vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
binladen och hans sverige relationer
För flera år sedan innan jag började lära mig om alla världens konspirationer så såg jag en intressant sak på svt nyheterna.

Det var ett klipp med binladen där han avsade sig ansvar/inblandning för 9/11 attackerna tydligen sade något i stil med

"varför skulle jag vilja attackera USA , om jag skulle vilja förstöra ett land som står för frihet så skulle jag attackera sverige"

Nu har jag förgäves försökt hitta detta klippet / en quote där han säger detta.

Och min fråga är vet någon på detta forum mer om detta?

Om jag nu minns rätt , finns det några speciella anledningar till varför han skulle ha sagt på detta vis?

tack på förhand! :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: binladen och hans sverige relationer
Han har väl sagt att sverige var ett bra lan ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2007/8/26 17:50

Anonym
ahh tack den var det!

Någon som vet varför han gillar sverige så mycket?

Anonym
Kan vara att det finns folk i Sverige som bott hos bin Laden famlijen när Osama var ung av vilken en känner min syster och hennes barn.

Anonym
Du har verkligen varit med och är expert på allt....

Betong,israel,frimurare,cyklar,rymden bin laden,flygplan mm

Kan inte du lägga fram dit CV du har ju jobbat med allt och kan allt

vet inte allt du har sagt du jobbat på golvet och med kemi osv

Är du måhända 670 år gammal ?

See User information
Han härjade väl i Falun någon gång på 70-talet om jag inte minns fel?...han såg ut som en hippie på de bilder jag sett......att han varit här råder ingen tvekan om, där är jag bombsäker...

Posted on: 2007/8/31 15:27
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

Kan vara att det finns folk i Sverige som bott hos bin Laden famlijen när Osama var ung av vilken en känner min syster och hennes barn.

Osama jobbar åt Al-CIAda och om han skulle känna Zinks syster så är det inget som förvånar mig direkt. Är du säker på att Al-CIAda Tim Osman inte kände din morsa?

See User information
Här är Usama Bin Ladens koppling till Sverige:

Resized Image

Bullens kafé i Falun.

Posted on: 2007/8/31 15:42

Anonym
Tack för bilden dan :)

Som jag har fattat det var bin laden och hans familj här på semester av något slag?

Det kan ju knappast ha lett till att han tar upp Sveriges namn i samband med ett sånt stort utalande om frihet.

Något/någon måste ha påverkat hans syn på Sverige ganska kraftigt , skulle gärna vilja veta vad det var för något.

See User information
Då Bin Laden uttryckte detta så var Sverige mer eller mindre fortfarande alliansfria. Vi hade inte (officiellt) några trupper i Afganistan och stod utanför konflikten mellan Bush och Al-Qaida.

Sverige är världsledande när det gäller sekularism, det vill säga fri från religion. Vi har separerat staten och kyrkan och de flesta svenska har ingen direkt tro eller praktiserar religion. Sverige är också ett land som har en hel del frihet så som oäktenskapliga förbindelser, en neutral syn på homosexuella osv...

Bush har sagt många gånger att Bin Laden attackerar oss eftersom vi har frihet och att de skulle hata denna frihet. Så där ligger svaret i varför Bin Laden valde Sverige och menade på att det är inte frihet de ogillar utan mer imperialismen, sionismen och deras aggerande ute i världen.

Men sedan vet vi ju här på forumet att WTC var ett insidejob, så frågan är om Bin Laden är en "nyttig idiot" eller en partner till CIA? Detta kan jag inte svara på.

Posted on: 2007/9/1 9:45

Anonym
Tack för ditt inlägg Dan , det var mycket bra.

I bland annat fahrenheit 9/11 tas det upp att bush familjen hade starka band med bin laden och hans släktingar.

Jag har också hört att binladen använts av CIA som provokatör (kommer dock inte ihåg vilken konflikt).

Så det slår mig inte helt omöjligt att han kan vara USA's nickedocka även denna gång.

Är det någon som har fler lösa tråder att fläta samman vad gäller binladen,CIA 9/11?

See User information
CIA och Saudi Arabien stöttade Usama Bin Laden och Jihaad-kriget mot Ryssarna i Afganistan, vilket besegrade Ryssarna. CIA har öppet sagt att "detta var deras krig men man använde andras blod för att vinna konflikten".

Efter detta så ville Usama Bin Laden fortsätta med sina förband mot Saddam under Kuwaitkriget, men Saudi Arabien valde att låta USA få tillgång till saudisk mark för att attackera Irak. Efter detta så ska Usama sett Saudi Arabien som den stora fienden eftersom Saudi Arabien är muslimsk mark och får inte upprätthålla mark och armeér för vem som helst, och speciellt inte USA.

Usama Bin Laden har sagt att han inte ligger bakom WTC, men det finns en video som är skapad för att få förbindelserna mellan detta dåd och Al-Qaida. I videon kan man se en person som liknar Usama, men det finns även stora olikaheter i t.ex. ansiktform, näsan och hans röst är mycket ottydlig och nästan viskande.
Dessutom så skriver han i videon med sin högra hand, men Usama är vänsterhänt. Dessutom så bär den som ska föreställa Usama smycken, en ring och en fin klocka. Smycken är inte förbjudet enligt Islam att bäras av män, det finns delade meningar om detta, med de flesta särarter har gemensamt att det inte får innehålla guld. Nu var videon nästan svartvit, så jag vet inte om det var silver, eller guld, men jag tror inte jag har sett någon annan video av Usama där han bär en ring eller klocka på fingret.

Som du sa, så finns det nära förbindelser mellan George Bush och familjen Bin Laden. De har gemensama affärer, detsamma gäller den saudiska kungafamiljen Saud.
Saudi Arabien har nära samarbete med USA och Israel. De handlar vapen för miljardbelopp vilket ska skydda deras makt, inte från väst, utan troligen deras egen befolkning.

Att Saudi Arabien skulle vara en muslimsk stat eller basera sig på Sharialagar är en lögn. Dessa lagar omfattar bara den fattiga delen av befolkningen. Om det skulle vara en islamsk nation så skulle man få avsätta kungafamiljen eftersom detta går emot islam. Dessutom så skulle man inte samarbeta med USA och Israel, eftersom dessa är stater som förtrycker och förstör för muslimer, speciellt det palestinska folket.

Det finns även länkar mellan USA och Al-Qaida via Pakistan. Dess militärdiktatur som tog över makten är nära allierad med USA och dess underrättelsetjänst.

Det finns även länkar mellan CIA och Assad, Syriens diktator. USA brukar forsla "terrorist"-misstänkta dit eftersom där kan agenter tortera sina fångar. Detsamma gäller Egyptien, vilket Sverige skickade två fångar med CIA på ett plan från Bromma. Vittnen som har befunnit sig i samma fängelse har bekräftat att de blev torterade. Detsamma gäller Jordanien vars kung är nära allierad med USA.

Så, de flesta ledare i mellanöstern har förbindelser med USA och CIA.

Den officella historien är att Al-Qaida ligger bakom WTC. Men hur kommer det sig att Usama Bin Laden fick vård på ett amerikansk fängelse i Pakistan efter 911 för sina magproblem? Hur kunde den allierade styrkorna misslyckas med att döda Usama i Tora Bora, där de stred mot varandra helt öppet?

Det finns många frågor och om du vill läsa mer så finns det en intressant sida:
http://www.911timeline.net/

Posted on: 2007/9/1 13:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper