vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Infinite Love is the Only Truth, Everything Else is Illusion

See User information
David Ickes mest briljanta föreläsning där han pratar om hur vi kan bryta oss fria från Illuminati:

http://video.google.com/videoplay?docid=687413220377330839

Posted on: 2007/9/16 13:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Infinite Love is the Only Truth, Everything Else is Illusion
Som Gaston va inne på, bli den förändring du vill se. Icke och många andra försöker tala om vilken sorts förändring.

Praktiskt sett så får inte ett system plats i framtidplanerna, de e positivt, inte mentalt heller för den delen, inte alls.

Hare.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jao, dom nya och mer påkostade föreläsningarna är jävligt härliga av icke. Andra filmer som revelations of a mother goddes och hans intervju med credo tycker jag blir lite sega.

Men på tal om infinite love. så köpte jag den boken för ett slag sedan. Ser framm emot att läsa den.

Posted on: 2007/9/16 14:51
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Har också läst den, väldigt intressant , har nästan glömt det mesta kanske dags att läsa om den igen. väldigt bra stycken i början av boken men reptil pratet är lite too much för mig men jag dömmer inte.
Efter dom örterna han röker , ayahusca eller var de heter. så kan jag nog tänka mig han har fått en och annan revelation.

Posted on: 2007/9/16 18:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Mjo, mja, jag ställer mig också lite skeptiskt till den där reptil grejen, men jag vetinte. Jag ser det fortfarande som en möjlighet.

Posted on: 2007/9/16 20:01

Anonym
Är det att kasta sten i glashus att markera den mannen som "nyttig idiot" eller "part of the big agenda" ?

Anonym
jag tycker att Icke med sina reptil snack skadar det alternativa informationen väldigt mycket,därför att allt annat han säger e ok för folk o kan bli accepterad men när den kommer till reptil snacket så backar man direkt o lämnar även det som e bra.
Jag vill citera Alan Watt angående reptil människor.

For those who wish information on Reptilian people, rather than waste my time, please check the entertainment sections of major bookstores or visit the local zoo and look up these particular categories: Crocodilia, Squamata, Rhynchocephalia, and Testudines. If the department head is in good form he may answer some questions, depending on how hot or cold-blooded he feels at the time, but generally he's a good egg. Reptilian StatueDon't show off your knowledge on the subject, because he may become green with envy and give you a watered down story. Failing that, have a hypnotist see if you're highly suggestible or ponder this profound statement by Adam Weishaupt:

"Oh, foolish man, what can you not be made to believe ?''

Anonym
activator: Jag ställer mig bakom din analys av det hela. Icke är egentligen utmärkt disinformation. Då Icke kanske ger 90% sanning med en blanding av 10% totala tokerier.

See User information
Ja, om man inte tror på utomjordingar så blir det kanske lite too much men med tanke på hur oändligt universum är så är det mest troligtvis att det finns tusentals olika utomjordiska raser.
Och självklart kommer några vara negativa och några positiva och om man ser sig runt om i världen idag är den väldigt negativ så det är väl inte omöjligt att en negativ utomjordisk ras försöker kontrollera världen vi lever i.

Innan ni avfärdar Ickes teorier så gör lite egen efterforskning i ämnet.
Här har jag sammanställt intressant information att kolla upp utöver Ickes forskning då:

* Philip Gardner (Secrets of the serpant)
Avslöjar en forntida tro på reptiler som har gömts och glömts bort i tiden.

* Zacharia Zitchin
En av de få i världen som kan avkoda texterna på de forna sumeriska lertavlorna från runt 5000 f.kr. som berättar om gudar som kom från en annan planet och skapade människan som slavar.

* Lloyd Pye
Har i åtta år undersökt ett 900 år gammal kranium, som har mycket märkliga egenskaper. Nu har man kommit fram till att modern är människa, men fadern av okänt ursprung.
Kan detta vara ett bevis på utomjordisk genmaipulation?
Detta kan vara den största upptäckten i modern tid.
(Länk: http://uuaaradio.se)

* Michael Tellinger (Slave Species of god)

* Philip Schneider
Ingenjör som byggde underjordiska baser åt regeringen innan han blev mördad av dom som inte ville att han fortsatte berätta vad han varit med om.

* Matthew Delooze (The stars are falling)

* William Bramley (The gods of eden)

* William Cooper (Behold A Pale Horse)
Stor kännedom om makteliten och regeringens UFO cover ups.

Posted on: 2007/9/17 15:56

See User information
Och jag det tycker jag verkligen är att kasta stenbumlingar i glashus, han måste vara en av de största pionerer och frihetskämpar vi har got damnit!

Posted on: 2007/9/17 15:58

Anonym
Zacharia Zitchin är ganska säkert en gatekeeper enligt mig och vissa andra iaf.

Det finns filmer och material på ConCent som heter typ.
"A critical view of Zacharia Zitchins works".

Han är tydligen ganska ensam bland forskarna i det området att göra helt upp åt väggarna tokiga översättningar eller tolkningar av texterna. Den mannen är inte helt säkert något man bör ta till sig med hull och hår.

Det är nog mer för folk som gillar att lyssna på Coast 2 Coast flum-program.

Anonym
Bara för att man inte förstår sig på viss info så skall man väl inte klassa det som flum?

En sak e lite oklar för mig, Icke presenterar gott om viktig info, betydande som jag ofta kallar det. Sen går han också in på reptilgrejjen, som är jobbig för många, jag förstår det! Han får dock ta all skit själv, medan Cathey O'brian skriver att hon kontrollerats av dom, sett dom etc, hon med flera???

Ere inte rätt att påstå att hon också är tokig, och Stewart Swerldow, Michael Tsarion, Mark Philips, Crado Mutwa med flera? Varför bara Icke?

Supersonic, jag håller med dig om varelser från andra planeter, dom finns det nog gott om. Det finns bevis på att dom skulle kunna vara här, det finns inget som bevisar att dom INTE är här!

Jag har ännu inte hört ett enda dyft om vem som står högt upp på pyramiden, tills jag fått nåt bevisat så kan det mycket väl vara reptiler. Eller också super dunderklumpar, eller en slajmig barbapappa o hans mormor, vem vet?

Omtalad tanke,
För några hundra år sen så blev man halshuggen eller utskrattad om man påstod att jorden var rund.

Hare...

Anonym
Den här boken har nyligen översatts till svenska och kan köpas för 239:- från Vattumannen i Stockholm.

Anonym
OSM: Dina poänger är uppmärksammade.

Jag står fast vid att jag är tveksam till David Icke och jag är tveksam till Zacharia Zitchin då kritiken mot Zitchin för mig uppfattades som rimlig.

Vissa figuerer finns ju inom truthmovement för att ge mer godis till "the conspiracy junkies". Dessa är de som gottar sig i galna idéer och hemskheter, tokerier. De älskar att komma hem en fredagkväll och fylla sin bittorrent-kö med en massa galna saker som kan få dem att känna spänning osv. Kalla ämnena vad ni vill, ni vet vilja jag menar. Själavandring, jag var en riddare på 1500-talet, spöken, snömannen, bigfoot, mothman, reptiler, yadda, yadda, yadda.

Vissa är inte ute efter fakta eller sanningen, för den kan uppfattas som för jobbig eller påträngande. De vill blunda bara lite lite. De vill veta mer än svensson, men de vill inte veta hela, för det kanske dom inte skulle stå ut med. Då passar det att följa lite snurriga-idéer om reptiler och annat för att få det behovet fyllt.

I ödmjukaste mening, så är detta bara min uppfattning av situationen. Jag vill inte tränga på den till någon annan och syftet var inte att retas med att skriva detta.

PS - angeående de andra namnen du presenterade så har jag också tveksamheter eller kritik mot vissa. Tsarion är tex en figur som jag har ändrat lite åsikt om senaste tiden efter att han pratade i en intervju om Madame Blavatsky som något bra och intressant. Inte ur perspektivet att hon var frontkvinnan som sålde in NEW AGE till 1800 och 1900-talet. Mycket konstigt formulerat av taro-killen michael. Men men...

Anonym
Du e ödmjuk, och klumpig. Snacka inte om saker du inte har en aning om, du påstår att du har mer vishet än dom visaste män som går på vår planet. Lägg ner yada yada snacket snälla! Jag e så trött på att man slår ner på just DET (själslig kunskap), bara för att man inte fattar eller känner. Har man inte käkat makaroner så vet man inte hur det smakar, punkt slut!

hare gott...

Anonym
Jag påstår ingen vishet, jag sa bara vilka jag finner svåra att acceptera eller att jag misstänker andra syften med deras publiceringar. Den som lever får se. Hittills är väl DIcke mer kontraproduktiv dessutom.

T.ex. Zacharia Zitchin tycker verkar helt korrekt då?

Jag slår inte ned på själslig kunskap. Det är dödsviktigt på alla sätt. Givetvis. Inget fungerar utan att själen också får vara med. C2C finner jag dock extremt vacklande i kvalitet av ämnen och inriktningar. Och C2C är ju en av de moderna källorna som sprider mycket av sådan information.

Om jag käkar makaroner som som smakar gammal madame blavatsky då? Får jag inte spotta ut det då? Det smakar verkligen inte bra...

Anonym
Jag får väl ta och reda ut det själv och maila Tsarion om det. Men han får antagligen en jävla massa mail precis hela tiden eftersom inget jag skickat har återvänt till min inbox med svar.

Anonym
Ja urs fi rackarn :)

Jag håller med om att vissa som snackar, också snackar lite goja. men allt e inte goja för det...

Hare...

Anonym
Exakt, allt är inte blaj.
Då är vi överrens.

Somliga arbetar helt enkelt efter disinformations-modellen: "90% sanning och 10% vilseledande".

Anonym
För att förlänga lite till då :) ... Berodende på hur man studerar o lever, för mig ere oftast så att det som känns rätt är rätt. Känns det lite avigt så brukar det visa sig senare, varför.

Häromdan kände jag nåt wierd, polarn hittade en/ett astronom/medium, (Jenna).... Hon var ens personliga astronom stod det på sajten :). Polarn betalade 60 dollar med kort för att få en ordentlig läsning av den här Jenna, jag tyckte det var nåt skumt med texten hon skrev, så jag avrådde kompisen lite försiktigt. . Skit vart, han betalade o väntade på svar...

Efter ett par dagar var bank-kontot tomt, o de va rätt mycke stålar det var frågan om, det här var häromdan!

De e bra o va känslig, o lyssna på kroppen o allt annat. Gäller samma sak när man pluggar nwo goja, känn efter, det finns mycke disinfo...

Hare

See User information
Viktig poäng nu nämner där osm, men det krävs att man utvecklar den där känsligheten också om man inte har det naturligt.

Posted on: 2007/9/19 16:27

See User information
Quote:

osm skrev:

Häromdan kände jag nåt wierd, polarn hittade en/ett astronom/medium, (Jenna).... Hon var ens personliga astronom stod det på sajten :). Polarn betalade 60 dollar med kort för att få en ordentlig läsning av den här Jenna, jag tyckte det var nåt skumt med texten hon skrev, så jag avrådde kompisen lite försiktigt. . Skit vart, han betalade o väntade på svar...

Efter ett par dagar var bank-kontot tomt, o de va rätt mycke stålar det var frågan om, det här var häromdan!

De e bra o va känslig, o lyssna på kroppen o allt annat. Gäller samma sak när man pluggar nwo goja, känn efter, det finns mycke disinfo...

Hare

I New Age-svängen kryllar det av Bondfångare som blåser lättlurade människor.

Lättförtjänta pengar eftersom att i dessa New Age-influerade tider kan ju till slut vad f-n som helst bli trovärdigt.

Posted on: 2007/9/20 5:53

See User information
mjo, old new age. 'r fullt med bluffar, och är uppenbart skapat av nwo (läs ..and the trurth shall set you free), men altså, meduim, paranormals osv som gör sina "triöX" för att käna pengar ska man passa sig för :P

Posted on: 2007/9/20 13:19

See User information
Ja precis därför tror jag det är viktigt att känna efter själv vad som är sant som osm sa så man kan sålla bort alla bedragare som också ger ett dåligt namn till de övriga.

Posted on: 2007/9/20 15:04

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper