Vakencorner
|
Re: Anhöriginvandringen mer än fördubblas
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja efter att västvärlden enats om att jämna dessa länder med marken är det inte så konstigt... eller vad tycker du?
Posted on: 2007/10/7 19:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Skrämmande läsning.Jag ställer alla politiker i riksdagen samt alla naiva och lättlurade politiskt korrekta rödvins pimplade idioter ansvariga.Att inte folk har fattat hur lurade vi blir och hur utstuderat strategiska dessa välfärdsparasiter är.Att skicka barnen först börjar bli en klassiker.Då får allstå skåne ,göteborg och sthlm ca 13333
per region och då är bara anhöriginvandrare inräknad,det är jävligt många .Ja får väl säga som Alex Jones har sagt ett par gånger när han pratat om den illegala invandringen till USA.May Day,May Day May Day, May Day . |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Mojo: Ja efter att västvärlden enats om att jämna dessa länder med marken är det inte så konstigt... eller vad tycker du? Men har Sverige verkligen jämnat dessa länder med marken? Kan du förklara hur och varför Sverige, ett av de minsta länderna som inte varit direkt inblandade i krigen skall ta emot fler än många av de länder som varit konkret inblandade? 1. Är det för att vi tycker synd om människor? 2. Är det för att vi har så smarta ledare? 3. Är det för att svenska folket verkligen vill att det skall vara så? 4. Är det för att vi är ett rikt land där alla gamla får den vård de förtjänar efter att slitit för att bygga upp Sverige, eller att det inte finns hemlösa, arbetslösa eller fattigpensionärer? Hmmmm? En enkel fråga, vem är det som är naiv egentligen? Jag är inte med i den tävlingen så det står mellan dig, du själv och du! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Men har Sverige verkligen jämnat dessa länder med marken? Det beror på vem du frågar Känner du till Bofors? Detta land är USA-vänligt, oavsett vad du läser eller hör i media.
Posted on: 2007/10/7 21:26
Edited by Mojo on 2007/10/7 22:18:32
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
kalkonen skrev : 1. Är det för att vi tycker synd om människor? det är synd om alla anal'ister som köper den vetenskapliga och politiska dogmen som deras "nation/bubbla" befinner sig i. mitt land, mina pengar, min religion, nation... när ska ni släppa egot era upplysta dårar.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är väldigt lågt att ta in bofors i detta eftersom bofors säkert oxå sålt vapen till läänderna som ska försvaras mot ockupationen. Och med den mentaliten kan ju absolut ingen gå fri jag tycker inte sverige har ett kollektivt ansvar för bara för att Mohamed och Arne jobbar på bofors |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Efekto det handlar om bevarandet av mångfallden i världen och det inkluderar svenskar och såväl chilinare
Inte hade väl du önskat en massinvasion av araber till chile ? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ja, det ä bara å komma å ta för sig. I detta landet drypande av mjölk och honung. Vem bryr sig om de som genom generationerna i sitt anletes svett byggt upp detta landet och tänkt lämna över frukterna av sitt slit till sina anhöriga i trygg försäkran om att detta skall respekteras. Som vanligt visar du upp total repektlöshet emot Sverige och svenskarna. "Avskaffa den privata äganderätten" som det står i Illuminati programmet. Idiot!
Posted on: 2007/10/8 7:43
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Inte hade väl du önskat en massinvasion av araber till chile ? bara så du vet så har jag algeriskt blod i mig genom min farfar som själv var illuminat i chile då han levde. och sedan bara för att lysa upp din tillvaro maggot så kan jag berätta för dig att det finns gott om judar, tyskar, italienare, araber och palestinier osv i chile. Men å andra sidan har ju aldrig mångkulturella samhällen existerat enligt dig så jag vet inte om vi ska lita på verkligheten eller fd. frimurare maggot som idag är stolt nazi'anal'ist. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Om man vill invandra till Chile. Det låter som om de insisterar på sina nationella intressen.
Step #3 - Apply for Permanent residency (residencia permanente) This allows you to live in Chile indefinitely and pursue any legal activity. You will are required to apply for permanent residency after you have been a temporary resident for two years, but you may apply after one year. If you leave Chile for more than one year, your permanent residence status will expire. You can apply for permanent residency at the Foreign Legalization Service. It takes between 6 and 12 months to process your application, but in the meantime you may work under the terms of your Temporary Residence Visa. Permanent residency costs about $15 USD. Of course, becoming a permanent resident in another country is never as easy as 1-2-3. There will be roadblocks along the way, and everyone's situation will be different. Certain things might help you obtain permanent residency. For instance: family in Chile, a college education, a large savings account, owning real estate in chile, fluency in spanish, skills that are high in demand, and of course the help of a qualified attorney. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Chile är förviso är väldigt uppblandat folk men de lever ju ändå efter gemensama normer och talar samma spårk. om jag inte har fel så försvan en urspungsfolk från chile och idag finns bara några få kvar jag känner själv bara till mapuches och ajmaras. Vet inte om man kan jämföra saintiago med rosengård direkt |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Certain things might help you obtain permanent residency. For instance: family in Chile, a college education, a large savings account, owning real estate in chile, fluency in spanish, skills that are high in demand, and of course the help of a qualified attorney. Men man kan väl få bo där permanent även om man inte uppfyller ett enda av dessa, eller vad tror / vet ni? Vilka liknande krav har vi i sverige? Jag är dåligt påläst på det, men nyfiken. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sverige har inga krav!
och är det någon som ställer krav blir det rasism http://www.google.se/search?hl=sv&q=f ... asism&btnG=S%C3%B6k&meta= |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Här är ett typexempel han har bott här sen
1908 http://www.youtube.com/watch?v=_gqQfVSE-mo ![]() Lär dig språket eller åk hem! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Banned4Life Efekto: När du ger mig dina alla dina och din släkts pengar och tillhörigheter att göra vad jag vill med! Du kan ju föregå med gott exempel och det är ju till skillnad från de svenskar som byggt landet med sitt slit ett fritt val. De har bara fått ge och ge. Är det inte dags att du ger tillbaka lite... till mig till exempel. En vanlig andra generationens invandrare liksom du men som har dte lite ekonomiskt tight just nu. Då har i alla fall du släppt lite av ditt ego och visat mig att du kan ge och inte bara ta. ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
VOID SKREV:Men man kan väl få bo där permanent även om man inte uppfyller ett enda av dessa, eller vad tror / vet ni?
Vilka liknande krav har vi i sverige? Jag är dåligt påläst på det, men nyfiken. SVAR: Permanent uppehållstillstånd Sverige http://www.migrationsverket.se/index. ... dish/medborg/medborg.html Konstigt att inte alla på VAKEN tycker det Chilenska sytemet är oerhört rasistiskt och kränkande.En del av grejorna Chile har som tex språktest är ju så väldigt rasistiskt när det kommer från personer i Sverige. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Efekto skrev.
det är synd om alla anal'ister som köper den vetenskapliga och politiska dogmen som deras "nation/bubbla" befinner sig i. mitt land, mina pengar, min religion, nation... när ska ni släppa egot era upplysta dårar.. ----------------------- Svar: Dina älskade Chilenska bröder och systrar är väldigt nationalistiska /patriotiskt lagda .Hatar du dom lika mycket som Svenska nationalister/patrioter.Som kalkonmannen nämde när skall du börja ge och inte bara ta för dig?Det är personer som du som bör släppa egot .Eftersom du verkar hata Sverige och vår kultur så uppmannar jag dig att omedlbart packa väskorna och åka hem till ditt älskade Chile. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Chilinare är ett av de mest patriotiska folken i hela världen iaf när de bor i sverige...
Nyss var det ett stort nationaldagsfirande i gbg tror varenda chilinare var där och för ca 6 månader sedan mötte chile brasiljen på Ullevi fult av chilinska patrioter och när andra generationens chilinare möte var på råsunda för några år sedan hejade de på chile när landet möte sverige http://www.youtube.com/results?search ... %C3%A5sunda&search=Search |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login