vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Närkontakt med mångkultur leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??

See User information
En ”Intoleransstudie” ifrån Forum för levande historia, har slagit fast att svenskar som kommer i kontakt med mångkulturella områden i högre grad är skeptiska till islam än det övriga folket. Detta rimmar illa med etablissemangets gängse teori om att det är "fördomar och okunskap" som leder till intolerans mot islam, då de som lever i mångkulturella områden rimligtvis har bättre kunskaper om vad mångkultur innebär i praktiken.

Det framgår att tjejer och killar reagerar lika negativt på sina möten med främmande kulturer. "Till skillnad från de flesta andra studier som gjorts på området slår vi fast att orsakerna till tjejernas intolerans inte skiljer sig från killarnas", säger Jonas Otterbeck, lektor och forskare på fakulteten för Internationell Migration och Etniska Relationer på Malmö högskola. Anledningen till att pojkar reagerar mer negativt är enligt studien att de är mer utåtagerande medan flickor är inåtagerande och blir självdestruktiva. Detta stämmer väl överens med de larmrapporter som slår fast att unga svenska flickor som bor i förorten mår psykiskt dåligt.

Enligt studien påverkar dock många olika faktorer ungdomars attityder till muslimer. Det handlar bland annat om "social frustration och utbildningsnivå" - bland de icke-muslimska ungdomarna då naturligtvis. Det visar sig att elever som läser teoretiska program blir allt mer ”toleranta” ju längre utbildningen fortgår, medan det omvända gäller för icke-muslimska ungdomars attityder vid det inviduella programmet, där många muslimer och andra invandrare går.

"Detta är inte så konstigt. Den elev som får sitta i en homogen klass och sakta indoktrineras av systemet, får sin bild av invandrare genom skolböcker, lärare och obligatoriska propagandaprojekt och filmer, medan den som tvingas gå på ett individuellt program, där stökiga invandrare är klart överrepresenterade, får se mångkulturen på nära håll. Det är då inte förvånande att de två grupperna drar olika slutsatser om muslimer.", säger Vavra Suk, partisekreterare i ND.

Posted on: 2007/8/23 19:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Närkontakt med mångkultur leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??

See User information
Oj va spännande med en till studierapport.

Speciellt när man utgår från att finna problem.

Undrar vad man kommer hitta?

Vad finns det för verkliga slutsatser att dra av resultatet?

Det finns ju undantag i allt.

Så varför ta till sig av denna hypnotiserande rapport?

Vad tycker du jag borde lära mig av ditt inlägg, benny?

Posted on: 2007/8/23 19:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Närkontakt med mångkultur leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??

See User information
Jasså! Så Forum för levande Historia, som brukar "jaga" nationalister och "Förintelseförnekare" i tid och otid är tydligen inte längre sanningenliga?

Jag har då ALDRIG sett dig, Provoceramera kritisera FFLH:s tidigare rapporter och framställningar där man utmålat nationalister och revisionister som "odemokratiska", "rasister" och med andra andra negativa benämningar, typ, att dessa är en, "en fara för demokratin" etc.

Så fort en vetenskaplig rapport går emot din Politiskt korrekta och verklighetsfrånvända programmerade verklighetsuppfattning slår du bakut med osammanhängande och inkonsekvent kritik.

Detta är ett tydligt tecken på att ditt hotade och sargade ego gör allt i världen för att slippa släppa taget om sin på lögner och i BÄSTA FALL halvsanningar falska föreställning om sakernas tillstånd.

Posted on: 2007/8/23 19:35

See User information
Ok benny, nog pratat om mig nu.

Vad tycker du man ska förstå av rapporten?

Posted on: 2007/8/23 19:48

See User information
Quote:

provoceramera skrev:
Ok benny, nog pratat om mig nu.

Vad tycker du man ska förstå av rapporten?

-- Att de som likt Maggot bor och lever bland folk i från hela världen får en mer negativ bild av den s.k. "mångkulturen" ( Som i verkligheten blir mer och mer en icke-kultur ju mer de traditionella kulturmönstrena suddas ut i "integrationen" och "assimileringens" namn. ) än de som lever, studerar och bor i medel och överklassområden samt studerar på "högre" utbildningsinstitutioner där "kunskapsinhämtningen" bygger mer på teoretiska kunskaper än de som går på mer praktiskt inriktade linjer där alltsom oftast "arbetarklass" och invandrarungdomar studerar tillsammans och som dessutom ofta bor i s.k. invandrartäta områden.

Ju mer närkontakt med "mångkulturen" desto negativare syn på den.

Som ju resultatet i från det sista kommun och riksdagsvalet tydligt visade.

Flest röster fick invandringkritiska partier som, SD och ND på de ställen där massinvandringen är störst, som i Angered, Södertälje och Skåne.

Så, som sagt:

-Är det någon som INTE är överaskad att den ovanstående studiens slutsatser, förutom du, Provoceramera och andra personer med politiskt korrekt verlighetssuppfattning?

Posted on: 2007/8/23 20:08

Edited by bennybear on 2007/8/23 20:35:06

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Flest röster fick invandringkritiska partier som, SD och ND på deställen där massinvandringen är störst, som i Angered, Södertälje och Skåne.

Så, som sagt:

Och det roliga är att alltid får höra att det handlar om fördomar och om att man måste "mötas" och lära känna invandrare....
men de ställena där SD och ND är som minst starka är i norrland och i "svenska föroter"
(och det är även dom som tycker bäst om mångkulturen)

Kan tillägas att i Angered/rannebergen är ca 50% ivandrare och där fick SD 10% och valdeltagandet var på ca 50% detta tyder ju på att många invandrare oxå röstade mot mångkultur och massinvandring.

I Södertälje skulle aldrig ND komma in i kommunen om det inte vore för kommunens alla syrianer.....

Anonym
måste bara lufta lite tankar..

hur pass indokrinerad i lögner är man när man baserar sina snedvridna tankebanor ut ifrån politiska valresultat.?

Anonym
Defekto !
Nu gör du dig du va ?

Varför tror du det är så då att dessa partier är störst i där mångkulturen är ?

Tror du det är en slump att rika människor röstar på borgarna i störe utsträckning en arbetarklassen oxå ?

Anonym
sedan när speglade politiska resultat verligheten maggot..?`

dags att släppa sargen din föredetta frimurare..

Anonym
Benny: Är det denna du menar?

http://intolerans.levandehistoria.se/default.php?id=2

Koncentrera er på argument, inget annat.

Anonym
Quote:

Banned4life skrev:
sedan när speglade politiska resultat verligheten maggot..?`

dags att släppa sargen din föredetta frimurare..

Sedan när gjorde de det inte ?

Anonym
Void!

Hittar du några motsättningar i den eller ?

VAR ÄR DET NATIONELLA MÅTSTÅNDET VOID ?

Är det i norrland ? i skår,lidingö eller vart är det ?

Det nationella motståndet lever i den verklighet de pratar om inte i några skogar i varken bagaremosen,canada eller örebro.

Varför är vi som bor i Biskopsgården,Angered,Bergsjön,Tensta,Södertälje,Malmö,Landskrona så inligt trötta på denna mångkultur !

Kolla valresultaten var SD och ND är störst och var de är minst

Eftersom alla hela tiden ska ge mig annalyser och vara psykiatiker så tänkte jag ge dig lite medicin och en diagnos nu.

" Void du på bara nåt år kommit o kontakt med konspirationen och har blivit extremt påläst på många områden men om du bara lyssnar på Alan Watt och Tsarion hela tiden så kommer de till slut att tänka åt dig precis som media tänker åt andra idag kommer du vara någon slags mini MR Alan.
Alan har inte rätt i allt han bor i en skog i kanada han vet inte något om förorter det kan man inte läsa sig till eller se på TV det måste upplevas"
Du börjar bli som Zink för fan....

Anonym
Maggot:

Det verkar ha brunnit i skallen på dig grabben. Eftersom du lyckas blanda ihop mig och alan watt. Det är två skilda personer och jag ser inte han som en ultimat sanning övht, han är bara ytterligare en av personer som uttalar sig, man får väga in olika analyser. Även om det skulle passa din världsbild att han är min guru. Du bevisar även att du aldrig läser vad alan har sagt i text eller blurbar genom att göra den barnsliga kommentaren om att "han lever i en stuga i skogen". Var det du eller benny som kom på det för att motivet varför Alan har "fel", när han började förklara om rasmotsättningar i vissa blurbar? Var det jobbigt att börja vika undan från hans material som ni tidigare hållt fram?

Om du lyssnade på alan watt och skapade dig en uppfattning innan du öppnade käften så kanske du inte hade skämt ut dig med den barnsliga analysen "han vet inte, för han bor i en stuga". Du är inte medveten om vilka personer alan pratar med, du vet inte vart han hämtar information, du vet inte om hur länge han reste runt i världen, du vet inte vilka länder han turnerat i, du vet inte vart han bott tidigare förutom storbritannien, du ville inte ens läsa nyheten på framsidan om vad alan hade sagt om mexicanarna. Du vet inte hur brett och internationellt hans kontaktnät är. Ett kontaktnät som sträker sig till riktiga personer i världen, riktiga källor alltså. Du vet inte, för du har faktiskt aldrig lyssnat eller satt dig in i materialet.

Kom med argument mot det alan uttalat sig om, istället för att bli barnslig och säga "alan vet inte för han bor i en stuga i skogen". Du blir pinsammare hela tiden. Ska jag bli lika barnslig och säga. Maggot vet ingenting om världen för han har aldrig rest utanför sverige, han har bara bott i dalsland och angered. Han vet väldigt lite om världen pga att han vart i så få platser och upplevt verkligheten? Nej, det skulle inte funka att säga så. Ser du min poäng, med att du inte ska göra "larviga" analyser som denna om att "bo i stuga". Skärpning. Uppenbarligen har att bo i "staden" gjort dig lite skum, för du är arg, agrssiv, bitter, hatisk, och luras in i divide-and-conquer senarion med felaktiga analyser om hur saker ska lösas.

Du kanske borde flytta till en stuga för att få lite vett i skallen igen?

Anonym
Du ser ju hur du reaggerar som att alan watt vore nån gud
"alan watt säger han säger blablabla"

Och det spelar ingen roll vilka han snackar med i förorter för det måste upplevas han har även berättat att folk berättar för han att det är mycket sex i dokusopor mm men han berättar även att han inte tittar på det.

IBLAND MÅSTE MAN FAKTISKT BILDA SIG EN EGEN UPPFATTNING

Nej jag läser inte alan watts sida men lyssnar på hans intervjuer

Berätta för mig vart alan bor då bor han i en mångkulturell förort ?
Känner han någon där har han släkt där ?

"It’s always the little people at the bottom, like the squirrel in my tree, if I go near that tree where he lives, he makes a chattering sound"

Det spelar ingon roll för en våldtagen kvinna HUR agendan ser ut för det gör fortfarande lika ont och hon kommer ha lika stor men i livet.

Och nej jag kan inte direkt utala mig om hur situationen ser ut i israel eller i somalia....
För jag har inte bott där jag har hört människor berätta om det jag har träffat folk från jordens alla länder men jag kan inte säga jag upplevt "chilinsk kultur" bara för jag varit på chilinska fester det är en heligt.

Om jag skulle ta med 3 förortsbor och berätta om angered för folket i Lidingö.
så har de inte provat på livet i förorten

Jag tycker alan watt ska åka till rosengård och bli rånad och sen kan han säga
" Jag blev rånad av agendan"

Anonym
Så du håller med om att ditt snack. "alan vet inte för han bor stuga" var en extremt barnslig yttring från din sida?

Om man upplever förorten på egen hand som du tycker är viktigt så blir man tydligen hatisk, agressiv, intolerant, besviken, bitter och vill rösta på SD som en lösning på problemen. Iaf om vi ska ta dig som exempel. Du är ju inget direkt aktivistföredömme på den fronten när det gäller att ta upp angendan med förorterna på ett sätt så du når ut till folk. De ända personer du når ut till med ditt snack och taktik är andra som redan är övertygade. Du har aldrig gått över en gräns och lyckats förklara för en som redan inte är "förbannad på invandrarna" vad som borde göras. Antagligen för att dina alternativ till lösning är för omöjliga och du sätter DOM som syndare och SVENSKARNA som offer. Diveded and counquerd.

Har vi någon annan här på vaken.se som bor i en liknande förort som angered? Kanske någon med invandrarbakgrund?

Anonym
Quote:
provoceramera:
Oj va spännande med en till studierapport. Speciellt när man utgår från att finna problem. Undrar vad man kommer hitta?

Vad finns det för verkliga slutsatser att dra av resultatet?

Så varför ta till sig av denna hypnotiserande rapport?

Vad tycker du jag borde lära mig av ditt inlägg, benny?

Jag vill gärna svara på dina frågor och låtsas att jag heter Benny!

Den verkliga slutsatsen är att denna rapport kommer 20 år för sent. Under dessa år så har vi människor via politiska korrektheter långsamt marinerats av den politiskt korrekta idiotin och resulterat i en grå äggula. Alla med lite vett i skallen vet väl att en äggula inte skall vara grå utan klargul och omgiven av en näringslösning som för det mesta är genomskinlig. Det enda som är genomskinligt i detta fallet är möjligen politikernas lögner och medlöparnas svagsinthet för sina egna dåliga samveten som de felaktigt kopplar ihop med att alla skall älska alla även om vissa kräver respekt och att du knäböjer för dem först. Det som händer när man blandar en massa kulturer till en enda gröt är ju att denna ofrivilliga kollektivisering istället för att ha kvar sina underbara egenarter, färger och uttryck blir till en jäkligt trist grå äggula. Men vad vet jag? Du äter förmodligen inte så mycket ägg och i mörkret blir alla katter svarta.

Du frågar varför du skulle ta till dig av denna rapport. Att du överhuvudtaget ställer frågan visar att du har noll koll på den delen av verkligheten.

Du frågar också vad du skall lära dig av denna rapport. Svaret skulle kunna vara att du direkt kan lägga ner alla avsikter att lära dig något om sånt du inte vill förstå. Det skulle bara vara slöseri av tid och energi.

Mitt råd till dig är istället att du i rent lärosyfte skall byta miljö och bosätta dig i Rosengård! Den resan skulle lära dig mer än jordens alla rapporter sammantagna, och framförallt skulle världen bli en medlöpare för ondskans vansinne mindre.

Not so very much Benny! But a fat turkey on the loose right!

See User information
Ja du kalkonmannen. Man kan helt klart se detta olika.

Antingen sitter vi här och pratar om alla så kallade "problem" med mångkultur.

Eller så inser vi att det är just dem som fokuserar på problemen med mångkultur som i praktiken utgör ett av de största farorna med vad allt detta innebär. De människorna som inte är beredda att acceptera andra människors kultur. Man borde lära sig att se igenom kulturen och snarare se människor för vad de är. Ha förståelse för bakgrund och förståelse för att Sverige kan vara en riktigt pissig plats att komma till, oavsett var man varit tidigare. Till och med om man är född här. Således blir det inte annat än tragiska konstateranden varje gång man skriker om alla probleminom ett visst område. Jag menar: Vad är orsaken och vad bör man göra bättre?

Mångkultur i sig kan aldrig vara dåligt.

Däremot är det trist med dem som säger annat.

Knasiga människor gör knasiga saker oavsett vilken kultur de är ifrån.

Och att påstå att vissa kan, och vissa inte, är bara idiotiskt.

Det är NEGATIVITET som är problemet, min vän.

Vissa kanske inte är tillräckligt mogna?

En del tror till och med att gnäll på internet kommer förbättra saken.

De skulle testa att förändra sin attityd istället.

Vill man vara del av lösningen eller problemet?

Posted on: 2007/8/24 15:49

Anonym
Void skrev

"Så du håller med om att ditt snack. "alan vet inte för han bor stuga" var en extremt barnslig yttring från din sida?

Om man upplever förorten på egen hand som du tycker är viktigt så blir man tydligen hatisk, agressiv, intolerant, besviken, bitter och vill rösta på SD som en lösning på problemen. Iaf om vi ska ta dig som exempel. Du är ju inget direkt aktivistföredömme på den fronten när det gäller att ta upp angendan med förorterna på ett sätt så du når ut till folk. De ända personer du når ut till med ditt snack och taktik är andra som redan är övertygade. Du har aldrig gått över en gräns och lyckats förklara för en som redan inte är "förbannad på invandrarna" vad som borde göras. Antagligen för att dina alternativ till lösning är för omöjliga och du sätter DOM som syndare och SVENSKARNA som offer. Diveded and counquerd.

Har vi någon annan här på vaken.se som bor i en liknande förort som angered? Kanske någon med invandrarbakgrund?"

Nej det är inte en barnslig attityd och jag skulle inte tro han har någon större koll på sveriges mångkulturella områden.
Det är väldigt märkligt att alla som röstar på ND eller SD alltid är arga och intoleranta vem har gjort den undersökningen åt dig
(expo med hjälp av provoceramera ?)
Och varför får man inte vara arg vad är problemet med det ?
Alex Jones säger det "Be angry"
Sedan så är det väldigt märkligt att man inte bara får sprida inforation om mångkulturen på vaken på samma sätt som om övervakningskameror och 9/11
Om någon säger att "övervakningskameror sätts upp i en skola pga av skadegörelse" är det ingen som säger "vad är dit alternativ" där räcker det men okej detta är vad jag vill göra idag

1 Nedstoppa all utomnordisk invandring tills mångkulturen är avskaffad i sverige
2 Ickeassimelarbara flyktingar ska få ha sina egna områden tills dess de kan återvända då de ska få hjäp att göra detta med "flyttbidrag"
3 Stoppa all form av intergrationsprojekt invandrare ska antingen assimeleras eller segrigeras intergration vill jag inte ha
4 Utvissa krimminela invandrare

Anonym
provoceramera!

Att du är känd som den största idioten på detta forum har vi redan beslutat genom omröstning men du behöver väl för fan inte vara idiot hela tiden ?

Du snackar PRECIS som en etablerad politiker PRECIS som Mona Sahlin.

Du säger "sk problem" med mångkultur är du helt jävla kokt i skit eller ?

Se hur det ser ut i förorter
Eleverna får dåliga betyg
Ingen folkgemenskap
Ingen repsekt som svensk
Hög krimminalitet
Hög arbetslöshet
mm

Jag ser varje människa som en individ det gör nog de flesta till skillnad från dig (som vill se att INVANDRARE tar över sverige)
Det har du själv sagt!
Är det att fokusera på individualitet eller ras ?

Men en individ som kommer från ex Irak har en annan kultur och detta har varit med och format honom....

See User information
Void och Provoceramera!

Är det elitens fel att svenska flickor och kvinnor våldtas i massor av etniska icke-européer?

Är det Elitens fel att massvis av välfärdsparasiter UTAN flyktingstatus suger ut den svenska välfärden?

Är det Elitens fel att våldsbrottsligheten ökat dramatiskt de senaste 30 åren?

Frågan är: NÄR ska Ni erkänna att ALLA INDIVIDER är ansvariga för sina handlingar?

Och att detta gäller även invandrare.

Om din dotter blir gängvåldtagen av ett gäng Somalier som medierna skyddar identiteten på samt låter påskina att de är svenskar, är det Illuminati som är ansvariga för denna handling då, eller de som utförde våldtäkten?

Har inte människor som drabbas av denna inhumana, påtvingade mångkultur RÄTT att reagera med ilska på de invandrare som utför alla dessa oärliga och brottsliga handlingar?

Ju mer Ni stoppar huvudet i sanden för dessa frågor desto mer kommer dess negativa effekter tillta!

Tar man inte tag i problemet kommer det med tiden att eskalera.

Den som inte vågar ta upp känsliga ämnen är dömd att bli överkörd av verkligheten.

Eftersom Ni ALDRIG tar upp dessa frågor så blir det ju någon annans ansvar att redogöra för de.

Ser Ni inte det?

Posted on: 2007/8/24 17:07

See User information
Quote:

provoceramera skrev:

Mångkultur i sig kan aldrig vara dåligt.

Däremot är det trist med dem som säger annat.

Herregud!

Påven kan ALDIG göra fel för han är Guds representant på jorden.

Du har tydligen svalt den nya statsreligionen med hull och hår.

Posted on: 2007/8/24 17:12

Anonym
Givetvis kan mångkultur vara någonting dåligt!! Om resultatet av kulturblandningen blir dålig eller huvudsakligen dåligt, ja då är det att anse som en dåligt företeelse.

Ett dåligt resultat är t ex "kulturkrock" d v s konflikter pga religion, språk, sedvänjor, moral, etik, osv.

Detta säger ju sig själv om man använder förnuftet litegrann...

Psilo

See User information
Jo, psilo, men om det blir "dåligt", har det då med kulturen att göra?

Är det inte helt enkelt så att enskilda människor får stå för sina egna handlingar?

Varför blanda in kultur hela tiden?

Har man respekt så har man. Annars inte.

Posted on: 2007/8/24 18:14

Anonym
Quote:

Fåntratt skrev:
Jo, psilo, men om det blir "dåligt", har det då med kulturen att göra?

Är det inte helt enkelt så att enskilda människor får stå för sina egna handlingar?

Varför blanda in kultur hela tiden?

Har man respekt så har man. Annars inte.

Om vi pratar om mångkultur så borde det väl inkludera "kultur" eller ?
Tror du det kommer "kulturlösa" människor till sverige eller ?
Ex så har det kommit 400000 muslimer till sverige på bara några år

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper