Vakencorner
|
Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vilka gastuber?
Posted on: 2007/7/16 22:36
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Exakt Gaston, vilka jävla gastuber? Bildbevis?
Posted on: 2007/7/16 22:49
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Zink, varför applicerar du inte liknande bevisbörda för din egen teori med gastuber,
som andras om sprängladdning? Jag vill veta exakt var gastuberna var utplacerade i byggnaderna, och sen se bevis för att utrymmena dom placerats i faktiskt var eldhärjade. Sen får du gärna bevisa att tuberna faktiskt var fyllda med gas, för att utesluta att dom inte redan var förbrukade och stod tomma. Kan du inte det så är din gastubsteori inget annat än en vild spekulation.
Posted on: 2007/7/17 2:31
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Så då har vi utrett att de gastuber som fanns i WTC 1, 2 och 7 med hög sannolikhet exploderade."
Om du kallar det för en utredning så förstår jag att du sväljer den officiella "teorin" Som Bomba säger: "Zink, varför applicerar du inte liknande bevisbörda för din egen teori med gastuber, som andras om sprängladdning?" Vi vill ha exakta uppgifter istället för vilda spekulationer. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men nog är ni inkonsekventa.
Var finns bildbevisen på sprängämnena? Gastuber finns i en uppsjö vilket ni inte verka tro på ett dugg. Brandsläckare, kolsyretuber och om man höll på med något underhållarbete vilket jag läst att man gjorde kontinuerligt i WTC 1 och 2 då de var så stora byggnader så är det inte osannlikt att man måste svetsa på några ställen. Så fram nu med bildbevis på sprängämnen för om ni kräver det för bevis så har INTE WTC 1, 2 och 7 sprängts om dess bilder saknas. Ni kan inte kräva olika grader av bevis för er egna spekulationer och mina spekulationer. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det har mindre betydelse vad jag är.
Tuber fanns det säkert men jag vill som du, se bevis på att de exploderade. Har du inte det så fantiserar du bara. Jag är som du, INTE intresserad av vad som är sannolikt eller inte, BEVISA att de svetsade istället och att tuberna exploderade. Fram med det nu. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Inkonsekvent? nä du, men en övertygelse om att det är andra saker än enbart flygplan inblandat, och du ska inte försöka inbilla mig att kolsyretuber och brandsläckare kan fimpa stommen till husen på det sättet.....fan det är ju rent oförskämt mot de drabbade att påstå nå dyligt...........mörklägg mörklägg är det ditt mantra Zinken? Det är i alla fall den bild du ger mig........
Posted on: 2007/7/17 9:23
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nu undrar jag var du har för livserfarenhet. Att byggnader modifieras allt eftersom olika företag är i det normala. Så här står det om modifieringar i WTC i NIST rapporten: Apart from the repairs following the 1993 bombing of WTC 1, most of the structural modifications in WTC 1 and WTC 2 were performed to accommodate tenant requirements. Openings were cut in existing floors to construct new stairways linking two or more floors, and floor systems were reconstructed over previously cut openings. In a number of cases, floor trusses outside of the core area and steel beams in the core area had to be reinforced due to heavy loads imposed by tenant requirements. All such modifications were reviewed and approved by the structural engineer of record (SHCR). Som du ser fick man modifiera stålkonstruktionerna också och då måste man svetsa. Nu vill jag inte se att någon visar de inte har en susning om hur kontorsbyggnader anpassas efter förtagen som hyr in sig i dem genom att påstå at NIST ljuger om detta. Till mitt eget företag fick det göras omfattande ombyggnader när jag skulle flytta till nya lokaler i det företagshus som mitt företag finns i. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Är det inte att mörklägga att hela tiden undvika mina frågor om sprängningen. Jag vet idag INTE vilka sprängämnen som skulle ha använts, hur de placerades ut, vilka som gjorde det och hur dessa sprängämnen avfyrades. Att högenergi lasrar också är på tapen visar ju hur diffust de blir att använda videor för att lista ut vad som har hänt. Eller kan du förklara varför man via videorna kan komma fram till både sprängämnen och högenergi lasrar för jag har läst motiveringarna till båda dessa och de använder exakt samma material. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är normalt att man renoverar, men jag tror inte att de gjorde några förstärkningar i byggnaderna eller som du säger "modifiera stålkonstruktionen"Men det är bara vad jag tror och det saknar betydelse i bevisbördan som vi diskuterar. Jag förnekar inte att det fanns svetstuber i byggnaderna. Din uppgift är att BEVISA ATT DE EXPLODERADE. Sen ska du även BEVISA att de fanns på de eldhärjade områderna av byggnaderna. Kan du inte bevisa det så är "tubexplosionerna" bara vilda spekulationer. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det hördes explosioner under branden så något som inte var sprängämnen måste ha exploderat och det mest sannolika är olika sorters gastuber och också ras som inträffar vid bränder kan orsaka explosionsljud. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Som jag sa innan så är jag inte intresserad av sannolikheter. Jag vill ha BEVIS på att det var tuber som exploderade. Om du inte kan bevisa det så är alla möjliga teorier sannolika och då blir inte din mer trovärdig än att det var bomber. Du kräver bevis av andra, då borde du begripa vad BEVIS innebär. Bevis och sannolikhet är två skilda ting. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men ursäkta mig lite, Zinken.. Hur vet vi att det inte var sprängämnen som orsakade kollapsen? - Då ska du svara att det inte står nåt om sprängämnen i FEMA/NIST-utredningen! Men står det nåt i den utredningen om dina fantasituber med gaser?? Har du/ni då ändrat er på punkten om att det var flygplan +bränsle som orsakade kollapserna??????
Posted on: 2007/7/18 19:48
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Mhhh....ahhhh...åååhhhhhh........
Posted on: 2007/7/18 21:27
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra att du kommit fram till att bevis och sannolikheter är två olika saker. Gastuber exploderar vid bränder men om det är de som orsakar explosionsljuden går inte att bevisa då varken du eller jag eller någon annan i denna världen var inne i WTC och överlevde. Därför går det INTE att bevisa att gastuber exploderade bara att bedöma om det sannolikt eller inte. Hur skulle ett bevis se ut? En video från WTC som visar på en exploderande gastub? Man hittar en exploderad gastub i resterna? New Yorks arkitekter skrev kort efter 11 september på sin hemsida att de ville få undersökt flera olika material i rasmassorna men insåg att den skulle vara nästan omöjligt då de innehöll 100000 ton av material. Därför finns det inte heller några bevis för sprängämnen som flera 911 truth sidor påstår utan det finns bara sannolikheter och sannolikheten för att de var sprängämnen som fick WTC 1, 2 och 7 att rasa anser jag var mycket låg då de bygger på videoanalyser som med snävt tilltagna rastider och övertolkningar av olika dokument som t.ex. det med ett nytt ”Pearl Harbor”. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag måst undra varför du är på detta forum. Jag har kollat på dina inlägga och du har ett rekord i att inte själv kunna skriva något än bara mycket korta kommentare annars är det länkar och/eller klipp och klista som dominerar i dina inlägg. Man borde kunna argumetera själv om man nu vill vara på forum. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink är kutig, han har lyckats kapa flera trådar och fått flera personer att ge sig in i diskussioner om allahanda irellevanta detaljer.
Zink - Vaken : 1 - 0 Nu tycker jag att vaken borde ta en ny taktik. Ignorera det som inte är av intresse. Låt inte ditt ego styra diskussionen.
Posted on: 2007/7/19 10:54
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jösses, trodde aldrig du skulle bry dej om mitt copy/paste inlägg!=) Jag måst[e] undra (Brukar skrivas...jag undrar...du måste ingenting!) varför du är på detta forum. (Är det en retorisk fråga?) Jag har kollat på dina inlägg[a] och du har ett rekord (Bevisa att jag har ett rekord, annars är det bara vilda spekulationer från din sida) i att inte själv kunna skriva något [annat] än bara mycket korta kommentare[r] (Du skulle tjäna på att göra som jag. "Less is more") annars är det länkar och/eller klipp och klist[r]a som dominerar [i] dina inlägg. Man borde kunna argumetera själv om man nu vill vara på forum. ---------------------- Jag kan kontra med att man bör kunna stava korrekt för att få vara på detta forumet utan bli ifrågasatt. Enbart i syfte att förringa dej som forummedlem och debattör, och för att få dej att vilja lämna detta forumet självmant. Detta skulle vara detsamma som att använda mej av en härskarteknik. Detta skulle jag isåfall antagligen göra för att skydda mej från att tappa kontrollen över den situation jag befinner mej i. Men något liknande vill jag inte påstå eller göra, för det blir så barnsligt. Då missar man hela poängen med forumet här på Vaken. Mångfald istället för enfald! Om det krävs vissa saker för att få vara med o leka då är inte jag intresserad. Alla bör vara välkomna utifrån sina personliga förutsättningar o med sina speciella egenskaper. Det som är viktigt är att vi tränar oss på att vara korrekta i vårt agerande mot varandra som personer men skoningslösa i vårt uppsåt att eliminera alla sorter av förtryck. Då slipper vi känna hopplöshet, ilska och personliga tillkortakommanden när vi lämnar Vaken. Jag gör min grej här och vet att andra gör detsamma. Skulle det jag skriver skada andra så kickar micro ut mej med all rätt. Men jag får också tillbaks för gammal ost eftersom jag inte uppträtt helt klanderfritt mot dej tidigare zink. Ber om ursäkt för det o lovar bättring. På väg mot ett fredligare sinne och ett mer öppet hjärta. ------- Ett alternativt, kortare svar som skulle vara lättare att skriva o mer i min copy/paste stil följer här. "Mitt inlägg var inte ämnat åt dej zink, jag beundrade bara Jumalautas avatar...såååå snygg=)" --------- Nej, skämt åsido, fast avataren är läcker. Jag njuter av hur Jumalauta imiterar dina frågeställningar. Njuter av att han riktar energin tillbaka till dess källa. Vänder den mot sin upphovsman som ett Frankensteins monster. Låter dej dingla i änden av ditt eget rep. Avklädd, avslöjad o blottlagd. - Det bar iväg lite där. Blev tagen av mitt eget snack. -Jag har iallafall lärt mej något när han speglar din rigida argumentationsteknik! Irra inte med en förvirrare om du vill komma till klarhet! Drick mer Coca cola, "you can´t feel the beating"! väl mött zink! Ha det. ( Jag kommer referera till detta inlägget om fler har mage o påstå att jag är en lat debattör.) Är jag dessutom den ende förutom micro o Lorax som har ossjälva som avatarer? Zinks inlägg måste ha träffat mitt i prick eftersom jag inte kan släppa denna tråden....vill försvara mej mer, mitt ego kräver det. Är inte helt avprogrammerad ännu. Jag har fanimej lagt ut bilder på två egna hemmisar igår natt på en uppkoppling från helvetet så så jävla lat är jag faktiskt nästan inte!!! http://se.msnusers.com/OrGone Läs o häpna över mina utlovade, autentiska bilder från vår gård på vår "chembuster". Där står vår kära "chembuster"....som förövrigt också flankerar mej på bilden av mejsjälv som avatar eller hurfan man nu skall uttrycka sej, iallafall så är det fejkat att den skulle glöda så starkt, det gör den ju inte egentligen utan det gjorde jag på skoj i photoshop så nu ser det ut som jag står å håller i en jävla golvlampa istället! Å så är det en smaskig bildföljetång där man riktigt ser hur chemtrailsen äter sej in över vår gård o in i mitt sinne o förgiftar långsamt o sakta. Å sen ser man också "sylpher" på korten...de äter upp chemskiten i luften om ni inte redan visste det. å så kan jag glädjande nog rapportera att hitills har "chembustern" funkat bra! Den liksom avskräcker de onda NWO molnen som nu kryper runt gården istället för att ligga mitt över....men det kommer mer om det på ett annat ställe eftersom detta är offtopic o börjar bli lite väl långdraget o segt. Godnatt! http://www.davidrovics.com/
Posted on: 2007/7/20 1:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra, då kan du heller inte bevisa temperaturerna av bränderna, försvagat stål, hur kärnan i tornen skadades av krashen eller om det var syrefattig/rik brand i byggnaderna, hur mycket det brann i samtliga byggnader mm? Då kan vi skrota dina teorier om tuber, plötslig syresättning av eld, temperaturer som kan försvaga stål och hur skadad kärna var och hur mycket det brann mm? Hur skulle du bevisa det? Video från WTC som mätte temperaturer, som filmade försvagningar av stålet, som mätte syret och som filmade skadorna på kärnan mm? Voi voi… Eftersom det var ”nästan” omöjligt att undersöka rasmassorna som bestod av ”100,000” ton material så anser jag att den officiella rapporten bara är en vild spekulation fylld med snäva vinklingar. Eftersom det "nästan" var omöjligt att undersöka rasmassorna så indikerar undanröjningen av massorna en cover up anser jag. Men det är ju bara en spekulation från min sida. Inget att hänga upp sig på och kräva bevis på med andra ord. Så, nu när vi har utrett skillnaderna mellan bevis och sannolikheter så visar det sig att du står på exakt samma grund som de flesta här = sannolikheter av det man ser genom rapportering, vittnen och dokumentärer. ( se tråden: Detta är en apelsin) Vi tycks se helt olika saker du och jag, jag ser resen som onaturliga medan du ser det som normalt. Eftersom 95% av dem som jag träffar och talar med, håller med om att det ser onaturligt ut så kan man lättare utesluta dina vida spekulationer om sannolikhet och trovärdighet. Den officiella teorin anser jag vara ytterst respektlös, oansvarlig och som Bl.a innehåller dålig bevisning med en ”mycket låg” nivå och vilda spekulationer. Bland annat för att de inte kan bevisa den exakta ras tiden och temperaturerna, samt dåligt utförda och snäva övertolkningar av datasimulationer, som exempelvis pannkaksteorin, Jag anser att du har en ”mycket låg” sannolikhetsnivå och verklighetsuppfattning, därför ska jag inte ge dig denna uppmärksamhet som du strävar efter längre. Varför ödsla energi på människor som ser dåligt? Sannolikheten att en synskadad skulle avge rätt händelseförlopp av exempelvis en trafikolycka, finns inte.. Inte för att jag kan bevisa din dåliga syn, men du får helt enkelt ta det som en ”vild” spekulation som du slipper motbevisa eftersom du saknar en smula trovärdighet. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men anser du inte att sprängteorin som hela tiden aldrig kan säga vad de var som sprängde WTC 1, 2 och 7 annat än bara ungefär också är slarvigt gjord för efter 6 år borde den väl var genomtänkt men det är den ju inte. De som anser annorlunda än det jag påstår kan då ange exakt vilka sprängämnen som användes till WTC 1, 2 och 7. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Men Zink, Du gör ju inget annat än:
Påstår… Vi talar ju om vad DU kan bevisa eftersom du kräver bevis av andra. Än så länge har det ju inte gått så bra. Vilda spekulationer om tuber, temperaturer, skador i kärnkonstruktionen mm, mm, mm... Hur går det, får vi några bevis av tuberna som exploderade och exakt vilka och var de var placerade i byggnaderna? Vi har ju redan som bekant kommit fram till att Du inte kan bevisa någonting utan gissar hej villt och skapar påståenden där efter. Då är vi överrens om att vi kan skrota dina teorier och påståenden. Bra Om ett mord har skett men mordvapnet inte kan hittas, har inte mordet ägt rum då? Det kanske blir ett naturligt mord då? ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag ville med gasoltuberna visa på något som var minst lika sannolikt och obevisbart som sprängämnen men nu har du med eftertyckt visat att du anser att det inte höll. Därmed har jag visat hur jag upplever er sprängteorier det är precis lika obevisbara. Sprängteorin är inte analog med att hitta en mördad utan att hitta en blodfläck med okänt DNA och då försöka avgöra om det har skett ett mord eller om en person bara har gjort sig illa. OM det var tydligt att WTC1, 2 och 7 hade sprängteorierna inte varit så många. Antalet sprängteorier talar emot att WTC1, 2 och 7 har sprängts. Hade utvecklingen gått mot en sprängteori hade den varit mer trovärdig men utvecklingen går åt andra hållet vilket visar att underlaget är allt för tolkningsbart för att kunna ge en trovärdig sprängteori. Hur förklarar du att man även kan komma fram till högenergilaser som Judy Wood har gjort genom att använda exakt samma materials som används till sprängteorin? NIST och FEMA har hart tillgång till mer material än de som gjort sprängteorin och högenergilaserteorin och är därför mer trovärdiga i sin analys. Den enda orsaken till att du och andra på detta forum sågar NIST analys är att den inte kom fram till att sprängämnen har använt. Enliga alla dokumentärer jag sett om sprängämnen så är de lätt att detektera då de lämnar mycket specifika mönster i materialet som de spränger sönder. Så att man inte hittat några som helst bevis för sprängämnen säger att de aldrig fanns i WTC1 och 2. Även om NIST ska kolla om sprängämnen i WTC 7 så har ännu ingen dykt upp som visar på några sprängämnen i WTC 7. Allt enligt NIST hemsida. Det vore ju trevligt om de som påstår att WTC1, 2 och 7 har sprängts har så bra på fötterna att de kunde få igång en undersökning men efter att ha kollat flera försök till det så är underlaget så bristfälligt att de stoppas direkt. Inte för att personer som underlaget skickats till går i maktens ledband utan för att de som underlagets skickats till anser att underlaget inte är hållbart eller trovärdigt. Detta har orsakat den desperation man ser i en del videor där de som tror på sprängteorin basunerar ut den i olika sammanhang. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag tror inte att Du ”ville visa” någonting med gastubsteorierna, jag tror att du ville ”bevisa” att gastubsteorin höll bättre än bombteorin men misslyckades helt enkelt. Men det är bara vad jag tror är det mest sannolika i ditt beteendemönster, men jag kan inte bevisa att det var så, därför går vi vidare istället med nästa påstående. Quote:
Nu ska vi inte blanda ihop äpplen och päron. Mordet och vapnet hade inget med blodfläckar och okänt DNA att göra. Det var mycket enkelt det som jag skrev, jag tror du kan bättre. Quote:
Din text kan vara lite obegriplig ibland. Vad menar du med: ” OM det var tydligt att WTC1, 2 och 7 hade sprängteorierna inte varit så många.” Men jag ”tror” att jag vet vad du menar. Att utvecklingen inte går mot sprängteorierna eftersom antalet sprängteorier är färre än den officiella som massmedia kavlar ut till majoriteten, som inte innehåller explosionsteorier? Du har äran att sammanfatta och bevisa utvecklingen här och nu samt antalet teorier och personer som är skeptiska till den officiella ”teorin” Och antalet personer som inte är skeptiska? Annars så är det ju bara spekulationer igen Zink? Frågar du mig så ”tror” jag att konspirationsteorierna blir mer och mer en trend i dessa dagar, med miljontals besökare på div hemsidor på www. Jag har dessvärre ingen förklaring av Judys teorier mer än att de är en gnutta intressant. Men det sänker ju trovärdigheten när man börjar uttala sig om ”hemliga vapen” eftersom de är just vad det är isf, HEMLIGA, och det går inte att bevisa eftersom de är HEMLIGA. Förmodligen lika hemligt som det kunde ha varit om de placerade ut explosiva ämnen i tornen. Men det kanske är det som är meningen med Judy, att sänka trovärdigheten. Det går inte att bevisa vad det var för ämnen, hur och var de placerades om så var fallet. Vi vet bara vad vi ser utspela sig framför ögonen på oss och inte är det gastuber, pannkakor, temperaturer, skador i kärnkonstruktionen. Utan pulver som kommer från armerad betong och stålkonstruktioner vilket karakteriserar en kontrollerad demolering. Vi ser även squibs. Quote:
NIST och FEMA Är mindre trovärdiga eftersom de spekulerar i Bl.a pannkakor och temperaturer som de inte kan bevisa eftersom ca 80% av byggnaderna gick upp i mikroskopiskt damm och temperaturerna mättes aldrig. Där fanns inga golvplan kvar som kunde påvisa en pannkakskollaps. Jag sågar NIST analys eftersom den spekulerar mer än bevisar. Eller som Du har påvisat i tråden, sannolikhetsteorier framför hårda bevis. Quote:
Jag ”tror” att NIST inte kan komma fram till korrekta analyser eftersom de fick begränsad budget. Jag tror även att de inte skulle våga redovisa några sprängämnen i sina rapporter pga rädsla. Ifall det är så att man kom fram till att det sprängdes genom analysen, så är risken kanske stor att man blir rädd för sin egen myndighet som är kapabel att mörda sina egna medborgare. Skulle du ha redovisat ett massmord som har begåtts av din myndighet på hemmaplan, som du dessutom får bidrag ifrån för att analysera? Korruption är inget nytt utan ett helt vanligt fenomen som förekommer överallt där makt och pengar finns. Det är kanske därför som de flesta kräver en oberoende undersökning av den dagen, en enorm undersökning som är öppen för allmänheten medan den pågår. Quote:
Det vore ju trevligt om temperaturerna och pankaks”teorin” bevisades så att den blir så pass trovärdig och hållbar att det skulle hålla tätt mot andra teorier som florerar på www. Men det är ju omöjligt att bevisa det som står i NIST och det har även du kommit fram till. Vilket då borde göra att även du förstår dess milda trovärdighetsgrad. Quote:
Desperation? Är det en tolkning som bygger på din spekulation? Blev du glad nu när du fick lite uppmärksamhet? Eller blev du ledsen för att dina teorier inte håller? Välkommen tillbaka förresten, har du haft en trevlig semester? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login