vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 »

Re: Vaken.se speglar det verkliga livet

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Hmmm, så du påstår dig inte sitta på sanningen nu då? Dina tillrättavisningar ger ofta ett sådant intryck dock... Men men...
Förlåt mig min vän, glömde lägga in denna( )efter passningen...

men jag bjuder på den...

Nejdå, jag sitter inte på den, där gör den ingen nytta.

Posted on: 2007/7/8 22:46
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Maggot!

Jag förstår inte hur du kunde få det till rasism? Det handlade heller inte om argumet... Hur tänker du?

Suck spaltmeter till text!

Ja du hade ju inga argument men försvarade hela tiden mångkulturen och hur det såg ut i rosengård,angered,rinkeby mm

"Jag har pratat med en ambulans det är fina fisken i rosengård alla stortrivs"
Ungefär den nivån har du!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ännu ett bevis på ignorans och ovilja att förstå. Du vänder det ofta själv till en meningslös diskussion som du ser... Hur var det nu med andlighet som enligt dig handlar om hur smidigt man uttrycker sig....?

See User information
Lite fortsättning på det därmed gränser och kultur och sådant...

Från gammalt inlägg:

Jag vill slå ett slag för texten/boken Nio kommentarer om kommunistpartiet.

Det ger mycket gällande mycket av sådant som tas upp här på vaken: kultur, politik, andlighet/religion - och tex vad som sagts om ateism o dyl.

Den finns även på svenska på länken neda

Utdrag från kapitel 6:

"Förord

Kulturen är en nations själ. Denna andliga faktor är lika viktig för mänskligheten som fysiska faktorer såsom etnicitet och land.

En nations civilisationshistoria är just dess kulturella utvecklingshistoria. Total förstörelse av en nations kultur leder till nationens undergång. Gamla nationaliteter som hade skapat lysande civilisationer ansågs ha försvunnit när deras kultur försvann, även om den etniska folkgruppen hade överlevt. Kina är det enda land i världen vars uråldriga civilisation har förts vidare utan avbrott i över 5 000 år. Förstörelsen av dess traditionella kultur är ett oförlåtligt brott.

Den kinesiska kulturen, som ansetts ha skapats av Gud, grundades av legender såsom Pangu som skapade himmel och jord [1], Nüwa som skapade människor [2], Shennong som identifierade många medicinalväxter [3] och Cangjie som skapade tecknen [4]. ”Människan följer jorden, jorden följer Himlen, Himlen följer Tao och Tao följer det som är naturligt.” [5] Den taoistiska visdomen om att Himlen och mänskligheten är ett har flödat genom den kinesiska kulturens ådror. ”Vägen till stor lärdom ligger i att förstå och lägga vikt vid dygd.” [6] För mer än 2 000 år sedan startade Konfucius en skola för att undervisa elever och överlämnade till samhället konfucianismens ideal som representeras av de fem kardinaldygderna välvilja, rättfärdighet, anständighet, visdom och trofasthet. Under det första århundradet [e Kr] färdades Buddha Sakyamunis (Siddhartas) buddhism, med dess betoning på barmhärtighet och räddning av alla varelser, österut till Kina. Den kinesiska kulturen blev därmed mera omfattande och djupgående. Därefter blev konfucianismen, buddhismen och taoismen kompletterande trossystem i det kinesiska samhället och bidrog till att föra Tangdynastin (618-907) till höjden av dess glans och välstånd, något som är känt över hela världen.

Trots att den kinesiska nationen många gånger i historien har upplevt invasioner och attacker har den kinesiska kulturen..."

Man kan jämföra vår tid och vårt land där attacken på kulturen (om man förstår att en kultur är väldigt mycket, uppåt och bakåt... rötter till ens ursprung på en annan nivå) - sker och orkestreras inifrån landet självt. Så blir det när det är "yttersta tiden" och det evil är vid rodret - vad säger det om oss själva?

Se även räknare på http://en.epochtimes.com/index0.html på hur många som hoppat av det evil partiet - det är mycket modigt. De som hoppar av mister ofta jobb, pensioner, befordran, mängder av möjligheter och förmåner. De trakasseras, hotas, förföljs mm.

Men de vinner något som är mycket värdefullare, sitt liv, då de gör sig av med bestens märke
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41177#forumpost41177

Posted on: 2007/7/8 22:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Ännu ett bevis på ignorans och ovilja att förstå. Du vänder det ofta själv till en meningslös diskussion som du ser... Hur var det nu med andlighet som enligt dig handlar om hur smidigt man uttrycker sig....?

Jag har aldrig sagt andlighet handlar om "hur smidigt man uttrycker sig" däremot har jag nog sagt att du pratar skit.

Jag har sagt att om människor reagerar känslomässigt och blir "ledsna" om man tar upp ex att invandrare är överrepsenterade i brott, så är man inte andlig mogen för att inse sanningen men när du har modet att ta till dig av sanningen OCH söka sanningen och VÅGA leta efter den, i de mest smutsiga och hemska hörn bland tolerans och intolerans, och våga föra det vidare.
Då närmar du dig nirvana och sanningen.

sen är detta bara en liten del av andlighet men att reagera starkt på fakta är en indikation på obalans eller är det inte ?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Maggot!

Jag förstår inte hur du kunde få det till rasism? Det handlade heller inte om argumet... Hur tänker du?

Suck spaltmeter till text!

Ja du hade ju inga argument men försvarade hela tiden mångkulturen och hur det såg ut i rosengård,angered,rinkeby mm

"Jag har pratat med en ambulans det är fina fisken i rosengård alla stortrivs"
Ungefär den nivån har du!

Gäsp...

Med andra ord så var "rasist" din egna och väldigt usla tolkning... Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att du inte vet var du har dig själv... Du påminner om en väldigt vilsen och ledsen människa med en enorm portion frustration... Men inte att du är rasist... Kanke läser jag dig fel...?

Om du tycker att det blir jobbigt att läsa så förstår jag om du inte heller orkar att förstå texten, det är en naturlig reaktion av saker man tycker är jobbiga..

Men jobba på maggot, du kanske når fram en dag...

Jag försvarar inte Rosengård mm... Jag har sagt att dom områderna är en dålig förutsättning för bla integration och samhörighet...

Jag talade med denna ambulansförare under flera timmar uppdelat på 3 dagar och det gav mig en helt annan bild av vad som sägs i MS om det specifika fallet om beskydd för abulansen...

Inte konstigt att din slutledningsförmåga och kunskap av att läsa av folk inte ger dig framgång i poker, bara drömmar....
Kom igen...

Blev det för mycket, jobbigt att läsa? Låt bli då....

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jag har aldrig sagt andlighet handlar om "hur smidigt man uttrycker sig" däremot har jag nog sagt att du pratar skit.

Jag har sagt att om människor reagerar känslomässigt och blir "ledsna" om man tar upp ex att invandrare är överrepsenterade i brott, så är man inte andlig mogen för att inse sanningen men när du har modet att ta till dig av sanningen OCH söka sanningen och VÅGA leta efter den, i de mest smutsiga och hemska hörn bland tolerans och intolerans, och våga föra det vidare.
Då närmar du dig nirvana och sanningen.

sen är detta bara en liten del av andlighet men att reagera starkt på fakta är en indikation på obalans eller är det inte ?

det inlägget var inte tänkt till dig...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Gäsp...

Med andra ord så var "rasist" din egna och väldigt usla tolkning... Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att du inte vet var du har dig själv... Du påminner om en väldigt vilsen och ledsen människa med en enorm portion frustration... Men inte att du är rasist... Kanke läser jag dig fel...?

Om du tycker att det blir jobbigt att läsa så förstår jag om du inte heller orkar att förstå texten, det är en naturlig reaktion av saker man tycker är jobbiga..

Men jobba på maggot, du kanske når fram en dag...

blablablabla
Du får tro att jag är vilse och har jättedåligt självförtoende mm
Men jag kan ju medge att jag känner mig som en främling och invandrare i min egen stadsdel eftersom majoriten av det som finns här inte är svenskar och språken man hör detsamma.

Quote:

Jag försvarar inte Rosengård mm... Jag har sagt att dom områderna är en dålig förutsättning för bla integration och samhörighet...

Jag talade med denna ambulansförare under flera timmar uppdelat på 3 dagar och det gav mig en helt annan bild av vad som sägs i MS om det specifika fallet om beskydd för abulansen...

Inte konstigt att din slutledningsförmåga och kunskap av att läsa av folk inte ger dig framgång i poker, bara drömmar....
Kom igen...

Blev det för mycket, jobbigt att läsa? Låt bli då....

Integration funkar inte i samband med mångkultur och massinvandring !

Varför talade du medd en ambullansförare i rosengård i tre timmar ?
Och visst det har nog bättrat sig men det går ju upp och ner polisen talar iaf klarspråk citat
"Det går åt helvette"
Eller varför inte lyssna på CrushNWO som bott där själv bor jag i angered det är ett sjunkande skepp det vet alla som bor här innerst inne

Anonym
Läs lååångsamt Maggot, helst 2-3 ggr så att du får med allt i bearbetningen innan du kommenterar inläggen... Det skulle underlätta....

Friskar upp din bearbetning lite så att du får en ny chans:
Jag sa ju trots allt inte att du är vilsen och att du har ett dåligt självförtroende, bara att du påminner om det... Jag frågade även om jag läser dig fel...?

Dina suckningar skulle man ta mer seriöst om du gav dina allierade liknande suckningar när de också ger spaltvis med kommentarer och information...

Gäsp, sov gott vaken...

Anonym
Varför jag talade med en ambulansförare på rosengård?

Ännu en gång har du lyckats med att inte förstå ett inlägg som leder dig i fördärv...

Läs långsamt och ett par ggr så kanske det sjunker in...

För det första så var det en förare i Malmö, för det andra var det inte på rosengård... För det tredje så spelar det ingen roll varför jag gjorde det... Det saknar betydelse i diskussionen...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Läs lååångsamt Maggot, helst 2-3 ggr så att du får med allt i bearbetningen innan du kommenterar inläggen... Det skulle underlätta....

Jag sa ju trots allt inte att du är vilsen och att du har ett dåligt självförtroende, bara att du påminner om det... Jag frågade även om jag läser dig fel...?

Dina suckningar skulle man ta mer seriöst om du gav dina allierade liknande suckningar när de också ger spaltvis med kommentarer och information...

Gäsp, sov gott vaken...

Du skriver "Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att du inte vet var du har dig själv... Du påminner om en väldigt vilsen och ledsen människa med en enorm portion frustration... Men inte att du är rasist"

Och efter detta har du en rolig gubbe men blir inte roligare för det och dit amatarpsykologsnack stämmer inte alls in på mig.

Varför skriver du en sak som jag påminner om ifall du inte tror det eller tycker det ligger nån substans i det hela ?

Det är ju som att skriva

" Dubbelmoral du påminner om en människa som alltid är glad skrattar högt har stor social umgängeskrets"

och sedan säga " Men jag tror inte det är så"

haha så jävla pajasaktigt

se ditt andändarnamn!

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Ännu en gång har du lyckats med att inte förstå ett inlägg som leder dig i fördärv...

För det första så var det en förare i Malmö, för det andra var det inte på rosengård... För det tredje så spelar det ingen roll varför jag gjorde det... Det saknar betydelse i diskussionen...

Ursäkta det borde jag förståt när du skriver

"
Jag snackade med en ambulansförare från Malmö för några veckor sedan... Jag frågade om de sk stenkastningarna mm mot ambulanser när de åker till Rosengård... Hon sa att det bara är strunt och nonsens det som skrivs och säger i MS media."

Hur kunde jag koppla detta till rosengård ?

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Gäsp, sov gott vaken...

Du skriver "Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att du inte vet var du har dig själv... Du påminner om en väldigt vilsen och ledsen människa med en enorm portion frustration... Men inte att du är rasist"

Och efter detta har du en rolig gubbe men blir inte roligare för det och dit amatarpsykologsnack stämmer inte alls in på mig.

Varför skriver du en sak som jag påminner om ifall du inte tror det eller tycker det ligger nån substans i det hela ?

Det är ju som att skriva

" Dubbelmoral du påminner om en människa som alltid är glad skrattar högt har stor social umgängeskrets"

och sedan säga " Men jag tror inte det är så"

haha så jävla pajasaktigt

se ditt andändarnamn!

Du förstod tydligen inte IGEN... Jag sa att jag INTE tror att du är rasist, utan något helt annat än rasist... Inte som du beskriver det... Läs långsamt min vän så kanske du ser skillnad på rasit och en vilsen själ. blanda gärna in ordet "tro" som förljer upp med en fråga...

Du är en makalös manick min vän... Dock ger du mig en stor skopa humor nu när man vet var man har dig, fast du förmodligen inte vet det själv...
Jaja...

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Du förstod tydligen inte IGEN... Jag sa att jag INTE tror att du är rasist, utan något helt annat än rasist... Inte som du beskriver det... Läs långsamt min vän så kanske du ser skillnad på rasit och en vilsen själ. blanda gärna in ordet "tro" som förljer upp med en fråga...

Du är en makalös manick min vän... Dock ger du mig en stor skopa humor nu när man vet var man har dig, fast du förmodligen inte vet det själv...
Jaja...

Du skriver exakt såhär

"Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att DU inte vet var DU har DIG SJÄLV... DU påminner om en väldigt VILSEN och LEDSEN människa med en enorm portion FRUSTRATION... Men inte att du är rasist... Kanke läser jag dig fel...?"

Hur ska man kunna tolka detta menar du utan att du utgår eller tror att jag är en "vilsen" och "ledsen" själ ?

Du skriver det ju själv och jag svarar att du är en amatörpsykolog som har fel.

Jag undrar om du vet hur vart du har dig själv du verkar väldigt vilse skulle jag tro

(Därmed inte sagt att jag tror det)

Och dessa lustiga gubbar som bara för dig framstå som ännu dummare

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Ursäkta det borde jag förståt när du skriver

"
Jag snackade med en ambulansförare från Malmö för några veckor sedan... Jag frågade om de sk stenkastningarna mm mot ambulanser när de åker till Rosengård... Hon sa att det bara är strunt och nonsens det som skrivs och säger i MS media."

Hur kunde jag koppla detta till rosengård ?

Låt mig gissa... Du förstod inte igen...

Du skrev:

Varför talade du medd en ambullansförare i rosengård i tre timmar ?

Jag svarade att det var en förare i Malmö
Det var inte PÅ rosengård
Det har ingen betydelse varför jag talade med henne...

Att du trots det gör den kopplingen som du gör bevisar tydligen att du inte har förstått mycket av mina inlägg..

Läs lååångsamt min vän...

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Jaja...

Du skriver exakt såhär

"Jag tror inte du är rasist Maggot, bara att DU inte vet var DU har DIG SJÄLV... DU påminner om en väldigt VILSEN och LEDSEN människa med en enorm portion FRUSTRATION... Men inte att du är rasist... Kanke läser jag dig fel...?"

Hur ska man kunna tolka detta menar du utan att du utgår eller tror att jag är en "vilsen" och "ledsen" själ ?

Du skriver det ju själv och jag svarar att du är en amatörpsykolog som har fel.

Jag undrar om du vet hur vart du har dig själv du verkar väldigt vilse skulle jag tro

(Därmed inte sagt att jag tror det)

Och dessa lustiga gubbar som bara för dig framstå som ännu dummare

Du är makalös min vän...

snälla, försök att förstå vad det betyder när någon säger "tror" samt en följdfråga på om man har rätt eller fel... Frågan kommer ofta med ett tecken som ser ut så här... ????? Alltså frågetecken...

Jag sa i samma mening att jag inte tror att du är RASIST utan att du PÅMINNER om en vilsen själ... KANSKE LÄSER JAG DIG FEL? (frågetecken)

OMG!!!

Anonym
Quote:

Dubbelmoral wrote:

Du är makalös min vän...

snälla, försök att förstå vad det betyder när någon säger "tror" samt en följdfråga på om man har rätt eller fel... Frågan kommer ofta med ett tecken som ser ut så här... ????? Alltså frågetecken...

Jag sa i samma mening att jag inte tror att du är RASIST utan att du PÅMINNER om en vilsen själ... KANSKE LÄSER JAG DIG FEL? (frågetecken)

OMG!!!

Nu får du ringa och se till att du blir inlagd !

(Nummer 112)

Anonym
Kolla här maggot…

Jag sa:
1. Jag TROR inte att du är RASIST…
2. Du PÅMINNER om en VILSEN människa…
3. MEN inte att du är RASIST…
4. kanske läser jag dig fel??????

MAO så säger jag att jag inte att du är rasist men att du påminner om en väldigt vilsens själ, alltså jag påstår inget om dig …. Men att du PÅMINNER om någonting, Där efter kommer en fråga (?) om jag läser dig fel?
En rasist och en vilsen själ är 2 helt olika saker och har inga som hels sammankopplingar med varandra
Fan… Man får ju tala med dig som med en nyinvandrad människa ju….

See User information
Dubbelmoral och Maggot!

Det verkar som ni är inne i en meningslös energikamp just nu. Jag tar mycket odekokratiskt på mig rollen som ringdomare och säger:

BRYT!

Under tiden ni petar i smådetaljer så förbereder sig världen för Harmageddon!

Ni vet båda att missförstånd ofta uppstår på internet för att man bl.a. inte kan förklara känslor och se ansiktsuttryck på den man talar med. Det är bättre att ni ses över en fika och snackar. Det skulle förmodligen ta mindre än 3 minuter att reda ut och båda skulle säkert bli överraskade över hur mycket positivt båda har att ge.

Så här skulle jag beskriva hur det kan fungera:

För en del människor är internet ett utmärkt ställe att skaffa information.

För andra är internet den drog som förgiftar hela sinnet och stjäl viktig tid ur livet.

För många är det både och!

Void! Den ide du nämnde vid nåt tillfälle om fysiska möten är inte dumt alls. Kanske skulle spara mycket onödigt känslostyrt snack och istället fokusera på fakta och förkovring.

Posted on: 2007/7/9 8:19

See User information
w

Posted on: 2007/7/9 8:22

Edited by bumblebee on 2007/7/9 8:38:02

See User information
Quote:
Micro:
Gränserna måste finnas, men vem sätter gränserna och vilka gränser är ok för dig?

Är bygränser rätt?
Eller landsgränser?
Eller unionsgränser?
Religionsgränser?

Jag diggar inte nationsgränser, men jag tycker om att ha gränser för det. Nation är för stort för mig. Att vara med i EU är ännu större, och för mig ännu sämre. Som ett steg mot världsordningen. Men en bygräns, kanske skulle kunna vara någonting.

Skön förklaring:

Den enda gräns jag godtar är den som står upp mot lögner och maktfullkomliga ledare som inte lyssnar på behovet av universiell empati. Jag tror att alla individer som kommit en bit på väg i sin utveckling är överrens om ett sådant mål inte är dåligt för någon existens överhuvudtaget.

Problemet är inte målet, det är vägen dit. Den är lång och krokig och det finns många gropar på vägen som själar hela tiden ramlar ner i. Den som underordnat sig religion, politik, grupptryck och andra totalt värdelösa flockbeteenden lär inte komma till insikt förrän han eller hon tagit sig upp på vägen igen.

Vart vägen slutar spelar mindre roll, den dag man kommer fram till ett synligt mål kommer man ändå inse att groparna fanns där för att lära ut någonting till oss alla.

Trist förklaring till Micro som fortfarande inte har någon empati eller förståelse för de som offras på maktelitens altare i de utsatta experimentområden där mångkulturen har både för och nackdelar:

Många av oss lever i städer där miljoner människor klumpats ihop till en identitetslös grå massa som tvingats överge sina naturliga levnadsmönster där gränser utan problem alltid upprättats i samklang med naturens lagar.

Där man utan att straffas kan säga ja eller nej baserat på om någon hotar ditt naturliga revir eller om du väljer att frivilligt utvecklas och bygga upp nånting nytt tillsammans med andra fria individer.

Om du inte känner till det så är ett revir det ställe där man i lugn och ro kan se sina barn växa upp i trygghet. Där man vet att man får en god natts sömn, ett mål mat och lite kontemplation innan nästa dag gryr, det har alltid varit värt att kämpa för. Ända fram tills den moderna industriella tidsepoken där du återigen klumpas ihop med miljoner andra indentitetslösa människor som varken säger ja eller nej för att inte riskera att hamna utanför kollektivets normgivande gripklor eller ekonomiska slavstruktur.

Den som inte totalt underordnat sig slavsamhället där alla skall vara "jämlika slavar" utan fortfarande har lite naturliga egenskaper kvar försvarar givetvis till vilket pris som helst det revir han har. Det revir där hans eller hennes barn trots yttre hotbilder skall få den bästa möjliga uppväxt och bra förutsättningar att utvecklas mentalt och känslomässigt.

Många vet att det finns kapitalstarka intressen som vill styra världen mot ännu mer effektiv industrialisering där slavarna får ännu mindre tankefrihet. Men det finns även direkta hot från andra slavar som valt att mobilisera hela sin energi på att ställa till så mycket jävulskap som möjligt för folk i samma
situation som dem själva.

Båda dessa yttre hot är naturvidriga och hade varit mycket enklare att hantera om vi fortfarande levt i samklang med naturen.

Där är det inte fult eller elakt att skära bort sjuka grenar från blomstrande träd.

I naturen har det aldrig gjort någon ledsen om man skiljer agnarna från vetet för att rädda nästa vinters överlevnad.

Posted on: 2007/7/9 9:05

See User information
Quote:

Den enda gräns jag godtar är den som står upp mot lögner och maktfullkomliga ledare som inte lyssnar på behovet av universiell empati. Jag tror att alla individer som kommit en bit på väg i sin utveckling är överrens om ett sådant mål inte är dåligt för någon existens överhuvudtaget.

Problemet är inte målet, det är vägen dit. Den är lång och krokig och det finns många gropar på vägen som själar hela tiden ramlar ner i. Den som underordnat sig religion, politik, grupptryck och andra totalt värdelösa flockbeteenden lär inte komma till insikt förrän han eller hon tagit sig upp på vägen igen.

Vart vägen slutar spelar mindre roll, den dag man kommer fram till ett synligt mål kommer man ändå inse att groparna fanns där för att lära ut någonting till oss alla.

Jag diggar denna beskrivning. Det är min syn på saken.

Quote:

Bennybear wrote:

Trist förklaring till Micro som fortfarande inte har någon empati eller förståelse för de som offras på maktelitens altare i de utsatta experimentområden där mångkulturen har både för och nackdelar:

Det här är ju rent berdägligt. Empati för både offrena och förövarna är det som jag huvudsakligen inriktar mina ansträgningar mot. Jag anstränger mig även för att ha empati mot dig, men har svårt att se hur du tror dessa dömmanden kan leda till någonting bra.

Tillbaka till våran frågeställning.

1. Vi tror båda att indelningar och revir kan vara positivt.
2. Jag undrar hur vi skall dela in dessa revir och hur stora dom bör vara?

Jag ber dig svara på dessa utan att skriva någonting om min person, då jag tycker att det är tröttsamt att lösa och vill häldra komma fram till någonting konstruktivt tillsammans med dig.

Posted on: 2007/7/9 11:09
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Maggot, med fler.

Du talar ofta om hur misslyckat invandringen går i sverige. Detta är nog de flesta överens om.

Många tycker dock att det är jobbigt att höra på problemet om och om igen, utan att komma till förslag på åtgärder.

Jag antar att du är orolig för världen, dina grannar och dig själv och längtar efter att ge både svesnkar och invandrare en tryggare miljö att leva i.

Jag vill ochså att både svesnkar och invandrare ska få en trygg miljö att leva i.

Så frågan är: Vad har du för strategi för att alla lösa denna situation?

Min strategi är denna, men jag har inte tänkt på det så mycket.

1. Olika grupper av människor måste ha möjlighet att bevara sina värderingar. En svensk vill inte tvingas på en Iraniers kultur lika lite som en Iranier vill tvingas på en svensk kultur.

Lösningen borde vara att ha en möjlighet att välja om man vill:
Bli intigrerad i det svenska samhället
Ha ett mångkultursamhälle
Ha ett segrigerat samhälle

Om detta skulle vara en bra lösning så kommer steg nr två. Hur ska detta genomföras.

Det finns två vägar som jag ser:

Politik.
Vilket jag inte tror man kommer att lyckas.
1. Politiken är korupt och politikerna vill INTE lösa problemet och kommer bara ljuga sig runt problemet.
2. Jag tror att ALLA partier och organissationer har infiltratörer som på ett smidigt sätt förstör för dessa, vilket göt att jag inte tror på något av dessa.

Genom medvetande.
Få folk att förstå att politikerna faktiskt inte vill lösa problemet.

Om vi då väljer att öka medvetandet, hur går vi tillväga?

Informera om att hela systemet är korrupt och att alla måste ta eget ansvar.

För att få människor att förstå att allt är korrupt så måste vi delge dom information som dom finner intressant och är villiga att läsa igenom.

Det finns flera olika saker man kan börja informaera om bla:

9/11 - För många så väcker detta starka reaktioner och folk tycker att man är lite knäpp.

Kulturförstörningen - För nästan alla så väcker detta irritation och ibland agressioner som lyssnaren. Den som tar upp ämnet hinner troligen inte komma till påängen innan man blir stämplad som rassist.

Revisionins - Det finns et fåtal som inte tror att man är nazist efter 10 sekunder.

Jag rekomenderar då att man skall försöka gå in med ett så okontroversiellt ämne som möjligt för att bygga upp ett försroende. 9/11 är ett exempel, själv diskuterar jag järna ordenssällskap och härskarstrukturer.

Jag vet att du maggot uttryckte något i stil med att om man inte klarar av att ta denna information utan att bli arg så är man inte mogen. Men det är just det som är kruxet, folk är inte mogna, folk sover. Det är du som skall göra dom mogna, hur väljer du att gå tillväga för att göra dom mogna?

Tack för svar och hoppas att du tar dig tid att läsa och svara allvarligt för jag är intresserad om hur du skulle vilja lösa problemet och de strategier du skulle tillämpa.

Posted on: 2007/7/9 11:36
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Om folk tror man är nazist bara för man tar upp mångkulturen så är de inte politisk mogna för att driva en andlig kamp om information sen spelar det ingen roll hur mycket de kan om 9/11

Du svarar själv på min fråga information vi måste sprida information och det är därför jag även röstar på SD och ND i kommun och landsting för de sprider information i denna fråga

sen får folk koppla det till nazism eller högerextremism om de vill men då kan de faktiskt inte tänka själva och är inte mogna för att driva "vår kamp" på ett högre plan

9/11 visst en dörröppnare så även med estonia men när de anamat en films budkskap och förståt att kriget mot terrorn är en ganska stor bluff får de ta ansvar att börja tänka själva även i andra frågor!

Jag kan inte aggera dagisfröken även på fritiden!

« 1 2 3 (4) 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper