vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Är Alex Jones ord lag?

See User information
Efter att ha följt debatten här på vaken.se under en längre tid så verkar det som om att allt Alex Jones rapporterar om tas som sanning av dom flesta på detta forum. Finns det ingen som kan tänkas var lite kritisk till denna man?
Det känns som om Alex själv har snöat in sig o börjar se konspirationer i allt som händer. Detta kan ju göra hans roll mindre trovärdig.

exempelvis:

"I oktober det året kraschade dock ett litet privatplan i New York, som ägdes av Cory Lidle, spelare i laget N.Y. Yankees. Jones hävdade att krashen var en konspiration som skulle få det amerikanska folket att minnas 11 september och rösta på Republikanerna. Rush Limbaugh läste Jones teori och förlöjligade dem i sin egna radioshow.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones

Risken finns att folk inte tar honom på allvar(vilket skulle vara synd).

Posted on: 2007/6/10 16:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Är Alex Jones ord lag?
Alla gör så gott dom kan. En del kan lära sig mycket andra mindre, beroende på hur länge man varit med, tänker inte på gregorianska kalenderår.

För övrigt är det väl dumt att lita på någon alls, tänk själv och dra egna beslut. De e dumt att låta någon annan bestämma för en.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag måste erkänna att jag vid åsynen av trådens rubrik gjorde mig redo för debattmässigt frontalangrepp. När jag nu läst igenom inlägget ser jag en bra poäng i det du säger. Jag har alltid gillat att Alex Jones kan gräva fram info och dessutom visa det i sitt rätta sammanhang. Ofta visar han tydliga kopplingar mellan händelser som kanske rapporterats i media under helt andra former.

Dock har jag även problem med vissa saker hos honom. Han måste sluta lägga orden i munnen på de han intervjuar och försöka låta bli att avbryta dom stup i kvarten. Mycket irriterande då han får så mycket tid ändå att föra fram sitt personliga budskap.

Av allt att döma kör han dock sina reportage enligt dokumenterad fakta. Ovan nämnda brister kommer aldrig att vara ett skäl för mig att sluta lyssna på honom. Jag har faktiskt ungefär samma temperament när jag går ut med infon till andra. Tror att det är han som smittat mig

Posted on: 2007/6/10 18:33

See User information
Quote:
För övrigt är det väl dumt att lita på någon alls, tänk själv och dra egna beslut. De e dumt att låta någon annan bestämma för en.

Bra poäng där. Ta inte någons ord för givet. Gräv själv fram och kontrollera informationen. Lättare sagt än gjort ibland, iofs då han ibland haft tillgång till info som bara ett lokalt arkiv kan ge.

Posted on: 2007/6/10 18:37

See User information
Alex är bra men han gör också misstag.. Jag hade definitivt blivit neurotisk av att köra hans race dag ut och dag in.

Tänker man på något tillräckligt mycket så associerar man minsta lilla pryl.

Posted on: 2007/6/10 19:32
Detach

See User information
Alex Jones styrka, precis som Ron Paul, ligger just i att han säger rätt saker, det som alla kan hålla med om och verkligen vet hur man undviker frågor som skapar splittring.

Posted on: 2007/6/10 22:21

See User information
Klart att Alex ord inte är lag men om man kollar upp det han säger så ligger nog sanningshalten väldigt nära 100% och då menar jag dom faktan han kommer med inte hans egna slutsatser..

Men hursomhelst så är det ju en stor skillnad om man jämför lamestream medias fakta mot Prisonplanet, Infowars..
Lamestream media utelämnar ju gärna en hel del viktig information som finns om dom händelser dom rapporterar om..

Posted on: 2007/6/11 11:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Jag är en amerikanare som har bott i Sverige 4 år. Jag tycker det är roligt att ni känner till Alex Jones. Jag beundrar honom för sin ovanliga blandning av kundskap, modighet, energi, envishet, med mera. Det klart att han också bara en man, med sina brister. Några av hans brister är också några av hans styrkor -det är ju mänsligheten.

Visste är det viktig att komma ihåg att det duger inte att bara lyssna till en man och tror på allt han säger. Dessutom kan man hämna i en lägga där man gör ingenting mot den nyvärldvärldsordning därför man är fastnat till Alex Jones röst.

Bottom line: Alex Jones har mycket information som man skall aldrig vet något om man håller sig till vanliga median. Han är en mycket bra källa, man man skall inte bli beroende av honom eller någon annan.

MVH till alla ni vakna svenskar!J

Posted on: 2007/6/24 18:39

See User information

Posted on: 2007/6/25 12:16
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Hallonsylt wrote:
Jag är en amerikanare som har bott i Sverige 4 år. Jag tycker det är roligt att ni känner till Alex Jones. Jag beundrar honom för sin ovanliga blandning av kundskap, modighet, energi, envishet, med mera. Det klart att han också bara en man, med sina brister. Några av hans brister är också några av hans styrkor -det är ju mänsligheten.

Visste är det viktig att komma ihåg att det duger inte att bara lyssna till en man och tror på allt han säger. Dessutom kan man hämna i en lägga där man gör ingenting mot den nyvärldvärldsordning därför man är fastnat till Alex Jones röst.

Bottom line: Alex Jones har mycket information som man skall aldrig vet något om man håller sig till vanliga median. Han är en mycket bra källa, man man skall inte bli beroende av honom eller någon annan.

MVH till alla ni vakna svenskar!J

Välkommen till Vaken .
Var i Usa kommer du ifrån?
Alex Jones är en av mina favoriter jag tycker han har bra fakta och han är inte tråkig att lyssna på.

See User information

Posted on: 2007/6/25 20:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Jag har faktiskt funderat en hel del på varför Alex är så emotionell när han rapporterar!

Just nu lutar jag faktiskt åt att det är ren självbevarelse drift!

Alex Jones är ingen dumskalle och han vet vilka han har emot sig.

Anta att han skulle framstå som en genomseriös journalist, som säger sanningar hela tiden!

Sanningar som hotar eliten.

Då skulle han ses som ett svårt hot och riskera sitt liv!

Nu blandar han in sylvassa fakta och talar i affekt, så att eliten skall känna att den här personen, han kommer aldrig att uppnå någon större trovärdighet!

MEN, och nu skrattar jag nästan,

när bredbandsuppkopplingarna blev många, så fick fler och fler tillgång till hans arbete. Han hade hittat en effektivare distributions kanal än Radiovågorna.

Och Internet innebär att människor kan sålla i egen takt, de lyssnar inte bara någon gång på radio och drar slutsatser om att killen inte är klok!

Militärens uppfinning internet sänker dem själva, hahahahahahaha

Vilken underbar ironi!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper