Prophet and I used to take a bath from a single pot while we were Junub. During the menses, he used to order me to put on an Izar (dress worn below the waist) and used to fondle me. While in Itikaf, he used to bring his head near me and I would wash it while I used to be in my periods (menses).

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham’s father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ’Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated ’Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

andra citat från den koranen jag har är
”Det rättvisa straffet för de som kämpar emot GUD och Hans budbärare, och som begår hemska brott, är att dödas eller korsfästas, eller att få sina händer och fötter avskurna på alternerande sidor, eller att landsförvisas. Det är för att förödmjuka dem i detta livet, sedan drabbas de av ett mycket värre straff i Livet Efter Detta.

Sedan är islam väldigt fientlig mot andra religoner och ickemuslimer

See User information
Angående Aisha så är hon en stor förebild för många muslimska kvinnor och viktig person i Profetens Sunnah.

Jag kan väl säga som så att Koranen är Guds ord och oförändrat sedan de uppenbarade sig. Sunnah är olika samlingar av berättelser om Profetens liv och ett verktyg för muslimer för att tolka Koranen. Även då samlades dessa berättelser upp jag har för mig tidigast 85 år efter Profetens död.

Sahih Bukhari vandrade och samlade ihop jag tror 70 000 berättelser som han sedan sammanställde genom att ta ut berättelserna mot varandra. Om två gick emot en så kanske han kollade en fjärde och om den gick mot den enskilda så strök han den som ansågs falsk. Kvar blev ca 7000 berättelser som idag är sammanställt i 9 volymer.

Sedan finns det flera samlingar, men Bukhari ses väl som den bästa, men muslimer är medvetna om att man har försökt att manipulerat hadithsamlingar, typ illuminiserat och att dessa inte är gudomliga (även då vissa kanske ser dem som det).

Om vi återgår till Aisha så kan jag rekomendera lite muslimsk forskning angående hennes ålder under följande länk:

http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm

Posted on: 2007/7/8 17:14

See User information
Quote:

Dan wrote:
Angående Aisha så är hon en stor förebild för många muslimska kvinnor och viktig person i Profetens Sunnah.

Jag kan väl säga som så att Koranen är Guds ord och oförändrat sedan de uppenbarade sig. Sunnah är olika samlingar av berättelser om Profetens liv och ett verktyg för muslimer för att tolka Koranen. Även då samlades dessa berättelser upp jag har för mig tidigast 85 år efter Profetens död.

Sahih Bukhari vandrade och samlade ihop jag tror 70 000 berättelser som han sedan sammanställde genom att ta ut berättelserna mot varandra. Om två gick emot en så kanske han kollade en fjärde och om den gick mot den enskilda så strök han den som ansågs falsk. Kvar blev ca 7000 berättelser som idag är sammanställt i 9 volymer.

Sedan finns det flera samlingar, men Bukhari ses väl som den bästa, men muslimer är medvetna om att man har försökt att manipulerat hadithsamlingar, typ illuminiserat och att dessa inte är gudomliga (även då vissa kanske ser dem som det).

Om vi återgår till Aisha så kan jag rekomendera lite muslimsk forskning angående hennes ålder under följande länk:

http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm

"...sedan de uppenbarade sig" - snälla någon...

Posted on: 2007/7/8 17:19

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Dan wrote:

Jag tror personligen inte den stackars Aisha var så nöjd när den 38åriga Mohamed spräckte hennes Mödomshinna och förde in sin kuk i hennes antagligen extremt trånga slida!
Att han ens fick upp den tyder på hur sjuk han är!

Quote:

Hur fan kan du veta att 1500 år gamla ord översatt i äkthet jag har ju läst din bok på alternativmedia (bra bok faktiskt)
och om du tror på en gigantiskt världskonspiration borde du förstå att eliten inte låter något bra passera utan det ska förfalskas
Tror du på fullaste allvar att eliten låter "nykeln till världen" ligga oförändrar i 1500 år ?

See User information
Quote:

maggot wrote:

Hur fan kan du veta att 1500 år gamla ord översatt i äkthet jag har ju läst din bok på alternativmedia (bra bok faktiskt)
och om du tror på en gigantiskt världskonspiration borde du förstå att eliten inte låter något bra passera utan det ska förfalskas
Tror du på fullaste allvar att eliten låter "nykeln till världen" ligga oförändrar i 1500 år ?

Kul att du gillar den, den är inte färdig än, har ett kapitel kvar och kanske kommer att publiceras på Harun Yahya´s internationella sida.

Angående Koranen så har man redan försökt, se följande länk:
http://usinfo.state.gov/media/Archive/2005/Apr/21-987519.html

Problemet är att det finns MÅNGA som kan koranen utantill vilket är navet i det hela att den är oförändrad. Jag har en vän som kan läsa upp den början till slut utan problem...

Posted on: 2007/7/8 17:56

Anonym
"
http://usinfo.state.gov/media/Archive ... /Apr/21-987519.html"

Och du tror inte de lyckades du tror verkligen att dessa 1500 år gamla meningsuppbyggnader är EXAKT så som de sade!

Om jag säger en sak till dig och du ska berätta det vidare är det en annan historia och nu talar vi 1500 år.

De som översatt och gjort upplagor av koranen vart har de arbetat för vilka ?
Universetet ?

See User information
Dödahavsrullarna stämmer nästintill ordagrant med bibeln. Guds ord är bevarade.

Posted on: 2007/7/8 19:36
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Jasså, du gömmer dig i den här tråden nu, Joshua!!

Försök inte gömma dig, din lilla snok.

VARFÖR svarar du inte på frågorna jag gav dig om revisionisterna??

Posted on: 2007/7/8 19:43

See User information
Quote:

Joshua wrote:

Amon

Posted on: 2007/7/8 19:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

maggot wrote:
"
http://usinfo.state.gov/media/Archive ... /Apr/21-987519.html"

Och du tror inte de lyckades du tror verkligen att dessa 1500 år gamla meningsuppbyggnader är EXAKT så som de sade!

Om jag säger en sak till dig och du ska berätta det vidare är det en annan historia och nu talar vi 1500 år.

De som översatt och gjort upplagor av koranen vart har de arbetat för vilka ?
Universetet ?

Det är skillnad i att memorisera en text och att återberätta en händelse. Koranens text är memoriserad av tusentals människor runt om och miljontals kan stora delar av Koranen utantill. Jag själv kan några kapitel, även då jag inte kan arabiska speciellt bra.

En femåring från en icke-muslimsk familj som kan hela Koranen utantill:
http://www.youtube.com/watch?v=PB9AAdr1X3o&mode=related&search=

Posted on: 2007/7/8 19:59

Anonym
Vad bevisar det ?

Kan du lita på att dessa talade sanning från början ?

Anonym
Ett svenskt ismalkritiskt forum med fina citat

http://fomi.nu/

See User information
Sidan du länkar till springer säkerligen Bush-adrimistrationens ärenden.

Maggot, är du säker på att du finns? Allt kanske endast är en illusion eller dröm.

Posted on: 2007/7/9 9:31

See User information
Quote:

Joshua wrote:

http://www.johnallegro.org/Allegro-SundayMirror.htm

-----------------

Religion

This Page is dedicated to Jordan Maxwell &
John Allegro and their research.

Resized Image

The Christian religion is nothing more than a re-telling of the ancient Hebrew and Egyptian religions.
There is NOTHING NEW UNDER THE SUN as they say.

http://www.freedomdomain.com/relig.htm

Posted on: 2007/7/9 9:40

Edited by novax on 2007/7/9 10:04:30
Edited by novax on 2007/7/9 10:05:02

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
hehe.... inte illa ment Joshua hehe...

http://www.e-sheep.com/Saturnalia/01.html

Joshua, du borde kolla upp John Allegros böcker...

John Allegro was the ONLY researcher involved with the scrolls who didn't attempt to apply his personal dogmatic beliefs to the scrolls, and sought to translate them as he saw it, not how he wanted it to be.

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0879757574/freedomdomain

Posted on: 2007/7/9 10:09

Edited by novax on 2007/7/9 10:33:48
Edited by novax on 2007/7/9 10:34:28

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 2 3 (4) 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper