vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Insammling för att maggot ska flytta hem till sverige.

See User information
Maggot beklagar sig om och om igen att hans grannar inte delar hans kulturella varderingar så jag hoppas att vi skall kunna skramla ihop pengar för att han skall kunna flytta tillbaka till sverige.

Om inte maggot kan integrera sig i det nya samhälle han lever i så tycker jag att han bör resa tillbaka.

Det är ju även ganska jobbit för oss andra att höra maskens lidande här på forumet. Så vi tjänar alla på att få hem maggot.

Sen kan ju maggot fortsätta sitt arbete för att skapa tryggare och säkrare miljöer för både svenskar och invandrare när han själv har tagit hand om sin egen närmiljö och känner sig trygg igen.

Just nu är det ju uppenbart att maggot inte mår bra.

Så skicka pengar till vaken, märk inbetalningen "Kom tillbaka maggot!"

Posted on: 2007/7/15 16:38
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Insammling för att maggot ska flytta hem till sverige.

See User information
Men han vill ju inte :)

Posted on: 2007/7/15 16:41
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hahahahaha
Detta vad ju askul jag hade en gång en insammling här för att Efekto skulle flytta till chile...

Men mina krav är

1 Max 2mil från centrala Göteborg
2 Minst 45kv (då jag har två katter)

Anonym
HWO

kolla in hur många som söker lägenheter bara i hammarkullen en lägenhet där har över 200 sökande!

Jag har sökt 1000 lägenheter i Göteborg såväl som i svenska som i mångetniska områden jag har fått EN visning i kortedala men lägenheten gick till en annan

Jag bor idag i en etta i Angered som jag fick köa till då det fanns bostadskö

See User information
Varför i goteborg? Vill du inte bo i svea-rike?

Posted on: 2007/7/15 17:18

Anonym

Anonym
Ligger inte Göteborg i svea rike ?

Anonym
Maggot!

Du ska flytta till Stenungsund!

See User information
Inte konstig att han klagar har ni varit i Angered?

Posted on: 2007/7/15 17:32

Anonym
Om angered

http://youtube.com/watch?v=Df77V0uDDqA (låt om angered)

http://youtube.com/watch?v=5YL7lLqdhxE (dokumentär om angered)

http://youtube.com/watch?v=5EMYrjSmqpE (detta är coolt)

http://youtube.com/watch?v=64AyzagGQ1Q ( vad vissa här är stolta över)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Angered

Någon som vill integrera sig ?

See User information
VQuote:

Det är ett första steg att våga uttrycka sina känslor.

Posted on: 2007/7/15 18:09

Anonym
Får man bli "arg" de flesta visar ju tydligt när de är det.

Kan man vara arg utan att vara ledsen ?

du skriver jämt att du tror att "vi som kriteserar invandringen" är ledsna eller mår dåligt

Jag kan ju inte tala för alla men jag tycker de verkar vara ganska så ballanserade människor dessa "hatare" dock undrar jag hur alla "toleranta och ledsna" igentligen har det

Att inte kunna bli arg är onaturligt

Ibland retar jag mina katter och de går då och viftar på svansen och visar att "husse denna skiten tänker jag inte ta"

Men ledsna tror jag inte de är

Anonym
Det där e intressant.

Det finns alltså folk som säger att dom som kritiserar invandringen är främlingsfientliga? Och går runt och bär på hat?

See User information
Mina morföräldrar bodde i Steken där jag har vistas många sommrar i min barndom. Sedan flyttade mormor till Lödelse som ligger en bit utanför Göteborg. Vilket fall så har jag minnen om mycket fin natur upp mot berget, mellan stekenområdet och agnesberg / angered.

Posted on: 2007/7/15 19:39

Anonym
Dan!

Det spelar ingen roll hur mycket fina naturområden det finns i angered för segrigationen, hatet, krimminaliten finns där ändå

Anonym
Det här låter riktigt bra.

Anonym
jag är med på 1000 riksdaler
oj! en nolla för mycket,

See User information
Quote:

maggot wrote:

du skriver jämt att du tror att "vi som kriteserar invandringen" är ledsna eller mår dåligt

Jag kan ju inte tala för alla men jag tycker de verkar vara ganska så ballanserade människor dessa "hatare" dock undrar jag hur alla "toleranta och ledsna" igentligen har det

Ibland retar jag mina katter och de går då och viftar på svansen och visar att "husse denna skiten tänker jag inte ta"

Alla känslor ät ok. Jag blir både arg och ledsen. När det är mycket på vaken som jag tror kommer att skapa konflikter, intärna strider och irritation bland nya användare blir jag mest fustrerad, och lite ledsen.

Jag skapade vaken för att sprida kunskap på ett sätt som kunde hjälpa människor att känna inre stryrka och förända sig själv och sedan världen runt dom.

Ganska snart förstod jag att alla inte reagerar som jag utan snarare tvärtom. Att dom känner sig svaga och offer för dom andra. invandrarna, nazisterna, afa, illuminati ect ect. När dom känner sig svaga blir dom arga och försökar med hot och våldsamma sätt förändra världen utanför dom själva.

De flesta har nog lite av varje av dessa sätt att reagera. Jag vet att jag har det. Ibland skulle jag vilja rada upp alla idioter på vaken och knäppa av dom. Men det är kortvarade tankar då jag tror att detta skulle skapa mer våld och ilska i världen än innan.

Posted on: 2007/7/16 12:30

See User information
Ett problem kan nog vara att många av oss har olika värdegrunder, erfarenheter och läser informationen utifrån oss själva. Med olika referensramar så kan man utföra olika tolkningar och t.ex. tror man inte på Gud så kanske man ser det på ett helt annat sätt. Micro kanske har en egen helhetsuppfattning medan jag själv har en helt annan, även då vi många gånger delar åsikter i många frågor. Det viktigaste är att man accepterar varandra som vi är, tillsvida vi inte gör några dumheter eller skadar andra.

Jag är glad över att vaken.se finns och ser positivt att det finns ett sådant mångfall, samtidigt man oftast har en gemensamt intresse. Man kan förhoppningsvis skapa lite mer aktivism här och sprida information. Det är viktigt att forumet är i liv, samtidigt så ska inte alla endast ägna tiden åt att posta massa onödiga inlägg. Det stjäl en hel del tid (även då en viss tid måste man få ha till att roa sig såklart).

Jag är nu klar med översättningarna av boken "Det globala frimureriet", vilket jag ser som mitt strå i stacken av aktivism. Det var inget enkelt projekt då mycket var skrivet på svår engelska och ämnen jag inte hade hanterat tidigare. Men oj så mycket kunskap det gav mig vilket jag hoppas andra kan få del av när publiceringen är färdig.

Jag efterlyser lite mer av arbetsgrupper. Jag såg att du Micro är medlem i "Tour the Hope", jag blev också medlem utan förfrågning och registrerad som bosatt i England??? Är det någon aktivitet i detta?

Posted on: 2007/7/16 13:47

Anonym
Jag har träffat många av dessa människor som du hela tiden påstår skulle vara så arga och ledsna hela tiden men jag vet i fan om det stämmer ?

Du ska sprida information säger du om vad ?

Invandringen och mångkulturen är alternativ information ?

Många här länkar till Alex Jones en man som VERKLIGEN är arg och som pratar om INVANDRING i USA men då blir du inte arg eller ledsen.

Du beter dig hela tiden som "förmyndare micro" och dumförklarar indirekt "nyvakna" och "invandrare" där du hela tiden påstår att de inte kan ta ansvar för sina handlingar och att vi därmed borde behandla dom som barn!

Det är ju DU då som är rasist och ser ner på dessa människor!

" De kan bli ledsna"
"Det kan bli konflikter"

Så hela tiden aggerar du som en förmyndare eftersom "nyvakna" och "invandrare" inte kan ta ansvar för sig själva

Jag tycker precis tvärtom sluta dalta med dom för fan behandla dom som vuxna!

See User information
Quote:

maggot wrote:

Är det konstigt att man mår dåligt av invandringen som pågår i detta landet ? Är det konstigt att man blir ledsen när man ser sitt älskade fosterland täras sönder i rasande steg?... klart invandringen måste diskuteras, man kan inte sätta massa förbud för att människor kan bli ledsna, alla människor blir ledsna ibland - onaturligt vore det annars, men detta är en sak som måste diskuteras då så mycket har förändrats i Sverige de senaste åren. låt yttrandefiheten få vara yttrandefrihet.

Posted on: 2007/7/16 15:45

See User information
For what its worth>

Johnny Rotten aka John Lydon put it nicely back in...fuck! Thats was 21 years ago....

Anyways>

RISE
(Lydon/Laswell)

I could be wrong
I could be right
I could be wrong

I could be wrong
I could be right
I could be black
I could be white
I could be right
I could be wrong
I could be white
I could be black

Your time has come
Your second skin
The cost so high
The gain so low
Walk through the valley
The written word is a lie

May the road rise with you

I could be wrong
I could be right
I could be wrong
I could be right

II could be wrong
I could be right
I could be wrong
I could be right
could be black
I could be white
I could be right
I could be wrong
I could be black
I could be white
They put a hot wire to my head
Cos of the things I did and said
They made these feelings go away
Model citizen in every way

Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy

Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy

I could be wrong
I could be right
I could be wrong
I could be right

I could be wrong
I could be right
I could be black
I could be white
I could be right
I could be wrong
I could be black
I could be white
Your time has come your second skin
Cost so high the gain so low
Walk through the valley
The written word is a lie

I could be wrong
I could be right
I could be wrong

They put a hot wire to my head
Cos of the things I did and said
They made these feelings go away
A model citizen in every way
Your time has come your second skin
Cost so high the gain so low

Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy
Anger is an energy (repeat
)

So, hey my anger is nothing new, in fact i sometimes express it everyday...Maggot, keep on going the way you are, it has an effect.
Which is what you are after.

Easy on a message board, here you can be the EGO King!!!

Perhaps your friends and family will be TRULY impressed.

To me, all opinions are worth hearing, I hear yours and alot of it makes sense.

Though I question your CONSTANT preaching to the converted and your virtual debates, oh endless debates....good for the ego, you are NOW a SOMEBODY huh

Because of your actions there will be changes here, *your ego MUST love that as well*

Whatever, I am not going to argue that you shouldnt do what you are doing, go ahead, keep it up.

Just seems irresponsible in light of the CONTEXT of Vaken.

What do I know, maybe you hang around at all the LIBERAL pro NWO pro MASS IMMIGRATION, pro GLOBALIST forums as well.

Dont forget to enjoy your summer!

Posted on: 2007/7/16 17:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:
Micro: Ibland skulle jag vilja rada upp alla idioter på vaken och knäppa av dom.

Att skjuta ihjäl de som inte tänker exakt som du tror du alltså skulle skapa mer våld och ilska i världen än innan. Nähä?

Ställ nu detta i relation till din grova anklagelse mot de människor som levererar s.k. icke politiskt korrekta åsikter:

Quote:
Micro: När dom känner sig svaga blir dom arga och försökar med hot och våldsamma sätt förändra världen utanför dom själva.

Visst finns det sjuka hjärnor som förespråkar våld i alla lägen. Det gynnar ingen levande varelse och är ett tecken på våldsromantikernas egen taskiga karma. Men du har missförstått några saker som bör sättas i ett större perspektiv än Micros tårdrypta snuttefilt.

1. Känslan av att varken få eller kunna påverka sin situation skapar en mycket riktigt en frustration som leder till ilska mot "alla" som hotar din omvärld. Motsatsen skulle vara oförenlig med alla naturlagar!

Det spelar ingen roll om över- och medelklassyngel som du själv påstår att allt är makthavarnas fel och man absolut aldrig har nån rätt att ställa krav på någon annan än makthavarna. Det är ett så avancerat skitsnack och en underminering av en av de viktigaste egenskaperna vi har.

Personligt ansvar för sina handlingar

Den som påstår samma saker som du själv att man genom klar och oförfalskad sanning inte skall göra kriminella invandrare, våldsverkare, vänsterflummare, ultrafeminister eller andra duperade drömmare ledsna genom att påpeka det personliga ansvaret tillhör en farlig rörelse.

Detta är bara ett eko från det skitsnack som infekterat den västerländska kulturen under de senaste 50 åren genom att ta bort alla möjligheter för alla auktoriteter att visa vägen. En del kallar lärare, föräldrar och andra personer som skulle kunna visa vägen för väktare i slavsamhället och tycker att man skall motarbeta dem på alla sätt

Deras agenda har decimerats till frasen från de ännu inte vuxna:

Rör du mig så anmäler jag dig till polisen!

Vilket har lett till exakt det samhälle vi idag har där barn sticker kniven i varandra när klan ställs mot klan och gäng ställs mot gäng istället för att som förr möjligtvis ta till nävarna och göra upp man mot man.

Där ingen äldre än du själv anses ha ett värde om det inte är färgat av ondska, maktfullkomlighet, fysiska eller ekonomiska muskler.

Bilden av "satans land" blir klarare när man gör en jämförelse i ett längre perspektiv och ser hur maktelitens agenda accelererat och urholkat alla de bättre mänskliga värderingarna under de fem senaste decennierna.

2. Du skriver att...

[... dom känner sig svaga och offer för dom andra. Invandrarna, nazisterna, afa, illuminati ect ect. När dom känner sig svaga blir dom arga och försökar med hot och våldsamma sätt förändra världen utanför dom själva.]

... "DOM" är ett jävligt läskigt ord i detta sammanhang. Jag skulle vilja byta ut detta ord mot några meningar som bättre beskriver den verkliga innebörden.

De som bryr sig! De som sitter fast i ett alternativ utan konkreta lösningar! De som är "sitting ducks" i förorternas miljonprogram! De som vaknat lite p.g.a. av yttre hot! De som vill att någon tar dem på allvar och inte stoppar ner massa meditativa flumbudskap i halsen på dem för att tysta dem!

Med "de" så avser jag givetvis folk ur alla grupperingar som kommit till insikt eller bara är på väg att vakna. Det spelar ingen roll om du är (in)vandrare, (y)tvandrare eller slamkrypare på samhällets botten. Den dag du förstått att frigöra dig från all flockmentalitet så kommer du att bli "FRUKTANSVÄRT OBEKVÄM" och göra massor av myror i stacken "LEDSNA"!

Jag vill att du inser följande:

Det finns en anledning att du emellanåt kallat mig för den sämsta skribenten på Vaken!

Det finns en anledning att du emellanåt kallat mig för den mest dömande individen på Vaken!

Den anledningen är inte att jag är våldsbenägen!
Den anledningen är inte att jag tror mig vara bättre än andra!
Den anledningen är inte att jag avskyr andra etniciteter!
Den anledningen är inte att jag tycker att allt du gör är dåligt!
Den anledningen är inte att jag tycker att världen är meningslös!
Den anledningen är inte att jag tycker att någon är mindre värd!
Den anledningen är inte att jag vill såra någon!
Den anledningen är inte att jag underordnar mig flocken!

Jag tar därför dina anklagelser som en komplimang och ett bevis på att inget av det jag skriver är taget ur luften eller dolt bakom ett lager av rosa snuttefiltar.

P.S. Jag har ännu inte träffat en människa bland de du anklagar för att göra andra människor ledsna som ens skulle komma på tanken eller känslan att som du säger: "rada upp alla idioter på vaken och knäppa av dom".

De jag träffat som av dig anses "leverera obehagliga sanningar som gör många lurade människor ledsna", har istället arbetat för att odla fram empati och omtanke för "allt" levande i sin omvärld.

Många har också en okuvlig vilja att ställa saker till rätta genom att kräva ett personligt ansvar från varje individ. Detta kräver "ett helt uppvaknande" och kan inte gömmas bakom tårar eller en "tycka synd om" mentalitet!

Posted on: 2007/7/16 18:35

Edited by bumblebee on 2007/7/16 19:19:14
Edited by bumblebee on 2007/7/16 19:26:24

See User information
Jag skulle inte låta Alex Jones ta över vaken.se.

Maggot. Jag tycker inte att din hobyanalys av mig stämmer och det gär mig lite illa beröra att du ens försöker.

Jag försöker ta hand om vaken, du kan ta hand om barn, du är ju dagisfröken. Du får ta hand om dig själv, jag har inte tid oavsätt om du är ett barn.

Patetiskt slutkläm i ditt inlägg.

Quote:

maggot wrote:
Jag har träffat många av dessa människor som du hela tiden påstår skulle vara så arga och ledsna hela tiden men jag vet i fan om det stämmer ?

Du ska sprida information säger du om vad ?

Invandringen och mångkulturen är alternativ information ?

Många här länkar till Alex Jones en man som VERKLIGEN är arg och som pratar om INVANDRING i USA men då blir du inte arg eller ledsen.

Du beter dig hela tiden som "förmyndare micro" och dumförklarar indirekt "nyvakna" och "invandrare" där du hela tiden påstår att de inte kan ta ansvar för sina handlingar och att vi därmed borde behandla dom som barn!

Det är ju DU då som är rasist och ser ner på dessa människor!

" De kan bli ledsna"
"Det kan bli konflikter"

Så hela tiden aggerar du som en förmyndare eftersom "nyvakna" och "invandrare" inte kan ta ansvar för sig själva

Jag tycker precis tvärtom sluta dalta med dom för fan behandla dom som vuxna!

Posted on: 2007/7/16 21:35

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper