vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 »


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#73
jag vill gärna svara på det du skrev till 911

" hur ser du på EU, ja jag har svårt att hålla mej till
ämnet, men vad tror du om demokratin i framtida EU?"

vadå demokrati se bara eu kommisonerena e ju fan inte ens folkvalda!


sovjetunionen har bara bytt namn till EU

MVH Maggot

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#74
alltså existerar demokrati någon annanstans än i schweich?

:)
jag vet att det stavas annorlunda..

ledsen att säga det 9-11 men du verkar allt för nyvaken, demokratin/politiken är bara en av många dim-ridåer/teatrar som är "väl" kontrollerade precis som alla andra våra "instutitioner" som polis, skola, regering bla bla ..

allt är bara en liten del av pyramiden.

det tål att sägas igen, Trängsel avgifter någon?
hur pass demokratisk kraft hade dom 90*% som röstade emot..
0,04 ?
nada..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#75
efekto ja vet ej om du är allvarlig nu

Schweiz är ju för övrigt ett FN Land

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#76


See User information
maggot
Ja, trevligt att du ville svara.
Javisst är det så, och det är vår och våra barns framtid,
här och nu som det gäller.
Visst har stackars balterna gått från en union till
en annan.
Och vi har frivilligt gett bort vårt självbestämmande.
Är inte det väl värt att tala om, som en lika angelägen
sak som tex. att Bush & Co för hela världen bakom ljuset?
Därmed inte sagt att vi inte skall belysa USA och den
maktutövning som sker därifrån..och ALLT annat som
tas upp här på vaken.se
Jag skulle bara så gärna vilja hålla någon debatt som berör
vårt område med de bestämmelser och begränsningar
som EU medför och som makten tystar ner.
Det finns mycket inom EU som som är riktigt skumt
och oroande.
Medias sätt att förmedlas endast det som är politiskt
korrekt.
Hur har man tänkt sej att Sverige skall försörja sin
befolkning framöver? Det är en fråga där folket är
vilseförda.

Posted on: 2005/11/30 22:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#77


See User information
Här ställs en fråga. eller hur?

Demokrati=Folkstyre=Vadå?

Jag har försökt svara på den - jag tror att några förstått vad jag försökt säga - kanske jag inte behöver upprepa mig?
Det var någonting med procentsiffor - eller hur?

OK!
Jag har inte fått höra någon annans vision - det har varit mest David Ickes tankar - tror jag - det där om allt är inbillning - det blir vad man inbillar sig... Visst sparka på en sten och inbilla dig att den är fotboll!

Schweiz - folkstyre? Någon som har några tankar - vet lite mera?

Eller den här - hur ska vi kunna komma från oljeberoendet som gör att vi hamnar i oljebolagens händer - inte kan utveckla lokala samhällen - med bättre demokrati - utan tvingas uppleva bluffen 11 september som leder till Afghanistan, Irak - bara oljekrig - alla världskrig har varit oljekrig!
Se:
http://11september2001.blogspot.com/

Vad finns det för alternativa energitekniker?
För det är först när man själv eller i en mindre grupp - en halv mille? kan producera mat och energi - som det går att få ha en åsikt som tas på allvar!

EU är inte något försök att minska på staternas storlek - föra energiproduktion och demokrati ut till befolkningarna.

Räcker det inte med Sverige? som enhet? EU är fel väg - den storskaliga vägen - då försvinner vi som individer in i ett maskineri.

Tyvärr är det många som inte fattar det - hjärntvättats till att tro ju större beslutsenheter desto bättre - de vill bli av med svenska kronan - EU-pengar istället - men då kommer den riksbank som tpgs ifrån oss 1985 i Novemberkuppen av tre bankrånare ännu längre ifrån oss...

Nä, bättre att var och en har sin egen valuta... sin kan vi byta papperslappar med varandra...

Nej - ta bort papperslapparna - utveckla istället lokal energi och matproduktion - lite robotar för att städa kan också vara bra!

Forskningen förs på fel områden - därför måste vi ha dessa beslutande folkomröstningar för att bestämma vad det ska forskas på!

Vad sägs om detta?

IHS Preparing After-Market Hydrogen Supplement Device for Vehicles

Innovative Hydrogen Solutions, Inc. of Canada has been developing an electrolysis unit that extracts hydrogen and oxygen from water and adds it into the air intake of a vehicle, to increase fuel economy by anywhere between 10% and 30%.



OBS! PDF-dokument
Biodisel
Hampaoljan kan även användas för att tillverka biodiesel.
Vanlig RME är ett bränsle som fraställs genom en kemisk process med vegetabilisk olja från
rapsfrön samt metanol som råvara. Oljan pressas ur växterna och raffineras sedan för att bli
ren. Därefter får oljan reagera med metanol så att RME bildas.
Vid framställning av biodisel med hampaolja används etanol som råvara så att bränslet inte
blir fossilt utan är helt förnyelsebart.


Forskare sätter sina solceller i produktion
Pilotfabrik i Uppsala första steget mot serietillverkning
I dagarna installerar företaget Solibro i Uppsala den maskin som ska omvandla forskningsresultat i världsklass till en serieproducerad tunnfilmssolcell. Men det brådskar. Konkurrenter har redan produkter ute på marknaden.


Demokrati=Folkstyre=Vadå?

Kom gärna med ditt eget alternativ!


Läs mer om det största bankrånet genom tiderna:
<a rel="nofollow" href="http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d ... d=9592&a=276591</a>

DE VERKAR HA TAGIT BORT VIDEON! NÅGON SOM KAN HITTA DEN?
Dan Josefsson verkar inte vilja bjuda på den själv! Varför? Vad vill han egentligen?
<a rel="nofollow" href="http://josefsson.net/">http://josefsson.net/</a>

Resized Image

Posted on: 2005/11/30 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#78
jag trodde dom röstade ofta och öppet i schweiz genom handuppräckning (direkt demokrati) eller var det bara skolan min som drog ännu en lögn??
FN land eller inte.


sen så till 9-11's förnekande av "demokratin" icke existens som ex "frihet" och "Kommunism" att detta bara är vakra ord som missbrukats av manipulerande instutitioner till sin fördel..

alltså när jag såg denna tråd från början så tänkte jag hålla mig undan då den kändes oerhört oseriös och barnslig...
ex
citat -Nej - ta bort papperslapparna - utveckla istället lokal energi och matproduktion - lite robotar för att städa kan också vara bra!

sen så såg jag micron's reaktion, eurekas frimurar kunskaper och kände mig tvungen att rycka in igen.??

jag känner att jag borde dialektisera mitt energi förbrukande på den här 911 killen..
btw, den här tråden handlade väl aldrig om David icke?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#79


See User information
Du svarade aldrig på
Demokrati=Folkstyre=Vadå?

Vilket styre vill du ha, eFeKTO?

Posted on: 2005/11/30 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#80


See User information
Jag bekänner mig hjärtligt till mottot, - 'Den regering är bäst, som regerar minst'; och jag skulle vilja se det efterlevas raskare och mer systematiskt. Dragit till sin konsekvens, så följer detta, vilket jag också tror på, - 'Den regering är bäst som inte regerar alls'; och då människor är redo, så är det en sådan regering de kommer att ha. Regeringen är som bäst blott till hjälp; men de flesta regeringar är vanligtvis, och alla regeringar ibland, till hinders..."

Posted on: 2005/11/30 23:32
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#81


See User information
Den regering som reagerar bäst måste väl vara bäst?
Den bästa regeringen är naturligtvis när alla får vara med och besluta i folkomröstningar men eftersom det är lite opraktiskt så behövs det en riksdag och en regering också!

Vi fick inte ens ha en rådgivande folkomröstning om EUs grundlag.
Borde vi inte haft en beslutande folkomröstning?

Att säga att regeringar inte ska reagera - betyder ju att allt samarbete upphör! Då blir det som David Icke vill - var och en sitter hemma och knarkar - flummar in på matrixen - höjer sitt medvetande - lyfter sig själv i håret - det är inget samhälle - det är bara trist. Alla kör på intuiton också regeringen... Det är ju dårhuset!

Synd om dem som tror på sådant och skamligt att sprida det vidare utan att ha tänkt igenom det själv!

Döp om David Icke till Icke David!
Lite lätt dialektik - sånt som han använder sig av själv
men inte vill bjussa på
utan bara köra sin story för att hösta in money

Man undrar vad Icke skulle svara på det här?

Demokrati=Folkstyre=Vadå?

Jag tror han skulle fråga Muttva!

Posted on: 2005/12/1 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#82


See User information
Hur regerar man bäst då?

Posted on: 2005/12/1 0:26
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#83


See User information
Du tror alltså att vi kan få en regering som står upp mot den globala eliten genom folkomröstningar när svenssons största nyhetskälla är kvällspressen?
Besök slumpvis vald småort i sverige o man får leta av bara helsike för att hitta SvD el DN!?!

Du är ju helt klart inne på rätt spår, men överskattar du inte den stora opinionens medvetenhet lite? Visst, alla har förutsättningar att bli medvetna, men det betyder ju inte per automatik att alla är det.

Direkta folkomröstningar ja visst! Men inte så länge majoriteten fortfarande är förda bakom ljuset.

Utbilda dina vänner och anhöriga. Och lär dem utbilda sina vänner och anhöriga...

Posted on: 2005/12/1 0:37
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#84


See User information
...så får vi den regering/system som vi verkligen förtjänar!

Posted on: 2005/12/1 0:41
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#85


See User information
Hur högt har du kommit på en skala 1 till 10 vad gäller ditt medvetande?
Och de som bor i småorter var ligger de på din skala?
För att ha beslutande folkomröstningar hur högt bör då alla ligga?

Säg någon du tycker ligger högt på skalan?

Du kanske har någon idealgestalt som du tycker ligger i topp på skalan och skulle kunna styra oss, även vi i de större orterna typ Skövde och större?

För att styra människor i de största städerna har du något bra namn där som ligger högt på skolan?

Icke tycker jag du inte ska placera alltför högt - men du kanske har någon annan att föreslå?

Gärna en länk osså!

Du kan också svara med procent siffor!

Posted on: 2005/12/1 1:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#86


See User information
Jag vet inte om man kan sätta grader på medvetanden, det är en allt för komplex fråga.
Men min fråga var:
-Tror du att människor som, tyvärr, får sin samhälls information tillstörstadels från expressen/aftonbladet, har tillräcklig information för kunna ta ställning i, låt oss säga en folkomröstning i veckan?

Jag påstår inte att jag har något bra svar på hur detta ska genomföras, då hade jag gjort det!
Men vad jag däremot rent logiskt kommit fram till, att har man inte tillräckliga kunskaper om saker o ting gör man inte bra val! (Kunskaper ej def. i %. Men du kan väl inte påstå att majoriteten av sveriges befolkning är lika upplysta som dig?!) Busenkelt!
Har du hört uttrycket "att med statistik går det att bevisa vad som helst". Typ det första man lär sig på medieprogrammen idag.

Jag tycker t.ex. att många här på forumet har en insikt i hur samhället fungerar som inte gemene man har. Sen har vi henrik-alexandersson.se som är väldigt kritisk till övervaknings- och kontrollsamhället. Med tillhörande länk-arkiv...


Jag placerar dessutom inte Icke före AlexJones t.ex(har t.o.m. betalt för martial law dvd´n. aldrig gett en spänn till Icke!
Icke är flummigare, alex mer rakt på sak. Men jag tror båda fyller sitt syfte; att öka medvetandet så vi inte låter oss kontrolleras av det globala konglomeratet av företag, korrumperade politiker, frimurare, bolagsägd media you name it, som svensson gör idag.

Du vill få det att framstå som att jag har ett förakt för svenssons, tvärtom, jag tror att svenskarna har väldigt goda förutsättningar att genomskåda skådespelet som vi lever i idag. Vi är ju fostrade att tänka relativt kritiskt, men inte för kritiskt, då blir man kallad en weirdo/dåre. Bara att ta upp en sån sak som att Bush o co liger bakom 911 får ju folk att slå till döv-örat direkt. Oftast. Tyvärr!
Men, än en gång, utbilda alla du kommer över, så kommer alla tänka som oss till slut! *Alex Jones*

Posted on: 2005/12/1 1:44
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#87


See User information
Den bästa regeringen skulle ju vara en regering gjord av vanligt folk och inte av politiker. I mina ögon så är det politiska systemet som finns idag så pass korrupt och icke fungerande att det borde avskaffas och ett bättre system sättas in i dess ställe.

Det är ju sjukt att folk kan göra karriär av att komma in i riksdagen, tjäna duktigt med pengar på det och inte behöva ådstakomma ett jävla skit. Och samtidigt kan de sitta i en massa styrelser där de heller inte behöver göra nåt, men betalt får de ändå. Det borde vara så att ens jobb ska vara att få saker och ting att bli bättre för folket, Gör man ett dåligt jobb så borde det bli som för alla andra, Arbetsförnedringen. Idag kan ju politikerna göra vad fan de vill, det värsta som kan hända är att de pensioneras med 50.000:- i månaden. Huga, stackars dom.

Det politiska systemet kräver ju att medlemmarna av ett visst parti är Ja-sägare och gör som partiet vill. Någon dialog med dess medlemmar finns inte, endast de ledande individerna får säga sitt. Och visst kan man påstå att medlemmarna ju får säga sitt vid partimöten och val, men så är det ju faktiskt inte. På partimötet får sällan någon med en konflikterande åsikt komma till tals. Och valet är ju ett stort skämt.

Nä, jag säger som en person som borde varit statsminister en gång sa:

"Förr så va det bra på alla sätt o vis, men nu så har det gått åt helvete precis"

Posted on: 2005/12/3 7:49
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Demokrati(val inom elitens uppsatta gränser) = DIKTATUR
#88


See User information
På samma sätt som den här köttätande växten sakta stänger sina käftar kring insekten (som inte märker något innan det är försent),...på samma sätt använder sig det politiska ettablissemanget och Illuminati av "de små stegens diktatur" för att skapa "den nya ordningen"...

Resized Image

Posted on: 2005/12/4 22:39
"They are already here..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#89


See User information
Jag förstår nästan din frustration ang. vår - vad du menar "overksamhet" - Men nu är det så här "man" /VI arbeter - Ta det lungt! - Jag för min del menade ju faktiskt att viisst kommer vi en vacker dag att ha folkomröstningar ang. det som komma skall...

Men jag vill mena att vi först måste få människan i en sådant mentalt tillstånd att denne kan använda sig av detta jag kallar för det sanna demokratiska förhållandet - då man verkligen själv förstår vad som kan "vägas och mätas" - alltefter ens egna förmåga...

Jag tror att människan är kapabel till detta - men för närvarande så ser jag inget positivt med detta med folkomröstningar - man kan ju likna detta med vad som hänt - med våra pensionspengar -(pensions-sparandet!)
F-n, vi får nu själva bestämma vad som skall ske med dem - och vad händer ? Naturligtvis så kommer dessa stålar att försvinna - liksom spekuleras bort - dessa stackars "rävören", som nu fortfarande kanske finns kvar...
Vi luras än till det ena än till det andra - Nu är det ju på tapeten att starta upp "sjävmords-kliniker - 70% av tillfrågade människor tyckte att det var vår rättighet att ta död på oss om vi nu önskade detta - likt nazi-tysklands propaganda på 30-talet, så påtvingar de oss en massa larviga värdelösa ideér ang. - ditt och datt -

Människan är även idag en mentalt "lealös" djävul - så det skulle vara livsfarligt om man nu röstade om en massa skit - som man inte har en aning om... Så tycker i alla fall jag...
samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/12/5 1:31
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#90


See User information
Om vi hade haft en beslutande folkomröstning om pensionspengarna tror du då att människor röstat bort sina pensioner?


Vad gäller dödskliniker är CFR - Council of Foreign Relation medlemmen Soros drivande också vad gäller droger.

Googlade på:
Soros death drugs

och hittade det här:
http://www2.soros.org/death/george_soros.htm

George Soros: Refections on Death in America

A speech given by George Soros on November 30, 1994 for the Alexander Ming Fisher Lecture Series at Columbia Presbyterian Medical Center.

I am somewhat embarrassed giving this speech because I am not an expert on dying. Many people connected with my Project on Death in America are much more qualified to talk about dying than I am. But there seems to be a kind of strange attraction on the part of professionals and academics to hear from men of the world like myself -- businessmen, the doers, the actors on the public stage.

Och söker man på drugs på hans hemsida så hittar man massor!!!
http://www.soros.org/search/results?S ... bmit.y=0&quicksearch=true

Det är först när vi tar ansvar - beslutar som vi har anledning att ta reda på saker och ting. Kan börja styra själva.

Det är först när besluten tas av de som gynnas/drabbas av besluten som besluten kan börja bli bättre.

Därför regelbundet återkommande beslutande folkomröstningar in i grundlagen.

Junilistan har det på sitt program - varför har de andra partierna inte fattat frågans vikt?

Om 99,996 procent inte har rätt att fatta beslut så är det kanske inte så underligt att de passiviseras?
När 0,04 promille fattar besluten är det då så underligt att de andra passiviseras?

Enda sättet att bli aktiv - börja gräva själv - ta reda på saker - diskutera är att man får vara med och besluta.

Nu har 0,04 promille mobbat ut 99,996 procent.
Sen är 100 procent utmobbade av västvärldens storbanker - Sverige förlorade sin Riksbank i en kupp av tre personer år 1985.
Vi måste ta tillbaka vår Riksbank. Hur ska det gå till om vi inte får fatta det beslutet enligt grundlagen?
Tror du svenska folket skulle rösta nej till att ta tillbaka Riksbanken?
Nu är det inte en Riksbank nu är det en Rånarbank som ställt en miljon svenskar utanför arbetsmarknaden. Vad finns det för annat botemedel mot det än beslutande folkomröstningar? Samma princip som i Melodifestivalen - fast här ska det handla om arbete och pengar istället för melodier!



Posted on: 2005/12/5 2:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#91
911 skrev...

/// För att styra människor i de största städerna har du något bra namn där som ligger högt på skolan? ///

Fråga, varför skall vissa människor ligga högre än andra?... Varför skall människor styras???.... Människor styr sig själva bäst har jag fått för mig, så fort dom inte gör det mår dom dåligt....

Det enda rätta som kan styra människor är historien.. Så länge vi lär av den så gör vi framsteg, och upprepar inte samma misstag 2ggr... Regeringar har dock inte gjort mycket för att lära av historien så här långt...

En fråga man borde fråga sig själv, vill man bli styrd, eller vill man själv styra?

Hare...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#92


See User information
Försöker du styra mig?

Så fort du använder ditt jag - beskriver och värderar så styr du - dig själv och andra.

Sen kan man sätta sig på ändan med benen i kors och ens något bli ostyrd - styrd av alltet/inget.

Människan är en gruppvarelse - sju miljoner år gammal cirkus. Hon har "styrt" skapligt balanserat under de flesta av dessa miljoner år. Hon hade inte så kraftfulla verktyg så det var skapligt lätt att hålla balansen i små grupper. Nya Guinea har 800 språk!

10 000 år sedan och vi lärde oss bruka jorden. Somliga kunde beskatta andra - lagra skatten - säden - i silos - bygga hierarkier - pyramider. Vi kunde lära oss saker - arkivera lärdomen - matematiken för stjärnornas gång och mäta upp åkerlapparna.

400 år sedan satt Galileo Galilei i Pisa katedralen tjugo år gammal 1584 och tog pulsen för en lampa som hängde ner en bit under taket och han kunde sätta ord på det - matematiska ord - en formel och naturvetenskapen var född. 1609 hade han en formel klar för att skjuta kanonkulor så att de träffade. Vi är på den vägen...

Det är våra jag - orden - begreppen - värderingarna som styr oss själva och andra. Vi måste ha våra jag - vi kan hänga av oss dem en stund genom meditation.

Sen behöver vi demokrati - alla är med och fattar övergripande beslut - för att platta till hierarkierna - pyramiderna en smula - för det är svårt att fullständigt platta till pyramiderna. Sex miljarder människor och det behövs ett UI - United Individuals för att folkomrösta i alla länder.

Och vi kan behöva ett nytt språk - något slags teckenspråk - så att vi kan läsa samma blaska och fortsätta att tala våra olika språk. Kineser med flera gör så och det är inte helt fel.

Det behövs också en ny energiteknik - kunna samla upp solstrålarna lokalt - så vi slipper oljan som ger miljöförstöring och som fodrar jättehierarkier - banker - krig. Hampaolja som drivmedel? Hampafibrer istället för plast? Solceller?

Det handlar också om dialektik - förstå att använda den själv. För att analysera verkligheten och sätta ihop den till nya fantasier - med begrepp och värderingar. Sen behöver dessa fantasier vara verklighetsanknutna så att man inte inbillar sig själv och andra att stenar är fotbollar.

Posted on: 2005/12/5 14:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#93


See User information
Ja Cee......

på tal om historien kan det vara läge att citera Hegel:


"Det enda vi lär oss av historien är att ingen lär något av historien"



mvh eureka

Posted on: 2005/12/5 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#94


See User information
Man kan inte bara läsa, lyssna till David Icke - han är riktig skojare i vissa delar - man ska inte svälja allt han säger - dialektik är inte bara Hegels dialektik - Hegel slutade med ett idealsamhälle på 1800-talet - men det har ingenting med dialektik att göra! Det var Hegels påhitt - men det talar inte den där skojaren Icke om!


Hegelian dialectic
This conception of dialectics derives ultimately from Heraclitus.

Det här bör man läsa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dialectic
- sen kan man fortsätta Googla lite själv också!

Men de flesta verkar ju vara lite slöa - sen de nöjer sig med Icke.
Icke förty är det bästa att söka själv.

Posted on: 2005/12/5 21:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#95


See User information
Dialektik, dialektik, dialektik, dialektik
Folkomröstningar, folkomröstningar, folkomröstningar, folkomröstningar
0,004 %, 0,004 %, 0,004 %, 0,004 %, 0,004 %, 0,004 %
Icke
skojaren Icke, skojaren Icke, skojaren Icke, skojaren Icke, skojaren Icke

Är det fler än jag som har börjat tröttnat på Papegojan 911

Han är tamejfan i klass med CNNs och Fox news tjat om att: … bin Ladin did it, bin Ladin did it,
bin Ladin did it, bin Ladin did it, bin Ladin did it…

Mvh från Bennythebear

Posted on: 2005/12/5 21:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Demokrati = Folkstyre = Vadå?
#96
hahahahaha.... tack kunde inte sagt det bättre själv..

måste tillägga att denna tråd's svar finns i själva frågan.
kan man bli mer förvirrad..

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 6 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS