Vakencorner
|
Re: Alarmerande
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Installerat på kommersiella passagerarflyg? Otänkbart enligt mig. För många skulle få reda på det för att det skulle kunna hållas hemligt. Piloterna (som ju innan varje flygning gör en walkaround), underhållsingenjörer skulle upptäcka det, det skulle kunna ses från marken när planet lyfter och fotas av flightspotters osv.
Posted on: 2007/10/4 22:37
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
tror inte att en pytteliten tidsinstäld 1x1 cm liten metalplupp märks så tydligt men visst, det ser man från marken..
Och piloterna skulle inte bry sig om dom hört att "den ska va där". Sisst jag kollade var det iaf inte piloter som byggde planen.. Och jag är inte förvånad över att inte du kan tänka dig det, du hade inte vetat sanningen om den hoppade upp, bet dig i näsan o introduserade sig som rune.
Posted on: 2007/10/4 22:45
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tänk på att det måste vara en försvarlig mängd kemikalier som sprutas om det ska vara förklaringen till strimmorna. Det måste förvaras nånstans i något slag tankar på planet, så en hel massa folk som jobbar med att konstruera och bygga planen skulle veta om det, och alla som jobbar på flygplatserna med att fylla på. (fråga en flygplatstankpersonal om han nån gång fyllt på "chemtrailsmedel") Det går helt enkelt inte att hålla något sådant enormt projekt hemligt. Skulle inte flygbolagen protestera mot att behöva syssla med nåt sånt skit? Det är DYRT med vikt ombord på flygplan. Sen skulle det inte synas någonting för passagerarna på planet bakom vingen när det sprutas ut?
Posted on: 2007/10/4 22:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag skulle tippa på att det är i en väldigt koncentrerad form. Och jag vet inte hur det är för dig, men plan jag åker på brukar inte ha bakspeglar...
Dessutom måste denna lilla koncetrerade mängd blandas med dom andra avgaserna vilket betyder att den måste åka iväg en bit innan man faktiskt kan se den. Men okej, vi sägersåhär, att det finns chemtrails, är inget att debbatera, det finns, man ser det, ´däremot vad det är, håller jag fullständigt med om att det bör debbateras. Ifall det är en kemikalie? Ifall det bara är vanligt brännsle? Ifall det är morots juice? vem vet... Men, en sak är säker, dom senaste åren har plantrafiken inte ökat så drastiskt direkt, men trailsen har gjort det, väldigt mycket. Så om du har en "down to earth" förklaring är jag väldigt nyfiken på att höra den.
Posted on: 2007/10/4 22:59
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
zpz2, du har svårt att förstå det mesta på detta forum så vi är ju inte direkt överraskade..
Anledningen till att det blir avbrott i besprutningen kan ju vara att dom fick slut på kemikalier?!? Vi börjar väl med en lag som beskriver vädermodifikation: S. 517 [109th]: Weather Modification Research and Development Policy Authorization Act of 2005 "(3) RESEARCH AND DEVELOPMENT- The term `research and development' means theoretical analysis, exploration, experimentation, and the extension of investigative findings and theories of scientific or technical nature into practical application for experimental and demonstration purposes, including the experimental production and testing of models, devices, equipment, materials, and processes." "(4) WEATHER MODIFICATION- The term `weather modification' means changing or controlling, or attempting to change or control, by artificial methods the natural development of atmospheric cloud forms or precipitation forms which occur in the troposphere." http://www.govtrack.us/congress/billtext.xpd?bill=s109-517 Weather as a Force Multiplier: Owning the Weather in 2025 http://www.fas.org/spp/military/docops/usaf/2025/v3c15/v3c15-1.htm Applying Weather-modification to Military Operations http://www.fas.org/spp/military/docop ... /v3c15-3.htm#figure%203-2 Scientists excited for Wyoming cloud-seeding http://www.usatoday.com/tech/science/ ... oming-cloud-seeding_x.htm U.S. Military Wants to Own the Weather http://www.space.com/scienceastronomy/051031_mystery_monday.html "Even fooling around with fog and clouds can deny or create concealment – whichever weather manipulation does the needed job. In this regard, nanotechnology could be utilized to create clouds of tiny smart particles. Atmospherically buoyant, these ultra-small computer particles could navigate themselves to block optical sensors. Alternatively, they might be used to provide an atmospheric electrical potential difference -- a way to precisely aim and time lightning strikes over the enemy’s head – thereby concoct thunderbolts on demand." "As example, Eastlund pointed to the High frequency Active Auroral Research Program (HAARP). This is a major Arctic facility for upper atmospheric and solar-terrestrial research, being built on a Department of Defense-owned site near Gakona, Alaska. Eastlund wonders if HAARP does, in fact, generate gravity waves. If so, can those waves in turn influence severe weather systems? Started in 1990, the unclassified HAARP program is jointly managed by the U.S. Air Force Research Laboratory and the Office of Naval Research. Researchers at the site make use of a high-power ionospheric research instrument to temporarily excite a limited area of the ionosphere for scientific study, observing and measuring the excited region using a suite of devices." Du kanske vill söka tillstånd i Idaho för att seeda lite moln.. ""Any person, association, firm or corporation who intends to produce or assist in the production of artificial rainfall, must first register with the Idaho State Department of Agriculture. A log of activities must also be filed with with ISDA after all weather modification activities are finished." http://www.agri.state.id.us/Categorie ... ather/indexweathermod.php Det finns små företag som sysslar med liknande saker.. Vad kan då militären ha för resurser till förfogande?? http://www.weathermod.com/
Posted on: 2007/10/4 23:05
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Militären i all ära, men enligt chemtrailstroende så är det ju kommersiella passagerarflyg som pysslar med det. Det du måste få tag i är några bevis som knyter plan i kommersiell passagerartrafik till detta eftersom ni pekar på trails efter kommersiella plan och säger att det är "chemtrails".
Posted on: 2007/10/5 17:03
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Dom jag surrat med i US påpekar att det är gamla KC-130 kärror som sprayar medan de jag spårat över "Sumpan" har varit alla tänkbara vanliga flygbolag, några har jag inte kunnat identifierat för de har inte transpondern påslagen eller så har dom ingen......japaner kineser finnländare balkaner virginairliner så det verkar vara samlat blandat med sprayare.......vad som är vilket kommer att visa sig...däremot så har jag inte funnit något SASplan som sprayat....mysko eftersom dom också trafikerar luftrummet här....
Posted on: 2007/10/5 17:20
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Contrails bildas bara på hög höjd och SAS-plan flyger sällan på hög höjd (marchhöjd) i närheten av Stockholm eftersom att när de är i närheten av Stockholm så är de på låg höjd på väg att landa på arlanda. Jag tror inte det finns någon linje trafikerad av SAS som passerar över Stockholm på hög höjd. Den närmaste jag hittade var Oslo-Helsinki men den trafikeras av Blue1. http://www.sas.se/sv/Misc/Services/SAS-Linjenat/ Om du rör dig en bit från Stockholm kan du säkert hitta SAS-plan som "sprayar".
Posted on: 2007/10/5 17:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du hade absolut inget att säga om dom länkar och citat jag rabblade upp men du hittar ett halvt halmstrå att gripa tag om för att kunna styrka din uppfattning..
Quote:
JAG tror inte att det är kommersiella flygplan som kör med chemtrailzzz.. Detta här ihop med Open Sky Treaty, du vet den lilla överenskommelse som hela EU har kommit överens om. Den går enkelt förklarat ut på att respektive landsorganisation skall få flyga över vilket land som helst och fotografera dess försvar/militära installationer?? Det finns väl satelliter för sånt här, eller?? Detta låter mest som ett svepskäl för att kunna sprida chemtrailzzzz.. Men å andra sidan så är ju jag konspiratorisk lagd så det kanske bara är tillfälligheter.. Quote:
Du ser ingen motsägelse här?? Du säger att contrails endast bildas på hög höjd, men dom plan som vi ser flyger på "låg" höjd och det bildas nån typ av trail efter dessa..!?
Posted on: 2007/10/5 18:15
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade ett roligt stycke på förslag om vad man kan göra åt chemtrailzen.. Dom flesta är redan provade utan resultat:
What can we do about "Space Weapon Systems"? What can be done about the on-going aerosol crimes (the chemtrail operation)? These things have been tried: * Peaceful protest * Contacting government officials (result in denials) * Contacting the mainstream media (They interview you and use a lot of your time but never have the guts to air the story) * Contacting "environmental organizations" like "Bellona Foundation" * Throwing rocks (This is very ineffective. First of all, you have to throw very hard to make the rock fly even remotely close to high enough because of The Universal Law of Gravitation. Secondly, when the latent energy from the throw is used up, the rock just falls down to the ground at a speed which can be calculated using Galileo's ""Law of Falling Bodies" It should also be noted that while the rock will not hit the airplanes, it may hit buildings, cars, people and other things you are not aiming at on the ground. * Yelling at the airplanes (very effective when it comes to releasing frustration. However, it does not stop pilots from doing chemical laden contrail terrorism. First of all, the sound of human voice will not reach the required altitude. Secondly, the noise from the airplane engines is far higher than the noise of human yelling and would dwarf the yell even if it did reach the airplane.) There are no reports of anyone having tried: * Surface to air missiles * Ground-Launched AMRAAM AIM-120 missile Dom två sista är väl dom som fortfarande är otestade, dom kan ju vara lite effektivare än dom som redan är testade.. Det får tiden utvisa.
Posted on: 2007/10/6 21:12
|
|||
|
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login