vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Svensk kultur och invandrare
Quote:

Dan skrev:
Det gick en intressant radiodokumentär i slutet av 90-talet som hette "Svenskjävlar". Den handlade om svenska familjer som levde i södra Spanien och deras integrationsproblem. Man intervjuade spanska ungdommar och deras reflektioner över jämngamla svenskar var att de var isolerade och när de väl var ute ställde de endast till med bråk, kriminallitet och fylla.

Jag vet inte om svenskarna har så gott rykte utomlands, speciellt hos semesterorterna kring medelhavet.

Jag kanske uttryckte mig slarvigt där.
Jag menar att turrister som kommer till sverige ofta uppfattar svenskar som vänliga och trevliga.
Självklart vill svenskarna där leva med svenskar vad de ska till spanien att göra kan man fråga sig men jag tror nog inte deras regering skulle säga

"Eriksson" skall alltid gå före "salas"

Sedan handlar det inte om vilken "kultur" eller folk som är bäst vilket du hela tiden vill påpeka med dit eviga tjöt om arabvärlden flytta dit för guds skull hade du flyttat dit hade jag arrangerat en fest på landvetter!
Men jag tror nog svenskar har bättre rykte i världen en vad araber har!

Sedan är det inte "svenskar" som äger och säljer dessa vapen utan ett företag där en är chef vilket är en av 9 miljoner svenskar!

Sedan kontolleras bofors mer eller mindre av Saab AB och BAE Systems (som oxå äger Boeing)
Saab är ju en del av wallebergkoncenren

Ja du fattar

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Denna tråden är djupt infekterad av OIKOFOBI.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag förstår inte var du får allt ifrån, var har jag propagerat för arabisk kultur?

Hur som helst så har jag varit i kanske ca 20 länder, bott i Sydamerika osv och jag kan inte minnas att något lands folk har varit direkt otrevliga mot mig. Visst finns det vissa tillfällen man har blivit arg, kanske lurad osv men generellt så är människor trevliga, var de än befinner sig. Ett exempel var t.ex. på Paris flygplats då det skulle komma ett plan, kanske med någon höjdare (vad vet jag) men vakterna betedde sig otroligt arrogant och skrek att vi måste flytta på oss. Ett annat tillfälle var i Turkiet i början av 90-talet då en man i en minibuss började ställa konstiga frågor så som vad mina föräldrar arbetade med osv... Men detta kan ju ha varit pga förutfattade meningar om att PKK kidnappade västlänningar och sprängde bomber osv under denna tid.

Att araber kanske har dåligt rykte kan ju faktist också bero på media, filmer och möjligtvis vissa enskilda idioter som bor här som har betett sig mycket illa.

Har du Maggot varit ute och rest och upplevt negativa tedenser?

Posted on: 2007/10/8 18:57

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Jag förstår inte var du får allt ifrån, var har jag propagerat för arabisk kultur?

Du har det som en röd tråd i allt du gör se bara din blurb och dess musik fattar du ens vad de sjunger?
Du pratar hela tiden om islam och hur synd det är om folket i libanon osv
Men aldrig om hur folket har det i Kina,Sverige osv utan bara där islam lyckats hjärntvätta folket

Quote:

Hur som helst så har jag varit i kanske ca 20 länder, bott i Sydamerika osv och jag kan inte minnas att något lands folk har varit direkt otrevliga mot mig. Visst finns det vissa tillfällen man har blivit arg, kanske lurad osv men generellt så är människor trevliga, var de än befinner sig. Ett exempel var t.ex. på Paris flygplats då det skulle komma ett plan, kanske med någon höjdare (vad vet jag) men vakterna betedde sig otroligt arrogant och skrek att vi måste flytta på oss. Ett annat tillfälle var i Turkiet i början av 90-talet då en man i en minibuss började ställa konstiga frågor så som vad mina föräldrar arbetade med osv... Men detta kan ju ha varit pga förutfattade meningar om att PKK kidnappade västlänningar och sprängde bomber osv under denna tid.

Att araber kanske har dåligt rykte kan ju faktist också bero på media, filmer och möjligtvis vissa enskilda idioter som bor här som har betett sig mycket illa.

Har du Maggot varit ute och rest och upplevt negativa tedenser?

Till att börja med har jag aldrig varit utanför norden men jag har ju släkt och vänner som varit ute och rest och bla en kvinna som var mer eller mindre tvungen att bära slöja i iran osv..
Men det får nog bli en resa nästa år då jag är klar med min utbildning och får lite mer pengar en dessa lånade CSN pengar.
Mina föräldrar var inte så intresserade av att resa utanför europa och har inte direkt haft ekonomin till det heller men det är en annan historia.

Att araber har dåligt ryckte kanske oxå kan bero på att de inte alltid är de mest pålitliga människorna se brottstatestik och dessa citat

"Det är inte lika fel att våldta en svensk tjej."
- Arabisk pojke ger sin syn på gruppvåldtäkter i DN den 11 februari 2000.

"Om jag skulle våldta en tjej skulle jag våldta en svensk tjej"
- Arabiska "flyktingar" berättar om sin tacksamhet mot svenskarna (DN 000211)

Jag tycker inte man ser så mycket av "dåliga araber i media" utan mest radika vänsteranhängare som pratar om en god islam och att al caida är en liten minoritet av den muslimska världen....

See User information
Quote:
Du har det som en röd tråd i allt du gör se bara din blurb och dess musik fattar du ens vad de sjunger?
Du pratar hela tiden om islam och hur synd det är om folket i libanon osv
Men aldrig om hur folket har det i Kina,Sverige osv utan bara där islam lyckats hjärntvätta folket

Maggot, jag är en muslim så självklart blir det kanske mycket islamsnack eftersom min värdegrund baseras utifrån denna religion. Jag fördömmer minst like mycket, kanske t.om. mer än dig om jag ser en Mohammed på tv prata knivrån ect. Tyvärr så ger detta enormt dålig bild av Islam, även då han och hans gärningar inte har något med religionen att göra. Hade det varit i ett muslimskt land så hade han om någon blivit straffad.

Sedan tror jag att det är som så att även om invandrarna skulle vara överrepresenterade i kriminalregistret, så skulle många av dem inte varit av samma sort om de hade levt i mellanöstern. Jag tror att vi båda är överens om denna bit? Jag tror att det är omständigheterna, utanförskapet som skapar detta och absolut inte att de skulle komma från ett specifikt land.

Posted on: 2007/10/8 23:25

See User information
Quote:

CrushNWO skrev:
Denna tråden är djupt infekterad av OIKOFOBI.

Jag kände inte till ordet "oikofobi", och viste därför inte hur jag skulle uppfatta det crushNWO skrev, så jag slog upp ordet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Oikofobi

I slutet av artikeln om oikofobi, så står:

" Hans [Roger Vernon Scrutons] begrepp kan möjligen ha tagits upp i nynazistiska kretsar i och utanför Storbritannien som en pejorativ term. Uttrycket kan inte anses vara språkligt etablerat."

Jag kännde inte heller till ordet "pejorativ", men det ordet var i artikeln länkat, så jag kollade även upp detta. (I min ordbok anges "nedlåtande" som synonym till "pejorativ")

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pejorativ

Man blir i länken ovan omdirigerad till artikeln "Förolämpning", som avslutas med följande stycke:

Brottet förolämpning

Förolämpning är i Sverige även ett brott enligt brottsbalkens 5 kap. 3 §. Brottet kan ge böter; om brottet anses grovt är maxstraffet 6 månaders fängelse. Förolämpning enligt brottsbalken är en gärning om den består i att någon smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, om handlingen inte uppfyller villkoren för förtal eller grovt förtal.

Jag antar att vakens forumregler som säger,

Man för en respektfull diskussion och försöker respektera allas åsikter.

Man skriver inte nedlåtande om andra.

försöker stävja förolämpningsbrott.

Bara i den här tråden har jag personligen blivit kallad för "hjärntvättad", "troll" och "okunnig idiot".

Är det verkligen uttryck som följer lagar och regler??

Posted on: 2007/10/9 4:53
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

Anonym
Quote:

Dan skrev:
Maggot, jag är en muslim så självklart blir det kanske mycket islamsnack eftersom min värdegrund baseras utifrån denna religion. Jag fördömmer minst like mycket, kanske t.om. mer än dig om jag ser en Mohammed på tv prata knivrån ect. Tyvärr så ger detta enormt dålig bild av Islam, även då han och hans gärningar inte har något med religionen att göra. Hade det varit i ett muslimskt land så hade han om någon blivit straffad.

Och hur ofta händer detta på TV ?
Jag ser väldigt sällan invandrare i TV prata om rån osv...

Quote:

Sedan tror jag att det är som så att även om invandrarna skulle vara överrepresenterade i kriminalregistret, så skulle många av dem inte varit av samma sort om de hade levt i mellanöstern. Jag tror att vi båda är överens om denna bit? Jag tror att det är omständigheterna, utanförskapet som skapar detta och absolut inte att de skulle komma från ett specifikt land.

Du sänker din trovärdighet totalt när du skriver saker som "OM INVANDRARNA SKULLE" och det är inte heller förstå gången detta betyder att du inte vill eller vägrar inse att sanningen är den att invandrare begår mer brott en svenskar!
Nej vi är inte överens om denna bit för det säger sig själv det är bara lägga ihop 1+1 då vi i sverige ska erkänna det som asylskäl då kvinnor flyr från dessa länder just för de har en taskig kvinnosyn...
Utanförskap ? Du snackar ju precis som media har lärt dig
VAD FAN ÄR DET MED DIG!!!!

Kan man inte öppföra sig som folk bara för man lever i ett betonghus dessutom är ju mångkultur jättetrevligt så de borde väl vara underrepresenterade i brott ?
Och i förorter är det svenskar som är andra klassen medborgare så de borde rationellt sätt vara de värsta här men istället flyr många av dom dessa områden pga av de blivit kulturberikade

Anonym
Jodå TTime men saken är den att du har inga åsikter du tänker inte själv du är inlärd av såna som sitter i TV soffan som KGBchefen sade

"vi ska få folk att tro att de tänkar de tänker är deras egna"

See User information
Quote:

maggot skrev:
Jodå TTime men saken är den att du har inga åsikter du tänker inte själv du är inlärd av såna som sitter i TV soffan som KGBchefen sade

"vi ska få folk att tro att de tänkar de tänker är deras egna"

"Vi ska få folk att tro att dom tankar dem tänker är deras egna"

Som den här debatten är på väg så har ni alla gått på den bluffen.

Posted on: 2007/10/9 5:19
Resized Image

Anonym
TTime varför försöker du måla ut dig som en martyr?
Angående Oikofobi.
Det är väl självklart att en "seriös källa " som Wiki försöker få folk att tro att det är ett ord som endast används av nynazister.Glöm inte att media blandar i hop nynazister och nationalister i samma fack. Att förakta sin egen kultur,värderingar verkar du ju vara glad för.Oikofobi och politisk korrekthet går hand i hand.Många med dig TTime som skrivit i denna tråd passar in på ordets innebörd .
Begreppet oikofobi

Scruton har även myntat nyordet Oikofobi (engelska oikophobia) som, i likhet med xenofobi, inte syftar på en fobi i medicinsk mening utan i det här fallet på vad Scruton såg som en konsekvent nedvärdering av den egna nationen och dess kultur genom en individs identifikation mot vad Scruton menade var dennes "egentliga" nation och/eller kultur.

Scrutons analys, som riktat sig såväl mot politiker, amerikanska universitets "politiska korrekthet" och ett flertal "intellektuella" (som enligt Scruton har en tendens att "fastna" i vad han anser vara ett naturligt men tidigt stadium i en individs personlighetsutveckling). Scruton har blivit beskylld för att vara rasist, nazist eller xenofob men tillbakavisat beskyllningarna, då han menar att detta är idéer han tar lika mycket avstånd från som kommunism, men samtidigt hävdar att oikofobi inte är lösningen på den multikulturella situationen i Storbritannien.

Anonym
TTime!

Det är hemskt tråkigt att du känner dig förolämpad av andra på forumet, men det är förmodligen en bit av kakan man får ta med det goda som ev. kan komma ut av den totala biten du får till godo av att dela och vädra dina åsikter med andra människor.

Denna text kan vara bra att läsa innan man ger sig in i samtalet:

"Vaken är ett forum för öppna åsikter där fakta, dolda sanningar runt ämnen som vanligtvis inte omnämns i dagspress media eller i andra samhällsintutitioner tas upp.

Eftersom ämnena är laddade är risken stor att åsikter inte alltid delas av besökarna på forumet och kan leda till missförstånd, argumentation eller ilska.

Du bör vara medveten om att inte alla ideér, tankar, ord, fakta och anspelningar som kommer upp här inne nödvändigtvis stämmer med vaken.ses eller din bild av verkligheten.

Vår förhoppning är att informationen skall komma upp till ytan och bemötas med respekt oavsett hur märklig den kan verka emellanåt."

Inte för att det skall vara en standard att förolämpa varandra men lite får la man tåla utan att gå i taket.

Anonym
Jag tycker att StenAOlsson sa en bra grej här:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=60972#forumpost60972

See User information
Quote:

Dan skrev:

Ännu ett bevis på ditt Politiskt korrekta dubbeltänk!

HUR kan Sverige vara sååå rasistiskt emot araber/muslimer om de som du själv erkänner, får ALLDELES för låga straff i detta rasistiska landet??????

Posted on: 2007/10/11 7:21

Anonym
Gullandet med islam fortsätter!

Muslim fick egen grill på anstalt
Publicerad: 2007-10-10

Annons:
BORÅS En fånge på anstalten i Borås har JO-anmält anstaltens ledning efter en grillning på promenadgården, skriver Borås tidning. Han hade blivit upprörd över att grillen inte gjordes rent från fläskkött innan han själv skulle grilla.

Som muslim äter han inte fläskkött och krävde därför att grillen skulle rengöras ordentligt. Varför han inte själv gjorde rent grillen framgår inte.

”En enorm kränkning mot mig och min religion”, tycker han. Hederliga medborgare kan dock snarare fråga sig med vilken rätt han talar om kränkningar med tanke på att han sitter på anstalt, med stor sannolikhet för att ha kränkt andra människor genom sin brottslighet.

Kriminalvården har dock gett med sig för de politiskt korrekta påtryckningarna och sett till att invandraren i framtiden ska slippa bli kränkt genom att köpa en till grill, enkom för muslimer.

See User information
Jag trodde naivt nog att Sverige var en demokrati. Detta bevisar bara hur odemokratiskt och islamofobiskt det här landet har blivit. Det finns faktiskt något som heter religionsfrihet. Om ni inte vet vad det betyder, sok då på ordet i Nationalencyclopedin eller Wikipedia.
Läs också gärna min blogg. Den finns på Google under adressen http://drmbloggen.blogspot.com

Posted on: 2007/10/11 10:30

Anonym
Quote:

Bridget6175 skrev:
Jag trodde naivt nog att Sverige var en demokrati. Detta bevisar bara hur odemokratiskt och islamofobiskt det här landet har blivit. Det finns faktiskt något som heter religionsfrihet. Om ni inte vet vad det betyder, sok då på ordet i Nationalencyclopedin eller Wikipedia.
Läs också gärna min blogg. Den finns på Google under adressen http://drmbloggen.blogspot.com

Islamofob ojojoj!
Har du hört på Jan gullio och Mona Mussla nu igen!1

Ska vi ha religionsfrihet ska vi ha yttrandefrihet och det inkluderar att få yppa negativa sidor om islam!

Pantskalle!

Anonym
islam är ingen religion

See User information
jasså, vad är det då?

Posted on: 2007/10/11 11:11
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Till Maggot. Pantskalle kan du vara själv. Till skillnad från dig och andra inskränkta element på Vaken så tänker jag i alla fall självständigt. Varken ni vill det eller inte så är Islam framtiden. Det bedrivs ett aktivt demokratiskt arbete i flera muslimska länder. I Syrien och grannländerna finns TV bolaget Al Jazeera som västmakterna och den fiktiva staten "Israel" frenetiskt försöker stänga. Vidrigt nog har flera av Al Jazeeras journalister mördats. Det västvärlden och FN håller på med är ett långt och utdraget folkmord på muslimer med rötter i tidig medeltid.

Posted on: 2007/10/11 11:50

Anonym
Bridget skrev:Till skillnad från dig och andra inskränkta element på Vaken så tänker jag i alla fall självständigt. Varken ni vill det eller inte så är Islam framtiden. Det bedrivs ett aktivt demokratiskt arbete i flera muslimska länder. I Syrien och grannländerna finns TV bolaget Al Jazeera som västmakterna och den fiktiva staten "Israel" frenetiskt försöker stänga. Vidrigt nog har flera av Al Jazeeras journalister mördats.
----------------------

Svar:
Nu skall du inte vara sån .Vilka element tycker du är inskränkta?
Vi som bryr oss om vårt land ,vårt folk?Eller menar du alla Politiskt Korrekta? Tror du att att AL Jazeera är äliga i sitt arbete?I mina ögon är dom som all mainstream media inte ute efter sanningen utan att kontrollera våra tankar .

----------------------
Bridget skrev:
Det västvärlden och FN håller på med är ett långt och utdraget folkmord på muslimer med rötter i tidig medeltid.

----------------------
SVAR:Bridget lille vän var snäll och sluta ge hela västvärlden ett kollektivt ansvar gentemot vad som har hänt i historien samt vad som händer nu. Om du nu känner dig medskyldig så får det stå för dig.Vem tror du var en stor entrepenör i slavhandlen och fångade fler Afrikanska slvar än Europerna ,ju våra oskyldiga stackars muslimer..Vi får inte glöma bort att i Europa så växte där fram ett enormt motstånd mot slavhandlen samtidigt var det inga protester i Muslimvärlden .Slavhandlen slutade officielt först vid 1970 talet att gälla i många muslimska länder. Varför är det alltid Europas imperialism som förs fram i ljuset.Jag hoppas alla vet att samtidigt och innan har stora muslimska imperialistiska erövringståg skett där hela kristan städer och byar blivit jämnade med marken. Men det är ju bara dom brutala Europerna som det snackas om. Där har funnist stormakter världen runt i alla tider så sluta att enbart fokusera på Europa.

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
jasså, vad är det då?

Det är väl som en slags förtrycksåskådning, som nästan inga valt själva, bara några utvecklingsstörda - annars har de fötts in i det. Synd om dom, hjärntvättade stackare.

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=55427#forumpost55427

Här är mera om det hela:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=26313#forumpost26313

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31391#forumpost31391

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=27799#forumpost27799

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=46765#forumpost46765

Anonym
Välkommen tillbaka novax det är bara du som länkar 5 gånger till dig själv

Anonym
Al Jazeera är det inte dom som gör barnprogram till småbarn där de berättar att judar är jävulen osv!

Du tänker själv islam framtiden ?

Du är skadad!

Anonym
Quote:
Bridget:
Varken ni vill det eller inte så är Islam framtiden.

Näe! Det VILL VI INTE!

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper