vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Förbannade Coca Cola...
Det är fördjävligt! Jag står här hemma nu med nästan 2 fulla sopsäckar i plast fyllda med tomma 2 liters Coca Cola flaskor,...allt uppdrucket av mig själv ensam under ca 2 månader.

Det är nästan något djävulskt över den där Coca Colan,...känns nästan som att man är beroende, nästan som en förbannelse.

Likt förbannat köper jag den gång på gång fast jag flera gånger bestämt mig för att sluta dricka skiten.

När jag var som värst drack jag ,ellan 2 - 4 liter Coca Cola varje dag...det är ju inte klokt!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Förbannade Coca Cola...

See User information
Det hade varit roligare om det vore tiquilaflaskor.......

Posted on: 2007/7/14 18:41
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det förklarar ett och annat... hehe...

Posted on: 2007/7/14 20:40
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag sitter i samma träsk (nästan), du verkar lite värre däran än mig men problemet finns där

vi får fixa en support grupp

Posted on: 2007/7/14 20:55
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Har inte druckit det på något år nu.. När jag var i Indien fick jag för mig att prova någon ny spännande smak på pepsi (annat namn på lucifer). Fick avsmak efter någon klunk och lämnade flaskan efter mig...
När det är dags så vill ni inte dricka längre, be en bön om att få slippa Cola-monstret så fixar det sig .

Anonym
Jag har inte druckit den sen 1999, då smakade den en smula parfym Jag blev riktigt yr och dålig efter en timma, spydde och fick kraftig huvudvärk.

Har läst i någon artikel att cola och andra läskedrycker med vissa ämnen i, kan bli rena giftet om de hinner att överstiger en viss temperatur vid leverans eller före intag. Artikeln nämnde nåt om en kemisk reaktion om temperaturen blir för hög, exempelvis några timmar i stekande sol.

Ingen mer läsk för min del.

Anonym
Prova att progga er själva med mantra. De här e farligt, de här e inte bra, de här skall jag inte dricka o så vidare. Mantrat blir starkare med tiden och vinner i slutändan. Visst kan de va o se lite kul o gå omkring o snacka med sig själv, men va tusan gör de :)

De e ju "han" du slåss imot, så de e bara att börja :)

See User information
Quote:

osm wrote:
Prova att progga er själva med mantra. De här e farligt, de här e inte bra, de här skall jag inte dricka o så vidare. Mantrat blir starkare med tiden och vinner i slutändan. Visst kan de va o se lite kul o gå omkring o snacka med sig själv, men va tusan gör de :)

De e ju "han" du slåss imot, så de e bara att börja :)

Ungefär så jag gör faktiskt
Det har funkat lite si och så, trappat ner som fan men en bit kvar...

Posted on: 2007/7/14 23:03
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
För att döda humorn i denna tråd. här jag själv nu sitter full som ett as..

Ni känner till "fanta baby" va ...

När coca cola dödade barn i afrika där de sa att fanta var bättre en bröstmjölk

cola var då förbjudet i sverige

googla på det

See User information
"Fanta baby" var ett nytt ord för mig, inte överasskande ändå. Vad gör man inte för att tjäna pengar... I have googled it

Posted on: 2007/7/15 1:19

Anonym
Jo fan,...nog måste väl CocaCola innehålle en massa skit. Tycker det luktar och smakar som om det innehåller lite rengöringsmedel,...typ dettol eller någonting. Kanske används detta för att rengöra returflaskorna?

Sedan så är uppenbarligen Cocacola en belastning på kroppen,...för ett tag sedan höll jag upp med Cocacola drickandet ungefär en månad, och bara efter 1.5 vecka så blev jag genast piggare och kände mig mycket lättare i kroppen, och blev inte så lätt anfådd vid ansträngning som jag blev då jag drack Cocacola.

See User information
Man blir lätt koffeinmissbrukare/beroende. Sedan att dricka kolsyrade saker är ingen hit... försurande effekt

Posted on: 2007/7/15 10:12

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jag själv dricker ca 2-3 burkar dagligen .
Koffein,socker är ganska berondeframkallande. Pemberton's French Wine Coca var det ursprungliga namnet på Coca-Cola. Receptet var en variant på kokavinet Vin Mariani http://sv.wikipedia.org/wiki/Vin_Mariani
Det skulle inte förvåna mig om dom fortfarande har små doser av kokabladextrakt i denna starkt berondeframkallande dryck.

Anonym
"Jo fan,...nog måste väl CocaCola innehålle en massa skit. Tycker det luktar och smakar som om det innehåller lite rengöringsmedel,...typ dettol eller någonting. Kanske används detta för att rengöra returflaskorna?

Sedan så är uppenbarligen Cocacola en belastning på kroppen,...för ett tag sedan höll jag upp med Cocacola drickandet ungefär en månad, och bara efter 1.5 vecka så blev jag genast piggare och kände mig mycket lättare i kroppen, och blev inte så lätt anfådd vid ansträngning som jag blev då jag drack Cocacola"

Har du rostiga bestik hemma så kan du lägga dom i ett bad med Coca Cola och det försviner.
Det borde väl visa hur frätande det är.

Mitt tips köp "Brämhults nypressade apelsinjuice" och spä ut den själv med vatten eller som jag gör ibland med Gin

See User information
Byt skiten mot ananasjuice blandat med cocosmjölk......smaskens.
Stänk i lite mörk rom så håller det svärmor borta å doktorn hemma dess utom....

Posted on: 2007/7/15 10:48

Anonym
Det verkar skumt...hittade följande på nätet om CocaCola...

Coca-cola

Coca-cola är en populär dryck. Beroende kunder är bra kunder. Förvånansvärt många är in facto beroende av denna dryck. Namnet hänrör sig från ordet kokain, Cocaine-Cola. Men kokainet är ersatt av koffein. Men....

Fortfarande importerar företaget kokablad, cirka 100 ton om året. The Coca-Cola Company påstår att de tillsätter avgiftat extrakt av kokain i drycken och att de har gjort så sedan 1929. Hur avgiftar man kokain? Varför?

Anonym
Bolivianer vill byta namn på Coca-Cola

Bolivias kokabönder vill inte att namnet på deras ”heliga blad” ska missbrukas. Därför kräver de att den globala läskjätten Coca-Cola tar bort ordet ”coca” från sitt varumärke, världens mest kända.

Förslaget har lagts fram av en särskild kommission – av kokabönder och företag som förädlar kokablad – som är med och skriver Bolivias nya grundlag. Kommissionen tänker också vända sig till FN för att kokabladet – råvaran för kokain – inte längre ska vara bannlyst som narkotika.

Kommissionen kräver att ”internationella företag som använder sig av ordet coca (till exempel Coca-Cola) upphör med att använda namnet på den heliga växten på sina produkter”, skriver den bolivianska tidningen La Razón.

I ett uttalande säger Coca-Cola att varumärket ”är det mest värde­fulla och mest kända märket i världen” och att det är skyddat under boliviansk lag. Läskjätten förnekar också att man någonsin använt kokain som ingrediens, men säger inget om man använder själva kokabladen.

Bolivianska kokaodlare ­uppger att Coca-Cola bara för några år ­sedan brukade köpa tonvis med kokablad varje år.

–Vi vet mycket väl att Coca-Cola köpt kokablad i Bolivia. Jag minns att de köpte i Chapare-regionen, säger kommissionens ordförande Margarita Terán i La Razón.

Kommissionen kräver också att ”våra förfäders heliga växt ska bli en av landets nationalsymboler”.

Bolivias president Evo Morales, som själv varit ledare för landets kokabönder, har lovat att ”återupprätta” kokaplantans rykte och användning i Bolivia, där växten och dess blad har tusenåriga traditioner och betraktas som helig av urbefolkningen.

På bolivianska kontor dricks te på kokablad i stället för kaffe, och gruvarbetare och fattigbönder tuggar kokablad för att stilla sin hunger och orka mer.

Morales anser att Bolivia har mycket att vinna på en export av kokabaserade produkter som te, mjöl, sprit – och tandkräm. Idag används drygt 26000 hektar mark för kokaodling i Bolivia.

Från SVD... http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_14843351.asp

See User information
Det finns antagligen två sorter av coca-cola, en med koffein som går ut i daglighandeln och en som levereras till deras trupperna runt om i världen....

Posted on: 2007/7/15 10:55

Anonym
Koka i Coca-Cola?

Nyligen rapporterade Bolivias avdelningschef för Socialt Försvar, Ernesto Justiniano, att hans avdelning godkänt exporten av 159 ton av kokablad till USA "för tillverkning av läskedrycken, Coca-Cola." Uttalandet dementerades snabbt av en talesman från Coca-Cola som sa att företaget aldrig använt kokain och att det aldrig varit en del av läskens ingredienser.

En hög tjänsteman från President Gonzalo Sánchez de Lozadas regering hade auktoriserat försäljningen av kokablad för att tillverka den mest konsumerade läskedrycken i världen. Efter nyheten läckt ut har den Bolivianska median spekulerat vilt i den möjliga användningen av kokablad som en ingrediens i Coca-Cola.

För tre år sedan rapporterade den Brasilianska tidningen Folha de Sao Paulo en liknande nyhet. En filial till Coca-Cola i Brasilien hade köpt stora mängder av kokablad i Bolivia. Försäljningen gick då igenom ett kemiskt produktions-laboratorium (som gjorde dofter och andra produkter.) Företaget hade hand om köpet och bearbetningen av bladen och sålde sen vidare till ägarna av Coca-Cola som en smak-blandning. Då som nu förnekade Coca-Cola att dom använder kokablad i tillverkningen.

Koka används i USA till att tillverka medicin, bedövningsmedel och konstgjorda smaker, men för att komma igenom den Amerikanska tullen så sker en "av-kokainisering" av bladen då alkaloiderna de innehåller försvinner, det är iallafall vad den Amerikanska regeringen hävdar.

Försäljningen och behandlingen av kokablad övervakas i USA av DEA (Drug Enforcement Agency) vilket framtvingar en ironi. Den Amerikanska regeringen vill utrota en växt i Anderna från planeten samtidigt som de vill använda den inom deras egna territorium för medicin och matprodukter.

Den Boliviska kongressmannen Evo Morales har sagt att koka inte bara bör exporteras, den ska också industrialiseras som ett svar på dubbelmoralen. Det moraliska hyckleriet av USA på den här frågan är stor, de ändrar sin position på koka beroende på om deras egna ekonomiska eller farmaceutiska intressen är på spel.

See User information
Nej nu får ni lägga av... Whiskey och Cola är ju så förbannat gott!

Posted on: 2007/7/15 10:59

See User information
Det finns väl även Cola-drycker som innehåller mer koffein än Coca Colas kola... jag vet de pratade om ett märke på en "instans" jag gick på ett tag - de sa att nackhåren reste sig, men att datafolk drack den så kunde de sitta och jobba lääänge vid datorn...

Posted on: 2007/7/15 11:01

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Jag hoppas att det inte var Cola light du dricker/drack Psilo? Det finns aspartam i dem som är farligt för hälsan. Men det visste du nog redan.

Posted on: 2007/7/15 11:01

Anonym
Nä, det var den vanliga cocacola jag dricker,...tycker light smakar skit, och den nya zero smakar blaskigt, men är dock bättre än lighten,...men vanlig cocacola är godast tycker jag.

Jo, jag visste om det där med spartam och zucralose i light cola

Anonym
Gaston, hör du, det där lät djävligt gott faktiskt...ananasjuice blandat med cocosmjölk med stänk av mörk rom.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper