vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Närkontakt med mångkultur leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??

See User information
Som vanligt så får man ett "Goddag yxskaft"-svar i från den politiska korrektheten personifierad, Provoceramera.

Du har tydligen inte tänkt på att OLIKA kulturella traditioner och etniska härkomst ger olika beteendemönster, temperament och sociala normer.

Det går hur bra som helst att t.ex göra TV-program på Discovery channel om olika hundrasers egenskaper där de betygsätts efter dessas bl.a olika temperament, trofasthet, sjukliga egenskaper, talanger och dyl, MEN så fort man tar upp t.ex erkända vetenskapsmäns studier av olika etniska folkgruppers IQ-nivåer, vissa folkgruppers mångdubbelt högre representation i brottsstatistiken etc, blir det ett j-vla liv på er mångkulturälskare.

Det gär bra att prata om den fantastisdka mångfalden, MEN när man tar upp just denna mångfalds manifestation i de olika folkgruppernas olika egenskaper som just BEVISAR denna kulturella mångfald, så blir man påhoppad för att vara rasist.

Är det någon mer än jag som börjar bli bra trött på de polistiskt korrektas ologiska resonemang i denna fråga?

Posted on: 2007/8/24 18:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Närkontakt med mångkultur leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??
Finns massa såna argument

Ex
Så säger människor att våldtäckter och dålig kvinnosyn inte är vanligare bland andra kulturer men ibland vill de erkänna det som asylskäl när kvinnor flyr dessa länder för det är vanligare i deras kultur

Sedan så har vi människor som nu senast Jytte säger att vi ska kalla alla invandrare för svenskar men samtidigt kan de säga att svenskar inte finns för vi har invandrat hit.
eller att invandrare kommer hit med kultur

Ett roligt ex på detta är våldtäckten i biskop där somalierna blev svenskar på löpsedlar och i brottstatestiken men när en av somalierna själv blev våldtagen på fängelset så var han ett invandrat brottsoffer.......

Alla är vi likadana alla människor är precis lika dana men vi ska ta hit andra människor för att få mångfalld ?

Vad för mångfalld om alla människor är precis lika danna både andligt och kroppsligt

De människor som inte tror det finns raser skulle jag vilja påstå är matrealister som utgår ifrån att vi bara är kött och blod

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mycket träffsäkert uttryckt Masken.

Det vore intressant att få denna härva av motstridiga uppgifter och begreppsförvirring utredd, en gång för alla av den "påläste" Provoceramera!

Posted on: 2007/8/24 18:52

Anonym
Quote:
provoceramera:
Ja du kalkonmannen. Man kan helt klart se detta olika.

Antingen sitter vi här och pratar om alla så kallade "problem" med mångkultur.

Eller så inser vi att det är just dem som fokuserar på problemen med mångkultur som i praktiken utgör ett av de största farorna med vad allt detta innebär. De människorna som inte är beredda att acceptera andra människors kultur. Man borde lära sig att se igenom kulturen och snarare se människor för vad de är.

Ha förståelse för bakgrund och förståelse för att Sverige kan vara en riktigt pissig plats att komma till, oavsett var man varit tidigare. Till och med om man är född här. Således blir det inte annat än tragiska konstateranden varje gång man skriker om alla probleminom ett visst område. Jag menar: Vad är orsaken och vad bör man göra bättre?

Mångkultur i sig kan aldrig vara dåligt.

Däremot är det trist med dem som säger annat.

Knasiga människor gör knasiga saker oavsett vilken kultur de är ifrån.

Och att påstå att vissa kan, och vissa inte, är bara idiotiskt.

Det är NEGATIVITET som är problemet, min vän.

Vissa kanske inte är tillräckligt mogna?

En del tror till och med att gnäll på internet kommer förbättra saken.

De skulle testa att förändra sin attityd istället.

Vill man vara del av lösningen eller problemet?

Jag vill vara en del av lösningen som gör att vi alla individer ställs till svars för dåliga handlingar eller uppmuntras för bra insatser.

Men att förminska katastrofen som (s.k. problem) är faktiskt att understödja en kommande katastrofsituation eftersom krav och konflikter kommer att öka från de som ser hur de kan tjäna på den ryggradslösa hållning bland många svenskar som inte kan ställa krav eller riktlinjer mot människor som missbrukar den gästfrihet och det skydd vi faktiskt ger.

Jag har fortfarande i mitt liv ännu aldrig dömt någon utifrån vilken etnicitet denne tillhört. Däremot blir jag dagligen dömd för att jag är svensk. I media, i skolan, i domstolar och i det invandrartäta område jag befinner mig i. Det är märkligt att du inte ser vad som hänt och händer på hemmaplan. Du måste vara helt bortkopplad från den del av verkligheten där många av oss som tröttnat befinner oss. Med oss menar jag givetvis de invandrare och svenskar som klarat av att inte marineras av politisk korrekt svammel. Människor som utan omskrivningar kan skapa sina egna obundna raka värderingar och riktlinjer utan censur eller flummigt svammel om att alla är lika mycket värda.

Självklart är inte en människa som ställer till med massor av problem och lidande för andra människor lika mycket värd som sina offer. Inte i mina ögon i alla fall.

Eftersom du har hakat upp dig på ordet "mångkultur" så kan vi väl byta ut det till något annat istället men då blir det nästan en patetiskt intellektuell strid som snarare passar "drama queens" och riktigt där befinner inte jag mig ännu.

I vilket fall som helst gör jag ett försök för att göra det lättare för dig att förstå vad som menas med kritiken mot de dåliga sidorna av den nya tidens gissel för alla inblandade som har den naturliga viljan att bibehålla sin egen kultur och sina egna traditioner.

Mångkultur=Fejk Under Centralstyrd Klubbverksamhet "FUCK"

Anonym
Re: Närkontakt med många "ur kulter" leder till "intolerans" - Är det någon som är överraskad??
ja ja ja,..

1 stoppa all invandring som är icke nordisk bla bla bla blaj.

allvarligt masken ska du komma med en fler punktslösning på någonting överhuvudtaget så kan du börja med en när det kommer till ditt egna liv..

sen så kan vi andra "kanske" läsa dina punkt å pricka lösningar med lite mer inlevelse, kanske..

till er andra som håller er svenska kultur så kär, ni bör nog börja anstränga er lite för att på endast dom senaste dagarna bara så har jag hört hur svenska medier börjar intervjua tex carl bild på engelska i svensk radio, sen så såg jag något svensk/indisk produktion på någon tv-serie där man endast talade engelska..(utan svensk text på svt)

jag tycker ni slösar er energi på helt fel ställen, snart har ni knappt något språk kvar era nation'anal'ister..

sieg hiel på er.

Anonym
Quote:
banned4life:
till er andra som håller er svenska kultur så kär, ni bör nog börja anstränga er lite för att på endast dom senaste dagarna bara så har jag hört hur svenska medier börjar intervjua tex carl bild på engelska i svensk radio, sen så såg jag något svensk/indisk produktion på någon tv-serie där man endast talade engelska..(utan svensk text på svt)

Med detta uttalande så förutsätter jag att du inte talar engelska bara för att du vill bevara och skydda ditt nya hemlands språk, svenskan!

Jag tycker inte om Bildts person eftersom hela han och allt han säger utstrålar förakt för de som befinner sig lägre ner på samhällsskalan än honom, men jag vet inte riktigt hur jag skall tolka detta uttalande från dig? Kan du bevisa att det var en svensk nyhetssändning och inte ett inslag kopierat från en internationell nyhetskanal.

Om det var en svensk reporter som intervjuade honom i ett svenskt nyhetsprogram så är det väldigt märkligt håller jag med om.

Ifall han var en representant för Sverige i ett engelskt nyhetssändning så är det väl självklart att han talar engelska om han kan, det är respekt för britternas språkliga suveräna status. Jag är fullt och fast övertygad om att fler tog in hans "iofs knasiga åsikter" när han talade på deras eget språk!

Jag förmodar att du själv övergett ditt ursprungliga fädernespråk spanskan för att hundraprocentigt ansluta dig till det rikssvenska uttalet?

Eftersom du kritiserar alla som vill bevara det svenska urpsrunget, språket och värderingarna och samtidigt bor i en av det misslyckade miljonprogrammets förorter undrar jag följande.

Tycker du verkligen om att bo i en förort där du inte förstår vad hälften av invånarna säger bara för att de vägrar att lära sig svenska utan istället talar sina egna språk och tydligt visar att det är nationalister för sitt eget ursprung sin egen kultur och traditioner!

I det fallet undrar jag hur det är ställt med mattekunskaperna. Istället för att tampas med en försvinnande liten del av den svenska ursprungsbefolkningen som skulle kunna vara rasister så accepterar du istället en majoritet av nationalister bland dina grannar som förmodligen hatar dig djupt och innerligt bara för att du inte har samma etniska ursprung, tillhör samma klan, stam eller blodsbanor.

Inser du inte att ditt resonemang blir uppenbart transparent när du utan åthävor prioriterar dessa nationalisters ovedersägliga rätt att hävda sitt ursprung så tydligt men att du inte vill att svenskar skall kunna kräva rätten att när det liksom på hyrfilmernas infotext står att:

ALLA TALAR SVENSKA

I alla fall i Sverige!

Anonym
Re: Närkontakt med mångkultur leder till "ignorans" - Är det någon som är överraskad??
jax'ass tone.. du kan gå gömma dig i den grotta du kröp ut ifrån igen tycker jag..

du spyr bara galla genom tangentbordet..

Edited by Banned4life on 2007/8/25 9:20:13

Anonym
Re: Närkontakt med mångkultur leder till "ignorans" - Är det någon som är överraskad??
Banankontakt av tredje graden,...efekto, nä nu är det dags för dig att klämma en fet hövding tror jag.

Gamle Psilo

Anonym
hehe.. du har rätt annu en gång psilo. jag har match kl 3 sen så blir det årets hövding..

fick tag i något riktigt deliciöst godis...

See User information
Hoppas att ni inte slösar bort eran dyrbara tid med att övertyga varandra.

Posted on: 2007/8/25 12:09
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Varför kommer du aldrig in med sådana kommentarer i evighetstrådar om smält stål,skruvar och bultar som denna ?

http://vaken.se/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=6781&forum=24

Efekto!
Skyll nu inte på domarn om du blir utvisad

På tal om utvisning skulle inte du lämna sverige ?

See User information
Jag vill inte att varken du maggot eller någon annan ska slösa bort eran tid med att bråka. Jag upplever tydligen att denna tråd var mer bråkig än den andra.

Posted on: 2007/8/25 12:30
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
ja ja, micke din mjukis, inget bråkande hära. om inte du ska hoppa in och börja ip banna folk igen.

:D

maggot: jag fick faktist gult kort idag av domaren för att jag sprang framtill han, utan att säga något.

tredje nollan jag håller i rad nu, kan till och med säga att min närvaro på plan talar för sig självt..

fem raka segrar..

sug på den.
div 4 stockhlom norra.

Anonym
Hahahahahah
Är du målvakt ?

Vad skulle du fram till domaren och göra då ?

Jaja jag får la gratulera iaf

Är du målis i Danderyd ?
Jag måste bara åka och kolla en match när du spelar

Anonym
Efekto står i mål men vad gör han ?

http://youtube.com/watch?v=eBV1pqzAEuI

Efekto gör mål

http://youtube.com/watch?v=x0Q7tHxrxxk

( Micro nu skämtar jag ingen varning här inte )

Anonym
Mångkulturell Fotboll!

orsk fotbollsmatch mellan kristna och muslimer ställdes in
Publicerad: 2007-05-14

Annons:
NORGE I Oslo skulle en fotbollsmatch mellan ett lag av kristna präster och muslimska imamer ha anordnats. Den fick dock ställas in sedan imamerna protesterat mot att behöva spela mot kvinnliga präster, för att undvika fysisk närkontakt.

Norska Kyrkorådet försökte att kompromissa genom att kvinnorna skulle tilldelas långärmade tröjor och byxor, för att övertyga imamerna om att ändå ställa upp, men utan resultat. Kyrkorådet erbjöd sig då istället att helt ta bort kvinnorna från laget, vilket istället upprörde dem.

Många ser detta som ännu ett bevis på att en fungerande mångkultur är en omöjlighet. I detta fall tvingades den traditionellt nordiska jämställdheten ge vika för utländskt synsätt. När två kulturer med skilda värderingar möts kommer det alltid att sluta med att någon sida tvingas avsäga sig väsentliga delar av de egna värderingarna. Denna assimilering leder i sin tur till ett utplånande av den ursprungliga kulturen. Den enda lösningen är att alla folk tillåts leva fritt i ett eget land.

Det ironiska i sammanhanget är att fotbollsmatchen anordnades som ett led i ett mångkulturellt projekt för att öka förståelsen mellan olika religioner.
http://www.nd.se/ni/visa/default.asp?notisID=5002

Anonym
maggot din kärlek till fotboll glädjer mig, där det finns kärlek finns hopp.

sen när det kommer till det här med religionsfotboll är ju dömt att misslyckas i min syn, det känns som ännu en välplanerad kollision, konflikt eller krock som ni gillar att använda.

påminner om mångkulturen på många sätt.

sen skulle det bara vara kul att spela mot tjejer ju, eller vad tycker ni ?

skulle det inte vara kul å se micro bli tunnlad av en brud med burka?

LOL

Anonym
Micro hade bara krävt att alla matcher skulle bli oavgjorda för annars kunde någon bli ledsen....

Ett vaken fotbollslag skulle vi ha

Målvakten får vara vår chilinaska vän efekto ( De är kända för att ta allt)

Själv slingrar jag mig fram på mittfältet

Anonym
OMG!

Fotboll? Är ni fucking helt jävla slut i kolan? Vad blir det sedan?

Knyppling medelst ålning?

Anonym
Hockey är bättre farsan tog med mig på frölunda när jag var 7 år

HÄR KOMMER INDIANERNA FÖRLUNDA BOM BOM!

Anonym
Maggot skrevQuote:
Micro hade bara krävt att alla matcher skulle bli oavgjorda för annars kunde någon bli ledsen....

Hehehe...maggot, jo visst är det förmodligen så, nu fick du en guldstjärna av pappa för att du skrev så fint...

Frid

Anonym
Maggot: Kommer du den 11 september? Hur länge kommer du stanna i såfall och har du tid att hänga någon dag efter 11:e? Vi måste ju ta en masonic-tour-de-stockholm bl.a. Eller kommer du annars göra en manifestation i Göteborg tillsammans med jax,benny,psil, etc?

För du kommer väl göra någonting av de två alternativen. Du har väl inte sjunkt så lågt att du engagerar dig i att hacka på micro med tråkiga onliners om att han blir "Ledsen", eller sitta och bråka med folk i något jävla forum om skitsaker. (tex vaken.se:s forum)

Guldstjärnor kommer såklart endast delas ut till de som agerar och tar lite jävla ansvar. Guldstjärnor i form av rosa lovika-vantar med inslag av velour såklart.

Get active och ut och gör någonting, det gäller alla. Detta forum är till för att motivera och hjälpa varandra i agerande mot det rådande systemet i världen. Gör något litet, eller göra något större, alla insatser är viktiga. Forumet är inte för flumsnack och jidder. Detta är inte diskuterbart, fatta läget bara.

Comprende?

Anonym
Void!
Det är möjligt jag kommer upp den 11 september och om man stannar beror ju på hur man tar sig dit (om vi kommer ett gäng från gbg med bil så blir det väl en dagstur)

Om jag kommer själv så behöver jag ju isf en sovplats och man kanske kan få låna micros tält eller om efekto ställer upp vem vet ?

Sedan var det mest och skämt och aktivism i den formen av medveten aktivism är det inte mycket av längre....
Men det är klart DVDskivorna som du skickar till mig då och då delas ju givetvis ut till klasskamrater grannar mm

Anonym
Maggot: I skogen utanför bagis finns de finaste åretruntboendea. Där finnns alltid sovplats. Andra alternativ är längre söder ut på södertörn då vi kanske kan använda min mors och fars lantställe, ligger lite avskilt, men går att nå helt klart.

Jag tycker du ska gå in på:
http://www.discsonline.se/
och köpa dig en fet laddning med DVD-R skivor (100+) för att själv kunna köra igång din brännare för högproduktion.

Jag får ta och skicka ned vaken.se stickers så du kan klistra ned hela GBG igen. Tror det var under urvision i somras, eller en annan tillställning där jag mötte en individ som kände till vaken.se och sade att han sett mycket sådant över Göteborg. "är det ni som klistrat ned hela gbg" frågade han typ. Minns inte vem fan det var dock... Undra var han bodde mer exakt, eftersom han tyckte han sett mycket...

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper