vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#25


See User information
Muglert & Voiden, ni infokrigar inte i Örebro utan mig, det vet ni va?


Jag har lite stuff som jag behöver bli av med, vill gärna utsmycka Örebro stad med dessa..

Filmen blev kanon, det enda jag inte gillar är den där skylten med :

UN - Good Cop
USA - Bad Cop

Den som skrev den får bakläxa, läs på om FN's "Agenda 21"..
Agenda 21 handlar om hållbar utveckling, regler för befolkningsmängder , regler för hur många barn du får ha likt Kinas "One Child Policy" och massa andra liknande regler.. Så fort ni ser det populära uttrycket "hållbar utveckling" så ska ni spetsa öronen och lyssna/läsa mellan raderna..

Se Alex Jones film "America destroyed by Design" för info om detta..

Läste lite på regeringens hemsida om A21 men det var en vitmålning utan motstycke samt endast en sammanfattning.. http://www.regeringen.se/content/1/c6/01/86/84/6de2900f.pdf

Hittade den kompletta här, dra ner och läs lite:
http://www.esfcr.cz/files/clanky/1278/agenda_21.pdf

Lyssna på Niki Raapana som har läst på lite om denna plan!
Det finns en intervju med henne med Jack Blood eller Alex Jones, kommer inte ihåg vilken..

http://www.citizenreviewonline.org/special_issues/un_agenda_21.htm

Posted on: 2007/9/13 0:39
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#26


See User information
Håller med. Utmärkt jobb med filmen. :)

Har redan spritt den till några intresserade. Huvudsaken med filmen är väl ändå delvis att visa nyuppvaknade eller skeptiker att de inte är ensamma.

Posted on: 2007/9/13 0:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#27
Tebe: Är jag trög eller? Jag fattar inte din kritik.

UN - Good Cop
USA - Bad Cop

Det är ju dialektiken. Styr båda sidor, skapa kaos, och tvinga fram förändring.

Två sidor som spelar medvetet i samma spel mot den tredje motspelaren som inte fattar något. (världens befolkning)

Eller var det så uppenbart så denna kommentar verkar korkad istället?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#28


See User information
Jag delar din uppfattning av Good cop / Bad cop-liknelsen. Båda spelar samma spel.

Posted on: 2007/9/13 3:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#29


See User information
Quote:

void skrev:
Eller var det så uppenbart så denna kommentar verkar korkad istället?


Med tanke på folket som var där är USA hatare och inget annat så vart det lite fel tror jag, men visst förstår vi vad ni ville åstadkomma med skylten. Men som sagt, med tanke på folket där så väcker vi nog inget intresse med en så "självklar" sak enligt många av dom... tyvärr så ses ju fortfarande FN som en god cop.... tyvärr...

Posted on: 2007/9/13 18:23
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#30


See User information
Många vänster människor anser ju att det är ointressant om 911 är ett inside job eller inte för att chomsky säger det. Jag fick i alla fall positiv feedback på den skylten. Och sen är liknelsen rätt bra tycker jag, för det kan ju inte ha undgått någon att i filmerna jobbar good cop och bad cop tillsammans.

Posted on: 2007/9/13 18:44
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#31


See User information
Jag tror inte gemene man/kvinna på gatan förstår sig på den där good cop/bad cop liknelsen, ALLA tycker att FN/UN är bra, men dom vet inte att det är samma maktelit bakom både USA och FN/UN..

Det är lätt för svenska medborgarna att förstå att USA inte är goda, det syns ju tydligt för vem som helst med alla krig osv. men man drar lätt med sig alla amerikanska medborgare i den generaliseringen, tyvärr så är ju den amerikanska befolkningen mer eller mindre handlingförlamade själva då det är helt andra krafter som styr politiken än den amerikanska befolkningen genom sina kongressledamöter..

Posted on: 2007/9/13 19:43
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#32


See User information
Jag trodde att alla visste hur Good Cop / Bad Cop liknelsen fungerar, men uppenbarligen är det inte så.

Termen kommer från förhörstekniker från polisen. Först kommer Bad Cop och skäller och slår den misstänkte tills han blir mycket rädd. Sedan går Good Cop in och är faderlig och vänlig och säger typ, "Stackare! Det är nog bässt för alla om du berättar allt du vet så att du inte behöver ta mer skit från den där dumma polisen."

Det är alltså en psykologisk krigsföring där man bryter ned den misstänkte genom att byta fram och tillbaka mellan olika beteenden.

Så, nu borde alla förstå vad tanken var med skylten och att den fungerar utmärkt på alla oavsätt politisk bakgrund. Det ända viktiga är att man vet vad Good Cop /Bad Coop betyder. Förhoppningsvis var det de flesta.

Posted on: 2007/9/13 22:46
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#33


See User information
Jo, men micro inte kan du väl påstå att folk tycker illa om FN.. Dom har inte fått nån anledning till detta ännu då dom inte har vetskapen om vad FN håller på med, tex. Agenda 21.

Det var ju inte så jävla noga med denna terminologi men ändå..

Posted on: 2007/9/13 22:58
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#34


See User information
Det är just det. FN är GOOD COP. Folk ska inte tycka illa om dem, det är planen.

Men om man förstår liknelsen så betyder det just att FN bara spelar ett spel.

Posted on: 2007/9/14 9:57
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#35


See User information
Intressant i sammanhanget är också att generalsekreteraren heter Ban Ki Moon vilket kan ge vemsomhelst kalla kårar......eftersom namnet Moon dyker upp i andra inte så trevliga sammanhang.....

Posted on: 2007/9/14 10:29
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#36
Jag har skrivit en nyhet på engelska om manifestationen i stockholm och bifogar videon till olika nyhetstjänster i USA. Har än sålänge kontaktat följande:

alex jones
aaron@infowars.com
prisonplanetweb@
911 blogger.
Greg Syzmanski
Alan Watt
RBN och Stadtmiller.
mark_baard@
texemarrs.com
Greg palast.
vyzygoth@
anthony j hilder
Freeman
Jack blood
Jeff Rense

Fyll på med fler här nedanför. Skriv gärna deras e-mail också om ni har den, så slipper jag rota fram den. Ett par till bör väl mailas tycker jag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#37


See User information
http://www.myspace.com/Lorri hon kan sprida grejer hon...hehe

http://www.myspace.com/tnrlive å Mike Chambers ( the nigthrider) radiohost

http://takingbackamerica.sitespaces.net då hamnar det på sitespace osså

Posted on: 2007/9/15 14:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#38
Tack Gasten.

Give me more!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#39
Gaston: Hittar inte lorris email-adress. Kan du fixa den till mig? Jag har inte myspace. Varför har inte folk sin e-mail på myspace???

Hittar heller ingen mailadress på takingbackamerica. Help me out with that one too!

Over and out.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Operation 911 en succé - Stockholm/Sweden
#40


See User information
http://dandelionsalad.wordpress.com

http://www.myspace.com/Lorri

Hittar bara dessa men jag kan maila henne senare....hon kanske sover fortfarande kl. är bara morgon där än så länge.....hon var ute sent igår å plåtade nå band tror jag...å så blev det lite tuiqila...hahahaha

Takingbackamerika kommer att nås av lorri så det kan räcka med den.....tillsvidare...

Posted on: 2007/9/15 18:36

Edited by gaston on 2007/9/15 18:56:56
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
28 user(s) are online (28 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 28

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS