Vakencorner
|
Re: L Ron Hubbards son berättar...
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Var runt på en resa i Europa förra sommaren.
Stannade till på en P-plats i Amsterdams centrala delar. Eftersom jag inte kan holländska var jag tvungen att fråga nån vad det stod på skyltarna vid P-platsen. Jag hade parkerat alldeles utanför Scientologernas huvudkontor i Amsterdam men tänkte att jag kunde gå in och fråga om nån kunde tolka. Killen som satt i receptionen verkade lite trög i skallen men till slut fick jag honom att följa med mig ut för att översätta vad det stod på skylten. Vi hann inte mer än två meter utanför huvudentren så sprang två kostymklädda storvuxna killar ut och slet in receptionisten i byggnaden. Jag frågade "What the fuck is going on" men fick fyra hatiska ögon riktade som en lazer mot min gapande mun. De såg faktiskt ut som de där livvakter politiker har med sig när de gör offentliga framträdanden, stora, tysta, gråklädda bodybuilderkillar. Skumt!
Posted on: 2007/7/12 11:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En länk? Det är väl bara att surfa själv lite så hittar du massor av information om Hubbard.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så vilka tror på att satan eller djävulen finns?
Posted on: 2007/7/13 21:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"No research at all. When he has answered that question over the years, his answer has changed according to which biography he was writing. Sometimes he used to write a new biography every week. He usually said that he had put thirty years of research into the book. But no, he did not. What he did, reaily, was take bits and pieces from other people and put them together in a blender and stir them all up --and out came Dianetics!"
Låter som Alex Jones. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Inte direkt första gången satanistiskt dyrkan gömmer sig i en annan religonl...
Posted on: 2007/7/20 15:33
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ingen religion, det är ett religiöst affärsimperium. Scientologerna hävdar att det är religion, men det endast ett religiöst företag som utnyttjar och exploaterar folk med Hubbards hjärntvättsprogram.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ptja, personligen måste jag säga att man nog måste vara lite rubbad för att tro på en gammal sci fi berättares religion som rör sig om rymdvarelser och sådant.
En skoj sak var ju att Tom cruise inte fick komma in i tyskland pga av att han var scientolog..
Posted on: 2007/7/20 21:37
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
...tja rymdvarelser och rymdvarelser,...det tror på fullaste allvar att en slags rymdkejsare vid namn Xenu för 60 miljoner år sedan bombade människors själar (inom scientologin kallas själar för thetaner) med vätebomber, men att Xenu sedan tillfångatogs och sattes i ett elektroniskt fängelse??(!)?? För att få reda på denna oerhörda sanning och hemlighet så måste man betala ett par hundra tusen kronor (OT 3).
Så, visst är det sjukt... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
På vilket sätt rör sig inte rymdvarelser om rymdvarelser? :P
Var det inte något sådant att dom åkte till jorden men dog o sen kom deras själar in i oss the people? Kan ha blandat ihop ngt nu, men håller dom inte på med att mäta saker i folk via elektrisitet?
Posted on: 2007/7/20 21:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Grrrgh! Prata SVENSKA!!!! ![]()
Posted on: 2007/7/20 22:03
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
... |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login