vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Felet med nationalism

See User information
Ok, here we go:

Bara tänkte beskriva det som jag förstår det.

Its not WRONG to love or like your family or where you live, the question is nationalism.

Nation states are built by (and always have been) by powerful manipulative MINORITY elite secritive conspiratorial groups of (mostly) men who serve only THEIR interests.

Their agenda is ALWAYS control and slavery, and in the modern context through financial and psychological violence and coerscion, not to mention manipulation.

Kort fattat:

NONE of us here have built a nation, therefore (unlike a vegetable garden) we cannot OWN one.

To identify with ANY nation state is too...identify with being a slave to an elite which does not serve your interests.

Which is not to say that in the complex structure there are not good people, well meaning people, there are many,
The REAL point is simple:

There is no MY COUNTRY.
There is no MY LANGUAGE.
There is perhaps my culture to the degree that we, as individuals tend to (more or less) create our own personal interpretations and preferences in that that we are ALLOWED (by the state) to use or see.

We didnt create the laws (all backed up by the threat of VIOLENCE to the individual or groups opposing them by police or military), we are threatened by them.

So when we say MY Nation, my country, att jag är nationalist, its one of the most absurd, well accepted LIES or illusions in modern history.

One exception (to a degree) is Sealand and its creators:
http://www.sealandgov.org/

Home-made DIY...

THEY could be well in the context of the truth to declare that it is THEIR country. They made it.

To be a nationalist is to be proud of your slavery to a system of violence and coerscion that does not and never has (by its nature) had your or your family and friends interests at its core.

And that is the WRONG, that is the big big LIE about nationalism because the more we support such systems, the more we build our own prisons with the weapons and or "tools" provided to us by our slave-owners
.

Sverige.. säkert grundade både ekonomiskt och strukturellt av en elit och framförallt tempelriddar odrern.

Ok, bring it on.... and teach me how and why I am wrong haha!

Posted on: 2007/7/21 11:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Felet med nationalism
Gillar dina tankar Lorax.

Vad kallar du dig själv och hur ska vi bekämpa denna "biggest lie of all time"?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

The Lorax wrote:
Ok, here we go:

Bara tänkte beskriva det som jag förstår det.

Its not WRONG to love or like your family or where you live, the question is nationalism.

Nation states are built by (and always have been) by powerful manipulative MINORITY elite secritive conspiratorial groups of (mostly) men who serve only THEIR interests.

Their agenda is ALWAYS control and slavery, and in the modern context through financial and psychological violence and coerscion, not to mention manipulation.

Kort fattat:

NONE of us here have built a nation, therefore (unlike a vegetable garden) we cannot OWN one.

To identify with ANY nation state is too...identify with being a slave to an elite which does not serve your interests.

Which is not to say that in the complex structure there are not good people, well meaning people, there are many,
The REAL point is simple:

There is no MY COUNTRY.
There is no MY LANGUAGE.
There is perhaps my culture to the degree that we, as individuals tend to (more or less) create our own personal interpretations and preferences in that that we are ALLOWED (by the state) to use or see.

We didnt create the laws (all backed up by the threat of VIOLENCE to the individual or groups opposing them by police or military), we are threatened by them.

So when we say MY Nation, my country, att jag är nationalist, its one of the most absurd, well accepted LIES or illusions in modern history.

One exception (to a degree) is Sealand and its creators:

Home-made DIY...

THEY could be well in the context of the truth to declare that it is THEIR country. They made it.

To be a nationalist is to be proud of your slavery to a system of violence and coerscion that does not and never has (by its nature) had your or your family and friends interests at its core.

And that is the WRONG, that is the big big LIE about nationalism because the more we support such systems, the more we build our own prisons with the weapons and or "tools" provided to us by our slave-owners
.

Sverige.. säkert grundade både ekonomiskt och strukturellt av en elit och framförallt tempelriddar odrern.

Ok, bring it on.... and teach me how and why I am wrong haha!

Det verkar vara en hopblandning av olika saker, som du citerar.

"To be a nationalist is to be proud of your slavery to a system of violence and coerscion that does not and never has (by its nature) had your or your family and friends interests at its core."

Vad är det för gallimatias?

Om man har en trädgård så har man det... oavsett vilka som förstör den, såsom mördarsniglar, tjuvplockare etc.

De vakna vet även att det där med mördarsniglar och massa annat som kontaminerat, attackerat och infiltrerat är ett tidens tecken - där samma "fenomen" äger rum på olika sätt och olika "nivåer" - enligt principerna "som ovan så nedan", "som i det lilla så i det stora."

Citaten är inte relavanta till vad en folkgrupp är, dess bakgrund, till meningen med att vara människa här etc, och inte heller dess så kallade logik och slutsatser är riktiga. Det är ett väldigt konstigt synsätt - man kan hitta allting på nätet - flummeriets soppåse. Att människor går vilse och därmed ser till att det finns annat i det yttre som påvisar det... = de som verkar ha makten, får inte gå så långt så man tror att vad dessa krafter gör så här under en sen fas i historien är något som är skilt från en själv - man "ska" alltså inte vara vakenaktivistflummare.

Tidigare fanns inga länder, men det är olika skeenden som kommer/manifesteras här. Nu har väääldigt många själar kommit hit, och de har sina rötter, sin härkomst från olika håll i kosmos, och det är även senare olika "gudar" inblandade.

Det här nere är då en återspegling av det, av hur man var/är på annan nivå mm, och man har då sin miljö här och där kan olika "saker" finnas som hör till den gruppens "förflutna". Därför ser människor olika ut, eller grupper/raser... och de har djupa traditioner av olika slag, mm.

Det där som ovakna tror är dåliga ordnars agenda är inte mer än symptom på vägen - ytterst så ligger hela det gamla kosmos krafter bakom som vill stå emot det som kosmos går igenom, som jag sagt om så måååånga gånger, och som når hit till detta tidsrum. De vill skingra allt - integriteten, allt ska mixas - aliens vill ta över våra kroppar... bli non human och själlösa. Går man i kamp mot väderkvarnar och illusioner - som dessa citat och den förståelse du här la ut vill tyder på - då har man bara gått på dessa gamla krafter från det gamla kosmos stora nit, och de lyckades, och för den enskilda människan var det ens egen karma som fick en att bli så fördummad. Dags att fatta vad detta är för en plats...

Vakna.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=50318#forumpost50318

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=44450#forumpost44450
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35426#forumpost35426

Posted on: 2007/7/21 13:52
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Quote:

Arthax wrote:
Gillar dina tankar Lorax.

Vad kallar du dig själv och hur ska vi bekämpa denna "biggest lie of all time"?

Tack.

Its about building local communities of openness, responsibility, communication and trust, with safety and welfare for women and children a central ethic, and from such a strong foundation, build from there.

In our HERE and now, where and when we live (HERE and NOW) we always have the option on what to do with the time we have in our lives.

What we focus on and DO becomes our lives.

When we choose to begin understanding and learning how to live creative lives, with alternatives to the financial and social controls of the state, and meet each other with respect and openness, with love and humility in the fact that ALL of us perhaps could ldearn more and listen, then we may find ourselves in a VERY different place.

Tyrants need SLAVES.

The struggle of the Afro Americans is a classic example, particularily when one reads of THEIR struggle and dissention, uprisings and the long path to autonomy, as well as First Nations peoples and many idigeonous people and the like.
these are examples of what HAS been done, and what can be done.

I am not saying it or their CULTURE per se was right.

I am saying that in order to STOP creatively supporting tyranny everyday in the context of NAtIONALI$M, we need to divert and focus our energy on creative lives OURSELVES.

Or something like that. Vad säger du ARTHAX?

Posted on: 2007/7/21 14:12
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
En gräns på kartan. Vems gräns?

Gränserna skapas av de som vill styra dig.

Dela upp för att kontrollera.

Till för dem som inte vill eller kan kontrollera sig själva.

Att erkänna en gräns är att erkänna högre styre.

Givetvis kan den här typen av samordning/gränser användas för att tydliggöra och strukturera för att skapa bra saker.

Men för oss lite mer "pålästa" är det ju uppenbart att våra korrupta regeringar inte vill hjälpa folket.

De vill snarare hjälpa sig själva.

Posted on: 2007/7/21 14:15

See User information
Yeah Novax, you are a nationalist.
Ok.

And the STATE of sweden was created by a RULING elite.
Decided by and for them.
For their benefit.

I am refering to the Modern Nation state in case you were unaware.

I was born on this planet in the physical plane like us all.
I was born free and have been coersed by state and culture since to conform to those rules and regulations (laws) outside of ourselves.
We all were.

We did NOT and YOU did not create any sembelence or type of Nation State.

sweden is not yours, YOU are THEIRS (according to the law).

You can claim to identify with WHATEVER absurd idea you want, but that does not maintain any fact that it is right just for that fact.

To be OWNED is to NOT be free.
YOU are owned by the state and hence to identify with it, with your OWNERS is to love your slavery.

Not uncommon among black slaves in the southern us either.

Its an understandable affliction ; )

Posted on: 2007/7/21 14:21
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Mana kan lägga in vad som helst i olika ord, såsom ordet "gräns".

Har kosmos fel... kosmos har sina gränser... allting har sina gränser - bara en materialistisk syn får ihop det till att gränser MÅSTE höra till en slags kamp i tillvaron - man ser det ofta tydligt på vaken, och i denna tråd - tanken om vi kontra dem - de dumma därute: tyrannerna... som vill ha slavar... fatta fett nu, klockan är extremt mycket... gå inte på grundbluffen... kämpa inte med det därute.

Alla vackra ord som Lorax lägger ut här, är mer utifrån New Age och annat - att skapa en bra tillvaro...det kan ej göras så... för det vi har degenererat till är exakt det vi fejsar - det handlar alltså om en själv, enbart. Hur skulle det kunna bli en bra tillvaro genom att pula med det yttre... det är inte det det handlar om, vakna.

Människan måste begränsa sig... nu är gränserna så snäva: utrymmet för vår exsitens är nästan borta, ersatt av karma - fattar "ni" fortfarande inte ett jota av tex det maya sagt. Vad sysslar somliga med?

Posted on: 2007/7/21 14:25

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

provoceramera wrote:
En gräns på kartan. Vems gräns?

Gränserna skapas av de som vill styra dig.

Dela upp för att kontrollera.

Till för dem som inte vill eller kan kontrollera sig själva.

Att erkänna en gräns är att erkänna högre styre.

Givetvis kan den här typen av samordning/gränser användas för att tydliggöra och strukturera för att skapa bra saker.

Men för oss lite mer "pålästa" är det ju uppenbart att våra korrupta regeringar inte vill hjälpa folket.

De vill snarare hjälpa sig själva.

Jag håller med.

Jag minns när jag var i kanada och då (lite provecerande) sa:

Show me Canada...

Det var ingen som kunde det...

Man kan GÅ till andra länder, där på gränsen finns träd, växter djur osv...men på en sida är de BELGISKA och den andra Holländska... samma jord, bara KONCEPTER.

Men, inte VÅRAN koncept.

Elitens.

Divide and rule, hmmm I have heard THAt somewhere

Posted on: 2007/7/21 15:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Missförstår man grundpusselbitar då är man medbrottsling.

"Culture is the soul of a nation. This spiritual factor is as important to mankind as physical factors such as race and land.

Cultural developments define the history of a nation’s civilization. The complete destruction of a national culture leads to the end of the nation. Ancient nations who had created glorious civilizations were considered to have vanished when their cultures disappeared, even though people of their races may have survived." [...]

Resten:
http://en.epochtimes.com/news/4-12-20/25087.html
(http://en.epochtimes.com)

"Nine Commentaries on the Communist Party"
ligger även som filmversioner bland Filmer i vaken-menyn.

Men visst är det så att det är två helt olika saker att dels vara aktivist och gilla filmer - jämfört med att FÖRSTÅ vad man ser, eller själv länkar vidare till...

Posted on: 2007/7/21 15:46

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

novax wrote:
Mana kan lägga in vad som helst i olika ord, såsom ordet "gräns".

Har kosmos fel... kosmos har sina gränser... allting har sina gränser - bara en materialistisk syn får ihop det till att gränser MÅSTE höra till en slags kamp i tillvaron - man ser det ofta tydligt på vaken, och i denna tråd - tanken om vi kontra dem - de dumma därute: tyrannerna... som vill ha slavar... fatta fett nu, klockan är extremt mycket... gå inte på grundbluffen... kämpa inte med det därute.

Alla vackra ord som Lorax lägger ut här, är mer utifrån New Age och annat - att skapa en bra tillvaro...det kan ej göras så... för det vi har degenererat till är exakt det vi fejsar - det handlar alltså om en själv, enbart. Hur skulle det kunna bli en bra tillvaro genom att pula med det yttre... det är inte det det handlar om, vakna.

Människan måste begränsa sig... nu är gränserna så snäva: utrymmet för vår exsitens är nästan borta, ersatt av karma - fattar "ni" fortfarande inte ett jota av tex det maya sagt. Vad sysslar somliga med?

You WRONLY assume you KNOW WHERe I get my ideas from.
A big mistake, but I understand the attempt to undermine my ideas haha!

Anyways, who built sweden?
The working class.

Who OWNS sweden?
The Banking Cartels, the Ruling Elite.

So I am curious, tell me please who planned and designed this country, the finances, the city planning, the structure of society, the education system?
Who decided by and large ALL this, the electrical system, water works, borders, the flag etc....

Was it Herr och Dam Svenne Folkhemmet?
Vanliga Lagom människor?
The working classes?

Vem var det då Novax?

Hjälp mig förstår...
Jag tror att Sveriege är INGEN undantag.

Alla länder är skapade av eliten för att kontrollera och enslave sen Babalonyien tiderna.

Same plan same agenda same power structure

Posted on: 2007/7/21 16:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Jag tycker att både Lorax och Novax har en poäng i det ni säger.

jag håller mig utanför diskutionen och följer med spänning

Anonym
Först vill jag att folk läser min gamla tråd här
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=48244#forumpost48244

Sen anser jag att ni hakar upp er på "ordet gräns" Lenin sade att man skulle ta över världen med sloggans vilket internationalismen återspeglar med sin "internatinell solidaritet"

De flesta djur lever i gränser det kallas revir

För mig handlar det inte om en "gräns" som inga inte kommer få passera utan ett område som är befolkat med ett folkslag som delar gemensamma normer och kulturella värderingar.
Ett andlig revir helt enkelt.

Visst kan vi tillåta att andra får komma in i vårt revir men det är viktigt för oss att det är vårt det är något som vi ärvt av tidigare generationer ett andlig mönster.

Jag skulle vilja att ni ser Mel Gibson film "Braveheart"

Patriotism och nationalromantik är underbart såväl när turkar är patrioter som svenskar.

http://youtube.com/watch?v=WQbYCpBXlc4

Det va det ja ville ha sagt i denna tråd l

See User information
Novax, vad säger du egentligen? Dina inlägg kan uppfattas rätt kryptiska. Säger du att folkslag och nationalstater är den naturliga kosmiska ordningen på denna nivå och resten symptomen på devolution?

Posted on: 2007/7/21 18:50

Anonym
novax skrev:
Har kosmos fel... kosmos har sina gränser...

förklara nu grundligt vilka gränser kosmos har.

See User information
Quote:
by Banned4life on 07-07-21 21:13:25

novax skrev:
Har kosmos fel... kosmos har sina gränser...

förklara nu grundligt vilka gränser kosmos har.

-Atomen, Molekylen, DNA-strängen, Genen, Cellmembranet, Kroppsorganet ( Lever, Njure, Bukspottskörtel, Lungor m.m m.m )Kroppen, Arten, Rasen, Familjen, Stammen, Folkgruppen, Flocken, Reviret, Hustomten, Det egna rummet, Landskapet, Regionen, Nationen, Världsdelen, Planeten, Solsystemet, Galaxen, Galaxhopen, Universumet, Paralleluniversumen osv..

Ska jag fortsätta och förklara vilka gränser skapelsen satt upp för att ge allt liv en möjlighet att växa i harmoni och balans med andra arter och raser?

Posted on: 2007/7/21 19:21

See User information
Hahaha benny du är ju bara för söt.

Blanda nu inte ihop naturliga gränser med nationalistiska gränser.

Vad nu en naturlig gräns skulle vara.

Något som uppstår naturligt mellan två områden? En flod?

Det är väl knappast vad nationella gränsdragningarna handlar om.

Förstår du inte argumentationen avseende hur makthavare använder gränser för att kontrollera?

Posted on: 2007/7/21 20:44

See User information
bannad provo-frukt, jag har förklarat,så ni behöver kanske inte fråga, eller undra om vad jag menar. Som sagt - ovakna blandar ihop, kan inte skilja på orsak och verkan - ser därmed "problem" därute som något som attackerar en... då blir det så - missar att det är verkan, inte orsak - men den verkan blir ju i sig orsak till ny verkan - det är det allting handlar om. Ovakna har överhuvudtaget inte lärt sig, inte fattat, att se bakom fernissa och yta - fattar fortfarande inte att detta är en scen.

Fattar heller inte - och fattar heller fortfarande inte... att det är DEVOLUTION...!!! Om det då blir en sådan ordning att vääääldigt många ska hit till jorden, på grund av det som hör till det som kosmos genomgår och vad samsara, den trefaldiga världen är... då är som alltid allting i sin ordning, det är ett arrangemang, det är redan så "ovan". Då duger det inte att se på ett fenomen, tex. på en folkgrupp, landbildning etc. och se det som det är något som hänger löst utanför sitt större sammanhang uppåt/bakåt.

Man måste fatta att allting kommer via något - mycket kommer då från de som verkar via ordnar etc - men det är bara som det ser ut på ytan. Det är samma sak/princip som gäller för allting - det kommer VIA något/någon: personer, naturkrafter etc - det är karma som kommer via något.

Man måste faktiskt inse att allting är arrangerat vad gäller stora skeenden, och att den lilla människan inte själv råder över någonting...

Jag vill inte upprepa att länder och folkgrupper har sina korrespondenser "ovan", sitt ursprung mm - det är inte meningen vi ska vara här, och vara människor här... vi har ju fallit, det är Devolusion you know... snabbt ned snabbt upp - har vi glömt...

Från ett tidigare inlägg:

"As for those who long for the Tao, how can they return their true selves? The answer Lao Zi gave was "human beings follow the Earth. The Earth follows the Heavens. The Heavens follow the Tao. The Tao follows nature."

"Lao Zi told us, "Everything comes from something. Something comes from nothingness." "One gives birth to two. Two gives birth to three. Three gives birth to everything." The evolvement of the entire universe follows the Tao. Tao is the origin of the creation and development of everything in the universe.

Since Tao has created all living beings in the universe, isn't Tao the highest rule of nature and human society? Isn't it the highest law of restricting people's morality and behavior? If people follow the requirements of the Tao, aren't they cultivating the Tao? Aren't they returning to their true selves?"
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28373#forumpost28373

Posted on: 2007/7/21 21:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Gränserna.

Ok... All borders and limitations are OBSERVATIONS and creations of the human mind.

To assume that the UNIVERSE is somehow in line with attempts to either DEFINE or ORDER this material REALITY by our human values is just as absurd as to assume that Nationalism is some sort of pinnacle of EVOLUTION in a positive sense.

Anyone who values freedom, liberty to think and do what they WILL with respect to others will not accept the moral and ethical bounds of the nation state. The nation state is defined and bound itself by laws supported and backed up ALWAYS with the tthreat of violence and or death.

Being a creation of the ruling (war-making, exploitive) elite, the state or nations with their laws reflect the values of that very elite.

To RULE over as kings, or judiciaries, on many levels and with only one goal:

To control other people and coerce them into SERVITUDE.

To be a nationalist is to be an Uncle Tom
( http://en.wikipedia.org/wiki/Uncle_tom )

Posted on: 2007/7/21 21:46
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Novax, du sa: Man måste faktiskt inse att allting är arrangerat vad gäller stora skeenden, och att den lilla människan inte själv råder över någonting...

Och många intressana ord.

On the contrary, the very WILL in us that types these keyboards and inputs our ideas is the very same that causes our choices in all our lives.

The nation state has, through centuries if not THOUSANDS of years, almost beaten into submission the desire and will to be free independent and to rule over ourselves and take our true power back.

This has been doewn through violence or even through subtle media insersions, by EDUCATION /brainwahing etc.

By the enforcement and rule of money.

To bend the will of the individual to even kill harmless children and other perversions is an assertion to the deadly ability of such manipulation of our spirit and WILL.

The choice is ALWAYS ours.

MALCOLM X: The House Negro and The Field Negro
2 minutes: http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=4

Posted on: 2007/7/21 21:53
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
här kan du söka medborgarskap oxå!
http://www.elgaland-vargaland.org/

Schysst blaska att ladda ner gratis som pdf!

Gateavisa #180 (1/07)

Noe av innholdet...
Intrervju med en kvinnemisshandler
Slaget om København
Ikkevold
Piratkopiering: En bruksanvisning
7 måter å dø på
Det søte liv
BDSM ordliste
Hasj og sløve foreldre
Syrealistisk kommunisme
Autonomi og anarki
Det internasjonale Zapatistmøtet i Oventic
Baksideplakat: Piracy Kills No Music

Gateavisa #179 (4/06)

Åpen TV-kanal, Opprør i Mexico, Giftsprøytet marihuana, Arbeiderkamp i Nicaragua, Ritualmagi og psykedelisk sopp, Klimaet: bruk oljefondet!, Middag for 10 kr dagen, Busstur med forviklinger, Anarkisme og det nye årtusen

http://www.pluto.no/doogie/ga/index.html

Lars Vilks

Ladonia is a micronation, proclaimed in 1996 as the result of a years-long court battle between artist Lars Vilks and local authorities over three sculptures. The claimed territory is located in (its proponents prefer to say "next to") southern Sweden. It contains two sculptures, and was created in protest of Swedish authorities who wished to remove them.

BE A CITIZEN OF LADONIA
Submit the form!
http://www.ladonia.net/

http://www.skane.com/cmarter/cmarter.asp?doc=1950
http://www.yttermera.se/kultur/nyheter/lansstyrelsen_ingriper.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Ladonia_(micronation)

About Sealand

Sealand was founded as a sovereign Principality in 1967 in international waters, six miles off the eastern shores of Britain. In late June of 2006, the island suffered a devastating fire which destroyed much of the country's administrative centre and the main power generation facility which serves its population and industries. Fortunately, back-up systems exist which permit its activities to continue but the disaster has compromised significantly the quality of life of its inhabitants and the continued development of the island's economic and social growth.

The history of Sealand is a story of a struggle for liberty. Sealand was founded on the principle that any group of people dissatisfied with the oppressive laws and restrictions of existing nation states may declare independence in any place not claimed to be under the jurisdiction of another sovereign entity. The location chosen was Roughs Tower, an island fortress created in World War II by Britain and subsequently abandoned to the jurisdiction of the High Seas. The independence of Sealand was upheld in a 1968 British court decision where the judge held that Roughs Tower stood in international waters and did not fall under the legal jurisdiction of the United Kingdom. This gave birth to Sealand's national motto of E Mare Libertas, or "From the Sea, Freedom".

The official language of Sealand is English and the Sealand Dollar has a fixed exchange rate of one U.S. dollar. Passports and stamps have been in circulation since 1969 and the latter decade of the 20th century saw an impressive expansion in its activity both socially and industrially as it began to develop a growing economic base which underscored its long-standing membership of the international community of States.

The website which was originally constructed for Sealand is located at http://www.fruitsofthesea.demon.co.uk/sealand/; there you may find early pictures and other information relating to the first 25 years of the island's life; the web site is maintained there for historical purposes.

Kronstadt 1921: the end of the Bolshevik Myth

March 17th marks the 85th anniversary of the crushing of the Kronstadt rebellion by the Bolsheviks. The saga of Kronstadt is a microcosm of the Russian Revolution. It had been an early supporter and practitioner of soviet power, forming a free commune in 1917 which was relatively independent of the authorities. The Kronstadt sailors had been in the vanguard of the revolutionary events of 1905 and 1917. In 1917, Trotsky called them the "pride and glory of the Russian Revolution." In 1921 he and Lenin crushed their revolt.

For anarchists, Kronstadt exposes the myth that Bolshevism was a genuine form of socialism. It marked the death of the Russian Revolution.

http://anarchism.ws/writers/anarcho/history/russia/kronstadt.html

Posted on: 2007/7/21 21:58
Making nature against the law seem a bit unnatural!
http://se.msnusers.com/OrGone

See User information
Quote:

The Lorax wrote:
Novax, du sa: Man måste faktiskt inse att allting är arrangerat vad gäller stora skeenden, och att den lilla människan inte själv råder över någonting...

Och många intressana ord.

On the contrary, the very WILL in us that types these keyboards and inputs our ideas is the very same that causes our choices in all our lives.

The nation state has, through centuries if not THOUSANDS of years, almost beaten into submission the desire and will to be free independent and to rule over ourselves and take our true power back.

This has been doewn through violence or even through subtle media insersions, by EDUCATION /brainwahing etc.

By the enforcement and rule of money.

To bend the will of the individual to even kill harmless children and other perversions is an assertion to the deadly ability of such manipulation of our spirit and WILL.

The choice is ALWAYS ours.

MALCOLM X: The House Negro and The Field Negro
2 minutes: http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=4

Vi kan inte se det vi inte kan se - hur ett utrymme krymper - det som blivit vår värld är ett krympande utrymme. I historien så har allting gått under, eller hur... alla kulturer borta... de går under för att de blir för dåliga, då det alltid är Devolution... ända till sluttampen så tyckte sig dom människorna ha all fri vilja i världen... från början där vi har vårt ursprung, och levde enligt universums kriterier/egenskap så hade vi väl full fri vilja - nu har vi nästan ingen fri vilja, det är istället karma, och vi är i princip avstängda, hjärnan... död... vi kan bara välja i det lilla, påverka i det krympande utrymmet - de val vi där gör kan antingen vara gott/rätt, eller ont/fel - då ge god karma/vit karma/dygd - eller dålig karma/svart karma. Men nu är det nästan över, fatta vad maya säger att detta tidsrum precis som hela komsos genomgår, kommer hit - allting är levande, allting vi ser och inte ser ska genomgå det. Vad kan finnas kvar...

Edit: Jag glömde... SE!

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37701#forumpost37701
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=53238#forumpost53238

Posted on: 2007/7/21 22:07

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax.

Ok, so KARMA?

Maybe I dont know...My idea was to discuss Nationalism.

I agree with your point about cultural decline and ascention etc...
There seems to be a natural process and powers that seem to be bigger than us.

there also exists in the Nation state an institution SERVING its creators and serving its OWNERS called Education.

What it does is fill minds with a "truth" about who we are and what has happened, what is real and a moral compass.

The CHURCH is another ploy and part of the puzzle of this NATIONALISTIC prison.

Maya?

Maybe... another state in itself.

Jordan Maxwell and the Zeitgeist film discuss the Astro-theological aspects of Christianity. (Google vid....)

Catholic church was but one step on the way in a series of REPRESSIVE steps towards a global state.

The nation state (elite creation) is being dismantled by the elite (globalists) to further the agenda, a few more steps to the end goal.

Nationalism is but on creation and hoax, to centralize and unify people and in our contemporary context, become the very constructors of our own prisons.

For the most part Malcolm X explained it with his HOUSE Negro analogy. And so we are, and as the elites creation of the NATION state evolves into a capitalistic socialistic world economy based on a police state structure, nothing by and large than consuMORONS dumbed down by endless brainwashing and INFOtainment disguised NEWS.

And we are happy there.
Here and now.

And we are free.
to do what THEY will us to.
Free indeed.

The trap of Nationalism

Posted on: 2007/7/21 22:35
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Novax, har det du säger någonting överhuvudtaget att göra med om man borde kämpa för att bevara nationalstaten på denna nivå eller inte?

Posted on: 2007/7/21 23:24

Edited by fruitcake on 2007/7/21 23:43:57

Anonym
Quote:
Man måste faktiskt inse att allting är arrangerat vad gäller stora skeenden, och att den lilla människan inte själv råder över någonting...

du är graaavt programerad, lilla människa..

jag råder dig att sluta känna att du måste något överhuvudtaget till att börja med..

så eftersom Kosmos är gränslöst förnekar du dom svarta hålen nu oxå.?

nazibenny.. som gillar att doppa nosen i skiten., vilka gränser har atomen då.??

och sen då vad är det som begränsar elektronerna.?

din tro på natio'anal'staten eller hahahhahaha

jag skulle ens pissa på dig om du brann...

Edited by micro on 2007/7/22 8:36:51

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper