Vakencorner
|
Aftonbladet's VAM influenser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Såg idag (07-08-21) att aftonbladet hade en artikel om hur folk med blåa stora ögon, kvinnor med stora bröst och smala läppar inte bara såg mer intelligenta ut än andra, utan var dessutom "enligt studier" bevisade att vara mer intelligenta än andra. Andra tecken på "bevisad intelligens" som togs upp var att långa människor , och höga pannor visade på intelligens... allt enlig dessa "spök-studier" (inga källor hänvisades)
är det månne helt enkelt så att aftonbladet anammar den "ariska rasen"? jag säger då det; hitler hade varit stolt. personligen är jag så förbannad på allt detta skitsnack, jag har fått nog. kolla även denna artikeln, som verkar vara relaterad till ämnet (publicerades i samma tidning iallafall ;) http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article594741.ab vad tror ni?
Posted on: 2007/8/21 16:04
|
|||
|
||||
|
Re: Aftonbladet's VAM influenser
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Aftonbladet finns inte till för att informera dig. Tvärt om.
Håller med om att det skulle vara skönt att slippa referenser dit. Ibland dyker det upp totalt hjärndöda artiklar vilket man iofs kan förstå. Men att sen människor väljer att debattera kring hjärndöda artiklar är en helt annan femma. Snacka om att låta andra människor styra dig. Aftonbladet = PsyOp. Precis samma sätt av propaganda spridning som man använde sig av i Rom. Vilket är tur för oss eftersom det i längden inte kommer att fungera på 2000-talet heller. Tidningen skulle förmodligen fortsätta tryckas och spridas även om ingen köpte den. Så mycket vill makten att du ska läsa deras skräp om ingenting. Det handlar om att inse hur sjuk deras infallsvinkel är och sen ta personligt avstånd. Obehagligt att vissa fortfarande vill ha billig journalistik/skvaller. De vet helt enkelt inte bättre förrän någon visar dem rakt i ansiktet.
Posted on: 2007/8/22 9:55
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bara för att en artikel är obehaglig, inkorekt eller rent skit så ska man verkligen inte ignorera den.
Jag tycker det är bra (och viktigt) att folk på vaken länkar dom, pratar om dom osv. För att vara jusst "vaken" måsste man hålla koll på vad som sägs, skrivs och görs.
Posted on: 2007/8/22 10:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Personligen så tar jag, nästan, varje tillfälle i akt att påtala lögner och faktafel som sprids via dessa kanaler. Att jag sen inte får svar påvisar mer att jag har rätt än tvärtom.... Någon dementi har jag heller inte sett röken av. Kanske är en skadad sida av mig, men det är smått njutbart att se rakt igenom deras ofta dåligt kontrollerade artiklar och se framför sig hur dom blir röda i ansiktet. Antingen av skam (knappast troligt) eller ilska (högst troligt)..:)
Posted on: 2007/8/22 11:15
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Emil.
Vad som är att vara vaken är högst subjektivt. Håller med om att det är bra att "hålla koll", som du beskriver. Men faktum är: Fyller du ditt huvud med deras skräp så finns mindre tid och plats för annat. Det är din tid, gör vad du vill med den. Här är hur som helst vad du borde göra: http://www.redicecreations.com/
Posted on: 2007/8/22 11:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Givetvis är det inte bra att slösa all sin tid på att läsa om vad det nu är dom har hittat på hela tiden, men för att förstå hur påhittat, korkat och sjukt det faktiskt är, är det viktigt att läsa och förstå hur dom försöker fylla sina tidningar och våra hjärnor med skräp
Posted on: 2007/8/22 11:24
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2007/8/22 11:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Aftonbladet brukar gå ut med hatartiklar mot svenskar mm
Men faktum är att de olika raserna har olika intellingenskvot |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vilket dina inlägg återspeglar på ett bra sätt. ![]()
Posted on: 2007/8/22 18:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om du nu har koll på intelligenskvoterna så MÅSTE du ha koll på vilka som är intelligenta och vice versa? Du får gärna rangordna dem här och nu. Har din joggingpolare lägre intelligens och isf, säger du det till honom? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Genrelt sätt så har araber lägre IQ en Nordbor ja och generelt sätt har nordbor lägre IQ en asiater
men alla fyller nog sin funktion i "skapelsen" jag tror ju det är viktigt med mångfallden i världen här är en lista http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
men sen är ju IQ bara en del av den stora å att säga "intelligensen" ...det är så mkt mer som speglar hur smart en människa är än de IQ tester som görs.
Posted on: 2007/8/22 21:10
|
|||
|
" Det verkar som det i varje tid och i alla sorters folk, finns några som vill skapa pyramider, där de själva sitter överst, och har makten i sin hand, medan dem som lever nedanför dem lider "
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login